quote:Op zaterdag 17 september 2005 19:17 schreef menjo het volgende:
Beter laat dan nooit: De FOK! album top 100 allertijden, editie 2005.
Wat was dat ook alweer?
Het idee is dus om een lijst te maken van de beste albums ooit volgens de fok!ers, dit door iedereen een lijstje te laten insturen en daar een grote lijst van samen te stellen.
Leuk idee! Hoe doe ik mee?
Download het excel bestand en volg de aanwijzingen. Mail het daarna naar het adres in mijn (menjo's) profiel.
Waarom dit keer via een excel bestand?
Dat scheelt ongeveer 80% van het werk. Ja, ik ben lui.
Okee, maar mag ik er zomaar alles in gooien?
De enige echte regel is dat er geen platen van na 2003 in mogen, voor de rest mag alles zo ongeveer wel (Dus ook verzamelaars, soundtracks etcetera. Alleen geen boxsets).
Verder kan je kiezen tussen een top 10, een top 25, een top 50 of een top 100. In een top 10 mag je 1 plaat per artiest, in een top 25 2, in een top 50 3 en in een top 100 5 platen per artiest.
Tot wanneer heb ik de tijd?
De eindlijst zal zo ergens half oktober komen, dat wordt later bekendgemaakt.
quote:Op woensdag 5 oktober 2005 09:18 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ha, leuk. Nieuw topic, nieuwe lijstjes
Wil die van mij vanavond nog wel een keer posten hoorquote:
Ken er maar weinig van...quote:Op donderdag 6 oktober 2005 16:56 schreef Curchulain het volgende:
Bij wijze van tvp kan ik de afsluitende post van deel 1 nog eens hier neerplempen, krijg ik er misschien ook nog wat reacties op...
Lijkt me een goeie reden om dat bericht op de FP nog eens omhoog te schoppen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 13:01 schreef menjo het volgende:
Hmmn, een deadline.... laten we zeggen Zondag 16 oktober
Fraaie lijst! Alleen die Stock, Aitken & Waterman Collection hoort natuurlijk op plaats 42952 thuis,quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 12:59 schreef Frollo het volgende:
Nou, dit is dan de mijne. Dinsdag al naar menjo gestuurd, maar vergeten hier te posten.
Nu ik 'm zo terugzie wil ik niets liever dan eraan sleutelen. Waarom staat Kid A zo laag en Bat out of hell zo belachelijk hoog? God, heb IK deze lijst gemaakt?
Dat weet ik nog zo net niet, maar in ieder geval zal dat stomme radiohoofd een stuk lager scoren deze keer (hoop ik...)quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 14:44 schreef Bosbeetle het volgende:ik denk dat het een leuke eindlijst wordt
Tnx, alleen staan o.a. Drexciya en Fires of Ork er toch niet in, hoewel ik dat wel min of meer beloofd hadquote:
Luister er eens onbevooroordeeld naar zou ik zeggen, en ontdek hoe verdomd geniaal het stiekem toch in elkaar zitquote:Alleen die Stock, Aitken & Waterman Collection hoort natuurlijk op plaats 42952 thuis,.
Dat is inderdaad een grote schande.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:30 schreef Frollo het volgende:
[..]
Tnx, alleen staan o.a. Drexciya en Fires of Ork er toch niet in, hoewel ik dat wel min of meer beloofd had
De muziek van de Venga Boys steekt ook geniaal in elkaar ("boom-boom-boom-boom, I want you in my room") maar dat is toch echt wel plaats 53429.quote:Luister er eens onbevooroordeeld naar zou ik zeggen, en ontdek hoe verdomd geniaal het stiekem toch in elkaar zit
Damn, ik wíst dat ik nog iets vergeten was!quote:
Ik wil mijn nr. 10 vervangen door:quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 15:33 schreef Sasandra het volgende:
Een top 100 vind ik veel te veel werk, maar een top tien is altijd leuk om even samen te stellen:
10.Tori Amos - Under the pink
Er komt er in ieder geval nog 1 bij.quote:Op zondag 9 oktober 2005 22:08 schreef dunc het volgende:
Ligt het aan mij of zijn er niet zoveel inzendingen? Ik schat maar een stuk of 50 ofzo?
Dat moet natuurlijk Cypress Hill zijn met Exitos en Espanolquote:Op zondag 9 oktober 2005 11:10 schreef Pistol_Pete het volgende:
037 Exitos en Espanol - Exitos en Espanol
En nog eentje. De lijst is af, nu nog het resultaat in menjo's excelsheet proppen. Ik post 'm een dezer dagen ook wel in dit topic.quote:Op maandag 10 oktober 2005 06:52 schreef nipeng het volgende:
[..]
Er komt er in ieder geval nog 1 bij.
En sommige mensen lijken het ook niet zo heel serieus te nemen. Kijk eens naar belsen's nr. 24quote:Op zondag 9 oktober 2005 22:08 schreef dunc het volgende:
Ligt het aan mij of zijn er niet zoveel inzendingen? Ik schat maar een stuk of 50 ofzo?
Ik denk dat ie het juist wél serieus neemt.quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:53 schreef Curchulain het volgende:
[..]
En sommige mensen lijken het ook niet zo heel serieus te nemen. Kijk eens naar belsen's nr. 24![]()
Komt er ook nog een lijst van jou? Lijkt me erg interessantquote:Op maandag 10 oktober 2005 15:32 schreef bukgeit het volgende:
Ik denk dat ie het juist wél serieus neemt.
Mail het naar mij en ik stel en stuur hem op.quote:Op maandag 10 oktober 2005 15:39 schreef bukgeit het volgende:
Ja, maar ik heb geen Excel, dus buiten mededinging.
Fijn, dank je wel.quote:Op maandag 10 oktober 2005 16:11 schreef belsen het volgende:
[..]
Mail het naar mij en ik stel en stuur hem op.
Dan ga ik me vanaf dit moment beraden op het verder nog serieus nemen van belsen...quote:Op maandag 10 oktober 2005 15:32 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Ik denk dat ie het juist wél serieus neemt.
De muzikale nalatenschap van Linda, Roos & Jessica
Nja, dan ben ik nu in ieder geval nog niet te laatquote:Op maandag 10 oktober 2005 19:34 schreef ranja het volgende:
Ik denk dat Menjo voorlopig z'n handen wel even vol heeft hier aan![]()
De album lijst is al een half jaar later dan gebruikelijk en de song-top 100 was normaal ongeveer deze tijd...
Tuurlijk, SCH von Advocaathausen.quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:44 schreef SCH het volgende:
Hey pfaf van Basten, heb je mijn leissie wel doorgestuurd?
Shite, vergeten op te sturen... Heeft nu geen zin meer zeker, hequote:Op vrijdag 7 oktober 2005 13:01 schreef menjo het volgende:
Hmmn, een deadline.... laten we zeggen Zondag 16 oktober, lijstjes moeten dus uiterlijk die dag binnen zijn. In de week daarna de uitslag.
Haha, het is nog lang geen 16. Pfeww. Ik stuur hem zo wel ff op...quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 19:13 schreef Neleos het volgende:
[..]
Shite, vergeten op te sturen... Heeft nu geen zin meer zeker, he![]()
check!quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 19:15 schreef Neleos het volgende:
[..]
Haha, het is nog lang geen 16. Pfeww. Ik stuur hem zo wel ff op...![]()
Ik begrijp zo niet wat je bedoelt, mail me anders even.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 07:38 schreef menjo het volgende:
Ik heb 'm wel ontvangen maar ik mis alleen de nummers in je eigen lijst.
Breek me de bek niet open, mijn lijst is voor driekwart nostalgiequote:Op woensdag 12 oktober 2005 13:31 schreef Grobbel het volgende:
nostalgie
Toch is het bij lange na niet hun beste plaat, maar ja dat is ook maar een mening van mijquote:Op woensdag 12 oktober 2005 13:31 schreef Grobbel het volgende:
Automatic for the People was de tweede CD die ik ooit kocht, dus dat is ook wel voor een deel nostalgie.
Ik heb Fireside er ook in staan.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 13:24 schreef peaceman het volgende:
Fireside erin.. verrassend Grobbel. ik heb die plaat wel, maar draai m nooit meer...
Verrassend ook dat je juist Automatic voor people van REM hebt staan.
Paar dingen die ik echt niet ken, maar daardoor juist interessant
Tja, die viel dit jaar buiten de boot. Er zijn wel meer platen die schitteren door afwezigheid ten opzichte van eerdere jaren (Hunky Dory, Loveless, Unknown Pleasures), maar dat komt omdat ik die gewoon al jaren eigenlijk niet meer gehoord heb, noch echt de neiging gehad heb om ze weer eens op te zetten - dus heb ik die er dit jaar maar gewoon uitgelaten. Aan de andere kant luister ik voor het eerst sinds jaren weer naar dEUS en eels (door recente concerten/albums), waardoor ze ineens weer naar boven jojo-en. Het blijft stiekem toch veel meer een momentopname dan je eigenlijk zou willen, uiteindelijk.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 13:45 schreef ranja het volgende:
Ik vind vooral Dirty en Murray street verrassend... juist die 2 van SY en niet bv. Sister
....dus komt er weer een bericht op de Frontpage dat OK Computer weer is verkozen tot beste album, met de volgende commentaren:quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 21:12 schreef menjo het volgende:
[..]
Ja en er zijn dit jaar wat minder inzenders, zal wel komen doordat er wat meer inspanning wordt gevraagd.... dat zal voor veel mensen wel teveel moeite zijn. Maargoed, er komen er nog wat bij, iig nog minstens 1 (die van mezelf).
* Bosbeetle luistert op dit moment kid A .. en ik vind het mooiquote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:40 schreef peaceman het volgende:
@Berkery:
Misschien moet je van Ok Computer maken: een willekeurig album van Radiohead, want volgens sommige mensen ' mag' je dat niet meer mooi vinden.
Ik vind m ook mooi, getuige ook de positie van die plaat in mijn top 100....quote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:45 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
* Bosbeetle luistert op dit moment kid A .. en ik vind het mooi
Oke, ik kon me ook niet voorstellen dat Grobbel zo'n foutje zou makenquote:Op woensdag 12 oktober 2005 21:12 schreef Z het volgende:
Menomena - I Am the Fun Blame Monster [Muuuhahaha!; 2003]
Zelfs de amg loopt wel eens wat achter.
Ik had die sowieso in 2003 al in mijn bezit, dus dat zit wel goed.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 21:31 schreef peaceman het volgende:
[..]
Oke, ik kon me ook niet voorstellen dat Grobbel zo'n foutje zou maken
Met jou kan ik ook wel wat plaatjes draaien menjoquote:Op woensdag 12 oktober 2005 19:45 schreef menjo het volgende:
lijstje
Nou ik heb toch ook wel een paar metallijstjes gezien waarvan ik er misschien hooguit 10 van naam kende...quote:Op donderdag 13 oktober 2005 09:06 schreef pfaf het volgende:
Inderdaad, toch blijft het daarom jammer dat alle lijsten zo in dezelfde hoek zitten...
Ik mis dan ook met name de Hiphop en techno ( een paar lijstjes ), maar inderdaad, wie niet meestemt, mag niet zeuren. En ik heb het gevoel dat dit nog wel eens een erg fijne lijst zou kunnen worden.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 09:11 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nou ik heb toch ook wel een paar metallijstjes gezien waarvan ik er misschien hooguit 10 van naam kende...
Het is vooral jammer dat zo weinig mensen mee doen. Aan de andere kant heb je bij veel meer deelnames dan ook weer een grotere kans dat mensen met top 40 achtige albumlijstjes komen...
Maar goed, wie niet meestemt, mag niet zeuren![]()
Ik ookquote:Op donderdag 13 oktober 2005 09:14 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik mis dan ook met name de Hiphop en techno ( een paar lijstjes ), maar inderdaad, wie niet meestemt, mag niet zeuren. En ik heb het gevoel dat dit nog wel eens een erg fijne lijst zou kunnen worden.
Dat blijf je altijd houden hoor. Simpelweg door mensen met andere interesses dan zo'n lijstje maken, gebrek aan tijd of gewoon niet weten dat er sprake is van zo'n lijst.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 09:51 schreef pfaf het volgende:
Nou, poepoe, sjongejonge zeg. En volgend jaar Madvillain er ook nog bij. 't Is wel echt een hiphop lijst he.![]()
Je begrijpt toch hopelijk wel wat ik bedoel he. Een paar hiphop platen her en der, weegt toch niet op tegen tien Indie-lijsten. Het is ook niet echt een afspiegeling van Fok! of de maatschappij.
Ah, niet goed gelezen.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 09:58 schreef pfaf het volgende:
[..]
Weet ik, daarom staat er volgend jaar. Dan mogen platen van 2004 namelijk meedoen.
Ik vraag me toch af hoe dat komt, zijn indie mensen meer lijstjes gericht of meer album bewust dan hiphoppers, technoers, punkers en metalaars? Ik kan me voorstellen dat diverse housers meer in tracks (als in 12") of mixen denken dan in albums... maar voor de rest weet ik het niet.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 09:56 schreef peaceman het volgende:
Simpelweg door mensen met andere interesses dan zo'n lijstje maken, gebrek aan tijd of gewoon niet weten dat er sprake is van zo'n lijst.
op fok! zelf ookquote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:32 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Ja op een of andere ubran zender waar niemand naar luistert, Z
Dat stond ook niet ter discussie.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:30 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Indie mensen heb net zo'n beperkte smaak als hiphoppers, punkers en metalaars
(duikt weg voor de rotte tomaten)
Volgens mij niet meer dan punkers of metalaars, maar wellicht wel meer dan hiphoppers en technoers..(die muzieksoort is gewoon niet leuk genoeg als je er te lang naar luistert)quote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:25 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik vraag me toch af hoe dat komt, zijn indie mensen meer lijstjes gericht of meer album bewust dan hiphoppers, technoers, punkers en metalaars? Ik kan me voorstellen dat diverse housers meer in tracks (als in 12") of mixen denken dan in albums... maar voor de rest weet ik het niet.
En Symph-rockers.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:30 schreef TheGrandWazoo het volgende:
(duikt weg voor de rotte tomaten)
Inderdaad, curieus dat weinigen van hen de moeite hebben genomen om hun stijl te vertegenwoordigen. Ik weet wel dat TonyMontana daar altijd erg op gefixeerd was.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:31 schreef Z het volgende:
Er is toch ook wel eens een Hip Hop Top 100 topic geweest?
Quiet is the new loud!quote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:35 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat stond ook niet ter discussie.Ik vroeg me alleen af hoe het komt dat er zoveel Indie-lijsten zijn , terwijl ik nog geen hiphoplijst heb gezien. Er zijn toch ook zat serieuse Hiphop-fans hier op Fok!
hihi, daar deed ik het voor Zquote:
Iedereen die zichzelf in 1 hokje plaatst heeft een beperkte smaakquote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:30 schreef TheGrandWazoo het volgende:
FOK! Hiphop Album Top 100 2005quote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:31 schreef Z het volgende:
Er is toch ook wel eens een Hip Hop Top 100 topic geweest?
Wat betreft house: zit wel wat in, en het gaat niet eens alleen maar op voor house maar ook voor techno en DnB. Het is wel wat aan het veranderen maar de meeste albums zijn nog altijd compilaties van een stuk of wat 12" producties of extended versies van EP's, of natuurlijk mixalbums. Echte albums met alleen tracks die voor het album geproduceerd zijn vind je nauwelijks, behalve bij de commercieel vatbare producers als een Roger Sanchez of de Daft Crew.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:25 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik vraag me toch af hoe dat komt, zijn indie mensen meer lijstjes gericht of meer album bewust dan hiphoppers, technoers, punkers en metalaars? Ik kan me voorstellen dat diverse housers meer in tracks (als in 12") of mixen denken dan in albums... maar voor de rest weet ik het niet.
kom op nipeng, je kunt hetquote:Op donderdag 13 oktober 2005 21:22 schreef nipeng het volgende:
Bijna klaar, de finale rangschikking is wel moeilijk.
Wat een pokke werk zeg (maar wel leuk)
Ik heb hem voor je gepost, bukgeit.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 03:20 schreef bukgeit het volgende:
Yo La Tengo eruit; Linda Roos en Jessica erin...quote:
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 19:58 schreef belsen het volgende:
[..]
Yo La Tengo eruit; Linda Roos en Jessica erin...
Dub techno!!quote:026 Basic Channel - Basic Channel
027 Maurizio - Maurizio
Kijk, eindelijk eens iemand die het begrijpt. In het Pearl Jam topic ben ik al eens uitgelachen dat dit de beste PJ-albums zijn.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 07:01 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Mijn lijst:
009 Pearl Jam - Riot Act
044 Pearl Jam - Vs
064 Pearl Jam - Binaural
084 Pearl Jam - Yield
Moet dat niet 'You've Come a Long Way, Baby' zijn?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 03:56 schreef Xebrozius het volgende:
...
010 Fatboy Slim - Rockafeller skank
...
Ja, stom... Heb het beste nummer van de cd er neergezet.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 16:59 schreef rosstek het volgende:
[..]
Moet dat niet 'You've Come a Long Way, Baby' zijn?
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 03:56 schreef Xebrozius het volgende:
Bij deze m'n lijst... Wat duurde dat godsalletering lang om dat uit te zoeken en tot een bevredigend resultaat te komen!
002 Underworld -Beaucoup Fish
003 Beastie boys - Hello Nasty
005 Prodigy - Fat of the land
007 Chemical Brothers -Surrender
009 Goldie - Saturnzreturn
010 Fatboy Slim - You've Come a Long Way, Baby
011 Pendulum - Pendulum
012 Concord Dawn -Uprising
015 Klute - lie, cheat & steal
016 Kraftwerk - Computerwelt
017 Bad Company - Digital Nation LP
018 Aphex Twin - Selected Ambient Works
021 Photek - Form & Function
022 Jonny L - 27 Hours a day
023 DJ Suv - Desert Rose
024 Grooverider Presents -The Prototype Years
030 EZ rollers - D&B Sessions On A Jazz Tip
034 Concord Dawn -Uprising
035 Thievery Corporation - Sounds from the Thievery hi-fi
037 Roni Size - Newforms
040 Amon Tobin -Permutation
041 Dom 'n Roland - Back for the future
043 Orbital -Octane
047 Plastikman -Closer
048 The Detroit Experiment - All night long (Mixed By Layo & Bushwacka)
052 Junkie XL - Big Sounds Of The Drags
063 Ettiene de Crecy - Tempovision
071 Tali - Lyric on my Lip
072 Funki Porcini - Hed Phone Sex
076 Dieselboy - System upgrade
077 AK1200 - At close Range
078 Miss Kittin - Radio Caroline
086 T. Raumschmiere - Radio Blackout
090 DJ Vadim - Lettuce Propelled Rockets
093 Tosca - Different taste of Honey
096 Bong-Ra - Bikini Bandits, Kill! Kill! Kill!
097 Plaid - Rest Proof Clockwork
tja de meeste 'ontoegankelijke' muziek kan ik nog wat van maken .. maar dat ...quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:43 schreef nipeng het volgende:
Dat is niet vreemd BB, het is niet echt een toegankelijk album. Gaaf plaatje trouwens.
Tot nu toe zit er wel veel variatie in de gekozen platenquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 16:06 schreef Berkery het volgende:
Ligt het aan mij of worden er veel minder lijstjes gepost dan vorig jaar?
quote:Op zondag 16 oktober 2005 02:21 schreef Ascaroth het volgende:
072 13th Floor Elevators -The Psychedelic Sounds of the 13th Floor Elevators
Sowieso een hele mooie lijst, Menjo, maar je nummer 1 is ook nog eens verassend. Prachtige plaat.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 19:45 schreef menjo het volgende:
Zelf heb ik ook maar een lijstje in elkaar gezet....
001 Tool - AEnima
Die is dan weer uit 2004, dus dat mag niet.quote:
ziet hier een geheime boodschap in ?quote:
Dat zou wel meesterlijk zijn. Staat ook eens fatsoenlijk op de FP.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 20:29 schreef placebeau het volgende:
Ik ben ook benieuwd
Ik gok op the velvet underground & nico op één, die staat in heel veel lijsten.
Nipeng kijkt dag en nacht Big Brother.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 22:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ziet hier een geheime boodschap in ?
Ik voorzie een hoop "nooit-van-gehoord" en "wat-een-baggerlijst-Kane-staat-er-niet-eens-in" reaktiesquote:Op woensdag 19 oktober 2005 09:02 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat zou wel meesterlijk zijn. Staat ook eens fatsoenlijk op de FP.
100.000 nog wel... Ben benieuwd wel 100.000 platen dan beter zijnquote:Op woensdag 19 oktober 2005 10:35 schreef kamagurka het volgende:
Ik voorzie dat radiohead weer ns 100000 plaatsen hoger gaat staan dan waar ze eigenlijk zouden moeten staannaar mijn bescheiden mening...
Te beginnen met de platen van marco borsato, en zo verder eigenlijk... dan kom je wel aan 100000 hoorquote:Op woensdag 19 oktober 2005 10:47 schreef peaceman het volgende:
[..]
100.000 nog wel... Ben benieuwd wel 100.000 platen dan beter zijn![]()
quote:Op woensdag 19 oktober 2005 12:41 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Te beginnen met de platen van marco borsato, en zo verder eigenlijk... dan kom je wel aan 100000 hoor![]()
Heus waar, De Waarheid is zelfs al een plaat met meer muzikaliteit en kunde dan Kid A of B...quote:
Van gebrek aan humor kan je niet beticht worden in elk geval...quote:Op woensdag 19 oktober 2005 13:49 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Heus waar, De Waarheid is zelfs al een plaat met meer muzikaliteit en kunde dan Kid A of B...![]()
Waha, eindelijk sta ik niet meer alleen in deze keuze!quote:Op zondag 16 oktober 2005 02:21 schreef Ascaroth het volgende:
022 Arcturus - The Sham Mirrors
Daar had je me even aan het twijfelen, maar ik was m niet vergeten dus, dan staat hij er al 3 keer inquote:Op woensdag 19 oktober 2005 19:55 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Waha, eindelijk sta ik niet meer alleen in deze keuze!![]()
Ik denk Joy Division met Unknown Pleasures ook.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 12:05 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Als ik de lijstjes in dit tweede topic zo doorlees gaat Turn On The Bright Lights van Interpol behoorlijk hoog eindigen denk ik zo![]()
Dudequote:Op vrijdag 21 oktober 2005 20:33 schreef HAL9000S het volgende:
Godverdomme, fucking veel moeite doen voor een lijst en dan vergeten een excel bestandje op te sturen....
<----- Stupid
Ik zou tot volgend jaar wachten. De eindstand komt elk moment alquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 14:14 schreef Tranceptor het volgende:
Ik post zo die van mij, maar er zitten wat releases van na 2004 bij al zijn het er niet veel. Ik acht ze echter onmisbaar in een top 100 allertijden omdat het echt juweeltjes zijn.
Nou ga ik em posten ookquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 14:24 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik zou tot volgend jaar wachten. De eindstand komt elk moment al
Niet meer.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 15:25 schreef Ascaroth het volgende:
Dark Side of the Moon staat er twee keer in, wel leuke lijst.
quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 20:46 schreef menjo het volgende:
en de uitslag is.....
01 (01) Radiohead - Ok Computer
Dat is geen album, dat is een dubbele EP.quote:28 (--) The Beatles - Magical Mystery Tour
Hear, hearquote:
Dat komt door Live 8 vermoed ik, dat iedereen de CD's weer eens opzet enzoquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 21:25 schreef fripper het volgende:
Ik zat me ook al te verbazen over de opmars van Pink Floyd en zo
Netjes. Jammer dat Phanerothyme van Motorpsycho het (net?) niet gehaald heeft, maar ik kan wel leven met deze uitslag - alhoewel ik weer totaal niks heb met Pink Floyd.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 20:46 schreef menjo het volgende:
29 (59) Pavement - Slanted & Enchanted
74 (99) Pavement - Crooked Rain, Crooked Rain
Die heb ik niet zo bij de hand maar als je die van vorig jaar (staat gelinkt in de openingspost) naast deze legt kan je het vergelijken.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 21:01 schreef rosstek het volgende:
Kun je ook een overzichtje geven van de albums die er vorig jaar wel in stonden, maar het dit jaar niet hebben gehaald?
Hmmn, phanerothyme heeft dit jaar niet zo goed gescoord, de hoogst scorende Motorpsycho is Blissard... maar die staat in de 2e helft van de top200.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 21:32 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Netjes. Jammer dat Phanerothyme van Motorpsycho het (net?) niet gehaald heeft, maar ik kan wel leven met deze uitslag - alhoewel ik weer totaal niks heb met Pink Floyd.
Verrassende opmars van Interpol ook, maar ook daar heb ik niks op tegen. Enige plaat uit dit decennium die de top 25 heeft gehaald, denk ik?
Eensch, nummer 11 is ook een verschrikking.quote:Op zondag 23 oktober 2005 05:31 schreef HAL9000S het volgende:
Van de top 10 vind ik eigenlijk dat alleen nummer 6 en 7 er terecht in staan... vooral nummer 2 is zwaar overrated IMHO.
Verassend omdat je niet verwacht had dat de gemiddelde fokker 'm zoveel credits zou geven of omdat Joy Division volgens jou juist teveel eer krijgt?quote:Op zondag 23 oktober 2005 15:30 schreef kamagurka het volgende:
Verrassend dat joy division zo hoog scoort eigenlijk![]()
Ach, Music for Airports is misschien wel een "historisch belangrijke plaat" of zo, maar ik denk denk dat de meeste mensen toch vooral kiezen voor de muziek die ze vaak draaien. En dan zijn er heel wat Eno platen die bij mij hoger scoren, ik zelf had "Another Green World" in m'n lijst staan.quote:Op zondag 23 oktober 2005 16:59 schreef Tranceptor het volgende:
Ik blijf het toch het meest eensch met mijn eigen lijst.![]()
Maar minstens een kwart van wat daarop staat kent toch niemand en zeker het vooral 80er/90er jaren gericht rockpubliek niet. Wat me vooral blijft opvallen aan deze lijst is het ontbreken van bijvoorbeeld Brian Eno - Music for airports en meer electronische meesterwerken. Maar ook een hele hoop standaardwerken op het gebied van bijvoorbeeld jazz ontbreken.
Dit is meer een 80/90 rocklijst.
Radiohead haters? Waar, hier op fok?quote:Op zondag 23 oktober 2005 20:13 schreef cafca het volgende:
Leuke lijst idd, verrassende nr. 1 ook, met al die Radiohead haters hier
Sommige 'populaire' platen zijn gewoon heel consistent en heel erg goed. Dit is echter meer uitzondering dan regel. Hotel California is wat mij betreft zo'n uitzondering.quote:Op zondag 23 oktober 2005 18:15 schreef fripper het volgende:
Maar ja , jij stemt dan weer op Hotel California. Dan vraag je ook om een doorsnee eindlijst zonder Eno
Mij valt echt niks op aan deze lijst. Het is over het algemeen de generieke canon-rock voor het grote muziekminnende publiek die je overal ziet, op enkele rariteiten na dan. De Fok!- top100 gaat dan ook helemaal niet om de top-100, maar om de individuele lijstjes. Ik heb best leuke en interessante lijstjes gezien en zo'n lijst geeft toch best wel weer waar de voorkeuren liggen van iemand, ook al sputteren ze "dat het morgen weer een hele andere lijst is."quote:Op zondag 23 oktober 2005 16:59 schreef Tranceptor het volgende:
Ik blijf het toch het meest eensch met mijn eigen lijst.![]()
Maar minstens een kwart van wat daarop staat kent toch niemand en zeker het vooral 80er/90er jaren gericht rockpubliek niet. Wat me vooral blijft opvallen aan deze lijst is het ontbreken van bijvoorbeeld Brian Eno - Music for airports en meer electronische meesterwerken. Maar ook een hele hoop standaardwerken op het gebied van bijvoorbeeld jazz ontbreken.
Dit is meer een 80/90 rocklijst.
Allebei wel een beetje eigenlijk, vooral het eerstequote:Op zondag 23 oktober 2005 17:37 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Verassend omdat je niet verwacht had dat de gemiddelde fokker 'm zoveel credits zou geven of omdat Joy Division volgens jou juist teveel eer krijgt?
Ik heb hem ook al 25 jaar in de kast staan. Het titelnummer heb ondertussen wel iets te vaak gehoord, maar voor de rest blijft het een mooie plaat. Ik denk dat we die nog heel lang in dit soort lijstjes blijven tegenkomen. Ik draai 'm eigenlijk nog maar zelden, geen optie voor mijn top 100 dus.quote:Op zondag 23 oktober 2005 23:09 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Sommige 'populaire' platen zijn gewoon heel consistent en heel erg goed. Dit is echter meer uitzondering dan regel. Hotel California is wat mij betreft zo'n uitzondering.
Herkenbaar, daarom is het ook wel leuk om de individuele lijstjes hier te zien, daar staan nog wel eens wat leuke tips tussen. Ik kom zelf ook niet verder dan Portishead en Massive Attack als het gaat om triphop.quote:Vaak gaan ook in dit soort lijsten 'bekende' bands aan het strijken met de eer. Eén van de beste albums uit het triphop-genre is toch wel Alpha met hun Come from heaven. De gemiddelde muziekluisteraar komt alleen nooit verder dan het geijkte Portishead- Dummy en Massive Attack- Mezzanine.
Nu zijn dat allebei zeer goede albums, dat is mijn punt niet. Ik ben echter van de volle overtuiging dat mensen die in dit geval Alpha zouden horen, deze zouden prefereren boven die twee eerdergenoemde albums. Echter, onbekend maakt onbemind.
Ik ben daar eigenlijk niet zo bang voor. Ik zie nu ook weinig niemendalletjes in de lijst, en nog steeds veel tijdloze albums van 20-40 jaar geleden.quote:MIjn angst is echter dat over 10/20 jaar in dit soort lijstjes nog veel meer 'wat door de strot gedouwd word' in zo'n lijstje staat: V/A- Idols XV: the Finals ... etc
Ik vrees voor de dag waarop ik onbetekenende niemandalletjes van albums van hiphopacts (ook een vrij spaarzaam vertegenwoordigd genre in deze lijst) bovenaan de lijst zie.
De gemiddelde radioluisteraar in de jaren '80 heeft een geheugen van niet meer dan 5 jaar. Die hele lijst zit vol met meuk die na een naar zijn charme alweer was verloren. Je kunt zo'n lijst ook anders zien: als afspiegeling van de tijd. In een tijd waarin er weinig economische zekerheid was gaan mensen vaak hardnekkig vasthouden aan bestaande 'cultuur'. Het is in zekere zin ook wel logisch dat men de eigen tijd ziet als toonaangevend om nog iets van positiviteit te zien. Maar die lijst is echt afschuwelijk ja.quote:Op maandag 24 oktober 2005 20:51 schreef fripper het volgende:
Voor de grap nog even vergeleken met een album-top-100-aller-tijden van 20 jaar geleden. (klik) Daarin staat veel meer "modieuze troep" (Wham, Spandau Ballet, Paul Young). Ik heb niet de indruk dat de commerciële troep nu meer invloed heeft dan 20 jaar geleden.
wel leuk om te lezen hoe onterecht de uitslag isquote:Op maandag 24 oktober 2005 22:29 schreef Zanderrr het volgende:
Ha, het traditionele gezeur over de uitslag is ook weer begonnen.
Ik vind een groot gedeelte van de lijst wel terecht hoor, misschien niet de klassering.quote:Op maandag 24 oktober 2005 22:43 schreef peaceman het volgende:
[..]
wel leuk om te lezen hoe onterecht de uitslag is![]()
Dat vind ik nu juist een voorbeeld van een trendplaat... leuk destijds, maar eigenlijk al weer snel oubollig en weinig muzikale inhoud.quote:Op maandag 24 oktober 2005 23:09 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
jammer dat air - moon safari zo gedaalt is, staat bij mijn persoonlijke lijst op de nummer 2
Ik had dit jaar helaas geen tijd om er zelf een te maken, maar ik ben het wel grotendeels met je eens. Hoewel de lijst traditiegetrouw natuurlijk van iedere lijst wel favorieten bevat, staan er ook altijd meerdere platen tussen waar een aantal mensen weer een gruwelijke hekel aan hebben. Het mooie van deze lijst is dat de meestgenoemde, overbekende, vaakgedraaide platen bijna allemaal de top 100 halen en daardoor eigenlijk (ook geheel traditiegetrouw) de 101-200 lijst eigenlijk de interessantste is. Niet zo zeer omdat die het beste is (waar hebben we anders een top 100 voor), maar omdat daar het meest aan valt te ontdekken, want ook in de top 101-200 staan platen die allen meerdere malen zijn genoemd.quote:Op zondag 23 oktober 2005 23:47 schreef zodiakk het volgende:
Mij valt echt niks op aan deze lijst. Het is over het algemeen de generieke canon-rock voor het grote muziekminnende publiek die je overal ziet, op enkele rariteiten na dan. De Fok!- top100 gaat dan ook helemaal niet om de top-100, maar om de individuele lijstjes. Ik heb best leuke en interessante lijstjes gezien en zo'n lijst geeft toch best wel weer waar de voorkeuren liggen van iemand, ook al sputteren ze "dat het morgen weer een hele andere lijst is."
Ruim 10 jaar vóór de jaren 80 werden er wel goede dingen gemaakt, in de jaren 60... daartussen, amperquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:09 schreef Tranceptor het volgende:
Het jaren 80-virus slaat om zich heen, alsof er daarvoor niks goeds is gemaakt.
Waarom staat Franz Ferdinand niet hoog?
Jawel, Songs in the key of life en Innervisions van Stevie Wonder, op plaats 245 en 624quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 23:55 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ruim 10 jaar vóór de jaren 80 werden er wel goede dingen gemaakt, in de jaren 60... daartussen, amper
onzin.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 23:55 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ruim 10 jaar vóór de jaren 80 werden er wel goede dingen gemaakt, in de jaren 60... daartussen, amper
Ook niet echt iets waar ik warm van wordt.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 17:43 schreef ranja het volgende:
(bv Simple minds, U2, Blondie, Pretenders)
Nou ja, de voorbeelden zijn alleen bedoeld om aan te geven dat daarmee de jaren 80 begonnen... wat je er van vindt laat ik in het middenquote:Op woensdag 26 oktober 2005 17:52 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ook niet echt iets waar ik warm van wordt.
Sonic Youth, REM, Black Flag, Hüsker Dü, Dinosaur Jr etc daarintegen.
Jawel, normaal zo rond deze tijd.quote:
Vandaar de knipoog.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 18:04 schreef ranja het volgende:
[..]
Nou ja, de voorbeelden zijn alleen bedoeld om aan te geven dat daarmee de jaren 80 begonnen... wat je er van vindt laat ik in het midden
Overschatte experimentbandjesquote:Op woensdag 26 oktober 2005 17:52 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ook niet echt iets waar ik warm van wordt.
Sonic Youth, REM, Black Flag, Hüsker Dü, Dinosaur Jr etc daarintegen.
Ik denk het wel, want hij doet het al een tijdje (lees: niet alleen vandaag) in dit topicquote:Op woensdag 26 oktober 2005 18:25 schreef spacemangraig het volgende:
Blijf je nou onzin posten?
wie zegt dat Kamagurka geen vis is?quote:
Wat een eer dat ik de nummer laatst heb mogen leverenquote:Op maandag 24 oktober 2005 23:22 schreef menjo het volgende:
Oh , voor de liefhebbers, klik hier. En er zijn 63 lijstjes in de eindlijst verwerkt, een aantal in het topic geposte lijstjes zijn niet gemaild en een aantal mailtjes kon ik niks mee.
Als je eerst Excel start en vanuit Excel de txt opent, gaat het primaquote:Op woensdag 26 oktober 2005 17:59 schreef mark_03 het volgende:
Heb je die lijst niet als excel bestand? Deze *.txt is nogal onoverzichtelijk.
Geen grote belangrijke vis in elk geval.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 19:23 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
wie zegt dat Kamagurka geen vis is?![]()
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 10:31 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Geen grote belangrijke vis in elk geval.
Jij bent slechts het aas voor het vangen van een grotere vis.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 10:59 schreef kamagurka het volgende:
Wat zijn jouw criteria om een user op fok! een grote belangrijke vis te noemen? En waarom überhaupt in deze termen gedacht? Machtsgeil?
Wie is die "grotere" vis toch, waar je het steeds over hebt? Een of andere muziekgoeroe die ook naar jouw zitzakkengejank uit de 70s wil luisteren?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:02 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Jij bent slechts het aas voor het vangen van een grotere vis.![]()
Euhm ik ben niet degene hier die de 70s veradoreert, je hebt de verkeerde voor je.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:04 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Wie is die "grotere" vis toch, waar je het steeds over hebt? Een of andere muziekgoeroe die ook naar jouw zitzakkengejank uit de 70s wil luisteren?
Please
Als die server van menjo text-files niet als html verstuurde zou het ook prima gaanquote:Op donderdag 27 oktober 2005 09:51 schreef Frollo het volgende:
[..]
Als je eerst Excel start en vanuit Excel de txt opent, gaat het prima
Laat de vissen nou maar gaan happen en wij de hengels oppoetsen, want dit gaat eigenlijk nergens overquote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:15 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Euhm ik ben niet degene hier die de 70s veradoreert, je hebt de verkeerde voor je.
Je weet dat de einduitslag al bekend is?quote:Op maandag 31 oktober 2005 09:49 schreef mrkanarie het volgende:
zo, ook ff mijn lijstje toegestuurd.(verkapte tvp
)
quote:Op maandag 31 oktober 2005 09:49 schreef mrkanarie het volgende:
zo, ook ff mijn lijstje toegestuurd.(verkapte tvp
)
quote:Op maandag 31 oktober 2005 09:58 schreef pfaf het volgende:
[..]
Je weet dat de einduitslag al bekend is?
ik ben nog steeds van mening dat er een recount moet komen. Mijn lijstje is ten onrechte buiten de einduitslag gehoudenquote:Op maandag 31 oktober 2005 09:58 schreef pfaf het volgende:
[..]
Je weet dat de voorlopige einduitslag al bekend is?
Dan zal die wel in de categorie "een aantal mailtjes kon ik niks mee" gevallen zijn. Volgende keer beterquote:Op maandag 31 oktober 2005 19:41 schreef Pistol_Pete het volgende:
[..]
ik ben nog steeds van mening dat er een recount moet komen. Mijn lijstje is ten onrechte buiten de einduitslag gehouden![]()
Nope, ik had mijn hele lijst doorlopen en voldeed aan alle eisenquote:Op maandag 31 oktober 2005 19:51 schreef Curchulain het volgende:
[..]
Dan zal die wel in de categorie "een aantal mailtjes kon ik niks mee" gevallen zijn. Volgende keer beter
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |