Dus tienduizenden burgers zijn afgeslacht en geterroriseerd omdat Bush c.s. kozen voor een bolder approach. Altijd fijn. Moral values, denk ik.quote:The fact of the matter is that when we were attacked on September 11, we had a choice to make. We could decide that the proximate cause was al Qaeda and the people who flew those planes into buildings and, therefore, we would go after al Qaeda ... or we could take a bolder approach.
Van scenario "China" klopt niet zo heel bijster veel. China is een groot land met extreme armoede en sociale onrust. India is de eerste kandidaat om de rol van Amerika / Europa over te nemen als rijkste land / mogendheid op aarde, maar dat duurt nog zeker een halve eeuw. Zeker omdat zowel India als China zelfs nu nog geen interne markt hebben van betekenis en volledig leunen op de export naar en van het Westen. Daarnaast is er weinig reden tot droevigheid als het Westen eenmaal economisch de mindere is van India. Op gelijk kennisniveau is er vruchtbaardere economische handel mogelijk dan als "het Westen" slechts het vuile werk laat opknappen door een paar Indiase bedrijven. Iedereen die beweerd dat China deze rol zal vervullen, heeft het goed mis. China zal (in elk geval) de komende 50 jaar een armoedig land blijven met grote interne problemen.quote:Op zondag 16 oktober 2005 19:57 schreef Johan_de_With het volgende:
In hoeverre klopt er trouwens iets van die droevige prognoses, waarin we terzijde worden gestreefd door China en India?
Je hebt dus iets teveel propagandaverhaaltjes gelezen.quote:Op zondag 16 oktober 2005 20:23 schreef Godslasteraar het volgende:
Daarbij gaat het wel degelijk de keomende 15 jaar gebeuren, China gaat als een speer, elk jaar 2 miljoen ingenieurs erbij die bereid zijn om 7 dagen in de week te werken. Allemaal erg spannend![]()
Daar heb je wel een punt. Maar die brilquote:Op zondag 16 oktober 2005 20:01 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Omdat zijn idee van ''papa pooier' zijn, ' het aanmoedigen van verkrachtingen was.
Nej, Foreign Affairsquote:Op zondag 16 oktober 2005 20:25 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Je hebt dus iets teveel propagandaverhaaltjes gelezen.
Ik zal er eens naar kijken, maar China's militaire en politieke macht zijn niet evenredig met haar economische macht. Waar iedereen van uit gaat is een stabiele groei. Daar kan in een grote economie als die van China nooit sprake van zijn. Elke economische macht krijgt een keer last van hoog- en laagconjunctuur.quote:
Ja, dat heet de "globalisering van de wereldeconomie". Dat geld voor India net zo goed. Als beide geen lage lonen landen meer zijn zal Afrika (als er nog mensen leven tegen die tijd) "the place to be" zijn voor investeerders.quote:''China's Takeover''
Ik heb whisky. Bowmore 1995quote:Op zondag 16 oktober 2005 20:29 schreef Monidique het volgende:
Nou ja, ik heb thee.
Niks niet, het is een onooglijk mannetje zo. Wie is het?quote:Op zondag 16 oktober 2005 20:44 schreef George-Butters het volgende:
vet sexy!
Kapitein Jules Brunet. Nogal een mislukkeling, zoals de meeste Fransen, maar wel dapper.quote:Op zondag 16 oktober 2005 20:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Niks niet, het is een onooglijk mannetje zo. Wie is het?
Ik krijg m met photoshop niet op het juiste formaatquote:Op zondag 16 oktober 2005 20:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Niks niet, het is een onooglijk mannetje zo. Wie is het?
Hij hield van Bukkakequote:Op zondag 16 oktober 2005 20:52 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Kapitein Jules Brunet. Nogal een mislukkeling, zoals de meeste Fransen, maar wel dapper.
Ik zit niet zo in films, en films met Tom Cruise sla ik zéker over.quote:Op zondag 16 oktober 2005 21:10 schreef Johan_de_With het volgende:
Op hem is overigens het personage Nathan Algren gebaseerd.
Stoor mij niet in mijn anti-Amerikanisme.quote:Op zondag 16 oktober 2005 21:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik zit niet zo in films, en films met Tom Cruise sla ik zéker over.
Ik vraag verschoningquote:Op zondag 16 oktober 2005 21:20 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Stoor mij niet in mijn anti-Amerikanisme.
En dat vraag jij?!quote:Op zondag 16 oktober 2005 21:25 schreef Monidique het volgende:
Komt er nog wat leuks op de televisie?
http://news.yahoo.com/s/a(...)afp/britainiraqbasraquote:An examination of the corpse showed that his skull, hands and legs had been penetrated with an electric drill, the Telegraph said. The army learnt, from Iraqi sources, that a senior police officer was behind the abuse.
Citing military sources, the weekly said hundreds of people arrested by the local police might have been tortured at the prison.
The allegations are an embarrassment for the British government, which helped to establish the new Iraqi police force and re-opened the jail.
Describing the suspicions of torture, a senior army source told the newspaper: "We believe victims were strapped into a chair and then the torture would begin. We think it was more to do with inter-tribal warfare than clamping down on terrorist activity. This is a very corrupt society."
Meer.quote:Op zondag 16 oktober 2005 21:25 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
U heeft twee goede argumenten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |