quote:I hate Thatcher at 80 even more viscerally
Norman Johnson
Saturday October 15, 2005
The Guardian
Norm's thoughts on Thatch at 80? Did I send a card? Do I regret sacrificing 11 years of my life to driving her out of office? No, since you ask, I'm proud to have coined the Milk Snatcher tag and been there with my girlfriend at the great poll-tax uprising. I treasure a bloodied Crouch End Says No banner and singed bra (!) from that momentous day - plus the cork from the magnum of champagne we shared at LWT a few months later, when the crazy old bag was finally carried off, raging and snivelling into the night.
But I know where you're coming from. You think I'm a neocon, right? Ergo, goes the moronic reasoning, I must be one of those apostate lefties who's prepared to acknowledge that without Thatcher there could be no New Labour economic miracle and, it follows, no massively increased public spending on schools 'n' hospitals. Didn't Thatch herself say the real test of political victory was to change the mind of the other party? We all owe her a great blah, blah, blah, so let's all sing happy birthday to the nicest, kindest octogenarian fascist currently drooling outside Brazil. Well, as I said to the nice lady on Newsnight this week, that argument is one of the dumbest things I have ever heard. I'll go further: I'll punch the guy who says he hates Thatch more than me. If anything, I hate her more viscerally today, from the top of her mad, shrunken old bonce to the tip of her gnarly toes, than I did 20 years ago. You want my real thoughts on Thatch? Unprintable. Suffice it to say my principal concern as she shuffles towards the grave is how best we can dispose of her body, to avoid it contaminating the earth for 10,000 years. Maybe they'd have it in Australia, with our nuclear waste.
But you'd have to be stupid, or perverse, to deny the evil old bag got a couple of things right. Anyone would, given 11 years. So, yes, the unions were sorted on her watch. And I say that as someone whose big toe has never been the same since Wapping. Ditto the cold war. There was respect for the transatlantic alliance. Caution on Europe. The economy, stupid. Council houses for sale. Shaking up the teachers. A national curriculum. League tables. Rail privatisation. De-fetishisation of the green belt. The foundations for PFI. Concern for the daytime-TV-watching classes. Full prisons. Contracting out. Rupert Murdoch.
Don't get me wrong. If this so-called celebration is good for anything, it's a chance to examine the real differences - the bottomless, yawning gulf - that always has and always will divide the decent, democratic left, which has my loyalty, from Thatch's party: the sleaze-ridden, spiritual home of arms dealers and fat-cat tax-evaders. Even if these lovely people are soon to be represented by the boy David Cameron. A historic toot can't stop him being Thatch's bastard child.
Ironic, isn't it, that it's the further left you go that the similarities with Thatchism get problematic? If, as I believe, democratic internationalism is where it's at these days, who comes closest to Thatcher's indolent, laissez-faire, leave-the-darkies-to-stone-each-other-to-death style of realpolitik? Not young David, who rightly supports the post-Enlightenment struggle against medieval Islamist oppression, but the abject, morally vacant party of stoppers whose celebrities are Galloway, Livingstone and, God help us, the new Nobel laureate, Harold Pinter. Wrong choice. If those Scandinavian clowns are now awarding the literature gong for services to foreign dictatorship, shouldn't it have gone to a bona fide Tory, like Thatch, with the birthday wishes of the all the world's fascists? It sure is a funny old world.
http://www.guardian.co.uk/comment/story/0,3604,1592637,00.html
norman.johnson@guardian.co.uk
quote:.......You want my real thoughts on Thatcher? Unprintable. Suffice it to say my principal concern as she shuffles towards the grave is how best we can dispose of her body, to avoid it contaminating the earth for 10,000 years. Maybe they'd have it in Australia, with our nuclear waste..........
Hehehehe, briljant! In Nederland zien we veel minder van dit soort lekkere venijn en oprechte eenheid en oprechte kritiek. Jammer voor ons, maar zeer leuk om zoiets als dit eens te lezen!quote:
Jaquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:55 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Vreemde, onaangename dagindeling hoe jij erop na![]()
quote:
O, okee, da's ook een leuk scenarioquote:Op zondag 16 oktober 2005 07:26 schreef Drugshond het volgende:
We zijn al begonnen met de dag te plukken.
Vandaag zijn er 2 opties.
Of lekker op terasje baggeren, of kijken naar een Engels Blues bandje. Of een combi.... (het zal wel het laatste worden).
Wat is jouw excuus eigenljik?quote:Op zondag 16 oktober 2005 07:30 schreef sigme het volgende:
Slaap lekker, Drugshond
Goeiemorgen Tafkahs
zaterdagochtend (als je dat *ochtend* kan noemen) stond de wekker op 03.10. Dus was ik zaterdagavond om 21u naar bed. Dus was ik vanochtend om 6u klaarwakkerquote:
Ik had gister een uur of 3 in een inmaakpot staan roeren om een verbeterd bockbier te brouwen dan dat nu al ligt te rijpen. Vanochtend dacht ik dat de 2e spoeling misschien nog wel even gekookt moest worden om het amylaseproces te stoppen. Die 2e spoeling gebruik je om bijvoorbeeld een giststarter te maken. Omdat de luchtvochtigheid in je huis dan toch best wel hoog is, is je slaappatroon ook verstoord, zodoende.quote:Op zondag 16 oktober 2005 07:40 schreef sigme het volgende:
[..]
zaterdagochtend (als je dat *ochtend* kan noemen) stond de wekker op 03.10. Dus was ik zaterdagavond om 21u naar bed. Dus was ik vanochtend om 6u klaarwakker
Goed excuus toch?
En jij?
Gebruik je zo'n kant en klaar pakket of doe je mouten en hop enzo ook allemaal zelf?quote:Op zondag 16 oktober 2005 07:46 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Ik had gister een uur of 3 in een inmaakpot staan roeren om een verbeterd bockbier te brouwen dan dat nu al ligt te rijpen. Vanochtend dacht ik dat de 2e spoeling misschien nog wel even gekookt moest worden om het amylaseproces te stoppen. Die 2e spoeling gebruik je om bijvoorbeeld een giststarter te maken. Omdat de luchtvochtigheid in je huis dan toch best wel hoog is, is je slaappatroon ook verstoord, zodoende.
Alles zelf, behalve het eesten en de hop telen. Dat telen deed ik vroeger wel, maar dan is het lastig om de bitterwaarde te bepalen.quote:Op zondag 16 oktober 2005 07:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Gebruik je zo'n kant en klaar pakket of doe je mouten en hop enzo ook allemaal zelf?
''terwijl zij richting haar graf schuivelt''quote:Op zondag 16 oktober 2005 02:02 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Hehehehe, briljant! In Nederland zien we veel minder van dit soort lekkere venijn en oprechte eenheid en oprechte kritiek. Jammer voor ons, maar zeer leuk om zoiets als dit eens te lezen!![]()
Tegen wie?quote:Op zondag 16 oktober 2005 07:51 schreef sigme het volgende:
Trusten
Laat mij maar weer alleen![]()
Ik zal het POLfort wel bewaken
Schuifelt!! godvrrdomme! Ik ben geen spellingsfoutenjager, ik maak zelf ook spel-, type en werkwoordsfouten maar jouw gewoonte fraaie f-woorden te verfomfaaien tot zwakke vlutzelz, brrquote:Op zondag 16 oktober 2005 10:10 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
''terwijl zij richting haar graf schuivelt''Niet echt gebruikelijk, zeker niet als het over een bejaarde gaat. Jammer dat Theo er niet meer is. Je hoort wel eens het gezegde ''de kerkhoven liggen vol met mensen die zichzelf onmisbaar achtten''. In het geval van Theo lijkt dat echter wel het geval, onvervangbaar.
Ik heb hop. Met bellenquote:Op zondag 16 oktober 2005 07:50 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Alles zelf, behalve het eesten en de hop telen. Dat telen deed ik vroeger wel, maar dan is het lastig om de bitterwaarde te bepalen.
Zo, en nu is 't klaar.
Het is een onooglijk plantje, maar het leuk om te verbouwen he? Ruik je het ook?quote:Op zondag 16 oktober 2005 12:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb hop. Met bellen
Mooi, hop.
Leuk: bier brouwen, ik had vroeger wat kennissen die het jaren deden. Maar na een jaar of 5 was de lol er wat af geloof ik.
Britta houdt zich tenminste bij de feiten, blaataap!quote:Op zondag 16 oktober 2005 12:32 schreef pberends het volgende:
Britta, ga toch terug naar Duitsland, hoer!
quote:Op zondag 16 oktober 2005 12:38 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Britta houdt zich tenminste bij de feiten, blaataap!
Nee, ze worden slechts uitgebuit door extreem-rechtse figuren als Samir A. door hun linkse goedheid (lees: naiviteit).quote:ging ze naar het advocatenkantoor Van den Biesen en Prakke (huidige naam Böhler Franken Koppe Wijngaarden advocaten), dat bekend staat als links en activistisch.
Een advocatenkantoor dat bekend staat als links en activistischquote:Op zondag 16 oktober 2005 12:41 schreef pberends het volgende:
[..]
[..]
Nee, ze worden slechts uitgebuit door extreem-rechtse figuren als Samir A. door hun linkse goedheid (lees: naiviteit).
Onoogelijk plantje?quote:Op zondag 16 oktober 2005 12:29 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Het is een onooglijk plantje, maar het leuk om te verbouwen he? Ruik je het ook?
En mooi, niet alleen de bellen. Bovendien een van de weinige planten die goed groeit in de schaduw / op het noorden. En niet dood te krijgen.quote:
Over een paar jaar, als m'n appelboompjes wat goed dragen, ga ik cider maken. Lekker makkelijkquote:Het is moeilijk om daar een bitterwaarde aan toe te kennen in alfazuren. Dat verschilt wel eens tussen de 3,3 % en 9%, het verschil ligt dan ongeveer in 20 gram aan hoptoevoeging, best wel cruciaal dus.
Het is een hobby die je niet per se elk jaar in stand hoeft te houden hoor. Het geeft alleen een enorme bende als je klaar bent.
Okay, da's leuk om te maken. ALs je wijn wilt maken -als hobbyist-, dan gebruik je ook appelsap als basis. Heb je al eens eerder zoiets geprobeerd?quote:Op zondag 16 oktober 2005 12:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Onoogelijk plantje?
[..]
En mooi, niet alleen de bellen. Bovendien een van de weinige planten die goed groeit in de schaduw / op het noorden. En niet dood te krijgen.
[..]
Over een paar jaar, als m'n appelboompjes wat goed dragen, ga ik cider maken. Lekker makkelijk![]()
Dit kabinet is hard bezig om de trias politicas op scherp te zetten ja, maar dat is nou eenmaal de belangrijkste peiler van onze democratie.quote:Op zondag 16 oktober 2005 12:47 schreef Drugshond het volgende:
Helemaal ongelijk heeft ze niet.
Ze wil de veiligheidsdienst loskoppelen van de overheid. En tot op zekere hoogte heeft ze gelijk (hoewel het onwerkbaar is)
We zijn bijna vergeten in hoevere de CIA op 1 lijn zat met het beleid van Bush en omgekeerd er vanalles erbij werd gehaald om een oorlog tegen Irak te rechtvaardigen (omdat de pres.directeur van de CIA sterk verweven was met de republikeinse politiek.
Maar een binnenlandse veiligheidsdienst zonder politiek mandaat is een leeuw zonder kunstgebit die niet kan brullen en maakt de situatie in Nederland zeker niet veiliger maar eerder onveiliger. Omdat de organisatie dan aan macht moet inleveren
De advokatuur wat eigenlijk de houtlijm zou moeten zijn in de gerechtelijke samenleving is hier hier niet bezig om gerechtigheid te prediken. Maar wil pas mensen veroordeeld krijgen als het strafbare feit gepleegd is. En anno 2005 is dat vragen om te veel offers van de Nederlandse samenleving.
quote:Op zondag 16 oktober 2005 12:53 schreef Tafkahs het volgende:
Dit kabinet is hard bezig om de trias politicas op scherp te zetten ja, maar dat is nou eenmaal de belangrijkste peiler van onze democratie.
Vanuit de theorie van de Trias Politicas is er een scheiding tussen de uitvoerende, de wetgevende en de rechtsprekende macht. toch zie je hoe men vanuit de wetgevende macht steeds meer greep op de rechtsprekende en uitvoerende macht probeert te krijgen.
Zowel de rechters als politie moeten productie draaien.
Ook probeert men vanuit Den Haag deze diensten steeds meer te centraliseren, zodat we straks een staatspolitie hebben in plaats van een gemeente politie en hun hoofdtaak is dan het beschermen van de overheid tegen de burger, in plaats van de burger tegen de overheid te beschermen.
Verandert de uitspraak? Maak mij niet verantwoordelijk voor onlogisch en stompzinnig spellingsfetisjisme van letterkundigen, lees letterneukers. Wie heeft ook die belachelijke d-t regeltjes verzonnen? Echt iets voor alfa'squote:Op zondag 16 oktober 2005 11:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Schuifelt!! godvrrdomme! Ik ben geen spellingsfoutenjager, ik maak zelf ook spel-, type en werkwoordsfouten maar jouw gewoonte fraaie f-woorden te verfomfaaien tot zwakke vlutzelz, brr![]()
![]()
Ik bewaak het fort tegen dergelijk slapheden.![]()
yupquote:Op zondag 16 oktober 2005 12:56 schreef Drugshond het volgende:
[..]
(prima toevoeging)
In plaats van aanpassing van de grondwet wordt de organisatiestructuur aangepast.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |