Vlieg met me mee-meisje!quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 20:13 schreef tsjimp het volgende:
Wie?
Wat een belediging voor Hind.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 20:44 schreef BVO het volgende:
* BVO heeft een favoriet..
Floortje toch?
Dan had je maar moeten kijkenquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 21:25 schreef pfaf het volgende:
Inderdaad, hoe moet ik nu meepraten als ik niet weet hoe ze er uit ziet.
quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 21:27 schreef Svensational het volgende:
[..]
Dan had je maar moeten kijken!
Maar die zag er lang niet zo lekker uit.quote:
Ik vind haar leukquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 20:22 schreef Fokyou2 het volgende:
Dat hockeytutje (met haar vriendinnetjes) zullen we binnen kort wel weer hier
op de hockeysletjes foto's zien..toch![]()
*meldt*quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 21:13 schreef Scandalous het volgende:
Ik wist meteen dat er een topic van zou zijn, vol met kwijlende pubers die nog snel onder de indruk zijn![]()
Als ze maar langgenoeg mee mag doen komt dat wel, aangezien ze zelfs wat van jamai hebben gemaaktquote:Op zondag 30 oktober 2005 21:33 schreef Molluck het volgende:
Ze heeft wel een leuk gezicht, maar ik vind haar niet echt knap
Ik vind er niets aan, aan die hele Chantal Janzen nietquote:Op zondag 30 oktober 2005 22:01 schreef Vitalogy het volgende:
Ach Chantal Janzen valt op een foto ook een beetje tegen. Ik vind haar wel mooi en ze heeft een hele goede stem. Bovendien is ze in heel haar voorkomen een tikkie anders dan de gemiddelde kanidaat die door is.
x-factor noemen ze dat he
Juist!quote:Op zaterdag 19 november 2005 21:21 schreef -Vaduz- het volgende:
Ze gaat ver komen, uitstekende zangeres met een leuke kop.
Dat je dat niet eens gezien hebt zegquote:Op zondag 20 november 2005 21:59 schreef DIA het volgende:
is ze door?
Jij hebt toch helemaal geen dochter?quote:
Zeg je met een Dido-avatarquote:Op zaterdag 26 november 2005 17:58 schreef migebiggie het volgende:
Gewoon dat stemmetje enzo en dat lachje ....ik vind haar gewoon iets hebben wat op een tutje lijkt
ik weet niet precies hoe ik dat moet uitleggen
Ze heeft ook een leuke naam.quote:Op zaterdag 26 november 2005 20:35 schreef TimmyAsd het volgende:
Ze ziet er leuk uit. Jammer van haar naam. En zo goed is ze niet.
Wie is jou nr1?quote:
Uiteraard, wat dacht jij danquote:Op zaterdag 26 november 2005 22:28 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Wie is jou nr1?
Raffy neem ik aan?
ik hou van jequote:
nee niet met haar om gegaan. Met 89 mensen kan je niet met iedereen pratenquote:Op zondag 27 november 2005 01:08 schreef -Vaduz- het volgende:
Heb je haar nog van dichtbij meegemaakt Joog?
Joooooooog, mogen we je aanraken...jij hebt met alle potentiële idolen gepraat....quote:Op zondag 27 november 2005 01:08 schreef -Vaduz- het volgende:
Heb je haar nog van dichtbij meegemaakt Joog?
jaloersquote:Op zondag 27 november 2005 13:53 schreef Christine het volgende:
[..]
Joooooooog, mogen we je aanraken...jij hebt met alle potentiële idolen gepraat....
*flauwvalt*
quote:
Nou, dat vond ik juist tegenvallen, met dr gezeik. "Ik ben er niet van gediend om als object gezien te worden." Moet je vooral meedoen aan Idols, wat een grote vleeskeuring is. Ze had of meteen tegen Dirk-Jan moeten zeggen dat hij moest opbokken met z'n opmerkingen, of gewoon er in meegaan en d'r schouders ophalen. Niet dit half laffe gedoe.quote:Op zaterdag 26 november 2005 22:24 schreef babette21 het volgende:
knap hoe zij zich over haar [terechte] irritatie mbt Dirk Jan heeft kunnen heenzetten...
ik zie haar wel bij de laatste 10 komen
quote:Op zondag 27 november 2005 17:32 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Nou, dat vond ik juist tegenvallen, met dr gezeik. "Ik ben er niet van gediend om als object gezien te worden." Moet je vooral meedoen aan Idols, wat een grote vleeskeuring is. Ze had of meteen tegen Dirk-Jan moeten zeggen dat hij moest opbokken met z'n opmerkingen, of gewoon er in meegaan en d'r schouders ophalen. Niet dit half laffe gedoe.
Ja! En uiterlijk doet er niet toe, alleen talent!quote:Op zondag 27 november 2005 18:18 schreef pberends het volgende:
[..]![]()
![]()
.
Oh nee, Idols is een charitatieve instelling.
Om zulke slimme praat uit een mooie vrouw te horen, dat zie je niet vaak!quote:Op zondag 27 november 2005 18:24 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Ja! En uiterlijk doet er niet toe, alleen talent!
Ja daar doet ze me ook wel aan denken.quote:Op maandag 28 november 2005 12:24 schreef ijsmeis het volgende:
Ze was goed!
Ik vind haar trouwens op Jessica Alba lijken!
quote:Op zondag 27 november 2005 17:32 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Nou, dat vond ik juist tegenvallen, met dr gezeik. "Ik ben er niet van gediend om als object gezien te worden." Moet je vooral meedoen aan Idols, wat een grote vleeskeuring is.
In de PizzaHut zou die het ook niet verkeerd doen hoorquote:Op maandag 28 november 2005 12:11 schreef LeBeau het volgende:
Dirk-Jan met z'n enge Ski Hut kop.
Floortje
dat hoop ik idd ook jaquote:
En jij kan het beter zeker?quote:Op zaterdag 3 december 2005 20:59 schreef soylent het volgende:
maar dit was echt walgelijk!
Modulatieeeeeeeeeeeeeeeee heet zoiets, blaaskaak.quote:Op zaterdag 3 december 2005 20:59 schreef soylent het volgende:
Teeeeering wat was dat!
Leuk "girl next door" hoofd, maar dit was echt walgelijk!
Laten we maar hopen dat het aan slechte monitoring lag, want het was echt zum
misschien omdat ze dat niet kan? mensen met een mooie sem zijn niet per definitie muzikaal...quote:Op zaterdag 3 december 2005 20:59 schreef Funkytrip het volgende:
Gek dat ze dan niet even inhoudt en de juiste toon herpakt. Dan eindigt ze gewoon goed...
In het begin was ze gewoon >>>> de andere kandidaten.
ze heeft daarmee [auditie, theater en eerste deel] iig een tweede kans verdiend....quote:Op zaterdag 3 december 2005 21:18 schreef Timmai het volgende:
erg jammer van het tweede deel, maar ze heeft met de workshopbeelden en het eerste deel wel overtuigd, ik ben
Absoluut.quote:Op zaterdag 3 december 2005 21:31 schreef BVO het volgende:
Qua uiterlijk en uitstraling stak ze er natuurlijk ook met kop en schouders bovenuit.
Welke meid nietquote:Op zaterdag 3 december 2005 22:30 schreef Vitalogy het volgende:
Volgens mij heeft ze wel een lekkere kont.
Hmm
Dit is hetquote:Op zaterdag 3 december 2005 22:44 schreef mrcool het volgende:
Die Harm kan met zo'n kop toch nooit winnen? Zingen kan ie iig wel erg goed, dat moet ik toegeven.
I know, reageerde alleen ff op de post boven me!quote:
15 naar 42 volgens mij.quote:Op zaterdag 3 december 2005 22:47 schreef babette21 het volgende:
toch moet het in haar voordeel werken dat ze in de vorige uitzendingen ook al een overdosis positieve aandacht heeft gekregen! Niet dat ze geen goeie stem heeft en zo'n foutje haar wel vergeven mag worden, maar het verschil met de rest is écht supergroot [van 13 naar 42% ??]
hoe dan ook: go Floor!!
