Idemquote:Op donderdag 13 oktober 2005 23:02 schreef Peewee het volgende:
Ik heb nare herinneringen aan verhalen als deze,.. Maar daarmee zal ik je niet opzadelen!
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 23:25 schreef allsystemshalt het volgende:
Sterkte en beterschap voor je pa.
Het is nog niet zeker dat het daar zit begrijp ik, dus ik hoop dat het toch iets/ergens anders is.quote:Op zondag 16 oktober 2005 16:42 schreef Kimmster het volgende:
[..]
Ik dacht hetzelfde, maar wilde het al niet opschrijven......![]()
same herequote:Op zondag 16 oktober 2005 17:21 schreef maple-leaf het volgende:
shit te heftig eigelijk door bad memories, maar heel veel sterkte en niet opgeven!!!
Heel aardig van je bedoeld, maar je moet beseffen dat er vormen van kanker (zeker als het al is gemetastaseerd) zijn waar je gewoon de lul bent, dan helpt positief denken niet tot heel weinig. Mijn vader had ook een positieve houding, tot op het punt dat hij de behandelende artsen toen het weer begon te groeien gesmeekt heeft om nog een chemokuur. Die hebben ze ook gegeven, maar hij was binnen een maand dood.quote:Op zondag 16 oktober 2005 17:14 schreef steve2003 het volgende:
hey man, ontzettend veel sterkte....
1 ding wat je nooit mag doen als je pa kanker heeft, is de hoop opgeven! mijn buurman heeft in 10 jaar tijd op 3 plaatsen kanker gehad (het waren geen uitzaaien van elkaar, echt 3 keer op verschillende plaatsen), en die is er weer bovenop gekomen! Het heeft lang voor hem geduurt, een pretje was het niet, maar altijd blijven hopen en nooit de moed opgeven!
als je de moed opgeeft, ben je verloren, je kan jezelf weer beter denken, en dan komt het allemaal goed!
echt hardstikke veel sterkte CoolGuy en LvA
Uhm, waarom is dit precies nog erger? Ik lees uit je verhaal dat je zusje het heeft overleefd? dus....quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 02:30 schreef DR878 het volgende:
Veel sterkte coolguy, ik heb ook zoiets soortgelijks meegemaakt maar nog erger dan dit. Mijn zusje van 5 ging naar school en toen ik met me pa ( ik was toen 13) haar op gingen halen en toen me zusje op de ahcterbank ging zitten, zat ze zo'n beetje als een zombie kwijlend niet reagerend voor haar uit te staren , ze reageerde nergens meer op. Dus mijn pa ging dus met 120 km/h de stad door naar de huisarts , die niet wist wat er met d'r aan de hand was. Dus ze lag 2 weken in het ziekenhuis waaronder 4 dagen met 41 graden koorts. Ze had een onbekende zeldzaam virus dat alleen bij kinderen voorkwam, maar ik kan begrijpen hoe moeilijk et is.
Ik snap het niet helemaal meer. Hij heeft zeker weten kanker maar ze kunnen niet vinden waar? En hoe weten ze dan dat er niets meer aan te doen is?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:01 schreef CoolGuy het volgende:
Hoi,
Ben ik voor het eerst weer even. Ik heb dit topic wel af en toe bekeken maar was niet in staat om te reageren. Mijn vriendin heeft dat blijkbaar wel gedaan. Pap voelt zich niet ziek. Hij is kapot van t nieuws
Hij heeft kanker. Ze weten dat er iets op de lever zit maar dat is niet de bron. Ze hebben dus vanalles onderzocht waaronder het bloed een aantal keren, maar daar is niets in te vinden. Ze hebben het gezien op een echo. Daarna is de molen gaan draaien. Het bloed blijft goed terugkomen. Er heeft niemand gezegd dat er niets meer aan te doen is, wij zijn daar heel erg bang voor.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:13 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik snap het niet helemaal meer. Hij heeft zeker weten kanker maar ze kunnen niet vinden waar? En hoe weten ze dan dat er niets meer aan te doen is?
In ieder geval sterkte, maar vergeet niet aan jezelf toe te komen. Ik begrijp dat je sterk wilt/moet zijn voor je moeder, maar je bent zelf ook niet van staal. Gelukkig heb je een lieve vriendin zo te lezen
Ah okay, duidelijk.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hij heeft kanker. Ze weten dat er iets op de lever zit maar dat is niet de bron. Ze hebben dus vanalles onderzocht waaronder het bloed een aantal keren, maar daar is niets in te vinden. Ze hebben het gezien op een echo. Daarna is de molen gaan draaien. Het bloed blijft goed terugkomen. Er heeft niemand gezegd dat er niets meer aan te doen is, wij zijn daar heel erg bang voor.
Mijn vriendin is idd een schat.
sorry , ik bedoelde t.o.v de eerste post van coolguy niet de laatstequote:Op dinsdag 18 oktober 2005 09:26 schreef freecell het volgende:
[..]
Uhm, waarom is dit precies nog erger? Ik lees uit je verhaal dat je zusje het heeft overleefd? dus....![]()
Ik snap je niet helemaal geloof ik.
Het dochtertje van mijn broer (toen anderhalf) heeft ook een maand met hersenvliesonsteking in het ziekenhuis gelegen, waarvan meer dan een week op het randje van leven en dood. Ze heeft het overleefd, ja, het was een kutperiode, maar alles is goed en ik zal NOOIT durven te beweren dat het erger is dan verhaal van de TS. Vind ik een extreem botte uitspraak.
Als jij denkt dat jij het beter weet dan die arts, dan moet je hem dat even meldenquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:01 schreef CoolGuy het volgende:Klootzak. Als t verhoogd is is t verhoogd kuttekop
Als je moeder bij de Douglas o.i.d. werkt krijg je toch ook zoveel procent korting ?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:11 schreef _Arual_ het volgende:
Mijn moeder had vlekken op haar lever, uitzaaiingen van iets waarvan de bron onvindbaar was. Uiteindelijk bleek er een tumor in haar darmen te zitten. Een zware operatie volgde, vervolgens een nog zwaardere chemokuur. Een hoop astronautenvoer en morfine, en mijn moeder was dood. Had mijn moeder niet zes jaar geleden maar nu deze vorm van kanker gehad, dan had ze een grotere kans op overleven gehad.
Maar wat ik niet helemaal snap: alleen omdat je mensen in het ziekenhuis kent, heeft je vader eerder zijn onderzoeken mogen ondergaan? Bij mijn moeder was de situatie zo nijpend dat ze supersnel te werk gingen.
Dat vind ik toch echt van een heel ander kaliber. Dit gaat om het leven van mensen.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 09:01 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Als je moeder bij de Douglas o.i.d. werkt krijg je toch ook zoveel procent korting ?
Het is bij ons in het ziekenhuis standaard de procedure dat dit soort ziektes met spoed worden behandeld. Zo krijg je de resultaten van een biopsie binnen een dag weer terug. Maar het helpt wel als je mensen in zo'n ziekenhuis kent, omdat mijn moeder in dat ziekenhuis werkt waar mijn vader behandeld werd kreeg hij wel een beetje een VIP-behandeling van de verpleging, behandelende artsen en voedingsassistentes.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 10:42 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Dat vind ik toch echt van een heel ander kaliber. Dit gaat om het leven van mensen.
Volgens mij heeft hij niet eerder zijn onderzoeken mogen ondergaan maar is het zo dat ze mensen kennen die de boel in de gaten zouden houden. Maar vaak is dat ook nog eens een 'gezegde' en kunnen ze ook niet heel erg veel. Een planning die vol zit, zit nou eenmaal vol.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 10:42 schreef _Arual_ het volgende:
Dat vind ik toch echt van een heel ander kaliber. Dit gaat om het leven van mensen.
Mijn vader is wel degelijk sneller geholpen. Het onderzoek voor zijn testikels stond niet voor gisteren gepland. Gisteren was gewoon een 'lege' dag. Wij waren er om half 3, das het begin van t bezoekuur, en 3 uur stond die betreffende arts aan het bed. Nadat mijn vader had gezegd dat het vandaag (dus gisteren) niet spannend was omdat er niets gebeurde en hij dat vreemd vond omdat hij had verwacht dat een echo van zijn testikels wel zou kunnen is die arts weggelopen om dat te regelen. Nog geen 20 min later werd ie opgehaald voor dat onderzoek.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 13:05 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij niet eerder zijn onderzoeken mogen ondergaan maar is het zo dat ze mensen kennen die de boel in de gaten zouden houden. Maar vaak is dat ook nog eens een 'gezegde' en kunnen ze ook niet heel erg veel. Een planning die vol zit, zit nou eenmaal vol.
Ik kan me wel voorstellen dat er 'voordeeltjes' zijn als iemand wacht op een onderzoek en er valt een gaatje dat je sneller iemand ertussen stopt die je kent dan iemand at random.
Bij mijn vader is dat ook gebeurd (en dat bleek achteraf zijn redding) niet omdat hij de radioloog/planner daar kende, maar omdat hij er al zo vaak was geweest en die jongen vond dat het nu wel lang genoeg duurde, dus die heeft toen zijn best gedaan snel een afspraak te maken.
Het bleek uiteindelijk dat mijn vader een (lekkend) aneurisma had, en langer wachten had wel eens fataal geweest kunnen zijn.
Maar volgens mij is het echt niet zo dat mensen met kennissen sneller geholpen worden. Bij de diagnose fase van kanker wordt sowieso de vaart er aardig ingezet omdat het nou eenmaal zo is dat hoe sneller een diagnose hoe sneller de behandeling gestart kan worden.
Wat is er erg aan dat iemand de beste zorg krijgt?quote:Op woensdag 19 oktober 2005 16:59 schreef Zweefvliegje het volgende:
Sorry, maar dit vind ik erg........
Andere mensen lopen dood te gaan omdat jouw vader zo nodig iemand kent.......
Oke, zo'n vaart hoeft het niet te gaan, maar ik ken wel iemand voor wie de hulp te laat kwam omdat ze Prins Bernard eerst een behandeling gingen geven.
Maja, sterkte ermee hoor! Hopen dat het allemaal meevalt.
Wat erg is is dat mijn vader kanker heeft.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 16:59 schreef Zweefvliegje het volgende:
Sorry, maar dit vind ik erg........
Andere mensen lopen dood te gaan omdat jouw vader zo nodig iemand kent.......
Oke, zo'n vaart hoeft het niet te gaan, maar ik ken wel iemand voor wie de hulp te laat kwam omdat ze Prins Bernard eerst een behandeling gingen geven.
Maja, sterkte ermee hoor! Hopen dat het allemaal meevalt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |