Is dat zo? aangezien hij op het vliegveld blijft? Met een transit is dit toch niet zo?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:09 schreef Douwe het volgende:
Vergeet niet dat je wel een Russisch visum nodig hebt...
En een visum ook weer minimaal 40¤...quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:16 schreef Douwe het volgende:
In Rusland toevallig net weer wel... erg vervelend aangezien Aeroflot inderdaad vaak scherpe tarieven heeft
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:16 schreef Douwe het volgende:
In Rusland toevallig net weer wel... erg vervelend aangezien Aeroflot inderdaad vaak scherpe tarieven heeft
Lijkt mij ook wat stug. Het zal wel gelden voor binnenlandse vluchten, maar vanuit buitenland naar buitenland, daar hoeft volgens mij toch geen visum voor nodig te zijn. Ik ben zelf in Rusland geweest en weet dat er vaak 2 luchthaventerminals zijn (volgens mij 1 voor internationale vluchten en 1 voor binnenlandse vluchten). Ik weet het niet zeker of je een transitvisum nodig hebt, omdat ik zelf Rusland in ging toendertijd, maar als je daar de douane gaat loop je praktisch meteen naar de uitgang van de luchthaven.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 19:01 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Toch lijkt het mij vreemd dat je visum nodig hebt als transit passagier, op schiphol hoeft het ook niet.... maar goed misschien dat Rusland inderdaad andere regels kent....
![]()
Dit zegt Aeroflot in de FAQ:quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:16 schreef Douwe het volgende:
In Rusland toevallig net weer wel... erg vervelend aangezien Aeroflot inderdaad vaak scherpe tarieven heeft
Ik heb net even navraag gedaan bij het reisbureau waar ik de tickets boek. Géén transit visum nodig indien je niet langer dan 24 uur in de transit zone verblijft. Heb ook meteen maar geboekt!quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:15 schreef Douwe het volgende:
http://www.inyourpocket.com/russia/en/category?cid=57629&chid=440
http://english.people.com(...)g20010429_68925.html
Maar dit gaat over Amerikanen... Ik weet het ook niet meer, hoor
Jep, ik ken het.quote:Op maandag 17 oktober 2005 10:53 schreef gr8w8 het volgende:
- Maatschappij?
China Airlines
- Traject?
Amsterdam-Bangkok (Taipei) & retour
- Vertraging?
Geen.
- Vriendelijk personeel?
Niets bijzonders, gewoon de bekende glimlach. Geen klachten, al leken ze op de terugweg wat gehaast.
- Lekker eten?
Redelijk, met de keuze uit vis of vlees, zowel bij ontbijt als diner. Met drie plakken fruit (Ananas, meloen en meloen. Nootjes. Op de heenweg kwam men wel veel vaker langs met drinken en kregen we zelfs een bak noodlesoep tussendoor.
- Entertainment?
Heen twee films en nieuws op een scherm tegen het keukentje aan. Ik weet niet eens meer precies wleke films, we zaten te ver naar achteren om het goed te kunnen volgen, met dank aan de incontinte bejaarden een paar rijen voor ons die dus telkens in beeld stonden.
Terug het vlaggenschip van de maatschappij, met LCD schermpjes in de stoel voor je en een afstandsbediening met de keuze uit iets van 16 films, waaronder Dark Water & Batman Begins. Héérlijk. Verder kun je daar ook zelf je radiozneder keizen en zelfs (simpele) spelletjes spelen. Ook bellen naar een willekeurige andere stoel in het vliegtuig.![]()
- Algehele indruk?
Voldoende beenruimte, personeel blijft bezig en komt direct als ze geroepen worden. Schoon vliegtuig, gratis koptelefoontjes en op de heenreis zelfs pantoffels.
Op Europese vluchten is er geen inflight entertainment. (IFE) KLM heeft 10 Boeing 777 (2 in bestelling) en 3 Airbus A330-200 (9 in bestelling) en deze hebben allemaal personalised IFE.quote:[b]Op donderdag 26 januari 2006 12:42
KLM loopt aardig achter, heb nog nooit een KLM toestel gezien met prive schermpjes.
KLM vliegt met een 74M oftewel een 747 Mixed rechtstreeks op ORD. Deze zijn nog niet voorzien van de PVD's. Of KLM deze toestellen nog gaat ombouwen is niet bekend.quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:04 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Op Europese vluchten is er geen inflight entertainment. (IFE) KLM heeft 10 Boeing 777 (2 in bestelling) en 3 Airbus A330-200 (9 in bestelling) en deze hebben allemaal personalised IFE.
Waarschijnlijk heb je gewoon op een oude 747, MD-11 of 767 gezeten
Ze zijn ook aan het kijken voor Airbus A380 en de Boeing 787 Dreamliner. Lijkt me dat ze voor de dreamliner kiezen omdat deze kleiner is en voor een grote A380 misschien niet zo heel veel markt is... (ze hebben nu een vrij hoge bezettingsgraad)
Vanochten net terug gekomen met een vertraging van 2 uurquote:Op zondag 8 januari 2006 18:53 schreef _wie het volgende:
[..]
ik ook, maar toch voor KLM gekozen. Laatste keerruim 16 uur gedaan om terugtekomen. Ik hoop nu dat ik 3 uur na landing weer thuis ben ipv 5 uur. Mocht het niet bevallen dan kies ik de volgende keer weer voor Emirates...(hmm kan nog t/m woensdag mijn vlucht wijzigen..)
quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:12 schreef DeeCee het volgende:
Ozzietukker, had je online geboekt? Ik vraag me af of ze met Tiger Airways ook naar Bali vliegen,, Ik betaalde 96 euro van SIN naar DPS met Aussie Air.
quote:Op zondag 5 februari 2006 13:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
- Maatschappij?
Nok Air
- Traject?
Udon Thani - Bangkok
- Toestel?
Boeing 767?
Het zal een 737 geweest zijn, en ik zat niet voorin maar middenin. Wellicht hebben die ook iets meer ruimte ivm de nooduitgangen. Maar voor Nok Air pleit dan weer dat we niet om extra ruimte gevraagd hebben, en kennelijk toch gekregen. Zomaar, vanzelf. Omdat we farang zijn, wellicht?quote:Op zondag 5 februari 2006 13:29 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Ik denk dat het een boeing 737 was waar nok air mee vliegt, ik weet het eigenlijk bijna wel zeker, als je veel beenruimte had, en voorin zat, dan heb je waarschijnlijk economy plus gevlogen!
Dat ziet er inderdaad niet al te best uit. Verder nog iets toe te voegen aan je ervaring met de KLM?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 22:06 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Entertainment in de MD-11 van KLM is echt drama.
Die fotoquote:Op zaterdag 25 februari 2006 22:31 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat ziet er inderdaad niet al te best uit. Verder nog iets toe te voegen aan je ervaring met de KLM?
De films bij KLM waren wel goed hoor. Ik heb toen De Dominee gezien, Una momento dado (documentaire oover Johan Cruijff in Barcelona= aanraderquote:Op zondag 26 februari 2006 06:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Je hebt er in elk geval stukken meer aan dan één centrale TV voor het hele vliegtuig of een brak entertainmentsysteem in de BC, waar overigens ook maar 12 kanalen op zitten die constant alles herhalen.
Zo moeilijk moet het toch niet zijn om flink wat films in zo'n systeem te gooien? Desnoods wat oudere films erbij. Alles beter dan de hele tijd dezelfde films en gare programma's.
Dat had ik in de MD-11 in de BC niet eens. Daar had men in totaal vier a vijf verschillende films die draaiden. Je had zelfs niet eens invloed op de tijd waarop een film begon.quote:Op zondag 26 februari 2006 06:51 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
De films bij KLM waren wel goed hoor. Ik heb toen De Dominee gezien, Una momento dado (documentaire oover Johan Cruijff in Barcelona= aanrader) en een documentaire over Ramses Shaffy.
Verder zat er (uit mijn hoofd gezegd) Godfather deel 1 2 en 3 in. The Matrix met al zijn delen. Niet eens zoveel recente films toendertijd.
Klopt, maar om dan op de terugweg weer godfather 1 2 en 3 en de Dominee te gaan kijken, is wat teveel van het goede bij mij.quote:Op zondag 26 februari 2006 06:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat had ik in de MD-11 in de BC niet eens. Daar had men in totaal vier a vijf verschillende films die draaiden. Je had zelfs niet eens invloed op de tijd waarop een film begon.Die docu over Cruyff zat er ook in, maar na drie keer is dat ook saai.
Met Godfather 1, 2 en 3 en de Dominee ben je sowieso al 'n paar uur zoet.
Yep, dat snap ik dan ook niet. Het moet toch niet zo'n probleem zijn om wat meer films en docu's in zo'n systeem te gooien?quote:Op zondag 26 februari 2006 06:57 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Klopt, maar om dan op de terugweg weer godfather 1 2 en 3 en de Dominee te gaan kijken, is wat teveel van het goede bij mij.
KLM heeft dat op geen een van de Europese vluchten meer, alleen nog op interncontinentale vluchten.quote:Pluspunt is de schermpjes boven de stoelen, zelfs KLM heeft dat niet altijd meer op korte vluchten!
quote:Op zaterdag 15 april 2006 18:29 schreef LoggedIn het volgende:
als ik het zo lees is Transavia een beetje de zwerver van de vliegtuigmaatschappijen?
Maarja, KLM is precies 2x zo duur, dat vindt ik toch wel een verschil.. air berlin is trouwens ook vet duur!
Ik ook. ¤58 incl taxes retourquote:Op zaterdag 15 april 2006 19:09 schreef ozzietukker het volgende:Als je Air Berlin optijd boekt vallen de prijzen reuze mee! Ik ben voor 58 euro inclusief belastingen retour geweest naar Berlijn.
Daar kreeg je zowel op de heen en terugreis nog een broodje en wat drinken voor ook!
Nou, vooruit dan maar.quote:Op woensdag 8 maart 2006 15:26 schreef Professional het volgende:
Iemand ervaring met Air Canada. Zou graag weten wie hier nog meer mee gevlogen heeft!
Als het goed is gaan ze de 747's upgraden. Ze gaan ook hun order van de 777-200ER overzetten naar de 777-300ER op korte termijn.quote:Op zondag 28 mei 2006 13:12 schreef ozzietukker het volgende:
[
Al mag KLM best snel beginnen met het vervangen van die klote 747-combi's en vervangen door een toestel waar je allemaal prive schermpjes hebt!
hoezo? is china airlines dan bagger ofzo?quote:Op maandag 5 juni 2006 18:28 schreef charon het volgende:
Zolang het maar Air China is en geen China Airlines.....
Je vertrekt om 10.50u op vlucht DL81? Als equipment staat een 767-300ER. Je kan er vanuit gaan dat er geen entertainment is, behalve de grote televisie schermen. (zijn nogal oude kisten)quote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:35 schreef CoolGuy het volgende:
Vraagje: Ik vlieg zondag met Delta Airlines van AMS naar NYC (JFK). Ik lees hier de ervaringen met Delta, en die zijn niet zo geweldig heb ik in de gaten. Het gaat mij hier dan om het entertainment. Ik ben 'gewend' dat ik een eigen scherm voor mn neus heb en dat ik zelf kan kiezen wat ik wil zien, maar als dat niet kan dan begin ik nu heel erg te balen...
Kan iemand bevestigen dat Delta inderdaad geen prive'schermen heeft of kan iemand bevestigen dat Delta die toch wel heeft?
Ik heb een keer met UA gevlogen, en ook een keer met NorthWest Airlines, en alle 2 de keren was het entertainment prima. Als dat nu niet zo is dan ga ik daar toch echt heel erg van balen..
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:52 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Je vertrekt om 10.50u op vlucht DL81? Als equipment staat een 767-300ER. Je kan er vanuit gaan dat er geen entertainment is, behalve de grote televisie schermen. (zijn nogal oude kisten)
Toen ik pas geleden naar JFK ging heb ik speciaal gezocht op equipment, omdat ik weet dat KL's 772's goede IFE hebben. (ze vliegen ook 744 naar JFK, maar die zijn bagger)
Maarja het is maar 7,5u heen en 6,5 terug, dus zo lang is het ook weer niet!
*edit: net ff gekeken op seatguru.com en er zitten idd alleen maar grote tv's in...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |