abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32416973
Om eerlijk te zijn heb ik geen idee in welk forum dit topic te starten, dus plaats ik het maar hier...

Na een een aantal jaren op en neer gereist te hebben tussen Nederland en Brazilië, ben ik nu 5 maanden, na veel papierwerk, woonachtig in Brazilië (Rio/Niteroi). Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er nog andere mensen op Fok ook naar Rio of Niterói verhuist zijn en wat hun ervaringen dan zijn. Met name op het gebied van uitgaan, entertainment, eten en studie. Boerenkool is bijvoorbeeld nogal lastig te vinden hier en de "chinees" is nogal anders hier ... TV-zenders uit Nederland of Europa schijnt hier ook al lastig te zijn.

Integratie, ja ja, ik weet het. Ik spreek inmiddels Portugees, heb werk en vrienden hier, doe boodschappen en noem alles maar op, dus integreren is geen probleem. Sterker nog, ik heb in de bijna vijf jaar dat ik hier kom nog maar 1 Nederlander ontmoet die ook werkelijk woont in Brazilië, dus ik ga alleen om met Brazilianen (Geen klagen daarover hoor! Toffe mensen hier!) Ik mis alleen af toe zo wel eens wat die typische dingen uit Nederland

PS:
Ik weet overigens dat er een vereniging van Nederlanders is in Rio (waarvoor ik me binnenkort ook ga aanmelden).

PPS:
Geen flauwe/kwetsende opmerkingen over Braziliaanse vrouwen hier graag, daarvan heb ik er al genoeg moeten aanhoren.
  zondag 20 november 2005 @ 02:20:38 #2
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_32417127
ErwinRommel dacht ik?
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_32417274
quote:
Op zondag 20 november 2005 02:20 schreef Quarks het volgende:
ErwinRommel dacht ik?
jap, dacht ik ook gelijk aan.

hm....ik denk dat ik hier even een frikadel in de frituur gooi en dan wat mayo/curry erbij..beetje uit....of zou ik toch gewoon een friet mét maken?...hebben ze zeker niet in brazilie he?
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_32417303
VERTEL eens over braziliaanse vrouwen?
gewoon hoorde iets enne geloofde het niet zo nml
*ben toch veel leuker*
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_32417345
Zijn die Braziliaanse vrouwen nou echt zo makkelijk en gewillig? .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_32417406
quote:
Op zondag 20 november 2005 02:31 schreef Onderbroek het volgende:

[..]
hm....ik denk dat ik hier even een frikadel in de frituur gooi en dan wat mayo/curry erbij..beetje uit....of zou ik toch gewoon een friet mét maken?...hebben ze zeker niet in brazilie he? >
behalve de frikadelen, hebben we hier gelukkig wel alles (curry maak ik zelf) Mis alleen de krokettten, bamischijven en mexicanos wel
Als iemand me kan vertellen hoe ik die dingen zelf kan maken, met name de kroketten...graag!
  zondag 20 november 2005 @ 02:41:44 #7
100054 Quarks
pi_32417425
quote:
Op zondag 20 november 2005 02:36 schreef teknomist het volgende:
Zijn die Braziliaanse vrouwen nou echt zo makkelijk en gewillig? .
Volgens mijn braziliaanse moeder niet.
Maar die is natuurlijk niet objectief
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
  zondag 20 november 2005 @ 02:42:49 #8
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_32417439
Hoe kom je erbij om in Brasil te gaan wonen?
Is het lastig met werk etc.
Feyenoord!!! * Barça
  zondag 20 november 2005 @ 02:42:56 #9
100054 Quarks
pi_32417441
quote:
Op zondag 20 november 2005 02:40 schreef Sapo het volgende:

[..]

behalve de frikadelen, hebben we hier gelukkig wel alles (curry maak ik zelf) Mis alleen de krokettten, bamischijven en mexicanos wel
Als iemand me kan vertellen hoe ik die dingen zelf kan maken, met name de kroketten...graag!
Recipe for real Dutch Croquettes
  zondag 20 november 2005 @ 02:48:49 #10
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_32417537
quote:

GVD wat heb ik daar nu zin in en de snackbar is dicht,
en me vriesvak leeg
Feyenoord!!! * Barça
pi_32417567
Ik kan jullie weinig vertellen over de Braziliaanse vrouwen als het om sex e.d. gaat, gezien ik maar met één vrouw hier wat heb (en ooit gehad heb) en ben met haar getrouwd, dus is ze de eerste en de laatste als het goed is
Ik heb in ieder geval niks te klagen... Maar als je het hier eens bekijkt, dan is het een beetje hetzelfde als in het westen van nederland, alleen wat "luchtiger" gekleed zeg maar.
pi_32417655
quote:
Op zondag 20 november 2005 02:50 schreef Sapo het volgende:
Ik kan jullie weinig vertellen over de Braziliaanse vrouwen als het om sex e.d. gaat, gezien ik maar met één vrouw hier wat heb (en ooit gehad heb) en ben met haar getrouwd, dus is ze de eerste en de laatste als het goed is
Ik heb in ieder geval niks te klagen... Maar als je het hier eens bekijkt, dan is het een beetje hetzelfde als in het westen van nederland, alleen wat "luchtiger" gekleed zeg maar.
wat luchtiger gekleed djiezussssssssss
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_32417718
quote:
Op zondag 20 november 2005 02:42 schreef Bonobo11 het volgende:
Hoe kom je erbij om in Brasil te gaan wonen?
Is het lastig met werk etc.
De reden dat ik hier ben gaan wonen is omdat een relatie heb (en inmiddels getrouwd) met een Braziliaanse. Aangezien de procedures om een buitenlandse naar Nederland te laten emigreren niet bepaald makkelijk en kort zijn, de huidige houding van de Nederlandse bevolking jegens "de buitenlanders" niet bepaald best is en zij met haar studie hier weinig kan, kon ik niet veel kanten op. Gezien ik een technische studie heb gevolgd, is het op zich niet zo moeilijk werk te vinden gezien dat wat universeler is. Stage doen in Brazilië aan de andere kant...dat is een ramp! De hoeveelheid papierwerk is meer dan voor het emigreren... Via een vriend van ons heb ik stage kunnen lopen en heb ik een goede baan.
pi_32417734
quote:
Check, dankjewel! Ga ik morgen uitproberen
pi_32417758
quote:
Op zondag 20 november 2005 02:57 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

wat luchtiger gekleed djiezussssssssss
Oke, oke, het is hier inderdaad wat vrijer (minder bekrompen als je het mij vraagt) dan in Nederland
  zondag 20 november 2005 @ 03:10:08 #16
100054 Quarks
pi_32417785
quote:
Op zondag 20 november 2005 03:07 schreef Sapo het volgende:

[..]

Oke, oke, het is hier inderdaad wat vrijer (minder bekrompen als je het mij vraagt) dan in Nederland
Misschien ook omdat het een stuk warmer is
pi_32417856
quote:
Op zondag 20 november 2005 03:10 schreef Quarks het volgende:

[..]

Misschien ook omdat het een stuk warmer is
Dat hebben ze hier nog niet helemaal begrepen volgens mij. Althans, wat de kleding van de mannen betreft.Daarom moet ik, net zoals de rest, met een lange broek en overhemd naar het werk. Ook als het 42 graden is En dan te denken dat er stakkers zijn die hier verplicht in pak moet werken.
pi_32422486
Ik hoor van veel mensen dat brazillie, de buurt van rio, extreem geweldadig is snachts. Wat is daar van waar?
Lambo of Rekt
pi_32438382
quote:
Op zondag 20 november 2005 13:09 schreef EggsTC het volgende:
Ik hoor van veel mensen dat brazillie, de buurt van rio, extreem geweldadig is snachts. Wat is daar van waar?
Er is hier inderdaad wel meer misdaad, maar dat hangt ook heel sterk af van de wijk. Het is als je het mij vraagt is het niet veel anders als in andere grote steden. Er zijn dus inderdaad wijken waar je 's nachts dus maar beter niet kan komen als je er niks te zoeken hebt.
Het meeste geweld wat hier in het nieuws (tv) komt zijn gevechten tussen drugsdealers en de politie. In de krant lees je geregeld dat er mensen overvallen zijn door kindercriminelen (waar ze weinig tegen kunnen doen). Dat is het over het algemeen wel zo'n beetje, naast de standaard criminaliteit dan.
De toeristische zones (de zuid zone van Rio) wordt over het algemeen goed in de gaten gehouden door de politie, dus als je een beetje uit je doppen kijkt, dan gebeurd je niks. Ook geen geld aan bedelende kinderen geven of iets van ze kopen, want hoe hard dat ook is, het wordt toch alleen maar uitgegeven aan lijm of drugs. Daarnaast zien ze dan dat je geld hebt, wat kan leiden tot een beroving.
Dat klinkt wel als heel onmensenlijk/egoistisch/oneerlijk en dat vond ik in het begin (eerste jaar) ook,maar als je hier een tijdje woont, zul je zien dat de werkelijkheid hier toch anders in elkaar steekt dat in Nederland: dat veel van die kinderen dieven/moordenaars zijn en schijt hebben aan alles.

Ikzelf woon overigens pal naast een krottenwijk waar er geregeld word geschoten (nu gelukig minder dan twee jaar geleden), maar dat went vanzelf
pi_32439038
Mja ik zou me niet echt veilig voelen als blanke daarzo.
Lambo of Rekt
pi_32442560
ben overigens zelf Achterhoeker ( voordat anderen zich beledigd voelen)
pi_32442754
quote:
Op zondag 20 november 2005 22:48 schreef EggsTC het volgende:
Mja ik zou me niet echt veilig voelen als blanke daarzo.
Ben zelf blank, net als mijn vrouw. De meeste mensen weten het niet, maar je zou verbaast staan over het aantal blanken (europeaanse afkomst) dat hier woont. Je ziet overigens wel dat blank vooral met blank omgaat en idem afro-brazilianen. Dat heeft weinig te maken met rascisme, getuige het feit dat iedereen (blank en zwart) wel vrienden heeft met een andere huidskleur. Het heeft meer te maken met het opleidings niveau.
  maandag 21 november 2005 @ 06:38:10 #23
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_32444843
topic geschoond, en nu kappen met die 'grappige' opmerkingen
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_32549075
een kleine kick voor erwin rommel.
Verwijderd door Admin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')