Ik hou niet van vliegen, het is een noodzakelijk kwaad wat ik moet accepteren om in USA te komen. Afleiding helpt me daar doorheen, en afgelopen keren is gebleken dat dat schermpje daar enorm bij helpt, en dat heb ik nu dus niet. Duidelijk zo?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 12:13 schreef Dizzee het volgende:
[..]
het zijn 7 uurtjes vliegen.
waar mensen al niet om klagen.![]()
Dan had je net als Public_NME gedaan heeft, wat beter je huiswerk moeten doen en een vlucht moeten kiezen waar je wel zo'n schermpje had.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 12:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik hou niet van vliegen, het is een noodzakelijk kwaad wat ik moet accepteren om in USA te komen. Afleiding helpt me daar doorheen, en afgelopen keren is gebleken dat dat schermpje daar enorm bij helpt, en dat heb ik nu dus niet. Duidelijk zo?
OMG! Dat lijkt me echt matig... Vloog je een 744? (op de 2 lange legs FRA-ICN en ICN-AKL?) Veel maatschappijen hebben de 744's nog niet ge-upgrade qua IFE. (zie KL)quote:Op vrijdag 9 juni 2006 12:13 schreef Jaguarized het volgende:
Elk nadeel heb ze voordeel.
Ik ben naar NZ gevlogen zonder ook maar een eigen schermpje te hebben gezien.![]()
Twee keer een 744 idd terwijl Korean een 772 voor de tweede leg had moeten inzetten maar die was niet beschikbaar wegens onderhoud oid. KAL heeft overigens alleen op de lijnen naar VS en Canada een IFE in de toestellen. Als ik terugvlieg AKL-ICN met een 772 hoop ik dat er wel wat in zit en niet zo'n lege holte.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 12:52 schreef Public_NME het volgende:
[..]
OMG! Dat lijkt me echt matig... Vloog je een 744? (op de 2 lange legs FRA-ICN en ICN-AKL?) Veel maatschappijen hebben de 744's nog niet ge-upgrade qua IFE. (zie KL)
Ik kies meestal voor de UA 947 naar Washington Dulles, dat is een nieuwe 777.quote:
Dat zal denk ik wel meevallen, hij zal gewoon een normale cross-wind landing uitgevoerd hebben. Daardoor hang je tegen de wind in en gaat het toestel enigzins schommelen. Je landt vaak op een kant v/h landingsgestel en daarna raakt de andere pas de grond, dit kan best een griezelig effect geven in het vliegtuig zelf, maar het is vrij normaal.quote:Op zondag 11 juni 2006 11:38 schreef London_Calling het volgende:
Maatschappij?
Ja, alleen de piloten hadden nogal moeite met het rustig op de grond zetten van de kist. Het was wel slecht weer (veel regen en wind), maar later begreep ik van medepassiegers en andere ervaringsdeskundigen dat deze 2 piloten wel wat vaker moeite hebben om de kist rustig aan de grond te zetten.
Mede-passagiers die vaker deze route met de KLM vlogen hadden wel vaker wat mindere vliegervaringen met deze 2 piloten. Op de terugweg was het weer nog slechter (meer regen en wind) en je voelde bijna niet dat je landde.quote:Op zondag 11 juni 2006 11:44 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Dat zal denk ik wel meevallen, hij zal gewoon een normale cross-wind landing uitgevoerd hebben. Daardoor hang je tegen de wind in en gaat het toestel enigzins schommelen. Je landt vaak op een kant v/h landingsgestel en daarna raakt de andere pas de grond, dit kan best een griezelig effect geven in het vliegtuig zelf, maar het is vrij normaal.
Zal niet zoveel met de piloten te maken hebben gezien de weersomstandigheden.
Vage mensen dat ze de namen van de piloten gaan onthouden...quote:Op zondag 11 juni 2006 11:47 schreef London_Calling het volgende:
[..]
Mede-passagiers die vaker deze route met de KLM vlogen hadden wel vaker wat mindere vliegervaringen met deze 2 piloten. Op de terugweg was het weer nog slechter (meer regen en wind) en je voelde bijna niet dat je landde.
Als je voor je werk iedere week dezelfde route moet vliegen dan onthou je op een bepaald moment wel de namen van de piloten.quote:Op zondag 11 juni 2006 15:09 schreef Fogel het volgende:
[..]
Vage mensen dat ze de namen van de piloten gaan onthouden...
Niks mis met de vliegtuigen van Sky Europe. Ze hebben volgens mij een vrij jonge vloot en het onderhoud wordt gedaan door KLM Engineering & Maintenance. Ik ben met Sky naar Budapest gevlogen een paar weken geleden en dat is goed bevallen. Het enige minpuntje was dat het vliegtuig geen eigen terminal had op Schiphol en dat je er met een bus heen moest worden gebracht. Op zich geen probleem, alleen duurde het ongeveer een half uur voordat die eindelijk vertrok.quote:Op maandag 12 juni 2006 21:00 schreef The6thgate het volgende:
iemand ervaring met sky europe? vlieg er deze zomer mee naar praag. nou verwacht ik er al niet teveel van, maar het is wel fijn als het vliegtuig een beetje in goede staat verkeerd bijv.
*edit: zie ik ineens op de vorige pagina iemand die er mee vloog![]()
2xquote:Op maandag 12 juni 2006 21:00 schreef The6thgate het volgende:
iemand ervaring met sky europe?
Jup, groot scherm voorin en in het gangpad hangen nog wat tv's.quote:Op maandag 3 juli 2006 23:09 schreef Cityhopper het volgende:
Iemand ervaring met Delta Airlines? Retour AMS - NYC
Ruimte in economy en entertainment?
Ciao
Ervaringen vliegmaatschappijen - deel 3 (derde stukje)quote:Op zaterdag 8 juli 2006 21:16 schreef Dizzee het volgende:
Wil iemand zijn/haar ervaringen met British Airways van Londen naar Singapore met mij delen?
En eventueel van Singapore naar Londen met Quantas.
Alvast dank.![]()
Ik heb ze zelf gevlogen een paar jaar geleden, en het is ook gewoon om te huilen. Die kisten zijn gewoon echt te oud.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 20:26 schreef ozzietukker het volgende:
------------Maar ach, misschien valt het allemaal wel mee!
dat had ik idd ook al gezien op de plattegrond. jammer, vind het leuker om via een slurf het vliegtuig in te lopenquote:Op dinsdag 13 juni 2006 21:32 schreef marky_mark het volgende:
[..]
Het enige minpuntje was dat het vliegtuig geen eigen terminal had op Schiphol en dat je er met een bus heen moest worden gebracht. Op zich geen probleem, alleen duurde het ongeveer een half uur voordat die eindelijk vertrok.
Ik heb altijd mijn camera in mijn handbagage en de videocamera. Als je ziet hoe ze met je koffer omgaanquote:Op donderdag 13 juli 2006 12:21 schreef Qwerty911 het volgende:
Oja, en mag je gewoon je camera in je handbagage doen, want ik lees dat er buiten je handbagage nog een kleine camera mee mag. Ik heb echter een Olympus E-500, spiegelreflex, mag ik daarmee ook foto's maken vanuit het vliegtuig?
Bij virgin mag je wel op tijd zijn. Vergeet niet dat je in Brussel na het inchecken nog een half uur naar de gate moet lopen- en Virgin heeft bijna altijd de gates die helemaal achteraan zijn.quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:00 schreef Qwerty911 het volgende:
Ik vlieg waarschijnlijk volgend jaar met Virgin Express vanaf Brussel (Zaventem geloof ik) naar Rome (Fiumcino) en wil nu graag weten hoelang ik op Zaventem van tevoren moet inchecken. Ik heb nmamelijk nog niet geboekt maar wil dit wel graag vantevoren weten. Weet iemand hoe dit zit. De vlucht vertrekt om 7.30. Hoelang van tevoren gaan de gates open en dicht, evenzo de incheckbalies.
Dank
Qwerty
Dat wel, maar Emirates is een maatschappiij uit UAE, en toen begon ik te twijfelen of er uberhaupt alcoholische versnaperingen zijn.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 16:12 schreef Jaguarized het volgende:
Jezus, je mag er toch vanuit gaan dat dat gratis is..
mooie vraag voor: Vragen over vliegenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 10:36 schreef Broodbeleg het volgende:
Ik plaats het hier maar even, aangezien er genoeg US gangers zijnAls je naar de US vliegt, moet je 2 of 3 uur van te voren aanwezig zijn? Was voorheen altijd 2, maar ik hoorde gisteravond opeens 3.
Ik zou toch zeker 2uur van te voren er zijn. Zelf neem ik altijd 2,5 tot 3 uur de tijd, omdat je nooit weet hoe druk het is bij het inchecken (lang van te voren meestal niet druk, maar juist erg lekker snel inchecken), en hoe je reis verloopt (op deze manier heb ik altijd nog wat extra uitloop).quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:00 schreef Qwerty911 het volgende:
Ik vlieg waarschijnlijk volgend jaar met Virgin Express vanaf Brussel (Zaventem geloof ik) naar Rome (Fiumcino) en wil nu graag weten hoelang ik op Zaventem van tevoren moet inchecken. Ik heb nmamelijk nog niet geboekt maar wil dit wel graag vantevoren weten. Weet iemand hoe dit zit. De vlucht vertrekt om 7.30. Hoelang van tevoren gaan de gates open en dicht, evenzo de incheckbalies.
Dank
Qwerty
Ik film altijd tijdens het landen en opstijgen, niemand die er ooit wat van zegt.quote:Op zondag 23 juli 2006 14:42 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ik zou toch zeker 2uur van te voren er zijn. Zelf neem ik altijd 2,5 tot 3 uur de tijd, omdat je nooit weet hoe druk het is bij het inchecken (lang van te voren meestal niet druk, maar juist erg lekker snel inchecken), en hoe je reis verloopt (op deze manier heb ik altijd nog wat extra uitloop).
Verder heb ik mijn camera altijd in mijn handbagage, is geen probleem. Foto's maken geen ervaring mee, je mag geen telefoon en radio gebruiken tijdens de gehele vlucht, en electronische apparatuur moet tijdens het stijgen en landen uitgeschakeld zijn.
Zie verder mijn review over Virgin Express
Van alleen moslims kunnen ze niet leven dus er wordt gewoon alcohol geschonken.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:53 schreef LangeTabbetje het volgende:
Binnenkort met Emirates, klinkt misschien wat verslaafd, maar krijg je daar wel alcohol (lees biertje) geserveerd ?![]()
Bussen inzetten zoals Transavia deed naar een ander vliegveld., bij Air France bleek ook niets aan de hand te zijn. Of zorgen voor fatsoenlijke slaapplaats, nu hadden wij dat wel kunnen regelen doordat we bij familie waren geweest. Ze hadden ook voedselbonnen kunnen uitdelen. Anderen die met KLM hadden geboekt hadden meer dan 2000 Euro moeten betalen voor tickets. Ze hoorden letterlijk toen ze zeiden dat ze via Air Miles hadden geboekt "Dan helpen wij u niet.".quote:Op zondag 30 juli 2006 18:50 schreef Jaguarized het volgende:
Wat kan de KLM aan die staking doen?
Waar zouden de bussen dan heengereden moeten zijn? Valencia?quote:Op zondag 30 juli 2006 18:56 schreef Kevin1Bravo het volgende:
[..]
Bussen inzetten zoals Transavia deed naar een ander vliegveld., bij Air France bleek ook niets aan de hand te zijn. Of zorgen voor fatsoenlijke slaapplaats, nu hadden wij dat wel kunnen regelen doordat we bij familie waren geweest. Ze hadden ook voedselbonnen kunnen uitdelen. Anderen die met KLM hadden geboekt hadden meer dan 2000 Euro moeten betalen voor tickets. Ze hoorden letterlijk toen ze zeiden dat ze via Air Miles hadden geboekt "Dan helpen wij u niet.".
Reus en Girona zijn luchthavens waar Transavia ook op vliegt en die liggen een stukje dichterbij als Valenciaquote:Op zondag 30 juli 2006 22:10 schreef Jaguarized het volgende:
Waar zouden de bussen dan heengereden moeten zijn? Valencia?
KLM vliegt daar ook heen?quote:Op zondag 30 juli 2006 22:13 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Reus en Girona zijn luchthavens waar Transavia ook op vliegt en die liggen een stukje dichterbij als Valencia
Niks, behalve dat je in een ander kleurtje vliegtuig terecht kan komen.quote:Op maandag 31 juli 2006 08:22 schreef Qwerty911 het volgende:
Ik lees erg veel over het samengaan van SN en Virgin Express. Wat heeft dit voor mogelijke gevolgen voor mijn geboekte vlucht in juni 2007?
Nee, maar KLM kon sommige mensen wel overboeken naar een vlucht vanaf Valencia van Transavia, want daar was plaats over, maar dan moest je wel zelf op Valencia proberen te komen.quote:
Wij hebben nog geluk gehad, sommige mensen hebben na hun vakantie geen geld meer voor eten, overnachtingen etc. Die zitten dagen op het vliegveld op en neer te sjouwen, met een stokbroodje die aan mensen werd uitgedeeld. Dan hadden ze maar een 737 naar Girona moeten sturen, desnoods Toulouse (daar was een vlucht vanaf AMS naar uitgeweken).quote:Op maandag 31 juli 2006 00:55 schreef Elefes het volgende:
Ik vind het ook wel een beetje makkelijk eerlijk gezegd om maar meteen KLM de schuld te geven, als personeel in Barcelona staakt. Bovendien kun je niet zomaar eventjes uitwijken met een X aantal vluchten uit Barcelona, omdat andere vliegvelden simpelweg ook al een aantal "eigen" vluchten moeten voorzien.
Iedereen wil naar huis op het moment dat het niet kan, en niemand is tevreden, omdat iedereen vertraging heeft.
Dat vind ik geen excuus, er is al weken bekend dat er stakingen dreigen/zijn, dus als je weet dat je vanaf zo'n mogelijk vliegveld vliegt, hou je daar toch op z'n minst enigszins rekening mee.quote:Op maandag 31 juli 2006 10:36 schreef Kevin1Bravo het volgende:
[..]
Wij hebben nog geluk gehad, sommige mensen hebben na hun vakantie geen geld meer voor eten, overnachtingen etc. Die zitten dagen op het vliegveld op en neer te sjouwen, met een stokbroodje die aan mensen werd uitgedeeld. Dan hadden ze maar een 737 naar Girona moeten sturen, desnoods Toulouse (daar was een vlucht vanaf AMS naar uitgeweken).
Hier een paar foto's die ik heb gemaakt van de toestand daar (de dag na de staking):
[[url=http://img43.imagevenue.com/loc545/th_34935_bcndrukte_545lo.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img28.imagevenue.com/loc502/th_34942_klmbalie_502lo.jpg]afbeelding][/URL]
Transavia is toch van KLM ? Overigens zie je wel vaker (met overboekingen bijv.) dat ze gewoon een stelletje stoelen opkopen bij een concurrent. Ze hebben per slot van rekening nog wel een verplichting jou van A naar B te brengen.quote:Op maandag 31 juli 2006 12:25 schreef Jaguarized het volgende:
Ik wist niet dat KLM zomaar kan overboeken naar Transavia, een budgetairline.
Geen idee, maar KLM heeft mij ook wel eens overgeboekt naar een vlucht met Cathay. Toen kreeg ik 200 dollar ter compensatie omdat het via HK een paar uur langer duurde. In dit geval is de schuld niet van de KLM dat ze je moeten overboeken.quote:Op maandag 31 juli 2006 12:43 schreef Jaguarized het volgende:
Geen idee of het van KLM is of niet. Dan verbaast het me ook niet. Zou je dan nog een compensatie krijgen? Als je ipv KLM dan een budgetmaatschappij vliegt?
Zijn dezelfde vliegtuigen en zelfde service en soms ook nog hetzelfde personeel. Las laatst wel een grappig verhaal van een stewardess van Transavia die met een geleasde KLM Boeing vloog (die identiek was aan die van Transavia), maar de passagiers dit toch veel beter vondenquote:Op maandag 31 juli 2006 12:43 schreef Jaguarized het volgende:
Geen idee of het van KLM is of niet. Dan verbaast het me ook niet. Zou je dan nog een compensatie krijgen? Als je ipv KLM dan een budgetmaatschappij vliegt?
Ik wist er helemaal niets vanaf, netzoals heel veel anderen. Mij viel het op dat er politiebusjes stonden en dat het wel erg druk en hectisch was. Kwam er pas achter toen we andere Nederlanders tegen kwamen.quote:Op maandag 31 juli 2006 12:13 schreef Elefes het volgende:
[..]
Dat vind ik geen excuus, er is al weken bekend dat er stakingen dreigen/zijn, dus als je weet dat je vanaf zo'n mogelijk vliegveld vliegt, hou je daar toch op z'n minst enigszins rekening mee.
KLM heeft geen TV-schermpjes en eigen radio in haar 737'squote:Op maandag 31 juli 2006 13:06 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Zijn dezelfde vliegtuigen en zelfde service en soms ook nog hetzelfde personeel. Las laatst wel een grappig verhaal van een stewardess van Transavia die met een geleasde KLM Boeing vloog (die identiek was aan die van Transavia), maar de passagiers dit toch veel beter vonden
Transavia is een 100% dochter van KLM. Wel raar dat ze een 777 hebben ingezet, en dit zal zeker gevolgen gehad hebben voor het long haul schema van de KLM vloot.quote:Op maandag 31 juli 2006 13:04 schreef DutchTrain het volgende:
Ik lees net dat KLM een drietal vluchten met een 777 heeft ingezet om de gestrande reizigers uit Barcelona te halen. Dat is dan wel weer netjes. Jammer alleen dat de derde vlucht pas gisteren was.
Maar goed, stakingen, slecht weer, technische defecten etc. hoort allemaal bij reizen. Het maar net hoe paranoia je bent om daar altijd en overal rekening mee te houden
Klopt, maar ze hebben dus ook 737's van Transavia geleased en daar zitten dus wel de schermpjes in, maar die mogen ze niet gebruiken. Het toestel was gewoon in de kleuren van de KLM gespoten, maar de Transavia vloerbedekking zat er wel nog gewoon in... (heb er zelf ook mee gevlogen)quote:KLM heeft geen TV-schermpjes en eigen radio in haar 737's
quote:Op maandag 31 juli 2006 16:35 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Transavia is een 100% dochter van KLM. Wel raar dat ze een 777 hebben ingezet, en dit zal zeker gevolgen gehad hebben voor het long haul schema van de KLM vloot.
KLM heeft namelijk geen 'spare' vliegtuigen, want ze hebben namelijk een van de meest ge-optimaliseerde vloten van Europe. (de long haul toestellen zijn gemiddeld over de 15u per dag in de lucht en schema's zijn zo gemaakt dat ze precies op elkaar aansluiten,. zeker in het zomer seizoen)
[..]
Klopt, maar ze hebben dus ook 737's van Transavia geleased en daar zitten dus wel de schermpjes in, maar die mogen ze niet gebruiken. Het toestel was gewoon in de kleuren van de KLM gespoten, maar de Transavia vloerbedekking zat er wel nog gewoon in... (heb er zelf ook mee gevlogen)
Lees dit topic ff, denk dat je dat ook wel zeer interessant gaat vinden...quote:Op maandag 31 juli 2006 19:11 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Opzicht heeft KLM wel degelijk grotere vliegtuigen over!
Voorbeeld, de vlucht vanuit Bangkok Thailand komt rond 05.35 aan, deze vertrekt pas weerk om 20:40 uur, dat betekent dat deze een hele tijd aan de grond staat. Gezien het een 747-COMBI KLM-ASIA kist is, zal deze lijkt mij niet worden ingezet voor andere vluchten, zo zullen er nog wel meer vluchten op deze manier gepland worden.
(Uiteraard voor de schoonmaak en onderhoud is dit geen overbodige luxe, gezien ze inderdaad als ze naar Azië vliegen bijna niet stil staan).
Je mag de mijne hebben hoor. Heb er ook nog een paar van 50¤ liggen.quote:
Ineens wordt het hier interessantquote:Op maandag 31 juli 2006 22:58 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je mag de mijne hebben hoor. Heb er ook nog een paar van 50¤ liggen.
Bij die van 25¤ moet de ticketprijs zonder tax minimaal 100¤ zijn en bij die van 50 minimaal 150 als ik het goed herinner.
Je wil er ook een?quote:
Mijn moeder kwam al weken geleden aan met eventuele stakingen van Iberia (en eventueel ook Vueling (Spaanse maatschappij) waarmee ik terug zou vliegen vanuit Spanje, wist niet of die mensen ook mee zouden staken). Gelukkig was er bij ons (vlogen vanaf Valencia terug) niets aan de hand, maar ik had wel in mijn achterhoofd dat het wellicht een rare dag zou kunnen wordenquote:Op maandag 31 juli 2006 13:49 schreef Kevin1Bravo het volgende:
[..]
Ik wist er helemaal niets vanaf, netzoals heel veel anderen. Mij viel het op dat er politiebusjes stonden en dat het wel erg druk en hectisch was. Kwam er pas achter toen we andere Nederlanders tegen kwamen.
Ik kan in ieder geval met zekerheid zeggen dat Australian Airlines per 1 augustus al haar vluchten heeft gestaakt. Mijn vader zou 8 augustus hier aankomen, maar dat gaan ze dus niet halen. Vindt ie ook zo erg (notquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 00:19 schreef Elefes het volgende:
[..]
Mijn moeder kwam al weken geleden aan met eventuele stakingen van Iberia (en eventueel ook Vueling (Spaanse maatschappij) waarmee ik terug zou vliegen vanuit Spanje, wist niet of die mensen ook mee zouden staken). Gelukkig was er bij ons (vlogen vanaf Valencia terug) niets aan de hand, maar ik had wel in mijn achterhoofd dat het wellicht een rare dag zou kunnen worden.
Een binnenlandse vlucht met Australian van waar naar waar?quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 22:19 schreef DustyRabbit het volgende:
[..]
Ik kan in ieder geval met zekerheid zeggen dat Australian Airlines per 1 augustus al haar vluchten heeft gestaakt. Mijn vader zou 8 augustus hier aankomen, maar dat gaan ze dus niet halen. Vindt ie ook zo erg (not)
quote:Australian Airlines branded passenger flights will no longer operate after 30 June 2006.
Van Cairns naar Sydney, maar als ik jouw post zo lees zou dat ook weleens vanaf 1 juli geweest kunnen zijn.quote:Op zondag 6 augustus 2006 00:39 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Een binnenlandse vlucht met Australian van waar naar waar?
[..]
Tja, je kunt dagenlang als een zak zout in de massa op de luchthaven gaan zitten foeteren op KLM todat je geholpen wordt, maar reizen betekent ook anticiperen en een beetje flexibel zijn. Bijvoorbeeld naar de stad terugreizen en daar geld pinnen. En als je zo rood staat dat je zelfs door je standaardkrediet heen bent, een familielid bellen en vragen of ze je via Western Union geld sturen.quote:Op maandag 31 juli 2006 10:36 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Wij hebben nog geluk gehad, sommige mensen hebben na hun vakantie geen geld meer voor eten, overnachtingen etc. Die zitten dagen op het vliegveld op en neer te sjouwen, met een stokbroodje die aan mensen werd uitgedeeld.
Jezus je kan ook het nieuws volgen.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:46 schreef Kevin1Bravo het volgende:
[..]
Is dit grappig bedoelt ofzo?quote:Op donderdag 10 augustus 2006 06:52 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Jezus je kan ook het nieuws volgen.
Sommige vliegvelden willen graag dat je nog een departure tax betaalt. Dat is sowieso het geval in NZ.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 08:19 schreef LangeTabbetje het volgende:
Even een tussendoor vraagje. Hoe komt het eigenlijk dat je op het ene vliegveld wel nog apart airport tax moet betalen, en op het andere vliegveld niet ? (zit dan in de ticketprijs ?).
En is er een regeltje bij welk vliegveld wel en welke niet ? Volgens mij hoef je in Europa nooit apart airport tax te betalen. Buiten Europa wel ?
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 12:11 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Sommige vliegvelden willen graag dat je nog een departure tax betaalt. Dat is sowieso het geval in NZ.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |