Zo, even weer een update. Er is veel gebeurd in de afgelopen weken. Goed, mijn pa viel dus in de 1% categorie. Dat betekent dus dat ie niet de pac-man versie heeft die je in 3 maanden opvreet. Welke vorm hij dan wel had was lange tijd onzeker, vandaar dat tot een nucleair onderzoek besloten. Dit om te onderzoeken of bepaalde klieren zouden zijn aangetast.
De resultaten van dat onderzoek zijn op 5 december bekend gemaakt. De klieren zijn niet aangetast. Wat nu blijkt is dat hij dus een vorm van kanker heeft, ontstaan uit hormonen (maar hoe en wat weten we niet). De arts had voor 5 december geopperd dat een behandeling met hormoonspuiten eventueel mogelijk was, maar dan moest mijn vader wel last hebben van zogenaamde 'opvliegers'. Dat heeft hij niet, dus zou een hormoonbehandeling niet aanslaan.
De arts heeft uitgelegd dat de vorm die mijn pa heeft bestaat uit rijpe en niet-rijpe kankercellen. De rijpe kankercellen zijn zeer traag groeiend, bijna inactief. De niet-rijpe cellen zijn agressief. Mijn vader heeft voor het grootste gedeelte (ik weet geen verhouding) rijpe cellen. Het geval van mijn pa is uitgebreid besproken binnen het team, en men is dus tot deze conclusie gekomen. Wat de arts echter had beloofd, nl voor 5 dec. contact opgenomen te hebben met de Daniel den Hoedt-kliniek, is ie niet nagekomen.
Mijn ouders waren daar wat teleurgesteld over, maar het is niet anders. Mijn vader moet nu 16 januari terug, en dan zal de arts wel contact hebben gehad met R'dam. Mijn vader is vooral teleurgesteld in het feit dat er dus geen behandeling mogelijk is (tenminste geen reguliere) en dat hij maar moet 'afwachten'.
Wat betreft klachten; nog steeds niets...geen pijn, niet moe, he-le-maal niets. Ik heb inmmiddels een nieuwe tv en audioset gekocht, mijn pa heeft het a/v-meubel in elkaar gezet en de speakers opgehangen. Alleen bij het speakers ophangen had ie wat last van zijn rug, omdat hij daarbij onder een ongemakkelijke hoek op een trapje stond. Verder heeft hij nergens last van gehad.
Mijn ouders zijn inmiddels ook bij een Duitse accupuncturist geweest. Ik geloof zelf absoluut niet in die dingen, maar ben wel mee geweest. Wat hij vertelde is dat onder de voeten alle organen 'uitkomen'. Daar kan hij dus eea mee zei ie. Mijn vader heeft kanker aan de alvleesklier welke is uitgezaaid naar de lever. Bij het zetten van de naaldjes door de accupuncturist bloedde
alleen de plek wat dan correspondeerde met de alvleesklier een beetje. De lever niet. Ik geloof het niet, maar toen mijn moeder ook behandeld wordt omdat die chronisch pijnlijke benen had bekeek hij haar benen 5 seconden en zei toen "u bent geopereerd aan uw onderlichaam he?" Dat was ook zo..hij keek verder en zei toen "Uw baarmoeder is uitgehaald nietwaar?" Dat klopt idd. Dat vond ik persoonlijk erg frappant...dat was em door niemand vertelt. Nou ja, ik weet t allemaal niet, maar misschien helpt het iets.
Ow ja, mijn pa moest ook van 24 uur lang urine opvangen omdat ze dat zouden onderzoeken op
sporen. Niets gevonden...het bloed is inmiddels weer herhaaldelijk gecontroleerd. Niets...
Een beetje een emotional rollercoaster dit. De arts heeft duidelijk gezegd dat mijn pa hier uiteindelijk aan zal overlijden, maar dat dat gedoe van 3 maanden naar de achtergrond geschoven kan worden omdat dat niet waar is. Wat een beetje zuur is is dat de arts ook zei van "u zit hier voor me en ogenschijnlijk blaakt u van gezondheid, alleen op de foto's zie ik dat u ernstig ziek bent". Dus we krijgen te horen dat ie kanker heeft, dan dat er niets aan te doen is en dat ie er met 3 maanden niet meer is, om nu weer te horen dat die 3 maanden niet aan de orde zijn. Mijn pa is sterk. Mijn oom en tante zien mijn ouders (nu) vaak, en zij hadden laatst bij oma gezeten met zijn allen, en mijn tante vertelde dus dat hij mijn oma weer 'op de korrel' nam, hij weer grapjes maakte, weer kon lachen, eigenlijk alles weer deed wat mijn pa mijn pa maakt
![]()
Wat de termijn nu is, daar kon de arts niets over zeggen. Er is gewoon geen pijl op te trekken, en de informatie over deze vorm is maar schaars. My ass, er zijn wel dingen over geschreven, dus mijn pa is niet de eerste die dit heeft. Iemand heeft hier kennis van en dat zullen we boven water trekken. Het bevriende artsen-stel van mijn ouders zijn dus beiden ook op zoek naar informatie hier over.
EN mijn pa ? Mijn pa is de beste