abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40104009
- Maatschappij? Virgin Express
- Traject? Brussel (BRU) - Madrid Barajas (nieuwe terminal 4, erg mooi!)
- Vertraging? Nee, keurig op tijd ging begon het boarden, en we vertrokken ook keurig op tijd, kwamen op tijd aan.
- Vriendelijk personeel? Ja, niet veel mee gepraat o.i.d. maar ook geen vervelende dingen opgevangen. Ook bij het inchecken ging alles gezellig en vriendelijk.
- Lekker eten? Geen eten gehad, korte vlucht.
- Entertainment? Geen entertainment, ik vraag me af of er uberhaupt wel schermpjes in het vliegtuig zaten. Maar voor 2 uurtjes vliegen maakt dat niet veel uit. Ik geloof wel dat het mogelijk was muziek te luisteren.
- Algehele indruk? Zeer positief; voor 4,95 exclusief belastingen (ongeveer 45 euro totaal) enkele reis Madrid. Het begon al goed bij het inchecken, we waren erg vroeg op de luchthaven en konden meteen inchecken. Er stond een vrij lange rij, maar omdat iedereen in 1 rij stond voor een stuk of 7 incheckbalies, ging dat erg snel en waren we na 5 minuten al aan de beurt. Dit is een veel beter systeem dan voor elke balie een rij, imho. Op internet ook al de stoelen gekozen, en dat ging allemaal goed. Niet veel beenruimte als je groter dan +/- 1m80 bent, maar voor korte vluchten is dat imho niet erg (ik had er geen last van). Prijs-kwaliteit zeer goed imho, ik zal zeker volgende keer kijken of ze weer goede aanbiedingen hebben !

- Maatschappij? Vueling
- Traject? Valencia - Brussel
- Vertraging? Bijna een uur. Doordat het vliegtuig uit Brussel kwam en daar vertraging had door slecht weer, konden wij ook niet op tijd vertrekken. Het werd vrij laat omgeroepen, en niet van te voren gemeld dat er vertraging was, pas toen het boarden te laat begon werd het duidelijk. Daarna werd er wel netjes verontschuldigd en uitleg gegeven door de piloot (in 4 talen ).
- Vriendelijk personeel? Ja, erg aardig. Bij het inchecken wel wat minder dat de dame achter de balie niet echt duidelijk was in haar Engels, maar verder erg vriendelijke mensen, allemaal jong en vlot.
- Lekker eten? Geen eten gehad, het was een korte vlucht. Wel wat gekocht, voor op zich redelijke prijzen (1,50 voor een flesje water).
- Entertainment? Tijdens het stijgen en landen werd er een zacht muziekje gedraaid, wat wel ontspannend was. Verder wordt er op vluchten langer dan 75 minuten entertainment aangeboden, je kunt muziek luister en er werd Friends uitgezonden, The Simpsons en Extreme Sports. 12 stoelen per schermpje, het was vrij goed te zien.
- Algehele indruk? Ook zeer positief, de sfeer is prettig en alles is goed verlopen. 10 minuten voor de landing werden er nog snoepjes uitgedeeld aan iedereen. Afval werd keurig netjes opgehaald (twee keer) en het personeel was gewoon erg vriendelijk. Absoluut geen klachten, en ook bij Vueling zal ik de volgende keer weer kijken of ze een goede aanbieding hebben als ik weer ga vliegen.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_40328933
- Maatschappij? KLM
- Traject? Amsterdam Airport Schiphol (AMS - EHAM) - Barcelona Airport (El Prat) (BCN - LEBL)
- Vertraging? Heenweg op tijd, alleen 2 uur vantevoren was er geen personeel voor onze koffers af te geven, pas veel later. Terugweg meer dan 24 uur door stakingen.
- Vriendelijk personeel? Ja, is vriendelijk. Behalve in Barcelona flink moeten zeuren voor extra informatie.
- Lekker eten? Sandwich, smaakte goed als je de hele dag niet hebt gegeten door op het vliegveld staan wachten.
- Entertainment? Heenweg geen, terugweg PTV's maar dat was alleen een vliegkaartje.
- Algehele indruk? Voorlopig geen KLM meer, vorig jaar was het nog goed bevallen. Er was een staking op Barcelona, daar kwamen we pas op het vliegveld achter. Het was schandalig, wij liepen naar de informatie balie kregen wij een Spaans nummer. We hebben toen maar een taxi terug gepakt naar ons hotel in Blanes. Dat was 110 Euro. Heb verschillende keren naar een 020 nummer moeten bellen en zeiden dat we op de wachtlijst konden voor de vlucht van morgen, maar anders zou het na Dinsdag worden (toen was het Zaterdag). In de loop van de dag nog een keer gebelt, en zeiden dat we maar naar het vliegveld moesten voor informatie. Ze konden ook niet in het systeem omdat wij met Air Miles hadden geboekt. Een tante van mij kwam uit Australie dus kon goed Engels en die was meegegaan, dus toen moesten we in de rij gaan staan voor de vlucht van die avond. Daar hebben we uren gestaan, er werden bijna geen mensen geholpen in die tijd. We kregen daar in de rij niets te drinken en te eten, ook geen voedselbonnen. Ergens anders werd het wel uitgedeelt. Toen zeiden ze dat er nieuws was, er zou die morgen 12.00 een vlucht gaan met 137 extra plaatsen. Er moest geloot worden en iedereen kreeg een boarding pass. Toen heel lang gewacht en toen kregen we te horen dat er die avond ook nog plek was en daarvoor werden wij en anderen voor uitgeloot, het was ook een groter toestel (777). We moesten meteen doorlopen naar de gate (wat ook niet duidelijk was welke), en ook meteen koffers inleveren. Daarna met de bus naar het toestel waar we ook lang op de grond hebben gestaan. Op Schiphol geland waren er honderden koffers niet aangekomen. Nu hebben we de koffers nog steeds niet. Bij Transavia en Martinair werden er bussen ingezet om via een ander vliegveld te reizen, dan had dit veel sneller en handiger opgelost kunnen worden. Nee, voor mij voorlopig geen KLM meer.
  zondag 30 juli 2006 @ 18:50:36 #253
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_40329061
Wat kan de KLM aan die staking doen?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_40329236
quote:
Op zondag 30 juli 2006 18:50 schreef Jaguarized het volgende:
Wat kan de KLM aan die staking doen?
Bussen inzetten zoals Transavia deed naar een ander vliegveld., bij Air France bleek ook niets aan de hand te zijn. Of zorgen voor fatsoenlijke slaapplaats, nu hadden wij dat wel kunnen regelen doordat we bij familie waren geweest. Ze hadden ook voedselbonnen kunnen uitdelen. Anderen die met KLM hadden geboekt hadden meer dan 2000 Euro moeten betalen voor tickets. Ze hoorden letterlijk toen ze zeiden dat ze via Air Miles hadden geboekt "Dan helpen wij u niet.".
  zondag 30 juli 2006 @ 21:53:13 #255
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_40334386
- Maatschappij?
SkyEurope Airlines

- Traject?
Amsterdam - Praag
Praag - Dubrovnik
Dubrovnik - Budapest

- Vertraging?
11 minuten te laat in Budapest, terwijl er volgens het grondpersoneel een uur vertraging zou zijn . Maar de rest was keurig op tijd.

- Vriendelijk personeel?
Ja, proberen je met handen en voeten te helpen, omdat de landing al bijna aanstaande was en mijn mini pizza nog niet geserveerd was kwam de steward rennend door het gangpad met een heerlijke, hete pizza .
En ik kreeg gratis een nieuw blik bier nadat ik de eerste met een vreselijk lompe actie over mezelf heen had gegooid

- Lekker eten?
Ja, niet echt extreem duur en best lekker! En als voordeel, je kunt betalen in zo'n beetje elk denkbare valuta. Handig als je nog veel te veel geld hebt, kun je een mooi miniatuur Boeing vliegtuigje kopen, ofzo

- Entertainment?
Geen

- Algehele indruk?
De eerste vlucht, naar Praag, als laatste ongeveer ingecheckt, en zonder ergens om te vragen zat ik toch bij de nooduitgang. Een primeur, dat geluk is me nog nooit ten deel gevallen . Van Praag naar Budapest zat ik wel bij de nooduitgang, maar op het stuk waar er enkel maar op 1 rij een stoel ontbreekt. En daar zat ik dus niet . Toch was het comfort daar ook wel goed.
Dubrovnik naar Budapest was een wat ouder vliegtuig, met wat mindere stoelen, maar wel meer met meer beenruimte. Het is ook altijd wat

- Iets over de luchthavens?
Praag is prima, schoon, redelijk modern. Dubrovnik is écht heel erg klein, en het overkwam me dat ik daar 6 uur moest wachten op mijn vlucht. En tja, dat is do-de-lijk saai . Ook erg jammer dat er geen bagagekluizen waren.
Budapest 1 is ook erg klein, maar wel aangeharkt. Hier had ik het genoegen 3 uur te mogen verblijven, en dat was ook wel weer aan de lange kant . Er was wel een mooi uitkijkterras waar niemand was waar je lekker kon zitten.
  zondag 30 juli 2006 @ 22:10:02 #256
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_40334962
quote:
Op zondag 30 juli 2006 18:56 schreef Kevin1Bravo het volgende:

[..]

Bussen inzetten zoals Transavia deed naar een ander vliegveld., bij Air France bleek ook niets aan de hand te zijn. Of zorgen voor fatsoenlijke slaapplaats, nu hadden wij dat wel kunnen regelen doordat we bij familie waren geweest. Ze hadden ook voedselbonnen kunnen uitdelen. Anderen die met KLM hadden geboekt hadden meer dan 2000 Euro moeten betalen voor tickets. Ze hoorden letterlijk toen ze zeiden dat ze via Air Miles hadden geboekt "Dan helpen wij u niet.".
Waar zouden de bussen dan heengereden moeten zijn? Valencia?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_40335087
quote:
Op zondag 30 juli 2006 22:10 schreef Jaguarized het volgende:
Waar zouden de bussen dan heengereden moeten zijn? Valencia?
Reus en Girona zijn luchthavens waar Transavia ook op vliegt en die liggen een stukje dichterbij als Valencia
  zondag 30 juli 2006 @ 22:19:43 #258
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_40335341
quote:
Op zondag 30 juli 2006 22:13 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Reus en Girona zijn luchthavens waar Transavia ook op vliegt en die liggen een stukje dichterbij als Valencia
KLM vliegt daar ook heen?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_40337597
iemand ervaring met Corendon Airlines?
pi_40340332
Ik vind het ook wel een beetje makkelijk eerlijk gezegd om maar meteen KLM de schuld te geven, als personeel in Barcelona staakt. Bovendien kun je niet zomaar eventjes uitwijken met een X aantal vluchten uit Barcelona, omdat andere vliegvelden simpelweg ook al een aantal "eigen" vluchten moeten voorzien.
Iedereen wil naar huis op het moment dat het niet kan, en niemand is tevreden, omdat iedereen vertraging heeft.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_40343265
Ik lees erg veel over het samengaan van SN en Virgin Express. Wat heeft dit voor mogelijke gevolgen voor mijn geboekte vlucht in juni 2007?
pi_40343401
quote:
Op maandag 31 juli 2006 08:22 schreef Qwerty911 het volgende:
Ik lees erg veel over het samengaan van SN en Virgin Express. Wat heeft dit voor mogelijke gevolgen voor mijn geboekte vlucht in juni 2007?
Niks, behalve dat je in een ander kleurtje vliegtuig terecht kan komen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_40343434
Mooi, tijden blijven dus gelijk. Danku
pi_40345368
quote:
Op zondag 30 juli 2006 22:19 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

KLM vliegt daar ook heen?
Nee, maar KLM kon sommige mensen wel overboeken naar een vlucht vanaf Valencia van Transavia, want daar was plaats over, maar dan moest je wel zelf op Valencia proberen te komen.

quote:
Op maandag 31 juli 2006 00:55 schreef Elefes het volgende:
Ik vind het ook wel een beetje makkelijk eerlijk gezegd om maar meteen KLM de schuld te geven, als personeel in Barcelona staakt. Bovendien kun je niet zomaar eventjes uitwijken met een X aantal vluchten uit Barcelona, omdat andere vliegvelden simpelweg ook al een aantal "eigen" vluchten moeten voorzien.
Iedereen wil naar huis op het moment dat het niet kan, en niemand is tevreden, omdat iedereen vertraging heeft.
Wij hebben nog geluk gehad, sommige mensen hebben na hun vakantie geen geld meer voor eten, overnachtingen etc. Die zitten dagen op het vliegveld op en neer te sjouwen, met een stokbroodje die aan mensen werd uitgedeeld. Dan hadden ze maar een 737 naar Girona moeten sturen, desnoods Toulouse (daar was een vlucht vanaf AMS naar uitgeweken).

Hier een paar foto's die ik heb gemaakt van de toestand daar (de dag na de staking):



pi_40348268
quote:
Op maandag 31 juli 2006 10:36 schreef Kevin1Bravo het volgende:

[..]

Wij hebben nog geluk gehad, sommige mensen hebben na hun vakantie geen geld meer voor eten, overnachtingen etc. Die zitten dagen op het vliegveld op en neer te sjouwen, met een stokbroodje die aan mensen werd uitgedeeld. Dan hadden ze maar een 737 naar Girona moeten sturen, desnoods Toulouse (daar was een vlucht vanaf AMS naar uitgeweken).

Hier een paar foto's die ik heb gemaakt van de toestand daar (de dag na de staking):

[[url=http://img43.imagevenue.com/loc545/th_34935_bcndrukte_545lo.jpg]afbeelding][/URL]

[[url=http://img28.imagevenue.com/loc502/th_34942_klmbalie_502lo.jpg]afbeelding][/URL]
Dat vind ik geen excuus, er is al weken bekend dat er stakingen dreigen/zijn, dus als je weet dat je vanaf zo'n mogelijk vliegveld vliegt, hou je daar toch op z'n minst enigszins rekening mee.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  maandag 31 juli 2006 @ 12:25:27 #266
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_40348586
Ik wist niet dat KLM zomaar kan overboeken naar Transavia, een budgetairline.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_40348913
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:25 schreef Jaguarized het volgende:
Ik wist niet dat KLM zomaar kan overboeken naar Transavia, een budgetairline.
Transavia is toch van KLM ? Overigens zie je wel vaker (met overboekingen bijv.) dat ze gewoon een stelletje stoelen opkopen bij een concurrent. Ze hebben per slot van rekening nog wel een verplichting jou van A naar B te brengen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 31 juli 2006 @ 12:43:45 #268
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_40349107
Geen idee of het van KLM is of niet. Dan verbaast het me ook niet. Zou je dan nog een compensatie krijgen? Als je ipv KLM dan een budgetmaatschappij vliegt?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_40349470
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:43 schreef Jaguarized het volgende:
Geen idee of het van KLM is of niet. Dan verbaast het me ook niet. Zou je dan nog een compensatie krijgen? Als je ipv KLM dan een budgetmaatschappij vliegt?
Geen idee, maar KLM heeft mij ook wel eens overgeboekt naar een vlucht met Cathay. Toen kreeg ik 200 dollar ter compensatie omdat het via HK een paar uur langer duurde. In dit geval is de schuld niet van de KLM dat ze je moeten overboeken.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_40349686
Ik lees net dat KLM een drietal vluchten met een 777 heeft ingezet om de gestrande reizigers uit Barcelona te halen. Dat is dan wel weer netjes. Jammer alleen dat de derde vlucht pas gisteren was.

Maar goed, stakingen, slecht weer, technische defecten etc. hoort allemaal bij reizen. Het maar net hoe paranoia je bent om daar altijd en overal rekening mee te houden
pi_40349762
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:43 schreef Jaguarized het volgende:
Geen idee of het van KLM is of niet. Dan verbaast het me ook niet. Zou je dan nog een compensatie krijgen? Als je ipv KLM dan een budgetmaatschappij vliegt?
Zijn dezelfde vliegtuigen en zelfde service en soms ook nog hetzelfde personeel. Las laatst wel een grappig verhaal van een stewardess van Transavia die met een geleasde KLM Boeing vloog (die identiek was aan die van Transavia), maar de passagiers dit toch veel beter vonden
pi_40351068
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:13 schreef Elefes het volgende:

[..]

Dat vind ik geen excuus, er is al weken bekend dat er stakingen dreigen/zijn, dus als je weet dat je vanaf zo'n mogelijk vliegveld vliegt, hou je daar toch op z'n minst enigszins rekening mee.
Ik wist er helemaal niets vanaf, netzoals heel veel anderen. Mij viel het op dat er politiebusjes stonden en dat het wel erg druk en hectisch was. Kwam er pas achter toen we andere Nederlanders tegen kwamen.
pi_40351122
quote:
Op maandag 31 juli 2006 13:06 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Zijn dezelfde vliegtuigen en zelfde service en soms ook nog hetzelfde personeel. Las laatst wel een grappig verhaal van een stewardess van Transavia die met een geleasde KLM Boeing vloog (die identiek was aan die van Transavia), maar de passagiers dit toch veel beter vonden
KLM heeft geen TV-schermpjes en eigen radio in haar 737's
  maandag 31 juli 2006 @ 16:35:05 #274
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_40355846
quote:
Op maandag 31 juli 2006 13:04 schreef DutchTrain het volgende:
Ik lees net dat KLM een drietal vluchten met een 777 heeft ingezet om de gestrande reizigers uit Barcelona te halen. Dat is dan wel weer netjes. Jammer alleen dat de derde vlucht pas gisteren was.

Maar goed, stakingen, slecht weer, technische defecten etc. hoort allemaal bij reizen. Het maar net hoe paranoia je bent om daar altijd en overal rekening mee te houden
Transavia is een 100% dochter van KLM. Wel raar dat ze een 777 hebben ingezet, en dit zal zeker gevolgen gehad hebben voor het long haul schema van de KLM vloot.
KLM heeft namelijk geen 'spare' vliegtuigen, want ze hebben namelijk een van de meest ge-optimaliseerde vloten van Europe. (de long haul toestellen zijn gemiddeld over de 15u per dag in de lucht en schema's zijn zo gemaakt dat ze precies op elkaar aansluiten,. zeker in het zomer seizoen)
quote:
KLM heeft geen TV-schermpjes en eigen radio in haar 737's
Klopt, maar ze hebben dus ook 737's van Transavia geleased en daar zitten dus wel de schermpjes in, maar die mogen ze niet gebruiken. Het toestel was gewoon in de kleuren van de KLM gespoten, maar de Transavia vloerbedekking zat er wel nog gewoon in... (heb er zelf ook mee gevlogen)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  maandag 31 juli 2006 @ 19:11:31 #275
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_40360081
quote:
Op maandag 31 juli 2006 16:35 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Transavia is een 100% dochter van KLM. Wel raar dat ze een 777 hebben ingezet, en dit zal zeker gevolgen gehad hebben voor het long haul schema van de KLM vloot.
KLM heeft namelijk geen 'spare' vliegtuigen, want ze hebben namelijk een van de meest ge-optimaliseerde vloten van Europe. (de long haul toestellen zijn gemiddeld over de 15u per dag in de lucht en schema's zijn zo gemaakt dat ze precies op elkaar aansluiten,. zeker in het zomer seizoen)
[..]

Klopt, maar ze hebben dus ook 737's van Transavia geleased en daar zitten dus wel de schermpjes in, maar die mogen ze niet gebruiken. Het toestel was gewoon in de kleuren van de KLM gespoten, maar de Transavia vloerbedekking zat er wel nog gewoon in... (heb er zelf ook mee gevlogen)
Opzicht heeft KLM wel degelijk grotere vliegtuigen over!

Voorbeeld, de vlucht vanuit Bangkok Thailand komt rond 05.35 aan, deze vertrekt pas weerk om 20:40 uur, dat betekent dat deze een hele tijd aan de grond staat. Gezien het een 747-COMBI KLM-ASIA kist is, zal deze lijkt mij niet worden ingezet voor andere vluchten, zo zullen er nog wel meer vluchten op deze manier gepland worden.
(Uiteraard voor de schoonmaak en onderhoud is dit geen overbodige luxe, gezien ze inderdaad als ze naar Azië vliegen bijna niet stil staan).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 31 juli 2006 @ 19:42:47 #276
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_40361070
quote:
Op maandag 31 juli 2006 19:11 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Opzicht heeft KLM wel degelijk grotere vliegtuigen over!

Voorbeeld, de vlucht vanuit Bangkok Thailand komt rond 05.35 aan, deze vertrekt pas weerk om 20:40 uur, dat betekent dat deze een hele tijd aan de grond staat. Gezien het een 747-COMBI KLM-ASIA kist is, zal deze lijkt mij niet worden ingezet voor andere vluchten, zo zullen er nog wel meer vluchten op deze manier gepland worden.
(Uiteraard voor de schoonmaak en onderhoud is dit geen overbodige luxe, gezien ze inderdaad als ze naar Azië vliegen bijna niet stil staan).
Lees dit topic ff, denk dat je dat ook wel zeer interessant gaat vinden...
http://www.airliners.net/(...)n/read.main/2903482/
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_40363850
Baggage afgeleverd vandaag, bon van 25 Euro korting op de volgende vlucht gekregen. Maar die gaat niet gebruikt worden denk ik .
  maandag 31 juli 2006 @ 21:04:55 #278
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_40364125
Mag ik hem hebben?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_40367562
quote:
Op maandag 31 juli 2006 21:04 schreef Jaguarized het volgende:
Mag ik hem hebben?
Daar ga ik niet over, kan altijd nog van pas komen .
  Moderator maandag 31 juli 2006 @ 22:58:02 #280
45833 crew  Fogel
pi_40368585
quote:
Op maandag 31 juli 2006 21:04 schreef Jaguarized het volgende:
Mag ik hem hebben?
Je mag de mijne hebben hoor. Heb er ook nog een paar van 50¤ liggen.

Bij die van 25¤ moet de ticketprijs zonder tax minimaal 100¤ zijn en bij die van 50 minimaal 150 als ik het goed herinner.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  maandag 31 juli 2006 @ 23:06:17 #281
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_40368969
quote:
Op maandag 31 juli 2006 22:58 schreef Fogel het volgende:

[..]

Je mag de mijne hebben hoor. Heb er ook nog een paar van 50¤ liggen.

Bij die van 25¤ moet de ticketprijs zonder tax minimaal 100¤ zijn en bij die van 50 minimaal 150 als ik het goed herinner.
Ineens wordt het hier interessant
  Moderator maandag 31 juli 2006 @ 23:10:26 #282
45833 crew  Fogel
pi_40369128
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:06 schreef Douwe het volgende:

[..]

Ineens wordt het hier interessant
Je wil er ook een?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  maandag 31 juli 2006 @ 23:23:26 #283
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_40369652
Ja
pi_40371392
ik wil ook
pi_40371891
quote:
Op maandag 31 juli 2006 13:49 schreef Kevin1Bravo het volgende:

[..]

Ik wist er helemaal niets vanaf, netzoals heel veel anderen. Mij viel het op dat er politiebusjes stonden en dat het wel erg druk en hectisch was. Kwam er pas achter toen we andere Nederlanders tegen kwamen.
Mijn moeder kwam al weken geleden aan met eventuele stakingen van Iberia (en eventueel ook Vueling (Spaanse maatschappij) waarmee ik terug zou vliegen vanuit Spanje, wist niet of die mensen ook mee zouden staken). Gelukkig was er bij ons (vlogen vanaf Valencia terug) niets aan de hand, maar ik had wel in mijn achterhoofd dat het wellicht een rare dag zou kunnen worden .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_40450121
Maatschappij?
Sky Europe

Traject?
Amsterdam - Praag - Amsterdam

Prijs?
90 euro

Toestel?
een gloednieuwe 737-700

Vertraging?
Op de heenreis een half uur en op de terugreis een kwartier te vroeg

Vriendelijk personeel?
Prima

Comfort?
Krappe zitplaatsen als je langer bent dan 1.90, maar voor die prijs en een nieuw toestel hoor je mij niet klagen

Lekker eten?
Geen idee, niks besteld

Entertainment?
In fligt magazine

Algehele indruk?
Nette maatschappij en voor dat geld was het gewoon erg goed
Too much is never enough!
pi_40517619
- Maatschappij? Turkish Airlines
- Traject? Duesseldorf-istanbul, Istanbul-trabzon
- Vertraging? half uurtje
- Vriendelijk personeel? Spraken zeer slecht engels, afgezien van 1 mannelijke steward
- Lekker eten? Goed te eten, turks
- Entertainment? Radio en Film
- Algehele indruk? Slecht onderhouden vliegtuigen, iig van binnen. Ik druk de wc-spoel knop in, die was vastgeplakt met plakband en de hele zooi, met een halve kilo electronica valt op de grond (Hij spoelde wel daardoor

De piloot verontschuldigde zich voor z'n slechte engels beetje jammer dus.

Op de binnenlandse vlucht Istanbul-Trabzon ging niemand op de goede plaats zitten waardoor ik naast een stinkend oud vrouwtje terecht kwam ipv 1 van de 13 nederlandse jongens


edit: we hebben ook nog 12 uur op onze bagage moeten wachten in trabzon.
pi_40523269
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 00:19 schreef Elefes het volgende:

[..]

Mijn moeder kwam al weken geleden aan met eventuele stakingen van Iberia (en eventueel ook Vueling (Spaanse maatschappij) waarmee ik terug zou vliegen vanuit Spanje, wist niet of die mensen ook mee zouden staken). Gelukkig was er bij ons (vlogen vanaf Valencia terug) niets aan de hand, maar ik had wel in mijn achterhoofd dat het wellicht een rare dag zou kunnen worden .
Ik kan in ieder geval met zekerheid zeggen dat Australian Airlines per 1 augustus al haar vluchten heeft gestaakt. Mijn vader zou 8 augustus hier aankomen, maar dat gaan ze dus niet halen. Vindt ie ook zo erg (not )
Relax, TAKE IT EASY, for there is nothing that we can do
pi_40524200
Op mijn terugreis van Bangkok naar Amsterdam zat er voor mij éen Chinees die steeds zat te scheten, teminste hij stonk verschrikkelijk.
Amstelveen de beste
  zondag 6 augustus 2006 @ 00:39:52 #290
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_40527762
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 22:19 schreef DustyRabbit het volgende:

[..]

Ik kan in ieder geval met zekerheid zeggen dat Australian Airlines per 1 augustus al haar vluchten heeft gestaakt. Mijn vader zou 8 augustus hier aankomen, maar dat gaan ze dus niet halen. Vindt ie ook zo erg (not )
Een binnenlandse vlucht met Australian van waar naar waar?
quote:
Australian Airlines branded passenger flights will no longer operate after 30 June 2006.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zondag 6 augustus 2006 @ 17:15:51 #291
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_40545735
Maatschappij?
Sky Europe

Traject?
Amsterdam - Praag - Amsterdam

Prijs?
60 euro

Toestel?
heen een oude boeing 737-500
terug de nieuwe 737-700

Vertraging?
Op de heenreis 2 minuten en op de terugreis 30 minuten te vroeg

Vriendelijk personeel?
Goed, op de terugweg was het wel een volledig mannelijke bemanning, dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt

Comfort?
Het is een budgetairliner, dus je zit krap, wel was op de heenreis de afstand zo mogelijk nog kleiner tussen de stoelen.
Wel een voordeel dat ondanks dat je plaatsnummer toegewezen krijgt, als je een beetje laat instapt dan weet je welke stoelen leeg blijven, en zo had ik heen als terug toch nog 3 plekken voor mijzelf

Lekker eten?
Opzich is dat wel duur, 2 euro voor een blikje cola, maar goed, ik moet niet zeuren, ik heb niks genomen

Entertainment?
Een inflight magazine, EN een fantastisch uitzicht bij het opstijgen over Amsterdam, en mooi bij aankomst in Praag, terug mooi over Noord Nederland en het IJsselmeer, geweldig om te zien!

Algehele indruk?
Goede maatschappij, prettige vlucht gehad, zeker door het uitzicht, ik vlieg zeker nog een keer met ze. (Minimaal 2x, ik moet nog naar Bratislava en Budapest
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_40557446
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 00:39 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Een binnenlandse vlucht met Australian van waar naar waar?
[..]
Van Cairns naar Sydney, maar als ik jouw post zo lees zou dat ook weleens vanaf 1 juli geweest kunnen zijn.
Relax, TAKE IT EASY, for there is nothing that we can do
pi_40561483
Maatschappij?
Ukraine International Airlines

Traject?
Amsterdam - Kiev Borispil

Prijs?
¤335 (voor de retourvlucht, de terugreis was echter met KLM)

Toestel?
Volgens mij een737-500

Vertraging?
Geen, vlucht vertrok op tijd en kwam optijd aan, alleen de bagage band was traag in Kiev, moest bijna een uur wachten eer ik mijn tas had zonder enige informatie en nergens een wisselkantoor zodat ik even wat te drinken kon halen maar dat ligt aan het vliegveld en niet aan de maatschappij zelf.

Vriendelijk personeel?
Goed, vriendelijk en zeer behulpzaam, steeds met een lach en konden elke vraag beantwoorden. Ze spraken Russisch, Oekraïens en Engels (en twee spraken er ook Nederlands). De uitleg was in het Engels, Russisch en Oekraïens dus zeer grondig want alles werd drie keer getoond.

Comfort?
Heerlijk luxe stoelen met een soort van leren bekleding, Business Class had dezelfde stoelen zag ik dus daar was geen verschil in, genoeg beenruimte (al ben ik niet zo groot) en genoeg/ruime toiletten.

Lekker eten?
Smakelijk eten, een soort van Pasta met vlees en een zeer smakelijke saus. Drinken was onbeperkt en gratis, je mocht zelf bepalen wat je wou drinken waardoor dus bij velen de alcohol rijkelijk vloeide maar er werd wel orde gehouden.

Entertainment?
Het standaard magazine van de luchtvaartmaatschappij maar verder niets, geen monitoren en/of muziek, de express treinen in Oekraïne bieden meer entertainment.

Algehele indruk?
Een zeer fijne maatschappij, een waar ik graag weer mee vlieg, vlucht was voorbij in no-time en met de goede maaltijd was ik iniedergeval erg blij.
Vriendelijk personeel dat geïntereseerd was in de passagiers en graag een praatje maakte. Jammer alleen dat de Engelse instructies steeds zacht door de cabine klonken, iniedergeval zachter dan de Russische en Oekraïense.
pi_40674933
quote:
Op maandag 31 juli 2006 10:36 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Wij hebben nog geluk gehad, sommige mensen hebben na hun vakantie geen geld meer voor eten, overnachtingen etc. Die zitten dagen op het vliegveld op en neer te sjouwen, met een stokbroodje die aan mensen werd uitgedeeld.
Tja, je kunt dagenlang als een zak zout in de massa op de luchthaven gaan zitten foeteren op KLM todat je geholpen wordt, maar reizen betekent ook anticiperen en een beetje flexibel zijn. Bijvoorbeeld naar de stad terugreizen en daar geld pinnen. En als je zo rood staat dat je zelfs door je standaardkrediet heen bent, een familielid bellen en vragen of ze je via Western Union geld sturen.

Was die staking niet al dagenlang in het nieuws? Je weet dat het voor KLM ook een onmogelijke situatie gaat worden, dus je pakt bijvoorbeeld de trein naar een grote stad in de buurt of gewoon naar Nederland. Voor geannuleerde (en vertraagde) vluchten zijn internationale regelingen getroffen: je krijgt je geld terug en kunt daarmee je treinreis financieren.

Vervelend dat het zo gegaan is, maar je klacht wijst niet er niet op dat er binnen de KLM iets structureel mis zou zijn waardoor het beter is ze te vermijden (zoals bijv. Onur Air).
pi_40675003
quote:
Op zondag 30 juli 2006 18:46 schreef Kevin1Bravo het volgende:
[..]
Jezus je kan ook het nieuws volgen.
pi_40857254
Even een tussendoor vraagje. Hoe komt het eigenlijk dat je op het ene vliegveld wel nog apart airport tax moet betalen, en op het andere vliegveld niet ? (zit dan in de ticketprijs ?).

En is er een regeltje bij welk vliegveld wel en welke niet ? Volgens mij hoef je in Europa nooit apart airport tax te betalen. Buiten Europa wel ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_40861683
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 06:52 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Jezus je kan ook het nieuws volgen.
Is dit grappig bedoelt ofzo? We waren daar in totaal met 8 man die er niets van wisten en niemand in de rij en bij het hotel wist ervan. En er word genoeg nieuws gelezen hoor .
pi_40862682
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 08:19 schreef LangeTabbetje het volgende:
Even een tussendoor vraagje. Hoe komt het eigenlijk dat je op het ene vliegveld wel nog apart airport tax moet betalen, en op het andere vliegveld niet ? (zit dan in de ticketprijs ?).

En is er een regeltje bij welk vliegveld wel en welke niet ? Volgens mij hoef je in Europa nooit apart airport tax te betalen. Buiten Europa wel ?
Sommige vliegvelden willen graag dat je nog een departure tax betaalt. Dat is sowieso het geval in NZ.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 16 augustus 2006 @ 18:40:21 #299
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_40875674
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 12:11 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Sommige vliegvelden willen graag dat je nog een departure tax betaalt. Dat is sowieso het geval in NZ.
Ligt eraan hoe ze de inzameling houden. Je betaalt bij elk airport Airport Tax, bij veel zit dit al in de ticketprijs, bij andere inderdaad niet en moet je op het laatst nog betalen.
In principe is het betalen op de airport het eerlijkst, je betaald immers als je ook echt vliegt, als je een ticket boekt en niet vliegt en de airport tax wordt van tevoren berekend heb je al wel betaald.

Uiteraard is betalen in je ticketprijs het handigst!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_40919483
Maatschappij?
Sterling www.sterlingticket.com

Traject?
Schiphol - Oslo Gardemoen

Prijs?
¤ 85 retour incl tax

Toestel?
Boeing 737

Vertraging?
Heen: 4 uur. Was al bekend bij het inchecken dat er bijna 2 uur vertraging zou zijn. Dus direct een voucher gekregen om voor 15 euro te kunnen dineren.
Terug een half uur vertraging bij vertrek en aankomst.

Vriendelijk personeel?
Op de heenweg duidelijk vermoeid vanwege de vertraging. Wel correct en vriendelijk.

Comfort?
Omdat je zelf kan inchecken op de automaten in Vertrek 4 voor low cost vluchten, in 1 minuut stoel 1A en 1B voor mezelf en reisgenoot uit de machine getoverd. Geen idee waarom er zoveel mensen in de rij stonden om in te checken, want bagage kun je bij elke Menzies balie afgeven (alhoewel de eerste baliemedewerker beweerde dat dat niet kon, kon het later wel)

Lekker eten?
Niet geprobeerd

Entertainment?
Een beduimeld in-flight magazine en een catalogus vol met tax free producten die je thuisbezorgd kan krijgen.

Algehele indruk?
Niets mis mee. De uiteindelijke vertraging konden zij niet veel aan doen. Dat soort dingen kunnen gebeuren. De piloot had nog wel even iets mogen zeggen op de heenweg.
Vertraging werd met vouchers netjes opgelost en ook was er op Gardemoen een extra bus geregeld om iedereen naar de stad te kunnen vervoeren

Nog iets over de luchthaven
Na 23.00 rondhangen op Schiphol is niet zo fijn, omdat vrijwel alles gesloten is. Wel nu eens de mogelijkheid gehad om het Food Court te proberen, wat goed bevallen is. Je kunt daar voor 15 euro een complete wok maaltijd krijgen, en anders zit er nog een Burger King of een pizzeria.
Opvallend is wel de muizen die door de pieren lopen 's avonds na het sluiten van de bars.

Gardemoen is een mooie moderne luchthaven. Je kan er ook bij aankomst tax free shoppen, altijd handig voor een flesje drank... De bus naar de stad kost 's nachts 180 NOK, zo'n 22 euro enkele reis en doet er een uur over. Overdag kost het 120 NOK.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')