quote:Op zaterdag 17 september 2005 19:17 schreef menjo het volgende:
Beter laat dan nooit: De FOK! album top 100 allertijden, editie 2005.
Wat was dat ook alweer?
Het idee is dus om een lijst te maken van de beste albums ooit volgens de fok!ers, dit door iedereen een lijstje te laten insturen en daar een grote lijst van samen te stellen.
Leuk idee! Hoe doe ik mee?
Download het excel bestand en volg de aanwijzingen. Mail het daarna naar het adres in mijn (menjo's) profiel.
Waarom dit keer via een excel bestand?
Dat scheelt ongeveer 80% van het werk. Ja, ik ben lui.
Okee, maar mag ik er zomaar alles in gooien?
De enige echte regel is dat er geen platen van na 2003 in mogen, voor de rest mag alles zo ongeveer wel (Dus ook verzamelaars, soundtracks etcetera. Alleen geen boxsets).
Verder kan je kiezen tussen een top 10, een top 25, een top 50 of een top 100. In een top 10 mag je 1 plaat per artiest, in een top 25 2, in een top 50 3 en in een top 100 5 platen per artiest.
Tot wanneer heb ik de tijd?
De eindlijst zal zo ergens half oktober komen, dat wordt later bekendgemaakt.
quote:Op woensdag 5 oktober 2005 09:18 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ha, leuk. Nieuw topic, nieuwe lijstjes
Wil die van mij vanavond nog wel een keer posten hoorquote:
Ken er maar weinig van...quote:Op donderdag 6 oktober 2005 16:56 schreef Curchulain het volgende:
Bij wijze van tvp kan ik de afsluitende post van deel 1 nog eens hier neerplempen, krijg ik er misschien ook nog wat reacties op...
Lijkt me een goeie reden om dat bericht op de FP nog eens omhoog te schoppen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 13:01 schreef menjo het volgende:
Hmmn, een deadline.... laten we zeggen Zondag 16 oktober
Fraaie lijst! Alleen die Stock, Aitken & Waterman Collection hoort natuurlijk op plaats 42952 thuis,quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 12:59 schreef Frollo het volgende:
Nou, dit is dan de mijne. Dinsdag al naar menjo gestuurd, maar vergeten hier te posten.
Nu ik 'm zo terugzie wil ik niets liever dan eraan sleutelen. Waarom staat Kid A zo laag en Bat out of hell zo belachelijk hoog? God, heb IK deze lijst gemaakt?
Dat weet ik nog zo net niet, maar in ieder geval zal dat stomme radiohoofd een stuk lager scoren deze keer (hoop ik...)quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 14:44 schreef Bosbeetle het volgende:ik denk dat het een leuke eindlijst wordt
Tnx, alleen staan o.a. Drexciya en Fires of Ork er toch niet in, hoewel ik dat wel min of meer beloofd hadquote:
Luister er eens onbevooroordeeld naar zou ik zeggen, en ontdek hoe verdomd geniaal het stiekem toch in elkaar zitquote:Alleen die Stock, Aitken & Waterman Collection hoort natuurlijk op plaats 42952 thuis,.
Dat is inderdaad een grote schande.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:30 schreef Frollo het volgende:
[..]
Tnx, alleen staan o.a. Drexciya en Fires of Ork er toch niet in, hoewel ik dat wel min of meer beloofd had
De muziek van de Venga Boys steekt ook geniaal in elkaar ("boom-boom-boom-boom, I want you in my room") maar dat is toch echt wel plaats 53429.quote:Luister er eens onbevooroordeeld naar zou ik zeggen, en ontdek hoe verdomd geniaal het stiekem toch in elkaar zit
Damn, ik wíst dat ik nog iets vergeten was!quote:
Ik wil mijn nr. 10 vervangen door:quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 15:33 schreef Sasandra het volgende:
Een top 100 vind ik veel te veel werk, maar een top tien is altijd leuk om even samen te stellen:
10.Tori Amos - Under the pink
Er komt er in ieder geval nog 1 bij.quote:Op zondag 9 oktober 2005 22:08 schreef dunc het volgende:
Ligt het aan mij of zijn er niet zoveel inzendingen? Ik schat maar een stuk of 50 ofzo?
Dat moet natuurlijk Cypress Hill zijn met Exitos en Espanolquote:Op zondag 9 oktober 2005 11:10 schreef Pistol_Pete het volgende:
037 Exitos en Espanol - Exitos en Espanol
En nog eentje. De lijst is af, nu nog het resultaat in menjo's excelsheet proppen. Ik post 'm een dezer dagen ook wel in dit topic.quote:Op maandag 10 oktober 2005 06:52 schreef nipeng het volgende:
[..]
Er komt er in ieder geval nog 1 bij.
En sommige mensen lijken het ook niet zo heel serieus te nemen. Kijk eens naar belsen's nr. 24quote:Op zondag 9 oktober 2005 22:08 schreef dunc het volgende:
Ligt het aan mij of zijn er niet zoveel inzendingen? Ik schat maar een stuk of 50 ofzo?
Ik denk dat ie het juist wél serieus neemt.quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:53 schreef Curchulain het volgende:
[..]
En sommige mensen lijken het ook niet zo heel serieus te nemen. Kijk eens naar belsen's nr. 24![]()
Komt er ook nog een lijst van jou? Lijkt me erg interessantquote:Op maandag 10 oktober 2005 15:32 schreef bukgeit het volgende:
Ik denk dat ie het juist wél serieus neemt.
Mail het naar mij en ik stel en stuur hem op.quote:Op maandag 10 oktober 2005 15:39 schreef bukgeit het volgende:
Ja, maar ik heb geen Excel, dus buiten mededinging.
Fijn, dank je wel.quote:Op maandag 10 oktober 2005 16:11 schreef belsen het volgende:
[..]
Mail het naar mij en ik stel en stuur hem op.
Dan ga ik me vanaf dit moment beraden op het verder nog serieus nemen van belsen...quote:Op maandag 10 oktober 2005 15:32 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Ik denk dat ie het juist wél serieus neemt.
De muzikale nalatenschap van Linda, Roos & Jessica
Nja, dan ben ik nu in ieder geval nog niet te laatquote:Op maandag 10 oktober 2005 19:34 schreef ranja het volgende:
Ik denk dat Menjo voorlopig z'n handen wel even vol heeft hier aan![]()
De album lijst is al een half jaar later dan gebruikelijk en de song-top 100 was normaal ongeveer deze tijd...
Tuurlijk, SCH von Advocaathausen.quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:44 schreef SCH het volgende:
Hey pfaf van Basten, heb je mijn leissie wel doorgestuurd?
Shite, vergeten op te sturen... Heeft nu geen zin meer zeker, hequote:Op vrijdag 7 oktober 2005 13:01 schreef menjo het volgende:
Hmmn, een deadline.... laten we zeggen Zondag 16 oktober, lijstjes moeten dus uiterlijk die dag binnen zijn. In de week daarna de uitslag.
Haha, het is nog lang geen 16. Pfeww. Ik stuur hem zo wel ff op...quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 19:13 schreef Neleos het volgende:
[..]
Shite, vergeten op te sturen... Heeft nu geen zin meer zeker, he![]()
check!quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 19:15 schreef Neleos het volgende:
[..]
Haha, het is nog lang geen 16. Pfeww. Ik stuur hem zo wel ff op...![]()
Ik begrijp zo niet wat je bedoelt, mail me anders even.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 07:38 schreef menjo het volgende:
Ik heb 'm wel ontvangen maar ik mis alleen de nummers in je eigen lijst.
Breek me de bek niet open, mijn lijst is voor driekwart nostalgiequote:Op woensdag 12 oktober 2005 13:31 schreef Grobbel het volgende:
nostalgie
Toch is het bij lange na niet hun beste plaat, maar ja dat is ook maar een mening van mijquote:Op woensdag 12 oktober 2005 13:31 schreef Grobbel het volgende:
Automatic for the People was de tweede CD die ik ooit kocht, dus dat is ook wel voor een deel nostalgie.
Ik heb Fireside er ook in staan.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 13:24 schreef peaceman het volgende:
Fireside erin.. verrassend Grobbel. ik heb die plaat wel, maar draai m nooit meer...
Verrassend ook dat je juist Automatic voor people van REM hebt staan.
Paar dingen die ik echt niet ken, maar daardoor juist interessant
Tja, die viel dit jaar buiten de boot. Er zijn wel meer platen die schitteren door afwezigheid ten opzichte van eerdere jaren (Hunky Dory, Loveless, Unknown Pleasures), maar dat komt omdat ik die gewoon al jaren eigenlijk niet meer gehoord heb, noch echt de neiging gehad heb om ze weer eens op te zetten - dus heb ik die er dit jaar maar gewoon uitgelaten. Aan de andere kant luister ik voor het eerst sinds jaren weer naar dEUS en eels (door recente concerten/albums), waardoor ze ineens weer naar boven jojo-en. Het blijft stiekem toch veel meer een momentopname dan je eigenlijk zou willen, uiteindelijk.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 13:45 schreef ranja het volgende:
Ik vind vooral Dirty en Murray street verrassend... juist die 2 van SY en niet bv. Sister
....dus komt er weer een bericht op de Frontpage dat OK Computer weer is verkozen tot beste album, met de volgende commentaren:quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 21:12 schreef menjo het volgende:
[..]
Ja en er zijn dit jaar wat minder inzenders, zal wel komen doordat er wat meer inspanning wordt gevraagd.... dat zal voor veel mensen wel teveel moeite zijn. Maargoed, er komen er nog wat bij, iig nog minstens 1 (die van mezelf).
* Bosbeetle luistert op dit moment kid A .. en ik vind het mooiquote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:40 schreef peaceman het volgende:
@Berkery:
Misschien moet je van Ok Computer maken: een willekeurig album van Radiohead, want volgens sommige mensen ' mag' je dat niet meer mooi vinden.
Ik vind m ook mooi, getuige ook de positie van die plaat in mijn top 100....quote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:45 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
* Bosbeetle luistert op dit moment kid A .. en ik vind het mooi
Oke, ik kon me ook niet voorstellen dat Grobbel zo'n foutje zou makenquote:Op woensdag 12 oktober 2005 21:12 schreef Z het volgende:
Menomena - I Am the Fun Blame Monster [Muuuhahaha!; 2003]
Zelfs de amg loopt wel eens wat achter.
Ik had die sowieso in 2003 al in mijn bezit, dus dat zit wel goed.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 21:31 schreef peaceman het volgende:
[..]
Oke, ik kon me ook niet voorstellen dat Grobbel zo'n foutje zou maken
Met jou kan ik ook wel wat plaatjes draaien menjoquote:Op woensdag 12 oktober 2005 19:45 schreef menjo het volgende:
lijstje
Nou ik heb toch ook wel een paar metallijstjes gezien waarvan ik er misschien hooguit 10 van naam kende...quote:Op donderdag 13 oktober 2005 09:06 schreef pfaf het volgende:
Inderdaad, toch blijft het daarom jammer dat alle lijsten zo in dezelfde hoek zitten...
Ik mis dan ook met name de Hiphop en techno ( een paar lijstjes ), maar inderdaad, wie niet meestemt, mag niet zeuren. En ik heb het gevoel dat dit nog wel eens een erg fijne lijst zou kunnen worden.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 09:11 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nou ik heb toch ook wel een paar metallijstjes gezien waarvan ik er misschien hooguit 10 van naam kende...
Het is vooral jammer dat zo weinig mensen mee doen. Aan de andere kant heb je bij veel meer deelnames dan ook weer een grotere kans dat mensen met top 40 achtige albumlijstjes komen...
Maar goed, wie niet meestemt, mag niet zeuren![]()
Ik ookquote:Op donderdag 13 oktober 2005 09:14 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik mis dan ook met name de Hiphop en techno ( een paar lijstjes ), maar inderdaad, wie niet meestemt, mag niet zeuren. En ik heb het gevoel dat dit nog wel eens een erg fijne lijst zou kunnen worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |