WHOOHOO!!!!quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 22:13 schreef golfer het volgende:
Alweer een kans die RvN mist, maar maakt niet uit want WIJ GAAN NAAR HET WK
Laat ie maar eerst wat presteren bij Valencia...quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 22:13 schreef erikh het volgende:
Haal Kluivert er maar inderdaad weer bij voor Ruud,
quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 22:13 schreef golfer het volgende:
Alweer een kans die RvN mist, maar maakt niet uit want WIJ GAAN NAAR HET WK
hij kwam het strafschopsgebied niet binnenquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 22:14 schreef Dj_Day-V het volgende:
opletten nu valt baros.
sarsquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 22:18 schreef Ruzbeh het volgende:
FLUIT DAN AF VUILE HOERENSCHEITSRECHTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 22:18 schreef Ruzbeh het volgende:
FLUIT DAN AF VUILE HOERENSCHEITSRECHTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dat zal wel een feit zijn, weliswaar was de loting ook gunstig. Eerst geboft met de Tsjechen thuis. Slecht gepresteerd in Macedonie. Toen gezwijnd in Finland. En nu weer tegen de kreupele Tsjechen goed weggekomen. We zullen maar hopen dat het in Duitsland ook zo mag lopenquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 22:16 schreef Bullpit het volgende:
Nederland heeft zich nog nooit zo gemakkelijk gekwalificeerd
gelul!quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 22:20 schreef okee6 het volgende:
[..]
Dat zal wel een feit zijn, weliswaar was de loting ook gunstig. Eerst geboft met de Tsjechen thuis. Slecht gepresteerd in Macedonie. Toen gezwijnd in Finland. En nu weer tegen de kreupele Tsjechen goed weggekomen. We zullen maar hopen dat het in Duitsland ook zo mag lopen
Neequote:Op zaterdag 8 oktober 2005 22:22 schreef erikh het volgende:
Kan die Jan Mulder alsjeblieft zijn smoel houden
Ik lach er gewoon omquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 22:22 schreef erikh het volgende:
Kan die Jan Mulder alsjeblieft zijn smoel houden
quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 22:21 schreef ErikT het volgende:
We gaan naar het WK!
quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 22:21 schreef ErikT het volgende:
We gaan naar het WK!
6-3 verlorenquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 22:27 schreef Chandler het volgende:
Wat is de score nouw? ken het nergens vinden:P
En dan te bedenken dat er nog Nederlanders zijn die niet blij zijn met de kwalificatie. Ga dat maar eens uitleggen daarquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 22:32 schreef andre77 het volgende:
Door de overwinning van Oranje zijn ook Polen en Kroatië geplaatst.
Ook Zweden, Engeland en Roemenië zijn er blij mee.
idd. gelijk spel is niet genoeg.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 22:32 schreef popolon het volgende:
Tsjechie 3e.
Moeten de volgende dus winnen.
Roemenie had nog wat tegoed na hun overwinning op Tsjechiequote:Op zaterdag 8 oktober 2005 22:32 schreef andre77 het volgende:
Door de overwinning van Oranje zijn ook Polen en Kroatië geplaatst.
Ook Zweden, Engeland en Roemenië zijn er blij mee.
Hij heeft Robben gewisseld.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 22:47 schreef Knoekie het volgende:
Als Van Basten lef had, had hij Robben na de 2- 0 moeten wisselen
dat heeft ie toch gedaan?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 22:47 schreef Knoekie het volgende:
Dat deedtie ook hoorquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 22:47 schreef Knoekie het volgende:
Of niet.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 22:50 schreef nz1900 het volgende:
meest geflatteerde zege van het jaar.
Straks op WK tegen Brazilie of Argentinie en dan er meteen uit.
Zonneveldquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 22:50 schreef nz1900 het volgende:
Die treffen we pas in de halve finale en die winnen we, net als de finale tegen Duitsland.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 22:50 schreef nz1900 het volgende:
Ja doei.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 22:50 schreef nz1900 het volgende:
Duitsland haalt de 2e ronde niet eensquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 23:08 schreef golfer het volgende:
[..]
Die treffen we pas in de halve finale en die winnen we, net als de finale tegen Duitsland.
In mijn voorspellende droom die ik deze week had niet hoor.quote:
Grappig is ie he?quote:
heet jij toevallig vBommel, en uit je zo je frustratie dat je niet geselecteerd bent?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 23:39 schreef ErikT het volgende:
[..]
Grappig is ie he?
Blij, blij, als Tsjechië mee gaat ben ik blij. En ik wil ook Spanje. Ben wel blij met Oekraïne en waarschijnlijk Servië Montenegro. En ik hoop dat we Ivoorkust loten om Kalou onder de grond te schoppen. T wordt een fijn WK
En de originaliteitsprijs gaat naar...tromgeroffel....quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 23:41 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
heet jij toevallig vBommel, en uit je zo je frustratie dat je niet geselecteerd bent?
Nee kan en mag niet. Daarom wordt de eindstand veranderd in 2-0 voor Tsjechie.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 23:44 schreef Joana het volgende:
Vraagje:
Waarom had van Bronckhorst zijn nick Gio op zijn shirt staan, kan dat zomaar?![]()
Oh die is volgend jaar in Duitsland.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 23:44 schreef appelsientje het volgende:
Ben benieuwd naar 't WK.
Vrijwel elke Braziliaan speelt ook met zn bijnaamquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 23:44 schreef Joana het volgende:
Vraagje:
Waarom had van Bronckhorst zijn nick Gio op zijn shirt staan, kan dat zomaar?![]()
Netzoals alle wedstrijden van Zweden nu ongeldig verklaard worden met Zlatan, ik bedoel Ibrahimovicquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 23:45 schreef Nashje het volgende:
[..]
Nee kan en mag niet. Daarom wordt de eindstand veranderd in 2-0 voor Tsjechie.
kvond wel apart, nooit gezien in het Ned. elftal.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 23:49 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Vrijwel elke Braziliaan speelt ook met zn bijnaam
Cruijff speelde ook met Jordi achterop tijdens Euro 96quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 23:50 schreef Joana het volgende:
[..]
kvond wel apart, nooit gezien in het Ned. elftal.
Hij speelt al sinds vorig jaar of zo met Gio op z'n shirt in Oranje geloof ik....quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 23:50 schreef Joana het volgende:
[..]
kvond wel apart, nooit gezien in het Ned. elftal.
Volgens mij niet. Is nog niet zolang dat ie in Oranje met Gio speelt, bij Barca heeft ie het wel al langer.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 23:53 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Hij speelt al sinds vorig jaar of zo met Gio op z'n shirt in Oranje geloof ik....
Dat zeiden ze in 2002 ook. En toch haalden ze met het grootste kut-team dat ze ooit hebben gehad de finale...quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 23:29 schreef VoreG het volgende:
[..]
Duitsland haalt de 2e ronde niet eens
Ja, het is best knap om twee keer oog in oog met Cech te missen, veel spitsen scoren gewoon.quote:Op zondag 9 oktober 2005 01:26 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wat was Ruud weer goed zeg.
Is Mr Intikker niet geweldig?quote:Op zondag 9 oktober 2005 01:26 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wat was Ruud weer goed zeg.
Ze noemen hem niet voor niets een goaltjesdiefquote:Op zondag 9 oktober 2005 01:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Voor dat laatste was ik ook bang Nikk. Verder had hij die ene bal moeten laten gaan voor Van Persie, die had 'm wel binnen geschoten.
Bij Griekenland?quote:Op zondag 9 oktober 2005 01:32 schreef Dr.Daggla het volgende:
En wat hebben we van Bommel gemist zeg,.
Ik vond Kuijt vandaag slechter dan Van Nistelrooij, veel balverlies en slordigheidjes, dan gleed hij weer uit, dan raakte hij de bal niet goed, het was echt niet zijn wedstrijd.quote:Op zondag 9 oktober 2005 01:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Van Nistelrooij krijgt oneindig veel krediet, terwijl hij voortdurend met afstand de slechtste man van het veld is. Dat iemand slecht is ok, maar Ruud loopt gewoon in de weg en de rest te frustreren.
Van Bommel, niet gezien vandaag?
Ja, de inbreng van psv is weer onmisbaar in dit oranje (quote:Op zondag 9 oktober 2005 01:32 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik begrijp niet dat kutje van Nistelrooy mocht blijven staan. Met afstand de slechste man op het veld.
En wat hebben we van Bommel gemist zeg,.
We gaan geflatteerd het WK winnen en het bier zal niet minder smaken.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 22:50 schreef nz1900 het volgende:
Het is heel leuk dat we geplaatst zijn voor het WK, dat over 8 maanden begint. Maar laten we wel duidelijk stellen dat we het dan moeten laten zien, daar hebben we het allemaal voor gedaan.quote:Op zondag 9 oktober 2005 02:27 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Typisch Nederlandse reacties weer. We zijn door naar het WK, goeie wedstrijd, kwalificatie met nog een wedstrijd te gaan. Nu zijn alle Hollanders wel blij zeker?
Nee, want Van Nistelrooij speelde slecht, en we hadden mazzel, en en en en ......
Wat zijn we toch een leuk landje
De eerste ronde tref je waarschijnlijk landen met nog slechtere kwaliteit dan Roemenie zoals Saudi Arabie of Togo. Die moet men gewoon door kunnen komen. Vanaf de 8e finales wordt het pas menensquote:Op zondag 9 oktober 2005 03:47 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het is heel leuk dat we geplaatst zijn voor het WK, dat over 8 maanden begint. Maar laten we wel duidelijk stellen dat we het dan moeten laten zien, daar hebben we het allemaal voor gedaan.
Op het WK is het andere koek, er zijn andere landen met veel meer kwaliteit dan Roemenië, Macedonië, etc.
Daarom moeten we ondanks onze winst en zeer goede resultatenreeks (15 wedstrijden ongeslagen, 31 punten na 11 wedstrijden, 3 tegengoals na 11 wedstrijden) kritisch blijven en dus ook kijken naar wat er mis ging en waar dingen beter kunnen/moeten.
Het was je nog niet opgevallen dat iedereen met kritiek op Oranje werd uitgemaakt voor Van Bommel knuffelaar?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 23:44 schreef SocialDisorder het volgende:
ik had em nog niet gezien, maar ik ben blij met de prijs, heb ik tenminste nog wat... Hoe zit je met je Kleenex, nog genoeg over?
Waarom was je voor Tsjechië dan?quote:Op zondag 9 oktober 2005 09:48 schreef ErikT het volgende:
[..]
Het was je nog niet opgevallen dat iedereen met kritiek op Oranje werd uitgemaakt voor Van Bommel knuffelaar?
Hoe t ook zij, ik was meer voor Tsjechië dan tegen Oranje. Maar ja, lezen is ook zooooo lastig.
Ik vind Tsjechië een schitterend team. Ik houd van mooi voetbal kijken en dat kunnen zij spelen. Die moeten erbij zijn op het WK. Bovendien zou Engeland zo genaaid worden, die mogen van mij thuis blijven, daar is zeer weinig aan te genieten.quote:
Daar ben ik het wel mee eens, maar dat hoeft van mij niet ten koste van NL te gaan. Tsjechië haalt het trouwens ook wel.quote:Op zondag 9 oktober 2005 09:55 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ik vind Tsjechië een schitterend team. Ik houd van mooi voetbal kijken en dat kunnen zij spelen. Die moeten erbij zijn op het WK. Bovendien zou Engeland zo genaaid worden, die mogen van mij thuis blijven, daar is zeer weinig aan te genieten.
Maar Oranje stond er al beter voor, ook met Macedonië thuis ipv Finland uit. Gelijkspelletje was eigenlijk perfect geweest.quote:Op zondag 9 oktober 2005 09:56 schreef Suijk het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens, maar dat hoeft van mij niet ten koste van NL te gaan. Tsjechië haalt het trouwens ook wel.
Dat klopt ook, maar dan hadden die v. Bommel knuffelaars te veel te zeiken gehad.quote:Op zondag 9 oktober 2005 10:02 schreef ErikT het volgende:
[..]
Maar Oranje stond er al beter voor, ook met Macedonië thuis ipv Finland uit. Gelijkspelletje was eigenlijk perfect geweest.
Niks mis met veel te zeiken te hebbenquote:Op zondag 9 oktober 2005 10:04 schreef Suijk het volgende:
[..]
Dat klopt ook, maar dan hadden die v. Bommel knuffelaars te veel te zeiken gehad.
Dus voor 1 speler je hele systeem omgooien?quote:Op zondag 9 oktober 2005 02:53 schreef start_finish het volgende:
Nederland speelde wel goed, maar wat is er goed aan een 4-3-3 systeem als je een van nistelrooij en kuijt voor heb die niet goed spelen. Maak er dan een 4-4-2 systeem van en gooi makaay er in. Nee want die presteert niet in oranje. Dat doet van nistelrooij ook niet echt vaak maar die krijgt meer kans. Nederland is goed maar het kan beter.
Hij was ook licht geblesseerd!quote:Op zondag 9 oktober 2005 10:11 schreef Suijk het volgende:
Overigens was het volkomen terecht dat Boula gewisseld werd.
Volgens mij wilde hij daar niet voor spelen, was zeker bang voor een pak rammel na een eventuele verliespartijquote:Op zondag 9 oktober 2005 12:08 schreef pberends het volgende:
Ivoorkust is ook geplaatst, dus kan Kalou daar voorlopig spelen.
Damn.!quote:Op zondag 9 oktober 2005 11:42 schreef Dj_Day-V het volgende:
Ook wat kijkcijfers voor talpa3.927.000
Waarom voor 1 speler. Voor meerdere spelers voor van nistelrooy omdat hij niet geweldig is en voor kuijt omdat hij op die plek nu niet lekker speelt en voor makaay omdat hij dan mischien beter kan spelen. Voor het systeem nu heb je nog een goede spits nodig en een goede vleugelspeler erbij.quote:Op zondag 9 oktober 2005 11:33 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dus voor 1 speler je hele systeem omgooien?.
Zo goed is Goofy nou ook weer niet hoor..
Waarom een goede spits als Van der Vaart in vorm is?quote:Op zondag 9 oktober 2005 12:30 schreef start_finish het volgende:
Iemand kalou gemist. Ja een goede spits zou wel handig zijn.
Niet echt neequote:Op zondag 9 oktober 2005 12:40 schreef twi het volgende:
Nee, Kalou speelt de laatste weken weergaloos
Die zit er toch ook niet bij?quote:Op zondag 9 oktober 2005 12:43 schreef erik.jansen101 het volgende:
[..]
Niet echt neeMaar Babel bijvoorbeeld ook niet, dus wat is je probleem?
Ik denk niet dat ie nog welkom is daar.quote:Op zondag 9 oktober 2005 12:51 schreef pberends het volgende:
Kalou wilde alleen bij Oranje omdat z'n kansen daar hoger zijn om met het WK mee te doen. Maar omdat Ivoorkust nu ook door is kan hij mooi weer terug.
Klopt, hij wil bij Oranje omdat ie dan grote sier op het WK kan maken om vervolgens naar de duurste clubs in Europa te kunnen. Volgens mij kan hij minder Nederlands dan de gemiddelde gastarbeider.quote:Op zondag 9 oktober 2005 12:52 schreef erik.jansen101 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ie nog welkom is daar.
Maar het ging hem niet eens om het WK, maar vooral om een toptransfer naar Engeland ofzo.
Misschien missen we dat soort dingen alsnog straks, want dit was het eindtournooi nog nietquote:Op zondag 9 oktober 2005 12:54 schreef speknek het volgende:
Dat zijn nou net de twee dingen die we altijd misten op een eindtoernooi.
Toch zijn er op het vorige WK grote landen als Argentinië, Frankrijk en Portugal gesneuveld in de eerste ronde.quote:Op zondag 9 oktober 2005 09:29 schreef trepper het volgende:
[..]
De eerste ronde tref je waarschijnlijk landen met nog slechtere kwaliteit dan Roemenie zoals Saudi Arabie of Togo. Die moet men gewoon door kunnen komen. Vanaf de 8e finales wordt het pas menens
eensquote:Op zondag 9 oktober 2005 12:58 schreef pberends het volgende:
Robben wordt de beste speler van het WK, als ie niet geblesseerd raakt.
En Van der Vaart wordt een goede tweede, mits hij in deze vorm blijft. Hij zal hele belangrijke doelpunten voor Oranje maken.quote:
Toen waren er al 5 wissels geweest of zo. En dat was een oefenpotje.quote:Op zondag 9 oktober 2005 13:04 schreef erik.jansen101 het volgende:
(die zag je vooral tegen Duitsland de laatste keer).
Nederland heeft gewoon een heel goed team... met een Boula en Mathijsen in vorm heb je een super verdediging, middenveld met Cocu en VDV samen.... en dan nog genoeg spitsen voorin. Is gewoon een luxe probleem wat Van Basten nu heeft.quote:Op zondag 9 oktober 2005 13:04 schreef erik.jansen101 het volgende:
Precies, ik bleef maar denken dat het steeds mazzel was, maar met dit soort 'mazzel' heeft Duitsland vele WK's gewonnen. Is het dan geluk of gewoon extreem effectief zijn?
Ondanks dat het een klootzak is, heeft VB gewoon het allerbeste uit dit materiaal gehaald, al hebben we ook nog veel zwakke punten (die zag je vooral tegen Duitsland de laatste keer).
Klopt, maar stel dat je straks op het WK in de halve finale tegen Italie of Duitsland 3 of 4 basisspelers moet missen door schorsingen/blessures. Dan zit je in dezelfde situatie. Dan wordt het verlenging en kun je er op aan gaan dat we in de verlenging of met penalties de lul zijn.quote:Op zondag 9 oktober 2005 13:06 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Toen waren er al 5 wissels geweest of zo. En dat was een oefenpotje.
Welnee.quote:Op zondag 9 oktober 2005 12:58 schreef pberends het volgende:
Robben wordt de beste speler van het WK, als ie niet geblesseerd raakt.
Wat een bull-shit.quote:Op zondag 9 oktober 2005 03:22 schreef star_gazer het volgende:
Dankzij 'ons' gaan zowel Polen, Kroatië alsEngeland
door
Ja, alsof die teams zelf niet gevoetbald hebben om door te gaanquote:
Waarom is van basten een klootzakquote:Op zondag 9 oktober 2005 13:04 schreef erik.jansen101 het volgende:
Precies, ik bleef maar denken dat het steeds mazzel was, maar met dit soort 'mazzel' heeft Duitsland vele WK's gewonnen. Is het dan geluk of gewoon extreem effectief zijn?
Ondanks dat het een klootzak is, heeft VB gewoon het allerbeste uit dit materiaal gehaald, al hebben we ook nog veel zwakke punten (die zag je vooral tegen Duitsland de laatste keer).
Oh, MvB is een klootzak omdat hij van oorsprong een ajacied is die prachtig kon ballen en ons het enige hoofdtoernooi ooit heeft bezorgt... én omdat hij een andere MvB uit een zekere provincieclub niet opstelt?quote:Op zondag 9 oktober 2005 22:58 schreef sampoo het volgende:
Het laat zich raden. Omdat hij een andere klootzak niet opstelt wellicht?
Mwah... vond Gullit dat toernooi wel iets belangrijker...quote:Op zondag 9 oktober 2005 23:50 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Oh, MvB is een klootzak omdat hij van oorsprong een ajacied is die prachtig kon ballen en ons het enige hoofdtoernooi ooit heeft bezorgt... én omdat hij een andere MvB uit een zekere provincieclub niet opstelt?![]()
Hij handelt niet eerlijk bij het selecteren van spelers, en die opmerkingen over van Bommel waren te lachwekkend voor woorden. Hij moet gewoon open kaart spelen wat betreft sommige spelers nu.quote:
Dus als je goed kan voetballen en prijzen voor je land/team wint, ben je bij voorbaat al geen klootzak?quote:Op zondag 9 oktober 2005 23:50 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Oh, MvB is een klootzak omdat hij van oorsprong een ajacied is die prachtig kon ballen en ons het enige hoofdtoernooi ooit heeft bezorgt... én omdat hij een andere MvB uit een zekere provincieclub niet opstelt?![]()
Had ik het de eerste keer toch goed geinterpreteerd
Jij kent hem niet, wij kennen hem niet. Ik kan hem alleen beoordelen op zijn prestaties en daarin vind ik hem geen klootzak.quote:Op zondag 9 oktober 2005 23:59 schreef erik.jansen101 het volgende:
[..]
Dus als je goed kan voetballen en prijzen voor je land/team wint, ben je bij voorbaat al geen klootzak?
quote:Op zondag 9 oktober 2005 23:59 schreef erik.jansen101 het volgende:
[..]
Dus als je goed kan voetballen en prijzen voor je land/team wint, ben je bij voorbaat al klootzak?
Klein detail; vBasten komt uit Utrechtquote:Op zondag 9 oktober 2005 23:50 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Had ik het de eerste keer toch goed geinterpreteerd
Klopt, maar hij komt wel als een klootzak overquote:Op maandag 10 oktober 2005 00:01 schreef Suijk het volgende:
[..]
Jij kent hem niet, wij kennen hem niet. Ik kan hem alleen beoordelen op zijn prestaties en daarin vind ik hem geen klootzak.
definieer klootzak. Hij komt op mij juist heel rustig en beheerst over. In tegenstelling tot een Advocaat. Ook het gedrag en houding van de spelers tijdens de training wijst er niet echt op dat we hier met een klootzak te maken hebben.quote:Op maandag 10 oktober 2005 08:55 schreef erik.jansen101 het volgende:
[..]
Klopt, maar hij komt wel als een klootzak over
Vooral dat ja.quote:Op maandag 10 oktober 2005 08:57 schreef SocialDisorder het volgende:
en houding van de spelers tijdens de training wijst er niet echt op dat we hier met een klootzak te maken hebben.
so what? heeft ie een fc utreg achtergrond..? nee, hij heeft een ajax-achtergrond. Dat is de reden dat veel azijnzeikertjes hem niet kunnen luchten in combinatie met zijn lik-op-stuk beleid met van bommel... zielig, maar helaas waar ben ik bangquote:Op maandag 10 oktober 2005 08:48 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Klein detail; vBasten komt uit Utrecht
En waar is dat in tegenspraak met die post van kama?quote:Op maandag 10 oktober 2005 08:48 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Klein detail; vBasten komt uit Utrecht
Ik vind 'm behoorlijk zelfverzekerd en relaxed. En als je denkt dat VanNisteldinges en Davids stille mannetjes zijn heb je het denk ik mis.quote:Op maandag 10 oktober 2005 09:02 schreef erik.jansen101 het volgende:
Ook al was ik het vaak niet met hem eens, Advocaat was veel duidelijker en eerlijker naar de spelers en het publiek toe. Klootzak is misschien een beetje erg hard om hem te beschrijven, maar ik vind hem nogal arrogant overkomen en ik denk dat ie dat doet omdat ie juist een beetje bang is om z'n status als 'de grote Marco' te verliezen als 'lastigere' spelers binnen de groep eens een keer commentaar leveren. Als ie nou gewoon eerlijk zei dat dat zijn probleem was, dan was ie toch een stuk beter overgekomen.
Advocaat en eerlijk......quote:Op maandag 10 oktober 2005 09:02 schreef erik.jansen101 het volgende:
Ook al was ik het vaak niet met hem eens, Advocaat was veel duidelijker en eerlijker naar de spelers en het publiek toe. Klootzak is misschien een beetje erg hard om hem te beschrijven, maar ik vind hem nogal arrogant overkomen en ik denk dat ie dat doet omdat ie juist een beetje bang is om z'n status als 'de grote Marco' te verliezen als 'lastigere' spelers binnen de groep eens een keer commentaar leveren. Als ie nou gewoon eerlijk zei dat dat zijn probleem was, dan was ie toch een stuk beter overgekomen.
nergens, ik denk alleen, ik zeg het even. vBasten komt uit de jeugd van FC Utrecht, wordt door een hoop mensen nog wel eens vergeten wanneer ze hem een 'kut-Amsterdammer' noemen.....quote:Op maandag 10 oktober 2005 09:47 schreef Doc het volgende:
[..]
En waar is dat in tegenspraak met die post van kama?
Voor het eerst in de historie is het Nederlands elftal een team!!!!!! Dus niet de betse individuelen ter wereld...maar een team! Een team dat tweede staat op de fifa ranglijst!quote:Op maandag 10 oktober 2005 08:55 schreef erik.jansen101 het volgende:
[..]
Klopt, maar hij komt wel als een klootzak over
Patrick Kluivertquote:Op maandag 10 oktober 2005 11:04 schreef SocialDisorder het volgende:
yup, ik ben zo langzaamaan voor Kluivert in de spits en vNistelrooy eruit. 2 kansen gehad in een één-op-één situatie met de keeper, allebei verprutst. Kluivert is met 40 doelpunten een stuk trefzekerder gebleken dan vNistelrooy. Hoewel ze allebei 1 op 2 lopen momenteel.
Mja, in het verleden behaalde resultaten bieden nog geen garantie voor de toekomst... Kluivert heeft er inderdaad al aardig wat in het netje liggen bij Oranje, maar is zo onderhand toch wel op een zijspoor geraakt hoor. Het laatste wat ik van hem hoorde was dat Newcastle hem kwijt wilde. Eerlijk gezegd geen idee of dat nog is doorgegaan, maar we horen voor een spits met zijn kwaliteiten toch wel bar weinig van hem.quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:04 schreef SocialDisorder het volgende:
yup, ik ben zo langzaamaan voor Kluivert in de spits en vNistelrooy eruit. 2 kansen gehad in een één-op-één situatie met de keeper, allebei verprutst. Kluivert is met 40 doelpunten een stuk trefzekerder gebleken dan vNistelrooy. Hoewel ze allebei 1 op 2 lopen momenteel.
Makaay past niet in dit systeem. En presteert sowieso al niet in Oranje. Kluivert speelt momenteel bij Valencia.quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:41 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Mja, in het verleden behaalde resultaten bieden nog geen garantie voor de toekomst... Kluivert heeft er inderdaad al aardig wat in het netje liggen bij Oranje, maar is zo onderhand toch wel op een zijspoor geraakt hoor. Het laatste wat ik van hem hoorde was dat Newcastle hem kwijt wilde. Eerlijk gezegd geen idee of dat nog is doorgegaan, maar we horen voor een spits met zijn kwaliteiten toch wel bar weinig van hem.
Als je dan toch een andere spits in de punt wil, probeer dan liever een Makaaij of Kuijt.
Maar heeft wel de kwaliteit om er af en toe een bal in te schoppen. Ons aller Patrick is dat al een aardig tijdje kwijt.quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:45 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Makaay past niet in dit systeem. En presteert sowieso al niet in Oranje. Kluivert speelt momenteel bij Valencia.
Blijkbaar niet. Hoe verklaar je anders dat Makaay de sterren van de hemel speelt in Duitsland, maar zodra hij in dat oranje shirt voetbalt geen pepernoot meer raakt?quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:57 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Maar heeft wel de kwaliteit om er af en toe een bal in te schoppen. Ons aller Patrick is dat al een aardig tijdje kwijt.
Iets meer offtopic: Ik word zo langzamerhand nogal ziek van al dat geroep dat mensen (bommel, makaaij) niet in een systeem passen. Is dat dan het enige criterium ofzo?
Nu zit je opgescheept met mensen die wel in het systeem passen, maar verder niks toevoegen. Danwel door eigen kwaliteiten, danwel door de positie waar ze staan.
En als resultaat krijg je dan dat gedegen collectieve voetbal dat Oranje nu speelt. Ik zou zo af en toe ook nog weleens willen genieten van wat individuele klasse. Maar blijkbaar tellen dat soort overwegingen niet als je maar blijft winnen.
quote:Op maandag 10 oktober 2005 10:10 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Het selectiebeleid was misschien consistenter dan nu onder vBasten
Het punt is dat zowel Makaay als Seedorf misbruikt zijn in het Nederlands Elftal. Makaay heeft volgens mij maar 1 wedstrijd als diepste spits mogen spelen, en een enkele keer in een 4-4-2 systeem naast iemand anders (en in die wedstrijden presteerde Makaay overigens prima). En Seedorf is geen rechtshalf en zal het ook nooit worden.quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:10 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Blijkbaar niet. Hoe verklaar je anders dat Makaay de sterren van de hemel speelt in Duitsland, maar zodra hij in dat oranje shirt voetbalt geen pepernoot meer raakt?
Zelfde verhaal met Seedorf. Bayern speelt in dienst van Makaay, dus stemmen ze daar het elftal op af. Bij PSV speelde het middenveld in dienst van Van Bommel, dus stemde Hiddink daar zijn elftal op af. Van Basten kiest voor een systeem 433. Wanneer een speler in dat systeem op die positie die taken niet goed uitvoert of kan uitvoeren, past hij er dus niet in.
Geen enkele speler, op vd Sar misschien na, is momenteel groter dan het Nederlands elftal.
Momenteel is juist Van der Vaart die grotere individuele klasse en Robben wat minder.quote:Oh, en die inidviduele klasse is uiteraard Robben, in mindere mate Vd Vaart momenteel.
Hij komt uit Utreg maar heeft niet in de jeugd van FCU gespeeld. Wel bij EDO, UVV en Elinkwijk.quote:Op maandag 10 oktober 2005 10:11 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
nergens, ik denk alleen, ik zeg het even. vBasten komt uit de jeugd van FC Utrecht, wordt door een hoop mensen nog wel eens vergeten wanneer ze hem een 'kut-Amsterdammer' noemen.....
ik blijf erbij dat als je met matig spel ver komt.. er eigenlijk geen zak aan is. het afgelopen EK mazzelden "we" door die poule, mazzelden "we" langs Zweden.. en speelden waardeloos tegen Portugal.. ik heb geen moment super enthousiasme gevoeld tijdens dat EK.quote:Het zal me worst wezen dat we niet goed spelen. Als we maar winnen.
Dat kwam mede door de sfeer erom heen. De ruzies tussen de pers en coaches, de slechte band tussen de pers en spelers. Het was allemaal drie keer niks.quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:43 schreef JorgeCampos het volgende:
[..]
ik blijf erbij dat als je met matig spel ver komt.. er eigenlijk geen zak aan is. het afgelopen EK mazzelden "we" door die poule, mazzelden "we" langs Zweden.. en speelden waardeloos tegen Portugal.. ik heb geen moment super enthousiasme gevoeld tijdens dat EK.
hopelijk gaat dat dit keer beter.
Ben je de wedstrijd tegen de tsjechen vergeten, de manier waarop we ons daarna kwalificeerde voor de kwartfinale ten kosyte van de duitsers, of de eerste penaltyreeks die we winnend afsloten ......ik heb zeker euforie gevoeld toen hoor, maar tijdens de wedstrijd tegen portugal vervoloog die ook snel weer...quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:43 schreef JorgeCampos het volgende:
[..]
ik blijf erbij dat als je met matig spel ver komt.. er eigenlijk geen zak aan is. het afgelopen EK mazzelden "we" door die poule, mazzelden "we" langs Zweden.. en speelden waardeloos tegen Portugal.. ik heb geen moment super enthousiasme gevoeld tijdens dat EK.
hopelijk gaat dat dit keer beter.
Wat doe je nu?quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:39 schreef Dylan Dog het volgende:
* Wilfred Bouma (komt tekort op niveau, groeit niet genoeg door en is veel te blessuregevoelig.)
Wie moet er wijken voor Davids? Hij staat niet bij je selectie van 23.quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:39 schreef Dylan Dog het volgende:
Doel:
Edwin van der Sar, Henk Timmer, Oscar Moens
Verdediging:
Jan Kromkamp (RV), Khalid Boulahrouz (CV), Barry Opdam (CV), Giovanni van Bronckhorst (LV), Nigel de Jong (RV), Ron Vlaar (CV), Joris Mathijsen (CV), Tim de Clèr (LV)
Middenveld:
Denny Landzaat (RM), Philip Cocu (CM), Rafael van der Vaart (LM), Mark van Bommel (RM), Hedewiges Maduro (CM), Wesley Sneijder (LM)
Aanval:
Dirk Kuyt (RA), Ruud van Nistelrooij (CA), Arjen Robben (LA), Robin van Persie (LA), Roy Makaay (CA), Romeo Castelen (RA)
NB: Dit is de selectie die ik zou kiezen. Ik ga uit van fitheid en vormbehoud bij alle spelers. Ik denk dat alle posities dubbel bezet zijn. Spelers als De Jong (LA/RM), Cocu (CV), Maduro (CV), Kuyt (CA/breekijzer), Van Persie (RA) zijn ook in principe op meerdere plekken inzetbaar. Met jongens als Boulahrouz, Van Bommel, Davids en Cocu heb je ook ijzervreters in je selectie, Met Van Persie en Robben genoeg creativiteit in de aanval. Hetzelfde geldt voor Van der Vaart en Sneijder op het middenveld, voort voldoen alle vier de backs aan het criterium van aanvallende vleugelverdedigers, zijn de twee (of drie met Cocu) linker centrale verdedigers (Opdam en in mindere mate Mathijsen) voetballende verdedigers.
Helemaal Mee EENSCH!!!quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:25 schreef fokkersdelight het volgende:
Laat ik voorop stellen dat ik het eeuwig zonde vindt dat Van Bommel niet speelt. Ik vond hem vorig jaar fabelachtig goed. Goed genoeg om europees voetballer van het jaar te worden. Hoe hij het nu doet weet ik niet, ik volg het niet zo. Ik vind het vooral jammer en sneu voor hem dat hij niet geselecteerd wordt. Echter..........
De winnende coach heeft gelijk.Het zal me worst wezen dat we niet goed spelen. Als we maar winnen. Van Basten doet het beter dan niemand voor hem.... En dat is veelzeggend. Leuk hoor dat we altijd zo dominant waren en onze wil oplegden aan de tegenstander. Wat heeft dat gebracht?????
Hier een treffende, alleszeggende quote van wldcup.com die mij persoonlijk behoorlijk steekt.
"Three-time winners Italy, 1966 champions England and the Netherlands, widely considered the best team never to have been crowned champions, have all reached the 2006 World Cup finals.""
Zo is het en niet anders. Die Italianen spelen vaak voetbal van de koude vlakte, kijk maar eens naar de halve finale Euro 2000. Ze zouden zich dood moeten schamen. Maar ze gingen wel door naar de finale. Het resultaat is heilig, niet het spel. Als wij eeuwig vast blijven houden dat we het beste voetbal willen spelen en dominant willen zijn tegen elke tegenstander zal de tekst "considered the best team never to have been crowned champions" blijven staan.
Bedenk eens wat er aan het gebeuren is. Een Nederlands elftal dat niet het allerbeste voetbal speelt, niet zo dominant kan zijn maar wel dodelijk efficient is, een heel hecht team is en geen 11 top individualisten en die daarnaast ook iedere keer de mazzel en het geluk lijkt af te dwingen. De rest van de wereld krijgt al een onbehaaglijk gevoel van dit Nederlands elftal. Dit Nederlands elftal is het meest on Nederlandse Nederlands elftal van de afgelopen ...tig jaar. Daar ligt de kans. Zien jullie dat dan niet. Ik zeg, ga op de ingeslagen weg door. Laten we dan volgend jaar met mazzel en wisselend voetbal eindelijk eens die cup pakken, zoals al die andere landen, op enkele uitzonderingen na zoals Frankrijk en Brazilie een paar keer deden. Laat het beste voetbal dan maar door Brazilie gespeelt worden. Ik zie liever een Nederlands elftal dat in de finale het speltechnisch aflegt tegen Brazilie maar wel de cup in handen krijgen na afloop dan dat het weer andersom is zoals in America in ´98. Die cup vergeet je nooit meer, dat het niet met fantastisch voetbal werd behaald vergeet je vrij snel. Alleen jammer dat een topper als Van Bommel het slachtoffer moet zijn. Ik zie hem niet meegaan volgend jaar. Maar ja, je moet wat over hebben voor de eeuwige roem.
Fd
Klopt. Dan moet Mathijsen of Opdam wijken, afhankelijk van wie er speelt. Gaat Joris snel weer ballen, dan liever hem, zo niet, dan Opdam. Met Cocu hebben we namelijk een speler die ook centraal achterin kan spelen.quote:Op maandag 10 oktober 2005 15:41 schreef fanneke het volgende:
[..]
Wie moet er wijken voor Davids? Hij staat niet bij je selectie van 23.
WK van '98 was in Frankrijk. Verder ben ik het er ook wel mee eensquote:
sorry misschien ben ik een cynische zak.. die wedstrijd tegen de tsjechen was mooi maar eindigde in een deceptie. (2-2 had ik overigens prima mee kunnen leven.. maar van 0-2 naar 3-2.. au)quote:Ben je de wedstrijd tegen de tsjechen vergeten, de manier waarop we ons daarna kwalificeerde voor de kwartfinale ten kosyte van de duitsers, of de eerste penaltyreeks die we winnend afsloten ......ik heb zeker euforie gevoeld toen hoor, maar tijdens de wedstrijd tegen portugal vervoloog die ook snel weer...
Was er geen euforie TIJDENS de wedstrijd tegen tsjechië dan?? Wedstrijd tegen zweden was kut, ik zie ook niet dat het niet zo was, ik doelde alleen op die penalty reeks, ik was id zevende hemel!!!quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 17:50 schreef JorgeCampos het volgende:
[..]
sorry misschien ben ik een cynische zak.. die wedstrijd tegen de tsjechen was mooi maar eindigde in een deceptie. (2-2 had ik overigens prima mee kunnen leven.. maar van 0-2 naar 3-2.. au)
toen we de poules alsnog doorgingen.. ok.. dat was mooi. maar de wedstrijden tegen Zweden en Portugal waren allebei kut.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |