abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31330794
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 11:57 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Maar heeft wel de kwaliteit om er af en toe een bal in te schoppen. Ons aller Patrick is dat al een aardig tijdje kwijt.

Iets meer offtopic: Ik word zo langzamerhand nogal ziek van al dat geroep dat mensen (bommel, makaaij) niet in een systeem passen. Is dat dan het enige criterium ofzo?
Nu zit je opgescheept met mensen die wel in het systeem passen, maar verder niks toevoegen. Danwel door eigen kwaliteiten, danwel door de positie waar ze staan.
En als resultaat krijg je dan dat gedegen collectieve voetbal dat Oranje nu speelt. Ik zou zo af en toe ook nog weleens willen genieten van wat individuele klasse. Maar blijkbaar tellen dat soort overwegingen niet als je maar blijft winnen.
Blijkbaar niet. Hoe verklaar je anders dat Makaay de sterren van de hemel speelt in Duitsland, maar zodra hij in dat oranje shirt voetbalt geen pepernoot meer raakt?

Zelfde verhaal met Seedorf. Bayern speelt in dienst van Makaay, dus stemmen ze daar het elftal op af. Bij PSV speelde het middenveld in dienst van Van Bommel, dus stemde Hiddink daar zijn elftal op af. Van Basten kiest voor een systeem 433. Wanneer een speler in dat systeem op die positie die taken niet goed uitvoert of kan uitvoeren, past hij er dus niet in.

Geen enkele speler, op vd Sar misschien na, is momenteel groter dan het Nederlands elftal.

Oh, en die inidviduele klasse is uiteraard Robben, in mindere mate Vd Vaart momenteel.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 oktober 2005 @ 12:16:38 #252
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31330934
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 10:10 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Het selectiebeleid was misschien consistenter dan nu onder vBasten
kan je wel stellen. Hij koos vrijwel altijd de zelfde mensen...

Goede analyse overigens
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_31330965
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 12:10 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Blijkbaar niet. Hoe verklaar je anders dat Makaay de sterren van de hemel speelt in Duitsland, maar zodra hij in dat oranje shirt voetbalt geen pepernoot meer raakt?

Zelfde verhaal met Seedorf. Bayern speelt in dienst van Makaay, dus stemmen ze daar het elftal op af. Bij PSV speelde het middenveld in dienst van Van Bommel, dus stemde Hiddink daar zijn elftal op af. Van Basten kiest voor een systeem 433. Wanneer een speler in dat systeem op die positie die taken niet goed uitvoert of kan uitvoeren, past hij er dus niet in.

Geen enkele speler, op vd Sar misschien na, is momenteel groter dan het Nederlands elftal.
Het punt is dat zowel Makaay als Seedorf misbruikt zijn in het Nederlands Elftal. Makaay heeft volgens mij maar 1 wedstrijd als diepste spits mogen spelen, en een enkele keer in een 4-4-2 systeem naast iemand anders (en in die wedstrijden presteerde Makaay overigens prima). En Seedorf is geen rechtshalf en zal het ook nooit worden.

Dat 4-3-3 systeem bestaat eigenlijk ook alleen op papier. Hoe vaak heb je Van der Vaart aan de linkerkant gezien en Landzaat aan de rechter?
quote:
Oh, en die inidviduele klasse is uiteraard Robben, in mindere mate Vd Vaart momenteel.
Momenteel is juist Van der Vaart die grotere individuele klasse en Robben wat minder.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 oktober 2005 @ 12:18:35 #254
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31330979
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 10:11 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

nergens, ik denk alleen, ik zeg het even. vBasten komt uit de jeugd van FC Utrecht, wordt door een hoop mensen nog wel eens vergeten wanneer ze hem een 'kut-Amsterdammer' noemen.....
Hij komt uit Utreg maar heeft niet in de jeugd van FCU gespeeld. Wel bij EDO, UVV en Elinkwijk.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 oktober 2005 @ 12:21:22 #255
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31331035
Ik ben geen RvN fan maar met z'n 7 uit 9 onder MvB hoor je me niet klagen...
pi_31331132
Laat ik voorop stellen dat ik het eeuwig zonde vindt dat Van Bommel niet speelt. Ik vond hem vorig jaar fabelachtig goed. Goed genoeg om europees voetballer van het jaar te worden. Hoe hij het nu doet weet ik niet, ik volg het niet zo. Ik vind het vooral jammer en sneu voor hem dat hij niet geselecteerd wordt. Echter..........

De winnende coach heeft gelijk. Het zal me worst wezen dat we niet goed spelen. Als we maar winnen. Van Basten doet het beter dan niemand voor hem.... En dat is veelzeggend. Leuk hoor dat we altijd zo dominant waren en onze wil oplegden aan de tegenstander. Wat heeft dat gebracht?????
Hier een treffende, alleszeggende quote van wldcup.com die mij persoonlijk behoorlijk steekt.

"Three-time winners Italy, 1966 champions England and the Netherlands, widely considered the best team never to have been crowned champions, have all reached the 2006 World Cup finals.""

Zo is het en niet anders. Die Italianen spelen vaak voetbal van de koude vlakte, kijk maar eens naar de halve finale Euro 2000. Ze zouden zich dood moeten schamen. Maar ze gingen wel door naar de finale. Het resultaat is heilig, niet het spel. Als wij eeuwig vast blijven houden dat we het beste voetbal willen spelen en dominant willen zijn tegen elke tegenstander zal de tekst "considered the best team never to have been crowned champions" blijven staan.

Bedenk eens wat er aan het gebeuren is. Een Nederlands elftal dat niet het allerbeste voetbal speelt, niet zo dominant kan zijn maar wel dodelijk efficient is, een heel hecht team is en geen 11 top individualisten en die daarnaast ook iedere keer de mazzel en het geluk lijkt af te dwingen. De rest van de wereld krijgt al een onbehaaglijk gevoel van dit Nederlands elftal. Dit Nederlands elftal is het meest on Nederlandse Nederlands elftal van de afgelopen ...tig jaar. Daar ligt de kans. Zien jullie dat dan niet. Ik zeg, ga op de ingeslagen weg door. Laten we dan volgend jaar met mazzel en wisselend voetbal eindelijk eens die cup pakken, zoals al die andere landen, op enkele uitzonderingen na zoals Frankrijk en Brazilie een paar keer deden. Laat het beste voetbal dan maar door Brazilie gespeelt worden. Ik zie liever een Nederlands elftal dat in de finale het speltechnisch aflegt tegen Brazilie maar wel de cup in handen krijgen na afloop dan dat het weer andersom is zoals in America in ´98. Die cup vergeet je nooit meer, dat het niet met fantastisch voetbal werd behaald vergeet je vrij snel. Alleen jammer dat een topper als Van Bommel het slachtoffer moet zijn. Ik zie hem niet meegaan volgend jaar. Maar ja, je moet wat over hebben voor de eeuwige roem.

Fd
pi_31331479
Nu we ons gekwalificeerd hebben, kunnen we voorzichtig gaan nadenken over de selectie. Dat is een moeilijke taak en ik hoop dat Van Basten gaat proberen een mix te vinden tussen ervaren en geroutineerd en jong en talentvol. Mijn voorkeur gaat uit naar twee spelers voor iedere positie, voor zover mogelijk, ervan uitgaande dat hij (een variant van) 4-3-3 gaat spelen.

Ik ga een poging wagen:

Doel:
Edwin van der Sar, Henk Timmer, Oscar Moens

Verdediging:
Jan Kromkamp (RV), Khalid Boulahrouz (CV), Barry Opdam (CV), Giovanni van Bronckhorst (LV), Nigel de Jong (RV), Ron Vlaar (CV), Joris Mathijsen (CV), Tim de Clèr (LV)

Middenveld:
Denny Landzaat (RM), Philip Cocu (CM), Rafael van der Vaart (LM), Mark van Bommel (RM), Hedewiges Maduro (CM), Wesley Sneijder (LM)

Aanval:
Dirk Kuyt (RA), Ruud van Nistelrooij (CA), Arjen Robben (LA), Robin van Persie (LA), Roy Makaay (CA), Romeo Castelen (RA)

NB: Dit is de selectie die ik zou kiezen. Ik ga uit van fitheid en vormbehoud bij alle spelers. Ik denk dat alle posities dubbel bezet zijn. Spelers als De Jong (LA/RM), Cocu (CV), Maduro (CV), Kuyt (CA/breekijzer), Van Persie (RA) zijn ook in principe op meerdere plekken inzetbaar. Met jongens als Boulahrouz, Van Bommel, Davids en Cocu heb je ook ijzervreters in je selectie, Met Van Persie en Robben genoeg creativiteit in de aanval. Hetzelfde geldt voor Van der Vaart en Sneijder op het middenveld, voort voldoen alle vier de backs aan het criterium van aanvallende vleugelverdedigers, zijn de twee (of drie met Cocu) linker centrale verdedigers (Opdam en in mindere mate Mathijsen) voetballende verdedigers.

