Dat vind ik nu juist een voorbeeld van een trendplaat... leuk destijds, maar eigenlijk al weer snel oubollig en weinig muzikale inhoud.quote:Op maandag 24 oktober 2005 23:09 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
jammer dat air - moon safari zo gedaalt is, staat bij mijn persoonlijke lijst op de nummer 2
Ik had dit jaar helaas geen tijd om er zelf een te maken, maar ik ben het wel grotendeels met je eens. Hoewel de lijst traditiegetrouw natuurlijk van iedere lijst wel favorieten bevat, staan er ook altijd meerdere platen tussen waar een aantal mensen weer een gruwelijke hekel aan hebben. Het mooie van deze lijst is dat de meestgenoemde, overbekende, vaakgedraaide platen bijna allemaal de top 100 halen en daardoor eigenlijk (ook geheel traditiegetrouw) de 101-200 lijst eigenlijk de interessantste is. Niet zo zeer omdat die het beste is (waar hebben we anders een top 100 voor), maar omdat daar het meest aan valt te ontdekken, want ook in de top 101-200 staan platen die allen meerdere malen zijn genoemd.quote:Op zondag 23 oktober 2005 23:47 schreef zodiakk het volgende:
Mij valt echt niks op aan deze lijst. Het is over het algemeen de generieke canon-rock voor het grote muziekminnende publiek die je overal ziet, op enkele rariteiten na dan. De Fok!- top100 gaat dan ook helemaal niet om de top-100, maar om de individuele lijstjes. Ik heb best leuke en interessante lijstjes gezien en zo'n lijst geeft toch best wel weer waar de voorkeuren liggen van iemand, ook al sputteren ze "dat het morgen weer een hele andere lijst is."
Ruim 10 jaar vóór de jaren 80 werden er wel goede dingen gemaakt, in de jaren 60... daartussen, amperquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:09 schreef Tranceptor het volgende:
Het jaren 80-virus slaat om zich heen, alsof er daarvoor niks goeds is gemaakt.
Waarom staat Franz Ferdinand niet hoog?
Jawel, Songs in the key of life en Innervisions van Stevie Wonder, op plaats 245 en 624quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 23:55 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ruim 10 jaar vóór de jaren 80 werden er wel goede dingen gemaakt, in de jaren 60... daartussen, amper
onzin.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 23:55 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ruim 10 jaar vóór de jaren 80 werden er wel goede dingen gemaakt, in de jaren 60... daartussen, amper
Ook niet echt iets waar ik warm van wordt.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 17:43 schreef ranja het volgende:
(bv Simple minds, U2, Blondie, Pretenders)
Nou ja, de voorbeelden zijn alleen bedoeld om aan te geven dat daarmee de jaren 80 begonnen... wat je er van vindt laat ik in het middenquote:Op woensdag 26 oktober 2005 17:52 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ook niet echt iets waar ik warm van wordt.
Sonic Youth, REM, Black Flag, Hüsker Dü, Dinosaur Jr etc daarintegen.
Jawel, normaal zo rond deze tijd.quote:
Vandaar de knipoog.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 18:04 schreef ranja het volgende:
[..]
Nou ja, de voorbeelden zijn alleen bedoeld om aan te geven dat daarmee de jaren 80 begonnen... wat je er van vindt laat ik in het midden
Overschatte experimentbandjesquote:Op woensdag 26 oktober 2005 17:52 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ook niet echt iets waar ik warm van wordt.
Sonic Youth, REM, Black Flag, Hüsker Dü, Dinosaur Jr etc daarintegen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |