abonnement Unibet Coolblue
  maandag 6 maart 2006 @ 00:13:27 #151
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_35760954
- Maatschappij?
US Airways
- Traject?
Amsterdam - Philadelphia - Los Angeles
San Diego - Philadelphia - Amsterdam
- Prijs?
442 euro retour
- Toestel?
Boeing 767, A320 en A321
- Vertraging?
20 minuten te laat in Los Angeles
- Vriendelijk personeel?
Prima. Voornamelijk oudere dames en meneren gezien, maar die deden hun uiterste best om het de passagiers naar de zin te maken.
- Comfort?
Prima, kon mn benen goed kwijt. Helaas kwam ik op de terugweg tegen het schot aan te zitten dat de economy van de businessclass uit elkaar houd, wat ervoor zorgde dat ik mn benen niet kon strekken. Minor detail
- Lekker eten?
Het was binnen te houden
- Entertainment?
Op alle 4 de segmenten 'Walk the Line'. Ik kan het volledige script van die film nu van achter naar voren opdreunen
- Algehele indruk?
Goed, goedkoop en efficient.
pi_35803194
- Maatschappij?
LAM
- Traject?
Maputo - Vilanculos
- Prijs?
150 euro
[b}- Toestel?[/b]

- Vertraging?
10 min te vroeg
- Vriendelijk personeel?
Zeer vriendelijk
- Comfort?
Prima, ik zat goed. De vlucht liep soepel.
- Lekker eten?
Lekkere broodjes die nog warm uit waren toen we 10 minuten opgestegen waren. Daarna nog gewoon het normale drinken, kreeg wel blikjes ipv die kleine bekertjes.
- Entertainment?
Geen, kleine vliegtuigje. Maar ik had m'n eigen entertainment bij me, want ik mocht lekker m'n mp3speler en telefoon gebruiken. En ja in zo'n vliegtuig kan je af en toe ineens smsen.
- Algehele indruk?
Leuk om mee gemaakt te hebben. Apart !
  woensdag 8 maart 2006 @ 15:26:55 #153
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_35846619
Iemand ervaring met Air Canada. Zou graag weten wie hier nog meer mee gevlogen heeft!
pi_35848134
Eten in het vliegtuig warmen ze toch altijd op in een machnetron?
Amstelveen de beste
pi_35870269
Het was een lokale vlucht, en daar kon echt geen magnetron meer in. Die broodjes kwamen gewoon rechtstreeks van de bakker.

De rede dat vliegtuig voedsel niet te eten is, is juist de magnetron :S
  Moderator zaterdag 11 maart 2006 @ 21:43:44 #156
45833 crew  Fogel
pi_35953213
- Maatschappij?
Norwegian Air Shuttle
- Traject?
Oslo-Trondheim en terug (zelfde dag)
- Prijs?
Ongeveer 120¤
- Vertraging?
Bij vertek ca 10 minuten omdat de 'wegduw tractor' (of hoe zo'n ding ook heet) er niet was. Terugweg geen vertraging.
- Vriendelijk personeel?
Ik herinner ze al niet meer dus niks negatief of positiefs te melden.
- Lekker eten?
Normaal is eten te koop, maar deze vlucht was daar te kort voor.
- Entertainment?
Nee.
- Algehele indruk?
Ik schrok een beetje van de afstand (of beter: het gebrek eraan) tussen de stoelrijen toen ik het vliegtuig binnen kwam. Eenmaal zittend viel het mee, maar het is enkele centimeters minder dan bij de KLM/SAS/Lufthansa. Gelukkig ben ik niet groot genoeg om er last van te hebben (178cm).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator zaterdag 11 maart 2006 @ 21:54:10 #157
45833 crew  Fogel
pi_35953683
- Maatschappij?
KLM
- Traject?
OSL-AMS en AMS-OSL
- Prijs
zo'n 500 euro voor 2 volwassenen en 2 kinderen zonder eigen stoel.
- Vertraging?
Heenweg ongeveer een a anderhalf uur vertraging vanwege sneeuw op schiphol wat de hele route in de war schopte.
Op de terugweg overbooked, vrijwillig stoelen afgegeven (we hadden geen haast), 3 uur later vertrokken en daar een leuke vergoeding aan overgehouden (totaal ongeveer 850¤ aan vouchers)
- Vriendelijk personeel?
Heel vriendelijk personeel, ze deden er alles aan om de vlucht zo gemakkelijk mogelijk te laten verlopen op zowel heen als terugweg en het grondpersoneel bij retour was ook zeer vriendelijk en behulpzaam.
Overigens, bij vertrek zijn de servicekosten kwijtgescholden door de baliemedewerker van de ticket desk omdat hij vond dat als je verplicht wordt papieren tickets te nemen ipv eticket dat je daar niet voor hoef te betalen (blijkbaar kunnuen bij de KLM kinderen niet op eticket vliegen, iets war bij bv. de SAS geen probleem is). Daarbij gaf hij ook een (nep?)lederen boardingpass/paspoort mapje van airfrance. Handig ding als je dan toch met papier moet zeulen.
- Lekker eten?
Heb niks gegeten, maar het waren de standaard Bertolli(?) sandwiches die normaal gesproken goed te eten zijn.
- Entertainment?
Geen
- Algehele indruk?
Prima!

[ Bericht 19% gewijzigd door Fogel op 12-03-2006 12:07:21 ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_35961631
- Maatschappij?
Delta Airlines
- Traject?
Amsterdam - New York JFK v.v.
- Prijs?
werkgever betaalde (business)class tickets, maar ik weet dat ze ruim 2000 euro waren. door omstandigheden 1 dag van te voren gekocht, en met open retourdatum. Toch nog steeds erg veel.
- Toestel?
Boeing 767/300 ER
- Vertraging?
nee, te vroeg weer in Amsterdam
- Vriendelijk personeel?
Op z'n Amerikaans. Op de heenvlucht hadden we een crew die net van een andere vlucht afkwamen, die waren een beetje chagarijnig. Op de terugvlucht hadden we geloof ik alle nationaliteiten aan boord, er werd dan ook gemeld dat we o.a. in het Bulgaars en Portugees te woord konden worden gestaan, als we dat wilden.
Overwegend oudere crew, sterker nog, veelal boven de vijftig (sorry dames). Ik begrijp helemaal waarom Delta nagenoeg falliet is: tegen het jonge en dus goedkope personeel van nieuwe airlines valt waarschijnlijk nauwelijks te concurreren.
- Comfort?
Prima, alhoewel het een wat ouder toestel leek te betreffen.
- Lekker eten?
Excellent, maar natuurlijjk geen idee wat economy (of coach) te bieden had.
- Entertainment?
Ik heb geen idee. Het was er, maar heb er geen gebruik van gemaakt.
- Algehele indruk?
Een beetje belegen, maar je komt wel op plaats van bestemming.
Verder viel op dat de Delta vlucht vrij leeg was, terwijl KLM helemaal volgeboekt was. Dat zou ook een overweging kunnen zijn om met Delta te vliegen

[ Bericht 5% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 12-03-2006 12:46:50 ]
  vrijdag 17 maart 2006 @ 07:38:42 #159
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_36106862
- Maatschappij?
Air Berlin
- Traject?
Amsterdam - Berlijn - Amsterdam
- Prijs?
58 Euro all inclusive
- Toestel?
Boeing 737-800 heen, en Boeing 737-700 terug
- Vertraging?
Op de heenweg 45 minuten door een vliegtuigwissel, terug 15 minuten te vroeg.
- Vriendelijk personeel?
Prima personeel, beter dan met Easyjet waar iedereen die 3 woorden engels spreekt steward(ess) kan worden...
- Comfort?
Wat je van een budgetairliner kan verwachten, maar ik had zowel heen als terug 3 plekken voor mijzelf!
- Lekker eten?
Broodje Kaas of Broodje Ham, met daarbij een drankje (niet alcoholisch)
- Entertainment?
Schermpjes boven de stoelen, en zowaar een gedetailleerde 'waar ben je nu kaart' en tussendoor muziek, Mr Bean en Blue Man Group. Wel moet je voor ¤ 1,50 een koptelefoon kopen, of zelf een beetje pielen met je mp3 speler hoofdtelefoon
- Algehele indruk?
Veel beter dan ik had verwacht, ik snap alleen niet helemaal de vliegtuigwissel, er zou een fokker 100 komen, echter deze werd vervangen door een Boeing 737-800... met als gevolg dat het er gewoon leeg uitzag (heenweg 40% bezet...... en terug voor 55% bezet... ).
Pluspunt is de schermpjes boven de stoelen, zelfs KLM heeft dat niet altijd meer op korte vluchten!