De meest opvallende afvallers (met motivatie):
* Theo Lucius (is bij PSV geen vaste keus vooralsnog, bij Oranje ook niet omdat hij betere spelers voor zich heeft.)
* Wilfred Bouma (komt tekort op niveau, groeit niet genoeg door en is veel te blessuregevoelig.)
* Ryan Babel (geeft zelf aan liever niet op de flank te willen spelen. Is vierde keuz als centrale aanvaller.)
* Jan Vennegoor of Hesselink (heeft maar een functie, die van breekijzer. Kan Kuijt ook vervullen.)
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_31331575
quote:
Het zal me worst wezen dat we niet goed spelen. Als we maar winnen.
ik blijf erbij dat als je met matig spel ver komt.. er eigenlijk geen zak aan is. het afgelopen EK mazzelden "we" door die poule, mazzelden "we" langs Zweden.. en speelden waardeloos tegen Portugal.. ik heb geen moment super enthousiasme gevoeld tijdens dat EK.
hopelijk gaat dat dit keer beter.
pi_31331710
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 12:43 schreef JorgeCampos het volgende:

[..]

ik blijf erbij dat als je met matig spel ver komt.. er eigenlijk geen zak aan is. het afgelopen EK mazzelden "we" door die poule, mazzelden "we" langs Zweden.. en speelden waardeloos tegen Portugal.. ik heb geen moment super enthousiasme gevoeld tijdens dat EK.
Dat kwam mede door de sfeer erom heen. De ruzies tussen de pers en coaches, de slechte band tussen de pers en spelers. Het was allemaal drie keer niks.
pi_31331736
zit wat in.
snel vergeten..
  maandag 10 oktober 2005 @ 13:07:53 #261
131444 Bramos83
Rock & Roll
pi_31332045
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 12:43 schreef JorgeCampos het volgende:

[..]

Ben je de wedstrijd tegen de tsjechen vergeten, de manier waarop we ons daarna kwalificeerde voor de kwartfinale ten kosyte van de duitsers, of de eerste penaltyreeks die we winnend afsloten ......ik heb zeker euforie gevoeld toen hoor, maar tijdens de wedstrijd tegen portugal vervoloog die ook snel weer...
pi_31334940
heeft iemand de videos, maandagochtendgevoel wil maar niet weg, wellicht helpen de redding, en de twee doelpunten een beetje. Het gezicht van Baros als hij weer geen vrije trap krijgt na ee nbuiteling is natuurlijk ook goud waard
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  maandag 10 oktober 2005 @ 15:34:25 #263
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_31335084
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 12:39 schreef Dylan Dog het volgende:

* Wilfred Bouma (komt tekort op niveau, groeit niet genoeg door en is veel te blessuregevoelig.)
Wat doe je nu?
  maandag 10 oktober 2005 @ 15:41:27 #264
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_31335199
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 12:39 schreef Dylan Dog het volgende:

Doel:
Edwin van der Sar, Henk Timmer, Oscar Moens

Verdediging:
Jan Kromkamp (RV), Khalid Boulahrouz (CV), Barry Opdam (CV), Giovanni van Bronckhorst (LV), Nigel de Jong (RV), Ron Vlaar (CV), Joris Mathijsen (CV), Tim de Clèr (LV)

Middenveld:
Denny Landzaat (RM), Philip Cocu (CM), Rafael van der Vaart (LM), Mark van Bommel (RM), Hedewiges Maduro (CM), Wesley Sneijder (LM)

Aanval:
Dirk Kuyt (RA), Ruud van Nistelrooij (CA), Arjen Robben (LA), Robin van Persie (LA), Roy Makaay (CA), Romeo Castelen (RA)

NB: Dit is de selectie die ik zou kiezen. Ik ga uit van fitheid en vormbehoud bij alle spelers. Ik denk dat alle posities dubbel bezet zijn. Spelers als De Jong (LA/RM), Cocu (CV), Maduro (CV), Kuyt (CA/breekijzer), Van Persie (RA) zijn ook in principe op meerdere plekken inzetbaar. Met jongens als Boulahrouz, Van Bommel, Davids en Cocu heb je ook ijzervreters in je selectie, Met Van Persie en Robben genoeg creativiteit in de aanval. Hetzelfde geldt voor Van der Vaart en Sneijder op het middenveld, voort voldoen alle vier de backs aan het criterium van aanvallende vleugelverdedigers, zijn de twee (of drie met Cocu) linker centrale verdedigers (Opdam en in mindere mate Mathijsen) voetballende verdedigers.
Wie moet er wijken voor Davids? Hij staat niet bij je selectie van 23.
Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:54:41 #265
6901 JooB
Out of the frying pan
pi_31358902
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 12:25 schreef fokkersdelight het volgende:
Laat ik voorop stellen dat ik het eeuwig zonde vindt dat Van Bommel niet speelt. Ik vond hem vorig jaar fabelachtig goed. Goed genoeg om europees voetballer van het jaar te worden. Hoe hij het nu doet weet ik niet, ik volg het niet zo. Ik vind het vooral jammer en sneu voor hem dat hij niet geselecteerd wordt. Echter..........

De winnende coach heeft gelijk. Het zal me worst wezen dat we niet goed spelen. Als we maar winnen. Van Basten doet het beter dan niemand voor hem.... En dat is veelzeggend. Leuk hoor dat we altijd zo dominant waren en onze wil oplegden aan de tegenstander. Wat heeft dat gebracht?????
Hier een treffende, alleszeggende quote van wldcup.com die mij persoonlijk behoorlijk steekt.

"Three-time winners Italy, 1966 champions England and the Netherlands, widely considered the best team never to have been crowned champions, have all reached the 2006 World Cup finals.""

Zo is het en niet anders. Die Italianen spelen vaak voetbal van de koude vlakte, kijk maar eens naar de halve finale Euro 2000. Ze zouden zich dood moeten schamen. Maar ze gingen wel door naar de finale. Het resultaat is heilig, niet het spel. Als wij eeuwig vast blijven houden dat we het beste voetbal willen spelen en dominant willen zijn tegen elke tegenstander zal de tekst "considered the best team never to have been crowned champions" blijven staan.

Bedenk eens wat er aan het gebeuren is. Een Nederlands elftal dat niet het allerbeste voetbal speelt, niet zo dominant kan zijn maar wel dodelijk efficient is, een heel hecht team is en geen 11 top individualisten en die daarnaast ook iedere keer de mazzel en het geluk lijkt af te dwingen. De rest van de wereld krijgt al een onbehaaglijk gevoel van dit Nederlands elftal. Dit Nederlands elftal is het meest on Nederlandse Nederlands elftal van de afgelopen ...tig jaar. Daar ligt de kans. Zien jullie dat dan niet. Ik zeg, ga op de ingeslagen weg door. Laten we dan volgend jaar met mazzel en wisselend voetbal eindelijk eens die cup pakken, zoals al die andere landen, op enkele uitzonderingen na zoals Frankrijk en Brazilie een paar keer deden. Laat het beste voetbal dan maar door Brazilie gespeelt worden. Ik zie liever een Nederlands elftal dat in de finale het speltechnisch aflegt tegen Brazilie maar wel de cup in handen krijgen na afloop dan dat het weer andersom is zoals in America in ´98. Die cup vergeet je nooit meer, dat het niet met fantastisch voetbal werd behaald vergeet je vrij snel. Alleen jammer dat een topper als Van Bommel het slachtoffer moet zijn. Ik zie hem niet meegaan volgend jaar. Maar ja, je moet wat over hebben voor de eeuwige roem.

Fd
Helemaal Mee EENSCH!!!
Nou doe je het weer!
pi_31360318
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 15:41 schreef fanneke het volgende:

[..]

Wie moet er wijken voor Davids? Hij staat niet bij je selectie van 23.
Klopt. Dan moet Mathijsen of Opdam wijken, afhankelijk van wie er speelt. Gaat Joris snel weer ballen, dan liever hem, zo niet, dan Opdam. Met Cocu hebben we namelijk een speler die ook centraal achterin kan spelen.
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:38:32 #267
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_31360577
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 14:54 schreef JooB het volgende:

[..]

Helemaal Mee EENSCH!!!
WK van '98 was in Frankrijk. Verder ben ik het er ook wel mee eens !
2000 light years from home
pi_31362099
quote:
Ben je de wedstrijd tegen de tsjechen vergeten, de manier waarop we ons daarna kwalificeerde voor de kwartfinale ten kosyte van de duitsers, of de eerste penaltyreeks die we winnend afsloten ......ik heb zeker euforie gevoeld toen hoor, maar tijdens de wedstrijd tegen portugal vervoloog die ook snel weer...
sorry misschien ben ik een cynische zak.. die wedstrijd tegen de tsjechen was mooi maar eindigde in een deceptie. (2-2 had ik overigens prima mee kunnen leven.. maar van 0-2 naar 3-2.. au)
toen we de poules alsnog doorgingen.. ok.. dat was mooi. maar de wedstrijden tegen Zweden en Portugal waren allebei kut.
pi_31409430
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 17:50 schreef JorgeCampos het volgende:

[..]

sorry misschien ben ik een cynische zak.. die wedstrijd tegen de tsjechen was mooi maar eindigde in een deceptie. (2-2 had ik overigens prima mee kunnen leven.. maar van 0-2 naar 3-2.. au)
toen we de poules alsnog doorgingen.. ok.. dat was mooi. maar de wedstrijden tegen Zweden en Portugal waren allebei kut.
Was er geen euforie TIJDENS de wedstrijd tegen tsjechië dan?? Wedstrijd tegen zweden was kut, ik zie ook niet dat het niet zo was, ik doelde alleen op die penalty reeks, ik was id zevende hemel!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')