Guusje Nederhorst (34) overleden
...is het tijd om de ballans op te maken van de flitsende carrierre van deze meidengroep, die tot een ware Beatlesque taferelen leiden in Nederland.
Aanvankelijk begon de groep als gimmick op het Goede Tijden, Slechte Tijden album, waar de verschillende personages van GTST nummers op zongen. Er werd besloten om, van het zwakke album, het wonderwel geslaagde nummer Ademnood op single uit te brengen. Dit schoot meteen naar nummer een en dat was het begin van een grootse muziekcarrierre, die eindigde in grootse sponsordeals van Primafoon, een samenwerking met 's lands grootste rockster, een schok door het land bij het aankondigen van het afscheid en huilende fans bij de laatste concerten.
Dit topic gaat over de muziek van Linda, Roos en Jessica en is bedoeld om te discussieren over de muziek.
Voor opmerking die enkel over het overlijden van de actrice en soapie Guusje Nederhorst gaan, verwijs ik jullie graag naar In memoriam: Guusje Woesthoff-Nederhorst - Topic 3.
Ik vraag jullie met klem respectvol te posten in dit topic.
Totaal geen inhoud en ik snap ook eigenlijk niet dat je het woord Nalatenschap in de zin durft te gebruiken, want ik wil het eigenlijk zo snel mogelijk vergeten dat LR & J hebben bestaan.
quote:Linda, Roos en Jessica was meer dan een popgimmick. Ze hebben vier jaar lang, van '95 tot '98 vele nummers opgenomen. Ik vind Linda, Roos en Jessica een mooi tijdsbeeld geven. Ademnood is bijvoorbeeld een echte popklassieker. Zij hebben voor een gedeelte gezorgd voor de proffesionalisering van de Nederlandse popmuziek.
Op vrijdag 30 januari 2004 09:50 schreef RedDevil085 het volgende:
Ik heb het eigenlijk nooit een goede band gevonden. Toen ze begonnen niet, toen ze uit elkaar gingen niet, en nu er een lid naar de eeuwige weide is, vind ik het nog steeds niets aan.Totaal geen inhoud en ik snap ook eigenlijk niet dat je het woord Nalatenschap in de zin durft te gebruiken, want ik wil het eigenlijk zo snel mogelijk vergeten dat LR & J hebben bestaan.
quote:Dat wil niet zeggen dat het muzikaal ook maar íets voorsteld.
Op vrijdag 30 januari 2004 09:54 schreef belsen het volgende:[..]
Ademnood is bijvoorbeeld een echte popklassieker.
quote:klassieker. Met dubbel s. Werd er bedoelt.
Op vrijdag 30 januari 2004 09:58 schreef 303 het volgende:
Ademnood een popklasieker? Ga je mond spoelen
Neemt niet weg dat ook ik geschokt ben door het nieuws van haar plotselinge overlijden, maar laten we de 'muzikale nalatenschap' alsjeblieft niet overdrijven zeg!
quote:Linda, Roos en Jessica was bijvoorbeeld de eerste grote band die een echte sponsordeal hadden. Een band als BLØF is niets meer dan een slechte smartlappenband of een Counting Crows-ripoff. De Dijk heeft jarenlang in de marge geporreld en ik snap ook niet waar hun plotselinge sterstatus nu vandaan komt.
Op vrijdag 30 januari 2004 09:55 schreef suimasen het volgende:
Profesionalisering my ass. Waar blijkt dat uit? Volgens mij kun je dat beter toeschrijven aan Nederlandse bands als De Dijk, en later wellicht Blof. En ja, die waren er ook geweest zonder LR&J.
Linda, Roos en Jessica maakten kwaliteitspopmuziek. Alhoewel de producers: Fluitsma en Van Tijn daar natuurlijk voor verantwoordelijk waren. Linda, Roos en Jessica vulden het plaatje echter goed in.
quote:Sinds wanneer zijn drie lekkere meiden op een podium 'een Band' ?
Op vrijdag 30 januari 2004 10:00 schreef belsen het volgende:[..]
Linda, Roos en Jessica was bijvoorbeeld de eerste grote band die een echte sponsordeal hadden. Een band als BLØF is niets meer dan een slechte smartlappenband of een Counting Crows-ripoff. De Dijk heeft jarenlang in de marge geporreld en ik snap ook niet waar hun plotselinge sterstatus nu vandaan komt.
Linda, Roos en Jessica maakten kwaliteitspopmuziek. Alhoewel de producers: Fluitsma en Van Tijn daar natuurlijk voor verantwoordelijk waren. Linda, Roos en Jessica vulden het plaatje echter goed in.
quote:Het was geen voorgekookte hype, zie de openingspost. Ze hadden gewoon kwaliteit dat ontdekt werd, alhoewel hun soapstatus ze natuurlijk wel heeft geholpen.
Op vrijdag 30 januari 2004 09:59 schreef JooB het volgende:
Ze hadden zelf NIETS te maken met het productionele proces! Het was van af dag één een voorgekookt, voorgeproduceerde hype. Sorry, maar deze act dreef alleen op de populariteit van deze meiden met hun mooie koppies voor een bakvissenpubliek. Zoals zoveel acts tegenwoordig. Met muzikale vernieuwing had dit helemaal geen flikker te maken! Wel met commerciele vernieuwing en marketing.Neemt niet weg dat ook ik geschokt ben door het nieuws van haar plotselinge overlijden, maar laten we de 'muzikale nalatenschap' alsjeblieft niet overdrijven zeg!
En voor alle bashers van Ademnood, dat is een heel sterknummer. Speel het maar eens na en kijk maar eens wat er allemaal muzikaal gezien in zit. Dit is een goed poplied.
quote:Ik heb het ook niet over een band, maar over de professionalisering van popmuziek.
Op vrijdag 30 januari 2004 10:01 schreef JooB het volgende:[..]
Sinds wanneer zijn drie lekkere meiden op een podium 'een Band' ?
quote:daar kan ik me effe niks van herinneren, welke rockster bedoel je en welk nummer kwam daaruit voort?
Op vrijdag 30 januari 2004 09:48 schreef belsen het volgende:
een samenwerking met 's lands grootste rockster
quote:Eternal flame met Herman Brood op diens 50-album.
Op vrijdag 30 januari 2004 10:04 schreef Feestkabouter het volgende:[..]
daar kan ik me effe niks van herinneren, welke rockster bedoel je en welk nummer kwam daaruit voort?
Barry Hay?
Adje Van den berg?
Bert Heerink?
Benny Jolink?
quote:klinkt wel leuk een samenwerking, maar het is pas echt leuk als iemand er ook van gehoord heeft. ik niet dus.
Op vrijdag 30 januari 2004 10:07 schreef belsen het volgende:[..]
Eternal flame met Herman Brood op diens 50-album.
quote:Een flinke dosis soul en rock, verrassende accoordenwisselingen en modulaties, een sterk sensuele tekst...
Op vrijdag 30 januari 2004 10:03 schreef suimasen het volgende:
Wat ZIT er dan allemaal in?
quote:Terug te vinden op dit album:
Op vrijdag 30 januari 2004 10:09 schreef Feestkabouter het volgende:[..]
klinkt wel leuk een samenwerking, maar het is pas echt leuk als iemand er ook van gehoord heeft. ik niet dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |