Dat doe ik dus wel. Hij moet bijna doodgaan wil ie een dag thuisblijven. Dat de huisarts moet komen is uitzonderlijk. Dus ja, ik doe wel doemdenken. Ik weet niet wat er is....quote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:46 schreef heaven7 het volgende:
Bah wat naar! Veel sterkte ermee hoorEn niet gelijk doemdenken he, daar voel je je alleen maar naarder van.. het kan vanalles zijn.
Het is alleen maar een advies hoorquote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:48 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat doe ik dus wel. Hij moet bijna doodgaan wil ie een dag thuisblijven. Dat de huisarts moet komen is uitzonderlijk. Dus ja, ik doe wel doemdenken. Ik weet niet wat er is....
wat nou, ik heb toch niet gezegd dat ik je je advies kwalijk neem ?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:50 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Het is alleen maar een advies hoor![]()
Ik moet dr even de kans geven wat te laten horen. Als ik tussen half 12 en 12 nog niets gehoord heb rij ik erheen.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 23:05 schreef SadKingBilly het volgende:
Sterkte, da's het enige wat we hier voor je kunnen doen. Eventueel kun je naar het ziekenhuis gaan, je moeder zal niet continu bij hem mogen blijven misschien heeft ze steun aan je als je er ook bent
Als je er naar toe moet rijden let dan wel op dat je niet te hard of anders dan normaal gaat rijden door omstandigheden!quote:Op donderdag 13 oktober 2005 23:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik moet dr even de kans geven wat te laten horen. Als ik tussen half 12 en 12 nog niets gehoord heb rij ik erheen.
Er was hier geen ambulance. Ze zijn gewoon met hun eigen auto dr heen gegaan. Pap stond net beneden met zn jas aan zn haar te doen. Ze gingen ook naar de huisartsenpost, niet naar de 1e hulp. Ik vind t maar niks...quote:Op donderdag 13 oktober 2005 23:09 schreef NootjesBV het volgende:
mn pa moest ook een keer naar het ziekenhuis, schijnt dat de ambulance hier met toeters en bellen aankwam, maar ben dr doorheen geslapen, volgende morgen maakte mn moeder me wakker en vond ik allemaal spuiten beneden. Maar alles is goed gekomen en sterkte
Zou een huisarts die diagnose niet moeten kunnen stellen dan ? 3 jaar geleden heeft ie nierstenen gehad. Leek erg op dit, maar volgens mijn moeder zijn dit geen nierstenen...ik weet t niet. Ik kan er wel heen gaan, maar dat schiet niet op want daar kan ik ook niets bereiken...quote:Op donderdag 13 oktober 2005 23:40 schreef sooty het volgende:
Niet overdrijven. Klinkt als een maagzweer.
Beste gewenst voor je pa.
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 23:02 schreef Peewee het volgende:
Ik heb nare herinneringen aan verhalen als deze,.. Maar daarmee zal ik je niet opzadelen!
Mocht het zo zijn dat hij daar (ziekenhuis) moet blijven, dan zou ik als ik jou was je er iets dieper op orienteren zodat je weet wat het is en wat ze gaan doen en zo. Verder wens ik je vanuit mijn lederen bureaustoel heel erg veel sterkte en zo.
Dat is meestal in een ziekenhuis.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 23:35 schreef CoolGuy het volgende:
De chirurg is er ook. Waarschijnlijk moet hij daar blijven.
niet in alle gevallen helaas.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 02:16 schreef static het volgende:
Als het echt ernstig zou zijn lag hij nu wel onderhand op de IC.
Dat klopt. Mja. Ik heb wel nieuws. Ben niet naar het ziekenhuis gegaan. Mijn moeder heeft nog een keer gebeld toen ik al niet meer online was. Eigenlijk niet echt wat nieuws te vertellen, het was meer dat ze wat afleiding zocht. Ik ben op een gegeven moment in slaap gevallen, maar werd om 02:06 wakker van gestommel.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 02:01 schreef Barcelona het volgende:
Ik kan me een exact vergelijkbaar topic van jou herinneren, maar dan een jaar geleden ongeveer. Ging ook over je pa, maar toen over z'n longen. Sterkte iig!
He bah. Vervelend dat je zit te wachten, en maar niets hoortquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 15:43 schreef CoolGuy het volgende:
Nog geen nieuws verder. Heb al ik weet niet hoe vaak naar huis gebeld, maar er neemt niemand op. Ze moesten vanmorgen in t ziekenhuis zijn om half 10. Het is nu kwart voor 4 en ik heb nog niets gehoord. Het duurt te lang.
Heb mijn nichtje al gebeld die daar werkt, en die belde dr man, die dus ook in t ziekenhuis werkt en daar nu ook aan t werk is, en als ze eventueel wat hoort, dan belt ze me terug. Mja, das beter dan niets.
Ik word alleen gek van dat klote wachten![]()
Kun je wel! Ben er voor hem!quote:
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 19:03 schreef Chr0nicle het volgende:
Het is absoluut vervelend, dus allereerst sterkte !
Maar je maakt er wel een beetje drama van hoor, iedereen moet wel eens naar het ziekenhuis omdat ie zich niet o.k. voelt, ga je nou maar druk maken als je te horen krijgt dat daar reden voor is
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:05 schreef LvA het volgende:
Hallo mensen, ik ben de vriendin van CoolGuy, en hij is hier net weggegaan.. Zijn vader heeft waarschijnlijk kanker... Het is nog niet zeker, maar de kans was groot. Maandag wordt er verder onderzoek gedaan..Ik weet niet zo goed wat ik moet doen, ik ken zijn vader niet echt. Hij is net in paniek hiernaartoe gekomen, maar is nu dus weer bij z'n ouders.. Ik kan m niet helpen..![]()
om twee uur snachts sturen ze nog iemand terug uit het zieken huis? of bedoel je 2 uur smiddagsquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 08:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
. Ik ben op een gegeven moment in slaap gevallen, maar werd om 02:06 wakker van gestommel.
Mijn ouders waren thuis gekomen. Mijn pa was dus ook thuis. Ze hebben niets kunnen vinden. Ze schijnen wel alles onderzocht te hebben. Anyway, ze moeten dus vanmorgen (nu ongeveer) terug naar het ziekenhuis.
Idemquote:Op donderdag 13 oktober 2005 23:02 schreef Peewee het volgende:
Ik heb nare herinneringen aan verhalen als deze,.. Maar daarmee zal ik je niet opzadelen!
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 23:25 schreef allsystemshalt het volgende:
Sterkte en beterschap voor je pa.
Het is nog niet zeker dat het daar zit begrijp ik, dus ik hoop dat het toch iets/ergens anders is.quote:Op zondag 16 oktober 2005 16:42 schreef Kimmster het volgende:
[..]
Ik dacht hetzelfde, maar wilde het al niet opschrijven......![]()
same herequote:Op zondag 16 oktober 2005 17:21 schreef maple-leaf het volgende:
shit te heftig eigelijk door bad memories, maar heel veel sterkte en niet opgeven!!!
Heel aardig van je bedoeld, maar je moet beseffen dat er vormen van kanker (zeker als het al is gemetastaseerd) zijn waar je gewoon de lul bent, dan helpt positief denken niet tot heel weinig. Mijn vader had ook een positieve houding, tot op het punt dat hij de behandelende artsen toen het weer begon te groeien gesmeekt heeft om nog een chemokuur. Die hebben ze ook gegeven, maar hij was binnen een maand dood.quote:Op zondag 16 oktober 2005 17:14 schreef steve2003 het volgende:
hey man, ontzettend veel sterkte....
1 ding wat je nooit mag doen als je pa kanker heeft, is de hoop opgeven! mijn buurman heeft in 10 jaar tijd op 3 plaatsen kanker gehad (het waren geen uitzaaien van elkaar, echt 3 keer op verschillende plaatsen), en die is er weer bovenop gekomen! Het heeft lang voor hem geduurt, een pretje was het niet, maar altijd blijven hopen en nooit de moed opgeven!
als je de moed opgeeft, ben je verloren, je kan jezelf weer beter denken, en dan komt het allemaal goed!
echt hardstikke veel sterkte CoolGuy en LvA
Uhm, waarom is dit precies nog erger? Ik lees uit je verhaal dat je zusje het heeft overleefd? dus....quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 02:30 schreef DR878 het volgende:
Veel sterkte coolguy, ik heb ook zoiets soortgelijks meegemaakt maar nog erger dan dit. Mijn zusje van 5 ging naar school en toen ik met me pa ( ik was toen 13) haar op gingen halen en toen me zusje op de ahcterbank ging zitten, zat ze zo'n beetje als een zombie kwijlend niet reagerend voor haar uit te staren , ze reageerde nergens meer op. Dus mijn pa ging dus met 120 km/h de stad door naar de huisarts , die niet wist wat er met d'r aan de hand was. Dus ze lag 2 weken in het ziekenhuis waaronder 4 dagen met 41 graden koorts. Ze had een onbekende zeldzaam virus dat alleen bij kinderen voorkwam, maar ik kan begrijpen hoe moeilijk et is.
Ik snap het niet helemaal meer. Hij heeft zeker weten kanker maar ze kunnen niet vinden waar? En hoe weten ze dan dat er niets meer aan te doen is?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:01 schreef CoolGuy het volgende:
Hoi,
Ben ik voor het eerst weer even. Ik heb dit topic wel af en toe bekeken maar was niet in staat om te reageren. Mijn vriendin heeft dat blijkbaar wel gedaan. Pap voelt zich niet ziek. Hij is kapot van t nieuws
Hij heeft kanker. Ze weten dat er iets op de lever zit maar dat is niet de bron. Ze hebben dus vanalles onderzocht waaronder het bloed een aantal keren, maar daar is niets in te vinden. Ze hebben het gezien op een echo. Daarna is de molen gaan draaien. Het bloed blijft goed terugkomen. Er heeft niemand gezegd dat er niets meer aan te doen is, wij zijn daar heel erg bang voor.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:13 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik snap het niet helemaal meer. Hij heeft zeker weten kanker maar ze kunnen niet vinden waar? En hoe weten ze dan dat er niets meer aan te doen is?
In ieder geval sterkte, maar vergeet niet aan jezelf toe te komen. Ik begrijp dat je sterk wilt/moet zijn voor je moeder, maar je bent zelf ook niet van staal. Gelukkig heb je een lieve vriendin zo te lezen
Ah okay, duidelijk.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hij heeft kanker. Ze weten dat er iets op de lever zit maar dat is niet de bron. Ze hebben dus vanalles onderzocht waaronder het bloed een aantal keren, maar daar is niets in te vinden. Ze hebben het gezien op een echo. Daarna is de molen gaan draaien. Het bloed blijft goed terugkomen. Er heeft niemand gezegd dat er niets meer aan te doen is, wij zijn daar heel erg bang voor.
Mijn vriendin is idd een schat.
sorry , ik bedoelde t.o.v de eerste post van coolguy niet de laatstequote:Op dinsdag 18 oktober 2005 09:26 schreef freecell het volgende:
[..]
Uhm, waarom is dit precies nog erger? Ik lees uit je verhaal dat je zusje het heeft overleefd? dus....![]()
Ik snap je niet helemaal geloof ik.
Het dochtertje van mijn broer (toen anderhalf) heeft ook een maand met hersenvliesonsteking in het ziekenhuis gelegen, waarvan meer dan een week op het randje van leven en dood. Ze heeft het overleefd, ja, het was een kutperiode, maar alles is goed en ik zal NOOIT durven te beweren dat het erger is dan verhaal van de TS. Vind ik een extreem botte uitspraak.
Als jij denkt dat jij het beter weet dan die arts, dan moet je hem dat even meldenquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:01 schreef CoolGuy het volgende:Klootzak. Als t verhoogd is is t verhoogd kuttekop
Als je moeder bij de Douglas o.i.d. werkt krijg je toch ook zoveel procent korting ?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:11 schreef _Arual_ het volgende:
Mijn moeder had vlekken op haar lever, uitzaaiingen van iets waarvan de bron onvindbaar was. Uiteindelijk bleek er een tumor in haar darmen te zitten. Een zware operatie volgde, vervolgens een nog zwaardere chemokuur. Een hoop astronautenvoer en morfine, en mijn moeder was dood. Had mijn moeder niet zes jaar geleden maar nu deze vorm van kanker gehad, dan had ze een grotere kans op overleven gehad.
Maar wat ik niet helemaal snap: alleen omdat je mensen in het ziekenhuis kent, heeft je vader eerder zijn onderzoeken mogen ondergaan? Bij mijn moeder was de situatie zo nijpend dat ze supersnel te werk gingen.
Dat vind ik toch echt van een heel ander kaliber. Dit gaat om het leven van mensen.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 09:01 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Als je moeder bij de Douglas o.i.d. werkt krijg je toch ook zoveel procent korting ?
Het is bij ons in het ziekenhuis standaard de procedure dat dit soort ziektes met spoed worden behandeld. Zo krijg je de resultaten van een biopsie binnen een dag weer terug. Maar het helpt wel als je mensen in zo'n ziekenhuis kent, omdat mijn moeder in dat ziekenhuis werkt waar mijn vader behandeld werd kreeg hij wel een beetje een VIP-behandeling van de verpleging, behandelende artsen en voedingsassistentes.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 10:42 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Dat vind ik toch echt van een heel ander kaliber. Dit gaat om het leven van mensen.
Volgens mij heeft hij niet eerder zijn onderzoeken mogen ondergaan maar is het zo dat ze mensen kennen die de boel in de gaten zouden houden. Maar vaak is dat ook nog eens een 'gezegde' en kunnen ze ook niet heel erg veel. Een planning die vol zit, zit nou eenmaal vol.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 10:42 schreef _Arual_ het volgende:
Dat vind ik toch echt van een heel ander kaliber. Dit gaat om het leven van mensen.
Mijn vader is wel degelijk sneller geholpen. Het onderzoek voor zijn testikels stond niet voor gisteren gepland. Gisteren was gewoon een 'lege' dag. Wij waren er om half 3, das het begin van t bezoekuur, en 3 uur stond die betreffende arts aan het bed. Nadat mijn vader had gezegd dat het vandaag (dus gisteren) niet spannend was omdat er niets gebeurde en hij dat vreemd vond omdat hij had verwacht dat een echo van zijn testikels wel zou kunnen is die arts weggelopen om dat te regelen. Nog geen 20 min later werd ie opgehaald voor dat onderzoek.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 13:05 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij niet eerder zijn onderzoeken mogen ondergaan maar is het zo dat ze mensen kennen die de boel in de gaten zouden houden. Maar vaak is dat ook nog eens een 'gezegde' en kunnen ze ook niet heel erg veel. Een planning die vol zit, zit nou eenmaal vol.
Ik kan me wel voorstellen dat er 'voordeeltjes' zijn als iemand wacht op een onderzoek en er valt een gaatje dat je sneller iemand ertussen stopt die je kent dan iemand at random.
Bij mijn vader is dat ook gebeurd (en dat bleek achteraf zijn redding) niet omdat hij de radioloog/planner daar kende, maar omdat hij er al zo vaak was geweest en die jongen vond dat het nu wel lang genoeg duurde, dus die heeft toen zijn best gedaan snel een afspraak te maken.
Het bleek uiteindelijk dat mijn vader een (lekkend) aneurisma had, en langer wachten had wel eens fataal geweest kunnen zijn.
Maar volgens mij is het echt niet zo dat mensen met kennissen sneller geholpen worden. Bij de diagnose fase van kanker wordt sowieso de vaart er aardig ingezet omdat het nou eenmaal zo is dat hoe sneller een diagnose hoe sneller de behandeling gestart kan worden.
Wat is er erg aan dat iemand de beste zorg krijgt?quote:Op woensdag 19 oktober 2005 16:59 schreef Zweefvliegje het volgende:
Sorry, maar dit vind ik erg........
Andere mensen lopen dood te gaan omdat jouw vader zo nodig iemand kent.......
Oke, zo'n vaart hoeft het niet te gaan, maar ik ken wel iemand voor wie de hulp te laat kwam omdat ze Prins Bernard eerst een behandeling gingen geven.
Maja, sterkte ermee hoor! Hopen dat het allemaal meevalt.
Wat erg is is dat mijn vader kanker heeft.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 16:59 schreef Zweefvliegje het volgende:
Sorry, maar dit vind ik erg........
Andere mensen lopen dood te gaan omdat jouw vader zo nodig iemand kent.......
Oke, zo'n vaart hoeft het niet te gaan, maar ik ken wel iemand voor wie de hulp te laat kwam omdat ze Prins Bernard eerst een behandeling gingen geven.
Maja, sterkte ermee hoor! Hopen dat het allemaal meevalt.
Nouja,..quote:Op woensdag 19 oktober 2005 17:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat erg is is dat mijn vader kanker heeft.
ze doen ook al het mogelijke, maar je hoort zoveel verhalen dat er dingen weggelaten worden uit het medisch dossier als er bijvoorbeeld fouten zijn gemaakt ( ook al zijn deze menselijk) ik ben daar ook heel erg bang voor bij mijn vader, dat er fouten zijn gemaakt, ik ga zijn medisch dossier opvragen maar ja wat heb je er eigelijk aan"?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 01:43 schreef BBQ-kip het volgende:
Waarom zou een arts doen alsof, doen alsof ze al het mogelijk voor een patiënt doen wat binnen hun mogelijkheden ligt?
Waarom toch altijd dat wantrouwen van mensen tegenover de artsen en alles wat met de medische wereld (of moet ik zeggen maffia) te maken heeft?
Zeg het me alsjeblieft want ik snap het echt niet.
Waarom zou een arts er baat bij hebben om iemand onnodig te laten lijden en sterven? Daar heeft toch NIEMAND wat aan, artsen zijn gewoon mensen hoor, die vinden het echt niet tof om zoveel mogelijk dooie patiënten te hebben![]()
Hehe, daar doel ik ook op...quote:Op woensdag 19 oktober 2005 17:04 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Wat is er erg aan dat iemand de beste zorg krijgt?
Dat niet iedereen die krijgt terwijl dat wel de bedoeling is, dát is erg!
(knip)
Ik geef je groot gelijkquote:Op woensdag 19 oktober 2005 17:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat erg is is dat mijn vader kanker heeft.
Wou jij soms zeggen dat als een familielid van jou in de positie van mijn vader was, en jullie hadden dergelijke kennissen, dat jullie daar dan niets mee gedaan hadden omdat dat 'niet eerlijk' is ?
sterkte..quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:01 schreef CoolGuy het volgende:
Ow ja, er was een dermatoloog geweest omdat ineens werd gevonden dat hij zoveel moedervlekken had. Daar was dus niets aan de hand. Hij had ook een plekje op zijn neus. Ook niets. Zijn lymfeklieren in de hals, onder de oksels en in zijn liezen zijn ook onderzocht. Ook niets. Ik heb vannacht weer voor het eerst thuis geslapen. Naast mam. Afgelopen dagen bij mijn vriendin geslapen. Ik was in blinde paniek als ik wakker werd. Nu is dat niet meer. Ik moet sterk zijn voor mam. Ik heb geen broers of zussen, dus ik moet mam opvangen. Moeilijk.
quote:Op donderdag 20 oktober 2005 07:54 schreef maple-leaf het volgende:
[..]
ze doen ook al het mogelijke, maar je hoort zoveel verhalen dat er dingen weggelaten worden uit het medisch dossier als er bijvoorbeeld fouten zijn gemaakt ( ook al zijn deze menselijk) ik ben daar ook heel erg bang voor bij mijn vader, dat er fouten zijn gemaakt, ik ga zijn medisch dossier opvragen maar ja wat heb je er eigelijk aan"?
quote:Op donderdag 20 oktober 2005 10:42 schreef ForumGek het volgende:
[..]
! Jij bent een giller, als jij ook maar íets begrijpt van wat er in dat dossier staat dan krijg je van mij een lollie !
Maak het jezelf nou niet zo moeilijk...quote:
Ben hier even stil van. Wat ontzettend KLOTE!quote:Op donderdag 20 oktober 2005 21:52 schreef LvA het volgende:
Ik kom net van het ziekenhuis af, ik werd 2 uur geleden door mijn vriend gebeld. ze kunnen niks meer voor zijn vader doen.. de uitzaaiingen komen van de alvleesklier af, en daar kunnen ze helemaal niks mee. het kan nu nog worden uitgesteld met chemo's, maar beter wordt ie niet meer. mijn vriend slaap vanavond hier, in het ziekenhuis was hij ontzettend rustig, koelbloedig bijna. maar ik ben bang dat dat snel genoeg weg gaat..
EVEN STILTEquote:Op donderdag 13 oktober 2005 23:02 schreef Peewee het volgende:
Mocht het zo zijn dat hij daar (ziekenhuis) moet blijven, dan zou ik als ik jou was je er iets dieper op orienteren zodat je weet wat het is en wat ze gaan doen en zo. Verder wens ik je vanuit mijn lederen bureaustoel heel erg veel sterkte en zo.
Zo waar...quote:Op maandag 17 oktober 2005 09:21 schreef desaparacido het volgende:
[..]
Heel aardig van je bedoeld, maar je moet beseffen dat er vormen van kanker (zeker als het al is gemetastaseerd) zijn waar je gewoon de lul bent, dan helpt positief denken niet tot heel weinig. Mijn vader had ook een positieve houding, tot op het punt dat hij de behandelende artsen toen het weer begon te groeien gesmeekt heeft om nog een chemokuur. Die hebben ze ook gegeven, maar hij was binnen een maand dood.![]()
Als ik dit zo weer lees haalt het zoveel oude herinneringen op.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 21:52 schreef LvA het volgende:
Ik kom net van het ziekenhuis af, ik werd 2 uur geleden door mijn vriend gebeld. ze kunnen niks meer voor zijn vader doen.. de uitzaaiingen komen van de alvleesklier af, en daar kunnen ze helemaal niks mee. het kan nu nog worden uitgesteld met chemo's, maar beter wordt ie niet meer. mijn vriend slaap vanavond hier, in het ziekenhuis was hij ontzettend rustig, koelbloedig bijna. maar ik ben bang dat dat snel genoeg weg gaat..
nou zo moeilijk is het helemaal niet om het te begrijpenquote:Op donderdag 20 oktober 2005 10:42 schreef ForumGek het volgende:
[..]
! Jij bent een giller, als jij ook maar íets begrijpt van wat er in dat dossier staat dan krijg je van mij een lollie !
sterktequote:Op donderdag 20 oktober 2005 21:52 schreef LvA het volgende:
Heb precies hetzelfde meegemaakt met mijn vader 3 jaar geleden. Helaas is hij 5 dagen nadat de diagnose gesteld was op 56 jarige leeftijd overleden. (terwijl we 1,5 week daarvoor nog van niets wistenquote:Op donderdag 20 oktober 2005 21:52 schreef LvA het volgende:
quote:Op donderdag 20 oktober 2005 21:52 schreef LvA het volgende:
idd trieste luiquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 20:37 schreef Copycat het volgende:
Nachtelijke rotposts en reacties daarop zijn verwijderd.
Misbruik een topic als deze svp niet om je eigen frustraties op bot te vieren.
Heel veel sterkte gewenst de komende tijd.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 21:52 schreef LvA het volgende:
Hey CoolGuy en LvA, wat een ongelovelijk kutnieuws is dat.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 21:52 schreef LvA het volgende:
desaparacido, bedankt voor je meelevende reactiequote:Op donderdag 27 oktober 2005 09:33 schreef desaparacido het volgende:
Specifiek voor jou LvA, voor jou gaat het ook heel zwaar worden. Terwijl CoolGuy zijn ouders moet opvangen zal jij er voor je vriend willen zijn. Geef het tijdig aan als je het even niet meer trekt, dat is helemaal niet erg, ok? Mensen zullen er namelijk niet zo gauw aan denken dat het voor jou ook heel zwaar zal zijn.
Heel veel sterkte gewenst.
Drukt je weer met je neus op het feit dat deze k*tziekte (sorry heb er geen ander woord voor) overal om zich heen grijpt en niemand ongemoeid laat.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:51 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Wtf, wel raar om dit zo real-life op een forum mee te maken.
Maar als ik het dus goed begrijp was je vader aan het begin dus misselijk enzo, en de eerste controles wezen niets uit, toen werd 'ie weer beter, bleek dat 'ie kanker had, hij heeft nergens last van, maar wel nog 3 maanden te levenquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 17:11 schreef CoolGuy het volgende:
Verslagenheid is groot. Pap is niet ziek. Iig, hij heeft geen klachten, en dan ook gewoon 0,0. Dat maakt het des te onwerkelijker dat het over 3 maanden afgelopen is. Ik heb niet veel meer gereageerd hier. Ik kan t niet. Ik lees, mijn vriendin plaatst berichten, maar ik kan t niet opbrengen om te posten.
het is een rotziekte.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 17:37 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Maar als ik het dus goed begrijp was je vader aan het begin dus misselijk enzo, en de eerste controles wezen niets uit, toen werd 'ie weer beter, bleek dat 'ie kanker had, hij heeft nergens last van, maar wel nog 3 maanden te leven?
Het is ook niet te voorspellen hoe je hierop moet reageren, hoe ermee om te gaan.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 17:11 schreef CoolGuy het volgende:
Verslagenheid is groot. Pap is niet ziek. Iig, hij heeft geen klachten, en dan ook gewoon 0,0. Dat maakt het des te onwerkelijker dat het over 3 maanden afgelopen is. Ik heb niet veel meer gereageerd hier. Ik kan t niet. Ik lees, mijn vriendin plaatst berichten, maar ik kan t niet opbrengen om te posten.
Aan de andere kant voel ik een vreemd soort rust. Net alsof ik het niet kan bevatten. De laatste x dat ik gehuild heb is inmiddels 72 uur geleden of zo. Mam huilt heel veel. Pap ook. Ik niet. Niet als ik thuis ben iig. Toch realiseer ik me wel degelijk dat hij er binnenkort niet meer is.
Ik heb dit hele traject tot nu toe totaal anders gereageerd dan ik had verwacht. Toen we het nieuws kregen in het ziekenhuis was ik van tevoren hysterisch. Toen ik in het ziekenhuis was was ik heel erg kalm. Ik troostte mijn ouders, maar ik huilde niet.
Als ik bij mijn tante ben, waar ik veel mee praat, huil ik wel veel. Dan komt het los. Thuis kan ik het niet vreemd genoeg. Vlak voor we het nieuws kregen was ik bezig de aankoop van een lcd tv + surround set te overwegen. Vreemd genoeg kregen we gisteren reclame in de bus waarin die surround set stond, en ik begon er weer aan te denken. Tot ik besefte wat ik dacht, en kwaad werd op mezelf dat ik daaraan dacht, terwijl dat helemaal niet belangrijk is.
Ik weet niet wat ik allemaal moet typen. Sommige momenten zijn vol emotie. Andere momenten zijn rustig, bijna koud (bij mezelf dan).
ik wens jou, je familie en je vader in het bijzonder heel erg veel sterkte toe en laat het hopelijk geneesbaar zijn!quote:
Dat is het dus niet...lezen...quote:Op vrijdag 4 november 2005 14:23 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik wens jou, je familie en je vader in het bijzonder heel erg veel sterkte toe en laat het hopelijk geneesbaar zijn!
ik lees en ken ongelooflijke verhalen wat betreft die ziekte. sterkte dus.quote:
Ja,..quote:Op zondag 6 november 2005 14:30 schreef Elaine_ het volgende:
... en zorg ook goed voor jezelf!!!!!
Het leven valt soms niet mee hé ? Jij óók sterkte dan maar.quote:Op zondag 6 november 2005 00:18 schreef zhe-devilll het volgende:
TS wens je mega veel sterkte, ook al zijn het woorden..het zal er weinig toe doen..
Gelukkig geloof ik in een leven hierna.. want anders was ik nu echt nuts als een deur...
sorry dit triggert me teveel allemaal..
i rest my case
Enjoy it..quote:Op maandag 12 december 2005 16:06 schreef CoolGuy het volgende:
Mijn pa is sterk. Mijn oom en tante zien mijn ouders (nu) vaak, en zij hadden laatst bij oma gezeten met zijn allen, en mijn tante vertelde dus dat hij mijn oma weer 'op de korrel' nam, hij weer grapjes maakte, weer kon lachen, eigenlijk alles weer deed wat mijn pa mijn pa maakt
EN mijn pa ? Mijn pa is de beste![]()
Tjonge wat een chaos! Hoop dat jullie toch een beetje kunnen genieten van de komende tijdquote:Op maandag 12 december 2005 16:06 schreef CoolGuy het volgende:
Zo, even weer een update.
En dat zal altijd zo blijven,..quote:
Ik denk dat ie een carcinoid tumor bedoelde?quote:Op maandag 12 december 2005 16:06 schreef CoolGuy het volgende:
Wat nu blijkt is dat hij dus een vorm van kanker heeft, ontstaan uit hormonen (maar hoe en wat weten we niet). De arts had voor 5 december geopperd dat een behandeling met hormoonspuiten eventueel mogelijk was, maar dan moest mijn vader wel last hebben van zogenaamde 'opvliegers'. Dat heeft hij niet, dus zou een hormoonbehandeling niet aanslaan.
Nee niemand in de buurt die griep heeft voor zover ik weet. Ik heb het wel zelf 2 weken geleden gehad. Week plat gelegen. Maar hij hoest niet of zo. Dus ik kan niet echt zeggen al dat t griep is. Gisteren had ie t koud, en nu ligt ie in bed met hoofdpijn.quote:Op vrijdag 23 december 2005 10:44 schreef deedeetee het volgende:
Kan best gewoon griep zijn, is er iemand anders in zijnomgeving die er óók last van heeft ?
Wat Ynske zegt : die kunnen nu beter bij hem uit de buurt blijven.
Sterkte, ik hoop dat hij zich gauw weer beter voelt.
koudje gevaltquote:Op vrijdag 23 december 2005 10:53 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee niemand in de buurt die griep heeft voor zover ik weet. Ik heb het wel zelf 2 weken geleden gehad. Week plat gelegen. Maar hij hoest niet of zo. Dus ik kan niet echt zeggen al dat t griep is. Gisteren had ie t koud, en nu ligt ie in bed met hoofdpijn.
Mijn pa ondergaat ook geen behandeling voor de kanker, dus daar is ie iig niet verzwakt door. Hij vertelde wel gisteren dat ie gistermiddag een hele tijd met iemand bij ons in straat heeft staan praten buiten, en hij is met mijn moeder naar de winkel geweest, waar ze ook iemand tegen kwamen waar ze ook een tijd buiten mee hebben staan praten.
Mja, eerst had mijn moeder het, en toen ik dus 2 weken terug. Ff denken...ja...vandaag 2 weken terug lag ik nog plat. Daarna heeft mijn moeder nog iets van verschjinselen gehad daarna weer, maar ws heeft t niet doorgezet omdat ze het net gehad had.quote:Op vrijdag 23 december 2005 11:00 schreef deedeetee het volgende:
Als jij het 2 weken geleden had is het mogenlijk dat hij het daardoor ook gekregen heeft, ik weet niet precies hoelang de incubatietijd is van griep. En buiten in de kou staan is natuurlijk óók niet bevorderlijk als je al griep onder de leden hebt.
Natuurlijk kan dat. De kans op infectie is zelfs groter omdat de weerstand iets lager is..quote:Op vrijdag 23 december 2005 10:32 schreef CoolGuy het volgende:
Oke, kan iemand hier die ervaring heeft met kanker in zijn directe omgeving bevestigen dat iemand die kanker heeft ook heus wel iets van een verkoudheid/griepje kan hebben, of iig dergelijke klachten ZONDER dat dat direct met kanker te maken heeft... ?
Hij is weer beter. Dwz, de griepklachten die ie had heeft ie niet meer. Mijn ouders zijn nu naar de kerk, maar aangezien ik nooit naar de kerk ga ga ik nu dus ook niet. We hebben eerder vanavond bij mijn oom en tante gegeten, en daar heeft ie goed gegeten (dat deed ie hoe dan ook al, maar toen ie dus die griepklachten had niet) net als mijn moeder.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:43 schreef deedeetee het volgende:
Hoe is 't er nu mee ?
Ook vanuit Coevorden. Hou je taai.quote:Op zaterdag 24 december 2005 21:45 schreef Operc het volgende:
veel sterkte CoolGuy en een goede kerst toegewenst!
dit is niet helemaal waar...quote:Op vrijdag 23 december 2005 10:40 schreef Ynske het volgende:
bij mijn weten kun je naast de kanker die in je lijf woedt, ook gewoon de griep of een verkoudheid krijgen. Je lichaam is aan het strijden tegen die kanker, en minder weerbaar voor andere bacteriën waardoor de kans op verkoudheid, griep, longontsteking etc groter is.
Tips kan ik je niet geven, maar ik denk wel dat het verstandiger is dat mensen die grieperig zijn bij je vader uit de buurt blijven. Kijk het ook niet te lang aan, voordat jullie naar de huisarts gaan. Je vader is kwetsbaar, dan kun je er beter vroeg bij zijn voor eventuele antibiotika.
Veel succes en sterkte
Nee. Dat wisten we al. Er is gewoon te weinig informatie over deze vorm. Daarnaast willen mijn ouders en in het bijzonder mijn vader, dat niet weten. Mjin vader wil niet de verschillende stadia weten want dan gaat ie denken van "ik voel nu dit, dus in stadium X, dus heb ik nog zoveel te gaan...". Dat wil ie gewoon niet.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:38 schreef Wolkje het volgende:
Wat een positief bericht!
Ik ben heel blij voor je.
Hebben ze nu nog iets kunnen zeggen over het verdere verloop van de ziekte?
Niet overdrijven hèquote:Op dinsdag 31 januari 2006 20:29 schreef deepart het volgende:
OMG dit is erg man! Ik krijg tranen in mijn ogen als ik dit lees!
klote herrinderingen komen boven, dus ja....met tranenquote:
Gewoon laten gaan, weet die mafkees veel.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 22:42 schreef deepart het volgende:
[..]
klote herrinderingen komen boven, dus ja....met tranen
Lees met veel respect en bewondering hoe jij hier omschrijft wat er met je gebeurt. Hoop dat het van je afschrijven helpt, en zo niet weet je in ieder geval dat er heel veel mensen met je meeleven.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 22:43 schreef zoalshetis het volgende:
ik mag het niet zeggen, maar ik hoop nog steeds op een wonder. misschien ook wel omdat ik ts nog zoveel jaren met zijn vader gun.
Waarom hebben ze dan niet gevraagd dan? Nu blijf je het je afvragen.quote:Op maandag 20 maart 2006 12:03 schreef CoolGuy het volgende:
maar mijn ouders hebben niet gevraagd hoe of wat die stijging inhoudt, en hoe ernstig die stijging is. Weet iemand hier dat?
Ja waarom hebben ze het niet gevraagd?! Weet ik veel, ze waren gespannen of zo, ze hebben er niet aan gedacht, ik weet het niet. Ik wil gewoon weten wat die waarden betekenen.quote:Op maandag 20 maart 2006 12:19 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Waarom hebben ze dan niet gevraagd dan? Nu blijf je het je afvragen.
Nee was dat maar waar, mij hebben ze 'ns de stuipen op het lijf gejaagd door me een test te laten doen en niet te vertellen waarvóór die test was. Ik heb 't van een andere patiënt moeten horen die dezelfde test ook deed......quote:Op maandag 20 maart 2006 12:27 schreef Zweefvliegje het volgende:
Hmm, dat leggen die dokters toch uit zichzelf wel uit?!
Tenzij het niks boeiends is, dan leggen ze het niet uit, maar ik neem aan anders wel.
Wel vreemd dat je ouders dat niet gevraagd hebben.
Mag dat gewoon?quote:Op maandag 20 maart 2006 12:30 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee was dat maar waar, mij hebben ze 'ns de stuipen op het lijf gejaagd door me een test te laten doen en niet te vertellen waarvóór die test was.
Waarvoor was die test dan?quote:Ik heb 't van een andere patiënt moeten horen die dezelfde test ook deed......![]()
Dat is best te begrijpen..........quote:Op maandag 20 maart 2006 13:01 schreef CoolGuy het volgende:
Ik voel me nu dus uh...tja...helemaal niet prettig. Helemaal niet. Ik bedoel, ik weet dat ie ziek is, en ik weet dat hij er aan zal doodgaan, maar het lijkt nu alsof het veel sneller gaat dan ik in eerste instantie dacht. Waar in het begin nog werd gezegd dat hij het ws al 4 jaar had vraag ik me dat nu af. Er is in die 4 jaar natuurlijk wel vaker bloed onderzocht, en daar was nooit een verhoogde leverfunctie uit af te leiden. Nu is het ineens verhoogd. Dat is dan in de afgelopen uh...2 maanden gebeurd ofzo, waardoor ik dus nu denk dat ie t niet al 4 jaar had, maar nog niet zo lang en dan gaat het dus veel sneller dan ik had gedacht.
![]()
Hetgeen extra vreemd is, aangezien die kinderen meestal belachelijk groot zijn bij de geboortequote:Op maandag 20 maart 2006 13:13 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ze deden het zonder mijn instemming te vragen![]()
[..]
Suiker, 't was een GTT en ik was zwanger en kreeg naderhand te horen dat * alles goed was * maar toen ik jaren later iets via de huisarts opvroeg over die zwagerschap, stond in het rapport van 't ziekenhuis * de baby was bij de geboorte aan de kleine kant vanwege zwangersschaps suiker ! *![]()
Ja da's waar, sowwy CoolGuyquote:Op maandag 20 maart 2006 14:47 schreef Vivi het volgende:
Misschien is het t.o.v. de TS wat respectvoller om ontopic te blijven?
De 'regel' (soort van ongeschreven maar wel eens vermeld bij eerder voorbeelden van dit soort) is dat alleen de TS een vervolg van dit topic mag openen. Dus als het topic dicht gaat is het aan CoolGuy om zelf een nieuw topic te openen.quote:Op maandag 20 maart 2006 15:13 schreef --Christiaan-- het volgende:
Veel sterkte CoolGuy. Je mag hier 300 berichten in een topic plaatsen, en daar zit je bijna aan. Als je wilt mail ik je de nieuwe link wel als je er niet bent.
het zijn geen virtuele personen maar virtuele contactenquote:Op maandag 20 maart 2006 16:08 schreef ymme het volgende:
Er moet zeker een vervolg op dit topic komen.
Ik volg het al vanaf heb begin
Ook via internet kan je er voor iemand zijn. Ookal ken je deze persoon niet.
Ik leef echt met die mensen mee, ondanks het virituele personen zijn.
Sorry, ik kom bijna niet in R&P. Maar geldt dit ook als hij zelf aan heeft gegeven dat dit misschien niet zal gaan?quote:Op maandag 20 maart 2006 16:12 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
De 'regel' (soort van ongeschreven maar wel eens vermeld bij eerder voorbeelden van dit soort) is dat alleen de TS een vervolg van dit topic mag openen. Dus als het topic dicht gaat is het aan CoolGuy om zelf een nieuw topic te openen.
Zonder de input van TS lijkt me een vervolgtopic niet echt logisch. Dus ja, dan geldt dat ook.quote:Op maandag 20 maart 2006 17:09 schreef --Christiaan-- het volgende:
Sorry, ik kom bijna niet in R&P. Maar geldt dit ook als hij zelf aan heeft gegeven dat dit misschien niet zal gaan?.
Je kan 't zien in je eigen postgeschiedenisquote:Op maandag 20 maart 2006 20:35 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb inderdaad zelf wel aangegeven dat iemand wel een topic mag openen indien het op slot gaat en iemand zich nog geroepen voelt te reageren. Ik kan helemaal niet zien hoeveel posts er al zijn geplaatst in dit topic, is dat ergens een instelling die ik aan moet zetten of zo?
quote:Op maandag 20 maart 2006 20:38 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Je kan 't zien in je eigen postgeschiedenis.
quote:Op maandag 10 juli 2006 12:20 schreef CoolGuy het volgende:
Update. Mijn pa belt me net. Vorige week dinsdag heeft hij een scan gehad, en is er ook bloed afgenomen. Net hebben ze de uitslag gekregen: Het is gegroeid. Ook zijn er nu wel wat dingetjes verandert in het bloed. Hij klonk uh...mja, zijn stem trilde. Mijn moeder heb ik niet gesproken. Het is niet waar we op gehoopt hadden, maar we wisten dat dit zal gebeuren, alleen nu worden we met de neus op de feiten gedrukt, en ik ben nu toch behoorlijk van slag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |