abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 juni 2006 @ 12:13:42 #201
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38688648
Elk nadeel heb ze voordeel.

Ik ben naar NZ gevlogen zonder ook maar een eigen schermpje te hebben gezien.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  Moderator vrijdag 9 juni 2006 @ 12:27:59 #202
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_38689213
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 12:13 schreef Dizzee het volgende:

[..]

het zijn 7 uurtjes vliegen.
waar mensen al niet om klagen.
Ik hou niet van vliegen, het is een noodzakelijk kwaad wat ik moet accepteren om in USA te komen. Afleiding helpt me daar doorheen, en afgelopen keren is gebleken dat dat schermpje daar enorm bij helpt, en dat heb ik nu dus niet. Duidelijk zo?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_38689630
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 12:27 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik hou niet van vliegen, het is een noodzakelijk kwaad wat ik moet accepteren om in USA te komen. Afleiding helpt me daar doorheen, en afgelopen keren is gebleken dat dat schermpje daar enorm bij helpt, en dat heb ik nu dus niet. Duidelijk zo?
Dan had je net als Public_NME gedaan heeft, wat beter je huiswerk moeten doen en een vlucht moeten kiezen waar je wel zo'n schermpje had.

Sowiezo in jou geval met je angst in het vliegtuig om op vakantie te gaan vind ik het raar dat je dit niet gedaan hebt
  vrijdag 9 juni 2006 @ 12:52:50 #204
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_38690085
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 12:13 schreef Jaguarized het volgende:
Elk nadeel heb ze voordeel.

Ik ben naar NZ gevlogen zonder ook maar een eigen schermpje te hebben gezien.
OMG! Dat lijkt me echt matig... Vloog je een 744? (op de 2 lange legs FRA-ICN en ICN-AKL?) Veel maatschappijen hebben de 744's nog niet ge-upgrade qua IFE. (zie KL)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  vrijdag 9 juni 2006 @ 13:08:47 #205
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38690671
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 12:52 schreef Public_NME het volgende:

[..]

OMG! Dat lijkt me echt matig... Vloog je een 744? (op de 2 lange legs FRA-ICN en ICN-AKL?) Veel maatschappijen hebben de 744's nog niet ge-upgrade qua IFE. (zie KL)
Twee keer een 744 idd terwijl Korean een 772 voor de tweede leg had moeten inzetten maar die was niet beschikbaar wegens onderhoud oid. KAL heeft overigens alleen op de lijnen naar VS en Canada een IFE in de toestellen. Als ik terugvlieg AKL-ICN met een 772 hoop ik dat er wel wat in zit en niet zo'n lege holte. Vlucht naar AMS zal gaan met een AB 332. Overigens heb ik het niet gemist, de enorme beenruimte maakte veel goed.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38697129
Heeft er iemand ervaring met Gulf Air...? Ik heb al gehoord dat ze erg goed eten hebben en dat de beenruimte prima is, maar met mijn vliegangst wil ik graag nog wat andere ervaringen horen... Dus stel mij hier gerust!!
pi_38702464
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 12:05 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik kies meestal voor de UA 947 naar Washington Dulles, dat is een nieuwe 777.
Maar dat gaat me dan niet zozeer om de schermpjes, maar meer om de frequente upgrade van business naar first.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_38744433
Maatschappij?
Thai Airways
Traject?
Frankfurt - Bangkok - Frankfurt
Prijs?
700 euro incl BTW
Toestel?
747
Vertraging?
geen
Vriendelijk personeel?
Ja super vriendelijk! Thai airways heeft echt beeldschone stewardessen in dienst
Comfort?
Wij zaten goed we hadden de achterste stoelen dus geen mensen die tegen je stoel aan kicken
Lekker eten?
Ik bestel altijd een moslim maaltijd van te voren, De maaltijden zijn echt goed te eten
Entertainment?
Mwa, schermpjes in het gang pad meer niet
Algehele indruk?
Super maatschappij alleen jammer dat ze niet vanaf Nederland vertrekken

------------------------------------

Maatschappij?
Cathay Pacific
Traject?
Amsterdam - Hong kong - Bangkok - Hong Kong - Amsterdam
Prijs?
800euro incl BTW
Toestel?
Airbus A340
Vertraging?
geen we landen zelfs eerder
Vriendelijk personeel?
ja heel vriendelijk, niets op aan te merken
Comfort?
goed het waren lekker stoelen en ik zelf 1.76m had genoeg been ruimte
Lekker eten?
heerlijk maar net zoals bij de Thai had ik een moslim maaltijd
Entertainment?
Iedereen had ze eigen schermpje met de nieuwere films
Algehele indruk?
Super maatschappij ook! Vooral die stop in HK is geweldig!!!

Maar ik heb nog een vraag! heeft er wel eens iemand met Etihad gevlogen? Ik ga daar aankomende vakantie mee naar Jakarta! Weet alleen dat economy class 10inch schermen hebben in de stoel.
pi_38744737
Maatschappij?
KLM
Traject?
Amsterdam Schiphol-London Heathrow-Amsterdam Schiphol
Prijs?
Ongeveer 200 euro
Toestel?
737
Vertraging?
Ongeveer 2 uur
Vriendelijk personeel?
Ja, alleen de piloten hadden nogal moeite met het rustig op de grond zetten van de kist. Het was wel slecht weer (veel regen en wind), maar later begreep ik van medepassiegers en andere ervaringsdeskundigen dat deze 2 piloten wel wat vaker moeite hebben om de kist rustig aan de grond te zetten.
Comfort?
Het was een 737, weinig beenruimte en weinig ruimte om je bagage kwijt te kunnen. Ik was blij dat ik mijn trolley niet meegenomen heb het vliegtuig in.
Lekker eten?
Voorverpakt broodje waarvoor ik gepast heb en een kop koffie. Meenemen van je eigen frituurpan is vereist.
Entertainment?
Wat angstige passagier naast me ... priceless.
Algehele indruk?
Voor het geld had ik wat meer comfort verwacht op deze lijnvlucht, de volgende keer probeer ik wel Easyjet en dan vlieg ik op Gatwick.
  zondag 11 juni 2006 @ 11:44:58 #210
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_38744913
quote:
Op zondag 11 juni 2006 11:38 schreef London_Calling het volgende:
Maatschappij?

Ja, alleen de piloten hadden nogal moeite met het rustig op de grond zetten van de kist. Het was wel slecht weer (veel regen en wind), maar later begreep ik van medepassiegers en andere ervaringsdeskundigen dat deze 2 piloten wel wat vaker moeite hebben om de kist rustig aan de grond te zetten.
Dat zal denk ik wel meevallen, hij zal gewoon een normale cross-wind landing uitgevoerd hebben. Daardoor hang je tegen de wind in en gaat het toestel enigzins schommelen. Je landt vaak op een kant v/h landingsgestel en daarna raakt de andere pas de grond, dit kan best een griezelig effect geven in het vliegtuig zelf, maar het is vrij normaal.
Zal niet zoveel met de piloten te maken hebben gezien de weersomstandigheden.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_38744991
quote:
Op zondag 11 juni 2006 11:44 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Dat zal denk ik wel meevallen, hij zal gewoon een normale cross-wind landing uitgevoerd hebben. Daardoor hang je tegen de wind in en gaat het toestel enigzins schommelen. Je landt vaak op een kant v/h landingsgestel en daarna raakt de andere pas de grond, dit kan best een griezelig effect geven in het vliegtuig zelf, maar het is vrij normaal.
Zal niet zoveel met de piloten te maken hebben gezien de weersomstandigheden.
Mede-passagiers die vaker deze route met de KLM vlogen hadden wel vaker wat mindere vliegervaringen met deze 2 piloten. Op de terugweg was het weer nog slechter (meer regen en wind) en je voelde bijna niet dat je landde.
  Moderator zondag 11 juni 2006 @ 15:09:53 #212
45833 crew  Fogel
pi_38749292
quote:
Op zondag 11 juni 2006 11:47 schreef London_Calling het volgende:

[..]

Mede-passagiers die vaker deze route met de KLM vlogen hadden wel vaker wat mindere vliegervaringen met deze 2 piloten. Op de terugweg was het weer nog slechter (meer regen en wind) en je voelde bijna niet dat je landde.
Vage mensen dat ze de namen van de piloten gaan onthouden...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_38759882
quote:
Op zondag 11 juni 2006 15:09 schreef Fogel het volgende:

[..]

Vage mensen dat ze de namen van de piloten gaan onthouden...
Als je voor je werk iedere week dezelfde route moet vliegen dan onthou je op een bepaald moment wel de namen van de piloten.
  maandag 12 juni 2006 @ 05:17:32 #214
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38769974
Ah ik wist niet dat piloten elke week hetzelfde schema hadden.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38790790
iemand ervaring met sky europe? vlieg er deze zomer mee naar praag. nou verwacht ik er al niet teveel van, maar het is wel fijn als het vliegtuig een beetje in goede staat verkeerd bijv.

*edit: zie ik ineens op de vorige pagina iemand die er mee vloog
Too much is never enough!
pi_38827717
quote:
Op maandag 12 juni 2006 21:00 schreef The6thgate het volgende:
iemand ervaring met sky europe? vlieg er deze zomer mee naar praag. nou verwacht ik er al niet teveel van, maar het is wel fijn als het vliegtuig een beetje in goede staat verkeerd bijv.

*edit: zie ik ineens op de vorige pagina iemand die er mee vloog
Niks mis met de vliegtuigen van Sky Europe. Ze hebben volgens mij een vrij jonge vloot en het onderhoud wordt gedaan door KLM Engineering & Maintenance. Ik ben met Sky naar Budapest gevlogen een paar weken geleden en dat is goed bevallen. Het enige minpuntje was dat het vliegtuig geen eigen terminal had op Schiphol en dat je er met een bus heen moest worden gebracht. Op zich geen probleem, alleen duurde het ongeveer een half uur voordat die eindelijk vertrok.
The happiness of society is the end of government. (John Adams)
pi_38827928
quote:
Op maandag 12 juni 2006 21:00 schreef The6thgate het volgende:
iemand ervaring met sky europe?
2x

Ervaringen vliegmaatschappijen - deel 3
Ervaringen vliegmaatschappijen - deel 3

Naar Budapest is SkyEurope Hungaria, dat een klein beetje verschilt van de andere Skyeurope (zie bijvoorbeeld de Airlinecode en de vliegtuigen).
  maandag 3 juli 2006 @ 23:09:30 #218
152677 Cityhopper
"Niet het vele is goed, h
pi_39490397
Iemand ervaring met Delta Airlines? Retour AMS - NYC

Ruimte in economy en entertainment?

Ciao
Upcoming (2006): New York, Washington, Boston, Philledelhia, Warschau
Done (2006): Lyon, Kopenhagen, Arhus, Keulen, London, Frankfurt, Munchen, Parijs, Dubai, Abu Dabi, St Tropez, Geneve
Upcoming 2007: Konigsleiten
pi_39609163
quote:
Op maandag 3 juli 2006 23:09 schreef Cityhopper het volgende:
Iemand ervaring met Delta Airlines? Retour AMS - NYC

Ruimte in economy en entertainment?

Ciao
Jup, groot scherm voorin en in het gangpad hangen nog wat tv's.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 16:51:02 #220
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_39610837
Maatschappij?
Easyjet
Traject?
AMS-LGW
Prijs?
48 Euro incl BTW
Toestel?
A319
Vertraging?
Half uurtje
Vriendelijk personeelHet gaat, eentje was wel aardig een andere (Poolse) was echt een graftak!
Comfort?
Nood uitgang plaatsen, zaten vrij goed moet ik zeggen!
Lekker eten?
Geen eten aan boord
Entertainment?
Uitzicht over Noordzee en Engeland
Algehele indruk?
Goed! Voor die 45min. maakt het trouwens niet veel uit...

Maatschappij?
Ryan Air
Traject?
STN-EIN
Prijs?
28euro
Toestel?
737-800 met een uitvouwbare trap uit de romp
Vertraging?
20 minuten door een late passagier
Vriendelijk personeel?
Weer een Poolse graftak, voor de rest wel aardig
Comfort?
Eerste rij, dus veel ruimte
Lekker eten?
Niet gekocht
Entertainment?
Uitzicht was erg mooi
Algehele indruk?
Was wel aardig, best onder de indruk van de nieuwe 737-800's. (heb ooit nog met een 737-200 van hun gevlogen en die waren echt brak!)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_39641767
Wil iemand zijn/haar ervaringen met British Airways van Londen naar Singapore met mij delen?
En eventueel van Singapore naar Londen met Quantas.

Alvast dank.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 21:32:04 #222
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_39642093
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 21:16 schreef Dizzee het volgende:
Wil iemand zijn/haar ervaringen met British Airways van Londen naar Singapore met mij delen?
En eventueel van Singapore naar Londen met Quantas.

Alvast dank.
Ervaringen vliegmaatschappijen - deel 3 (derde stukje)

Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_39732059
Wij gaan vliegen met Onur Air. (voor de eerste keer was een last minute..) Iemand ervaring met deze maatschappij en mischien nog tips?
  dinsdag 11 juli 2006 @ 20:26:51 #224
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_39732454
Als ik www.turbulentie.nl mag geloven:

NOOOIT MEER ONUR AIR!!!!!!!

we hadden anderhalf uur vertraging. we stapten de vliegtuig in, norse bemanning oude stoelen nou ja wat had je dan verwacht goedkope ticket. Eten was vreselijk vies (koude macaronie met stoofvlees) De stewardessen gooiden de voedsel alsof het freesbeys waren. Slecht engels en nog erger!!! je moest op de punt van je stoel zitten als de toestel de lucht in ging. nou ja geland leuke vakantie en ja nog een vertraging van 5 uur. stapte in hetzelfde als de vorige keer norse stewardessen slecht eten en nog veel erger de toiletten waren deffect je moest ong. 4 uur lang je behoefte houden.
------------

Maar ach, misschien valt het allemaal wel mee!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 20:32:40 #225
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_39732639
Maatschappij?
Easyjet
Traject?
AMSTERDAM - LIVERPOOL - AMSTERDAM
Prijs?
54 Euro incl BTW
Toestel?
B737
Vertraging?
Op de heenweg 10 minuten, maar optijd geland, doch 15 minuten moeten wachten op een bus.
Op de terugweg 5 minuten eerder bij de gate
Vriendelijk personeel
Op de heenweg hadden ze een oude Oosteuropese muts op de voedselverkoop gezet, die zo langzaam ging dat ze de helft niet eens heeft kunnen doen...
Comfort?
Plekken achterin bij het gangpad, online inchecken betekent automatisch in Boardinggroep D, en dat betekent dus dat je als laatse mag instappen....
Lekker eten?
Alleen te koop, op de terugweg een blikje cola voor 1 euro zonder ijs
Entertainment?
Uitzicht over Noordzee bij de landing in Liverpool op de kerncentrale!
Algehele indruk?
Goed, voor het uurtje vliegen en een retourlvlucht voor 54 Euro gewoon waar voor je geld!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 20:33:04 #226
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_39732651
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 20:26 schreef ozzietukker het volgende:

------------

Maar ach, misschien valt het allemaal wel mee!
Ik heb ze zelf gevlogen een paar jaar geleden, en het is ook gewoon om te huilen. Die kisten zijn gewoon echt te oud.
Laatst met Inter Airlines gevlogen, modernere kisten, maar zelfde qua personeel en cabine..
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_39732713
Er is nog een leuk topic over van vorig jaar
Vliegen met Onur Air

Maar sindsdien is de situatie wel enigszins veranderd
pi_39744441
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 21:32 schreef marky_mark het volgende:

[..]
Het enige minpuntje was dat het vliegtuig geen eigen terminal had op Schiphol en dat je er met een bus heen moest worden gebracht. Op zich geen probleem, alleen duurde het ongeveer een half uur voordat die eindelijk vertrok.
dat had ik idd ook al gezien op de plattegrond. jammer, vind het leuker om via een slurf het vliegtuig in te lopen
iig blij dat het wel ok is
Too much is never enough!
pi_39783799
Ik vlieg waarschijnlijk volgend jaar met Virgin Express vanaf Brussel (Zaventem geloof ik) naar Rome (Fiumcino) en wil nu graag weten hoelang ik op Zaventem van tevoren moet inchecken. Ik heb nmamelijk nog niet geboekt maar wil dit wel graag vantevoren weten. Weet iemand hoe dit zit. De vlucht vertrekt om 7.30. Hoelang van tevoren gaan de gates open en dicht, evenzo de incheckbalies.

Dank
Qwerty
pi_39784471
Oja, en mag je gewoon je camera in je handbagage doen, want ik lees dat er buiten je handbagage nog een kleine camera mee mag. Ik heb echter een Olympus E-500, spiegelreflex, mag ik daarmee ook foto's maken vanuit het vliegtuig?
pi_39784714
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:21 schreef Qwerty911 het volgende:
Oja, en mag je gewoon je camera in je handbagage doen, want ik lees dat er buiten je handbagage nog een kleine camera mee mag. Ik heb echter een Olympus E-500, spiegelreflex, mag ik daarmee ook foto's maken vanuit het vliegtuig?
Ik heb altijd mijn camera in mijn handbagage en de videocamera. Als je ziet hoe ze met je koffer omgaan daar gaan bij mij geen breekbare/dure dingen in!
Ik heb ook altijd een vrij grote camera (eerst een Olympus IS-200 en nu een Panasonic Lumix FZ30) en daar maak ik ook gewoon foto's mee in het vliegtuig. Heb ook met 'n videocamera wel eens een landing gefilmd. Weet niet of dat mag (alle apparatuur moet immers uit), maar ik heb er nooit problemen mee gehad.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_39785387
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:00 schreef Qwerty911 het volgende:
Ik vlieg waarschijnlijk volgend jaar met Virgin Express vanaf Brussel (Zaventem geloof ik) naar Rome (Fiumcino) en wil nu graag weten hoelang ik op Zaventem van tevoren moet inchecken. Ik heb nmamelijk nog niet geboekt maar wil dit wel graag vantevoren weten. Weet iemand hoe dit zit. De vlucht vertrekt om 7.30. Hoelang van tevoren gaan de gates open en dicht, evenzo de incheckbalies.

Dank
Qwerty
Bij virgin mag je wel op tijd zijn. Vergeet niet dat je in Brussel na het inchecken nog een half uur naar de gate moet lopen- en Virgin heeft bijna altijd de gates die helemaal achteraan zijn.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_39785490
Dus 1,5 uurvantevoren op het vliegveld is prima?
  donderdag 13 juli 2006 @ 22:20:22 #234
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_39802626
Foto's maken mag officieel niet, maar ach, de stewardessen zitten zelf ook ingesnoerd Tijdens de vlucht mag het meestal wel, al vinden sommige maatschappijen van niet (Alitalia bijvoorbeeld)

Over Brussel: Neem zeker 1,5 uur ja, de wandeling die je voor de boeg hebt is écht lang. Maar als je er eenmaal bent heb je wel een superstille en relaxte terminal, helemaal voor jezelf
  vrijdag 14 juli 2006 @ 09:44:10 #235
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39813178
- Maatschappij?
Air New Zealand

- Traject?
Christchurch - Auckland

- Vertraging?
Nee, op tijd vertrokken en op tijd aangekomen.

- Vriendelijk personeel?
Zeer vriendelijk en allemaal brunettes.

- Lekker eten?
Geen maaltijd alleen koffie, thee, een koekje en een snoepje.

- Entertainment?
Alleen een veiligheidsvideo. Geen schermpjes met waar je je bevind maar dat ik kon vanuit het raampje wel zien.

- Algehele indruk?
Prima maatschappij, was een korte vlucht, 1 uur 20 minuten. Genoeg beenruimte in een 737 en uiteraard mooi uitzicht over de Alpen en de Cook Strait.

Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_39820287
Binnenkort met Emirates, klinkt misschien wat verslaafd, maar krijg je daar wel alcohol (lees biertje) geserveerd ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_39823826
Dat wil ik eignelijk ook wel weten. Zijn de alcholische drankjes van BA op vluchten naar Singapore gratis of moet je daar extra voor betalen?
  vrijdag 14 juli 2006 @ 16:12:12 #238
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39824500
Jezus, je mag er toch vanuit gaan dat dat gratis is..
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_39825006
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 16:12 schreef Jaguarized het volgende:
Jezus, je mag er toch vanuit gaan dat dat gratis is..
Dat wel, maar Emirates is een maatschappiij uit UAE, en toen begon ik te twijfelen of er uberhaupt alcoholische versnaperingen zijn.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 14 juli 2006 @ 16:58:48 #240
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39825887
Ik doelde op BA.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 14 juli 2006 @ 17:05:13 #241
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_39826078
Kijk anders hier dan weet je wat je ongeveer aan eten en drinken kan verwachten. Ik zie blikjes Heineken en glazen wijn, dus over alcohol doen ze niet moeilijk.
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_39844637
Ik plaats het hier maar even, aangezien er genoeg US gangers zijn Als je naar de US vliegt, moet je 2 of 3 uur van te voren aanwezig zijn? Was voorheen altijd 2, maar ik hoorde gisteravond opeens 3.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 10:41:34 #243
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39844720
Drie maar niemand zal er een probleem van maken als je twee uur van tevoren komt.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_39844722
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 10:36 schreef Broodbeleg het volgende:
Ik plaats het hier maar even, aangezien er genoeg US gangers zijn Als je naar de US vliegt, moet je 2 of 3 uur van te voren aanwezig zijn? Was voorheen altijd 2, maar ik hoorde gisteravond opeens 3.
mooie vraag voor: Vragen over vliegen

3 uur als je in een drukke periode (zoals de aankomende 6 weken) vliegt is geen overbodige luxe.
Mits je vlucht rechtstreeks is, anders sta je alsnog te wachten voor de incheckbalie omdat die nog niet open is.
pi_39943954
- Maatschappij?
SAS Braathens (Scandinavian Airlines Braathens)

- Traject?
Amsterdam - Kopenhagen Kastrup - Oslo
en terug

- Vertraging?
Nee. Ik was de allerlaatste en was zwaar te laat op Schiphol, maar dankzij het personeel mocht ik er nog in. Heel erg netjes gedaan.

- Vriendelijk personeel?
Zeer vriendelijk. Ze helpen meteen als je ze nodig hebt, en gaan zelfs een gesprekje met je aan uit interesse.

- Lekker eten?
Geen maaltijd gehad

- Entertainment?
Niet echt. Maar het was dan ook een korte trip.

- Algehele indruk?
Geweldige maatschappij. De service is ideaal, het personeel zeer vriendelijk en dat ze er zelfs alles aan doen om jou nog mee te krijgen terwijl ik te laat was, was erg goed. Ook was er genoeg beenruimte en goed schoongemaakt.

_______________________

- Maatschappij?
easyJet

- Traject?
Amsterdam - Londen Luton
en terug

- Vertraging?
Ja, een uur.

- Vriendelijk personeel?
Het personeel is in orde. Alleen maken ze constant grappen door dat ding waar je normaal mededelingen van de gezagvoerder van hoort. Ze zien het allemaal als één groot lolletje.

- Lekker eten?
Was geen eten.

- Entertainment?
Geen.

- Algehele indruk?
Weinig beenruimte. Geen gate waar je doorheen loopt, maar we moesten door de regen op de landingsbanen gaan wandelen Daarbij maakte het personeel constant grappen. Sommige grappen waren leuk, maar een uur achter elkaar vond ik te lang. Een paar grappen had beter geweest- je moet niet door blijven gaan. Voor de rest is het in orde, de prijs is er ook naar natuurlijk.
pi_39954188
Ik ben 25 dagen in Thailand geweest, en ik heb nu heimwee terug naar Thailand.
Mjah, zo gaat het altijd, na een week in Holland ben ik het alweer gewent.

- Maatschappij?
China Airlines

- Traject?
Amsterdam - Bangkok (Don Muang) / Don Muang - Amsterdam

- Vertraging?
Nee, we kwamen juist één uur te vroeg aan op AMS, en een een half uur op de aamkomst op Don Muang.

- Vriendelijk personeel?
'gewoon' ze doen gewoon de dingen wat er moet gebeuren in het vliegtuig.

- Lekker eten?
Niet echt, het eten smaakte vooral naar troep wat uit een magnetron komt

- Entertainment?
Jah, maar geen PTV's omdat we helaas in het oude toestel van China Airlines zaten.
We hadden ook een radio met 10 kanalen, maar dat is anno 2006 wel standaard in 747's.

- Algehele indruk?
Netjes, en je krijgt echt waar voor je geld.
Als je meer luxe wil kan je voor een honderdje al in de Dynasty class zitten, met ptv en grotere stoelen enz..

- Datum

--> 22Juni 2006 | vertrek: 14.30 GMT +1
<-- 17Juli 2006 | vertrek: 02.25 GMT +7


Amstelveen de beste
pi_39962629
Ik werd bij Iberia niet meer geholpen aan mijn stoel maar moest naar achter toe.

Dat is echt het dieptepunt tot nu toe
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_40103686
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:00 schreef Qwerty911 het volgende:
Ik vlieg waarschijnlijk volgend jaar met Virgin Express vanaf Brussel (Zaventem geloof ik) naar Rome (Fiumcino) en wil nu graag weten hoelang ik op Zaventem van tevoren moet inchecken. Ik heb nmamelijk nog niet geboekt maar wil dit wel graag vantevoren weten. Weet iemand hoe dit zit. De vlucht vertrekt om 7.30. Hoelang van tevoren gaan de gates open en dicht, evenzo de incheckbalies.

Dank
Qwerty
Ik zou toch zeker 2uur van te voren er zijn. Zelf neem ik altijd 2,5 tot 3 uur de tijd, omdat je nooit weet hoe druk het is bij het inchecken (lang van te voren meestal niet druk, maar juist erg lekker snel inchecken), en hoe je reis verloopt (op deze manier heb ik altijd nog wat extra uitloop).

Verder heb ik mijn camera altijd in mijn handbagage, is geen probleem. Foto's maken geen ervaring mee, je mag geen telefoon en radio gebruiken tijdens de gehele vlucht, en electronische apparatuur moet tijdens het stijgen en landen uitgeschakeld zijn.

Zie verder mijn review over Virgin Express
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  zondag 23 juli 2006 @ 14:44:02 #249
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_40103716
quote:
Op zondag 23 juli 2006 14:42 schreef Elefes het volgende:

[..]

Ik zou toch zeker 2uur van te voren er zijn. Zelf neem ik altijd 2,5 tot 3 uur de tijd, omdat je nooit weet hoe druk het is bij het inchecken (lang van te voren meestal niet druk, maar juist erg lekker snel inchecken), en hoe je reis verloopt (op deze manier heb ik altijd nog wat extra uitloop).

Verder heb ik mijn camera altijd in mijn handbagage, is geen probleem. Foto's maken geen ervaring mee, je mag geen telefoon en radio gebruiken tijdens de gehele vlucht, en electronische apparatuur moet tijdens het stijgen en landen uitgeschakeld zijn.

Zie verder mijn review over Virgin Express
Ik film altijd tijdens het landen en opstijgen, niemand die er ooit wat van zegt.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_40103916
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 13:53 schreef LangeTabbetje het volgende:
Binnenkort met Emirates, klinkt misschien wat verslaafd, maar krijg je daar wel alcohol (lees biertje) geserveerd ?
Van alleen moslims kunnen ze niet leven dus er wordt gewoon alcohol geschonken.

Bovendien zijn het magangement en de piloten bijna allemaal van Engelse afkomst.
pi_40104009
- Maatschappij? Virgin Express
- Traject? Brussel (BRU) - Madrid Barajas (nieuwe terminal 4, erg mooi!)
- Vertraging? Nee, keurig op tijd ging begon het boarden, en we vertrokken ook keurig op tijd, kwamen op tijd aan.
- Vriendelijk personeel? Ja, niet veel mee gepraat o.i.d. maar ook geen vervelende dingen opgevangen. Ook bij het inchecken ging alles gezellig en vriendelijk.
- Lekker eten? Geen eten gehad, korte vlucht.
- Entertainment? Geen entertainment, ik vraag me af of er uberhaupt wel schermpjes in het vliegtuig zaten. Maar voor 2 uurtjes vliegen maakt dat niet veel uit. Ik geloof wel dat het mogelijk was muziek te luisteren.
- Algehele indruk? Zeer positief; voor 4,95 exclusief belastingen (ongeveer 45 euro totaal) enkele reis Madrid. Het begon al goed bij het inchecken, we waren erg vroeg op de luchthaven en konden meteen inchecken. Er stond een vrij lange rij, maar omdat iedereen in 1 rij stond voor een stuk of 7 incheckbalies, ging dat erg snel en waren we na 5 minuten al aan de beurt. Dit is een veel beter systeem dan voor elke balie een rij, imho. Op internet ook al de stoelen gekozen, en dat ging allemaal goed. Niet veel beenruimte als je groter dan +/- 1m80 bent, maar voor korte vluchten is dat imho niet erg (ik had er geen last van). Prijs-kwaliteit zeer goed imho, ik zal zeker volgende keer kijken of ze weer goede aanbiedingen hebben !

- Maatschappij? Vueling
- Traject? Valencia - Brussel
- Vertraging? Bijna een uur. Doordat het vliegtuig uit Brussel kwam en daar vertraging had door slecht weer, konden wij ook niet op tijd vertrekken. Het werd vrij laat omgeroepen, en niet van te voren gemeld dat er vertraging was, pas toen het boarden te laat begon werd het duidelijk. Daarna werd er wel netjes verontschuldigd en uitleg gegeven door de piloot (in 4 talen ).
- Vriendelijk personeel? Ja, erg aardig. Bij het inchecken wel wat minder dat de dame achter de balie niet echt duidelijk was in haar Engels, maar verder erg vriendelijke mensen, allemaal jong en vlot.
- Lekker eten? Geen eten gehad, het was een korte vlucht. Wel wat gekocht, voor op zich redelijke prijzen (1,50 voor een flesje water).
- Entertainment? Tijdens het stijgen en landen werd er een zacht muziekje gedraaid, wat wel ontspannend was. Verder wordt er op vluchten langer dan 75 minuten entertainment aangeboden, je kunt muziek luister en er werd Friends uitgezonden, The Simpsons en Extreme Sports. 12 stoelen per schermpje, het was vrij goed te zien.
- Algehele indruk? Ook zeer positief, de sfeer is prettig en alles is goed verlopen. 10 minuten voor de landing werden er nog snoepjes uitgedeeld aan iedereen. Afval werd keurig netjes opgehaald (twee keer) en het personeel was gewoon erg vriendelijk. Absoluut geen klachten, en ook bij Vueling zal ik de volgende keer weer kijken of ze een goede aanbieding hebben als ik weer ga vliegen.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_40328933
- Maatschappij? KLM
- Traject? Amsterdam Airport Schiphol (AMS - EHAM) - Barcelona Airport (El Prat) (BCN - LEBL)
- Vertraging? Heenweg op tijd, alleen 2 uur vantevoren was er geen personeel voor onze koffers af te geven, pas veel later. Terugweg meer dan 24 uur door stakingen.
- Vriendelijk personeel? Ja, is vriendelijk. Behalve in Barcelona flink moeten zeuren voor extra informatie.
- Lekker eten? Sandwich, smaakte goed als je de hele dag niet hebt gegeten door op het vliegveld staan wachten.
- Entertainment? Heenweg geen, terugweg PTV's maar dat was alleen een vliegkaartje.
- Algehele indruk? Voorlopig geen KLM meer, vorig jaar was het nog goed bevallen. Er was een staking op Barcelona, daar kwamen we pas op het vliegveld achter. Het was schandalig, wij liepen naar de informatie balie kregen wij een Spaans nummer. We hebben toen maar een taxi terug gepakt naar ons hotel in Blanes. Dat was 110 Euro. Heb verschillende keren naar een 020 nummer moeten bellen en zeiden dat we op de wachtlijst konden voor de vlucht van morgen, maar anders zou het na Dinsdag worden (toen was het Zaterdag). In de loop van de dag nog een keer gebelt, en zeiden dat we maar naar het vliegveld moesten voor informatie. Ze konden ook niet in het systeem omdat wij met Air Miles hadden geboekt. Een tante van mij kwam uit Australie dus kon goed Engels en die was meegegaan, dus toen moesten we in de rij gaan staan voor de vlucht van die avond. Daar hebben we uren gestaan, er werden bijna geen mensen geholpen in die tijd. We kregen daar in de rij niets te drinken en te eten, ook geen voedselbonnen. Ergens anders werd het wel uitgedeelt. Toen zeiden ze dat er nieuws was, er zou die morgen 12.00 een vlucht gaan met 137 extra plaatsen. Er moest geloot worden en iedereen kreeg een boarding pass. Toen heel lang gewacht en toen kregen we te horen dat er die avond ook nog plek was en daarvoor werden wij en anderen voor uitgeloot, het was ook een groter toestel (777). We moesten meteen doorlopen naar de gate (wat ook niet duidelijk was welke), en ook meteen koffers inleveren. Daarna met de bus naar het toestel waar we ook lang op de grond hebben gestaan. Op Schiphol geland waren er honderden koffers niet aangekomen. Nu hebben we de koffers nog steeds niet. Bij Transavia en Martinair werden er bussen ingezet om via een ander vliegveld te reizen, dan had dit veel sneller en handiger opgelost kunnen worden. Nee, voor mij voorlopig geen KLM meer.
  zondag 30 juli 2006 @ 18:50:36 #253
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_40329061
Wat kan de KLM aan die staking doen?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_40329236
quote:
Op zondag 30 juli 2006 18:50 schreef Jaguarized het volgende:
Wat kan de KLM aan die staking doen?
Bussen inzetten zoals Transavia deed naar een ander vliegveld., bij Air France bleek ook niets aan de hand te zijn. Of zorgen voor fatsoenlijke slaapplaats, nu hadden wij dat wel kunnen regelen doordat we bij familie waren geweest. Ze hadden ook voedselbonnen kunnen uitdelen. Anderen die met KLM hadden geboekt hadden meer dan 2000 Euro moeten betalen voor tickets. Ze hoorden letterlijk toen ze zeiden dat ze via Air Miles hadden geboekt "Dan helpen wij u niet.".
  zondag 30 juli 2006 @ 21:53:13 #255
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_40334386
- Maatschappij?
SkyEurope Airlines

- Traject?
Amsterdam - Praag
Praag - Dubrovnik
Dubrovnik - Budapest

- Vertraging?
11 minuten te laat in Budapest, terwijl er volgens het grondpersoneel een uur vertraging zou zijn . Maar de rest was keurig op tijd.

- Vriendelijk personeel?
Ja, proberen je met handen en voeten te helpen, omdat de landing al bijna aanstaande was en mijn mini pizza nog niet geserveerd was kwam de steward rennend door het gangpad met een heerlijke, hete pizza .
En ik kreeg gratis een nieuw blik bier nadat ik de eerste met een vreselijk lompe actie over mezelf heen had gegooid

- Lekker eten?
Ja, niet echt extreem duur en best lekker! En als voordeel, je kunt betalen in zo'n beetje elk denkbare valuta. Handig als je nog veel te veel geld hebt, kun je een mooi miniatuur Boeing vliegtuigje kopen, ofzo

- Entertainment?
Geen

- Algehele indruk?
De eerste vlucht, naar Praag, als laatste ongeveer ingecheckt, en zonder ergens om te vragen zat ik toch bij de nooduitgang. Een primeur, dat geluk is me nog nooit ten deel gevallen . Van Praag naar Budapest zat ik wel bij de nooduitgang, maar op het stuk waar er enkel maar op 1 rij een stoel ontbreekt. En daar zat ik dus niet . Toch was het comfort daar ook wel goed.
Dubrovnik naar Budapest was een wat ouder vliegtuig, met wat mindere stoelen, maar wel meer met meer beenruimte. Het is ook altijd wat

- Iets over de luchthavens?
Praag is prima, schoon, redelijk modern. Dubrovnik is écht heel erg klein, en het overkwam me dat ik daar 6 uur moest wachten op mijn vlucht. En tja, dat is do-de-lijk saai . Ook erg jammer dat er geen bagagekluizen waren.
Budapest 1 is ook erg klein, maar wel aangeharkt. Hier had ik het genoegen 3 uur te mogen verblijven, en dat was ook wel weer aan de lange kant . Er was wel een mooi uitkijkterras waar niemand was waar je lekker kon zitten.
  zondag 30 juli 2006 @ 22:10:02 #256
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_40334962
quote:
Op zondag 30 juli 2006 18:56 schreef Kevin1Bravo het volgende:

[..]

Bussen inzetten zoals Transavia deed naar een ander vliegveld., bij Air France bleek ook niets aan de hand te zijn. Of zorgen voor fatsoenlijke slaapplaats, nu hadden wij dat wel kunnen regelen doordat we bij familie waren geweest. Ze hadden ook voedselbonnen kunnen uitdelen. Anderen die met KLM hadden geboekt hadden meer dan 2000 Euro moeten betalen voor tickets. Ze hoorden letterlijk toen ze zeiden dat ze via Air Miles hadden geboekt "Dan helpen wij u niet.".
Waar zouden de bussen dan heengereden moeten zijn? Valencia?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_40335087
quote:
Op zondag 30 juli 2006 22:10 schreef Jaguarized het volgende:
Waar zouden de bussen dan heengereden moeten zijn? Valencia?
Reus en Girona zijn luchthavens waar Transavia ook op vliegt en die liggen een stukje dichterbij als Valencia
  zondag 30 juli 2006 @ 22:19:43 #258
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_40335341
quote:
Op zondag 30 juli 2006 22:13 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Reus en Girona zijn luchthavens waar Transavia ook op vliegt en die liggen een stukje dichterbij als Valencia
KLM vliegt daar ook heen?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_40337597
iemand ervaring met Corendon Airlines?
pi_40340332
Ik vind het ook wel een beetje makkelijk eerlijk gezegd om maar meteen KLM de schuld te geven, als personeel in Barcelona staakt. Bovendien kun je niet zomaar eventjes uitwijken met een X aantal vluchten uit Barcelona, omdat andere vliegvelden simpelweg ook al een aantal "eigen" vluchten moeten voorzien.
Iedereen wil naar huis op het moment dat het niet kan, en niemand is tevreden, omdat iedereen vertraging heeft.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_40343265
Ik lees erg veel over het samengaan van SN en Virgin Express. Wat heeft dit voor mogelijke gevolgen voor mijn geboekte vlucht in juni 2007?
pi_40343401
quote:
Op maandag 31 juli 2006 08:22 schreef Qwerty911 het volgende:
Ik lees erg veel over het samengaan van SN en Virgin Express. Wat heeft dit voor mogelijke gevolgen voor mijn geboekte vlucht in juni 2007?
Niks, behalve dat je in een ander kleurtje vliegtuig terecht kan komen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_40343434
Mooi, tijden blijven dus gelijk. Danku
pi_40345368
quote:
Op zondag 30 juli 2006 22:19 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

KLM vliegt daar ook heen?
Nee, maar KLM kon sommige mensen wel overboeken naar een vlucht vanaf Valencia van Transavia, want daar was plaats over, maar dan moest je wel zelf op Valencia proberen te komen.

quote:
Op maandag 31 juli 2006 00:55 schreef Elefes het volgende:
Ik vind het ook wel een beetje makkelijk eerlijk gezegd om maar meteen KLM de schuld te geven, als personeel in Barcelona staakt. Bovendien kun je niet zomaar eventjes uitwijken met een X aantal vluchten uit Barcelona, omdat andere vliegvelden simpelweg ook al een aantal "eigen" vluchten moeten voorzien.
Iedereen wil naar huis op het moment dat het niet kan, en niemand is tevreden, omdat iedereen vertraging heeft.
Wij hebben nog geluk gehad, sommige mensen hebben na hun vakantie geen geld meer voor eten, overnachtingen etc. Die zitten dagen op het vliegveld op en neer te sjouwen, met een stokbroodje die aan mensen werd uitgedeeld. Dan hadden ze maar een 737 naar Girona moeten sturen, desnoods Toulouse (daar was een vlucht vanaf AMS naar uitgeweken).

Hier een paar foto's die ik heb gemaakt van de toestand daar (de dag na de staking):



pi_40348268
quote:
Op maandag 31 juli 2006 10:36 schreef Kevin1Bravo het volgende:

[..]

Wij hebben nog geluk gehad, sommige mensen hebben na hun vakantie geen geld meer voor eten, overnachtingen etc. Die zitten dagen op het vliegveld op en neer te sjouwen, met een stokbroodje die aan mensen werd uitgedeeld. Dan hadden ze maar een 737 naar Girona moeten sturen, desnoods Toulouse (daar was een vlucht vanaf AMS naar uitgeweken).

Hier een paar foto's die ik heb gemaakt van de toestand daar (de dag na de staking):

[[url=http://img43.imagevenue.com/loc545/th_34935_bcndrukte_545lo.jpg]afbeelding][/URL]

[[url=http://img28.imagevenue.com/loc502/th_34942_klmbalie_502lo.jpg]afbeelding][/URL]
Dat vind ik geen excuus, er is al weken bekend dat er stakingen dreigen/zijn, dus als je weet dat je vanaf zo'n mogelijk vliegveld vliegt, hou je daar toch op z'n minst enigszins rekening mee.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  maandag 31 juli 2006 @ 12:25:27 #266
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_40348586
Ik wist niet dat KLM zomaar kan overboeken naar Transavia, een budgetairline.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_40348913
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:25 schreef Jaguarized het volgende:
Ik wist niet dat KLM zomaar kan overboeken naar Transavia, een budgetairline.
Transavia is toch van KLM ? Overigens zie je wel vaker (met overboekingen bijv.) dat ze gewoon een stelletje stoelen opkopen bij een concurrent. Ze hebben per slot van rekening nog wel een verplichting jou van A naar B te brengen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 31 juli 2006 @ 12:43:45 #268
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_40349107
Geen idee of het van KLM is of niet. Dan verbaast het me ook niet. Zou je dan nog een compensatie krijgen? Als je ipv KLM dan een budgetmaatschappij vliegt?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_40349470
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:43 schreef Jaguarized het volgende:
Geen idee of het van KLM is of niet. Dan verbaast het me ook niet. Zou je dan nog een compensatie krijgen? Als je ipv KLM dan een budgetmaatschappij vliegt?
Geen idee, maar KLM heeft mij ook wel eens overgeboekt naar een vlucht met Cathay. Toen kreeg ik 200 dollar ter compensatie omdat het via HK een paar uur langer duurde. In dit geval is de schuld niet van de KLM dat ze je moeten overboeken.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_40349686
Ik lees net dat KLM een drietal vluchten met een 777 heeft ingezet om de gestrande reizigers uit Barcelona te halen. Dat is dan wel weer netjes. Jammer alleen dat de derde vlucht pas gisteren was.

Maar goed, stakingen, slecht weer, technische defecten etc. hoort allemaal bij reizen. Het maar net hoe paranoia je bent om daar altijd en overal rekening mee te houden
pi_40349762
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:43 schreef Jaguarized het volgende:
Geen idee of het van KLM is of niet. Dan verbaast het me ook niet. Zou je dan nog een compensatie krijgen? Als je ipv KLM dan een budgetmaatschappij vliegt?
Zijn dezelfde vliegtuigen en zelfde service en soms ook nog hetzelfde personeel. Las laatst wel een grappig verhaal van een stewardess van Transavia die met een geleasde KLM Boeing vloog (die identiek was aan die van Transavia), maar de passagiers dit toch veel beter vonden
pi_40351068
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:13 schreef Elefes het volgende:

[..]

Dat vind ik geen excuus, er is al weken bekend dat er stakingen dreigen/zijn, dus als je weet dat je vanaf zo'n mogelijk vliegveld vliegt, hou je daar toch op z'n minst enigszins rekening mee.
Ik wist er helemaal niets vanaf, netzoals heel veel anderen. Mij viel het op dat er politiebusjes stonden en dat het wel erg druk en hectisch was. Kwam er pas achter toen we andere Nederlanders tegen kwamen.
pi_40351122
quote:
Op maandag 31 juli 2006 13:06 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Zijn dezelfde vliegtuigen en zelfde service en soms ook nog hetzelfde personeel. Las laatst wel een grappig verhaal van een stewardess van Transavia die met een geleasde KLM Boeing vloog (die identiek was aan die van Transavia), maar de passagiers dit toch veel beter vonden
KLM heeft geen TV-schermpjes en eigen radio in haar 737's
  maandag 31 juli 2006 @ 16:35:05 #274
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_40355846
quote:
Op maandag 31 juli 2006 13:04 schreef DutchTrain het volgende:
Ik lees net dat KLM een drietal vluchten met een 777 heeft ingezet om de gestrande reizigers uit Barcelona te halen. Dat is dan wel weer netjes. Jammer alleen dat de derde vlucht pas gisteren was.

Maar goed, stakingen, slecht weer, technische defecten etc. hoort allemaal bij reizen. Het maar net hoe paranoia je bent om daar altijd en overal rekening mee te houden
Transavia is een 100% dochter van KLM. Wel raar dat ze een 777 hebben ingezet, en dit zal zeker gevolgen gehad hebben voor het long haul schema van de KLM vloot.
KLM heeft namelijk geen 'spare' vliegtuigen, want ze hebben namelijk een van de meest ge-optimaliseerde vloten van Europe. (de long haul toestellen zijn gemiddeld over de 15u per dag in de lucht en schema's zijn zo gemaakt dat ze precies op elkaar aansluiten,. zeker in het zomer seizoen)
quote:
KLM heeft geen TV-schermpjes en eigen radio in haar 737's
Klopt, maar ze hebben dus ook 737's van Transavia geleased en daar zitten dus wel de schermpjes in, maar die mogen ze niet gebruiken. Het toestel was gewoon in de kleuren van de KLM gespoten, maar de Transavia vloerbedekking zat er wel nog gewoon in... (heb er zelf ook mee gevlogen)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  maandag 31 juli 2006 @ 19:11:31 #275
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_40360081
quote:
Op maandag 31 juli 2006 16:35 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Transavia is een 100% dochter van KLM. Wel raar dat ze een 777 hebben ingezet, en dit zal zeker gevolgen gehad hebben voor het long haul schema van de KLM vloot.
KLM heeft namelijk geen 'spare' vliegtuigen, want ze hebben namelijk een van de meest ge-optimaliseerde vloten van Europe. (de long haul toestellen zijn gemiddeld over de 15u per dag in de lucht en schema's zijn zo gemaakt dat ze precies op elkaar aansluiten,. zeker in het zomer seizoen)
[..]

Klopt, maar ze hebben dus ook 737's van Transavia geleased en daar zitten dus wel de schermpjes in, maar die mogen ze niet gebruiken. Het toestel was gewoon in de kleuren van de KLM gespoten, maar de Transavia vloerbedekking zat er wel nog gewoon in... (heb er zelf ook mee gevlogen)
Opzicht heeft KLM wel degelijk grotere vliegtuigen over!

Voorbeeld, de vlucht vanuit Bangkok Thailand komt rond 05.35 aan, deze vertrekt pas weerk om 20:40 uur, dat betekent dat deze een hele tijd aan de grond staat. Gezien het een 747-COMBI KLM-ASIA kist is, zal deze lijkt mij niet worden ingezet voor andere vluchten, zo zullen er nog wel meer vluchten op deze manier gepland worden.
(Uiteraard voor de schoonmaak en onderhoud is dit geen overbodige luxe, gezien ze inderdaad als ze naar Azië vliegen bijna niet stil staan).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 31 juli 2006 @ 19:42:47 #276
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_40361070
quote:
Op maandag 31 juli 2006 19:11 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Opzicht heeft KLM wel degelijk grotere vliegtuigen over!

Voorbeeld, de vlucht vanuit Bangkok Thailand komt rond 05.35 aan, deze vertrekt pas weerk om 20:40 uur, dat betekent dat deze een hele tijd aan de grond staat. Gezien het een 747-COMBI KLM-ASIA kist is, zal deze lijkt mij niet worden ingezet voor andere vluchten, zo zullen er nog wel meer vluchten op deze manier gepland worden.
(Uiteraard voor de schoonmaak en onderhoud is dit geen overbodige luxe, gezien ze inderdaad als ze naar Azië vliegen bijna niet stil staan).
Lees dit topic ff, denk dat je dat ook wel zeer interessant gaat vinden...
http://www.airliners.net/(...)n/read.main/2903482/
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_40363850
Baggage afgeleverd vandaag, bon van 25 Euro korting op de volgende vlucht gekregen. Maar die gaat niet gebruikt worden denk ik .
  maandag 31 juli 2006 @ 21:04:55 #278
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_40364125
Mag ik hem hebben?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_40367562
quote:
Op maandag 31 juli 2006 21:04 schreef Jaguarized het volgende:
Mag ik hem hebben?
Daar ga ik niet over, kan altijd nog van pas komen .
  Moderator maandag 31 juli 2006 @ 22:58:02 #280
45833 crew  Fogel
pi_40368585
quote:
Op maandag 31 juli 2006 21:04 schreef Jaguarized het volgende:
Mag ik hem hebben?
Je mag de mijne hebben hoor. Heb er ook nog een paar van 50¤ liggen.

Bij die van 25¤ moet de ticketprijs zonder tax minimaal 100¤ zijn en bij die van 50 minimaal 150 als ik het goed herinner.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  maandag 31 juli 2006 @ 23:06:17 #281
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_40368969
quote:
Op maandag 31 juli 2006 22:58 schreef Fogel het volgende:

[..]

Je mag de mijne hebben hoor. Heb er ook nog een paar van 50¤ liggen.

Bij die van 25¤ moet de ticketprijs zonder tax minimaal 100¤ zijn en bij die van 50 minimaal 150 als ik het goed herinner.
Ineens wordt het hier interessant
  Moderator maandag 31 juli 2006 @ 23:10:26 #282
45833 crew  Fogel
pi_40369128
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:06 schreef Douwe het volgende:

[..]

Ineens wordt het hier interessant
Je wil er ook een?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  maandag 31 juli 2006 @ 23:23:26 #283
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_40369652
Ja
pi_40371392
ik wil ook
pi_40371891
quote:
Op maandag 31 juli 2006 13:49 schreef Kevin1Bravo het volgende:

[..]

Ik wist er helemaal niets vanaf, netzoals heel veel anderen. Mij viel het op dat er politiebusjes stonden en dat het wel erg druk en hectisch was. Kwam er pas achter toen we andere Nederlanders tegen kwamen.
Mijn moeder kwam al weken geleden aan met eventuele stakingen van Iberia (en eventueel ook Vueling (Spaanse maatschappij) waarmee ik terug zou vliegen vanuit Spanje, wist niet of die mensen ook mee zouden staken). Gelukkig was er bij ons (vlogen vanaf Valencia terug) niets aan de hand, maar ik had wel in mijn achterhoofd dat het wellicht een rare dag zou kunnen worden .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_40450121
Maatschappij?
Sky Europe

Traject?
Amsterdam - Praag - Amsterdam

Prijs?
90 euro

Toestel?
een gloednieuwe 737-700

Vertraging?
Op de heenreis een half uur en op de terugreis een kwartier te vroeg

Vriendelijk personeel?
Prima

Comfort?
Krappe zitplaatsen als je langer bent dan 1.90, maar voor die prijs en een nieuw toestel hoor je mij niet klagen

Lekker eten?
Geen idee, niks besteld

Entertainment?
In fligt magazine

Algehele indruk?
Nette maatschappij en voor dat geld was het gewoon erg goed
Too much is never enough!
pi_40517619
- Maatschappij? Turkish Airlines
- Traject? Duesseldorf-istanbul, Istanbul-trabzon
- Vertraging? half uurtje
- Vriendelijk personeel? Spraken zeer slecht engels, afgezien van 1 mannelijke steward
- Lekker eten? Goed te eten, turks
- Entertainment? Radio en Film
- Algehele indruk? Slecht onderhouden vliegtuigen, iig van binnen. Ik druk de wc-spoel knop in, die was vastgeplakt met plakband en de hele zooi, met een halve kilo electronica valt op de grond (Hij spoelde wel daardoor

De piloot verontschuldigde zich voor z'n slechte engels beetje jammer dus.

Op de binnenlandse vlucht Istanbul-Trabzon ging niemand op de goede plaats zitten waardoor ik naast een stinkend oud vrouwtje terecht kwam ipv 1 van de 13 nederlandse jongens


edit: we hebben ook nog 12 uur op onze bagage moeten wachten in trabzon.
pi_40523269
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 00:19 schreef Elefes het volgende:

[..]

Mijn moeder kwam al weken geleden aan met eventuele stakingen van Iberia (en eventueel ook Vueling (Spaanse maatschappij) waarmee ik terug zou vliegen vanuit Spanje, wist niet of die mensen ook mee zouden staken). Gelukkig was er bij ons (vlogen vanaf Valencia terug) niets aan de hand, maar ik had wel in mijn achterhoofd dat het wellicht een rare dag zou kunnen worden .
Ik kan in ieder geval met zekerheid zeggen dat Australian Airlines per 1 augustus al haar vluchten heeft gestaakt. Mijn vader zou 8 augustus hier aankomen, maar dat gaan ze dus niet halen. Vindt ie ook zo erg (not )
Relax, TAKE IT EASY, for there is nothing that we can do
pi_40524200
Op mijn terugreis van Bangkok naar Amsterdam zat er voor mij éen Chinees die steeds zat te scheten, teminste hij stonk verschrikkelijk.
Amstelveen de beste
  zondag 6 augustus 2006 @ 00:39:52 #290
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_40527762
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 22:19 schreef DustyRabbit het volgende:

[..]

Ik kan in ieder geval met zekerheid zeggen dat Australian Airlines per 1 augustus al haar vluchten heeft gestaakt. Mijn vader zou 8 augustus hier aankomen, maar dat gaan ze dus niet halen. Vindt ie ook zo erg (not )
Een binnenlandse vlucht met Australian van waar naar waar?
quote:
Australian Airlines branded passenger flights will no longer operate after 30 June 2006.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zondag 6 augustus 2006 @ 17:15:51 #291
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_40545735
Maatschappij?
Sky Europe

Traject?
Amsterdam - Praag - Amsterdam

Prijs?
60 euro

Toestel?
heen een oude boeing 737-500
terug de nieuwe 737-700

Vertraging?
Op de heenreis 2 minuten en op de terugreis 30 minuten te vroeg

Vriendelijk personeel?
Goed, op de terugweg was het wel een volledig mannelijke bemanning, dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt

Comfort?
Het is een budgetairliner, dus je zit krap, wel was op de heenreis de afstand zo mogelijk nog kleiner tussen de stoelen.
Wel een voordeel dat ondanks dat je plaatsnummer toegewezen krijgt, als je een beetje laat instapt dan weet je welke stoelen leeg blijven, en zo had ik heen als terug toch nog 3 plekken voor mijzelf

Lekker eten?
Opzich is dat wel duur, 2 euro voor een blikje cola, maar goed, ik moet niet zeuren, ik heb niks genomen

Entertainment?
Een inflight magazine, EN een fantastisch uitzicht bij het opstijgen over Amsterdam, en mooi bij aankomst in Praag, terug mooi over Noord Nederland en het IJsselmeer, geweldig om te zien!

Algehele indruk?
Goede maatschappij, prettige vlucht gehad, zeker door het uitzicht, ik vlieg zeker nog een keer met ze. (Minimaal 2x, ik moet nog naar Bratislava en Budapest
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_40557446
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 00:39 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Een binnenlandse vlucht met Australian van waar naar waar?
[..]
Van Cairns naar Sydney, maar als ik jouw post zo lees zou dat ook weleens vanaf 1 juli geweest kunnen zijn.
Relax, TAKE IT EASY, for there is nothing that we can do
pi_40561483
Maatschappij?
Ukraine International Airlines

Traject?
Amsterdam - Kiev Borispil

Prijs?
¤335 (voor de retourvlucht, de terugreis was echter met KLM)

Toestel?
Volgens mij een737-500

Vertraging?
Geen, vlucht vertrok op tijd en kwam optijd aan, alleen de bagage band was traag in Kiev, moest bijna een uur wachten eer ik mijn tas had zonder enige informatie en nergens een wisselkantoor zodat ik even wat te drinken kon halen maar dat ligt aan het vliegveld en niet aan de maatschappij zelf.

Vriendelijk personeel?
Goed, vriendelijk en zeer behulpzaam, steeds met een lach en konden elke vraag beantwoorden. Ze spraken Russisch, Oekraïens en Engels (en twee spraken er ook Nederlands). De uitleg was in het Engels, Russisch en Oekraïens dus zeer grondig want alles werd drie keer getoond.

Comfort?
Heerlijk luxe stoelen met een soort van leren bekleding, Business Class had dezelfde stoelen zag ik dus daar was geen verschil in, genoeg beenruimte (al ben ik niet zo groot) en genoeg/ruime toiletten.

Lekker eten?
Smakelijk eten, een soort van Pasta met vlees en een zeer smakelijke saus. Drinken was onbeperkt en gratis, je mocht zelf bepalen wat je wou drinken waardoor dus bij velen de alcohol rijkelijk vloeide maar er werd wel orde gehouden.

Entertainment?
Het standaard magazine van de luchtvaartmaatschappij maar verder niets, geen monitoren en/of muziek, de express treinen in Oekraïne bieden meer entertainment.

Algehele indruk?
Een zeer fijne maatschappij, een waar ik graag weer mee vlieg, vlucht was voorbij in no-time en met de goede maaltijd was ik iniedergeval erg blij.
Vriendelijk personeel dat geïntereseerd was in de passagiers en graag een praatje maakte. Jammer alleen dat de Engelse instructies steeds zacht door de cabine klonken, iniedergeval zachter dan de Russische en Oekraïense.
pi_40674933
quote:
Op maandag 31 juli 2006 10:36 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Wij hebben nog geluk gehad, sommige mensen hebben na hun vakantie geen geld meer voor eten, overnachtingen etc. Die zitten dagen op het vliegveld op en neer te sjouwen, met een stokbroodje die aan mensen werd uitgedeeld.
Tja, je kunt dagenlang als een zak zout in de massa op de luchthaven gaan zitten foeteren op KLM todat je geholpen wordt, maar reizen betekent ook anticiperen en een beetje flexibel zijn. Bijvoorbeeld naar de stad terugreizen en daar geld pinnen. En als je zo rood staat dat je zelfs door je standaardkrediet heen bent, een familielid bellen en vragen of ze je via Western Union geld sturen.

Was die staking niet al dagenlang in het nieuws? Je weet dat het voor KLM ook een onmogelijke situatie gaat worden, dus je pakt bijvoorbeeld de trein naar een grote stad in de buurt of gewoon naar Nederland. Voor geannuleerde (en vertraagde) vluchten zijn internationale regelingen getroffen: je krijgt je geld terug en kunt daarmee je treinreis financieren.

Vervelend dat het zo gegaan is, maar je klacht wijst niet er niet op dat er binnen de KLM iets structureel mis zou zijn waardoor het beter is ze te vermijden (zoals bijv. Onur Air).
pi_40675003
quote:
Op zondag 30 juli 2006 18:46 schreef Kevin1Bravo het volgende:
[..]
Jezus je kan ook het nieuws volgen.
pi_40857254
Even een tussendoor vraagje. Hoe komt het eigenlijk dat je op het ene vliegveld wel nog apart airport tax moet betalen, en op het andere vliegveld niet ? (zit dan in de ticketprijs ?).

En is er een regeltje bij welk vliegveld wel en welke niet ? Volgens mij hoef je in Europa nooit apart airport tax te betalen. Buiten Europa wel ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_40861683
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 06:52 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Jezus je kan ook het nieuws volgen.
Is dit grappig bedoelt ofzo? We waren daar in totaal met 8 man die er niets van wisten en niemand in de rij en bij het hotel wist ervan. En er word genoeg nieuws gelezen hoor .
pi_40862682
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 08:19 schreef LangeTabbetje het volgende:
Even een tussendoor vraagje. Hoe komt het eigenlijk dat je op het ene vliegveld wel nog apart airport tax moet betalen, en op het andere vliegveld niet ? (zit dan in de ticketprijs ?).

En is er een regeltje bij welk vliegveld wel en welke niet ? Volgens mij hoef je in Europa nooit apart airport tax te betalen. Buiten Europa wel ?
Sommige vliegvelden willen graag dat je nog een departure tax betaalt. Dat is sowieso het geval in NZ.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 16 augustus 2006 @ 18:40:21 #299
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_40875674
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 12:11 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Sommige vliegvelden willen graag dat je nog een departure tax betaalt. Dat is sowieso het geval in NZ.
Ligt eraan hoe ze de inzameling houden. Je betaalt bij elk airport Airport Tax, bij veel zit dit al in de ticketprijs, bij andere inderdaad niet en moet je op het laatst nog betalen.
In principe is het betalen op de airport het eerlijkst, je betaald immers als je ook echt vliegt, als je een ticket boekt en niet vliegt en de airport tax wordt van tevoren berekend heb je al wel betaald.

Uiteraard is betalen in je ticketprijs het handigst!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_40919483
Maatschappij?
Sterling www.sterlingticket.com

Traject?
Schiphol - Oslo Gardemoen

Prijs?
¤ 85 retour incl tax

Toestel?
Boeing 737

Vertraging?
Heen: 4 uur. Was al bekend bij het inchecken dat er bijna 2 uur vertraging zou zijn. Dus direct een voucher gekregen om voor 15 euro te kunnen dineren.
Terug een half uur vertraging bij vertrek en aankomst.

Vriendelijk personeel?
Op de heenweg duidelijk vermoeid vanwege de vertraging. Wel correct en vriendelijk.

Comfort?
Omdat je zelf kan inchecken op de automaten in Vertrek 4 voor low cost vluchten, in 1 minuut stoel 1A en 1B voor mezelf en reisgenoot uit de machine getoverd. Geen idee waarom er zoveel mensen in de rij stonden om in te checken, want bagage kun je bij elke Menzies balie afgeven (alhoewel de eerste baliemedewerker beweerde dat dat niet kon, kon het later wel)

Lekker eten?
Niet geprobeerd

Entertainment?
Een beduimeld in-flight magazine en een catalogus vol met tax free producten die je thuisbezorgd kan krijgen.

Algehele indruk?
Niets mis mee. De uiteindelijke vertraging konden zij niet veel aan doen. Dat soort dingen kunnen gebeuren. De piloot had nog wel even iets mogen zeggen op de heenweg.
Vertraging werd met vouchers netjes opgelost en ook was er op Gardemoen een extra bus geregeld om iedereen naar de stad te kunnen vervoeren

Nog iets over de luchthaven
Na 23.00 rondhangen op Schiphol is niet zo fijn, omdat vrijwel alles gesloten is. Wel nu eens de mogelijkheid gehad om het Food Court te proberen, wat goed bevallen is. Je kunt daar voor 15 euro een complete wok maaltijd krijgen, en anders zit er nog een Burger King of een pizzeria.
Opvallend is wel de muizen die door de pieren lopen 's avonds na het sluiten van de bars.

Gardemoen is een mooie moderne luchthaven. Je kan er ook bij aankomst tax free shoppen, altijd handig voor een flesje drank... De bus naar de stad kost 's nachts 180 NOK, zo'n 22 euro enkele reis en doet er een uur over. Overdag kost het 120 NOK.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')