abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31457304
heel erg veel sterkte!! Meer kan ik eigenlijk niet zeggen...
Bite me!
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:41:26 #52
117567 desaparacido
nu inclusief spelfout!
pi_31464512
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 23:02 schreef Peewee het volgende:
Ik heb nare herinneringen aan verhalen als deze,.. Maar daarmee zal ik je niet opzadelen!
Idem

TS, heel veel sterkte voor jou en je familie! Ik hoop voor je dat de diagnose, wat die ook is, meevalt. Ik heb zoiets ook met mijn vader meegemaakt en ik weet hoe schokkend en onwerkelijk dit is.
As your attorney I advise you to rent a very fast car with no top.
pi_31464547
O.K. In dat geval natuurlijk heel veel sterkte, en excuses voor mijn 'opmerking' maar ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoelde.
Wat kanker betreft, daar heb ik in mijn familie genoeg ervaring mee, eerlijk gezegd vooral slechte, maar dat zegt natuurlijk niks over jou pa, kanker is niet altijd het einde vergeet dat niet! Sterkte!
pi_31464857
Sterkte!
pi_31465540
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 23:25 schreef allsystemshalt het volgende:
Sterkte en beterschap voor je pa.
pi_31465913
Ik kreeg net een telefoontje van hem. hij was thuis. hij had in een gesprek opgevangen dat de arts had gezegd dat het wel kwaadaardig was of zo.. het zit dan dus blijkbaar in de lever.. maar ik begrijp niet zo goed waarom ze het nu opeens wel weten. maja, slecht nieuws dus
pi_31466154
heel veel sterkte !!
pi_31470797
Heel veel sterke!
pi_31483789
heey heel veel sterkte er mee.

Ik hoop echt dat je vader er over heen komt
Oldenzaaltjuh en HeaRt_woRm's weblog!:KLIK!
FAN VAN DE RED HOT CHILI PEPPERS??? Klik hier!!!!!
pi_31484442
dankjewel voor jullie lieve reacties allemaal . morgen wordt z'n vader opgenomen, voor iig een week. dan worden er scans gemaakt om te zien hoe erg het nou precies is enzo.. daarna zien we wel weer verder..
pi_31485909
HEEL VEEL STERKTE !!

Heb het pas geleden nog van dichtbij meegemaakt (longkanker), helaas zonder goede afloop.
Kanker is echt een rotziekte.....

Hoop dat jullie ondanks alles de moed erin houden, nogmaals veel sterkte
pi_31486231
In de lever...heel veel sterkte
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_31486656
Heel veel sterkte .
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_31490655
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 12:59 schreef Mwanatabu het volgende:
In de lever...heel veel sterkte
Ik dacht hetzelfde, maar wilde het al niet opschrijven......
pi_31491074
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 16:42 schreef Kimmster het volgende:

[..]

Ik dacht hetzelfde, maar wilde het al niet opschrijven......
Het is nog niet zeker dat het daar zit begrijp ik, dus ik hoop dat het toch iets/ergens anders is.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_31491356
hey man, ontzettend veel sterkte....

1 ding wat je nooit mag doen als je pa kanker heeft, is de hoop opgeven! mijn buurman heeft in 10 jaar tijd op 3 plaatsen kanker gehad (het waren geen uitzaaien van elkaar, echt 3 keer op verschillende plaatsen), en die is er weer bovenop gekomen! Het heeft lang voor hem geduurt, een pretje was het niet, maar altijd blijven hopen en nooit de moed opgeven!
als je de moed opgeeft, ben je verloren, je kan jezelf weer beter denken, en dan komt het allemaal goed!

echt hardstikke veel sterkte CoolGuy en LvA
  zondag 16 oktober 2005 @ 17:21:29 #67
22713 maple-leaf
Terug van weggeweest...
pi_31491517
shit te heftig eigelijk door bad memories, maar heel veel sterkte en niet opgeven!!!
*Leve het hierNUmaals....Loesje©*
*Leven is het meervoud van lef....Loesje©*
  † In Memoriam † zondag 16 oktober 2005 @ 22:29:10 #68
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31498118
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 17:21 schreef maple-leaf het volgende:
shit te heftig eigelijk door bad memories, maar heel veel sterkte en niet opgeven!!!
same here

ts en vriending veel sterkte gewenst.
  maandag 17 oktober 2005 @ 09:21:07 #69
117567 desaparacido
nu inclusief spelfout!
pi_31505301
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 17:14 schreef steve2003 het volgende:
hey man, ontzettend veel sterkte....

1 ding wat je nooit mag doen als je pa kanker heeft, is de hoop opgeven! mijn buurman heeft in 10 jaar tijd op 3 plaatsen kanker gehad (het waren geen uitzaaien van elkaar, echt 3 keer op verschillende plaatsen), en die is er weer bovenop gekomen! Het heeft lang voor hem geduurt, een pretje was het niet, maar altijd blijven hopen en nooit de moed opgeven!
als je de moed opgeeft, ben je verloren, je kan jezelf weer beter denken, en dan komt het allemaal goed!

echt hardstikke veel sterkte CoolGuy en LvA
Heel aardig van je bedoeld, maar je moet beseffen dat er vormen van kanker (zeker als het al is gemetastaseerd) zijn waar je gewoon de lul bent, dan helpt positief denken niet tot heel weinig. Mijn vader had ook een positieve houding, tot op het punt dat hij de behandelende artsen toen het weer begon te groeien gesmeekt heeft om nog een chemokuur. Die hebben ze ook gegeven, maar hij was binnen een maand dood.

Hoop is een mooi en goed iets, maar je moet oppassen dat het geen valse hoop is. Je kan altijd hopen op een meevaller, maar acceptatie van de situatie is belangrijker als de diagnose de fase IIIa en hoger is. Dan kan je tenminste alles op tijd afronden en vrede met de gebeurtenissen krijgen, anders zit je achteraf vol spijt over de dingen die je had kunnen doen en zeggen maar het niet gedaan hebt.

Zo ben ik niet met mijn vader op de foto gegaan omdat ik hem niet het gevoel wou geven dat hij afgeschreven was (en in de stille hoop dat het allemaal wel goed zou komen). Ik beschouw die houding van mij als een van de grootste fouten van mijn leven tot nu toe.

CoolGuy en LvA, nogmaals heel veel sterkte, ik hoop voor jullie dat het op tijd is ontdekt zodat dit verhaal nog goed af kan lopen.
  maandag 17 oktober 2005 @ 12:04:59 #70
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_31508660
Na overleg met LIF schopje richting R&P .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_31508929
Heel veel sterkte, CoolGuy!
pi_31509067
sterkte.. kanker is echt een rotziekte..
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 02:30:02 #73
125545 DR878
I dont give a shit.
pi_31524637
Veel sterkte coolguy, ik heb ook zoiets soortgelijks meegemaakt maar nog erger dan dit. Mijn zusje van 5 ging naar school en toen ik met me pa ( ik was toen 13) haar op gingen halen en toen me zusje op de ahcterbank ging zitten, zat ze zo'n beetje als een zombie kwijlend niet reagerend voor haar uit te staren , ze reageerde nergens meer op. Dus mijn pa ging dus met 120 km/h de stad door naar de huisarts , die niet wist wat er met d'r aan de hand was. Dus ze lag 2 weken in het ziekenhuis waaronder 4 dagen met 41 graden koorts. Ze had een onbekende zeldzaam virus dat alleen bij kinderen voorkwam, maar ik kan begrijpen hoe moeilijk et is.
Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%
pi_31524754
heel veel sterkte gewenst en probeer hoe zwaar het ook is om positief te blijven.
pi_31527216
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 02:30 schreef DR878 het volgende:
Veel sterkte coolguy, ik heb ook zoiets soortgelijks meegemaakt maar nog erger dan dit. Mijn zusje van 5 ging naar school en toen ik met me pa ( ik was toen 13) haar op gingen halen en toen me zusje op de ahcterbank ging zitten, zat ze zo'n beetje als een zombie kwijlend niet reagerend voor haar uit te staren , ze reageerde nergens meer op. Dus mijn pa ging dus met 120 km/h de stad door naar de huisarts , die niet wist wat er met d'r aan de hand was. Dus ze lag 2 weken in het ziekenhuis waaronder 4 dagen met 41 graden koorts. Ze had een onbekende zeldzaam virus dat alleen bij kinderen voorkwam, maar ik kan begrijpen hoe moeilijk et is.
Uhm, waarom is dit precies nog erger? Ik lees uit je verhaal dat je zusje het heeft overleefd? dus....
Ik snap je niet helemaal geloof ik.
Het dochtertje van mijn broer (toen anderhalf) heeft ook een maand met hersenvliesonsteking in het ziekenhuis gelegen, waarvan meer dan een week op het randje van leven en dood. Ze heeft het overleefd, ja, het was een kutperiode, maar alles is goed en ik zal NOOIT durven te beweren dat het erger is dan verhaal van de TS. Vind ik een extreem botte uitspraak.
  Moderator dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:01:13 #76
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_31529518
Hoi,

Ben ik voor het eerst weer even. Ik heb dit topic wel af en toe bekeken maar was niet in staat om te reageren. Mijn vriendin heeft dat blijkbaar wel gedaan. Pap voelt zich niet ziek. Hij is kapot van t nieuws, en wij ook, maar hij voelt zich niet ziek. Hij heeft nergens pijn of wat dan ook. De buikpijn waar ie voor ging is over.

Hij ligt nu in t ziekenhuis. Ze gaan alles onderzoeken. Vrijdag hebben ze foto's gemaakt van zijn longen, thorax (dacht dat dat de slokdarm was?) en dat was allemaal schoon.

Wat ik heel gek vind is dat in het bloed niets te zien is. Gewoon niets. Ik dacht altijd dat er in t bloed iets te zien zou zijn. Er is dan zon kaartje waarop vanalles aan te kruisen is om t bloed op te onderzoeken. en daar is zowat alles op aangekruisd, en er was niets te vinden. 3 weken geleden toen ie naar de huisarts ging voor zijn griep hetzelfde. Niets te vinden.

Dat bloed kunnen ze blijkbaar ook onderzoeken op de leverfunctie of weet ik veel wat, iig iets met de lever, en ook dat was goed. Maw, die bloedonderzoeken halen dus geen fuck uit. Waarschijnlijk komt het van de bijbal af, en volgens een kennis van mijn ouders, die arts is en gepromoveerd op zaadbalkanker of zo, is dat nog enigzins gunstig omdat dat dan een milde vorm zou zijn of zo. Ik weet t niet. Ik durf niet te hopen, want de klap is dan straks des te harder.

Mijn ouders hebben het al opgegeven. Mijn moeder is een wrak en ik eigenlijk ook. Pap ligt nu in t ziekenhuis. Ik ben er gisteren met mam geweest, en hij was wel iets opgewekter. Dat is op zich wel prettig maar toch... Het idee wat hier bestaat is dat er dus niets meer aan te doen is en dat het met een paar weken/maanden afgelopen is.

Ow ja, er was een dermatoloog geweest omdat ineens werd gevonden dat hij zoveel moedervlekken had. Daar was dus niets aan de hand. Hij had ook een plekje op zijn neus. Ook niets. Zijn lymfeklieren in de hals, onder de oksels en in zijn liezen zijn ook onderzocht. Ook niets. Ik heb vannacht weer voor het eerst thuis geslapen. Naast mam. Afgelopen dagen bij mijn vriendin geslapen. Ik was in blinde paniek als ik wakker werd. Nu is dat niet meer. Ik moet sterk zijn voor mam. Ik heb geen broers of zussen, dus ik moet mam opvangen. Moeilijk.

Ik weet niet wanneer ik hier weer reageer. Als ik t niet doe vermoed ik dat mn vriendin af en toe wat post. Ik laat wel weer wat weten als ik er toe in staat ben.

Ow ja, t bloed; sommige waarden waren echt HEEL erg licht verhoogd. Maar de arts die dat dus zag zei doodleuk tegen pap en mam "dat is niets, daar hoeven we echt geen alarm over te slaan" Klootzak. Als t verhoogd is is t verhoogd kuttekop Maar ja, er is dus nu nog vaker t bloed onderzocht met dezelfde resultaten, en ze blijven zeggen "in t bloed is niets te vinden". Ik snap dat echt niet.

Gelukkig is t nu zo, dat de vrouwelijke arts waar ik t net over had getrouwd is met een man die in t ziekenhuis werkt waar pap ligt. Hij is radioloog, schijnbaar ontzettend goed in zijn vak en heel erg secuur. Hij werkt ook in een ander ziekenhuis maar houdt de situatie van dichtbij in de gaten. Omdat pap een aantal onderzoeken moet ondergaan moeten die dus gepland worden. Daarvoor moeten wel aanvragen ingediend worden anders gebeurd er niets. Hij heeft al gebeld of dat gebeurd was, en gebeurd er iets niet dan regelt hij het. Pap vind dat wel een prettig idee.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_31529624
Sterkte!
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_31529687
Heel veel sterkte gewenst de komende tijd!
pi_31529864
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 11:01 schreef CoolGuy het volgende:
Hoi,

Ben ik voor het eerst weer even. Ik heb dit topic wel af en toe bekeken maar was niet in staat om te reageren. Mijn vriendin heeft dat blijkbaar wel gedaan. Pap voelt zich niet ziek. Hij is kapot van t nieuws
Ik snap het niet helemaal meer. Hij heeft zeker weten kanker maar ze kunnen niet vinden waar? En hoe weten ze dan dat er niets meer aan te doen is?
In ieder geval sterkte, maar vergeet niet aan jezelf toe te komen. Ik begrijp dat je sterk wilt/moet zijn voor je moeder, maar je bent zelf ook niet van staal. Gelukkig heb je een lieve vriendin zo te lezen
pi_31529909
Wow...shocking verhaaltje. Ik wens je veel sterkte en ik weet dat de artsen er alles aan zullen doen om je pa weer beter te krijgen !
Fingerspitzgefühl
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:28:25 #81
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31530285
Heel veel sterkte, ik weet wat het is
Wees er voor hem en hoop op het beste.

Mijn pa heeft ook kanker (prostaatkanker) en heeft veel uitzaaiingen en is ongeneeslijk ziek verklaard.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  Moderator dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:47:08 #82
16180 crew  CoolGuy
pi_31530811
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 11:13 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik snap het niet helemaal meer. Hij heeft zeker weten kanker maar ze kunnen niet vinden waar? En hoe weten ze dan dat er niets meer aan te doen is?
In ieder geval sterkte, maar vergeet niet aan jezelf toe te komen. Ik begrijp dat je sterk wilt/moet zijn voor je moeder, maar je bent zelf ook niet van staal. Gelukkig heb je een lieve vriendin zo te lezen
Hij heeft kanker. Ze weten dat er iets op de lever zit maar dat is niet de bron. Ze hebben dus vanalles onderzocht waaronder het bloed een aantal keren, maar daar is niets in te vinden. Ze hebben het gezien op een echo. Daarna is de molen gaan draaien. Het bloed blijft goed terugkomen. Er heeft niemand gezegd dat er niets meer aan te doen is, wij zijn daar heel erg bang voor.

Mijn vriendin is idd een schat.
pi_31530909
Ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn moeder. Ongeveer dezelfde klachten, ook al een tijdje ziek en de huisarts maar volhouden dat het niks was en wel overging. Later dus geconstateerd dat er een tumor in haar darmen zat. Bij de operatie kwamen ze er achter dat het opereren geen nut meer had en dat er uitzaaiingen waren. Mijn moeder heeft het nog bijna een jaar volgehouden met chemo en straling maar heeft uiteindelijk toch op moeten geven.

Probeer zolang er niks zeker is en de artsen hem niet opgeven goede moed te houden. Positief blijven denken maakt het stukken draaglijker (zover dat kan). Mocht je vader opgegeven worden, wat ik absoluut niet hoop voor je, zeg dan de dingen die je nog wilde zeggen. Praat over hoe mooi vroeger was en geniet van de laatste momenten. Je helpt je vader veel kans ook meer door sterk te zijn.

Maar geef iig de moed nog niet op. Het menselijk lichaam kan veel hebben en zoals ik het lees is je vader een taaie. Veel sterkte toegewenst.

Edit: Lees net dat er alleen nog maar geconstateerd is dat het kanker is. Met de huidige technieken betekent dat nog niet het einde. De nieuwe vriendin van mijn vader heeft borstkanker gehad en die is een half jaar geleden genezen verklaard. Blijf positief en geef niet op.

[ Bericht 6% gewijzigd door roos1986 op 18-10-2005 11:59:30 ]
pi_31531054
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 11:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hij heeft kanker. Ze weten dat er iets op de lever zit maar dat is niet de bron. Ze hebben dus vanalles onderzocht waaronder het bloed een aantal keren, maar daar is niets in te vinden. Ze hebben het gezien op een echo. Daarna is de molen gaan draaien. Het bloed blijft goed terugkomen. Er heeft niemand gezegd dat er niets meer aan te doen is, wij zijn daar heel erg bang voor.

Mijn vriendin is idd een schat.
Ah okay, duidelijk.
Op zich is het goed nieuws dat het bloed schoon is (want als het in het bloed zit dan zit het op den duur overal ) Het is alleen vervelend dat de bron maar niet boven water komt zo...
Nogmaals sterkte en hou ons op de hoogte he!
pi_31531340
Mijn moeder had vlekken op haar lever, uitzaaiingen van iets waarvan de bron onvindbaar was. Uiteindelijk bleek er een tumor in haar darmen te zitten. Een zware operatie volgde, vervolgens een nog zwaardere chemokuur. Een hoop astronautenvoer en morfine, en mijn moeder was dood. Had mijn moeder niet zes jaar geleden maar nu deze vorm van kanker gehad, dan had ze een grotere kans op overleven gehad.

Maar wat ik niet helemaal snap: alleen omdat je mensen in het ziekenhuis kent, heeft je vader eerder zijn onderzoeken mogen ondergaan? Bij mijn moeder was de situatie zo nijpend dat ze supersnel te werk gingen.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:08:25 #86
125545 DR878
I dont give a shit.
pi_31540620
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 09:26 schreef freecell het volgende:

[..]

Uhm, waarom is dit precies nog erger? Ik lees uit je verhaal dat je zusje het heeft overleefd? dus....
Ik snap je niet helemaal geloof ik.
Het dochtertje van mijn broer (toen anderhalf) heeft ook een maand met hersenvliesonsteking in het ziekenhuis gelegen, waarvan meer dan een week op het randje van leven en dood. Ze heeft het overleefd, ja, het was een kutperiode, maar alles is goed en ik zal NOOIT durven te beweren dat het erger is dan verhaal van de TS. Vind ik een extreem botte uitspraak.
sorry , ik bedoelde t.o.v de eerste post van coolguy niet de laatste , mijn excuses hiervoor, had niet door dat zijn vader kanker had
Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%
  woensdag 19 oktober 2005 @ 08:31:24 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31552808
TS en vriendin... klote zeg! Heel veel sterkte de komende tijd!
pi_31553003
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 11:01 schreef CoolGuy het volgende: Klootzak. Als t verhoogd is is t verhoogd kuttekop
Als jij denkt dat jij het beter weet dan die arts, dan moet je hem dat even melden . Begrijpelijke reactie waarbij emotie de overhand heeft. Een verhoging betekent meestal niet direct dat er iets aan de hand is. Er zijn bepaalde waarden waarbinnen iets kan vallen ze hebben een eigen marge waarbinnen je nog 'gezond' verklaard wordt.

Sterkte
pi_31553125
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 12:11 schreef _Arual_ het volgende:
Mijn moeder had vlekken op haar lever, uitzaaiingen van iets waarvan de bron onvindbaar was. Uiteindelijk bleek er een tumor in haar darmen te zitten. Een zware operatie volgde, vervolgens een nog zwaardere chemokuur. Een hoop astronautenvoer en morfine, en mijn moeder was dood. Had mijn moeder niet zes jaar geleden maar nu deze vorm van kanker gehad, dan had ze een grotere kans op overleven gehad.

Maar wat ik niet helemaal snap: alleen omdat je mensen in het ziekenhuis kent, heeft je vader eerder zijn onderzoeken mogen ondergaan? Bij mijn moeder was de situatie zo nijpend dat ze supersnel te werk gingen.
Als je moeder bij de Douglas o.i.d. werkt krijg je toch ook zoveel procent korting ?
Fingerspitzgefühl
pi_31553945
Bij mijn moeder konden ze het ook niet vinden. Had ook uitzaaiingen in haar lever, maar waarvan?
Vele onderzoeken later erachter gekomen dat het van een melanoom was, maar de moedervlek konden ze niet terugvinden. Kan zelfs in je darmen zitten of zelfs verdwijnen zeg maar, terwijl de uitzaaiingen zich wel verspreiden.
M'n moeder had nog chemo's gehad, maar waren niet aangeslagen. Ze had een zeldzame vorm kanker zeg maar. Ze is alles bij elkaar zo'n 9 maanden ziek geweest tot ze overleed.

Maar kanker in je lever beloofd weinig goeds.
pi_31554943
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 09:01 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Als je moeder bij de Douglas o.i.d. werkt krijg je toch ook zoveel procent korting ?
Dat vind ik toch echt van een heel ander kaliber. Dit gaat om het leven van mensen.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 11:24:20 #92
117567 desaparacido
nu inclusief spelfout!
pi_31555781
CoolGuy, het is juist beter dat ze (nu nog) niks in het bloed kunnen zien! Trombosedeeltjes zijn bijvoorbeeld een teken dat de kanker flink aan het uitzaaiien is. Het is ook een goed teken dat de longen schoon zijn (hoewel ze niet altijd alles op de foto's kunnen zien). Ik hoop voor jou en je familie dat het idd van de bijbal afkomt, als dat een mildere vorm is.

Bij mijn vader was longkanker geconstateerd die al was uitgezaaid naar de lymfeklieren (hij ging naar de dokter omdat hij pijn in z'n arm had vanwege die opgezette lymfeklier ) Omdat ik alleen hiermee ervaring heb weet ik niet hoe het met andere vormen van kanker zit, maar ik hoop voor jou dat ze snel met de definitieve diagnose op de proppen komen en dat je vader nog kan genezen. Kanker hoeft met de huidige medische kennis niet meer een doodvonnis te zijn.

CoolGuy, vriendin en familie, nogmaals heel veel sterkte.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 11:30:30 #93
117567 desaparacido
nu inclusief spelfout!
pi_31555917
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 10:42 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Dat vind ik toch echt van een heel ander kaliber. Dit gaat om het leven van mensen.
Het is bij ons in het ziekenhuis standaard de procedure dat dit soort ziektes met spoed worden behandeld. Zo krijg je de resultaten van een biopsie binnen een dag weer terug. Maar het helpt wel als je mensen in zo'n ziekenhuis kent, omdat mijn moeder in dat ziekenhuis werkt waar mijn vader behandeld werd kreeg hij wel een beetje een VIP-behandeling van de verpleging, behandelende artsen en voedingsassistentes.

Maar ik moet zeggen, dat hangt wel van de persoon af, niet van de functie. Mijn moeder komt overal en kent iedereen in dat ziekenhuis, en mensen mogen haar (en mijn vader) ook erg graag. Het halve ziekenhuis kwam dan ook bij de condoléance aanzetten. Het is al bijna een jaar geleden en nog hebben sommige verplegers, co-assistenten en artsen over mijn vader die op z'n sterfbed nog grapjes zat te maken.
pi_31556212
Ik heb van mijn vriend begrepen dat zijn vader onderzocht is voor de huid en de testikels. hier was allebei niks te vinden, dus geen verdachte moedervlekken en het zat ook niet in de lymfeklieren. ik weet eigenlijk niet wat ze nu gaan onderzoeken, daar heb ik nog niks van gehoord. gelukkig gaat het wel iets beter, daar bedoel ik mee dat ze er allemaal wat rustiger onder kunnen blijven. anders is zoiets helemaal niet vol te houden..
  woensdag 19 oktober 2005 @ 13:05:26 #95
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31557573
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 10:42 schreef _Arual_ het volgende:
Volgens mij heeft hij niet eerder zijn onderzoeken mogen ondergaan maar is het zo dat ze mensen kennen die de boel in de gaten zouden houden. Maar vaak is dat ook nog eens een 'gezegde' en kunnen ze ook niet heel erg veel. Een planning die vol zit, zit nou eenmaal vol.

Ik kan me wel voorstellen dat er 'voordeeltjes' zijn als iemand wacht op een onderzoek en er valt een gaatje dat je sneller iemand ertussen stopt die je kent dan iemand at random.
Bij mijn vader is dat ook gebeurd (en dat bleek achteraf zijn redding) niet omdat hij de radioloog/planner daar kende, maar omdat hij er al zo vaak was geweest en die jongen vond dat het nu wel lang genoeg duurde, dus die heeft toen zijn best gedaan snel een afspraak te maken.
Het bleek uiteindelijk dat mijn vader een (lekkend) aneurisma had, en langer wachten had wel eens fataal geweest kunnen zijn.

Maar volgens mij is het echt niet zo dat mensen met kennissen sneller geholpen worden. Bij de diagnose fase van kanker wordt sowieso de vaart er aardig ingezet omdat het nou eenmaal zo is dat hoe sneller een diagnose hoe sneller de behandeling gestart kan worden.
  Moderator woensdag 19 oktober 2005 @ 16:44:39 #96
16180 crew  CoolGuy
pi_31561511
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 13:05 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Volgens mij heeft hij niet eerder zijn onderzoeken mogen ondergaan maar is het zo dat ze mensen kennen die de boel in de gaten zouden houden. Maar vaak is dat ook nog eens een 'gezegde' en kunnen ze ook niet heel erg veel. Een planning die vol zit, zit nou eenmaal vol.

Ik kan me wel voorstellen dat er 'voordeeltjes' zijn als iemand wacht op een onderzoek en er valt een gaatje dat je sneller iemand ertussen stopt die je kent dan iemand at random.
Bij mijn vader is dat ook gebeurd (en dat bleek achteraf zijn redding) niet omdat hij de radioloog/planner daar kende, maar omdat hij er al zo vaak was geweest en die jongen vond dat het nu wel lang genoeg duurde, dus die heeft toen zijn best gedaan snel een afspraak te maken.
Het bleek uiteindelijk dat mijn vader een (lekkend) aneurisma had, en langer wachten had wel eens fataal geweest kunnen zijn.

Maar volgens mij is het echt niet zo dat mensen met kennissen sneller geholpen worden. Bij de diagnose fase van kanker wordt sowieso de vaart er aardig ingezet omdat het nou eenmaal zo is dat hoe sneller een diagnose hoe sneller de behandeling gestart kan worden.
Mijn vader is wel degelijk sneller geholpen. Het onderzoek voor zijn testikels stond niet voor gisteren gepland. Gisteren was gewoon een 'lege' dag. Wij waren er om half 3, das het begin van t bezoekuur, en 3 uur stond die betreffende arts aan het bed. Nadat mijn vader had gezegd dat het vandaag (dus gisteren) niet spannend was omdat er niets gebeurde en hij dat vreemd vond omdat hij had verwacht dat een echo van zijn testikels wel zou kunnen is die arts weggelopen om dat te regelen. Nog geen 20 min later werd ie opgehaald voor dat onderzoek.

Anyway, zijn testikels zijn oke. Vandaag heeft hij een coloscopie gehad. Das dus een darmonderzoek waarbij ze met een of ander ding de anus ingaan om te onderzoeken. Volgens de arts een vervelend onderzoek, maar dat viel reuze mee. Mijn pa heeft er eigenlijk niets van gemerkt. De darmen zijn oke, daar is ook niets aan de hand hebben we straks gehoord.

Morgen krijgt ie een CT scan. Wederom was hier de aanvraag niet voor ingediend, en zonder die aanvraag gebeurd er niets. Dat is dus ook gemeld aan die arts en dat onderzoek staat nu voor morgen geregeld. Ik ben stiekem toch blij dat we die mensen kennen, want het geeft een stukje...vertrouwen zeg maar. De vrouw van die arts is zelf ook arts, gepromoveerd op bepaalde vormen van kanker, en heeft al een aantal keren gebeld naar hier gebeld. Een hele warme, hartelijke vrouw.

Wat mijn vader ook voor vorm van kanker heeft, ze heeft ons op het hart gedrukt dat zij een beroep zal doen op haar medische kennissenkring om mijn vader de beste zorg te geven die mogelijk is, uitgevoerd door de topspecialisten op dat gebied. Nu zijn wij bij de doop van hun kind geweest, waar wij ons niet echt op ons gemak voelden. Niet omdat het geen aardige mensen zijn, maar wij zijn maar gewoon 'klootjesvolk' zeg maar, terwijl de bezoekers daar dus stuk voor stuk allemaal arts zijn, specialist op een of ander gebied, en toch van een ander...ja...niveau.

Ik ben heel blij dat we die mensen kennen nu, gewoon omdat ze altijd doen wat ze zeggen, en nu zeker. Dat wil niet zeggen dat mijn vader te redden is, maar de gedachte dat er toch sneller deuren opengaan die anders (nog) gesloten zouden blijven is bemoedigend, en geeft mentaal gezien een stukje rust.
pi_31561728
Sorry, maar dit vind ik erg........
Andere mensen lopen dood te gaan omdat jouw vader zo nodig iemand kent.......
Oke, zo'n vaart hoeft het niet te gaan, maar ik ken wel iemand voor wie de hulp te laat kwam omdat ze Prins Bernard eerst een behandeling gingen geven.

Maja, sterkte ermee hoor! Hopen dat het allemaal meevalt.
pi_31561810
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 16:59 schreef Zweefvliegje het volgende:
Oke, zo'n vaart hoeft het niet te gaan, maar ik ken wel iemand voor wie de hulp te laat kwam omdat ze Prins Bernard eerst een behandeling gingen geven.

Wat is er erg aan dat iemand de beste zorg krijgt?
Dat niet iedereen die krijgt terwijl dat wel de bedoeling is, dát is erg!

TS, eigenlijk goed nieuws he, dat het allemaal nog steeds schoon is? De onzekerheid is niet weg, dat weet ik, maar ik hoop dat je er een lichtpuntje in kunt zien.
  Moderator woensdag 19 oktober 2005 @ 17:13:35 #99
16180 crew  CoolGuy
pi_31561960
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 16:59 schreef Zweefvliegje het volgende:

Wat erg is is dat mijn vader kanker heeft.

Wou jij soms zeggen dat als een familielid van jou in de positie van mijn vader was, en jullie hadden dergelijke kennissen, dat jullie daar dan niets mee gedaan hadden omdat dat 'niet eerlijk' is ?
  † In Memoriam † woensdag 19 oktober 2005 @ 23:03:29 #100
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31568590
nogmaals veel sterkte coolguy en lva
t is aan de ene kant positief dat er veel uitgesloten kan worden.
maar aan de andere kant is het ook eng dat ze nog niet gevonden hebben waar het vandaan komt.
is het nou wel of niet zeker dat het in de lever zit, want dat begrijp ik niet goed uit je post.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')