Enige nadeel, maar daar kan Air Berlin niets aan doen, opstijgen vanaf de Polderbaan doet de vertraging alleen maar toenemen
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_36107191
Binnenkort een review van BA
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 17 maart 2006 @ 12:25:07 #161
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_36112882
quote:
Pluspunt is de schermpjes boven de stoelen, zelfs KLM heeft dat niet altijd meer op korte vluchten!
KLM heeft dat op geen een van de Europese vluchten meer, alleen nog op interncontinentale vluchten.

Ik zelf zal binnenkort een reviewtje van Blue1 schrijven. (ga volgende week)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  vrijdag 24 maart 2006 @ 11:02:25 #162
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36321867
Iemand ervaring met Hainan airlines?

[ Bericht 35% gewijzigd door Jaguarized op 24-03-2006 11:08:51 ]
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 28 maart 2006 @ 20:11:29 #163
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_36444385
- Maatschappij?
Blue 1 (dochter SAS)
- Traject?
Amsterdam - Helsinki-Vantaa -Amsterdam
- Prijs?
221e (laat geboekt)
- Toestel?
Avro RJ-85
- Vertraging?
Heenweg 5 minuten te vroeg en terugreis 10 minuten te laat
- Vriendelijk personeel?
Ja zeker, niks mis mee. Op de heen weg had de Finse (blonde) stewardess het geilste pakje aan wat ik ook een een vliegtuig heb gezien. Mooi strak uitgesneden jasje en topje, leren handschoentjes, mooie strakke rok en leren laarzen. Allemaal in het pikzwart, zag er echt mooi strak uit!
- Comfort?
Heenweg vliegtuig half leeg, zat in een rij van 2 dus geen problemen. Terugweg maar 31 v/d 85 stoelen bezet, had 2 stoelen voor mezelf. (waren ook veel andere lege rijen)
- Lekker eten?
Heenweg rauwkost salade met brood en paté. Op de terugweg moest je opeens betalen voor het eten . (á la carte)
- Entertainment?
Windowseat naast 2 v/d 4 motoren. Vooral op de terugweg erg genoten van de bevroren zee tussen Zweden en Finland.
- Algehele indruk?
Zeer degelijk, typisch Scandinavisch!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  vrijdag 7 april 2006 @ 13:06:04 #164
24606 edsuit
kind of blue
pi_36735800
- maatschappij?
Air France (geboekt bij Delta Airlines)
- traject?
Amsterdam - Parijs - Boston
- prijs?
443.95 voor Amsterdam - Boston - New York - Amsterdam
- toestel?
Types weet ik niet meer. Stoelindeling op de eerste vlucht 3-3, op de tweede vlucht 2-4-2 en een naar mijn idee vrij nieuw toestel.
- vertraging?
Amsterdam - Parijs niet of nauwelijks, voor Parijs - Boston vertrokken we wat te laat en kwamen ook wat te laat aan. Ongeveer een half uur.
- vriendelijk personeel?
Zeker, prima personeel. Volgens mij allemaal Fransen, die ook uitstekend Engels spraken.
- comfort?
Was prima. Helaas zaten wij (2 pers.) in het midden van de 4-stoelen rij, maar dat was achteraf niet zo'n ramp. Het vliegtuig zat zo goed als vol.
- lekker eten?
Beste eten wat ik tot nu toe bij een vlucht heb gehad. Op de eerste vlucht erg lekkere koekjes Op de tweede vlucht eerst een warme maaltijd, met vers stokbrood, en bij aankomst nog een soort van lunch.
- entertainment?
Op de eerste vlucht volgens mij niets, maar dat was nog niet eens een uur, dus dan maakt het niet zoveel uit. Op de tweede was het helemaal top. Iedereen had zijn eigen lcdschermpje voor films, muziek, games en nog wel meer. Keuze uit een stuk of 8 films die elk om de +/- 45 min. startten. Erg recente films. In de leuning van de stoel zat een console die je uit de leuning kon halen om te gebruiken bij het gamen! Je kreeg een in-ear koptelefoon die je mocht houden.
- algehele indruk?
Helemaal top, Air France is met stip mijn favoriete maatschappij. Alleen overstappen op Parijs was een ramp, maar ja, dat moet dan maar.

- maatschappij?
Comair (geboekt bij Delta Airlines)
- traject?
Boston - New York JFK
- prijs?
443.95 voor Amsterdam - Boston - New York - Amsterdam
- toestel?
Klein toestel, konden misschien een man of 40 in. Stoelindeling was 2-2. Zo'n heel klein toestel heeft altijd wel wat.
- vertraging?
We vertrokken bijtijds van de gate, maar het was nogal druk op de startbaan waardoor we letterlijk in de rij moesten wachten tot we op konden stijgen. Iets van 30 min later vertrokken.
- vriendelijk personeel?
Prima.
- comfort?
Prima. Toestel zat zo'n beetje vol.
- lekker eten?
Een flesje bronwater, en je kon zelf kiezen uit zo'n mandje met snacks. Prima.
- entertainment?
Wat brochures en een mooi uitzicht.
- algehele indruk?
Prima.

- maatschappij?
Delta Airlines
- traject?
New York JFK - Amsterdam
- prijs?
443.95 voor Amsterdam - Boston - New York - Amsterdam
- toestel?
Vrij oud toestel naar mijn idee, stoelindeling was 2-4-2.
- vertraging?
We vetrokken wat te laat en kwamen een half uur te laat aan. Achteraf bleek dat nog helemaal niet slecht te zijn aangezien er die dag heel veel vertragingen waren wegens mist en een bommelding op Schiphol.
- vriendelijk personeel?
Prima, niets op aan te merken.
- comfort?
Was ok, we zaten (2 pers.) in 2 stoelen aan de raamkant. Aardig gevulde vlucht, hier en daar wel wat lege stoelen.
- lekker eten?
Matige kwaliteit, zeker in vergelijking met Air France. Eerst een warme maaltijd en voor aankomst een ontbijtje.
- entertainment?
Matig. Een paar schermen verspreid door het vliegtuig, waarop 1 film werd gedraaid en verder nog wat onzinnige programma's die bijna continue herhaald werden. Verder een radio, die wel een aardig programma had.
- algehele indruk?
Ik was er niet kapot van. Volgende keer kies ik toch voor een andere maatschappij, tenzij Delta stukken goedkoper is.
  Moderator maandag 10 april 2006 @ 23:00:19 #165
45833 crew  Fogel
pi_36840731
- Maatschappij?
Czech Airlines (BC)
- Traject?
OSL-PRG-BUD en terug (waarvan op de terugweg BUD-PRG door Malev uitgevoerd werd)
- Vertraging?
Nee
- Vriendelijk personeel?
Zeer vriendelijk en enorm service gericht. Ze waren zo vaak bij mijn stoel dat het bijna (maar net niet) vervelend/opdringerig werd.
- Lekker eten?
Op alle 4 vluchten prima eten.
- Entertainment?
Er was wel wat te zien op de TVs, maar heb er niet op gelet.
- Algehele indruk?
Zeer ruime business class stoelen en hele goede service, het ontbrakt aan niets!
Maar... het is de 1100 euro niet waard, je krijgt ook prima service in economy class voor 300 a 400¤.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator maandag 10 april 2006 @ 23:11:40 #166
45833 crew  Fogel
pi_36841160
- Maatschappij?
KLM
- Traject?
OSL-AMS
- Vertraging?
De vlucht niet, mijn baggage wel. (maar die werd de volgende ochtend om 0710 gebracht)
- Vriendelijk personeel?
Ja, zowel op de grond als in de lucht.
- Lekker eten?
Prima kip teryaki spul.
- Entertainment?
Geen.
- Algehele indruk?
Bij het boarden werd mijn instapkaart door de machine uitgespuugd en kreeg een nieuw stoelnummer toegedeeld (geen idee waarom), 35e werd 3d, een europe select stoel dus. In vergelijking met de business class van SAS, Lufthansa, Malev en Czech Airlines, was de europe select van de KLM ronduit belachelijk slecht! (maargoed, ik heb voor economy betaald deze keer, dus veel reden tot klagen heb ik niet). De stoelen zijn normale economy stoelen zonder extra beenplek, ook word de stoel in het midden niet vrijgehouden en zit je dus helemaal niks ruimer dan 'achterin'. Qua service viel het me ook tegen, het duurde behoorlijk lang voordat er een drankje gebracht werd (ik zag zelfs dat economy al drinken had voordat het karretje in ES tevoorschijn kwam). Het verschil tussen europe select (in ieder geval op het traject OSL-AMS) en economy is naar mijn ervaring slechts het eten (je krijgt een warme maaltijd ipv een sandwich) en verder niks. Ik ben dus blij dat ik niet de economy select prijs betaald heb!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_36848122
Maatschappij: Singapore Airlines SQ
- Traject : AMS-DPS
- Vertraging: nee
- Vriendelijk personeel: ja en mooi
- Lekker eten: mwah
- Entertainment: nee
- Algehele indruk: 7


Maatschappij: Garuda Indonesia
- Traject : AMS-DPS
- Vertraging: nee
- Vriendelijk personeel: ja en zeer mooi
- Lekker eten: ja
- Entertainment: nee
- Algehele indruk: 7

Maatschappij: Malaysia Airlines
- Traject : Medan-KUL-LHR
- Vertraging: nee en ja: was een losse vlucht moest voor aansluiting 6 uur nwachten in Kuala Lumpur in een hotel op vliegveld: daarentegen: TIP!!!! op luchthaven KUL is er op de 1e verdieping een bar waar je voor 40 US Dollar kan: douchen, internetten, bellen....
- Vriendelijk personeel: ja
- Lekker eten: ja
- Entertainment: nee
- Algehele indruk: 8

Maatschappij: Martinair MP
- Traject : AMS-LPA las palmas
- Vertraging: nee
- Vriendelijk personeel: neutraal
- Lekker eten: nvt
- Entertainment: nee
- Algehele indruk: 6

Maatschappij: Basiqair LBQ
- Traject : LPA las palmas -AMS
- Vertraging: nee
- Vriendelijk personeel: neutraal
- Lekker eten: nvt
- Entertainment: nee
- Algehele indruk: 7

Maatschappij: British Airways
- Traject : LHR-AMS
- Vertraging: nee en ja: was de aansluitende vlucht na vlucht Medan-KUL-LHR: moest 6 uur weer wachten op de vlucht naar AMS.......op de noordoost terminal dus niet eens op de hoofdterminal.
BORING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! was wel hilariteit om een vrouw met mega mega voorgevels...dusse dat brak ff de sleur
- Vriendelijk personeel: neutraal
- Lekker eten: nvt
- Entertainment: nee
- Algehele indruk: 6
pi_36856698
Kan iemand hier mij vertellen hoe het zit met het vliegtickets boeken via AirFrance.nl?
Aan het eind staat het volledige bedrag inclusief vliegveld belasting.
Maar is dat de belasting van alle vliegvelden? Of komt er later nog een bedrag overheen?
Aangezien ik vanaf bremen naar parijs en van parijs naar nagoya vlieg.
  dinsdag 11 april 2006 @ 15:36:42 #169
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36857036
Dat is een mooie vraag voor: Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #5 Daar ook een antwoord.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_36870650
- Maatschappij?
SkyEurope Airlines

- Traject?
Amsterdam - Budapest
Budapest - Amsterdam

- Vertraging?
heenweg een paar minuten bij vertrek vanwege een file en voordringende KLM'ers op de Zwanenburgbaan (36C)
Terugweg bijna een uur door vertraagd binnenkomend vliegtuig en harde tegenwind

- Vriendelijk personeel?
Ja, zeker. Wel wat vreemd gekleed (allemaal verschillend en één stewardess alleen in een strak topje zonder jasje)

- Lekker eten?
De muffin was goed te eten voor ¤ 1,50

- Entertainment?
Niets, zelfs geen bijzonder uitzicht of grappige piloot

- Algehele indruk?
Comfort was op de heenweg in de oude Boeing 737 wat minder dan op de terugweg. Achterin het vliegtuig lijk het sowieso altijd krapper. Voor de 38 euro incl. tax die ik er voor betaald heb mag ik zeker niet klagen. Gewoon een goede airline, redelijk prijzen aan boord en vriendelijk personeel.

- Iets over de luchthavens?
Ferihegy 1 Budapest is de low-cost terminal, maar alles is er gewoon te krijgen; goedkope drank, fastfood en alles voor onderweg. Let er wel goed op van welke terminal je vliegt want de andere terminal is op een hele andere plek zonder vervoer ertussen. Ook is het een bekend probleem dat je geen forinten kunt pinnen in terminal 1, ondanks dat er pinautomaten staan; die voor forinten zijn kapot en de andere geven alleen euro's de je ergens anders kan wisselen of - zoals wij deden - de taxichauffeur mee kan betalen (20 euro naar het centrum).
  dinsdag 11 april 2006 @ 23:42:48 #171
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_36873851
- Maatschappij?
Swiss International Airlines

- Traject?
Amsterdam - Zürich - Athene en retour

- Vertraging?
Van de vertrektijden zou ik het niet weten, wel weet ik dat elke vlucht óp of iets voor schematijd is geland. Behoudens de laatste vlucht, die één minuut te laat aan de gate stond

- Vriendelijk personeel?
Prima, waren behulpzaam, wilde wel wat voor je doen, wel op een enkeling na al op pensioengerechtigde leeftijd. En euh, typisch Zwitsers



- Lekker eten?
Muffin was een beetje droog, de warme broodjes en het broodje kaas op de andere vluchten was erg oke. En gratis bier/wijn
En, niet te vergeten, een lekker Zwitsers chocolaatje aan het einde van elke vlucht

- Entertainment?
Op één vlucht niets, op twee vluchten vluchtinformatie met live kaartje, en op één vlucht een camera die tijdens start en landing vooruit keek en tijdens de vlucht naar beneden. Erg leuk!

- Algehele indruk?
Prima, lekkere stoelen, punctueel, full-service en toch voor 'maar' ¤160.

- Iets over de luchthavens?
Zürich is best een saaie, kleine luchthaven, en zelfs nu ik er een overstap had moest ik overnieuw door de security check, wat weer onnodige wachttijd oplevert. Veder is het er wel erg netjes, overzichtelijk en duidelijk.
Athene is netjes, onoverzichtelijk, ontzettend saai achter de douane en er zijn amper ramen om naar buiten te kijken. Terwijl het uitzicht uit de sporadisch aanwezige ramen best mooi was
pi_36986086
als ik het zo lees is Transavia een beetje de zwerver van de vliegtuigmaatschappijen?

Maarja, KLM is precies 2x zo duur, dat vindt ik toch wel een verschil.. air berlin is trouwens ook vet duur!

[ Bericht 21% gewijzigd door LoggedIn op 15-04-2006 18:37:56 ]
  zaterdag 15 april 2006 @ 18:57:27 #173
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_36986654
Transavia brengt je van A naar B, en meestal nog op tijd ook. Niets meer, niets minder.
  zaterdag 15 april 2006 @ 19:09:42 #174
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_36986953
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 18:29 schreef LoggedIn het volgende:
als ik het zo lees is Transavia een beetje de zwerver van de vliegtuigmaatschappijen?

Maarja, KLM is precies 2x zo duur, dat vindt ik toch wel een verschil.. air berlin is trouwens ook vet duur!
Als je Air Berlin optijd boekt vallen de prijzen reuze mee! Ik ben voor 58 euro inclusief belastingen retour geweest naar Berlijn.
Daar kreeg je zowel op de heen en terugreis nog een broodje en wat drinken voor ook!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_36993671
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 19:09 schreef ozzietukker het volgende:
Als je Air Berlin optijd boekt vallen de prijzen reuze mee! Ik ben voor 58 euro inclusief belastingen retour geweest naar Berlijn.
Daar kreeg je zowel op de heen en terugreis nog een broodje en wat drinken voor ook!
Ik ook. ¤58 incl taxes retour En inclusief broodje en drinken. En inclusief 3 Air Berlin kussentjes..
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Moderator dinsdag 18 april 2006 @ 22:16:05 #176
45833 crew  Fogel
pi_37078391
- Maatschappij?
SAS
- Traject?
twee keer OSL-KSU
- Vertraging?
3 maal ja, 1 maal nee. (en een vierde maal nee in dezelfde week, maar dat was AMS-OSL)
- Prijs?
2x 50¤ (op tijd geboekt)
1x75¤ (op tijd geboek, maar op een iets meer populair tijdstip)
1x200¤ (wegens 3 dagen vantevoren boeken tijden hoogseizoen - pasen)
en heb ook nog voor de 22e april het volgende liggen: 1x 100¤ en 1x50¤
- Vriendelijk personeel?
De zaterdag na 3 dagen staking (wo-vr) zagen ze er wat minder blij uit allemaal (waarschijnlijk omdat ze vanalles naar hun kop geslingerd hebben gekregen die dag en de dagen ervoor). Gisteravond waren ze weer vrolijk.
- Lekker eten?
Eten en drinken kan aan boord gekocht worden (zelfs als je een full-flex ticket hebt klasse C ... binnenlandse vluchten zijn economy only, maar je kan wel C prijs betalen - 200¤ enkele reis op deze route van 55 minuten vliegen in een fokker 50).
Koffie en thee zijn de laatste 5 vluchten gratis geweest (sinds 8 april). Dit heeft met goodwill kweken te maken volgens een stewardess.
- Entertainment?
Nee.
- Algehele indruk?
Vlieg geen SAS als je niet perse moet (ze hebben monopolie op OSL-KSU, dus ik had geen keus). Ik gun ze een fallissement.
Volgens de CEO is de doelstelling om 99% punctualiteit te hebben... dat wil zeggen dat mijn volgende 395 vluchten precies op schema moeten zijn... lijkt me moeilijk te realiseren. We zien zaterdag wel weer wat ze er van bakken.

-edit- toch ook nog even 1 positief puntje: Als je voor je vlucht belt en zegt dat je een no-show wordt op een NONREF ticket, dan boekt de SAS het bedrag van de luchthavenbelasting terug op je creditcard en wel zonder het berekenen van administratiekosten (maar op zich kan je ook het feit dat ze je stoel nog een keer kunnen verkopen en daarbij altijd het geld van jou ticket in de zak houden ook zien als administratiekosten) .

[ Bericht 12% gewijzigd door Fogel op 18-04-2006 22:44:44 ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 23 april 2006 @ 12:51:01 #177
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37208640
- Maatschappij?
Qantas

- Traject?
Auckland (AKL) - Sydney (SYD)

- Vertraging?
Geen vertraging, zelfs 5 minuten voor schematijd geland.

- Vriendelijk personeel?
Zeer vriendelijk, ook bij hulp met het invullen van de arrival card voor in Sydney van andere passagiers. Je werd voldoende op de hoogte gehouden over aankomsttijden en het weer enz.

- Lekker eten?
Volgens mijn menukaart had ik de keuze uit beef of pasta. Erg origineel dus. Ik koos de beef en kreeg "Beef in Red Wine Sauce with Horseradish Potato Mash and Green Beans". Verder zat er nog kaas, brood, crackers en kruidenboter bij. Bestek was van metaal op het mes na en je kreeg zelfs een heus "wijnglas" dat nu bij mij in de kast staat. Toetje was een mini Magnum met koffie of thee en onder het eten had ik een Johnnie Walker.




- Entertainment?
Geen priveschermpjes in deze Boeing 767 maar wel voldoende schermpjes in de cabine. Er speelde muziek toen ik binnen kwam en er werd een film "Proof" gedraaid die overigens maar matig was. Volgens mij was het plot van de film ook verkeerd uitgelegd in het inflight magazine. Ik herkende maar weinig van het plot in de film. Ik mistte overigens de schermpjes met hoeveel kilometer je nog moet vliegen en hoe groot de totale afstand is.

- Algehele indruk?
Zeer goed, prima eten, prima entertainment, vriendelijk personeel en niet geheel onbelangrijk: het vliegtuig zat half vol waardoor ik vrijwel helemaal achterin drie stoelen voor mezelf had en dus languit liggend naar de film kon kijken.

- Iets over de luchthavens?
Ik kwam wegens een gemiste bus 1,5 uur voor vertrek op het vliegveld. Bij de incheck werden vluchten naar Sydney, Melbourne en Los Angeles ingecheckt wat leidde tot enorme rijen ondanks dat er 10 balies open waren. Ik heb ongeveer een half uur in de rij gestaan. Incheckbalies van alle maatschappijen zitten allemaal naast elkaar en het vliegveld is overzichtelijk ingedeeld. Vergeet ook niet de luchthavenbelasting a 25 NZ$ te betalen als je een internationale vlucht hebt en je departure card in te vullen.

Aankomst in Sydney was prima, jammer genoeg drukte het figuur bij de douane op een verkeerd knopje waardoor haar systeem begon te flippen. Erg jammer want dit kostte een kwartier en dat is jammer aangezien er nauwelijks een rij was. Na de douane stond ik binnen 5 minuten buiten.

------------------------------------------------------------------------

- Maatschappij?
Qantas

- Traject?
Sydney (SYD) - Auckland (AKL)

- Vertraging?
Geen vertraging, op tijd geland ondanks dat we 15 minuten eerder zouden landen maar dit is helaas niet gelukt wegens turbulentie.

- Vriendelijk personeel?
Prima, geen op- of aanmerkingen.



- Lekker eten?
Ook dit keer weer een menukaart gekregen waarop stond dat ik kon kiezen uit chicken of fish. Ik ging voor de fish en kreeg "Grilled Fish with Ginger and Yellow Bean Sauce and Jasmine Rice". Ik heb het wel gemerkt, het was behoorlijk scherp. Er zat weer kaas, brood, crackers en kruidenboter bij. Dit keer was het bestek allemaal van plastic maar je kreeg wel weer een heus "wijnglas" dat bij mij in de kast staat, 2 exemplaren dus. Toetje was een mini Magnum met koffie of thee en onder het eten had ik een Johnnie Walker.



- Entertainment?
Wederom de film Proof. Volgens het inflight magazine had ik op de heenweg de film The Producers moeten zien maar dit werd dus proof. Twee keer dezelfde film vond ik dan ook een beetje overbodig en heb dus maar wat ge-patience-ed en muziek geluisterd. Overigens was er op deze vlucht wel vluchtinformatie op de schermen voor en na de film aanwezig.

- Algehele indruk?
Zeer goed, prima eten, jammer van de dubbele film en het verkeerd afdrukken van de movie guide in het inflight magazine, vriendelijk personeel en niet geheel onbelangrijk: het vliegtuig zat weer half vol waardoor ik vrijwel helemaal achterin 3 stoelen voor mezelf had. Ik ben echter verhuisd naar 2 plaaten bij het raam, kon ik het vertrek uit Sydney tenminste nog filmen.

- Iets over de luchthavens?
Vertrek in Sydney is ok. Inchecken gaat makkelijk als je de juiste documenten hebt. Er werd mij, na een half uur in de incheckrij gestaan te hebben, tijdens het inchecken verteld dat ik mijn tickets van NZ naar Nederland bij me moest hebben omdat de immigratie in NZ die graag wilde zien. Ik kon dus weer uit de rij en heel vlot naar het kantoor van Korean Air waar nog net iemand zat om een print te maken van het schema. Op dit schema stonden mijn vluchten voor de terugreis. In Auckland werd hier overigens niet eens naar gevraagd. Het is nogal lastig om de weg naar de gates te vinden in Sydney vond ik. In Auckland is dat prima aangegeven maar in Sydney hangt steeds ergens tussen de winkels een bordje met een gangetje naar de gates. Dat mag wel wat duidelijker. Koop je eten voor de douane aangezien het na de douane duurder is.

Aankomst in Auckland was om 21.20 's avonds en de laatste bus ging om 22.00 dus ik had alle goede hoop. De rij was ook niet denderend lang bij de immigratie aangezien de meeste mensen een NZ of Oz paspoort hadden en dus in een aparte rij konden. Jammer genoeg was er voor de rest van de paspoorten maar 1 douanebeambte beschikbaar en dit schoot totaal niet op. Om 21.50 was ik dan eindelijk aan de beurt, stempeltje gekregen, gauw de bagage pakken, door naar de scan en ik was toch nog binnen 8 minuten buiten. Bus nog op tijd gehaald.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 26 april 2006 @ 00:42:38 #178
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_37300342
Maatschappij
KLM

Traject
AMS-JFK-AMS

Toestel
Heen: Boeing 777-206/ER 'Borobudur' 3 jaartjes oud.
Terug: Boeing 777-206/ER 'Litomysl Castle' 2 maandjes oud

Vertraging
Heen: 10 minuten voor schema.
Terug: 2 uur vertraging door technische problemen in A'dam.

Vriendelijk personeel
Zeer vriendelijk, had 2x een emergency exit seat, dus zat tegenover de jumpseat van een stewardess. Op eerste vlucht een zeer mooie (jonge) stewardess, zeer aardig op het flirterige af

Lekker eten
Heen en terug vegetarische pasta met een lekker biertje en broodje met kaas en was losse salade.

Entertainment
Zéér goed. Eigen schermpje, keuze uit ongeveer 100 films (nieuw tot klassiek) die je elk moment kan starten.
Heb op de heenweg Jarhead en March of the penguins gekeken en op de terugweg Crash.
Ook een cd jukebox met groot assortimement en je kan zelfs je eigen playlist samenstellen uit die cd's!
Verder nog nieuws/sport programma's, series (Friends, Little Britain etc.) en games, sms/email en telefoneren.

Algehele indruk

Zeer goed, alleen beetje jammer van de twee uur vertraging op de terugweg!

[ Bericht 3% gewijzigd door Public_NME op 27-04-2006 10:18:06 ]
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  donderdag 11 mei 2006 @ 11:58:17 #179
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_37732295
Maatschappij?
Inter Airlines

Traject?
Amsterdam-Antalya-Amsterdam

Prijs?
Inbegrepen in vakantiepakket

Toestel?
A321 met 'high density layout'; oftewel 220 mensen in het vliegtuig wat resulteerde in een seatpitch van nog geen 65cm! Echt schandalig weinig ruimte. Vliegtuig was overgekocht van BMI (hingen zelfs nog BMI labels aan de zuurstoftankjes achter mijn stoel op de laatste rij ) en ik kan met niet voorstellen dat BMI met zo'n layout heeft gevlogen...

Vertraging?
Heenweg 2uur vertraging, zouden rond 20.30 vertrekken en werd uiteindelijk 22.30. Eerste dag van de vakantie was dus al compleet weg. (wel vergoeding voor gekregen van Holland International!)
Terugweg 1,5uur... Charters...

Vriendelijk personeel?
Echt het meeste schofterige personeel dat ik ooit in een vliegtuig heb gezien! Ik heb zeer veel gevlogen met veel maatschappijen, maar dit sloeg alles. Klantvriendelijkheid van 0, mensen in het gangpad omver duwen omdat de stewards er door moesten, paar mensen extra drinken geven en niet reageren op de rest van de mensen die ook extra drinken wil aangezien de airco in het vliegtuig geen moment is aangeweest. Waardoor het dus echt bloed, en dan ook echt bloedheet was na 3,5u vliegen! (ook lekker als je op Antalya staat met 27 graden in de zon en de airco staat niet aan)

Comfort?

Zo slecht heb ik nog nooit gezeten! Zoals gezegd, maximale configuratie dus seatpitch was echt rampzalig. (zelfs kleine mensen klaagden!) Ik kon er eigenlijk met mijn 2m niet zitten, maar gelukkig kon de middenleuning open zodat ik extra ruimte had en kon ik mijn anders been half in het gangpad leggen...

Lekker eten?
Nog het meest positieve denk ik, eten was matig, gewoon standaard vliegtuigmeuk. Niet iets wat de duurdere maatschappijen zouden gebruiken...

Entertainment?

Niks, behalve de Turkse piloot die flight info. gaf dat echt maar half verstaanbaar was. En ik ben toch echt zeer gewend om Engels te horen... Geen idee hoe die man met de ATC moet communiceren als je zo gebrekkig Engels spreekt!

Algehele indruk?
Slecht, zeer slecht. Het deed me herinneren waarom ik eigenlijk geen charters wil vliegen... Deze vlucht was vanwege een traditionele meivakantie met mijn ouders, en het is dat ik meegevraagd ben maar ik zou het zelf nooit doen... We wilden eigenlijk Transavia vliegen, maar dat was niet mogelijk terwijl we al in September (!) een voorboeking hadden gedaan, dit ivm met de vliegtuigstoelen en niet de accommodatie! (gelukkig maakte het hotel een hoop goed, mooiste hotel waar ik ooit ben geweest!)
Wat een verschil met mijn KLM vlucht hierboven van twee weken geleden...

Had vantevoren even op turbulentie.nl gekeken, maar de mensen die daar zo positief 'beter als Transavia' waren hebben zeer zeker zeer weinig vliegervaring...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  dinsdag 23 mei 2006 @ 18:55:53 #180
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_38132299
Ik heb zojuist online ingechecked voor mijn vlucht met KLM naar Bangkok morgen!

Hopelijk zullen zijn mijn nu veroverde gangpad zit bij de uitgang niet afnemen en zal ik vliegen met een zee aan beenruimte! (En niet te vergeten, geen mafkezen die zomaar de stoel naar achter klappen!)
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 24 mei 2006 @ 11:32:43 #181
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_38155606
- Maatschappij?
Alitalia
- Traject?
Amsterdam-Beirut via Miliaan en terug
- Prijs?
Ongeveer 400¤
- Vertraging?
Nauwelijks
- Vriendelijk personeel?
Nee. Ik vlieg veel en heb al veel gezien, maar Alitalia heeft een nieuw dieptepunt bereikt waarmee ze zelfs Iberia naar de goude eikel steken. Chagerijn ten top en op een vlucht van 4 uur te beroerd om meer dan één keer langs te komen met het karretje. Karretje ook niet laten staan en diep zuchten als iemand zelf om een glaasje water komt vragen....
- Lekker eten?
Yuck. En dat voor Itailanen... ze moesten zich schamen!
- Entertainment?
Geen. Op de vlucht van 4 uur kregen we Tom&Jerry zonder geluid. Geen hoofdtelefoontjes dus ook geen muziek.
- Algehele indruk?
Bij aankomst in Amsterdam bleek bagage nog in Milaan. Duurde drie dagen om de bagage bij mij te krijgen, terwijl er dagelijks acht vluchten gaan tussen Amsterdam en Milaan. Excuses konden er niet af. Klachtenprocedure loopt nog, maar in eerste instantie lijkt het ze allemaal niet echt te boeien. Hik is weer een windmolengevecht begonnen... I'll keep you posted!
Overall impressie is dus bedroevend.
Tot overmaat van ramp staat ook nog de laatste "leg" van de reis niet bij mijn Frequent Flyers...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  woensdag 24 mei 2006 @ 11:40:57 #182
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_38155877
- Maatschappij?
Kenyan airlines
- Traject?
Amsterdam-Dar es Salaam via Nairobi
- Prijs?
Ongeveer 1100¤
- Vertraging?
Ietsje op het eerste deel. Waardoor rennen op Nairobi. Maar dankzij behulpzaam grondpersoneel geen problee,m.
- Vriendelijk personeel?
Héél behulpzaam en vrolijk. Duidelijk plezier in wat ze doen!
- Lekker eten?
Voor vliegtuigvoedsel zeker niet heel slecht. Veel keuze ook (3 maaltijden ipv KLM met 2), waaronder Lam. Ook lekker: een snack van Macademia-nootjes!
- Entertainment?
Ja! Ook in Economy allemaal een eigen schermpje met keuze uit zo'n 8 films. Ook: nieuws, radio, kinderprogramma, docu's en series.
- Algehele indruk?
Erg goed. Het blijft vliegen en het blijft lang, maar zo is het goed door te komen. Kenya airlines is erg trots op z'n nieuwe vloot (ik vermoed dat dit er één van was, want het glom aan alle kanten!) en terecht. Bonuspunten omdat ik het vermoeden heb dat de wc extra werd gereinigd. Deze was namelijk 's ochtends hartstikke schoon!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_38165186
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 15:26 schreef Professional het volgende:
Iemand ervaring met Air Canada. Zou graag weten wie hier nog meer mee gevlogen heeft!
Nou, vooruit dan maar.

- Maatschappij
Air Canada (767-200ER)

- Traject
Amsterdam - Toronto Pierson v.v.

- Vertraging?
Nee

- Vriendelijk personeel?
Ja, over het algemeen wel. Vrouwen op leeftijd en veel mannen.

- Lekker eten?
Ging wel, ben niet zo'n fan van vliegtuigeten. Kregen wel een ijsje en nootjes onderweg en ook vaak te drinken. Op binnenlandse vluchten moet je betalen voor je eten. Internationale niet.

- Entertainment?
Centrale tv die slecht beeld had.

- Algehele indruk?
Wel oke. Vliegtuig was redelijk oud en beenruimte niet echt geweldig. Qua entertainment kun je beter een stapel puzzels en een MP3 speler meenemen.
pi_38229805
- Maatschappij?
Malaysia airlines
- Traject?
AMS-KUL
KUL-AMS
- Prijs?
Geen idee, baas betaald.
- Toestel?
B747 400 beide keren
- Vertraging?
Heenreis 40 minuten vanwege drukte op Schiphol.Wel goedgemaakt.
Terugreis geen
- Vriendelijk personeel?
Perfect, misschien zelfs te vriendelijk.
- Comfort?
Voor EC prima comfort, kon zelfs nog benen strekken onder stoel voor me, met 1.85 meter is dat wel eens anders. Tevens knieën vrij.
- Lekker eten?
Voor vliegtuigvoer was het goed te eten... Het was eigenlijk best lekker.
- Entertainment?
Perfect, eigen entertainment system met op de heenreis 7 films waar je op in kon haken en veeel spellen, series, muziek e.d.
Terugreis was nog beter met 25 films die je zelf kon starten, nog veel meer spellen en andere leuke dingen om te bekijken.
- Algehele indruk?
Fijne maatschappij, helaas wel beide keren bijna vol geboekt zodat wisselen eigenlijk niet mogelijk was.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 16:27:26 #185
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_38235558
-Maatschappij?
Lufthansa operated by Contact Air
- Traject?
LCY-DUS
- Prijs?
£480
- Toestel?
ATR Turbo prop
- Vertraging?
Geen. Nou ja, een halve dag omdat ik m'n eerste vlucht was vergeten...
- Vriendelijk personeel?
Ja hoor als altijd
- Comfort?
Ik zat niet alleen naast de nooduitgang maar er stonden ook nog 2 lege stoelen tegenover net als in de trein. Lekker m'n poten op de stoel voor me; ik heb nog nooit zoveel ruimte gehad! Van de 50 plaatsen ofzo waren er maar 15 bezet.
- Lekker eten?
Broodje en een biertje (Warsteiner )
- Entertainment?
M'n MP3 speler en tijdschrift
- Algehele indruk?
Prima, geen klachten. Dit ritje doe ik regelmatig en heel soms wat vertraging maar voor de rest tip-top in orde.
reset
  zondag 28 mei 2006 @ 13:12:49 #186
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_38297786
-Maatschappij?
KLM

- Traject?
Amsterdam - Bangkok (AMS-BKK)

- Prijs?
EUR 621 inclusief belasting

- Toestel?
Boeing 747

- Vertraging?
Boarden begon ruim op tijd, maar omdat een of andere wanhopige Engelsman te laat was, vertrokken wij ook 30 minuten later, uiteindelijk 5 minuten later dan schedule geland

- Vriendelijk personeel?
Niets te klagen eigenlijk, ze kwamen ruim voldoende langs, en stoorden mij niet toen ik met mijn slaapmasker opzat... (De boodschap was wel duidelijk wat ik wilde )

- Comfort?
26 uur van tevoren online ingechecked, en een plek bij de nooduitgang aan het gangpad gereserveerd, blijft toch prima die plek met veel beenruimte!

- Lekker eten?
Ik eet geen warm of vast voedsel, dus heb ik bij de reservering een fruitmaaltijd opgegeven, ondanks de overrijpe kiwi was dat best te doen! (En het andere eten zag er trouwens niet slechts uit, tegenwoordig allemaal merkartikelen!

- Entertainment?
Films kijk ik niet, ik slaap, wat ik niet gezien heb is het waar ben je nu kaartje, ik heb het angstige vermoeden dat dit hetzelfde toestel was waar ik vorig jaar mei ben gevlogen, en waar het toen stuk ging, dat ze dat nooit gerepareerd hebben...
Al mag KLM best snel beginnen met het vervangen van die klote 747-combi's en vervangen door een toestel waar je allemaal prive schermpjes hebt!

- Algehele indruk?
Qua vliegtijden is KLM toch veel relaxter dan de overige Airliners die op Bangkok direct vliegen, en ook het aandeel 'single male travellers' is hier aanmerkelijk minder!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 28 mei 2006 @ 13:31:28 #187
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_38298386
quote:
Op zondag 28 mei 2006 13:12 schreef ozzietukker het volgende:
[
Al mag KLM best snel beginnen met het vervangen van die klote 747-combi's en vervangen door een toestel waar je allemaal prive schermpjes hebt!
Als het goed is gaan ze de 747's upgraden. Ze gaan ook hun order van de 777-200ER overzetten naar de 777-300ER op korte termijn.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_38519975
Maatschappij:
Virgin Express
Prijs:
162 euro (H & T) pp. Wel 3 dagen van tervoren pas geboekt.
Traject:
Brussel Zaventem - Rome Fiumicino (H & T)
Vliegtuig:
Boeing 737 OO-VEX (Met Winglets) (zowel heen als terug)
Entertainment:
Schermpjes uit het plafond, met reclame enzo. Niets speciaals
Op tijd:
Heen 10 minuten te laat
Terug 20 minuten te voeg
Vriendelijk Personeel?
Ja, niet op aan te merken. Wel allemaal stewards, maar de piloten waren 2 vrouwen Toch zachte landing Zat een steward bij op de teruchtvlucht met redelijk flauwe humor. (niveau: ik kocht voor 50 cent een beeldje op de rommelmarkt )
Vriendelijk genoeg, perfect Nederlands,Frans, Engels en Italiaans.
Comfort:
Beenruimte genoeg. Mooi en net vliegtuig.
Eten:
Betalen voor snacks. Kwamen 1 x rond.
Algehele indruk:
Nu vlieg ik toch een aantal keer per jaar. Maar ze doen wat ze beloven. Vrij goedkoop. Op tijd. Alleen het inchecken in Rome was wat minder. We waren vrij vroeg op de luchthaven (laatste trein). Er kon pas 1 uur ervoor ingecheckt worden.
Wachten is niet zo fijn in Rome. Niks te beleven.
Ik geef ze een 8 toch wel.
Zou je nog een keer met hen vliegen?
Ja, Prijs kwaliteit is goed. Met een stiptheidspercentage van boven 90% zitten ze ook heel goed. zie ik een Ryanair of Transavia niet nadoen.

Bijzonderheden:
Van Rome Fiumicino naar de stad is het een 35 minuten met de trein. Het station licht recht tegenover de luchthaven. Ticket kost 10 ¤ enkele reis. Deze trein heet de Leonardo Express, en brengt je zonder stoppen naar Stazione Termini in het centrum van de stad. Deze trein vertrekt elke 30 minuten. Zit wel redelijk vol natuurlijk. Verder kost het openbaar vervoer in Rome haast niets. 13 ¤ voor 3 dagen onbeperkt reizen met Tram, Bus & Metro.

[ Bericht 20% gewijzigd door Cityfm op 04-06-2006 01:51:23 ]
pi_38530388
Maatschappij:
SkyEurope Airlines
Prijs:
19 euro enkele reis incl.
Traject:
Amsterdam - Krakau
Vliegtuig:
Boeing 737
Entertainment:
In flight magazine.
Op tijd:
10 minuten te laat
Vriendelijk Personeel?
Ja, enigszins vreemd dat ze zich tijdens de vlucht drie keer verkleden, maar volgens het In Flight magazine was dat om de verschillende uniformen te showen.
Comfort:
Niets mis mee voor zo'n kort vlucht
Eten:
Betalen voor snacks. Kwamen 1 x rond.
Algehele indruk:
Niets mis mee.
Zou je nog een keer met hen vliegen?
Ja, Prijs kwaliteit is goed.

Nog wat over de vliegvelden
Krakau is een klein maar volledige luchthaven. Het duurt even voordat je door de douane naar binnen bent, maar bagage ging vrij snel. Er is slechts 1 geldautomaat voor zloty's de rest alleen voor Euro's. Buskaartjes kun je vervolgens alleen bij de kiosk op de eerste verdieping kopen, of als je muntjes hebt uit de automaat. (met bagage heb je 2 kaartjes nodig)
Ik had me voorgenomen om een taxi te nemen, maar die waren allemaal weg en er stond een rij voor, waardoor het nog een uur zou duren voordat ik verder zou kunnen. Toen dus toch maar de bus genomen, een overvolle bus die zo'n 20 keer stopt en dan ook nog een rondje rond het centrum rijdt... geen aanrader dus.
pi_38530914
Maatschappij:
centralwings
Prijs:
103 euro enkele reis incl.
Traject:
Warschau - Lissabon
Vliegtuig:
Boeing 737-400 SP-LLG
Entertainment:
In flight magazine, uitzicht op Warschau en vele andere Europese steden bij nacht (Praag, Stuttgart, Geneve, Zurich, Toulouse, Zaragoza, Madrid en als laatste een mooi rondje over Lissabon)
Op tijd:
10 minuten te laat bij vertrek, bijna een uur bij aankomst. Door harde tegenwind kon er niet zo snel / hoog gevlogen worden, hierdoor duurde de vlucht ruim 5 uur
Vriendelijk Personeel?
Ja, beter dan op de foto's op hun website
Spraken perfect Engels, ook de speech van de piloot was goed te volgen.
Comfort:
Genoeg beenruimte, goede leren stoelen (toestel is kort geleden overgenomen van AegeanAirlines)
Eten:
Betalen voor eten en drinken, niet duur. Kwamen vaak genoeg langs.
Algehele indruk:
Niets mis mee.
Zou je nog een keer met hen vliegen?
Ja, als ik weer eens in de buurt ben..

Nog wat over de vliegvelden
De luchthaven van Warschau is niet bijzonder groot, maar wordt op dit moment uitgebreid. Daardoor moesten we ook met een bus naar een ver platform op de luchthaven om in het vliegtuig te stappen en moest het vliegtuig eerst nog een ritje maken over de hele startbaan om aan het einde om te keren en op te stijgen.
De low cost terminal, waar Easyjet en SkyEurope van vertrekken is wel bijzonder klein, maar op loopafstand van de hoofdterminal.
De luchthaven van Lissabon heeft wel gates, maar die worden niet altijd gebruikt, met als gevolg dat we ook daar een leuke busrit over de luchthaven moesten maken, om uiteindelijk op 20 meter van het vliegtuig de terminal binnen te lopen.
De aanvliegroute naar Lissabon is wel erg mooi; laag over de stad en een mooi uitzicht op de Vaso da Gama brug en het Jezus-beeld.
pi_38531458
Maatschappij:
airberlin / Niki
(als één vlucht te boeken, maar in de praktijk een vlucht met overstap)
Prijs:
113 euro enkele reis incl.
Traject:
Lissabon - Palma di Mallorca - Amsterdam
Vliegtuig:
Airbus A 320 OE-LEA
Boeing 737
Entertainment:
In flight magazine,
Op de Niki vlucht: 3d weergave van de vluchtroute en andere vluchtinfo op uitklapschermpjes en Just for Laughs
Op de Airberlin vlucht: aflevering van Friends. Je kon ook koptelefoontjes kopen, alleen de stoelen hadden er geen aansluitingen voor

Op tijd:
10 minuten te laat bij vertrek en aankomst op de eerste vlucht. 2 minuten te vroeg in Amsterdam

Vriendelijk Personeel?
Op de Niki vlucht Oostenrijkse gezelligheid, op de AirBerlin vlucht naar Amsterdam Hollandse onvriendelijkheid. Lompe Hollandse stewardessen die achter hun rok aangezeten werden door de Duitse pursor.
Wel netjes alles in Duits, Nederlands en Engels uitgelegd.

De safety video van Niki is overigens ingesproken door Niki Lauda zelf en heeft bijna dezelfde 3d animatie als die van AirBerlin.

Comfort:
In de Airbus perfect. Boeing zat afgeladen vol en erg weinig ruimte.

Eten:
Gratis sandwich met salami (of kaas) op eerste vlucht en onbeperkt softdrinks of koffie/thee.
Kleine maaltijd: sla, 4 plakken verschillende kaas, plak kip, plak ham, broodje, stukje appeltaart en fruitsalade op tweede vlucht. Ook weer genoeg te drinken. Wel erg langzaam met opruimen van spullen.

Algehele indruk:
Niki
AirBerlin: wel aardig

Zou je nog een keer met hen vliegen?
Niet meer met overstap op Palma, of het moet echt veel goedkoper zijn.

Nog wat over de vliegvelden
Ik was veel te vroeg op de luchthaven van Lissabon en daar valt weinig te beleven vóór de security. Daarachter zijn nog een paar restaurantjes (Pans ) en wat winkels waar je nog een flesje port kan kopen.
De overstap op Palma is een belevenis op zich; als je boekt lijkt het één vlucht, maar als je naar de reistijd kijkt kan dat niet kloppen. AirBerlin heeft dus op Palma di Mallorca een enorm overstappunt gecreeerd voor alle vluchten van noord naar zuid-Europa. Met als gevolg een vrijwel geheel Duitse luchthaven; overal wordt je aangesproken in het Duits of je een abonnement wilt op Bild, een gratis Visakaart of op vakantie naar de Tegelsee. In de winkels spreekt het persooneel Duits en op verzoek ook Spaans...
De verwijzingen naar de gates is een totale chaos en het omroepsysteem totaal onbegrijpelijk.
Gelukkig hoefde ik hier maar een uur te zijn.

Nog wel een pluspunt: in Lissabon kreeg ik al direct m'n stoelnummer en instapkaart voor de vlucht van Palma naar Amsterdam, dus hoefde gelukkig niet langs een transferdesk of opnieuw in te checken.
  zondag 4 juni 2006 @ 17:32:02 #192
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_38534168
Maatschappij:
Iberia
Prijs:
¤150 inclusief belastingen en toeslagen
Traject:
Amsterdam-Barcelona-Malaga en terug Malaga-Madrid-Amsterdam
Vliegtuig:
1x Airbus A320 en 3x Airbus A321
Entertainment:
Geen. Al was het uitzicht op Barcelona wel interessant...



Op tijd:
1 uur te laat vertrokken, om onduidelijke redenen. Op tijd van de gate vertrokken, maar iets van een uur stilgestaan op een taxibaan. Er werd enkel in het Spaans uitleg gegeven
Verder waren alle vluchten op tijd
Vriendelijk Personeel?
Absoluut. Alleen heb ik op 4 vluchten slechts één maal een safety-demo gezien
Comfort:
Erg goed. Vreselijk veel beenruimte, meer dan ik gewend ben.
Eten:
Veeeeeeeeeel te duur. Ze vragen 8 euro voor een basis sandwich, 11 euro voor een luxe sandwich. De koffie (¤1,50 ) was wel lekker
Algehele indruk:
Niet geweldig, ook niet slecht. Piloten moeten dringend op een cursus Engels, en ook in het geval van vertraging is het misschien handig om dat ook in het Engels even aan de passagiers mede te delen.
Zou je nog een keer met hen vliegen?
Als ze het goedkoopste zijn, ja
Nog wat over de vliegvelden
De nieuwe terminal van Madrid is echt vreselijk mooi! Heel ruimtelijk, je kunt overal naar buiten kijken en dus zie je constant opstijgende en landende vliegtuigen. Ook veel keus op het gebied van winkels en plaatsen om te eten alleen geen Pans en Company . Het is wel onhandig als je Madrid in wil (ik had een overstap van 5,5 uur), omdat de metro alleen bij T1/2/3 komt...
  maandag 5 juni 2006 @ 05:16:45 #193
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_38551847
Maatschappij:
Air Asia

Prijs:
963 THB all inclusief, zo'n 20 Euro

Traject:
Bangkok - Chiang Rai - Bangkok

Vliegtuig:
Boeing 737-300 ??-AAL

Entertainment:
Geen, alleen een boekje met prijzen voor drinken en andere versnaperingen.

Op tijd:
Vanaf Bangkok optijd vertrokken, en 15 minuten (op een vlucht van 1 uur en 15 minuten) te vroeg geland
Op de terugweg precies op tijd!

Vriendelijk Personeel?
Ja, niks op aan te merken, al heb ik ze de heenvlucht in verband met turbulentie niet gezien.

Comfort:
Als het vliegtuig helemaal vol zou zitten, dan is het krap, echter de gemiddelde vliegtuigpassagier wil om onverklaarbare reden voorin het vliegtuig zitten, waardoor ik achterin altijd 3 plekken voor mijzelf heb
(Onverklaarbaar vooral, omdat je op Chiang Rai dus gewoon achterin mag uitstappen!

Eten:
Te koop, niet heel duur, echter op de heenvlucht is het fasten your seatbelt lampje niet uitgeweest, begrijpelijk omdat er heftige turbulentie was... Bij de landing was het echt met horten en stoten in de storm naar beneden...

Algehele indruk:
Blijft waar voor je geld, 20 Euro inclusief belasting voor een retourvlucht, daar ga ik niet 12 uur voor in een bus zitten!

Zou je nog een keer met hen vliegen?
Zeer zeker, en ik ben regelmatig in Azie!

Nog wat over de vliegvelden
Bangkok Don Muang is een groot vliegveld en heeft genoeg faciliteiten, ook de domestic terminal. Chiang Rai niet, en de taxi heeft een monopoliepositie... helaas, nu kost een enkele reis naar de stad 200 THB, terwijl, als het een beetje goed weer is, je naar buiten kunt lopen en daar een locale taxi pakken voor 100 THB...
Overigens, we hebben het hier over een verschil van 2 euro
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_38563977
Maatschappij?
China Airlines
- Traject?
Amsterdam Bangkok (retour)
- Vertraging?
ja heen 24 uur motorstoring terug 12 uur motorstoring.
- Vriendelijk personeel?
Ja en ze agen er leuk uit
- Lekker eten?
Ja
- Entertainment?
Ja een Startrek film
- Algehele indruk?
Goed Tja motorstoring kan altijd he
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_38565521
Zolang het maar Air China is en geen China Airlines.....
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  maandag 5 juni 2006 @ 18:52:46 #196
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_38566413
quote:
Op maandag 5 juni 2006 18:28 schreef charon het volgende:
Zolang het maar Air China is en geen China Airlines.....
hoezo? is china airlines dan bagger ofzo?
No Worries Mate!!!
  Moderator vrijdag 9 juni 2006 @ 11:35:03 #197
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_38687440
Vraagje: Ik vlieg zondag met Delta Airlines van AMS naar NYC (JFK). Ik lees hier de ervaringen met Delta, en die zijn niet zo geweldig heb ik in de gaten. Het gaat mij hier dan om het entertainment. Ik ben 'gewend' dat ik een eigen scherm voor mn neus heb en dat ik zelf kan kiezen wat ik wil zien, maar als dat niet kan dan begin ik nu heel erg te balen...

Kan iemand bevestigen dat Delta inderdaad geen prive'schermen heeft of kan iemand bevestigen dat Delta die toch wel heeft?

Ik heb een keer met UA gevlogen, en ook een keer met NorthWest Airlines, en alle 2 de keren was het entertainment prima. Als dat nu niet zo is dan ga ik daar toch echt heel erg van balen..
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 9 juni 2006 @ 11:52:16 #198
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_38687936
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:35 schreef CoolGuy het volgende:
Vraagje: Ik vlieg zondag met Delta Airlines van AMS naar NYC (JFK). Ik lees hier de ervaringen met Delta, en die zijn niet zo geweldig heb ik in de gaten. Het gaat mij hier dan om het entertainment. Ik ben 'gewend' dat ik een eigen scherm voor mn neus heb en dat ik zelf kan kiezen wat ik wil zien, maar als dat niet kan dan begin ik nu heel erg te balen...

Kan iemand bevestigen dat Delta inderdaad geen prive'schermen heeft of kan iemand bevestigen dat Delta die toch wel heeft?

Ik heb een keer met UA gevlogen, en ook een keer met NorthWest Airlines, en alle 2 de keren was het entertainment prima. Als dat nu niet zo is dan ga ik daar toch echt heel erg van balen..
Je vertrekt om 10.50u op vlucht DL81? Als equipment staat een 767-300ER. Je kan er vanuit gaan dat er geen entertainment is, behalve de grote televisie schermen. (zijn nogal oude kisten)
Toen ik pas geleden naar JFK ging heb ik speciaal gezocht op equipment, omdat ik weet dat KL's 772's goede IFE hebben. (ze vliegen ook 744 naar JFK, maar die zijn bagger)
Maarja het is maar 7,5u heen en 6,5 terug, dus zo lang is het ook weer niet!

*edit: net ff gekeken op seatguru.com en er zitten idd alleen maar grote tv's in...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  Moderator vrijdag 9 juni 2006 @ 12:05:35 #199
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_38688409
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:52 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Je vertrekt om 10.50u op vlucht DL81? Als equipment staat een 767-300ER. Je kan er vanuit gaan dat er geen entertainment is, behalve de grote televisie schermen. (zijn nogal oude kisten)
Toen ik pas geleden naar JFK ging heb ik speciaal gezocht op equipment, omdat ik weet dat KL's 772's goede IFE hebben. (ze vliegen ook 744 naar JFK, maar die zijn bagger)
Maarja het is maar 7,5u heen en 6,5 terug, dus zo lang is het ook weer niet!

*edit: net ff gekeken op seatguru.com en er zitten idd alleen maar grote tv's in...
Breitling - Instruments for Professionals
pi_38688633
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 12:05 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

het zijn 7 uurtjes vliegen.
waar mensen al niet om klagen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')