Dat blijf je altijd houden hoor. Simpelweg door mensen met andere interesses dan zo'n lijstje maken, gebrek aan tijd of gewoon niet weten dat er sprake is van zo'n lijst.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 09:51 schreef pfaf het volgende:
Nou, poepoe, sjongejonge zeg. En volgend jaar Madvillain er ook nog bij. 't Is wel echt een hiphop lijst he.![]()
Je begrijpt toch hopelijk wel wat ik bedoel he. Een paar hiphop platen her en der, weegt toch niet op tegen tien Indie-lijsten. Het is ook niet echt een afspiegeling van Fok! of de maatschappij.
Ah, niet goed gelezen.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 09:58 schreef pfaf het volgende:
[..]
Weet ik, daarom staat er volgend jaar. Dan mogen platen van 2004 namelijk meedoen.
Ik vraag me toch af hoe dat komt, zijn indie mensen meer lijstjes gericht of meer album bewust dan hiphoppers, technoers, punkers en metalaars? Ik kan me voorstellen dat diverse housers meer in tracks (als in 12") of mixen denken dan in albums... maar voor de rest weet ik het niet.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 09:56 schreef peaceman het volgende:
Simpelweg door mensen met andere interesses dan zo'n lijstje maken, gebrek aan tijd of gewoon niet weten dat er sprake is van zo'n lijst.
op fok! zelf ookquote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:32 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Ja op een of andere ubran zender waar niemand naar luistert, Z
Dat stond ook niet ter discussie.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:30 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Indie mensen heb net zo'n beperkte smaak als hiphoppers, punkers en metalaars
(duikt weg voor de rotte tomaten)
Volgens mij niet meer dan punkers of metalaars, maar wellicht wel meer dan hiphoppers en technoers..(die muzieksoort is gewoon niet leuk genoeg als je er te lang naar luistert)quote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:25 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik vraag me toch af hoe dat komt, zijn indie mensen meer lijstjes gericht of meer album bewust dan hiphoppers, technoers, punkers en metalaars? Ik kan me voorstellen dat diverse housers meer in tracks (als in 12") of mixen denken dan in albums... maar voor de rest weet ik het niet.
En Symph-rockers.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:30 schreef TheGrandWazoo het volgende:
(duikt weg voor de rotte tomaten)
Inderdaad, curieus dat weinigen van hen de moeite hebben genomen om hun stijl te vertegenwoordigen. Ik weet wel dat TonyMontana daar altijd erg op gefixeerd was.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:31 schreef Z het volgende:
Er is toch ook wel eens een Hip Hop Top 100 topic geweest?
Quiet is the new loud!quote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:35 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat stond ook niet ter discussie.Ik vroeg me alleen af hoe het komt dat er zoveel Indie-lijsten zijn , terwijl ik nog geen hiphoplijst heb gezien. Er zijn toch ook zat serieuse Hiphop-fans hier op Fok!
hihi, daar deed ik het voor Zquote:
Iedereen die zichzelf in 1 hokje plaatst heeft een beperkte smaakquote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:30 schreef TheGrandWazoo het volgende:
FOK! Hiphop Album Top 100 2005quote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:31 schreef Z het volgende:
Er is toch ook wel eens een Hip Hop Top 100 topic geweest?
Wat betreft house: zit wel wat in, en het gaat niet eens alleen maar op voor house maar ook voor techno en DnB. Het is wel wat aan het veranderen maar de meeste albums zijn nog altijd compilaties van een stuk of wat 12" producties of extended versies van EP's, of natuurlijk mixalbums. Echte albums met alleen tracks die voor het album geproduceerd zijn vind je nauwelijks, behalve bij de commercieel vatbare producers als een Roger Sanchez of de Daft Crew.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:25 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik vraag me toch af hoe dat komt, zijn indie mensen meer lijstjes gericht of meer album bewust dan hiphoppers, technoers, punkers en metalaars? Ik kan me voorstellen dat diverse housers meer in tracks (als in 12") of mixen denken dan in albums... maar voor de rest weet ik het niet.
kom op nipeng, je kunt hetquote:Op donderdag 13 oktober 2005 21:22 schreef nipeng het volgende:
Bijna klaar, de finale rangschikking is wel moeilijk.
Wat een pokke werk zeg (maar wel leuk)
Ik heb hem voor je gepost, bukgeit.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 03:20 schreef bukgeit het volgende:
Yo La Tengo eruit; Linda Roos en Jessica erin...quote:
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 19:58 schreef belsen het volgende:
[..]
Yo La Tengo eruit; Linda Roos en Jessica erin...
Dub techno!!quote:026 Basic Channel - Basic Channel
027 Maurizio - Maurizio
Kijk, eindelijk eens iemand die het begrijpt. In het Pearl Jam topic ben ik al eens uitgelachen dat dit de beste PJ-albums zijn.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 07:01 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Mijn lijst:
009 Pearl Jam - Riot Act
044 Pearl Jam - Vs
064 Pearl Jam - Binaural
084 Pearl Jam - Yield
Moet dat niet 'You've Come a Long Way, Baby' zijn?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 03:56 schreef Xebrozius het volgende:
...
010 Fatboy Slim - Rockafeller skank
...
Ja, stom... Heb het beste nummer van de cd er neergezet.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 16:59 schreef rosstek het volgende:
[..]
Moet dat niet 'You've Come a Long Way, Baby' zijn?
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 03:56 schreef Xebrozius het volgende:
Bij deze m'n lijst... Wat duurde dat godsalletering lang om dat uit te zoeken en tot een bevredigend resultaat te komen!
002 Underworld -Beaucoup Fish
003 Beastie boys - Hello Nasty
005 Prodigy - Fat of the land
007 Chemical Brothers -Surrender
009 Goldie - Saturnzreturn
010 Fatboy Slim - You've Come a Long Way, Baby
011 Pendulum - Pendulum
012 Concord Dawn -Uprising
015 Klute - lie, cheat & steal
016 Kraftwerk - Computerwelt
017 Bad Company - Digital Nation LP
018 Aphex Twin - Selected Ambient Works
021 Photek - Form & Function
022 Jonny L - 27 Hours a day
023 DJ Suv - Desert Rose
024 Grooverider Presents -The Prototype Years
030 EZ rollers - D&B Sessions On A Jazz Tip
034 Concord Dawn -Uprising
035 Thievery Corporation - Sounds from the Thievery hi-fi
037 Roni Size - Newforms
040 Amon Tobin -Permutation
041 Dom 'n Roland - Back for the future
043 Orbital -Octane
047 Plastikman -Closer
048 The Detroit Experiment - All night long (Mixed By Layo & Bushwacka)
052 Junkie XL - Big Sounds Of The Drags
063 Ettiene de Crecy - Tempovision
071 Tali - Lyric on my Lip
072 Funki Porcini - Hed Phone Sex
076 Dieselboy - System upgrade
077 AK1200 - At close Range
078 Miss Kittin - Radio Caroline
086 T. Raumschmiere - Radio Blackout
090 DJ Vadim - Lettuce Propelled Rockets
093 Tosca - Different taste of Honey
096 Bong-Ra - Bikini Bandits, Kill! Kill! Kill!
097 Plaid - Rest Proof Clockwork
tja de meeste 'ontoegankelijke' muziek kan ik nog wat van maken .. maar dat ...quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:43 schreef nipeng het volgende:
Dat is niet vreemd BB, het is niet echt een toegankelijk album. Gaaf plaatje trouwens.
Tot nu toe zit er wel veel variatie in de gekozen platenquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 16:06 schreef Berkery het volgende:
Ligt het aan mij of worden er veel minder lijstjes gepost dan vorig jaar?
quote:Op zondag 16 oktober 2005 02:21 schreef Ascaroth het volgende:
072 13th Floor Elevators -The Psychedelic Sounds of the 13th Floor Elevators
Sowieso een hele mooie lijst, Menjo, maar je nummer 1 is ook nog eens verassend. Prachtige plaat.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 19:45 schreef menjo het volgende:
Zelf heb ik ook maar een lijstje in elkaar gezet....
001 Tool - AEnima
Die is dan weer uit 2004, dus dat mag niet.quote:
ziet hier een geheime boodschap in ?quote:
Dat zou wel meesterlijk zijn. Staat ook eens fatsoenlijk op de FP.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 20:29 schreef placebeau het volgende:
Ik ben ook benieuwd
Ik gok op the velvet underground & nico op één, die staat in heel veel lijsten.
Nipeng kijkt dag en nacht Big Brother.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 22:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ziet hier een geheime boodschap in ?
Ik voorzie een hoop "nooit-van-gehoord" en "wat-een-baggerlijst-Kane-staat-er-niet-eens-in" reaktiesquote:Op woensdag 19 oktober 2005 09:02 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat zou wel meesterlijk zijn. Staat ook eens fatsoenlijk op de FP.
100.000 nog wel... Ben benieuwd wel 100.000 platen dan beter zijnquote:Op woensdag 19 oktober 2005 10:35 schreef kamagurka het volgende:
Ik voorzie dat radiohead weer ns 100000 plaatsen hoger gaat staan dan waar ze eigenlijk zouden moeten staannaar mijn bescheiden mening...
Te beginnen met de platen van marco borsato, en zo verder eigenlijk... dan kom je wel aan 100000 hoorquote:Op woensdag 19 oktober 2005 10:47 schreef peaceman het volgende:
[..]
100.000 nog wel... Ben benieuwd wel 100.000 platen dan beter zijn![]()
quote:Op woensdag 19 oktober 2005 12:41 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Te beginnen met de platen van marco borsato, en zo verder eigenlijk... dan kom je wel aan 100000 hoor![]()
Heus waar, De Waarheid is zelfs al een plaat met meer muzikaliteit en kunde dan Kid A of B...quote:
Van gebrek aan humor kan je niet beticht worden in elk geval...quote:Op woensdag 19 oktober 2005 13:49 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Heus waar, De Waarheid is zelfs al een plaat met meer muzikaliteit en kunde dan Kid A of B...![]()
Waha, eindelijk sta ik niet meer alleen in deze keuze!quote:Op zondag 16 oktober 2005 02:21 schreef Ascaroth het volgende:
022 Arcturus - The Sham Mirrors
Daar had je me even aan het twijfelen, maar ik was m niet vergeten dus, dan staat hij er al 3 keer inquote:Op woensdag 19 oktober 2005 19:55 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Waha, eindelijk sta ik niet meer alleen in deze keuze!![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |