- maatschappij?Air France (geboekt bij Delta Airlines)
- traject?Amsterdam - Parijs - Boston
- prijs?443.95 voor Amsterdam - Boston - New York - Amsterdam
- toestel?Types weet ik niet meer. Stoelindeling op de eerste vlucht 3-3, op de tweede vlucht 2-4-2 en een naar mijn idee vrij nieuw toestel.
- vertraging?Amsterdam - Parijs niet of nauwelijks, voor Parijs - Boston vertrokken we wat te laat en kwamen ook wat te laat aan. Ongeveer een half uur.
- vriendelijk personeel?Zeker, prima personeel. Volgens mij allemaal Fransen, die ook uitstekend Engels spraken.
- comfort?Was prima. Helaas zaten wij (2 pers.) in het midden van de 4-stoelen rij, maar dat was achteraf niet zo'n ramp. Het vliegtuig zat zo goed als vol.
- lekker eten?Beste eten wat ik tot nu toe bij een vlucht heb gehad. Op de eerste vlucht erg lekkere koekjes
![]()
Op de tweede vlucht eerst een warme maaltijd, met vers stokbrood, en bij aankomst nog een soort van lunch.
- entertainment?Op de eerste vlucht volgens mij niets, maar dat was nog niet eens een uur, dus dan maakt het niet zoveel uit. Op de tweede was het helemaal top. Iedereen had zijn eigen lcdschermpje voor films, muziek, games en nog wel meer. Keuze uit een stuk of 8 films die elk om de +/- 45 min. startten. Erg recente films. In de leuning van de stoel zat een console die je uit de leuning kon halen om te gebruiken bij het gamen! Je kreeg een in-ear koptelefoon die je mocht houden.
- algehele indruk?Helemaal top, Air France is met stip mijn favoriete maatschappij. Alleen overstappen op Parijs was een ramp, maar ja, dat moet dan maar.
- maatschappij?Comair (geboekt bij Delta Airlines)
- traject?Boston - New York JFK
- toestel?Klein toestel, konden misschien een man of 40 in. Stoelindeling was 2-2. Zo'n heel klein toestel heeft altijd wel wat.
- vertraging?We vertrokken bijtijds van de gate, maar het was nogal druk op de startbaan waardoor we letterlijk in de rij moesten wachten tot we op konden stijgen. Iets van 30 min later vertrokken.
- vriendelijk personeel?Prima.
- comfort?Prima. Toestel zat zo'n beetje vol.
- lekker eten?Een flesje bronwater, en je kon zelf kiezen uit zo'n mandje met snacks. Prima.
- entertainment?Wat brochures en een mooi uitzicht.
- algehele indruk?Prima.
- maatschappij?Delta Airlines
- traject?New York JFK - Amsterdam
- toestel?Vrij oud toestel naar mijn idee, stoelindeling was 2-4-2.
- vertraging?We vetrokken wat te laat en kwamen een half uur te laat aan. Achteraf bleek dat nog helemaal niet slecht te zijn aangezien er die dag heel veel vertragingen waren wegens mist en een bommelding op Schiphol.
- vriendelijk personeel?Prima, niets op aan te merken.
- comfort?Was ok, we zaten (2 pers.) in 2 stoelen aan de raamkant. Aardig gevulde vlucht, hier en daar wel wat lege stoelen.
- lekker eten?Matige kwaliteit, zeker in vergelijking met Air France. Eerst een warme maaltijd en voor aankomst een ontbijtje.
- entertainment?Matig. Een paar schermen verspreid door het vliegtuig, waarop 1 film werd gedraaid en verder nog wat onzinnige programma's die bijna continue herhaald werden. Verder een radio, die wel een aardig programma had.
- algehele indruk?Ik was er niet kapot van. Volgende keer kies ik toch voor een andere maatschappij, tenzij Delta stukken goedkoper is.