abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 juli 2006 @ 19:42:47 #276
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_40361070
quote:
Op maandag 31 juli 2006 19:11 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Opzicht heeft KLM wel degelijk grotere vliegtuigen over!

Voorbeeld, de vlucht vanuit Bangkok Thailand komt rond 05.35 aan, deze vertrekt pas weerk om 20:40 uur, dat betekent dat deze een hele tijd aan de grond staat. Gezien het een 747-COMBI KLM-ASIA kist is, zal deze lijkt mij niet worden ingezet voor andere vluchten, zo zullen er nog wel meer vluchten op deze manier gepland worden.
(Uiteraard voor de schoonmaak en onderhoud is dit geen overbodige luxe, gezien ze inderdaad als ze naar Azië vliegen bijna niet stil staan).
Lees dit topic ff, denk dat je dat ook wel zeer interessant gaat vinden...
http://www.airliners.net/(...)n/read.main/2903482/
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_40363850
Baggage afgeleverd vandaag, bon van 25 Euro korting op de volgende vlucht gekregen. Maar die gaat niet gebruikt worden denk ik .
  maandag 31 juli 2006 @ 21:04:55 #278
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_40364125
Mag ik hem hebben?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_40367562
quote:
Op maandag 31 juli 2006 21:04 schreef Jaguarized het volgende:
Mag ik hem hebben?
Daar ga ik niet over, kan altijd nog van pas komen .
  Moderator maandag 31 juli 2006 @ 22:58:02 #280
45833 crew  Fogel
pi_40368585
quote:
Op maandag 31 juli 2006 21:04 schreef Jaguarized het volgende:
Mag ik hem hebben?
Je mag de mijne hebben hoor. Heb er ook nog een paar van 50¤ liggen.

Bij die van 25¤ moet de ticketprijs zonder tax minimaal 100¤ zijn en bij die van 50 minimaal 150 als ik het goed herinner.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  maandag 31 juli 2006 @ 23:06:17 #281
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_40368969
quote:
Op maandag 31 juli 2006 22:58 schreef Fogel het volgende:

[..]

Je mag de mijne hebben hoor. Heb er ook nog een paar van 50¤ liggen.

Bij die van 25¤ moet de ticketprijs zonder tax minimaal 100¤ zijn en bij die van 50 minimaal 150 als ik het goed herinner.
Ineens wordt het hier interessant
  Moderator maandag 31 juli 2006 @ 23:10:26 #282
45833 crew  Fogel
pi_40369128
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:06 schreef Douwe het volgende:

[..]

Ineens wordt het hier interessant
Je wil er ook een?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  maandag 31 juli 2006 @ 23:23:26 #283
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_40369652
Ja
pi_40371392
ik wil ook
pi_40371891
quote:
Op maandag 31 juli 2006 13:49 schreef Kevin1Bravo het volgende:

[..]

Ik wist er helemaal niets vanaf, netzoals heel veel anderen. Mij viel het op dat er politiebusjes stonden en dat het wel erg druk en hectisch was. Kwam er pas achter toen we andere Nederlanders tegen kwamen.
Mijn moeder kwam al weken geleden aan met eventuele stakingen van Iberia (en eventueel ook Vueling (Spaanse maatschappij) waarmee ik terug zou vliegen vanuit Spanje, wist niet of die mensen ook mee zouden staken). Gelukkig was er bij ons (vlogen vanaf Valencia terug) niets aan de hand, maar ik had wel in mijn achterhoofd dat het wellicht een rare dag zou kunnen worden .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_40450121
Maatschappij?
Sky Europe

Traject?
Amsterdam - Praag - Amsterdam

Prijs?
90 euro

Toestel?
een gloednieuwe 737-700

Vertraging?
Op de heenreis een half uur en op de terugreis een kwartier te vroeg

Vriendelijk personeel?
Prima

Comfort?
Krappe zitplaatsen als je langer bent dan 1.90, maar voor die prijs en een nieuw toestel hoor je mij niet klagen

Lekker eten?
Geen idee, niks besteld

Entertainment?
In fligt magazine

Algehele indruk?
Nette maatschappij en voor dat geld was het gewoon erg goed
Too much is never enough!
pi_40517619
- Maatschappij? Turkish Airlines
- Traject? Duesseldorf-istanbul, Istanbul-trabzon
- Vertraging? half uurtje
- Vriendelijk personeel? Spraken zeer slecht engels, afgezien van 1 mannelijke steward
- Lekker eten? Goed te eten, turks
- Entertainment? Radio en Film
- Algehele indruk? Slecht onderhouden vliegtuigen, iig van binnen. Ik druk de wc-spoel knop in, die was vastgeplakt met plakband en de hele zooi, met een halve kilo electronica valt op de grond (Hij spoelde wel daardoor

De piloot verontschuldigde zich voor z'n slechte engels beetje jammer dus.

Op de binnenlandse vlucht Istanbul-Trabzon ging niemand op de goede plaats zitten waardoor ik naast een stinkend oud vrouwtje terecht kwam ipv 1 van de 13 nederlandse jongens

edit: we hebben ook nog 12 uur op onze bagage moeten wachten in trabzon.
pi_40523269
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 00:19 schreef Elefes het volgende:

[..]

Mijn moeder kwam al weken geleden aan met eventuele stakingen van Iberia (en eventueel ook Vueling (Spaanse maatschappij) waarmee ik terug zou vliegen vanuit Spanje, wist niet of die mensen ook mee zouden staken). Gelukkig was er bij ons (vlogen vanaf Valencia terug) niets aan de hand, maar ik had wel in mijn achterhoofd dat het wellicht een rare dag zou kunnen worden .
Ik kan in ieder geval met zekerheid zeggen dat Australian Airlines per 1 augustus al haar vluchten heeft gestaakt. Mijn vader zou 8 augustus hier aankomen, maar dat gaan ze dus niet halen. Vindt ie ook zo erg (not )
Relax, TAKE IT EASY, for there is nothing that we can do
pi_40524200
Op mijn terugreis van Bangkok naar Amsterdam zat er voor mij éen Chinees die steeds zat te scheten, teminste hij stonk verschrikkelijk.
Amstelveen de beste
  zondag 6 augustus 2006 @ 00:39:52 #290
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_40527762
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 22:19 schreef DustyRabbit het volgende:

[..]

Ik kan in ieder geval met zekerheid zeggen dat Australian Airlines per 1 augustus al haar vluchten heeft gestaakt. Mijn vader zou 8 augustus hier aankomen, maar dat gaan ze dus niet halen. Vindt ie ook zo erg (not )
Een binnenlandse vlucht met Australian van waar naar waar?
quote:
Australian Airlines branded passenger flights will no longer operate after 30 June 2006.
  zondag 6 augustus 2006 @ 17:15:51 #291
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_40545735
Maatschappij?
Sky Europe

Traject?
Amsterdam - Praag - Amsterdam

Prijs?
60 euro

Toestel?
heen een oude boeing 737-500
terug de nieuwe 737-700

Vertraging?
Op de heenreis 2 minuten en op de terugreis 30 minuten te vroeg

Vriendelijk personeel?
Goed, op de terugweg was het wel een volledig mannelijke bemanning, dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt

Comfort?
Het is een budgetairliner, dus je zit krap, wel was op de heenreis de afstand zo mogelijk nog kleiner tussen de stoelen.
Wel een voordeel dat ondanks dat je plaatsnummer toegewezen krijgt, als je een beetje laat instapt dan weet je welke stoelen leeg blijven, en zo had ik heen als terug toch nog 3 plekken voor mijzelf

Lekker eten?
Opzich is dat wel duur, 2 euro voor een blikje cola, maar goed, ik moet niet zeuren, ik heb niks genomen

Entertainment?
Een inflight magazine, EN een fantastisch uitzicht bij het opstijgen over Amsterdam, en mooi bij aankomst in Praag, terug mooi over Noord Nederland en het IJsselmeer, geweldig om te zien!

Algehele indruk?
Goede maatschappij, prettige vlucht gehad, zeker door het uitzicht, ik vlieg zeker nog een keer met ze. (Minimaal 2x, ik moet nog naar Bratislava en Budapest
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_40557446
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 00:39 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Een binnenlandse vlucht met Australian van waar naar waar?
[..]
Van Cairns naar Sydney, maar als ik jouw post zo lees zou dat ook weleens vanaf 1 juli geweest kunnen zijn.
Relax, TAKE IT EASY, for there is nothing that we can do
pi_40561483
Maatschappij?
Ukraine International Airlines

Traject?
Amsterdam - Kiev Borispil

Prijs?
¤335 (voor de retourvlucht, de terugreis was echter met KLM)

Toestel?
Volgens mij een737-500

Vertraging?
Geen, vlucht vertrok op tijd en kwam optijd aan, alleen de bagage band was traag in Kiev, moest bijna een uur wachten eer ik mijn tas had zonder enige informatie en nergens een wisselkantoor zodat ik even wat te drinken kon halen maar dat ligt aan het vliegveld en niet aan de maatschappij zelf.

Vriendelijk personeel?
Goed, vriendelijk en zeer behulpzaam, steeds met een lach en konden elke vraag beantwoorden. Ze spraken Russisch, Oekraïens en Engels (en twee spraken er ook Nederlands). De uitleg was in het Engels, Russisch en Oekraïens dus zeer grondig want alles werd drie keer getoond.

Comfort?
Heerlijk luxe stoelen met een soort van leren bekleding, Business Class had dezelfde stoelen zag ik dus daar was geen verschil in, genoeg beenruimte (al ben ik niet zo groot) en genoeg/ruime toiletten.

Lekker eten?
Smakelijk eten, een soort van Pasta met vlees en een zeer smakelijke saus. Drinken was onbeperkt en gratis, je mocht zelf bepalen wat je wou drinken waardoor dus bij velen de alcohol rijkelijk vloeide maar er werd wel orde gehouden.

Entertainment?
Het standaard magazine van de luchtvaartmaatschappij maar verder niets, geen monitoren en/of muziek, de express treinen in Oekraïne bieden meer entertainment.

Algehele indruk?
Een zeer fijne maatschappij, een waar ik graag weer mee vlieg, vlucht was voorbij in no-time en met de goede maaltijd was ik iniedergeval erg blij.
Vriendelijk personeel dat geïntereseerd was in de passagiers en graag een praatje maakte. Jammer alleen dat de Engelse instructies steeds zacht door de cabine klonken, iniedergeval zachter dan de Russische en Oekraïense.
pi_40674933
quote:
Op maandag 31 juli 2006 10:36 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Wij hebben nog geluk gehad, sommige mensen hebben na hun vakantie geen geld meer voor eten, overnachtingen etc. Die zitten dagen op het vliegveld op en neer te sjouwen, met een stokbroodje die aan mensen werd uitgedeeld.
Tja, je kunt dagenlang als een zak zout in de massa op de luchthaven gaan zitten foeteren op KLM todat je geholpen wordt, maar reizen betekent ook anticiperen en een beetje flexibel zijn. Bijvoorbeeld naar de stad terugreizen en daar geld pinnen. En als je zo rood staat dat je zelfs door je standaardkrediet heen bent, een familielid bellen en vragen of ze je via Western Union geld sturen.

Was die staking niet al dagenlang in het nieuws? Je weet dat het voor KLM ook een onmogelijke situatie gaat worden, dus je pakt bijvoorbeeld de trein naar een grote stad in de buurt of gewoon naar Nederland. Voor geannuleerde (en vertraagde) vluchten zijn internationale regelingen getroffen: je krijgt je geld terug en kunt daarmee je treinreis financieren.

Vervelend dat het zo gegaan is, maar je klacht wijst niet er niet op dat er binnen de KLM iets structureel mis zou zijn waardoor het beter is ze te vermijden (zoals bijv. Onur Air).
pi_40675003
quote:
Op zondag 30 juli 2006 18:46 schreef Kevin1Bravo het volgende:
[..]
Jezus je kan ook het nieuws volgen.
pi_40857254
Even een tussendoor vraagje. Hoe komt het eigenlijk dat je op het ene vliegveld wel nog apart airport tax moet betalen, en op het andere vliegveld niet ? (zit dan in de ticketprijs ?).

En is er een regeltje bij welk vliegveld wel en welke niet ? Volgens mij hoef je in Europa nooit apart airport tax te betalen. Buiten Europa wel ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_40861683
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 06:52 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Jezus je kan ook het nieuws volgen.
Is dit grappig bedoelt ofzo? We waren daar in totaal met 8 man die er niets van wisten en niemand in de rij en bij het hotel wist ervan. En er word genoeg nieuws gelezen hoor .
pi_40862682
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 08:19 schreef LangeTabbetje het volgende:
Even een tussendoor vraagje. Hoe komt het eigenlijk dat je op het ene vliegveld wel nog apart airport tax moet betalen, en op het andere vliegveld niet ? (zit dan in de ticketprijs ?).

En is er een regeltje bij welk vliegveld wel en welke niet ? Volgens mij hoef je in Europa nooit apart airport tax te betalen. Buiten Europa wel ?
Sommige vliegvelden willen graag dat je nog een departure tax betaalt. Dat is sowieso het geval in NZ.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 18:40:21 #299
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_40875674
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 12:11 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Sommige vliegvelden willen graag dat je nog een departure tax betaalt. Dat is sowieso het geval in NZ.
Ligt eraan hoe ze de inzameling houden. Je betaalt bij elk airport Airport Tax, bij veel zit dit al in de ticketprijs, bij andere inderdaad niet en moet je op het laatst nog betalen.
In principe is het betalen op de airport het eerlijkst, je betaald immers als je ook echt vliegt, als je een ticket boekt en niet vliegt en de airport tax wordt van tevoren berekend heb je al wel betaald.

Uiteraard is betalen in je ticketprijs het handigst!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_40919483
Maatschappij?
Sterling www.sterlingticket.com

Traject?
Schiphol - Oslo Gardemoen

Prijs?
¤ 85 retour incl tax

Toestel?
Boeing 737

Vertraging?
Heen: 4 uur. Was al bekend bij het inchecken dat er bijna 2 uur vertraging zou zijn. Dus direct een voucher gekregen om voor 15 euro te kunnen dineren.
Terug een half uur vertraging bij vertrek en aankomst.

Vriendelijk personeel?
Op de heenweg duidelijk vermoeid vanwege de vertraging. Wel correct en vriendelijk.

Comfort?
Omdat je zelf kan inchecken op de automaten in Vertrek 4 voor low cost vluchten, in 1 minuut stoel 1A en 1B voor mezelf en reisgenoot uit de machine getoverd. Geen idee waarom er zoveel mensen in de rij stonden om in te checken, want bagage kun je bij elke Menzies balie afgeven (alhoewel de eerste baliemedewerker beweerde dat dat niet kon, kon het later wel)

Lekker eten?
Niet geprobeerd

Entertainment?
Een beduimeld in-flight magazine en een catalogus vol met tax free producten die je thuisbezorgd kan krijgen.

Algehele indruk?
Niets mis mee. De uiteindelijke vertraging konden zij niet veel aan doen. Dat soort dingen kunnen gebeuren. De piloot had nog wel even iets mogen zeggen op de heenweg.
Vertraging werd met vouchers netjes opgelost en ook was er op Gardemoen een extra bus geregeld om iedereen naar de stad te kunnen vervoeren

Nog iets over de luchthaven
Na 23.00 rondhangen op Schiphol is niet zo fijn, omdat vrijwel alles gesloten is. Wel nu eens de mogelijkheid gehad om het Food Court te proberen, wat goed bevallen is. Je kunt daar voor 15 euro een complete wok maaltijd krijgen, en anders zit er nog een Burger King of een pizzeria.
Opvallend is wel de muizen die door de pieren lopen 's avonds na het sluiten van de bars.

Gardemoen is een mooie moderne luchthaven. Je kan er ook bij aankomst tax free shoppen, altijd handig voor een flesje drank... De bus naar de stad kost 's nachts 180 NOK, zo'n 22 euro enkele reis en doet er een uur over. Overdag kost het 120 NOK.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')