11% was voor die kerel, 15% voor Charissa en 42% voor Floortje!quote:Op zondag 4 december 2005 00:19 schreef sbientje het volgende:
ze moest echt zooo huilenhet was heelz ielig!
nee van 11 % voor charissa naar 42 voor floortje.. echt enorm verschil...
Duf? En het is nog maar net een half uurtje zondag...quote:Op zondag 4 december 2005 00:23 schreef sbientje het volgende:
oh ja... sorry10 % was voor sonny... en 11 voor i-jay.. ik ben duf
naja 100%...quote:Op zaterdag 3 december 2005 22:48 schreef UnXpected het volgende:jep kdenk ook 100% dat floortje gaat winnen, ze heeft 'n leuk koppie, ze heeft 'n mooie stem en 'n leuker lachje dan hind
Staat op idols.nlquote:Op zondag 4 december 2005 00:34 schreef superhero87 het volgende:
Heeft echt NIEMAND een videofragment van haar auditie?![]()
Dat heb ik dus ook...quote:Op zondag 4 december 2005 11:35 schreef Ivatje het volgende:
Floortje heeft een mooie en zuivere stem, echt prettig om naar te luisteren...![]()
Zij is ook mooi, maar te braaf, te teder...
Ik vind haar erg goed, maar zij is mijn Idol niet...![]()
Ja, jammer dat je geen foto's mocht maken, anders had ik nu foto's van d'r string kunnen postenquote:Op zaterdag 3 december 2005 22:30 schreef Vitalogy het volgende:
Volgens mij heeft ze wel een lekkere kont.
Hmm
Zegt niks,quote:Op zondag 4 december 2005 13:15 schreef BVO het volgende:
Toch nog 42% van de stemmen, ziet er naar uit dat ze minstens de top 5 gaat halen.
Die andere vijf winnaars danquote:Op zondag 4 december 2005 13:17 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Zegt niks,. Robin.
. won de workshops glansrijk en lag er als 2e uit.
Mee eens. Ik vond niet dat ze zozeer met kop en schouders boven de rest uitstak in deze uitzending. Maar het zijn volgens mij ook grotendeels sympathie-stemmen en ik ben ook wel benieuwd hoe ze het de volgende keer gaat doenquote:Op zaterdag 3 december 2005 22:55 schreef shiNinG_staR het volgende:
vond haar wel goed, maar de 42% niet terecht.
Omdat je niet goed kijktquote:Op zondag 4 december 2005 13:55 schreef MaxMark het volgende:
Waarom is in dit hele topic maar 1 foto van haar te zien?
quote:Op zondag 4 december 2005 13:55 schreef MaxMark het volgende:
Waarom is in dit hele topic maar 1 foto van haar te zien?
De band speelde goed want die ging na een tijdje de muziek een paar tonen hoger spelen.quote:Op zondag 4 december 2005 21:27 schreef Skaai het volgende:
Ik heb echt zo sterk het vermoeden dat die band de fout in ging, want na een tijdje gaat het volume of de toon hoger in dat nummer, en dat deed zijn wel maar de band niet![]()
Oh geloof me, het ging gruwelijk mis.quote:Op zondag 4 december 2005 22:09 schreef TimmyAsd het volgende:
Ging het dan echt zo mis? Lijkt me niet, met 42% vd stemmen..
en omdat ze ook al het nummer zong tijdens die workshopbeelden met Lucie Silvas, dat zal ook wel meegeteld hebben gok ik zo..quote:Op zondag 4 december 2005 22:12 schreef Ayaxola het volgende:
Het ging echt wel mis ja![]()
Maar waarschijnlijk rekent het publiek haar er ook niet op af, houden ze gewoon de optredens van vorige keer in gedachten.
Dit leek me nou ook geen simpel liedjequote:Op zondag 4 december 2005 21:25 schreef IntroV het volgende:
Ze weet helemaal niks van muziektheorie of, dus bij het eerste de beste moeilijke liedje houdt 't op.
Dat bleek dus ook welquote:Op zondag 4 december 2005 22:54 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dit leek me nou ook geen simpel liedje![]()
Ze had het zelf gelijk door, maar zie het maar eens onderwijl te veranderen. Dat valt niet mee.quote:Op zondag 4 december 2005 22:04 schreef IntroV het volgende:
[..]
De band speelde goed want die ging na een tijdje de muziek een paar tonen hoger spelen.
Floortje volgde de band niet en zong dus vals.
Ik denk dat ze compleet bevroor van de stress en alleen nog maar kon doorzingen. Achteraf is dat natuurlijk het foutste wat je kunt doen. Beter om even te lachen ofzo, stil te houden en vervolgens goed inzetten. En dan de jury volledig gelijk geven dat effe de mist inging en complimenten in ontvangst nemen dat je het liedje sterk begon en sterk eindigde 'op het missertje na'quote:Op maandag 5 december 2005 07:45 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Ze had het zelf gelijk door, maar zie het maar eens onderwijl te veranderen. Dat valt niet mee.
Dat lijkt me dus niet, zo'n modulatie zie je dan toch?quote:Op maandag 5 december 2005 11:43 schreef IntroV het volgende:
(waarvan ik aanneem dat die van te voren is geoefend)
Toen ze 't zong met de piano bij Lucie, toen dacht ik: 'Wauw, die stem is perfect voor dat nummer!' En toen bleek dat ze het ook daadwerkelijk zou gaan zingen, was ik vol goede hoop voor haar. Maar zo mooi als ze zong bij Lucie, vond ik haar op het podium niet. Ze kan zingen, da's duidelijk, maar volgens mij hebben de zenuwen d'r wat parten gespeeld, wat ook duidelijk werd tegen het eind van het nummer. Wel goed dat ze gewoon doorzong.quote:Op zaterdag 3 december 2005 20:52 schreef Roadster het volgende:
Begin kreeg ik echt kippenvel, alleen daarna ging het fout, echt jammer...
Nee, dat heet "vals zingen", administratief medewerker.quote:Op zaterdag 3 december 2005 21:00 schreef pberends het volgende:
Modulatieeeeeeeeeeeeeeeee heet zoiets, blaaskaak.
Nou ik weet niet hoor, Merle voor Charissa?quote:Op maandag 5 december 2005 14:38 schreef freeler het volgende:
ze is goed, maar zong het 2e stuk volledig vals. Wel toevallig om hetzelfde nummer te zingen als in de sessie met Lucie Silvas. 42% geloof ik ook niet. Ik zag wel floortje, i-jay, criston en merle doorgaan (erg stom dat merle niet door is)
quote:Op maandag 5 december 2005 17:34 schreef Scandalous het volgende:
Bah bah, ik vind het net Celine Dion in d'r jonge jaren.
Niels?quote:Op zondag 4 december 2005 15:03 schreef charmed_angel het volgende:
de vriend van Floortje is echt superdroog.... echt droog zitten lullen met hem.... Te grappig!
erm, als je de bladmuziek van een nummer hebt gezien dan weet je of de modulatie n een terts is of een kleine terts, of een secunde of wat dan ook, en in wat voor toonsoort het daarna staat. als je dan even stil houdt en het akkoord uit de band haalt kun je als je muzikaal bent het zo weer oppakken....quote:Op maandag 5 december 2005 07:45 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Ze had het zelf gelijk door, maar zie het maar eens onderwijl te veranderen. Dat valt niet mee.
Ja maar jij hebt dan ook een natuurlijke aversie tegen iedere meid die de aandacht van jou wegkaapt.quote:Op maandag 5 december 2005 17:34 schreef Scandalous het volgende:
Bah bah, ik vind het net Celine Dion in d'r jonge jaren.
quote:Op maandag 5 december 2005 21:39 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Ja maar jij hebt dan ook een natuurlijke aversie tegen iedere meid die de aandacht van jou wegkaapt.
Toedeloe!quote:Op maandag 5 december 2005 23:27 schreef -Delta- het volgende:
girl next door, te weinig om echt Idol te worden.
Jullie?quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:29 schreef Vitalogy het volgende:
Nou en?
Floortje afzeiken doen jullie maar ergens anders.
Hupuhuh, ik heb denktijd nodig..quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:39 schreef BVO het volgende:Juist omdát ze een beetje de girl next door is heeft ze goede kansen, in Nederland komen zulke mensen altijd ver (zie Jamai).
Oh en Floepsje nu ik je toch zie, je moet je tweede plek in de Idolsprono nog verdedigen..
Majesteus meervoud en nou weer ontopicquote:Op dinsdag 6 december 2005 14:04 schreef Skaai het volgende:
[..]
Jullie?
Er staat nergens dat je hier fan moet zijn van Floortje.![]()
Alsof die vorige "Idol winnaars" zoveel power hebbenquote:Op maandag 5 december 2005 23:27 schreef -Delta- het volgende:
Lijkt me een schat van een meid, alleen mis ik die power, ze is te lief, te weinig ruggegraat en te weinig uitstraling. Lief meisje, girl next door, te weinig om echt Idol te worden.
het ging inderdaad godsgruwelijk mis, ze vergaat de toonverhoging mee te nemen tijdens het zingen, en bleef konsekwent in de oude toonhoogte zingen. Hert is dat ik haar heb horen zingen tijdens de workshop, daardoor weet ik dat het een hele goede zangeres is. Ik denk dat ze ver gaat komen (mits ze natuurlijk niet weer zo'n blunder maakt)quote:Op zondag 4 december 2005 22:09 schreef TimmyAsd het volgende:
Ging het dan echt zo mis? Lijkt me niet, met 42% vd stemmen..
Blaat..quote:Op woensdag 7 december 2005 13:21 schreef buzzer het volgende:
[..]
het ging inderdaad godsgruwelijk mis, ze vergaat de toonverhoging mee te nemen tijdens het zingen, en bleef konsekwent in de oude toonhoogte zingen. Hert is dat ik haar heb horen zingen tijdens de workshop, daardoor weet ik dat het een hele goede zangeres is. Ik denk dat ze ver gaat komen (mits ze natuurlijk niet weer zo'n blunder maakt)
Hoe durf jequote:Op woensdag 7 december 2005 14:20 schreef Taurus het volgende:
[..]
Blaat..![]()
Anyway, ik vind 't net Maud II.. Niks aan, geen power, gewoon 'niet goed, niet slecht'..![]()
Ze had 't zo kunnen doen..quote:Op woensdag 7 december 2005 16:56 schreef Floepsje het volgende:
Maud hockeyt, Floortje niet..
Oh heet ze Floortje Smit. Laten we hopen dat er geen duet komt met Jantje.quote:Op woensdag 7 december 2005 13:08 schreef SithWarrior het volgende:
Hmm deze site kwam ik net tegen, www.floortjesmit.com, er staat nog weining maar mocht ze ooit idols winnen vind je hier later vast meer informatie
Staat zelfs een linkje op naar dit topicquote:Op woensdag 7 december 2005 13:08 schreef SithWarrior het volgende:
Hmm deze site kwam ik net tegen, www.floortjesmit.com, er staat nog weining maar mocht ze ooit idols winnen vind je hier later vast meer informatie
quote:Op woensdag 7 december 2005 15:23 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Hoe durf jeMAUD was saai en nietszeggend... echt een doos eerste klas!
Misschien omdat ze allebei 'vrij netjes' overkomen ofzo. Zie het verder ook niet echt.quote:Op vrijdag 9 december 2005 18:27 schreef --Globe-- het volgende:
Ik vind die vergelijking met Maud sowieso nergens op slaan.. ze lijken niet op elkaar qua persoonlijkheid, uiterlijk en stemgeluid. Ik vind ze alle twee erg goed.
Gaat wel lukken jah..... ik vind haar ook erg goed.... ze wordt gewoon tweedequote:Op vrijdag 23 december 2005 19:53 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik ben erg benieuwd of ze sterk genoeg is om onder druk te presteren. Moet lukken, in het theater en in de eerdere ronden ging het ook goed.
Ben ik helemaal mee eensquote:Op dinsdag 27 december 2005 23:52 schreef Liene het volgende:
Ik vind Floortje erg goed! Ze zingt echt fantastisch! Die fout was volgens mij ook een beetje de schuld van de band! En nee..... je kunt haar inderdaad niet vergelijken met Maud! Ik vind Maud niet slecht hoor, maar Floortje zingt een stuk beter! Ik denk ook dat ze erg ver gaat komen. Ik twijfel nog wie gaat winnen, Floortje of Raffaela? We zien wel. Kijk uit naar de liveshow!
Misschien dat wel, maar ik denk juist dat jonge meisjes dan op hem gaan stemmen! Het viel me trouwens op ondanks Floortje het lied niet helemaal goed zong wel zoveel (42% was het?) stemmen had!quote:Op woensdag 28 december 2005 16:02 schreef Liene het volgende:
Ja die is inderdaad ook erg goed! Die ken ik namelijk en hij zingt zijn hele leven al! Hij is ook wel een schatje om te zien, alleen misschien een beetje jong!
ja dat viel mij ook al op, zo'n scherpe s.quote:Op zondag 1 januari 2006 14:55 schreef shiNinG_staR het volgende:
Ze zong heel goed.. maar ze heeft 'het' niet voor mij. Haar uitspraak valt ook nogal tegen, de s spreekt ze nogal nadrukkelijk uit. Raar dat ze daar geen commentaar op heeft gehad.
Idd, veel minder als bij die anderen.quote:Op donderdag 5 januari 2006 20:29 schreef charmed_angel het volgende:
slechte make-up hebben ze gebruikt bij het maken vand e foto's
Inderdaad, en ze heeft het helemaal niet nodig.quote:Op donderdag 5 januari 2006 20:29 schreef charmed_angel het volgende:
slechte make-up hebben ze gebruikt bij het maken vand e foto's
jah dat heb ik ook.... ik vind wel dat ze leuk is, maar niet superknap. Ze heeft gewoon ietsquote:Op donderdag 5 januari 2006 20:31 schreef Ayaxola het volgende:
[..]
Idd, veel minder als bij die anderen.
Ik vind toch nog steeds dat ze iets geks blijft hebben, net of de verhoudingen in d'r gezicht niet helemaal kloppen, ik vind d'r niet echt heel knap ofzo.
Volgens mij heeft het iets met de lijn van d'r wangen naar de kin te maken ofzoquote:Op donderdag 5 januari 2006 21:25 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
jah dat heb ik ook.... ik vind wel dat ze leuk is, maar niet superknap. Ze heeft gewoon ietsMaar er klopt inderdaad iets niet....
ik vind dat een mooi gezicht..... ze huilt toch nietquote:Op donderdag 5 januari 2006 22:07 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind Floortje erg goed ,maar het is wel een emotioneel typetje. zelfs als ze positieve kritiek krijgt schieten de tranen al in haar ogen, zoals afgelopen zaterdag... ze moet oppassen dat het geen jankertje wordt
Was inderdaad weer een goed optreden van haar. Ook qua uitstralingquote:Op zaterdag 7 januari 2006 21:14 schreef -Vaduz- het volgende:
Ook vanavond met afstand de beste, ik heb genoten.![]()
Ja, helemaal mee eens. Echt onvoorstelbaar goed. Als zij niet wint dan weet ik het niet meer. Raffaëla viel erg tegen, maar het commentaar van Henkjan was wel knalhard zeg. Ellen vond ik ook goed, wat dat betreft begreep ik niets van het commentaar van Henkjan, maar gelukkig was ik wat dat betreft niet de enige.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 21:14 schreef -Vaduz- het volgende:
Ook vanavond met afstand de beste, ik heb genoten.![]()
quote:
Ja, stak met kop em schouders boven de rest uitquote:
Dat is jammer, mij wel.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 21:49 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik vind haar gewoon geen Idol-materiaal. Ik weet het niet. Ze zingt hartstikke goed, dat is ook zo, maar het doet me niks. Het blijft me niks doen.
Mooie caps Bigfoot!quote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:15 schreef Bigfoot het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |