zeg dat wel, 300 posts de adem inhouden, ga daar maar eens aanstaanquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:41 schreef Finder_elf_towns het volgende:
God zij geprezen.
Maar dat mag je weer niet zeggen natuurlijkquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:01 schreef pberends het volgende:
Verdonk's beleid begint vruchten af te werpen, Hirsi Ali is Nederland ontvlucht.
Als je dat een winst noemt, het vluchten van mevrouw Ali. De enige die haar mond echt los trok. Problemen, taboes, luidkeels aan de kaak stelde. Haar oplossingen voor problemen even buiten beschouwing latende.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:01 schreef pberends het volgende:
Verdonk's beleid begint vruchten af te werpen, Hirsi Ali is Nederland ontvlucht.
ik voel ook geen enkele behoeftequote:http://www.geenstijl.nl/
Sjors, heb je even?
Nu even niet!Oké, wij zijn gisteren te kakken gezet, maar jullie mogen ook wel eens bij jezelf te rade gaan. Slechts 500.000 lullige euri’s neertellen voor de aardbeving in Pakistan is ronduit schandalig. Het is dat we nog een vrijgevige minister van Ontwikkelingszaken hebben, maar dan nog komen de Pakistani er met 2,5 miljoen bekaaid vanaf. Ter vergelijking: voor de slachtoffers van de tsunami zamelden we meer dan 200 miljoen euri in. Ook boden tal van mensen zich spontaan aan om hulp te verlenen. Nu is nog niet één telefoontje binnengekomen. Niet één! Ook een televisieactie blijft ons bespaard, omdat er onvoldoende draagvlak is onder de bevolking. Bert Boer, voorzitter van de Samenwerkenden Hulporganisaties (SHO), heeft wel een verklaring. “Voor de meeste Nederlanders is Pakistan een vreemd land dat in verband wordt gebracht met terrorisme en volgens de Verenigde Staten deel uitmaakt van de as van het kwaad.” Ofwel, het is allemaal weer de schuld van Sjors…
Ik had hetzelfde, tevens heb ik aan Amerika niets gedoneerd omdat ze a., zelf wel geld genoeg hebben, b., je als burger buiten het aanbieden van geld toch niet zoveel kunt doen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:50 schreef Godslasteraar het volgende:
http://www.ad.nl/binnenland/article37919.ece
[..]
ik voel ook geen enkele behoefte![]()
Moet je je eens voorstellen dat ik eens gevraagd ben om in de VS mee te helpen, met alleen een kostenvergoeding, met een sociaal project, En dan zou ik in één van de rijkste landen ter wereld socaail vrijwilligers werk gaan doen. En dat terwijl vrijwel tegelijkertijd een van de grootste belastingverlagingen werd doorgevoerd vrijwel uitsluitend ten gunste van de rijke bovenklasse.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:57 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ik had hetzelfde, tevens heb ik aan Amerika niets gedoneerd omdat ze a., zelf wel geld genoeg hebben, b., je als burger buiten het aanbieden van geld toch niet zoveel kunt doen.
Ach, die arme mensen waren eerst slachtofffer van de islam, die is de mensen in een ver verleden met geweld opgelegd, vervolgens slachtoffer van terroristisch en extremistisch gestook vanuit de Arabische golfstaten, en nu van een aardbeving. Erg treurig allemaal, maar nog door ons op te lossen, nog ons probleem.quote:Met Pakistan is dat net zo, de rijke islamieten kunnen eens tonen hoe het zit met hun gulheid. Een positief geluid vanuit het M-O en zuid-Azië is altijd welkom. Naast dat hebben invloedrijke extremisten allerlei z.g. islamitische scholen in het getroffen gebied.
Opgeruimd staat netjes.
Tip: posticons lezen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:18 schreef beerten het volgende:
[..]
Als je dat een winst noemt, het vluchten van mevrouw Ali. De enige die haar mond echt los trok. Problemen, taboes, luidkeels aan de kaak stelde. Haar oplossingen voor problemen even buiten beschouwing latende.
quote:
En dát klopt geeneens, de Westerse politiek doet nu juist of Pakistan een respectabel land is, echter, de bevolking in Nederland weet wel beter. Behalve Bert danquote:Bert Boer, voorzitter van de Samenwerkenden Hulporganisaties (SHO):
,,Voor de meeste Nederlanders is Pakistan een vreemd land dat in verband wordt gebracht met terrorisme en volgens de Verenigde Staten deel uitmaakt van de as van het kwaad,’’
Dank jequote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik vind het een leuke naam: Godslasteraar
Helaas zijn mensen in Nederland vaak niet geestelijk volwassen en geven ze diezelfde mensen nog geld ook nog. Omdat die mensen zo zielig zijnquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:08 schreef Godslasteraar het volgende:
Ach, die arme mensen waren eerst slachtofffer van de islam, die is de mensen in een ver verleden met geweld opgelegd, vervolgens slachtoffer van terroristisch en extremistisch gestook vanuit de Arabische golfstaten, en nu van een aardbeving. Erg treurig allemaal, maar nog door ons op te lossen, nog ons probleem.
Nee, dit denk ik niet. De economie is ingestort, maar er is een duidelijke en autoritaire overheid die de touwtjes sterk in handen heeft. Een "failed state" is een economische & politieke puinhoop. Dat is Pakistan nog net niet.quote:Daarbij, Pakistan is een ''failed state''
Behalve het spontaan afzinken van Pakistan zou ik mijzelf niet veel kunnen voorstellen bij ergere rampen, maar de werkelijkheid is nu eenmaal vreemder of extremer dan het wildste Hollywood-script en zou er best nog wat in het verschiet kunnen liggen.quote:het lijkt me niet zinvol om een dergelijke terminale patient kunstmatig in leven te houden met Westerse steun. Of Pakistan maakt nu nodgedwongen een radicale koerswending, of het land staat nog meer rampen te wachten.![]()
Ja. Auw.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:25 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Dank jeEn die naam, én mijn aanwezigheid op Fok! zijn een direkt gevolg van
Donner en zijn godslasteringswetje na de moord op Bolle Gogh,(die ik erg erg mis
)
[afbeelding]
Ik heb eigenlijk één grote fascinatie; biologie, en verder ook religie, mede omdat gelovigen hun pijlen richten op het fundament van de biologie, evolutie, én Darwin's theorie over wat nu het mechaniek is dat evolutie veroorzaakt: natuurlijke selectie, ook wel bekend als de evolutie-theorie.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:29 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja. Auw.![]()
ben even naar je postgeschiedenis aan 't kijken, jij houdt je voornamelijk op in WFL. Is dat wat, waar gaat het daar in hoofdzaak over? Godslasteren zo te zien![]()
In POL modderen we ook maar wat aan....quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:40 schreef Godslasteraar het volgende:
Ik heb eigenlijk één grote fascinatie; biologie, en verder ook religie, mede omdat gelovigen hun pijlen richten op het fundament van de biologie, evolutie, én Darwin's theorie over wat nu het mechaniek is dat evolutie veroorzaakt: natuurlijke selectie, ook wel bekend als de evolutie-theorie.
Verder zijn er veel, erg veel religieuze topics, tekstexegese, die sneeuwen de rest een beetje onder. Ik vrees dat ook nogal wat beta's afgehaakt zijn daardoor. En ik ben op het moment die religieuze topics enigzins zat. Als mensen niet wíllen weten hoe wetenschap, en theorievorming functioneert kom je niet verder. Voor mij dus even wat anders
![]()
Nu moet ze een totaal ander leven gaan zoeken.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:43 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Yvonne op zwart...
Leuke grap, net zoals R3 tot moderator benoemen.
Ik zal eens voorzichtig rondkijken. Welkom in POL, in ieder geval, Floripas trekt een hoop bekijksquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:40 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk één grote fascinatie; biologie, en verder ook religie, mede omdat gelovigen hun pijlen richten op het fundament van de biologie, evolutie, én Darwin's theorie over wat nu het mechaniek is dat evolutie veroorzaakt: natuurlijke selectie, ook wel bekend als de evolutie-theorie.
Verder zijn er veel, erg veel religieuze topics, tekstexegese, die sneeuwen de rest een beetje onder. Ik vrees dat ook nogal wat beta's afgehaakt zijn daardoor. En ik ben op het moment die religieuze topics enigzins zat. Als mensen niet wíllen weten hoe wetenschap, en theorievorming functioneert kom je niet verder. Voor mij dus even wat anders
![]()
Het blijven mensen, vergeet dat niet. En Pakistan is een economische en politieke puinhoop, ik heb een aantal huiveringwekkende rapporten gelezen, of eigenlijk de samenvattingen ervanquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:27 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Helaas zijn mensen in Nederland vaak niet geestelijk volwassen en geven ze diezelfde mensen nog geld ook nog. Omdat die mensen zo zielig zijn
Het is er meestal heel gemoedelijkquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik zal eens voorzichtig rondkijken.
Nogmaals dankquote:Welkom in POL, in ieder geval,
Hier op POL bedoel je?quote:Floripas trekt een hoop bekijks
Vreemde, onaangename dagindeling hoe jij erop naquote:* sigme gaat naar bed![]()
De wekker ging vanochtend om 03.10
Inderdaad, we weten allemaal dat Yvonne rancuneus genoeg is om een aantal mensen in haar val mee te nemen.. Ik denk dat het bij ONZ wel werktquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:43 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Yvonne op zwart...
Leuke grap, net zoals R3 tot moderator benoemen.
Weltrusten tussen de lakens...quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:47 schreef sigme het volgende:
* sigme gaat naar bed![]()
De wekker ging vanochtend om 03.10
Ja, dan kun je het beste maar van onderwerp veranderen. En copy-pastes heb ik ook meermaals gebruikt, je blijft aan de gang. Daarbij besloop mij het vermoeden, mischien onterecht, dat het een aantal religieuze posters meer om aandacht te doen was dan om wat wijzer te worden. En ik ben natuurlijk ook niet onschuldig aan het één en anderquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:45 schreef Drugshond het volgende:
[..]
In POL modderen we ook maar wat aan....
Beetje users bashen, stokpaardjes in stelling brengen, en een fotografisch geheugen om oude postings in een nieuw jasje te steken.
Die uitzending met Fortuyn was echt prachtig. Heb echt constant dubbelgelegen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 21:26 schreef Tafkahs het volgende:
wat een gelul door Philomena Bijlhout op 3 zeg.. ze is zo fout als het maar kan ..
Je zag bij tijd en wijlen Mad Herben met samengeknepen billetjes zich afvragen of ze 'm zou verlinken of nietquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 21:49 schreef pberends het volgende:
[..]
Die uitzending met Fortuyn was echt prachtig. Heb echt constant dubbelgelegen.
Bijlhout zegt me niet veel, daarom kijk ik deze aflevering ook niet.
Het is een waarlijk sociaal drama.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 22:26 schreef pberends het volgende:
Wat denken die kansloze B&H-rukkertjes wel niet?
quote:// Terrorisme en het strafrecht
> Terrorisme
Voor de vierde keer is Samir A, een van de zeven verdachten die vrijdag werden opgepakt, door justitie gearresteerd. Tot nu toe oordeelde de rechter steeds dat er te weinig bewijs was voor een veroordeling. Een gesprek met advocate Britta Böhler over de reikwijdte en beperkingen van het strafrecht bij het voorkomen van terroristische aanslagen.
> Irak
Zal de grondwet in Irak door de bevolking worden aangenomen en welke gevolgen zal de uitslag hebben voor het door geweld verscheurde land. Midden-Oostendeskundige Robert Soeterik gaat erover in debat met voormalig IKV-voorzitter Mient Jan Faber, die de laatste jaren regelmatig naar Irak reist.
> Eurokritisch
De PvdA was een stevige voorstander van de Europese grondwet, maar wil nu eurokritisch worden. Hoe geloofwaardig is deze verandering van standpunt? Een debat tussen een van de opstellers van het PvdA-nota, kamerlid Adri Duivesteijn, en Tom Eijsbouts, hoogleraar Europees recht.
Presentatie:
Peter van Ingen
Columnist:
Ronald Plasterk
Yep de PvdA srpeekt zich eindelijk uit over Europa. Dat betekent in elk geval dat dat de SP gelijk heeft gekregen volgens Bos.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 22:27 schreef pberends het volgende:
Morgen in Buitenhof (12.10, ned3):
[..]
Ja, echt met de wind meewaaienquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 22:41 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Yep de PvdA srpeekt zich eindelijk uit over Europa. Dat betekent in elk geval dat dat de SP gelijk heeft gekregen volgens Bos.
Pff, ik maakte me al ernstig zorgen dat zo'n Atzo Nicolai uiteindelijk zou bepalen dat 'het wel allemaal goed zat' .. Iemand als Bos moet absoluut zijn fatsoen tonen en dat heeft ie gelukkig gedaanquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 22:43 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja, echt met de wind meewaaien. Maar goed beter dan dat ze eurolikker blijven.
Dat heet "de kloof met de burger dichten".quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 22:47 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Zo als de wind waait, waait het partij-programma van de PvdA.
Nee, dat heet correctief populisme, waar de politieke partij impopulaire maatregelen neemt, om achteraf hun standpunt te wijzigen maar het besluit niet terug draaien. Het volk vervolgens, is te dom om dit in te zien en stapt met beide benen in de val.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 22:47 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Dat heet "de kloof met de burger dichten".
Zeg, doe 's lachen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 22:51 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Nee, dat heet correctief populisme, waar de politieke partij impopulaire maatregelen neemt, om achteraf hun standpunt te wijzigen maar het besluit niet terug draaien. Het volk vervolgens, is te dom om dit in te zien en stapt met beide benen in de val.
Oh wacht, ik bedoel kiezer natuurlijk...quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 22:47 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Dat heet "de kloof met de burger dichten".
Bij gebrek aan Hamburg zie ik dit door de vingersquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 22:55 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Oh wacht, ik bedoel kiezer natuurlijk...
quote:I hate Thatcher at 80 even more viscerally
Norman Johnson
Saturday October 15, 2005
The Guardian
Norm's thoughts on Thatch at 80? Did I send a card? Do I regret sacrificing 11 years of my life to driving her out of office? No, since you ask, I'm proud to have coined the Milk Snatcher tag and been there with my girlfriend at the great poll-tax uprising. I treasure a bloodied Crouch End Says No banner and singed bra (!) from that momentous day - plus the cork from the magnum of champagne we shared at LWT a few months later, when the crazy old bag was finally carried off, raging and snivelling into the night.
But I know where you're coming from. You think I'm a neocon, right? Ergo, goes the moronic reasoning, I must be one of those apostate lefties who's prepared to acknowledge that without Thatcher there could be no New Labour economic miracle and, it follows, no massively increased public spending on schools 'n' hospitals. Didn't Thatch herself say the real test of political victory was to change the mind of the other party? We all owe her a great blah, blah, blah, so let's all sing happy birthday to the nicest, kindest octogenarian fascist currently drooling outside Brazil. Well, as I said to the nice lady on Newsnight this week, that argument is one of the dumbest things I have ever heard. I'll go further: I'll punch the guy who says he hates Thatch more than me. If anything, I hate her more viscerally today, from the top of her mad, shrunken old bonce to the tip of her gnarly toes, than I did 20 years ago. You want my real thoughts on Thatch? Unprintable. Suffice it to say my principal concern as she shuffles towards the grave is how best we can dispose of her body, to avoid it contaminating the earth for 10,000 years. Maybe they'd have it in Australia, with our nuclear waste.
But you'd have to be stupid, or perverse, to deny the evil old bag got a couple of things right. Anyone would, given 11 years. So, yes, the unions were sorted on her watch. And I say that as someone whose big toe has never been the same since Wapping. Ditto the cold war. There was respect for the transatlantic alliance. Caution on Europe. The economy, stupid. Council houses for sale. Shaking up the teachers. A national curriculum. League tables. Rail privatisation. De-fetishisation of the green belt. The foundations for PFI. Concern for the daytime-TV-watching classes. Full prisons. Contracting out. Rupert Murdoch.
Don't get me wrong. If this so-called celebration is good for anything, it's a chance to examine the real differences - the bottomless, yawning gulf - that always has and always will divide the decent, democratic left, which has my loyalty, from Thatch's party: the sleaze-ridden, spiritual home of arms dealers and fat-cat tax-evaders. Even if these lovely people are soon to be represented by the boy David Cameron. A historic toot can't stop him being Thatch's bastard child.
Ironic, isn't it, that it's the further left you go that the similarities with Thatchism get problematic? If, as I believe, democratic internationalism is where it's at these days, who comes closest to Thatcher's indolent, laissez-faire, leave-the-darkies-to-stone-each-other-to-death style of realpolitik? Not young David, who rightly supports the post-Enlightenment struggle against medieval Islamist oppression, but the abject, morally vacant party of stoppers whose celebrities are Galloway, Livingstone and, God help us, the new Nobel laureate, Harold Pinter. Wrong choice. If those Scandinavian clowns are now awarding the literature gong for services to foreign dictatorship, shouldn't it have gone to a bona fide Tory, like Thatch, with the birthday wishes of the all the world's fascists? It sure is a funny old world.
http://www.guardian.co.uk/comment/story/0,3604,1592637,00.html
norman.johnson@guardian.co.uk
quote:.......You want my real thoughts on Thatcher? Unprintable. Suffice it to say my principal concern as she shuffles towards the grave is how best we can dispose of her body, to avoid it contaminating the earth for 10,000 years. Maybe they'd have it in Australia, with our nuclear waste..........
Hehehehe, briljant! In Nederland zien we veel minder van dit soort lekkere venijn en oprechte eenheid en oprechte kritiek. Jammer voor ons, maar zeer leuk om zoiets als dit eens te lezen!quote:
Jaquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:55 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Vreemde, onaangename dagindeling hoe jij erop na![]()
quote:
O, okee, da's ook een leuk scenarioquote:Op zondag 16 oktober 2005 07:26 schreef Drugshond het volgende:
We zijn al begonnen met de dag te plukken.
Vandaag zijn er 2 opties.
Of lekker op terasje baggeren, of kijken naar een Engels Blues bandje. Of een combi.... (het zal wel het laatste worden).
Wat is jouw excuus eigenljik?quote:Op zondag 16 oktober 2005 07:30 schreef sigme het volgende:
Slaap lekker, Drugshond
Goeiemorgen Tafkahs
zaterdagochtend (als je dat *ochtend* kan noemen) stond de wekker op 03.10. Dus was ik zaterdagavond om 21u naar bed. Dus was ik vanochtend om 6u klaarwakkerquote:
Ik had gister een uur of 3 in een inmaakpot staan roeren om een verbeterd bockbier te brouwen dan dat nu al ligt te rijpen. Vanochtend dacht ik dat de 2e spoeling misschien nog wel even gekookt moest worden om het amylaseproces te stoppen. Die 2e spoeling gebruik je om bijvoorbeeld een giststarter te maken. Omdat de luchtvochtigheid in je huis dan toch best wel hoog is, is je slaappatroon ook verstoord, zodoende.quote:Op zondag 16 oktober 2005 07:40 schreef sigme het volgende:
[..]
zaterdagochtend (als je dat *ochtend* kan noemen) stond de wekker op 03.10. Dus was ik zaterdagavond om 21u naar bed. Dus was ik vanochtend om 6u klaarwakker
Goed excuus toch?
En jij?
Gebruik je zo'n kant en klaar pakket of doe je mouten en hop enzo ook allemaal zelf?quote:Op zondag 16 oktober 2005 07:46 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Ik had gister een uur of 3 in een inmaakpot staan roeren om een verbeterd bockbier te brouwen dan dat nu al ligt te rijpen. Vanochtend dacht ik dat de 2e spoeling misschien nog wel even gekookt moest worden om het amylaseproces te stoppen. Die 2e spoeling gebruik je om bijvoorbeeld een giststarter te maken. Omdat de luchtvochtigheid in je huis dan toch best wel hoog is, is je slaappatroon ook verstoord, zodoende.
Alles zelf, behalve het eesten en de hop telen. Dat telen deed ik vroeger wel, maar dan is het lastig om de bitterwaarde te bepalen.quote:Op zondag 16 oktober 2005 07:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Gebruik je zo'n kant en klaar pakket of doe je mouten en hop enzo ook allemaal zelf?
''terwijl zij richting haar graf schuivelt''quote:Op zondag 16 oktober 2005 02:02 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Hehehehe, briljant! In Nederland zien we veel minder van dit soort lekkere venijn en oprechte eenheid en oprechte kritiek. Jammer voor ons, maar zeer leuk om zoiets als dit eens te lezen!![]()
Tegen wie?quote:Op zondag 16 oktober 2005 07:51 schreef sigme het volgende:
Trusten
Laat mij maar weer alleen![]()
Ik zal het POLfort wel bewaken
Schuifelt!! godvrrdomme! Ik ben geen spellingsfoutenjager, ik maak zelf ook spel-, type en werkwoordsfouten maar jouw gewoonte fraaie f-woorden te verfomfaaien tot zwakke vlutzelz, brrquote:Op zondag 16 oktober 2005 10:10 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
''terwijl zij richting haar graf schuivelt''Niet echt gebruikelijk, zeker niet als het over een bejaarde gaat. Jammer dat Theo er niet meer is. Je hoort wel eens het gezegde ''de kerkhoven liggen vol met mensen die zichzelf onmisbaar achtten''. In het geval van Theo lijkt dat echter wel het geval, onvervangbaar.
Ik heb hop. Met bellenquote:Op zondag 16 oktober 2005 07:50 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Alles zelf, behalve het eesten en de hop telen. Dat telen deed ik vroeger wel, maar dan is het lastig om de bitterwaarde te bepalen.
Zo, en nu is 't klaar.
Het is een onooglijk plantje, maar het leuk om te verbouwen he? Ruik je het ook?quote:Op zondag 16 oktober 2005 12:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb hop. Met bellen
Mooi, hop.
Leuk: bier brouwen, ik had vroeger wat kennissen die het jaren deden. Maar na een jaar of 5 was de lol er wat af geloof ik.
Britta houdt zich tenminste bij de feiten, blaataap!quote:Op zondag 16 oktober 2005 12:32 schreef pberends het volgende:
Britta, ga toch terug naar Duitsland, hoer!
quote:Op zondag 16 oktober 2005 12:38 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Britta houdt zich tenminste bij de feiten, blaataap!
Nee, ze worden slechts uitgebuit door extreem-rechtse figuren als Samir A. door hun linkse goedheid (lees: naiviteit).quote:ging ze naar het advocatenkantoor Van den Biesen en Prakke (huidige naam Böhler Franken Koppe Wijngaarden advocaten), dat bekend staat als links en activistisch.
Een advocatenkantoor dat bekend staat als links en activistischquote:Op zondag 16 oktober 2005 12:41 schreef pberends het volgende:
[..]
[..]
Nee, ze worden slechts uitgebuit door extreem-rechtse figuren als Samir A. door hun linkse goedheid (lees: naiviteit).
Onoogelijk plantje?quote:Op zondag 16 oktober 2005 12:29 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Het is een onooglijk plantje, maar het leuk om te verbouwen he? Ruik je het ook?
En mooi, niet alleen de bellen. Bovendien een van de weinige planten die goed groeit in de schaduw / op het noorden. En niet dood te krijgen.quote:
Over een paar jaar, als m'n appelboompjes wat goed dragen, ga ik cider maken. Lekker makkelijkquote:Het is moeilijk om daar een bitterwaarde aan toe te kennen in alfazuren. Dat verschilt wel eens tussen de 3,3 % en 9%, het verschil ligt dan ongeveer in 20 gram aan hoptoevoeging, best wel cruciaal dus.
Het is een hobby die je niet per se elk jaar in stand hoeft te houden hoor. Het geeft alleen een enorme bende als je klaar bent.
Okay, da's leuk om te maken. ALs je wijn wilt maken -als hobbyist-, dan gebruik je ook appelsap als basis. Heb je al eens eerder zoiets geprobeerd?quote:Op zondag 16 oktober 2005 12:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Onoogelijk plantje?
[..]
En mooi, niet alleen de bellen. Bovendien een van de weinige planten die goed groeit in de schaduw / op het noorden. En niet dood te krijgen.
[..]
Over een paar jaar, als m'n appelboompjes wat goed dragen, ga ik cider maken. Lekker makkelijk![]()
Dit kabinet is hard bezig om de trias politicas op scherp te zetten ja, maar dat is nou eenmaal de belangrijkste peiler van onze democratie.quote:Op zondag 16 oktober 2005 12:47 schreef Drugshond het volgende:
Helemaal ongelijk heeft ze niet.
Ze wil de veiligheidsdienst loskoppelen van de overheid. En tot op zekere hoogte heeft ze gelijk (hoewel het onwerkbaar is)
We zijn bijna vergeten in hoevere de CIA op 1 lijn zat met het beleid van Bush en omgekeerd er vanalles erbij werd gehaald om een oorlog tegen Irak te rechtvaardigen (omdat de pres.directeur van de CIA sterk verweven was met de republikeinse politiek.
Maar een binnenlandse veiligheidsdienst zonder politiek mandaat is een leeuw zonder kunstgebit die niet kan brullen en maakt de situatie in Nederland zeker niet veiliger maar eerder onveiliger. Omdat de organisatie dan aan macht moet inleveren
De advokatuur wat eigenlijk de houtlijm zou moeten zijn in de gerechtelijke samenleving is hier hier niet bezig om gerechtigheid te prediken. Maar wil pas mensen veroordeeld krijgen als het strafbare feit gepleegd is. En anno 2005 is dat vragen om te veel offers van de Nederlandse samenleving.
quote:Op zondag 16 oktober 2005 12:53 schreef Tafkahs het volgende:
Dit kabinet is hard bezig om de trias politicas op scherp te zetten ja, maar dat is nou eenmaal de belangrijkste peiler van onze democratie.
Vanuit de theorie van de Trias Politicas is er een scheiding tussen de uitvoerende, de wetgevende en de rechtsprekende macht. toch zie je hoe men vanuit de wetgevende macht steeds meer greep op de rechtsprekende en uitvoerende macht probeert te krijgen.
Zowel de rechters als politie moeten productie draaien.
Ook probeert men vanuit Den Haag deze diensten steeds meer te centraliseren, zodat we straks een staatspolitie hebben in plaats van een gemeente politie en hun hoofdtaak is dan het beschermen van de overheid tegen de burger, in plaats van de burger tegen de overheid te beschermen.
Verandert de uitspraak? Maak mij niet verantwoordelijk voor onlogisch en stompzinnig spellingsfetisjisme van letterkundigen, lees letterneukers. Wie heeft ook die belachelijke d-t regeltjes verzonnen? Echt iets voor alfa'squote:Op zondag 16 oktober 2005 11:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Schuifelt!! godvrrdomme! Ik ben geen spellingsfoutenjager, ik maak zelf ook spel-, type en werkwoordsfouten maar jouw gewoonte fraaie f-woorden te verfomfaaien tot zwakke vlutzelz, brr![]()
![]()
Ik bewaak het fort tegen dergelijk slapheden.![]()
yupquote:Op zondag 16 oktober 2005 12:56 schreef Drugshond het volgende:
[..]
(prima toevoeging)
In plaats van aanpassing van de grondwet wordt de organisatiestructuur aangepast.
hoe heet dat driftkikkertje ook alweer?quote:
Mijn moeder is een zelfmaakster met kruiden- en moestuin, de afgelopen jaren is daar (onder andere) wijn gemaakt, en ook wel wat destilleerpogingen ondernomen. Zo'n 10 jaar terug hebben we een paar jaar cider gemaakt.quote:Op zondag 16 oktober 2005 12:46 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Okay, da's leuk om te maken. ALs je wijn wilt maken -als hobbyist-, dan gebruik je ook appelsap als basis. Heb je al eens eerder zoiets geprobeerd?
Enneüs Heermaquote:Op zondag 16 oktober 2005 13:02 schreef Tafkahs het volgende:
hoe heet dat driftkikkertje ook alweer?
Is dit nieuws ?!...quote:Minister Brinkhorst ongedeerd na aardbeving Tokio
Uitgegeven: 16 oktober 2005 13:00
AMSTERDAM - Bij de aardbeving in Tokio is minister van Economische Zaken Laurens-Jan Brinkhorst (D66) zondag ongedeerd gebleven. "Hij heeft de beving niet gevoeld", zegt zijn woordvoerder Job Frieszo. De minister is in Tokio voor een werkbezoek en spreekt onder andere met zijn ambtsgenoot.
Japan werd zondag getroffen door een aardbeving met een kracht van 5.1 op de schaal van Richter. Het epicentrum lag ten noordoosten van de hoofdstad.
ik.ben.een.betaquote:Op zondag 16 oktober 2005 13:00 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Verandert de uitspraak? Maak mij niet verantwoordelijk voor onlogisch en stompzinnig spellingsfetisjisme van letterkundigen, lees letterneukers. Wie heeft ook die belachelijke d-t regeltjes verzonnen? Echt iets voor alfa's![]()
![]()
quote:
'Groot-Brittannië dreigt politiestaat te worden'
Gepubliceerd op zondag 16 oktober 2005
LONDEN (ANP) - Vooraanstaande Britse rechters, advocaten en politici vrezen dat Groot-Brittannië geleidelijk aan een politiestaat wordt. Een voormalig lid van het hoogste Britse rechtscollege heeft gezegd dat de ondermijning van de rechtspraak angstaanjagende parallellen vertoont met nazi-Duitsland.
Dat meldde de krant The Independent on Sunday. De juristen en politici met wie de krant sprak, zeiden dat de regering burgerlijke vrijheden ondermijnt die eeuwen lang als vanzelfsprekend werden beschouwd. Onvervreemdbare rechten zullen als sneeuw voor de zon verdwijnen tenzij premier Blair ophoudt met zijn aanvallen op de rechterlijke macht en de vrijheden die zijn vastgelegd in de wet op de mensenrechten.
Is dat lachwekkend? Want naar mijn mening hebben ze een punt: het gaat ver, erg ver, té ver. We (Amerika, Engeland, Nederland) worden steeds meer derdewereldlanden wat betreft justitie. En dat is leuk, schijnbaar.quote:
quote:Abolish government
There's nothing to it
Forget about God
He's no innocent
We live by a system
Of perfect goals
People vs. people who are bored and old
Life must rest on the man who represents
Looking for nothing in this
Campus with just friends
President the name
President the label
The highest man on the government table
Superficial love only for a f**k
But love is incest and it's only for a f**k
To the guys provided free
Peace time war time country's in vein
All die for this land some over seas
I live for the summons serve my country
Army, Navy, Air Force or jail
To the guys provided for free
Peace time war time country's in vein
But that's the American way what it is to be free
If that's what they call freedom it's not for me
Suck my motherf**kin' dick
quote:Op zondag 16 oktober 2005 13:33 schreef Monidique het volgende:
Nu ga ik weer zoeken naar verdere anti-Amerikaanse propaganda,
quote:In 1891, Frank L. Baum (gentle author of “The Wizard Of Oz”) wrote in the Aberdeen Saturday Pioneer (Kansas) that the army should “finish the job” by the “total annihilation” of the few remaining Indians.
The U.S. did not follow through on Baum’s macabre demand, for there really was no need. By then the native population had been reduced to 2.5% of its original numbers and 97.5% of the aboriginal land base had been expropriated and renamed “The land of the free and the home of the brave.”
Hundreds upon hundreds of native tribes with unique languages, learning, customs, and cultures had simply been erased from the face of the earth, most often without even the pretense of justice or law.
- Hans Koning, 6. Hans Koning, The Conquest of America: How The Indian Nations Lost Their Continent
New York: Monthly Review Press, 1993, pg. 46.; ISBN 0-85345-876-6
“From the beginning, the Spaniards saw the native Americans as natural slaves, beasts of burden, part of the loot. When working them to death was more economical than treating them somewhat humanely, they worked them to death.
“The English, on the other hand, had no use for the native peoples. They saw them as devil worshippers, savages who were beyond salvation by the church, and exterminating them increasingly became accepted policy.” [6, pg.14]
-The British arrived in Jamestown in 1607. By 1610 the intentional extermination of the native population was well along. As David E. Stannard has written, 3. David E. Stannard, American Holocaust: Columbus and the Conquest of the New World
New York: Oxford University Press, 1992; ISBN 0-19-507581-1
“Hundreds of Indians were killed in skirmish after skirmish. Other hundreds were killed in successful plots of mass poisoning. They were hunted down by dogs, ‘blood-Hounds to draw after them, and Mastives [mastiffs] to seize them.’
“Their canoes and fishing weirs were smashed, their villages and agricultural fields burned to the ground. Indian peace offers were accepted by the English only until their prisoners were returned; then, having lulled the natives into false security, the colonists returned to the attack.
“It was the colonists’ expressed desire that the Indians be exterminated, rooted ‘out from being longer a people upon the face of the Earth.’ In a single raid the settlers destroyed corn sufficient to feed four thousand people for a year.
“Starvation and the massacre of non-combatants was becoming the preferred British approach to dealing with the natives.” [3, pg.106]
In Massachusetts, Connecticut, and New Jersey extermination was officially promoted by a “scalp bounty” on dead Indians.
“Indeed, in many areas it [murdering Indians] became an outright business,” writes historian Ward Churchill. [5, pg.182] 5. Ward Churchill, A Little Matter of Genocide: Holocaust and Denial in the Americas, 1492 to the Present
San Francisco: City Lights Books, 1997; ISBN 0-87286-323-9
Indians were defined as subhumans, lower than animals. George Washington compared them to wolves, “beasts of prey” and called for their total destruction. [3, pgs.119-120]
Andrew Jackson — whose [innocent-looking] portrait appears on the U.S. $20 bill today — in 1814: “supervised the mutilation of 800 or more Creek Indian corpses — the bodies of men, women and children that [his troops] had massacred — cutting off their noses to count and preserve a record of the dead.” [5, pg.186]
The English policy of extermination — another name for genocide — grew more insistent as settlers pushed westward:
· In 1851 the Governor of California officially called for the extermination of the Indians in his state. [3, pg.144]
· On March 24, 1863, the Rocky Mountain News in Denver ran an editorial titled, “Exterminate Them.”
· On April 2, 1863, the Santa Fe New Mexican advocated “extermination of the Indians.” [5, pg.228]
· In 1867, General William Tecumseh Sherman said: “We must act with vindictive earnestness against the [Lakotas, known to whites as the Sioux] even to their extermination, men, women and children.” [5, pg.240]
Ach een vergelijking met nazi-Duitsland is zo cliché en doet de geloofwaardigheid geen goed.quote:Op zondag 16 oktober 2005 13:31 schreef Monidique het volgende:
Is dat lachwekkend? Want naar mijn mening hebben ze een punt: het gaat ver, erg ver, té ver. We (Amerika, Engeland, Nederland) worden steeds meer derdewereldlanden wat betreft justitie. En dat is leuk, schijnbaar.
De republikein wiens dochter Petra prinses is?quote:Op zondag 16 oktober 2005 13:33 schreef Godslasteraar het volgende:
Laurens-Jan Brinkhorst? zijn er nog mensen die deze man serieus nemen?
leuk joh. Als je spullen nodig hebt en je hebt een keer zin om naar Belgie te rijden, er is een gigantische bier/wijn/destileersupermarkt in het dorpje Beverlo, dat ligt zo ongeveer recht onder Eindhoven.quote:Op zondag 16 oktober 2005 13:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Mijn moeder is een zelfmaakster met kruiden- en moestuin, de afgelopen jaren is daar (onder andere) wijn gemaakt, en ook wel wat destilleerpogingen ondernomen. Zo'n 10 jaar terug hebben we een paar jaar cider gemaakt.
Tegenwoordig heeft mijn moeder een baan, nu heeft ze niet veel tijd meer voor zelfmaakdingen. Dus assisteer ik geen wijn- en biermakerij meer. Maar over een paar jaar ga ik het zelf doen, kan zij mij assisteren. Net als met de schaapjes.
geeft niks hoor, kan gebeurenquote:
Oh, niet in Den Haag hoorquote:Natuurlijk verandert de uitspraak. Niet bij d/t, maar "hoeven" klinkt heel anders dan "hoefen". "Moet" klinkt als "moed".
![]()
Dat is waar en dat is ook zo stom ven hen.quote:Op zondag 16 oktober 2005 13:36 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ach een vergelijking met nazi-Duitsland is zo cliché en doet de geloofwaardigheid geen goed.
Wat mij betreft is het simpel scoren maar we zullen zien wanneer GB Europa gaat veroveren
http://news.independent.co.uk/uk/ulster/article320004.ecequote:Eight British soldiers killed during ambushes in Iraq were the victims of a highly sophisticated bomb first used by the IRA, The Independent on Sunday can reveal.
The soldiers, who were targeted by insurgents as they travelled through the country, died after being attacked with bombs triggered by infra-red beams. The bombs were developed by the IRA using technology passed on by the security services in a botched "sting" operation more than a decade ago.
This contradicts the British government's claims that Iran's Revolutionary Guard is helping Shia insurgents to make the devices.
Goh. Hoe noemen ze dat? What goes around...quote:The Independent on Sunday can also reveal that the bombs and the firing devices used to kill the soldiers, as well as two private security guards, were initially created by the UK security services as part of a counter-terrorism strategy at the height of the troubles in the early 1990s.
According to security sources, the technology for the bombs used in the attacks, which were developed using technology from photographic flash units, was employed by the IRA some 15 years ago after Irish terrorists were given advice by British agents.
[...]
But a former agent who infiltrated the IRA told The Independent on Sunday that the technology reached the Middle East through the IRA's co-operation with Palestinian groups. In turn, some of these groups used to be sponsored by Saddam Hussein and his Baath party.
De ARP, ik zie dan zo'n slordige onderuitgezakte driftige man voor me die de hele tijd sigarenkegeltjes op zijn singlet morst en in elke zin 'in diervoege' verwerkt om niets aan het toeval over te laten ..quote:Op zondag 16 oktober 2005 13:08 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Enneüs Heerma
Een Friese antirevolutionairdie een minister van Gezinszaken wilde aanstellen.
![]()
we zullen zienquote:Op zondag 16 oktober 2005 13:36 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ach een vergelijking met nazi-Duitsland is zo cliché en doet de geloofwaardigheid geen goed.
Wat mij betreft is het simpel scoren maar we zullen zien wanneer GB Europa gaat veroveren
quote:Protest is criminalised and the huffers and puffers say nothing
The police abuse terror and harassment laws to penalise dissent while we insist civil liberties are our gift to the world
George Monbiot
Tuesday October 4, 2005
The Guardian
'We are trying to fight 21st-century crime - antisocial behaviour, drug dealing, binge drinking, organised crime - with 19th-century methods, as if we still lived in the time of Dickens." Tony Blair, September 27 2005.
"Down poured the wine like oil on blazing fire. And still the riot went on - the debauchery gained its height - glasses were dashed upon the floor by hands that could not carry them to lips, oaths were shouted out by lips which could scarcely form the words to vent them in; drunken losers cursed and roared; some mounted on the tables, waving bottles above their heads and bidding defiance to the rest; some danced, some sang, some tore the cards and raved. Tumult and frenzy reigned supreme ..." Nicholas Nickleby, by Charles Dickens, 1839.
All politicians who seek to justify repressive legislation claim that they are responding to an unprecedented threat to public order. And all politicians who cite such a threat draft measures in response which can just as easily be used against democratic protest. No act has been passed over the past 20 years with the aim of preventing antisocial behaviour, disorderly conduct, trespass, harassment and terrorism that has not also been deployed to criminalise a peaceful public engagement in politics. When Walter Wolfgang was briefly detained by the police after heckling the foreign secretary last week, the public caught a glimpse of something that a few of us have been vainly banging on about for years.
On Friday, six students and graduates of Lancaster University were convicted of aggravated trespass. Their crime was to have entered a lecture theatre and handed out leaflets to the audience. Staff at the university were meeting people from BAE Systems, Rolls-Royce, Shell, the Carlyle Group, GlaxoSmithKline, DuPont, Unilever and Diageo, to learn how to "commercialise university research". The students were hoping to persuade the researchers not to sell their work. They were in the theatre for three minutes. As the judge conceded, they tried neither to intimidate anyone nor to stop the conference from proceeding.
They were prosecuted under the 1994 Criminal Justice Act, passed when Michael Howard was the Conservative home secretary. But the university was able to use it only because Labour amended the act in 2003 to ensure that it could be applied anywhere, rather than just "in the open air".
Had Mr Wolfgang said "nonsense" twice during the foreign secretary's speech, the police could have charged him under the Protection from Harassment Act 1997. Harassment, the act says, "must involve conduct on at least two occasions ... conduct includes speech". Parliament was told that its purpose was to protect women from stalkers, but the first people to be arrested were three peaceful protesters. Since then it has been used by the arms manufacturer EDO to keep demonstrators away from its factory gates, and by Kent police to arrest a woman who sent an executive at a drugs company two polite emails, begging him not to test his products on animals. In 2001 the peace campaigners Lindis Percy and Anni Rainbow were prosecuted for causing "harassment, alarm or distress" to American servicemen at the Menwith Hill military intelligence base in Yorkshire, by standing at the gate holding the Stars and Stripes and a placard reading "George W Bush? Oh dear!" In Hull a protester was arrested under the act for "staring at a building".
Had Mr Wolfgang said "nonsense" to one of the goons who dragged him out of the conference, he could have been charged under section 125 of the Serious Organised Crime and Police Act 2005, which came into force in August. Section 125 added a new definition of harassment to the 1997 act, "a course of conduct ... which involves harassment of two or more persons". What this means is that you need only address someone once to be considered to be harassing them, as long as you have also addressed someone else in the same manner. This provision, in other words, can be used to criminalise any protest anywhere. But when the bill passed through the Commons and the Lords, no member contested or even noticed it.
Section 125 hasn't yet been exercised, but section 132 of the act is already becoming an effective weapon against democracy. This bans people from demonstrating in an area "designated" by the government. One of these areas is the square kilometre around parliament. Since the act came into force, democracy campaigners have been holding a picnic in Parliament Square every Sunday afternoon (see www1.atwiki.com/picnic/). Seventeen people have been arrested so far.
But the law that has proved most useful to the police is the one under which Mr Wolfgang was held: section 44 of the Terrorism Act 2000. This allows them to stop and search people without the need to show that they have "reasonable suspicion" that a criminal offence is being committed. They have used it to put peaceful protesters through hell. At the beginning of 2003, demonstrators against the impending war with Iraq set up a peace camp outside the military base at Fairford in Gloucestershire, from which US B52s would launch their bombing raids. Every day - sometimes several times a day - the protesters were stopped and searched under section 44. The police, according to a parliamentary answer, used the act 995 times, though they knew that no one at the camp was a terrorist. The constant harassment and detention pretty well broke the protesters' resolve. Since then the police have used the same section to pin down demonstrators outside the bomb depot at Welford in Berkshire, at the Atomic Weapons Establishment at Aldermaston, at Menwith Hill and at the annual arms fair in London's Docklands.
The police are also rediscovering the benefits of some of our more venerable instruments. On September 10, Keith Richardson, one of the six students convicted of aggravated trespass on Friday, had his stall in Lancaster city centre confiscated under the 1824 Vagrancy Act. "Every Person wandering abroad and endeavouring by the Exposure of Wounds and Deformities to obtain or gather Alms ... shall be deemed a Rogue and Vagabond... " The act was intended to prevent the veterans of the Napoleonic wars from begging, but the police decided that pictures of the wounds on this man's anti-vivisection leaflets put him on the wrong side of the law. In two recent cases, protesters have been arrested under the 1361 Justices of the Peace Act. So much for Mr Blair's 21st century methods.
What is most remarkable is that until Mr Wolfgang was held, neither parliamentarians nor the press were interested. The pressure group Liberty, the Green party, a couple of alternative comedians, the Indymedia network and the alternative magazine Schnews have been left to defend our civil liberties almost unassisted. Even after "Wolfie" was thrown out of the conference, public criticism concentrated on the suppression of dissent within the Labour party, rather than the suppression of dissent throughout the country. As the parliamentary opposition falls apart, the extra-parliamentary one is being closed down with hardly a rumble of protest from the huffers and puffers who insist that civil liberties are Britain's gift to the world. Perhaps they're afraid they'll be arrested.
www.monbiot.com
Ik vind er weinig grappig aan...quote:Op zondag 16 oktober 2005 13:36 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Laurentien tochquote:Op zondag 16 oktober 2005 13:38 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
De republikein wiens dochter Petra prinses is?
Dat is net zoiets als dat jij je dochter uithuwelijkt aan een ayatollah...![]()
Nee idd ik durf nu ook niet meer naar GB te gaan voor je het weet verdwijn je in een kampquote:Op zondag 16 oktober 2005 13:45 schreef RichardQuest het volgende:
Ik vind er weinig grappig aan...
oh, en deze post van RM-rfquote:Op zondag 16 oktober 2005 13:33 schreef Monidique het volgende:
Nu ga ik weer zoeken naar verdere anti-Amerikaanse propaganda,
Word leraar, zeiden zequote:Op zondag 16 oktober 2005 13:58 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nee idd ik durf nu ook niet meer naar GB te gaan voor je het weet verdwijn je in een kamp
Schuld van de christenen zeker?quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:00 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
oh, en deze post van RM-rf
Is Amerika een theocratie?
![]()
http://www.guardian.co.uk/usa/story/0,12271,1592807,00.htmlquote:George Bush told Tony Blair shortly before the invasion of Iraq that he intended to target other countries, including Saudi Arabia, which, he implied, planned to acquire weapons of mass destruction.
Mr Bush said he "wanted to go beyond Iraq in dealing with WMD proliferation, mentioning in particular Saudi Arabia, Iran, North Korea, and Pakistan," according to a note of a telephone conversation between the two men on January 30 2003.
The note is quoted in the US edition, published next week, of Lawless World, America and the Making and Breaking of Global Rules, by the British international lawyer Philippe Sands. The memo was drawn up by one of the prime minister's foreign policy advisers in Downing Street and passed to the Foreign Office, according to Mr Sands.
Iets voor jou RQ ?, of blijf je doormodderen met je paddo theequote:Op zondag 16 oktober 2005 13:38 schreef Tafkahs het volgende:
leuk joh. Als je spullen nodig hebt en je hebt een keer zin om naar Belgie te rijden, er is een gigantische bier/wijn/destileersupermarkt in het dorpje Beverlo, dat ligt zo ongeveer recht onder Eindhoven.
En dan staatspropaganda propageren.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:02 schreef Tafkahs het volgende:
Word leraar, zeiden ze
Nee, referendum zal verworpen worden door de soennieten (?).quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:29 schreef Monidique het volgende:
Is iedereen ook zo benieuwd over het referendum in irak?
Dat zou een mooie ontwikkeling zijn.quote:Rice: Iraakse grondwet 'waarschijnlijk goedgekeurd
Gepubliceerd op zondag 16 oktober 2005
LONDEN (ANP) - De Irakezen hebben zaterdag bij het referendum de ontwerpgrondwet 'waarschijnlijk' goedgekeurd. Dat heeft de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, Condoleezza Rice, zondag in Londen gezegd.
De Amerikaanse regering feliciteerde de Irakezen met het referendum. De hoge opkomst, het betrekkelijke gebrek aan geweld en de ,,vrije en transparante'' stemming betekenden volgens Washington ,,een slechte dag voor de terroristen''.
,,We huldigen het Iraakse volk bij deze historische stemming. Het is een belangrijke en positieve ontwikkeling'', aldus een woordvoerder van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken. ,,Het dappere volk van Irak heeft opnieuw de terroristen getrotseerd en hun heldhaftige toewijding aan een vrije en democratische toekomst betoond.''
Verenigde Naties
De secretaris-generaal van de Verenigde Naties, Kofi Annan, liet zich zaterdag in soortgelijke bewoordingen uit. ,,Voor de tweede keer dit jaar heeft het Iraakse volk moeilijke omstandigheden en de dreiging van geweld het hoofd geboden om te kunnen stemmen.''
De Europese Commissie noemde het referendum een belangrijke stap naar democratie en stabiliteit in het land. ,,Ondanks de moeilijke veiligheidssituatie is het een grote dag geweest voor de democratie in Irak. Ik betoon mijn respect aan alle Irakezen die hun stem hebben uitgebracht'', zei de Europese Commissaris Benita Ferrero-Waldner (externe relaties).
Zijn die Amerikanen werkelijk zo dom of houden ze ervan om te provoceren?quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:53 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat zou een mooie ontwikkeling zijn.
Typisch zo'n olie op het vuur-uitspraak voor terroristen om nog veel meer aanslagen te gaan plegen.quote:De hoge opkomst, het betrekkelijke gebrek aan geweld en de ,,vrije en transparante'' stemming betekenden volgens Washington ,,een slechte dag voor de terroristen''.
Het zou toch mooi zijn als de Irakezen de grondwet goedkeuren.quote:Op zondag 16 oktober 2005 15:01 schreef pberends het volgende:
Zijn die Amerikanen werkelijk zo dom of houden ze ervan om te provoceren?
Typisch zo'n olie op het vuur-uitspraak voor terroristen om nog veel meer aanslagen te gaan plegen.
quote:Op zondag 16 oktober 2005 16:11 schreef MrX1982 het volgende:
In Nederland heb je geen honger maar trek.
Honger hebben ze in Afrika.
Amen![]()
http://seattlepi.nwsource(...)Iraq_The_Sunnis.htmlquote:In Haditha, a deeply conservative Sunni Arab city of about 60,000 people in western Anbar, only about 150 voters showed up at the main polling station, a heavily guarded school at the top of a hill, chosen to prevent car bombings.
Of those voters, only one was a woman. Wearing a veil, she gripped her husband's hand as they climbed the steep walkway to the polls.
Yet even a modest turnout was a victory of sorts: In the January parliamentary election, only one person voted in Haditha, according to Marine Capt. Shannon Neller of New York.
Het is goed voor de vrede in Irak als de grondwet wordt goedgekeurd. Voor het anti-Amerikanisme is het idd nadelig maar die trekken op de lange termijn toch aan het kortste eind.quote:Op zondag 16 oktober 2005 16:10 schreef Monidique het volgende:
Waarom denkt Rice dat-ie waarschijnlijk is goedgekeurd? Minstens twee provincies hebben hoogstwaarschijnlijk met twee-derde tegengestemd, waardoor er slechts één provincie nodig is om 'm tegen te houden. Merk trouwens op hoe absurd dit referendum is: je hebt een twee-derde meerderheid nodig om 'm tegen te houden!
Nou ja, daar liet ik mij niet over uit, natuurlijk, maar ik denk dat het béste resultaat is goedkeuring. Niet dat het veel uitmaakt, de fase dat het of goed of slecht afloopt met Irak is allang al voorbij.quote:Op zondag 16 oktober 2005 16:15 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het is goed voor de vrede in Irak als de grondwet wordt goedgekeurd.
De sji'itische en de Koerdische. Het wordt spannend in Nineve.quote:Op zondag 16 oktober 2005 16:24 schreef MrX1982 het volgende:
Welke provincies stemmen er eigenlijk voor?
http://www.back-to-iraq.com/quote:I do think that defeating the constitution might be best in the long run. It will embolden the Sunnis and give them a political win, motivating them to further involve themselves in the political process. This will force the Shi’ites and Kurds to deal with real elected representatives instead of appointed ones. Will this spell and end to violence? Of course not, but anything that allows the Sunnis to claim victory instead of forcing them to eat political table scraps is a big step in ending the Sunni-led insurgency.
Het positieve is dat de sji'ieten mogelijk meer vertrouwen hebben in hun zwakke regering en in deze democratie en de Koerden zullen niet zo snel uit Irak stappen. Voor de rest maakt het inderdaad duidelijk dat Irak aan het balkaniseren is.quote:Op zondag 16 oktober 2005 16:27 schreef kLowJow het volgende:
Ik denk niet dat het al dan niet accepteren van de grondwet iets verandert. Ik zou niet weten waarom. Het hele referendum maakt slechts nog een keer duidelijk dat de verschillende groeperingen in Irak recht tegenover elkaar staan waar het fundamentele zaken als die in de grondwet behandeld worden betreft. Watvoor (positief) verschil kan het maken als deze dan toch geaccepteerd wordt, en hiermee de wil van de meerderheid aan de minderheid opgelegd wordt?
quote:Op zondag 16 oktober 2005 16:30 schreef Johan_de_With het volgende:
http://www.cnn.com/2005/WORLD/meast/10/16/iraq.main/index.html
(Voor de volledigheid, waarschijnlijk niets bijzonders voor ingewijden.)
Slimme opmerking, we zouden immers wat kunnen denken!quote:But minutes after Rice made the comments, a State Department spokesman said Rice also wanted to emphasize that "we don't know" how the referendum will turn out.
Zou jij meer vertrouwen hebben in je regering wanneer zij een meerderheid weet te vinden voor de invoering van een grondwet die vrijwel niemand gelezen heeft, laat staan begrijpt? Ik weet het niet. Enerzijds is de opkomst vrij hoog, maar anderzijds weet vrijwel niemand waar ze precies voor stemmen. Wat betekent dit? Waarom stemt men?quote:Op zondag 16 oktober 2005 16:30 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het positieve is dat de sji'ieten mogelijk meer vertrouwen hebben in hun zwakke regering en in deze democratie en de Koerden zullen niet zo snel uit Irak stappen. Voor de rest maakt het inderdaad duidelijk dat Irak aan het balkaniseren is.
Dat klopt, maar het gaat om het gebaar. Sji'ieten blijken de macht te hebben, de regering functioneert redelijk kennelijk en wat er dan in die grondwet staat, ach ja...quote:Op zondag 16 oktober 2005 16:37 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Zou jij meer vertrouwen hebben in je regering wanneer zij een meerderheid weet te vinden voor de invoering van een grondwet die vrijwel niemand gelezen heeft, laat staan begrijpt? Ik weet het niet. Enerzijds is de opkomst vrij hoog, maar anderzijds weet vrijwel niemand waar ze precies voor stemmen. Wat betekent dit? Waarom stemt men?
http://www.sfgate.com/cgi(...)ional/i062619D42.DTLquote:The last of those provinces, Diyala, supported the draft by 70 percent to 20 percent, with 10 percent of the ballots rejected as irregular, said Adil Abdel-Latif, the head of the election commission in Diyala.
Most Kurdish leaders say that if the constitution fails, the next talks will be about partition.quote:Op zondag 16 oktober 2005 16:29 schreef Monidique het volgende:
I do think that defeating the constitution might be best in the long run. It will embolden the Sunnis and give them a political win, motivating them to further involve themselves in the political process. This will force the Shi’ites and Kurds to deal with real elected representatives instead of appointed ones. Will this spell and end to violence? Of course not, but anything that allows the Sunnis to claim victory instead of forcing them to eat political table scraps is a big step in ending the Sunni-led insurgency.
http://www.back-to-iraq.com/
Het is... dynamisch.quote:Op zondag 16 oktober 2005 16:42 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Most Kurdish leaders say that if the constitution fails, the next talks will be about partition.
http://www.nybooks.com/articles/18297
quote:Op zondag 16 oktober 2005 16:40 schreef Monidique het volgende:
Het gaat echt om Nineve, de provincie waar Mosoel in ligt.
[..]
http://www.sfgate.com/cgi(...)ional/i062619D42.DTL
Vrij hoog, lijkt me zo.quote:with 10 percent of the ballots rejected as irregular
inderdaad, er zjn altijd weer nieuwe verassingen. Voor de verandering een keer een soap waarvan de uitkomst onbekend, danwel dynamisch is.quote:
Ja. Die journalist zegt ook dat de worst-case-scenario zou zijn wanneer de grondwet het haalt, maar de soennieten bijna twee-derde hadden gehaald in een of andere provincie. Vorige keer moest men in Mosoel ook nog opeens een week langer tellen.quote:
http://www.int.iol.co.za/index.php?sf=2813&art_id=qw1129464361378B262&click_id=2813&set_id=1quote:With Anbar and Salahaddin looking likely to return blocking "No" results, eyes were on Mosul, northern capital of Nineveh province and a city divided sharply between Sunni Arabs and Kurds, as well as on mixed Diyala province, east of Baghdad.
However, partial counts indicated there was little chance of a big rejection in Nineveh, a senior government source said.
With the count in from most polling stations, votes in favour were leading by a big margin. Even a solid "No" from remaining areas, most of which were predominantly Arab, would not turn it around, the source said. Kurdish leaders have denied Arab accusations of packing Mosul with Kurdish voters.
quote:"On their day off people would show up all the time. Everyone in camp knew if you wanted to work out your frustration you show up at the PUC ("Person Under Control") tent.[1] In a way it was sport. The cooks were all US soldiers. One day a sergeant shows up and tells a PUC to grab a pole. He told him to bend over and broke the guy's leg with a mini Louisville Slugger that was a metal bat. He was the fucking cook. He shouldn't be in with no PUCs."
—82nd Airborne sergeant,describing events at FOB Mercury, Iraq
quote:Op zondag 16 oktober 2005 16:37 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Zou jij meer vertrouwen hebben in je regering wanneer zij een meerderheid weet te vinden voor de invoering van een grondwet die vrijwel niemand gelezen heeft, laat staan begrijpt? Ik weet het niet. Enerzijds is de opkomst vrij hoog, maar anderzijds weet vrijwel niemand waar ze precies voor stemmen. Wat betekent dit? Waarom stemt men?
http://www.realcities.com/mld/krwashington/12912829.htmquote:"I voted `yes' to the constitution," said Haider Mohamed Ridha, 30, a computer shop owner in Najaf. "I didn't read it. I just wanted to say `no' to the terrorists."
Ook een manier om de eenheid te bewaren, ja.quote:"I think most of the Arab Sunnis have agreed to this constitution. And those who do not agree with it do not represent the Arab Sunnis," said Iraqi President Jalal Talabani.
Dat is waar, ja.quote:Op zondag 16 oktober 2005 17:35 schreef Johan_de_With het volgende:
Irakezen konden allang stemmen.
Vooral de gevangenen waren erg geestdriftig. Dat kan Donner in z'n zak steken.quote:Op zondag 16 oktober 2005 17:37 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is waar, ja.. Een politicus was daar overigens erg geliefd, gezien de verkiezingsuitkomsten.
Ik durf ik durf!!!!!!!quote:Op zondag 16 oktober 2005 17:44 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik heb bier. Kom maar langs, als je durft.
Die is erg fijn!quote:Op zondag 16 oktober 2005 16:36 schreef Monidique het volgende:
[afbeelding]
Die bril maakt 'm wel sexy.
Waarom?quote:Op zondag 16 oktober 2005 19:52 schreef Johan_de_With het volgende:
Doe die foto weg. [14.gif]
Dus tienduizenden burgers zijn afgeslacht en geterroriseerd omdat Bush c.s. kozen voor een bolder approach. Altijd fijn. Moral values, denk ik.quote:The fact of the matter is that when we were attacked on September 11, we had a choice to make. We could decide that the proximate cause was al Qaeda and the people who flew those planes into buildings and, therefore, we would go after al Qaeda ... or we could take a bolder approach.
Van scenario "China" klopt niet zo heel bijster veel. China is een groot land met extreme armoede en sociale onrust. India is de eerste kandidaat om de rol van Amerika / Europa over te nemen als rijkste land / mogendheid op aarde, maar dat duurt nog zeker een halve eeuw. Zeker omdat zowel India als China zelfs nu nog geen interne markt hebben van betekenis en volledig leunen op de export naar en van het Westen. Daarnaast is er weinig reden tot droevigheid als het Westen eenmaal economisch de mindere is van India. Op gelijk kennisniveau is er vruchtbaardere economische handel mogelijk dan als "het Westen" slechts het vuile werk laat opknappen door een paar Indiase bedrijven. Iedereen die beweerd dat China deze rol zal vervullen, heeft het goed mis. China zal (in elk geval) de komende 50 jaar een armoedig land blijven met grote interne problemen.quote:Op zondag 16 oktober 2005 19:57 schreef Johan_de_With het volgende:
In hoeverre klopt er trouwens iets van die droevige prognoses, waarin we terzijde worden gestreefd door China en India?
Je hebt dus iets teveel propagandaverhaaltjes gelezen.quote:Op zondag 16 oktober 2005 20:23 schreef Godslasteraar het volgende:
Daarbij gaat het wel degelijk de keomende 15 jaar gebeuren, China gaat als een speer, elk jaar 2 miljoen ingenieurs erbij die bereid zijn om 7 dagen in de week te werken. Allemaal erg spannend![]()
Daar heb je wel een punt. Maar die brilquote:Op zondag 16 oktober 2005 20:01 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Omdat zijn idee van ''papa pooier' zijn, ' het aanmoedigen van verkrachtingen was.
Nej, Foreign Affairsquote:Op zondag 16 oktober 2005 20:25 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Je hebt dus iets teveel propagandaverhaaltjes gelezen.
Ik zal er eens naar kijken, maar China's militaire en politieke macht zijn niet evenredig met haar economische macht. Waar iedereen van uit gaat is een stabiele groei. Daar kan in een grote economie als die van China nooit sprake van zijn. Elke economische macht krijgt een keer last van hoog- en laagconjunctuur.quote:
Ja, dat heet de "globalisering van de wereldeconomie". Dat geld voor India net zo goed. Als beide geen lage lonen landen meer zijn zal Afrika (als er nog mensen leven tegen die tijd) "the place to be" zijn voor investeerders.quote:''China's Takeover''
Ik heb whisky. Bowmore 1995quote:Op zondag 16 oktober 2005 20:29 schreef Monidique het volgende:
Nou ja, ik heb thee.
Niks niet, het is een onooglijk mannetje zo. Wie is het?quote:Op zondag 16 oktober 2005 20:44 schreef George-Butters het volgende:
vet sexy!
Kapitein Jules Brunet. Nogal een mislukkeling, zoals de meeste Fransen, maar wel dapper.quote:Op zondag 16 oktober 2005 20:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Niks niet, het is een onooglijk mannetje zo. Wie is het?
Ik krijg m met photoshop niet op het juiste formaatquote:Op zondag 16 oktober 2005 20:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Niks niet, het is een onooglijk mannetje zo. Wie is het?
Hij hield van Bukkakequote:Op zondag 16 oktober 2005 20:52 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Kapitein Jules Brunet. Nogal een mislukkeling, zoals de meeste Fransen, maar wel dapper.
Ik zit niet zo in films, en films met Tom Cruise sla ik zéker over.quote:Op zondag 16 oktober 2005 21:10 schreef Johan_de_With het volgende:
Op hem is overigens het personage Nathan Algren gebaseerd.
Stoor mij niet in mijn anti-Amerikanisme.quote:Op zondag 16 oktober 2005 21:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik zit niet zo in films, en films met Tom Cruise sla ik zéker over.
Ik vraag verschoningquote:Op zondag 16 oktober 2005 21:20 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Stoor mij niet in mijn anti-Amerikanisme.
En dat vraag jij?!quote:Op zondag 16 oktober 2005 21:25 schreef Monidique het volgende:
Komt er nog wat leuks op de televisie?
http://news.yahoo.com/s/a(...)afp/britainiraqbasraquote:An examination of the corpse showed that his skull, hands and legs had been penetrated with an electric drill, the Telegraph said. The army learnt, from Iraqi sources, that a senior police officer was behind the abuse.
Citing military sources, the weekly said hundreds of people arrested by the local police might have been tortured at the prison.
The allegations are an embarrassment for the British government, which helped to establish the new Iraqi police force and re-opened the jail.
Describing the suspicions of torture, a senior army source told the newspaper: "We believe victims were strapped into a chair and then the torture would begin. We think it was more to do with inter-tribal warfare than clamping down on terrorist activity. This is a very corrupt society."
Meer.quote:Op zondag 16 oktober 2005 21:25 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
U heeft twee goede argumenten.
Wie, wat, waar?quote:Op zondag 16 oktober 2005 21:27 schreef Monidique het volgende:
Ja. Er is wat over het Colosseum.
Ben jij hier niet verkeerd?quote:Op zondag 16 oktober 2005 21:51 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[afbeelding]
Kennen we deze nog?
dat is je overgrootmoeder!quote:Op zondag 16 oktober 2005 21:51 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[afbeelding]
Kennen we deze nog?
Ik ook. Ik ben erg gecharmeerd van de Islays, momenteel. En de serie 'the Ultimate' is fijn, dan zit er tenminste flink verschil tussen de een de ander.quote:
Twee woorden: twee laptops.quote:
Die heb ik nog niet eerder gehoord.quote:Op zondag 16 oktober 2005 22:05 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Koefnoen is decadent.
Laptopquote:
Alles is beter dan de Christenen!quote:Op zondag 16 oktober 2005 21:58 schreef Monidique het volgende:
Echt het toppunt der beschaving, dat Rome.
quote:Op zondag 16 oktober 2005 22:12 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Alles is beter dan de Christenen!
'De grote verachter van het medelijden'quote:Op zondag 16 oktober 2005 22:16 schreef Johan_de_With het volgende:
Zelfs een paard omhelzen en ongewild Nazi-idool worden.
Welk deel van de geschiedenis vind jij eigenlijk interessant?quote:Op zondag 16 oktober 2005 22:20 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
'De grote verachter van het medelijden'
Mijn huisje is te klein voor een desktop, laat staan voor tweequote:
Een *wat*quote:Een Stacker
Ghequote:Maar goed, ik maak van mijn porno-collectie géén geheimik hou toch niemand voor de gek
![]()
19e eeuw + 1e en 2e wereldoorlogquote:Op zondag 16 oktober 2005 22:23 schreef Johan_de_With het volgende:
Welk deel van de geschiedenis vind jij eigenlijk interessant?
En valt er nog iets met name te noemen?quote:Op zondag 16 oktober 2005 22:28 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
19e eeuw + 1e en 2e wereldoorlog
Welke verslaving ? Wat een doomdenkersquote:Seksverslaving
Uit de tv-serie: Als leven pijn doet
Wat is seksverslaving? Wat zijn de ervaringen en problemen van mensen die aan seks verslaafd zijn? Hoe help je iemand om dit probleem te overwinnen? Hoe kan het geloof heilzaam bijdragen aan een veranderingsproces?
In Seksuele verslaving (pdf) vertelt Wim over zijn seksverslavingsprobleem. Ook over zijn worsteling en het proces dat hij heeft doorgemaakt om zijn verslaving te overwinnen. Marieke Tichelman (theologe), Gary Sweeten (psychiater) en Jeffrey Satinover (psychiater) vertellen vanuit hun pastorale ervaring over de mogelijkheden van christelijke hulpverlening.
Satinover: "Seksuele verslaving is een hardnekkig en zeer diep geworteld gedragspatroon. Aanvankelijk begint het veelal als een poging om pijn te vermijden. Om hun pijn niet te hoeven voelen, zoeken ze situaties waarin ze seksueel geprikkeld worden. Uiteindelijk leidt dit tot verslaving. Om niet voortdurend terug te vallen, is het absoluut noodzakelijk dat iemand kijkt naar de redenen waarom hij die behoefte voelt. Hij kan het feit dat hij dwangmatige fantasieën heeft, leren gebruiken als een aanwijzing dat er iets is, waar hij aandacht aan moet besteden."
Tichelman: "Vaak lijdt iemand met seksuele verslaving aan een enorme schaamte. Hij is bang dat men zal ontdekken waar hij mee bezig is. Vaak wordt het begrip 'schaamte' verward met 'schuld'. Het beste wat een seksverslaafde kan doen, is hulp vragen. Er moet vernieuwing komen in iemands relatie met zichzelf, met God en met zijn medemens. In zijn relatie met zichzelf mag hij weten dat hij waarde heeft en zich niet hoeft te schamen voor wie hij is.
Aaah, Nietzsche, ik dacht even dat het bedtijd was geworden voor Johan.quote:Op zondag 16 oktober 2005 22:20 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
'De grote verachter van het medelijden'
quote:Was ist schädlicher als irgend ein Laster? - Das Mitleiden der That mit allen Missrathnen und
Schwachen - das Christenthum ...
Nicht, was die Menschheit ablösen soll in der Reihenfolge der Wesen, ist das Problem, das ich hiermit
stelle (- der Mensch ist ein Ende -): sondern welchen Typus Mensch man züchten soll, wollen soll, als
den höherwerthigeren, lebenswürdigeren, zukunftsgewisseren.
Dieser höherwerthigere Typus ist oft genug schon dagewesen: aber als ein Glücksfall, als eine
Ausnahme, niemals als gewollt. Vielmehr ist er gerade am besten gefürchtet worden, er war bisher
beinahe das Furchtbare; - und aus der Furcht heraus wurde der umgekehrte Typus gewollt, gezüchtet,
erreicht: das Hausthier, das Heerdenthier, das kranke Thier Mensch, - der
Christ ...
quote:Op zondag 16 oktober 2005 22:36 schreef Johan_de_With het volgende:
''Hoeveel groter was het genie van Sade dan dat van Nietzsche! Sade begreep tenminste dat metafysische bespiegelingen alleen goed zijn om te worden afgewisseld met ontuchtige handelingen.''
Dat is inderdaad knudde!quote:Op zondag 16 oktober 2005 22:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Mijn huisje is te klein voor een desktop, laat staan voor twee
Ik ben erg blij met een eigen laptop, delen werkt niet best.
Een wat grotere pc-kast dan standaard desktops. (is een linkje) En m'n pc is mede daardoor nu vrijwel volledig geruisloosquote:Een *wat*![]()
Naja, valt wel mee hoorquote:Ghe![]()
Dat tweede. De vrolijke wetenschap!quote:Op zondag 16 oktober 2005 22:43 schreef Monidique het volgende:
Ik heb geen verstand van filosofie. Ik heb geen verstand van religie. Ik heb geen verstand van geschiedenis. Ik heb geen verstand van wetenschap. Nu kan ik hier op twee manieren naar kijken: of ik ween bij de gedachte aan zoveel domheid, of ik verheug mij op al de kennis die ik tot mij kan nemen.
quote:Man soll das Christenthum nicht schmücken und herausputzen: es hat einen Todkrieg gegen diesen
höheren Typus Mensch gemacht, es hat alle Grundinstinkte dieses Typus in Bann gethan, es hat aus
diesen Instinkten das Böse, den Bösen herausdestillirt, - der starke Mensch als der typisch
Verwerfliche, der "verworfene Mensch". Das Christenthum hat die Partei alles Schwachen, Niedrigen,
Missrathnen genommen, es hat ein Ideal aus dem Widerspruch gegen die Erhaltungs-Instinkte des
starken Lebens gemacht; es hat die Vernunft selbst der geistigstärksten Naturen verdorben, indem es
die obersten Werthe der Geistigkeit als sündhaft, als irreführend, als Versuchungen empfinden lehrte.
Das jammervollste Beispiel - die Verderbniss Pascals, der an die Verderbniss seiner Vernunft durch
die Erbsünde glaubte, während sie nur durch sein Christenthum verdorben war! -
Slaap lekker. Hopelijk wat langer ditmaal!quote:Op zondag 16 oktober 2005 22:40 schreef sigme het volgende:Ik laat jullie aan je bespiegelingen. Goedenacht!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |