abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 oktober 2005 @ 05:31:29 #226
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_31647356
Van de top 10 vind ik eigenlijk dat alleen nummer 6 en 7 er terecht in staan... vooral nummer 2 is zwaar overrated IMHO.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_31649187
Wederom goed werk, menjo!
And that's why you always leave a note.
Last.fm.
  zondag 23 oktober 2005 @ 14:03:47 #228
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_31651877
Goh... OK Computer op 1. Verrassend

menjo
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  zondag 23 oktober 2005 @ 14:28:25 #229
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_31652019
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 05:31 schreef HAL9000S het volgende:
Van de top 10 vind ik eigenlijk dat alleen nummer 6 en 7 er terecht in staan... vooral nummer 2 is zwaar overrated IMHO.
Eensch, nummer 11 is ook een verschrikking.

Het is een goede plaat van Smashing Pumpins, maar Siamese dream is als plaat vele malen beter. Mellon Collie is weinig consistent, uitschieters en opvullers.
pi_31652542
Er staan al met al toch nog behoorlijk goede platen in, als geheel is het zeker een lijst die de moeite waard is
De volgorde is soms idd belachelijk, en de nummer 1....

Verrassend dat joy division zo hoog scoort eigenlijk
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_31652880
Leuke lijst hoor. Nummer 1 en 2 krijgen wel erg veel eer. De Pixies op 3 ook, maar dat vind ik wel leuk. Joy Division en de Smiths is ook wel verrassend.

Smashing Pumpkins zo hoog is belachelijk. En de Velvet Underground, ik dacht dat dat zo'n band is die iedereen alleen van naam kent.

Pink Floyd zal wel door Live8 komen. Anderzijds, U2 is erg bescheiden vertegenwoordigd.

Het is ook wel erg gitaarrock wat de klok slaat. Dat hier op fok Stevie Wonder zo laag gewaardeerd wordt begrijp ik niet. Geen Innervisions of Songs in the key of life
pi_31653032
Ten boven Nevermind
De nummer 1 is ook mijn nummer 1, bah.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_31653476
Ik blijf het toch het meest eensch met mijn eigen lijst.

Maar minstens een kwart van wat daarop staat kent toch niemand en zeker het vooral 80er/90er jaren gericht rockpubliek niet. Wat me vooral blijft opvallen aan deze lijst is het ontbreken van bijvoorbeeld Brian Eno - Music for airports en meer electronische meesterwerken. Maar ook een hele hoop standaardwerken op het gebied van bijvoorbeeld jazz ontbreken.

Dit is meer een 80/90 rocklijst.
  zondag 23 oktober 2005 @ 17:37:45 #235
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_31653745
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 15:30 schreef kamagurka het volgende:

Verrassend dat joy division zo hoog scoort eigenlijk
Verassend omdat je niet verwacht had dat de gemiddelde fokker 'm zoveel credits zou geven of omdat Joy Division volgens jou juist teveel eer krijgt?
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  zondag 23 oktober 2005 @ 17:51:44 #236
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_31653851
Prachtige lijst, op interpol na dan, da's een beetje belachelijk
Ik zat er nog niet zo ver naast met the velvet underground ook. Nu, die krijgen we volgend jaar wel op één.
De terugkeer van dEUS is ook opvallend, vorig jaar helemaal weggezakt, maar nu staan de twee beste platen terecht weer hoog in de lijst, terwijl WCS dan weer weggezakt is.
Ook wat nieuwkomers die er eigenlijk altijd zouden moeten instaan (The Cure/ Harvest/ thriller/ debut/Graceland).
oja, mooi werk, menjo Wanneer volgt die andere top 100, van de songs.
  zondag 23 oktober 2005 @ 18:15:00 #237
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_31654032
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 16:59 schreef Tranceptor het volgende:

Maar minstens een kwart van wat daarop staat kent toch niemand en zeker het vooral 80er/90er jaren gericht rockpubliek niet. Wat me vooral blijft opvallen aan deze lijst is het ontbreken van bijvoorbeeld Brian Eno - Music for airports en meer electronische meesterwerken. Maar ook een hele hoop standaardwerken op het gebied van bijvoorbeeld jazz ontbreken.

Ach, Music for Airports is misschien wel een "historisch belangrijke plaat" of zo, maar ik denk denk dat de meeste mensen toch vooral kiezen voor de muziek die ze vaak draaien. En dan zijn er heel wat Eno platen die bij mij hoger scoren, ik zelf had "Another Green World" in m'n lijst staan.

En die standaardwerken uit de jazz hadden beter verdiend misschien. ( wat is een Fok100 zonder Zorn / Naked City ??)

Maar ja , jij stemt dan weer op Hotel California. Dan vraag je ook om een doorsnee eindlijst zonder Eno
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_31654992
Goed werk menjo

Leuke lijst idd, verrassende nr. 1 ook, met al die Radiohead haters hier
  zondag 23 oktober 2005 @ 22:03:47 #239
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31655936
Goed werk Menjo!
Ben benieuwd naar de algehele lijst...
  zondag 23 oktober 2005 @ 22:15:38 #240
13973 ranja
image means nothing
pi_31656066
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 20:13 schreef cafca het volgende:

Leuke lijst idd, verrassende nr. 1 ook, met al die Radiohead haters hier
Radiohead haters? Waar, hier op fok?

Mwah, ik had niet verwacht dat ze nummer 1 zouden blijven.
Wel grappig om te zien dat er een complete aardverschuiving in de rest van de top 10 plaatsvindt.
pi_31656570
Radiohead is een prima band met de verkeerde 'zanger' en daar is toch wel consensus over.
pi_31656643
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 18:15 schreef fripper het volgende:

Maar ja , jij stemt dan weer op Hotel California. Dan vraag je ook om een doorsnee eindlijst zonder Eno
Sommige 'populaire' platen zijn gewoon heel consistent en heel erg goed. Dit is echter meer uitzondering dan regel. Hotel California is wat mij betreft zo'n uitzondering.

Vaak gaan ook in dit soort lijsten 'bekende' bands aan het strijken met de eer. Eén van de beste albums uit het triphop-genre is toch wel Alpha met hun Come from heaven. De gemiddelde muziekluisteraar komt alleen nooit verder dan het geijkte Portishead- Dummy en Massive Attack- Mezzanine.

Nu zijn dat allebei zeer goede albums, dat is mijn punt niet. Ik ben echter van de volle overtuiging dat mensen die in dit geval Alpha zouden horen, deze zouden prefereren boven die twee eerdergenoemde albums. Echter, onbekend maakt onbemind.

MIjn angst is echter dat over 10/20 jaar in dit soort lijstjes nog veel meer 'wat door de strot gedouwd word' in zo'n lijstje staat: V/A- Idols XV: the Finals ... etc
Ik vrees voor de dag waarop ik onbetekenende niemandalletjes van albums van hiphopacts (ook een vrij spaarzaam vertegenwoordigd genre in deze lijst) bovenaan de lijst zie.
pi_31657101
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 16:59 schreef Tranceptor het volgende:

Mij valt echt niks op aan deze lijst. Het is over het algemeen de generieke canon-rock voor het grote muziekminnende publiek die je overal ziet, op enkele rariteiten na dan. De Fok!- top100 gaat dan ook helemaal niet om de top-100, maar om de individuele lijstjes. Ik heb best leuke en interessante lijstjes gezien en zo'n lijst geeft toch best wel weer waar de voorkeuren liggen van iemand, ook al sputteren ze "dat het morgen weer een hele andere lijst is."
pi_31657247
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 17:37 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Verassend omdat je niet verwacht had dat de gemiddelde fokker 'm zoveel credits zou geven of omdat Joy Division volgens jou juist teveel eer krijgt?
Allebei wel een beetje eigenlijk, vooral het eerste

Maar ik ben over sommige platen best blij verrast, en het is een top100 waar je best wat leuke luistersessies mee kunt slijten. Het had ook Blof, anouk en anderzijds whiggermuziek zoals tupac en 50 cents kunnen zijn

verschrikkelijk mooi usericon heb je btw
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  maandag 24 oktober 2005 @ 20:51:37 #245
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_31664242
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 23:09 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Sommige 'populaire' platen zijn gewoon heel consistent en heel erg goed. Dit is echter meer uitzondering dan regel. Hotel California is wat mij betreft zo'n uitzondering.
Ik heb hem ook al 25 jaar in de kast staan. Het titelnummer heb ondertussen wel iets te vaak gehoord, maar voor de rest blijft het een mooie plaat. Ik denk dat we die nog heel lang in dit soort lijstjes blijven tegenkomen. Ik draai 'm eigenlijk nog maar zelden, geen optie voor mijn top 100 dus.
quote:
Vaak gaan ook in dit soort lijsten 'bekende' bands aan het strijken met de eer. Eén van de beste albums uit het triphop-genre is toch wel Alpha met hun Come from heaven. De gemiddelde muziekluisteraar komt alleen nooit verder dan het geijkte Portishead- Dummy en Massive Attack- Mezzanine.

Nu zijn dat allebei zeer goede albums, dat is mijn punt niet. Ik ben echter van de volle overtuiging dat mensen die in dit geval Alpha zouden horen, deze zouden prefereren boven die twee eerdergenoemde albums. Echter, onbekend maakt onbemind.
Herkenbaar, daarom is het ook wel leuk om de individuele lijstjes hier te zien, daar staan nog wel eens wat leuke tips tussen. Ik kom zelf ook niet verder dan Portishead en Massive Attack als het gaat om triphop.
quote:
MIjn angst is echter dat over 10/20 jaar in dit soort lijstjes nog veel meer 'wat door de strot gedouwd word' in zo'n lijstje staat: V/A- Idols XV: the Finals ... etc
Ik vrees voor de dag waarop ik onbetekenende niemandalletjes van albums van hiphopacts (ook een vrij spaarzaam vertegenwoordigd genre in deze lijst) bovenaan de lijst zie.
Ik ben daar eigenlijk niet zo bang voor. Ik zie nu ook weinig niemendalletjes in de lijst, en nog steeds veel tijdloze albums van 20-40 jaar geleden.
Voor de grap nog even vergeleken met een album-top-100-aller-tijden van 20 jaar geleden. (klik) Daarin staat veel meer "modieuze troep" (Wham, Spandau Ballet, Paul Young). Ik heb niet de indruk dat de commerciële troep nu meer invloed heeft dan 20 jaar geleden.

Al die Idols-toestanden is iedereen na een jaar toch weer vergeten. Ik ben wel blij dat we in de eindlijst alleen albums van voor 2004 hebben, dan blijven alle albums met een houdbaarheidsdatum van hooguit een paar weken ten minste ook weg.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_31666068
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 20:51 schreef fripper het volgende:
Voor de grap nog even vergeleken met een album-top-100-aller-tijden van 20 jaar geleden. (klik) Daarin staat veel meer "modieuze troep" (Wham, Spandau Ballet, Paul Young). Ik heb niet de indruk dat de commerciële troep nu meer invloed heeft dan 20 jaar geleden.
De gemiddelde radioluisteraar in de jaren '80 heeft een geheugen van niet meer dan 5 jaar. Die hele lijst zit vol met meuk die na een naar zijn charme alweer was verloren. Je kunt zo'n lijst ook anders zien: als afspiegeling van de tijd. In een tijd waarin er weinig economische zekerheid was gaan mensen vaak hardnekkig vasthouden aan bestaande 'cultuur'. Het is in zekere zin ook wel logisch dat men de eigen tijd ziet als toonaangevend om nog iets van positiviteit te zien. Maar die lijst is echt afschuwelijk ja.
  maandag 24 oktober 2005 @ 22:29:10 #247
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_31666391
Ha, het traditionele gezeur over de uitslag is ook weer begonnen.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  maandag 24 oktober 2005 @ 22:43:45 #248
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31666878
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 22:29 schreef Zanderrr het volgende:
Ha, het traditionele gezeur over de uitslag is ook weer begonnen.
wel leuk om te lezen hoe onterecht de uitslag is
pi_31666967
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 22:43 schreef peaceman het volgende:

[..]

wel leuk om te lezen hoe onterecht de uitslag is
Ik vind een groot gedeelte van de lijst wel terecht hoor, misschien niet de klassering.
  † In Memoriam † maandag 24 oktober 2005 @ 23:09:56 #250
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_31667700
jammer dat air - moon safari zo gedaalt is, staat bij mijn persoonlijke lijst op de nummer 2
:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')