abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31162488
zo... hier weer verder met blaaten dan maar...

Deel 1-->"Slowchat" der Politicologen

laatste post (MoChe):
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 22:48 schreef Pracissor het volgende:
wanneer men een universitaire opleiding gaat doen mag men wel verwachten dat je enige nuance kan aanbrengen.
quote:
(denkend aan alle Bush en Balkende haters)
ik vind die best sympathiek
пусть всегда будет солнце
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 00:11:46 #2
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31162622
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:07 schreef MoChe het volgende:
zo... hier weer verder met blaaten dan maar...

Deel 1-->"Slowchat" der Politicologen

laatste post:
[..]

[..]

ik vind die best sympathiek
Balkenende?
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_31162654
nee... mensen die kritiek hebben op georgie
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 00:14:51 #4
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31162742
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:12 schreef MoChe het volgende:
nee... mensen die kritiek hebben op georgie
hehe cool, ik vind hem ook wel sympathiek, maar pas op!

Je bent nu gehaat door vele
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
pi_31162784
lol je begrijpt me niet

ik heb geen sympathie voor georgie maar wel voor mensen die krietiek op hem hebben
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 00:18:51 #6
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31162870
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:16 schreef MoChe het volgende:
lol je begrijpt me niet

ik heb geen sympathie voor georgie maar wel voor mensen die krietiek op hem hebben
hehe, hier heb je het al

maar reageer eens op wat IR.Baboon en ik zeggen over je voorbeeldje van Vlaams Blok.
pi_31162985
dat je daar mee in discussie dient te gaan?

vind ik niet. een groepering met zulke ideeen hoor je niet te discussieren als ze zich niet op een normale manier gedragen en fascistisch ideen uitdragen. je gaat toch ook niet in discussie met de NDAP of de NSB als die zouden bestaan?
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 00:25:49 #8
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31163080
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:22 schreef MoChe het volgende:
dat je daar mee in discussie dient te gaan?

vind ik niet. een groepering met zulke ideeen hoor je niet te discussieren als ze zich niet op een normale manier gedragen en fascistisch ideen uitdragen. je gaat toch ook niet in discussie met de NDAP of de NSB als die zouden bestaan?
de NDSAP en/of NSB kan je niet vergelijken met een partij als het Vlaams Blok. Zij pleitte namelijk voor een totale systeemsverandering en verheerlijkte geweld, oftewel de ideologie facisme. Een partij als Vlaams Blok is misschien radicaal rechts maar niet facistisch.

Overigens kan men zien dat negeren etc. een totaal omgekeerd effect heeft, ze komen in een underdog positie en worden daardoor populairder. Of ze gaan underground en radicaliseren, daarom moet men ook altijd de dialoog aan blijven gaan met radicale moslims.
pi_31163177
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:25 schreef Pracissor het volgende:
Overigens kan men zien dat negeren etc. een totaal omgekeerd effect heeft, ze komen in een underdog positie en worden daardoor populairder.
de cp is verboden en die zijn ook niet populair
quote:
Of ze gaan underground en radicaliseren, daarom moet men ook altijd de dialoog aan blijven gaan met radicale moslims.
als je moslim extremisten aandacht gaat geven gaan ze meer geweld gebruiken omdat ze denken dat hun acties iets bereiken
pi_31163334
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 22:43 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Exact. En daarnaast heb ik helemaal geen behoefte om met iedereen over politiek te praten en ik heb ook geen interesse om mensen bij voorbaat op basis van hun politieke standpunten te diskwalificeren. Nu zijn de meeste Vlaams Blokkers vast niet types waarmee ik snel bevriend zou worden maar ja, dat heb ik met SP'ers ook. .
Dat was dus exact wat ik bedoelde. Heel generaliserend gezegd denk ik niet dat VB-ers mijn type mensen zijn omdat het voor mij te extreem is. Met VVD mensen heb ik dat over het algemeen helemaal niet, en heb dus ook genoeg vrienden die VVD stemmen.

Overigens vind ik Bush zeer onsympathiek, en Balkenende zeer sympathiek. Alleen met beiden ben ik het bijna altijd oneens
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 00:34:03 #11
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31163345
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:29 schreef MoChe het volgende:

[..]

de cp is verboden en die zijn ook niet populair
[..]

als je moslim extremisten aandacht gaat geven gaan ze meer geweld gebruiken omdat ze denken dat hun acties iets bereiken
De CP is dan ook een heel ander verhaal dan het VlaamsBlok.

Moslim extremisten en moslim radicalen is ook iets heel anders, extremisten is een benaming die vaak wordt gebruikt voor moslims die geweld gebruiken om hun doel te bereiken, de term radicalen wordt gebruik om moslims aan te duiden die radicale ideeen hebben maar niet per definitie geweld gebruiken. Uiteraard moet er niet gesproken worden met extremisten, die moeten worden 'verwijderd'.
pi_31163434
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:34 schreef Pracissor het volgende:

[..]

De CP is dan ook een heel ander verhaal dan het VlaamsBlok.

Moslim extremisten en moslim radicalen is ook iets heel anders, extremisten is een benaming die vaak wordt gebruikt voor moslims die geweld gebruiken om hun doel te bereiken, de term radicalen wordt gebruik om moslims aan te duiden die radicale ideeen hebben maar niet per definitie geweld gebruiken
ik bedoel idd ook radicalen maar mensen in het algemeen die de samenleving "bedreigen" dienen uitgesloten te worden van de maatschappij, of ze dat met geweld doen of met woorden maakt niet uit naar mijn mening..
quote:
Uiteraard moet er niet gesproken worden met extremisten, die moeten worden 'verwijderd'.
enkeltje Auswitz?
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 00:43:46 #13
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31163613
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:37 schreef MoChe het volgende:

[..]

enkeltje Auswitz?
Mensen moeten eens uit de 2e Wereld Oorlog komen, te pas en te onpas wordt Anne Frank, de Holocaust en Hitler er overal met de haren bijgesleept. Ten eerste degradeerd dit de werkelijke gruwelijke gebeurtenissen door het te vereenzelvigen met hedendaagse relatief geziene futiliteiten, ten tweede loopt een vergelijkenis door de totaal andere variabelen totaal mank, moslim-extremisten zijn bijvoorbeeld geen joden.

Met verwijderen uit de samenleving bedoelde ik overigens (levenslange) opsluiting.
Zie niet overal een nazi achter de boom
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 08:53:14 #14
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_31166495
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:43 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Mensen moeten eens uit de 2e Wereld Oorlog komen, te pas en te onpas wordt Anne Frank, de Holocaust en Hitler er overal met de haren bijgesleept. Ten eerste degradeerd dit de werkelijke gruwelijke gebeurtenissen door het te vereenzelvigen met hedendaagse relatief geziene futiliteiten, ten tweede loopt een vergelijkenis door de totaal andere variabelen totaal mank, moslim-extremisten zijn bijvoorbeeld geen joden.
.

Daarnaast is een nazi-vergelijking door de hele (post-WOII) geschiedenis een zwaktebod geweest wanneer mensen niet meer wisten wat ze met een partij aanmoesten. Ook D'66 werd bij oprichting uitgemaakt voor Nazi's, en dat vind ik ook weer wat zielig voor Hans en z'n mannen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 09:11:38 #15
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_31166703
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:43 schreef Pracissor het volgende:
Ten eerste degradeerd dit de werkelijke gruwelijke gebeurtenissen
Het moet "degradeert" zijn! Maak zulke fouten niet bij Rudy "de Verschrikkelijke" Andeweg want dan kost het je punten.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 09:17:50 #16
11923 I.R.Baboon
pi_31166792
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 09:11 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Het moet "degradeert" zijn! Maak zulke fouten niet bij Rudy "de Verschrikkelijke" Andeweg want dan kost het je punten.
Ik vind het nu al een sympathiek mens.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 09:21:11 #17
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_31166852
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 09:17 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ik vind het nu al een sympathiek mens.
In werkelijkheid valt hij eigenlijk best mee, althans ik heb altijd goede cijfers van hem gekregen. Maar hij heeft de naam een vervelende man te zijn die altijd moeilijk loopt te doen. Omdat ik vind dat deze mythe behouden moet blijven voor volgende generaties politicologen doe ik hier echter alsof hij de meest afschuwelijke man is die er bij politicologie rondloopt.

In werkelijkheid is Soetendorp dat, maar daar zullen de eerstejaars snel genoeg achterkomen.
pi_31173064
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:47 schreef thettes het volgende:

Trouwens veel plezier in nijengasselterveen (o.i.d.)
Het was echt geen reet aan, nu weet ik in ieder geval wat ik NIET wil. 1 van de bestuursleden had spaghetti bolognaise gekookt & op een rare manier was daar as ingeflikkerd… Wij allemaal kokhalzen & nu heb ik al 3 dagen koorts, dus ben ook niet naar de werkgroep geweest. Het was echt geen hol aan.

Overigens, werkgroep 1 heeft uitstel voor die opdracht gekregen, terwijl Mossink mij op het hart heeft gedrukt dat niemand uitstel zou krijgen. Hebben jullie erover gezeken in jouw werkgroep?
quote:
[quote]Op maandag 3 oktober 2005 16:28 schreef Pracissor het volgende:

Dat belooft natuurlijk niks goeds, gelijk een cordon sanitaire opwerpen!
Sorry, laat ik het toelichten: zij stemde op LN omdat de lijsttrekker, Haitske, haar beste vriendin is… Dat vertelde ze zelf & beaamde dat het niet bepaald “politiek verantwoord” was. Daar bracht ze verandering in door helemaal voor de VVD te gaan. Haar belangrijkste argument: ik ben voor legitimatieplicht, want het is efficiënt bij terrorismebestrijding.

Ze mag zo haar redenen hebben, tuurlijk! Maar ik mag ze ook waardeloos vinden & dat vind ik.
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 09:11 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Niet zeiken, welles een PUNT aftrek gekregen wegens een misplaatste interpunctie?
"There was never a genius without a tincture of madness"
Aristoteles
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 18:27:08 #19
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31181332
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 13:33 schreef Rahja het volgende:

Sorry, laat ik het toelichten: zij stemde op LN omdat de lijsttrekker, Haitske, haar beste vriendin is� Dat vertelde ze zelf & beaamde dat het niet bepaald �politiek verantwoord� was. Daar bracht ze verandering in door helemaal voor de VVD te gaan. Haar belangrijkste argument: ik ben voor legitimatieplicht, want het is efficiënt bij terrorismebestrijding.
Ok, zij was dus niet extreem rechts, maar extreem dom. Iemand die op Haitske stemt kan je idd niet serieus nemen.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 18:28:42 #20
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_31181375
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 18:27 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ok, zij was dus niet extreem rechts, maar extreem dom. Iemand die op Haitske stemt kan je idd niet serieus nemen.
Neem dit van me aan: nadat je jaren politicologie gestudeerd hebt vind je dat de overgrote meerderheid van het electoraat onzin uitkraamt en neem je steeds minder mensen serieus als het om politiek gaat.
pi_31182390
Uitstel van opdracht 4 ach, niet zeuren, verschil moet er zijn.
Op dinsdag 4 oktober 2005 13:33 schreef Rahja het volgende:

[..]

Het was echt geen reet aan, nu weet ik in ieder geval wat ik NIET wil. 1 van de bestuursleden had spaghetti bolognaise gekookt & op een rare manier was daar as ingeflikkerd� Wij allemaal kokhalzen & nu heb ik al 3 dagen koorts, dus ben ook niet naar de werkgroep geweest. Het was echt geen hol aan.

Overigens, werkgroep 1 heeft uitstel voor die opdracht gekregen, terwijl Mossink mij op het hart heeft gedrukt dat niemand uitstel zou krijgen. Hebben jullie erover gezeken in jouw werkgroep?
[..]
Aiii vervelend
Werkgroep heb je niks gemist, tenzij jullie schema heel anders is... Maar bij ons waren maar 3 mensen naar dat kamp, dus er was geen protest tegen de inleverdatum. Ik had overigens een 6....
Niet geheel onverwachts trouwens nadat ik eerder een 6.5, 6 en een 5 had
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 21:40:27 #23
11923 I.R.Baboon
pi_31187250
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 18:28 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Neem dit van me aan: nadat je jaren politicologie gestudeerd hebt vind je dat de overgrote meerderheid van het electoraat onzin uitkraamt en neem je steeds minder mensen serieus als het om politiek gaat.
. Inmiddels kom ik dicht in de buurt van de 100%.
quote:
Marijke . Die ken ik wel en die was altijd heel aardig. Misschien ga ik volgend jaar bij haar afstuderen.
pi_31189458
*1e jaars student politicologie zoekt vraagstelling voor Paper Bestuurskunde over Dualisme
  woensdag 5 oktober 2005 @ 15:08:47 #25
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_31205412
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 21:40 schreef I.R.Baboon het volgende:

. Inmiddels kom ik dicht in de buurt van de 100%.
Klopt, tegenwoordig beschouw ik zelf mijn vader als een uiterst gevaarlijk persoon wat dat betreft. En het ergerlijke is dat mensen niks van je willen aannemen ondanks dat je politicoloog bent. Artsen, bouwkundig ingenieurs etc. worden als autoriteiten op hun vakgebied gezien, maar van politiek denkt iedereen verstand te hebben. Uiterst irritant is dat.

Ik ben dan ook voorstander van een Raad van Hoeders naar Iraans voorbeeld. Alleen bestaat die Raad dan niet uit islamitische theologen maar uit politicologen aangevuld met een enkele econoom en historicus.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 15:10:59 #26
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_31205469
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 22:50 schreef MoChe het volgende:
*1e jaars student politicologie zoekt vraagstelling voor Paper Bestuurskunde over Dualisme
Zoveelstejaars student politicologie stelt voor om het dualisme in één bepaalde partij te onderzoeken. Voorbeeld bij uitstek daarvan is de VVD die altijd de mond vol heeft over dualisme.

Tegenwoordig is er zelfs sprake van dualisme binnen hun fractie.
pi_31207619
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 15:10 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Zoveelstejaars student politicologie stelt voor om het dualisme in één bepaalde partij te onderzoeken. Voorbeeld bij uitstek daarvan is de VVD die altijd de mond vol heeft over dualisme.
ik weet niet of dat wel de bedoeling is...moest volgens mij over het gemeente bestuur gaan o.i.d.
maar in ieder geval een goede tip
  donderdag 6 oktober 2005 @ 13:14:31 #28
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_31228047
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 16:33 schreef MoChe het volgende:

[..]

ik weet niet of dat wel de bedoeling is...moest volgens mij over het gemeente bestuur gaan o.i.d.
maar in ieder geval een goede tip
In dat geval schrijf je wat over de veranderde positie van de wethouder.
pi_31230630
Voor het geval iemand zich afvraagt wie ik ben, ik zat vandaag bij PSP om de 10 seconden te hoesten

Ben dus ook maar naar huis gegaan want echt gezond voel ik me niet :p
pi_31258918
Mensen,

Ik ben erg geinteresseerd in een master Politicologie na mijn huidige HBO studie. Ik wil me dan voornamelijk focussen op de master Internationale Betrekkingen.

Heeft iemand hier ervaring mee? En dan met name in deze afstudeerrichting? Wat kan je er allemaal mee worden? Hoe zit het met de kans op werk?

Ik heb de studieadviseur al gemailed, maar ik ben ook op zoek naar ander meningen
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:20:40 #31
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_31285791
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 17:16 schreef Billy_Mack het volgende:
Mensen,

Ik ben erg geinteresseerd in een master Politicologie na mijn huidige HBO studie. Ik wil me dan voornamelijk focussen op de master Internationale Betrekkingen.

Heeft iemand hier ervaring mee? En dan met name in deze afstudeerrichting? Wat kan je er allemaal mee worden? Hoe zit het met de kans op werk?

Ik heb de studieadviseur al gemailed, maar ik ben ook op zoek naar ander meningen
Welke studieadviseur? UL?UvA, VU of RU? Ik weet trouwens niet welke HBO-opeliding je volgt, maar ik denk niet dat je zo maar een MA of MSC Politicologie zal kunnen doorstromen. Althans ik ken een meisje dat na haar HBO doorgestroomd is in de BA politicologie, ze had wel wat vrijstellingen, maar niet bijster veel.

Mocht je trouwens de master IB in Leiden bedoelen dan zou ik je die afraden. Ten eerste betaal je 25.000 euro voor twee jaar en daarnaast wordt de titel niet erkend. Je kunt dat zien doordat de titel slechts master is, maar de toevoeging of Arts ontbreekt.

Beroepsperspectieven voor politicologen zijn vrij goed. Niet dat men voor ons in de rij staat, maar het is ook weer niet heel moeilijk om werk te vinden. Veel politicologen komen bij (semi-) overheidsinstanties of adviesorganen terecht.
pi_31295938
Ik ben me echt de tering geschrokken na het zien van PSP tentamen van vorig jaar. Gewoon 1 pagina volschrijven voor de laatste vraag en de vragen heb ik ook onderschat

Verder is opdracht 5 voor de semestergroep echt te irritant, wat een klotetekst, kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die het onmogelijk vind.

Kortom, valt tegen allemaal, deze week er maar flink tegenaan wat leren betreft.

[ Bericht 2% gewijzigd door Internationalist op 08-10-2005 23:47:45 ]
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 23:45:12 #33
11923 I.R.Baboon
pi_31296369
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 23:31 schreef Internationalist het volgende:
Ik ben me echt de tering geschrokken na het zien van PSP tentamen van vorig jaar. Gewoon 1 pagina volschrijven voor de laatste vraag en de vragen heb ik ook onderschat
PEG is ook 4x een half kantje, en PE in het tweede jaar is nog veel meer schrijven, dus wen er alvast maar aan .:Y).

Al is PEG goed te halen als je maar gewoon alle zelfstudievragen oefent.

PSP kan ik weinig over zeggen want ik heb het gevolgd bij Good ol' Cees van der Eijk (die ongeveer ieder vak gaf), maar die is al een tijdje naar Engeland. Hebben jullie nog wel dat boek van hem?
pi_31296446
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 23:45 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Hebben jullie nog wel dat boek van hem?
Kern van de politiek? Jep.
Heb je nog wat tips, ben echt gestresst als een mongool
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 23:55:15 #35
11923 I.R.Baboon
pi_31296705
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 23:47 schreef Internationalist het volgende:

[..]

Kern van de politiek? Jep.
Heb je nog wat tips, ben echt gestresst als een mongool
Vrees dat het echt te lang geleden is. Nou ja, maak je niet te veel zorgen over het deeltentamen, als je het niet haalt dan kan je alsnog het hele tentamen gewoon halen, volgens mij heb ik dat toen ook zo gedaan.

En verder kan MeneerTim je vast goede tips geven, want die heeft het vorig jaar nog gedaan.
pi_31301501
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 23:45 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

PEG is ook 4x een half kantje, en PE in het tweede jaar is nog veel meer schrijven, dus wen er alvast maar aan .:Y).

Al is PEG goed te halen als je maar gewoon alle zelfstudievragen oefent.

PSP kan ik weinig over zeggen want ik heb het gevolgd bij Good ol' Cees van der Eijk (die ongeveer ieder vak gaf), maar die is al een tijdje naar Engeland. Hebben jullie nog wel dat boek van hem?
Arme Internationalist... maar ik heb helaas exact dezelfde problemen. Zeker nu ik er nu achter ben dat ik morgen niet voor het middaguur wakker ben. Heb je overigens msn ofzo? Mijne staat volgensmij in mijn profiel als email...

Ik ga iig slapen om het alcohol uit m'n bloed te laten vloeien... want anders komt er nooit wat van die lasswell samenvatting
pi_31439782
tvp

Toch vrij onzinnig, een responsiecollege PSP....
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:24:28 #38
11923 I.R.Baboon
pi_31460405
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 16:30 schreef thettes het volgende:
tvp

Toch vrij onzinnig, een responsiecollege PSP....
. Maar ja, dan kan je jezelf iig niet verwijten dat je er niet heen bent geweest.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:34:27 #39
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_31464334
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 13:24 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

. Maar ja, dan kan je jezelf iig niet verwijten dat je er niet heen bent geweest.
Responsiecolleges vlak voor tentamen vond ik altijd uiterst nuttig. Vaak geven docenten dan al dan niet bewust hints over wat er bij het tentamen gevraagd gaat worden.
pi_31481547
Ik ben er alleen achter dat het boek van Hague & Harrop niet bijzonder belangrijk is... maar het is wel aan te raden om het toch redelijk goed te leren, dus veel schiet ik daar niet mee op

Overigens ga ik dinsdag gewoon weer heen, en dan in de middag ff leren, gewoon op de Uva... ik zou in de namiddag toch met een aantal mensen naar de bios in amsterdam, dan kan ik net zo goed blijven leren, want heen en terug naar Enkhuizen is samen ook 2 uur :/
  donderdag 20 oktober 2005 @ 15:26:25 #41
133155 Cleargos
Fiat Justitia Pereat Mondus
pi_31581070
Beste Leidse politicologiestudenten,

kan iemand het proeftentamen nationale politiek hier online plaatsen (of het mij e-mailen)
Jammergenoeg heb ik niet deelgenomen aan de werkgroep (ivm werk) , en ik begin mij onderhand een beetje zorgen te maken over het tentamen , gelukkig valt bestuurskunde reuze mee, maar ik moet nog +- 3/4 van N.P nog doornemen.
Het zou dus flink schelen als ik wist waar ik vooral aandacht aan moet besteden

In ieder geval succes met het tentamen
Want weldaat te ghenieten dat is een vrolikheid, en daar moet dank uyt vlieten, die ook tot vrueghde leyt.
pi_31661183
Anders verneuk je even je bestuurskunde tentamen :\
pi_31661830
Het viel tegen ja.
"I'm trained not to see beautiful women, because they might distract me from my mission."
  maandag 24 oktober 2005 @ 19:54:31 #44
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31663329
Tweede gedeelte heb ik denk ik wel een voldoende voor, eerste gedeelte naar grote waarschijnelijkheid niet.
pi_31665064
jullie hebben zeker ook geen samenvatting van "Democratie In verval?"
  maandag 24 oktober 2005 @ 22:17:29 #46
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31666015
nope
pi_31666286
he fuck democratie in verval is echt zoon boek waar ik totaaaaal niks uit kan halen... stomme verhaaltjes!
  maandag 24 oktober 2005 @ 22:42:33 #48
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31666844
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 22:25 schreef MoChe het volgende:
he fuck democratie in verval is echt zoon boek waar ik totaaaaal niks uit kan halen... stomme verhaaltjes!
Ja idd, ik vraag me ook af hoe relevant dat is voor het tentamen. Ik verwacht dat hij het iig over 'revoltes' gaat hebben, maar voor de rest is het maar een beetje gissen. Heb je het proeftentamen wel?
pi_31668071
juh ik heb de tentamen bundel..in de oefenexamen die we tijdens werkcollege kregen en in de tentamen uit de tentamenbundel komt steeds weer een essayvraag over Democratie in verval terug ...:\ dus ik hou mun hart al vast Ik zie ook serieus geen rode draad door het hele boek heen die dan uiteindelijk een antwoord zou moeten geven of de democratie in verval is ofzo :S

*MoChe is naarstig opzoek naar samenvatting
pi_31671955
Net klaar met leren voor Bestuur en Beleid (bestuurskunde dus)

Het enige wat ik zeker weet is dat ik morgen geen erg hoog cijfer ga halen :p

Vrijdag hadden we al een tentamen Politieke structuren en processen, dat was nog wel redelijk te doen ondanks het slecht geschreven boek dat er bij hoorde.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 02:12:19 #51
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31672242
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 01:57 schreef thettes het volgende:
Net klaar met leren voor Bestuur en Beleid (bestuurskunde dus)

Vrijdag hadden we al een tentamen Politieke structuren en processen, dat was nog wel redelijk te doen ondanks het slecht geschreven boek dat er bij hoorde.
Succes
pi_31674026
quote:
geen erg hoog cijfer
understatement
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 09:13:04 #53
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_31674249
quote:

Zeker weet je dat nooit. Ik heb wel eens een negen voor een werkstuk gehad waarvan ik zeker dacht te weten dat ik het overnieuw moest doen. Anderzijds heb ik ook wel eens een zes voor een tentamen gehad terwijl ik dacht een acht of hoger te hebben gehaald.
pi_31682218
Hij was goed te doen
Multiplechoice vragen waren beschamend makkelijk.
Heb wel spijt van mijn resultaatgericht leren steeds, weet steeds maar een fractie van de totale stof terwijl het echt interessant is, maja luiheid
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:06:53 #55
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31682247
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 17:05 schreef Internationalist het volgende:
Hij was goed te doen
Multiplechoice vragen waren beschamend makkelijk.
Heb wel spijt van mijn resultaatgericht leren steeds, weet steeds maar een fractie van de totale stof terwijl het echt interessant is, maja luiheid
Wat voor vragen zoal?
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:24:16 #56
11923 I.R.Baboon
pi_31682580
quote:

Welk boek was dat?

Enige andere Multiple Choice tentamen dat je trouwens nog gaat krijgen is OP, in het tweede jaar. En over OP, gesproken, ik zag Hein-Anton vandaag, maar dat snorretje staat hem echt voor geen meter. MeneerTim, zeg er eens wat van!
pi_31685763
Pfew... ik had me verslapen omdat mijn wekker het niet meer deed (stroomstoring midden in de nacht). Mocht ik mijn net behaalde rijbewijs uitproberen met verschrikkelijk weer en op de leukste snelwegen van het land (A7, A8, A10.. file bij coentunnel). Hiervoor nog nooit op de snelweg gereden, behalve in de lesauto dan. En zeker niet met zoveel haast.

Uiteindelijk 5 minuten te laat binnen omdat ik het USC niet kon vinden met de auto. Tentamen was overigens wel te doen ja, maar bij PSP heb ik meer vertrouwen in een voldoende dan hier. Vraag 2b over "apolitiek zijn heeft politieke consequenties" wist ik overigens niet, terwijl iedereen juist die zo makkelijk vond?
pi_31685898
PSP had overigens dat boek onder redactie van Uwe Becker. Maar er is geen spelcheck overheen gehaald (Qualiteit, kriminaliteit en gewoon kleine foutjes maar in grote aantallen. Daarnaast 100 citaten per pagina. Het onderwerp was wel interessant overigens hoor)

Hague & Harrop hoorde er ook bij. Dat is wel aardig te lezen.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:58:36 #59
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31686266
Wel grappig dat jullie politiek vanuit een andere insteek krijgen dan ons in Leiden.
pi_31689667
Was mooi geweest als wij ook multiple gok vragen hadden kunnen hebben though
"I'm trained not to see beautiful women, because they might distract me from my mission."
pi_31692358
Mja dat valt ook wel weer mee. 20 vragen die voor 20 punten telden (als ik het goed onthouden heb). Dat houdt dus in dat je met puur gokken gemiddeld een halve punt zou verdienen. Maar ik moet toegeven dat je met weinig leren al gauw 15 vragen vrij zeker goed beantwoord.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 12:27:33 #62
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31697872
Was een makkie

Dit doet me goed na het rampzalige Bestuurskunde.
pi_31698772
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 01:38 schreef thettes het volgende:
Mja dat valt ook wel weer mee. 20 vragen die voor 20 punten telden (als ik het goed onthouden heb). Dat houdt dus in dat je met puur gokken gemiddeld een halve punt zou verdienen. Maar ik moet toegeven dat je met weinig leren al gauw 15 vragen vrij zeker goed beantwoord.
Nee, 2 punten per vraag, 40 punten intotaal voor dat onderdeel dus, 40% van je cijfer kerel.

En wat voor vragen zoal hmm..
Noem 3 redenen voor overheidsingrijpen?
Wat wordt er bedoeld met 'There is no Republican way to build a road'?
Op dinsdag 25 oktober 2005 17:24 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Welk boek was dat?

Enige andere Multiple Choice tentamen dat je trouwens nog gaat krijgen is OP, in het tweede jaar. En over OP, gesproken, ik zag Hein-Anton vandaag, maar dat snorretje staat hem echt voor geen meter. MeneerTim, zeg er eens wat van!
Waar staat OP voor?
Op dinsdag 25 oktober 2005 20:58 schreef Pracissor het volgende:
Wel grappig dat jullie politiek vanuit een andere insteek krijgen dan ons in Leiden.
Vertel..
  woensdag 26 oktober 2005 @ 13:18:36 #66
11923 I.R.Baboon
pi_31698935
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 13:16 schreef Internationalist het volgende:

[..]

Waar staat OP voor?
Ontwikkeling van de Politicologie. You either hate it or love it. Ik vond het de eerste keer vreselijk, en toen ik het het jaar daarna nog eens volgde geweldig.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 13:19:41 #67
11923 I.R.Baboon
pi_31698955
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 13:10 schreef Internationalist het volgende:

[..]

Nee, 2 punten per vraag, 40 punten intotaal voor dat onderdeel dus, 40% van je cijfer kerel.

Da's wel een klassieker.
pi_31699328
dubbel
pi_31699367
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 13:18 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ontwikkeling van de Politicologie. You either hate it or love it. Ik vond het de eerste keer vreselijk, en toen ik het het jaar daarna nog eens volgde geweldig.
toch geen geschiedenis he?
Eigenlijk is PEG wel een interessant vak maar die leraar verneukt het man. Doodsaai, monotoon, inspiratieloos. Als Hajer het nou zou doceren
  woensdag 26 oktober 2005 @ 13:37:27 #71
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_31699371
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 13:35 schreef Internationalist het volgende:

die leraar
Dat heet professor of doecent, maar van een leraar spreek je op de universiteit niet meer.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 13:37:28 #72
11923 I.R.Baboon
pi_31699372
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 13:35 schreef Internationalist het volgende:

[..]

toch geen geschiedenis he?
Nee. Nou ja, er wordt gekeken hoe de politicologie zich in de 20e eeuw ontwikkeld heeft, met allerlei denkers en zo. Maar niet echt geschiedenis.

Dan krijg je bij Politieke Economie en Internationale Betrekkingen meer geschiedenis. Maar eik is PEG het enige vak waar je dat echt krijgt.
pi_31699423
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 13:37 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat heet professor of doecent, maar van een leraar spreek je op de universiteit niet meer.
Ik zeg ook nog school soms, stout he
Op woensdag 26 oktober 2005 13:37 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Nee. Nou ja, er wordt gekeken hoe de politicologie zich in de 20e eeuw ontwikkeld heeft, met allerlei denkers en zo. Maar niet echt geschiedenis.

Dan krijg je bij Politieke Economie en Internationale Betrekkingen meer geschiedenis. Maar eik is PEG het enige vak waar je dat echt krijgt.
Ahh, wanneer gaat die man alweer met pensioen?
  woensdag 26 oktober 2005 @ 13:43:17 #75
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_31699524
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 13:39 schreef Internationalist het volgende:

[..]

Ik zeg ook nog school soms, stout he
Ja, mag hopen dat je dat snel afleert.

"Zei de Leidse bal"
  woensdag 26 oktober 2005 @ 13:45:19 #76
11923 I.R.Baboon
pi_31699568
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 13:40 schreef Internationalist het volgende:

[..]

Ahh, wanneer gaat die man alweer met pensioen?
Geen idee. Maar ik kan je aanraden om het nou maar gewoon te halen, want die herkansingsregels worden al strenger en overgaan naar het tweede jaar wordt ook al kutter. Dus gewoon al je boeken braaf lezen en alle zelfstudievragen maken, dan kan je die colleges gewoon vergeten (wel even naar het responsiecollege gaan).
  woensdag 26 oktober 2005 @ 13:45:56 #77
11923 I.R.Baboon
pi_31699585
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 13:43 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ja, mag hopen dat je dat snel afleert.

"Zei de Leidse bal"
Ik zeg NOOIT leraren of school, maar ik heb nog steeds mensen om me heen (die gewoon dit of volgend jaar afstuderen) die dat wel volhouden. Vreselijk.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 13:49:15 #78
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_31699653
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 13:45 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ik zeg NOOIT leraren of school, maar ik heb nog steeds mensen om me heen (die gewoon dit of volgend jaar afstuderen) die dat wel volhouden. Vreselijk.
Ja, het ontbreekt er maar net aan dat ze een tentamen een proefwerk noemen...
pi_31699753
Ach gewoon gebruik, taalkundig maakt het geen moer uit natuurlijk.
Op woensdag 26 oktober 2005 13:45 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Geen idee. Maar ik kan je aanraden om het nou maar gewoon te halen, want die herkansingsregels worden al strenger en overgaan naar het tweede jaar wordt ook al kutter. Dus gewoon al je boeken braaf lezen en alle zelfstudievragen maken, dan kan je die colleges gewoon vergeten (wel even naar het responsiecollege gaan).
idd
  woensdag 26 oktober 2005 @ 14:16:26 #81
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31700379
quote:

[..]

Wilson >> Jackson.

Zie me maar weer dat er in Leiden beter onderwijs wordt gegeven
pi_31700582
quote:

[..]

En wat voor vragen zoal hmm..
Noem 3 redenen voor overheidsingrijpen?
oke 40% is aardig wat moet ik zeggen
Die 2 vragen die je daar opnoemt waren overigens wel goed te doen toch?

Ik moet trouwens zeggen dat ik PSP ook aardig de geschiedenisrichting in vond gaan, vooral onder Becker dan. Vooral de colleges zelf, het boek al iets minder.
pi_31711697
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 14:16 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Wilson >> Jackson.

Zie me maar weer dat er in Leiden beter onderwijs wordt gegeven
Jackson wie? Janet Jackson
Op woensdag 26 oktober 2005 14:25 schreef thettes het volgende:

[..]

oke 40% is aardig wat moet ik zeggen
Die 2 vragen die je daar opnoemt waren overigens wel goed te doen toch?

Ik moet trouwens zeggen dat ik PSP ook aardig de geschiedenisrichting in vond gaan, vooral onder Becker dan. Vooral de colleges zelf, het boek al iets minder.
Idd...
Ben jij al begonnen met PEG?
Nou Internationalist, het was niet bepaald makkelijk he
pi_31766884
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 14:13 schreef thettes het volgende:
Nou Internationalist, het was niet bepaald makkelijk he
Ik was er niet man Had me een half uur verslapen..
Maar idd, ik heb van meer mensen gehoord dat hij erg moeilijk was. Die vent heeft ons bewust op een verkeerd spoor gezet

Maar er waren vragen over italie, brits indie en die Stolypin (minster president van rusland).
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 01:29:43 #89
11923 I.R.Baboon
pi_31772101
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 22:28 schreef Internationalist het volgende:

[..]

Ik was er niet man Had me een half uur verslapen..
Tss, dat is geen reden om niet langs te komen. Een jaar of 2 geleden ben ik volgens mij bij ieder tentamen minstens een kwartier te laat geweest (heb m'n leven inmiddels wel gebeterd natuurlijk).
pi_31774260
alleen maar UvA mensjes gaat de verkeerde kant op hiero
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 22:05:42 #91
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_31793280
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 06:39 schreef MoChe het volgende:
alleen maar UvA mensjes gaat de verkeerde kant op hiero
Ja, wordt de hoogste tijd voor een Leidse coupe.
pi_31793667
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 22:05 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ja, wordt de hoogste tijd voor een Leidse coupe.
jippie! wel een LINKSE coupe mag ik hopen past wel zo in de sfeer van de linkse lente/herfst
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 22:59:04 #93
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31794886
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 22:19 schreef MoChe het volgende:

[..]

jippie! wel een LINKSE coupe mag ik hopen past wel zo in de sfeer van de linkse lente/herfst
Sorry, slechte ervaringen mee. (Lenin, Mao en Castro). Kunnen we het niet gewoon op een coupe houden met betrekking tot onze studie-gemeente?
pi_31796177
lenin, mao en castro zijn juist de goede ervaringen waar ik mijn uitspraak op basseer
maar wa bedoelde met je eigen studie-gemeente... das toch leiden gewoon
  zondag 30 oktober 2005 @ 16:16:25 #95
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_31812005
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 22:59 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Sorry, slechte ervaringen mee. (Lenin, Mao en Castro). Kunnen we het niet gewoon op een coupe houden met betrekking tot onze studie-gemeente?
We kunnen er een rechse-corpsballen-coupe van maken. Per slot van rekening denkt men buiten Leiden dat we allemaal brallende corpsleden zijn.
pi_31814117
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 16:16 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

We kunnen er een rechse-corpsballen-coupe van maken. Per slot van rekening denkt men buiten Leiden dat we allemaal brallende corpsleden zijn.
Is dat dan niet zo?
pi_31816267
ik niet in ieder geval
  zondag 30 oktober 2005 @ 23:15:41 #98
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31825664
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 16:16 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Idd, gelukkig valt het op POL wel mee.
  woensdag 2 november 2005 @ 09:16:32 #99
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_31888801
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:15 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Idd, gelukkig valt het op POL wel mee.
Ja, ken maar een paar Minervanen die politicologie studeren. Een kleine minderheid dus, blijkbaar is politicologie niet aantrekkelijk voor de gemiddelde bal.

Ik zag zojuist trouwens Peer Vries lopen, ben benieuwd wat jullie van hem vinden. Durf echter wel te voorspellen dat jullie zijn colleges zullen waarderen.
pi_31900994
Peer Vries was inderdaad een STUK beter dan die Soetendorp, wat is dat een arrogante kwal zeg

ik hoop niet dat ie lid is van Fok!
  woensdag 2 november 2005 @ 17:05:13 #101
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31901465
Ik heb die Peer gemist

Maar het kan idd alleen maar beter zijn dan die kneus Soetendorp, ik snap niet dat die les mag geven. :S
  woensdag 2 november 2005 @ 17:14:37 #102
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31901767
Bolkestein gaat ons mogelijk lesgeven!

http://www.wetenschapsagenda.leidenuniv.nl/index.php3?m=&c=365

Lijkt mij erg vet wanneer dit werkelijk zo zou zijn.
pi_31901859
quote:
Op woensdag 2 november 2005 17:14 schreef Pracissor het volgende:
Bolkestein gaat ons mogelijk lesgeven!

http://www.wetenschapsagenda.leidenuniv.nl/index.php3?m=&c=365

Lijkt mij erg vet wanneer dit werkelijk zo zou zijn.
toch niet een VVD-ertje he:')
laat dan Femke langskomen in een kort rokje fzo
  woensdag 2 november 2005 @ 17:21:45 #104
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31902004
quote:
Op woensdag 2 november 2005 17:17 schreef MoChe het volgende:

[..]

toch niet een VVD-ertje he:')
laat dan Femke langskomen in een kort rokje fzo
Hehe, nou vrouwelijk schoon vanuit welk politieke inslag is welkom om te doceren in mijn colleges.

Is er trouwens nog iemand naar het Spil geweest of nog van plan eens te gaan?
pi_31902989
quote:
Op woensdag 2 november 2005 17:21 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Is er trouwens nog iemand naar het Spil geweest of nog van plan eens te gaan?
hoezo? ik ben wel een keer langs geweest in het spilhok om een samenvatting te halen enz... of bedoel je die borrels? daar ga ik nu niet naartoe omdat ik anders de laatste trein naar huis mis
  woensdag 2 november 2005 @ 19:22:32 #106
11923 I.R.Baboon
pi_31905538
Waren er vandaag nog UvAmensen bij dat bijzondere B&Bcollege van Hajer in D009? Ik zag iig MeneerTim, en ook gezellig veel docenten. Alleen jammer dat ik eerder weg moest, want nou had ik geen netwerkmogelijkheden.
  woensdag 2 november 2005 @ 20:20:35 #107
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_31907560
quote:
Op woensdag 2 november 2005 16:50 schreef MoChe het volgende:
Peer Vries was inderdaad een STUK beter dan die Soetendorp, wat is dat een arrogante kwal zeg

ik hoop niet dat ie lid is van Fok!
Soetendorp.

Ja, kan me goed voorstellen dat hij vreemd en arrogant overkomt en eigenlijk is het ook een buitengewoon nare man. Hij heeft wel één positief punt: hij geeft hoge cijfers, zeker bij ouderejaarsvakken.
pi_31907792
quote:
Op woensdag 2 november 2005 20:20 schreef Plato1980 het volgende:

[..]
Hij heeft wel één positief punt: hij geeft hoge cijfers, zeker bij ouderejaarsvakken.
jah daar heb ik niet zo veel aan he
  woensdag 2 november 2005 @ 22:55:33 #109
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31913591
quote:
Op woensdag 2 november 2005 20:20 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Soetendorp.

Ja, kan me goed voorstellen dat hij vreemd en arrogant overkomt en eigenlijk is het ook een buitengewoon nare man. Hij heeft wel één positief punt: hij geeft hoge cijfers, zeker bij ouderejaarsvakken.
Hij had het idd nu ook wel erover dat hij zo graag iedereen over wou krijgen etc. naja we zullen het wel zien.
pi_31914820
quote:
Op woensdag 2 november 2005 19:22 schreef I.R.Baboon het volgende:
Waren er vandaag nog UvAmensen bij dat bijzondere B&Bcollege van Hajer in D009? Ik zag iig MeneerTim, en ook gezellig veel docenten. Alleen jammer dat ik eerder weg moest, want nou had ik geen netwerkmogelijkheden.
Ik moest werken, en aangezien ik niet in Amsterdam woon zou ik het helemaal niet redden... dus nee. Leek me wel aardig om heen te gaan eigenlijk.
pi_31920049
quote:
Op woensdag 2 november 2005 19:22 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik was er, komen we nog op tv?
  donderdag 3 november 2005 @ 12:12:23 #112
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_31924013
quote:
Op woensdag 2 november 2005 22:55 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Hij had het idd nu ook wel erover dat hij zo graag iedereen over wou krijgen etc. naja we zullen het wel zien.
Klopt, dat wil hij ook. Echter niet omdat hij zo met het lot van de studenten begaan is, maar omdat hij geen zin heeft om een hertentamen te maken en na te kijken. Dat is ook tevens de reden dat hij hoge cijfers voor werkstukken etc. geeft, want dan is hij er vanaf en krijgt hij geen last met zeurende en klagende studenten.
  donderdag 3 november 2005 @ 13:24:27 #113
11923 I.R.Baboon
pi_31926114
quote:
Op donderdag 3 november 2005 09:08 schreef Internationalist het volgende:

[..]

Ik was er, komen we nog op tv?
Geen idee. Twee jaar geleden had je het videojournaal (en vlgs mij vorig jaar ook nog), dat op de borrels getoond werd, maar ik weet niet of dat nog bestaat en of het uberhaupt daar voor was.

Er zijn trouwens legendarische videojournaalbeelden, zoals dat ze met draaiende camera de kamer van Cees van der Eijk binnenreden die meteen op onaardige toon zei dat ze eruit moesten, maar ik heb ze nooit gezien. .
  donderdag 3 november 2005 @ 13:37:17 #114
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_31926479
quote:
Op donderdag 3 november 2005 13:24 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Geen idee. Twee jaar geleden had je het videojournaal (en vlgs mij vorig jaar ook nog), dat op de borrels getoond werd, maar ik weet niet of dat nog bestaat en of het uberhaupt daar voor was.

Er zijn trouwens legendarische videojournaalbeelden, zoals dat ze met draaiende camera de kamer van Cees van der Eijk binnenreden die meteen op onaardige toon zei dat ze eruit moesten, maar ik heb ze nooit gezien. .
Hier in Leiden zijn de beelden van Galen Irwin die in een televisieprogramma op een vraag over de te verwachten opkomst met een stalen gezicht antwoordde dat stemmen irrationeel is legendarisch.
  donderdag 3 november 2005 @ 18:21:21 #115
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31934520
Had net ff een discussie'tje met Soetendorp na het college. Hij had het er dit college voor de 2de keer over dat Bush zou hebben gezegd dat hij een Palestijnse staat moet mogelijk maken omdat God dat tegen hem had gezegd. Dit alles is gebaseerd op de uitspraken van een Palestijnse minister, maar Soetendorp zag dit echt als een stok om mee te slaan.
Dus na het college wees ik hem erop dat dit door het Witte Huis ontkend werd en dat het dus het woord van de Palestijnse minister tegen het Witte Huis was. Hij zei dan die Palestijn te geloven, waarop ik zei dat zij niet altijd zo betrouwbaar zijn gezien bijvoorbeeld massacre of Jenin (die nooit heeft plaatsgevonden) die door hetzelfde Palestijns bestuur was verzonnen. Zijn reactie hierop was: 'ben je pro-israel ofzo?'
Het kwam erop neer dat hij gewoon die gelooft dat Bush zo was etc. maar was wel even grappig.
  donderdag 3 november 2005 @ 19:49:52 #116
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_31936818
quote:
Op donderdag 3 november 2005 18:21 schreef Pracissor het volgende:
Dus na het college wees ik hem erop

Niet doen. Je moet niet tegen Soetendorp ingaan, of te wel: als de wolf huilt dan huil je met hem mee.

Heeft hij trouwens al over zijn ervaringen als tankcommandant annex oorlogsheld in de zesdaagse oorlog verteld?
pi_31937717
quote:
Zijn reactie hierop was: 'ben je pro-israel ofzo?'
vind ik toch op zun minst een iets wat opmerkelijke uitspraak van een tankcommandant van het Israelische leger
  donderdag 3 november 2005 @ 20:25:33 #118
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_31937964
quote:
Op donderdag 3 november 2005 20:17 schreef MoChe het volgende:

[..]

vind ik toch op zun minst een iets wat opmerkelijke uitspraak van een tankcommandant van het Israelische leger
Hij is zelf ook pro-Israël. Hetgeen ook niet zo gek is voor een Jood.
  donderdag 3 november 2005 @ 20:40:31 #119
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31938500
Iemand vroeg hem dat, maar hij zei alleen dat hij in Israel had gewoond, ik hoorde het voor de rest niet omdat ik net wegliep. Maar wel vreemd dat hij dan wel van mening was dat Israel veel burgers had vermoord in Jenin. :S
pi_31938544
quote:
Op donderdag 3 november 2005 20:25 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Hij is zelf ook pro-Israël. Hetgeen ook niet zo gek is voor een Jood.
nou de manier waarop Pracissors het verteld lijkt het me toch dat ie niet echt Pro-israel is
  donderdag 3 november 2005 @ 20:42:09 #121
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31938559
quote:
Op donderdag 3 november 2005 20:41 schreef MoChe het volgende:

[..]

nou de manier waarop Pracissors het verteld lijkt het me toch dat ie niet echt Pro-israel is
precies
pi_31938637
quote:
Op donderdag 3 november 2005 20:42 schreef Pracissor het volgende:

[..]

precies
wat ken ik je toch goed zeg als ik gelijk weet hoe jij het bedoelt

ik had trouwens nog van een meid (3ejaars politicologie) gehoord dat hij "vroegah" helemaal niet anti-amerikaans was ... dus misschien dat jij,Plato, hem nog van vroegah kent toen hij misschien ook nog pro-israel was?
  donderdag 3 november 2005 @ 20:48:15 #123
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_31938748
quote:
Op donderdag 3 november 2005 20:44 schreef MoChe het volgende:

[..]

wat ken ik je toch goed zeg als ik gelijk weet hoe jij het bedoelt

ik had trouwens nog van een meid (3ejaars politicologie) gehoord dat hij "vroegah" helemaal niet anti-amerikaans was ... dus misschien dat jij,Plato, hem nog van vroegah kent toen hij misschien ook nog pro-israel was?
Hij is wel degelijk nog steeds Pro-Israël, alleen is hij ook van mening dat het Palestijns-Israëlisch conflict tot veel problemen leidt en daarom opgelost moet worden. Twee dingen die overigens perfect samen kunnen gaan.
  donderdag 3 november 2005 @ 20:56:28 #124
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31939042
quote:
Op donderdag 3 november 2005 20:48 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Hij is wel degelijk nog steeds Pro-Israël, alleen is hij ook van mening dat het Palestijns-Israëlisch conflict tot veel problemen leidt en daarom opgelost moet worden. Twee dingen die overigens perfect samen kunnen gaan.
Vind ik idd ook, maar ik sluit mij bij Moche's optie aan dat hij mogelijk toch wat anti-israelischer is geworden.
  donderdag 3 november 2005 @ 21:00:19 #125
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_31939174
quote:
Op donderdag 3 november 2005 20:56 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Vind ik idd ook, maar ik sluit mij bij Moche's optie aan dat hij mogelijk toch wat anti-israelischer is geworden.
Dat zou best kunnen, maar dat komt dan omdat de man anti-alles-behalve-zichzelf is.
  donderdag 3 november 2005 @ 21:07:36 #126
11923 I.R.Baboon
pi_31939399
quote:
Op donderdag 3 november 2005 13:37 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Hier in Leiden zijn de beelden van Galen Irwin die in een televisieprogramma op een vraag over de te verwachten opkomst met een stalen gezicht antwoordde dat stemmen irrationeel is legendarisch.
Ja, dat zeg ik ook regelmatig tegen mensen. Maar ja, ze nemen het nooit van me aan.
  donderdag 3 november 2005 @ 21:17:34 #127
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_31939764
quote:
Op donderdag 3 november 2005 21:07 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik ook regelmatig tegen mensen. Maar ja, ze nemen het nooit van me aan.
Dat komt vermoedelijk doordat Jan Modaal zich nooit in de finesses van de rationele keuze theorie verdiept heeft.
  vrijdag 4 november 2005 @ 14:54:53 #128
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31961152
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:53 schreef MoChe het volgende:

[..]

Liberation was volgens mij een "linkse" krant dus wat blaat je nou?
Je begrijpt me duidelijk niet, ik zeg dus juist dat links er geen probleem mee heeft om christenen/jezus belachelijk te maken maar dit bij moslims/mohammed al erg snel 'te ver' vindt gaan.
Ik stoor me dus aan die hypocrisie.
  vrijdag 4 november 2005 @ 17:34:41 #129
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_31965963
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 14:54 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Je begrijpt me duidelijk niet, ik zeg dus juist dat links er geen probleem mee heeft om christenen/jezus belachelijk te maken maar dit bij moslims/mohammed al erg snel 'te ver' vindt gaan.
Ik stoor me dus aan die hypocrisie.
aah dan had ik het anders begrepen

het verschil is trouwens dat het aan de tijd ligt waarin het gebeurt, het zijn nu vooral de moslims die kritiek krijgen wat kan leiden snel geergerde moslims juist omdat ze zovaak worden aangevallen tegenwoordig... Zelfde shit was vroeger in europa toen je geen kritiek mocht hebben over het christendom en als je dat dan toch deed dat je op de brandstapel terecht kwam...

In onze tijd is het nu een maal dat dit soort dingen bij bepaalde groepen meer ergenis wekken dan anderen omdat bepaalde groepen tegenwoordig sowieso gestigmatiseerd worden, hetzelfde gebeurt dus vroeger en het kan dus ook in de toekomst weer omslaan... Dus als je nou paar honder jaar wacht kun je zoveel gal spuiten over de islam als je wil zonder het risico te lopen op onthoofding..
  vrijdag 4 november 2005 @ 19:16:37 #130
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_31968840
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 17:34 schreef MoChe het volgende:
bepaalde groepen tegenwoordig sowieso gestigmatiseerd worden,
Stigmatisering komt doorgaans niet uit de lucht vallen, dat heeft vaak een oorzaak. Weliswaar wordt er momenteel wellicht wel eens ongenuanceerd over de islam gesproken, maar dat is niet de oorzaak van het probleem maar een gevolg.
  vrijdag 4 november 2005 @ 19:46:49 #131
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_31969883
juh klopt maar je moet dan ook niet vergeten waarom de islam zich zo vijandig heeft opgesteld... dat is ook weer het gevolg ergens van en dat opzichzelf is ook weer een gevolg ergens van and so on and so on... je kun hier niet 1 groep de schuld geven aangezien de ontwikkelingen die we meemaken steeds reacties zijn op elkaars acties...
  vrijdag 4 november 2005 @ 20:34:32 #132
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_31971385
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:46 schreef MoChe het volgende:
juh klopt maar je moet dan ook niet vergeten waarom de islam zich zo vijandig heeft opgesteld... dat is ook weer het gevolg ergens van en dat opzichzelf is ook weer een gevolg ergens van and so on and so on... je kun hier niet 1 groep de schuld geven aangezien de ontwikkelingen die we meemaken steeds reacties zijn op elkaars acties...
Nee, uiteindelijk begint alles bij de oerknal. Maar feit is dat er binnen de islamitische wereld vaak te egringschattend gedaan wordt over zaken als terrorisme.
  vrijdag 4 november 2005 @ 20:40:24 #133
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_31971549
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 20:34 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Nee, uiteindelijk begint alles bij de oerknal. Maar feit is dat er binnen de islamitische wereld vaak te egringschattend gedaan wordt over zaken als terrorisme.
maar dat komt omdat het westen dat zo opblaast (no pun intended )
  vrijdag 4 november 2005 @ 20:42:03 #134
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_31971596
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 20:40 schreef MoChe het volgende:

[..]

maar dat komt omdat het westen dat zo opblaast (no pun intended )
Maar dat komt weer omdat zelfmoordaanslagen een islamitisch fenomeen zijn.
  vrijdag 4 november 2005 @ 20:43:17 #135
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_31971623
En als ik naar netwerk kijk en ik hoor Franse moslims "Allah is groot" schreeuwen terwijl ze auto's in de fik steken bevestigt dat mijn beeld.
  vrijdag 4 november 2005 @ 22:03:57 #136
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_31974069
en wat als je naar NoordIerland kijkt waar ze autos laten ontploffen in de naam van God en elkaar de hoofden intimmeren in de naam van diezelfde katholieke god en waar al eeuwen ruzie is omdezelfde god... hoe wil je dat verklaren? hoe wil je de kruistochen verklaren waar honderdduizenden mensen gedood werden om de Christelijke tegenhanger van allah?... tis ammel een pot nat, je kunt en moet niet alleen de islam de schuld geven, thats just ignorance
  vrijdag 4 november 2005 @ 22:04:38 #137
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_31974083
btw ik ben zelf geen moslim mocht je daar een opmerking over maken
pi_32005738
trouwens... Bestuurskunde punten voor mensen uit leiden staat op blackboard...

eerste tentamen...
eerste onvoldoende...
pi_32019948
hehe kut man, wat is je cijfer?
Geldt bij jullie trouwens ook de regel dat het pas voldoende is vanaf 5,8?
  zondag 6 november 2005 @ 12:31:45 #140
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_32020354
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 22:31 schreef MoChe het volgende:
trouwens... Bestuurskunde punten voor mensen uit leiden staat op blackboard...

eerste tentamen...
eerste onvoldoende...
Ach, was toch maar een midterm neem ik aan.
  zondag 6 november 2005 @ 12:48:31 #141
11923 I.R.Baboon
pi_32020897
quote:
Op zondag 6 november 2005 12:18 schreef Internationalist het volgende:
hehe kut man, wat is je cijfer?
Geldt bij jullie trouwens ook de regel dat het pas voldoende is vanaf 5,8?
Aan de ene kant is dat een hele stomme regel, maar ik bedacht me aan de andere kant ook dat ik in 3,5 jaar nog nooit een 5,5, 5,6 of 5,7 heb gehaald.
  zondag 6 november 2005 @ 12:59:11 #142
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32021219
Ik dus ook een zware onvoldoende, net als de overige 85%. Beetje triest tentamen als je het mij vraagt.
  zondag 6 november 2005 @ 12:59:46 #143
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32021234
De helft heeft in de 3 of lager.
  zondag 6 november 2005 @ 13:01:35 #144
11923 I.R.Baboon
pi_32021298
quote:
Op zondag 6 november 2005 12:59 schreef Pracissor het volgende:
De helft heeft in de 3 of lager.
Dat klinkt als ouderwetsch eerstejaars bangmaken.
  zondag 6 november 2005 @ 13:01:58 #145
11923 I.R.Baboon
pi_32021315
Oh, ik bedoel natuurlijk feuten. .
  zondag 6 november 2005 @ 13:16:34 #146
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_32021712
quote:
Op zondag 6 november 2005 13:01 schreef I.R.Baboon het volgende:
Oh, ik bedoel natuurlijk feuten. .
Dat hoort ook zo.

En dan te bedenken dat het in onze tijd nog veel zwaarder was. Alleen de meest uitmuntende studenten zoals ik hebben het eerste jaar overleefd.
  zondag 6 november 2005 @ 15:27:16 #147
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_32025759
ik hoor dus bij de groep van lager dan een 3
en het is trouwens geen midterm maar een gewone tentamen Plato:)
  zondag 6 november 2005 @ 16:00:36 #148
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_32026896
quote:
Op zondag 6 november 2005 15:27 schreef MoChe het volgende:
ik hoor dus bij de groep van lager dan een 3
en het is trouwens geen midterm maar een gewone tentamen Plato:)
O ja, dat is waar ook, ze hebben het collegejaar over de hele universiteit gelijkgetrokken. Dat was ik even vergeten.
  zondag 6 november 2005 @ 16:32:47 #149
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_32027945
het is je vergeven
pi_32106714
Net mijn eerste onvoldoende binnen... dat is dus PEG een 6,4 en PSP een 5.0

Sta jij er nog een beetje redelijk voor Internationalist?
pi_32112856
Damn, Europese Geschiedenis is echt superinteressant, heb nu al zin in het volgende hoorcollege
  woensdag 9 november 2005 @ 11:55:52 #152
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_32112898
quote:
Op woensdag 9 november 2005 11:54 schreef Thundertje het volgende:
Damn, Europese Geschiedenis is echt superinteressant, heb nu al zin in het volgende hoorcollege
Nee, Peer Vries geeft gewoon geweldig college en daardoor lijkt het vak heel interessant.
pi_32114245
Goed punt
pi_32129135
NP terug... wordt druk januari :/
pi_32137213
pfieuw.. voor moi niet iig ben best blij met mun puntje:P
  donderdag 10 november 2005 @ 10:37:27 #156
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_32141517
quote:
Op woensdag 9 november 2005 21:26 schreef Thundertje het volgende:
NP terug... wordt druk januari :/
Nationale Politiek niet gehaald? dan heb je het wel heel bont gemaakt, want dat is volgens mij echt het makkelijkste vak in de hele studie.

Leuk trouwens om eerstejaars schrik aan te jagen.
  donderdag 10 november 2005 @ 10:54:08 #157
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32141955
wtf, daar een 5 voor??? Dit had ik echt totaal niet verwacht, zoiezo dat meer dan de helft weer een onvoldoende heeft. :S
pi_32164715
Bestuur en beleid ook alweer een 4,5

Als ik naar mijn cijfers kijk kan ik dus alles nog wel halen, en moet ik vooral voor B&B wel erg hard leren
  zondag 20 november 2005 @ 12:34:44 #159
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_32421709
Hebben jullie ook wel eens het gevoel gehad dat een docent een veel te hoog cijfer voor een waardeloos werkstuk gegeven heeft?
  zondag 20 november 2005 @ 12:38:19 #160
11923 I.R.Baboon
pi_32421799
quote:
Op zondag 20 november 2005 12:34 schreef Plato1980 het volgende:
Hebben jullie ook wel eens het gevoel gehad dat een docent een veel te hoog cijfer voor een waardeloos werkstuk gegeven heeft?
Bij pol. nooit, maar bij m'n gendervak iedere week weer.
  zondag 20 november 2005 @ 12:39:35 #161
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_32421824
quote:
Op zondag 20 november 2005 12:38 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Bij pol. nooit, maar bij m'n gendervak iedere week weer.
Ik kreeg een acht voor het eindwerkstuk van een vak dat 10 ECTS waard is, terwijl ik er nauwelijks tijd in gestoken heb. Als ik enig moreel besef had dan zou ik om een lager cijfer gaan vragen.
pi_32422211
quote:
Op woensdag 9 november 2005 01:42 schreef thettes het volgende:
Net mijn eerste onvoldoende binnen... dat is dus PEG een 6,4 en PSP een 5.0

Sta jij er nog een beetje redelijk voor Internationalist?
PSP 6.0 (valt tegen, had een 8 ofzo verwacht )
BB 5.8
PEG 0.0

Gaat er nog wat gebeuren met PEG na al dat geklaag? Extra herkansing ofzo?
Ben je al begonnen met opd 7 trouwens?
Op zondag 20 november 2005 12:38 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

gendervak
?
Op zondag 20 november 2005 12:55 schreef Internationalist het volgende:

[..]

PSP 6.0 (valt tegen, had een 8 ofzo verwacht )
BB 5.8
PEG 0.0

Gaat er nog wat gebeuren met PEG na al dat geklaag? Extra herkansing ofzo?
Ben je al begonnen met opd 7 trouwens?
Mooie cijfers dan Denk niet dat ze bij PEG nog wat gaan doen. Zo dramatisch is het ook weer niet gemaakt denk ik, alleen het lijkt me wel zo sympathiek als het volgende tentamen daadwerkelijk ook over de stof van de hoorcolleges en het boek gaat

En Opdr 7... dat wilde ik vanavond doen... maarja, ik vind het ook erg leuk om het schaatsen te kijken Ik kijk wel wat ik er aan ga doen. Meer dan anderhalf uur werk is het niet lijkt me?
  zondag 20 november 2005 @ 18:35:31 #165
11923 I.R.Baboon
pi_32431401
quote:
Op zondag 20 november 2005 18:33 schreef thettes het volgende:

[..]

Mooie cijfers dan Denk niet dat ze bij PEG nog wat gaan doen. Zo dramatisch is het ook weer niet gemaakt denk ik, alleen het lijkt me wel zo sympathiek als het volgende tentamen daadwerkelijk ook over de stof van de hoorcolleges en het boek gaat
Waren het geen zelfstudievragen?
pi_32431527
Volgensmij niet. Het waren in ieder geval vragen die weinig te maken hadden met z'n rode-draad responsiecollege. Denk omdat hij ook wel doorhad dat iedereen verwachtte dat het gewoon simpel zou worden net als het blijkbaar in vorige jaren was?
  zondag 20 november 2005 @ 18:52:59 #167
11923 I.R.Baboon
pi_32431876
quote:
Op zondag 20 november 2005 18:39 schreef thettes het volgende:
Volgensmij niet. Het waren in ieder geval vragen die weinig te maken hadden met z'n rode-draad responsiecollege. Denk omdat hij ook wel doorhad dat iedereen verwachtte dat het gewoon simpel zou worden net als het blijkbaar in vorige jaren was?
Nou, ik vond het niet simpel hoor. Heb het de 5e keer gehaald.

Maar goed, er zijn moeilijkere vakken idd.
pi_32434503
3e jaar toch IR? Ga je stage lopen oid?
Op zondag 20 november 2005 18:33 schreef thettes het volgende:

[..]

En Opdr 7... dat wilde ik vanavond doen... maarja, ik vind het ook erg leuk om het schaatsen te kijken Ik kijk wel wat ik er aan ga doen. Meer dan anderhalf uur werk is het niet lijkt me?
Ja idd..gelukkig heb ik nog 2 herkansingen op de laatste 2 opdrachten op te vangen
  zondag 20 november 2005 @ 20:32:41 #170
11923 I.R.Baboon
pi_32434610
quote:
Op zondag 20 november 2005 20:29 schreef Internationalist het volgende:
3e jaar toch IR? Ga je stage lopen oid?
4e. En ik loop geen stage. Ik ga m'n 2e semester de vakken volgen die ik buiten m'n studie moet doen in Ierland volgen, en dan bij terugkomst kijken of ik het 1e of het 2e semester ga afstuderen.

En ik heb morgen een gesprek met iemand van Synthese om daaraan mee te werken.
pi_32463672
quote:
Op zondag 20 november 2005 18:52 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Nou, ik vond het niet simpel hoor. Heb het de 5e keer gehaald.

Maar goed, er zijn moeilijkere vakken idd.
met simpel bedoelde ik vooral dat het simpel te leren zou zijn, namelijk gewoon alleen even bij z'n rode-draad college opdraven en de zelfstudievragen. Dat viel tegen :p

't was wel in zoverre simpel dat het mijn enige voldoende was
pi_32539928
Ter orientatie: over 1 1/2 jaar ben ik klaar met mijn huidige HBO studie (Commerciele economie). Vanwege het feit dat het commerciele wereldje niet volledig mijn ding is en ik me graag in de openbare sector wil gaan begeven staat in de planning een studie politicologie. Ik heb al verschillende voors en tegens gehoord voor bestemming Leiden/Nijmegen. Maar hoe zijn deze 2 steden nu als stad? Ik hecht veel waarde aan relatieve rust (R'dam,A'dam is me net te). Ben ik in Nijmegen dan aan het goede adres?

regards Daniel
pi_32541953
Leiden is een groot dorp, Nijmegen ook. Leiden ligt alleen in de randstad op max. een half uur reizen van A'dam/R'Dam/DH/Utrecht en Nijmegen ligt in Duitsland, makkelijke keuze als je het mij vraagt
  donderdag 24 november 2005 @ 23:19:43 #174
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_32552218
quote:
Op donderdag 24 november 2005 17:27 schreef Thundertje het volgende:
Leiden is een groot dorp, Nijmegen ook. Leiden ligt alleen in de randstad op max. een half uur reizen van A'dam/R'Dam/DH/Utrecht en Nijmegen ligt in Duitsland, makkelijke keuze als je het mij vraagt
Leiden en Nijmegen zijn een wereld van verschil qua studentenpopulatie en studentencultuur. Maar natuurlijk moet je voor Leiden kiezen. Hoewel ik geen typische Leienaar ben heb ik geen seconde spijt gehad van mijn keuze voor Leiden.
pi_32552586
quote:
Op donderdag 24 november 2005 16:16 schreef citizenerased het volgende:
Ter orientatie: over 1 1/2 jaar ben ik klaar met mijn huidige HBO studie (Commerciele economie). Vanwege het feit dat het commerciele wereldje niet volledig mijn ding is en ik me graag in de openbare sector wil gaan begeven staat in de planning een studie politicologie. Ik heb al verschillende voors en tegens gehoord voor bestemming Leiden/Nijmegen. Maar hoe zijn deze 2 steden nu als stad? Ik hecht veel waarde aan relatieve rust (R'dam,A'dam is me net te). Ben ik in Nijmegen dan aan het goede adres?

regards Daniel
Ga dan wel voor bestuurskunde he.
Politicologie gaat meer over macht en andere veelomvattende concepten terwijl bestuurskunde wat praktischer is en je lekker gezellig beleidsprocessen kunt analyseren en dergelijke.

Bestuurskunde
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  donderdag 24 november 2005 @ 23:29:49 #176
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_32552608
quote:
Op donderdag 24 november 2005 23:29 schreef Overlast het volgende:

[..]

Ga dan wel voor bestuurskunde he.
Politicologie gaat meer over macht en andere veelomvattende concepten terwijl bestuurskunde wat praktischer is en je lekker gezellig beleidsprocessen kunt analyseren en dergelijke.

Bestuurskunde
Bestuurskunde is saai, politicologie is veel boeiender.
  donderdag 24 november 2005 @ 23:30:40 #177
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_32552640
quote:
Op donderdag 24 november 2005 16:16 schreef citizenerased het volgende:
(R'dam,A'dam is me net te).
Overigens kun je in Rotterdam geen politicologie studeren.
pi_32553591
quote:
Op donderdag 24 november 2005 23:29 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

pi_32554368
quote:

[..]

vrijdag 25 november 2005 @ 00:53:57 #180
11923 I.R.Baboon
pi_32555124
Relatieve rust, relatieve rust, alsof Amsterdam zo'n heksenketel is.
  vrijdag 25 november 2005 @ 00:56:20 #181
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32555180
quote:

[..]

pi_32556605
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 00:53 schreef I.R.Baboon het volgende:
Relatieve rust, relatieve rust, alsof Amsterdam zo'n heksenketel is.
jah vind ik wel...
pi_32557112
Bovendien wonen er in Amsterdam veel te veel paupers. In Leiden valt dat, mits je binnen de singels blijft, echt onwijs mee.
pi_32559307
Dank voor reacties. Ik merk dat ik een discussie heb losgemaakt, altijd mooi natuurlijk.
In Rotterdam geen politieke wetenschappen nee. Dat was mij bekend. Ik zit nog met een ander probleem: mijn vriendin is bijna afgestudeerd, en moet binnenkort ook een keuze maken over het wel of niet doostuderen. Ik wil haar met gegronde argumenten toch wel overhalen om voor een bepaalde stad te kiezen, zodat ik daar over 1 1/2 jaar ook naartoe kan trekken. Ik zal niet teveel afdwalen..

Leiden is dus ok en Nijmegen ook.. ik dacht dat de nadruk in Nijmegen iets meer lag op het doen van onderzoek? Bestuurskunde lijkt mee inderdaad niet het meest boeiende. Ben meer geinteresseerd in internationale betrekkingen/transatlantische relaties. Daar kom je bij bestuurkunde toch niet mee in aanraking. Hoe zit het met het vinden van een 2-persoonsappartementin Leiden? Is dit een fluitje van een cent of gaat hier toch wel de nodige voorbereiding aan vooraf? Ik vrees het laaste.

Heeft iemand van jullie misschien een boek in de aanbieding met enige diepgang, waardoor ik een goed idee krijg van de studie politicologie? Voor een redelijk tarief uiteraard..

vrijdag 25 november 2005 @ 10:25:19 #185
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_32560021
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 03:24 schreef Thundertje het volgende:
Bovendien wonen er in Amsterdam veel te veel paupers. In Leiden valt dat, mits je binnen de singels blijft, echt onwijs mee.

Zodra je buiten de singles komt zijn ze er echter in overvloed. En op zaterdagen helaas ook binnen de singels.
  vrijdag 25 november 2005 @ 10:29:40 #186
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_32560084
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 09:49 schreef citizenerased het volgende:
Leiden is dus ok en Nijmegen ook.. ik dacht dat de nadruk in Nijmegen iets meer lag op het doen van onderzoek? Bestuurskunde lijkt mee inderdaad niet het meest boeiende. Ben meer geinteresseerd in internationale betrekkingen/transatlantische relaties. Daar kom je bij bestuurkunde toch niet mee in aanraking. Hoe zit het met het vinden van een 2-persoonsappartementin Leiden? Is dit een fluitje van een cent of gaat hier toch wel de nodige voorbereiding aan vooraf? Ik vrees het laaste.
Een tweepersoonsappartement in Leiden zelf kun je vergeten. Althans, het wordt niet makkelijk. In Leiderdorp, Oegstgeest of eventueel in Den haag moet het wel kunnen lukken.

Als je trouwens geïntereseerd bent in Internationale Betrekkingen moet je zeker geen bestuurskunde gaan doen, dan is politicologie een veel betere keus. Leiden is daar meer in gespecialiseerd dan Nijmegen. Of Nijmegen meer op onderzoek doen gericht is weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ik nauwelijks Nijmeegse politicologen ken, Neerlands bekendste politicologen zitten in Leiden en aan de UvA. Niet dat dit een argument is om voor een stad te kiezen, maar goed.

Hoe dan ook: welkom in Leiden over anderhalf jaar. Al hoop ik niet dat ik je zal treffen, want als ik dan nog steeds student ben is er iets ernstig misgelopen.
  vrijdag 25 november 2005 @ 10:31:38 #187
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_32560121
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 03:24 schreef Thundertje het volgende:
Waar ben je trouwens wezen stappen vanavond. Geizen het late tijdstip moet je uit geweest zijn... Je hebt toch niet de blunder begaan om naar de In Casa te gaan mag ik hopen?
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:10:49 #188
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32566040
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 10:31 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Waar ben je trouwens wezen stappen vanavond. Geizen het late tijdstip moet je uit geweest zijn... Je hebt toch niet de blunder begaan om naar de In Casa te gaan mag ik hopen?
De vlegel had een borrel.
pi_32567661
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 14:10 schreef Pracissor het volgende:

[..]

De vlegel had een borrel.
van quintus

Moderator vrijdag 25 november 2005 @ 15:14:22 #190
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_32568011
Om de topiclist van SES wat overzichtelijker te houden plaatsen we bij de (eerste lichting, wat zéker slowchat is) een [SC] aan het begin van het topic.
Bij de nieuwe topics zou het makkelijker zijn als dat dan ook gebeurt

Okay
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 25 november 2005 @ 15:15:45 #191
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32568066
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 15:14 schreef Renesite het volgende:
Om de topiclist van SES wat overzichtelijker te houden plaatsen we bij de (eerste lichting, wat zéker slowchat is) een [SC] aan het begin van het topic.
Bij de nieuwe topics zou het makkelijker zijn als dat dan ook gebeurt

Okay
  vrijdag 25 november 2005 @ 19:58:52 #192
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_32576849
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 15:02 schreef MoChe het volgende:

[..]

van quintus

Oh, hij was Minerva aan het spelen?
  vrijdag 25 november 2005 @ 19:59:54 #193
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_32576879
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 15:14 schreef Renesite het volgende:
Lijkt me een heel goed plan, uit de titel "Slowchat der politicologen" bleek immers niet dat het een slowchattopic was.
pi_32576959
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 19:59 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Lijkt me een heel goed plan, uit de titel "Slowchat der politicologen" bleek immers niet dat het een slowchattopic was.
  Moderator vrijdag 25 november 2005 @ 20:03:50 #195
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_32576998
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 19:59 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Nou, het zijn zoals je ziet bijna allemaal verschillende titels in SES, onoverzichtelijk dus met de hoeveelheid slowchattopics.
Wat is eigenlijk het probleem?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 25 november 2005 @ 20:14:59 #196
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_32577345
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 20:03 schreef Renesite het volgende:
Wat is eigenlijk het probleem?
Dat vroeg ik me dus ook af.

Maar ga vooral je gang met je lovenswaardige pogingen om SES overzichtelijker te maken.
  vrijdag 25 november 2005 @ 22:54:56 #197
11923 I.R.Baboon
pi_32582129
Het probleem is dat het nergens voor nodig is. En iedere fatsoenlijke politicoloog weet dat we moeten waken voor overmatige regelzucht.
  vrijdag 25 november 2005 @ 23:07:34 #198
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_32582436
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 22:54 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het probleem is dat het nergens voor nodig is. En iedere fatsoenlijke politicoloog weet dat we moeten waken voor overmatige regelzucht.
En daarnaast moet je nooit met een politicoloog in discussie gaan, dat win je toch niet.
pi_32586236
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 23:07 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

En daarnaast moet je nooit met een politicoloog in discussie gaan, dat win je toch niet.
Dat heb ik vandaag ervaren in mijn 2 vs 2 debat binnen de werkgroep... verloren!

Althans dat is wat de jury vond, uit een publieksstemming kwamen wij wel degelijk als winnaars naar voren
  zaterdag 26 november 2005 @ 11:12:40 #200
11923 I.R.Baboon
pi_32590648
Eén van de hoogtepunten in mijn leven (nou ja) is dat ik 2 jaar geleden voor de toenmalige eerstejaars met een studiegenoot een voorbeelddebat mocht houden zodat ze wisten hoe het moest. Binnen een paar minuten werden er verbanden getrokken tussen mijn gedachtegoed en nazistisch beleid, maar goed, ik had wel glansreik gewonnen. Helaas is mijn debattegenstander nu voorzitter van de JD Nederland en ben ik een eenvoudige vierdejaars zonder wapenfeiten.
pi_32592485
Om maar met Theo Maassen te spreken; dat zegt dan natuurlijk ook wel wat over je leven

Ik vond mijn stelling trouwens ook bagger, ik was tegen de stelling 'Het is niet te hopen dat de LPF verdwijnt want er is behoefte aan een partij rechts van de VVD'
pi_32593002
Idd. maar wat dacht je van mijn stelling: Politieke partijen zijn achterhaald.
En dat dan moeten verdedigen

Ik heb trouwens donderdag PEG gemist, en vrijdag PSP... zijn er nog belangrijke dingen gezegd in die colleges of niet?
  zondag 27 november 2005 @ 12:58:29 #204
11923 I.R.Baboon
pi_32615259
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 13:11 schreef Internationalist het volgende:
Idd. maar wat dacht je van mijn stelling: Politieke partijen zijn achterhaald.
En dat dan moeten verdedigen
Nou ja, het is wel een punt dat regelmatig terug komt. Ik heb vorig jaar de kernmodule PT&G gelopen bij Van Praag en De Beus (erg leuk vak, maar niet gehaald omdat ik het als extraatje deed en geen zin had om een paper te schrijven) en daar werd de toekomst v.d. politieke partij ook regelmatig behandeld.
  zondag 27 november 2005 @ 13:53:58 #205
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_32616587
Heb toevallig een paar weken geleden de dissertatie van Van Praag gelezen. Niet oninteressant moet ik zeggen.
  zondag 27 november 2005 @ 13:55:20 #206
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_32616619
Waarom staan er trouwens opeens haakjes om het woord slowchat? Is dat ook om SES overzichtelijker te maken?
  zondag 27 november 2005 @ 14:03:02 #207
11923 I.R.Baboon
pi_32616810
quote:
Op zondag 27 november 2005 13:53 schreef Plato1980 het volgende:
Heb toevallig een paar weken geleden de dissertatie van Van Praag gelezen. Niet oninteressant moet ik zeggen.
Waar ging die over?

Heb wel de dissertatie van De Beus gelezen, over de toeschouwersdemocratie, maar die deed me niet zo veel.
  zondag 27 november 2005 @ 14:05:59 #208
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_32616885
quote:
Op zondag 27 november 2005 14:03 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Waar ging die over?

Heb wel de dissertatie van De Beus gelezen, over de toeschouwersdemocratie, maar die deed me niet zo veel.
Over de PvdA in de jaren 1966-1977, de periode van de Nacht van Schmelzer tot en met de mislukte formatie van 1977.
  zondag 27 november 2005 @ 14:07:14 #209
11923 I.R.Baboon
pi_32616930
quote:
Op zondag 27 november 2005 14:05 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Over de PvdA in de jaren 1966-1977, de periode van de Nacht van Schmelzer tot en met de mislukte formatie van 1977.
Dat soort dingen zijn altijd wel leuk. Heb ook wel eens een tekst gelezen van hem over hoe de PvdA (hij is natuurlijk wel een partijideoloog) door de jaren heen campagne voorde. Ook erg onderhoudend.
  zondag 27 november 2005 @ 14:11:21 #210
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_32617045
quote:
Op zondag 27 november 2005 14:07 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Dat soort dingen zijn altijd wel leuk. Heb ook wel eens een tekst gelezen van hem over hoe de PvdA (hij is natuurlijk wel een partijideoloog) door de jaren heen campagne voorde. Ook erg onderhoudend.
Ja, natuurlijk is hij een partijideoloog. Bijna alle vooraanstaande Nederlandse politicologen zijn PvdA'ers: Koole, Andeweg, Van Praag, Hajer. Opvallend is dat.
  zondag 27 november 2005 @ 14:15:58 #211
11923 I.R.Baboon
pi_32617200
quote:
Op zondag 27 november 2005 14:11 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk is hij een partijideoloog. Bijna alle vooraanstaande Nederlandse politicologen zijn PvdA'ers: Koole, Andeweg, Van Praag, Hajer. Opvallend is dat.
De Beus ook, trouwens.

Alleen Fennama niet, maar dat is een oud-CPN'er die nu tegen GL aanschurkt.
  zondag 27 november 2005 @ 14:19:09 #212
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_32617272
quote:
Op zondag 27 november 2005 14:15 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

De Beus ook, trouwens.

Alleen Fennama niet, maar dat is een oud-CPN'er die nu tegen GL aanschurkt.
Fennema is van de UvA of van de VU? Je zou trouwens verwachten dat de VU-politicologen tot het CDA behoren, maar volgens mij is dat niet zo.
  zondag 27 november 2005 @ 14:24:53 #213
11923 I.R.Baboon
pi_32617420
quote:
Op zondag 27 november 2005 14:19 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Fennema is van de UvA of van de VU? Je zou trouwens verwachten dat de VU-politicologen tot het CDA behoren, maar volgens mij is dat niet zo.
UvA. Op de VU ken ik niemand.
  zondag 27 november 2005 @ 19:14:00 #214
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32625139
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 11:12 schreef I.R.Baboon het volgende:
Eén van de hoogtepunten in mijn leven (nou ja) is dat ik 2 jaar geleden voor de toenmalige eerstejaars met een studiegenoot een voorbeelddebat mocht houden zodat ze wisten hoe het moest. Binnen een paar minuten werden er verbanden getrokken tussen mijn gedachtegoed en nazistisch beleid,] maar goed, ik had wel glansreik gewonnen. Helaas is mijn debattegenstander nu voorzitter van de JD Nederland en ben ik een eenvoudige vierdejaars zonder wapenfeiten.
Herkenning.

Links mag wel eens wat dogma's van zich afschudden, het nazi verhaaltje begint nu echt 'oud' te worden. Diegene die overigens ook altijd 'de joden-vervolging' vergelijking erbij trekken zijn vaak verdacht anti-israelisch, de paradox van de progressieve intelligentsia.
  zondag 27 november 2005 @ 19:23:06 #215
11923 I.R.Baboon
pi_32625362
quote:
Op zondag 27 november 2005 19:14 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Herkenning.
Van Praag vertelde een jaar of 2 geleden dat dat trouwens een standaardreactie is, en dat ook D'66 werd uitgemaakt voor nazi's toen ze opkwamen. Dus eik stelt het ook niks voor, zo'n beschuldiging.
pi_32648887
quote:
Op zondag 27 november 2005 14:19 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Fennema heb ik ondertussen 2 gastcolleges van gehad. Een aparte ervaring, de eerste gastspreker die geen beamer gebruikte (afgezien van Geelhoed en Van Thijn, maar dat zijn mensen die toch iets meer buiten de universiteit staan). Hij kon er ook zeer slecht tegen als niet iedereen op de voorste rijen van de zaal zat

Het is leuk om een weer eens gewoon met het schoolbord en wat citaten uit een boek college te volgen, maar aan de andere kant vind ik het ook geen ramp dat hij maar 2 keer is geweest en niet vaker
  maandag 28 november 2005 @ 18:12:53 #217
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_32650647
Ik ken hier genoeg mensen die zonder beamer college geven. Andeweg bijvoorbeeld en er zijn weinig mensen die beter college geven dan hij. Juist de mensen die minder goed college geven gebruiken allerlei hulpmiddelen omdat ze het zonder niet redden.
  maandag 28 november 2005 @ 18:38:51 #218
11923 I.R.Baboon
pi_32651273
quote:
Op maandag 28 november 2005 16:58 schreef thettes het volgende:

[..]

Fennema heb ik ondertussen 2 gastcolleges van gehad. Een aparte ervaring, de eerste gastspreker die geen beamer gebruikte (afgezien van Geelhoed en Van Thijn, maar dat zijn mensen die toch iets meer buiten de universiteit staan). Hij kon er ook zeer slecht tegen als niet iedereen op de voorste rijen van de zaal zat

Het is leuk om een weer eens gewoon met het schoolbord en wat citaten uit een boek college te volgen, maar aan de andere kant vind ik het ook geen ramp dat hij maar 2 keer is geweest en niet vaker
Wacht maar, je gaat m het tweede semester wel krijgen, en daarna wil ik je nog wel eens horen . .

Al is ie wel beter dan Akkerman, die de andere helft van de colleges voor dat vak geeft.

Hadden jullie eik ook die rondleiding van van Thijn nog gehad?

[ Bericht 8% gewijzigd door I.R.Baboon op 28-11-2005 18:45:12 ]
pi_32658301
Rondleiding? Nee, gewoon een college en hij liep nog ietwat uit ook.
  maandag 28 november 2005 @ 23:08:33 #220
11923 I.R.Baboon
pi_32658632
quote:
Op maandag 28 november 2005 22:58 schreef thettes het volgende:
Rondleiding? Nee, gewoon een college en hij liep nog ietwat uit ook.
De voorgaande jaren kon je tijdens de introductie van de opleiding een rondvaart met van Thijn doen over de grachten. Vond ik destijds erg leuk (al scheen ie ieder jaar natuurlijk precies hetzelfde te vertellen), en ik vroeg me af of dat nog steeds gedaan werd.
  dinsdag 29 november 2005 @ 17:25:09 #221
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_32675507
Hey IR. Volgens mij hebben wij ook op Machiavelliweekend de finale van de debatwedstrijd van dezelfde persoon (Jan) verloren. Laat het een troost zijn dat hij zijn studie niet gaat afmaken en zijn partij binnenkort geannexeerd gaat worden door de VVD.
  dinsdag 29 november 2005 @ 17:45:17 #222
11923 I.R.Baboon
pi_32675968
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 17:25 schreef MeneerTim het volgende:
Hey IR. Volgens mij hebben wij ook op Machiavelliweekend de finale van de debatwedstrijd van dezelfde persoon (Jan) verloren. Laat het een troost zijn dat hij zijn studie niet gaat afmaken en zijn partij binnenkort geannexeerd gaat worden door de VVD.
Ja, klopt. Omdat jij dichtklapte in de finale.

Jan heb ik overigens ook eens in de finale van de borrel zien verliezen van Roomyla, en toen heeft ie dr ook lopen uitmaken voor allerlei niet te herhalen termen en heeft ie uiteindelijk haar beker mee naar huis genomen.

Dus stem geen D66, mensen.
  dinsdag 29 november 2005 @ 21:22:19 #223
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_32681053
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 17:45 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ja, klopt. Omdat jij dichtklapte in de finale.
Jahoor. Jij begon het betoog met "We zijn allemaal kinderen van God". Dat kon zelfs mijn vlammende betoog niet goed maken.
pi_32688099
Op de Vu is de oude garde ook vrij links. Enkele oud-marxisten en een hoop docenten die tegenwoordig PvdAof Groenlinks stemmen. Helaas(?) loopt niet iedereen te koop met zijn politieke kleur, maar de oplettende student ontgaat niets zullen we maar zeggen. In de colleges is in 99% van de gevallen niets te merken van de politieke kleur van de docenten, in de wandelgangen wordt echter meer duidelijk.
  zaterdag 3 december 2005 @ 16:41:50 #225
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_32783091
Staat er inmiddels al een week... maar graag even jullie aandacht voor het volgende:
Aanpak Slowchats in SES... inspraak hier!

Alvast bedankt
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_33088627
Hoe zit het met leren, thettes e.a.?
PSP is toch iets meer dan ik dacht..
  donderdag 15 december 2005 @ 00:05:27 #227
11923 I.R.Baboon
pi_33089812
Bij mij is het ook überdruk, volgende week dinsdag moet m'n paper Liberalisering van de Publieke Sector af zijn en moet ik m'n paperopzet Specialisatiemodule Governance inleveren en de dag daarna een essay van 3 kantjes voor m'n Gendervak. En voor volgende week donderdag nieuws voor de Synthese.
  donderdag 15 december 2005 @ 00:08:22 #228
11923 I.R.Baboon
pi_33089914
Oh Internationalist, in het tweede jaar heb je nog steeds wel (twee)wekelijkse verplichte werkgroepen, maar daar hoef je dan alleen nog maar 1x een presentatie voor te doen. En vanaf het 3e jaar heb je alleen nog maar werkcolleges, maar dan moet je wel altijd heen (maar goed, da's voor ieder vak maar 1 bijeenkomst per week).
pi_33090819
Dank voor de info
Je werkt voor Synthese? Geinig blad, interview met mijn mentor (Marcel) ook
  donderdag 15 december 2005 @ 00:41:02 #230
11923 I.R.Baboon
pi_33090874
quote:
Op donderdag 15 december 2005 00:38 schreef Internationalist het volgende:
Dank voor de info
Je werkt voor Synthese? Geinig blad, interview met mijn mentor (Marcel) ook
Nou, dit wordt m'n eerste klus, maar ik heb het altijd met veel plezier gelezen, dus wel zo leuk om er zelf ook iets voor te doen.
pi_33099939
quote:
Op woensdag 14 december 2005 23:32 schreef Internationalist het volgende:
Hoe zit het met leren, thettes e.a.?
PSP is toch iets meer dan ik dacht..
ehh..... slecht?

Weer veel te lang gewacht met leren en wordt weer haastwerk dus.
pi_33100061
quote:
Op donderdag 15 december 2005 00:08 schreef I.R.Baboon het volgende:
Oh Internationalist, in het tweede jaar heb je nog steeds wel (twee)wekelijkse verplichte werkgroepen, maar daar hoef je dan alleen nog maar 1x een presentatie voor te doen. En vanaf het 3e jaar heb je alleen nog maar werkcolleges, maar dan moet je wel altijd heen (maar goed, da's voor ieder vak maar 1 bijeenkomst per week).
Dan heb ik gelijk nog een vraagje over het project.... hoe moeilijk is dit nou eigenlijk? Ik heb het idee dat het veel werk is, maar dat je door simpelweg aanwezig te zijn en gewoon mee te draaien als je studiepunten binnenhaalt? Of zit ik er helemaal naast en is het toch wel moeilijk om puntjes te scoren=
  donderdag 15 december 2005 @ 19:21:06 #233
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_33110082
quote:
Op donderdag 15 december 2005 00:08 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik moet komende week ook drie papers inleveren, wordt dus nog even flink doortrekken. Heb er ook eigenlijk helemaal geen zin meer in. Maar goed, hoef na die vakken als het goed is alleen nog maar een scriptie te schrijven, dus het einde komt gelukkig in zicht.
  donderdag 15 december 2005 @ 22:36:38 #234
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_33117409
quote:
Op donderdag 15 december 2005 00:41 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Nou, dit wordt m'n eerste klus, maar ik heb het altijd met veel plezier gelezen, dus wel zo leuk om er zelf ook iets voor te doen.
Ze wilde mij niet hebben vorig jaar. Te weinig ervaring.

.
  vrijdag 16 december 2005 @ 02:34:36 #235
11923 I.R.Baboon
pi_33123313
quote:
Op donderdag 15 december 2005 22:36 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

Ze wilde mij niet hebben vorig jaar. Te weinig ervaring.

.
Toch niet in het bestuur? Daar hadden ze vorig jaar iedere prutser die solliciteerde aangenomen, waarvan een paar het na een paar weken weer voor gezien hielden (ook mensen uit ons jaar en zo).

Maar je mag stiekem wel onder mijn naam schrijven hoor.
  vrijdag 16 december 2005 @ 13:29:44 #236
11402 ActaniA
Guggenheimer!
pi_33132167
op vu zitten niet echt cda'ers hoor ken er een. Verder vooral pvda denk ik met wat sp/d66 en groenlinks erbij

andere partijen zijn voor zover ik weet niet vertegenwoordigd
Domheid is de moeder van alle zonden. Alle andere zonden en ondeugden zijn het gevolg van domheid.
  maandag 2 januari 2006 @ 13:45:38 #237
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_33623706
Ze hebben potverdomme wel al die prutkeuzevakken helemaal dichtgetimmerd. Ik heb mezelf in de prettige situatie gewerkt dat ik buiten politicologie een vak moet gaan doen omdat ik nog geen kernmodule gevolgd heb. Maar overal zitten enorme ingangseisen aan. Neem nou media en cultuur, ik zou wel televisievaardigheden willen volgen, maar nee, je kan alleen maar wetenschappelijk vakken volgen over games en filmgenres.

Ja hallo.

,

!
pi_33623795
K-lote

Ik ben met de schrik vrijgekomen vandaag, een 5,8 als eindcijfer voor PEG... pfew!
  maandag 2 januari 2006 @ 13:52:19 #239
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_33623911
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:45 schreef MeneerTim het volgende:
televisievaardigheden
Televisievaardigheden?
  maandag 2 januari 2006 @ 14:46:10 #240
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_33625749
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:52 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Televisievaardigheden?
Dat heb ik nodig voor een stage.
  maandag 2 januari 2006 @ 15:16:19 #241
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_33626784
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:46 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

Dat heb ik nodig voor een stage.
Klinkt als een cursus "Hoe werkt een afstandsbediening" voor bejaarden.
  maandag 2 januari 2006 @ 16:49:51 #242
11923 I.R.Baboon
pi_33629941
Je moet een half jaar naar het buitenland, MrTim. Daar kan je wel gewoon alles volgen. Het lijkt me alleen wel moeilijk om dat binnen een paar weken te regelen.

Ondertussen moet ik me nu al bezig gaan houden voor mijn vakkenkeuze van na de zomervakantie. Het moet ook niet gekker worden mensen!
  maandag 2 januari 2006 @ 23:58:37 #243
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_33644638
Internationale Politiek en Europese Geschiedenis GEHAALD
  dinsdag 3 januari 2006 @ 10:00:32 #244
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_33651647
quote:
Op maandag 2 januari 2006 23:58 schreef MoChe het volgende:
Internationale Politiek
Soetendorp

Het enige positieve is dat ik nooit een lager cijfer dan een acht van die man gekregen heb, voor de rest is het de grootste lul die er bij politicologie in Leiden rondloopt.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 16:13:22 #245
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_33662673
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 10:00 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Soetendorp

Het enige positieve is dat ik nooit een lager cijfer dan een acht van die man gekregen heb, voor de rest is het de grootste lul die er bij politicologie in Leiden rondloopt.
hij zegt dat ie naar spanje verkast
pi_33662985
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:48 schreef thettes het volgende:
K-lote

Ik ben met de schrik vrijgekomen vandaag, een 5,8 als eindcijfer voor PEG... pfew!
relaxt
  dinsdag 3 januari 2006 @ 16:35:08 #247
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_33663480
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 10:00 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Soetendorp

Daarnaast kan hij geen lesgeven.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 19:28:13 #248
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_33669176
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 16:13 schreef MoChe het volgende:

[..]

hij zegt dat ie naar spanje verkast
Hij woont al jaren in Spanje, maar nu rot hij als het goed is definitief op.
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 16:35 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Daarnaast kan hij geen lesgeven.
College geven bedoel je.

Ik vind dat overigens wel meevallen, er lopen veel slechere docenten rond wat dat betreft. Alfred Pijpers bijvoorbeeld.
  woensdag 4 januari 2006 @ 20:21:14 #249
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_33706025
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 19:28 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

College geven bedoel je.

Ik vind dat overigens wel meevallen, er lopen veel slechere docenten rond wat dat betreft. Alfred Pijpers bijvoorbeeld.
Excuses

Dan houd ik mijn hart vast.

Het valt me overigens op dat de tentamens echt het 'stampwerk' promoten, werkelijk geen inzichtvragen. Ik moet zeggen dat deze vorm van 'studeren en examineren' me zwaar afgaat...
Ik had dit eigenlijk niet verwacht van de universiteit.
  woensdag 4 januari 2006 @ 20:43:19 #250
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_33706858
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:21 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Excuses

Dan houd ik mijn hart vast.

Het valt me overigens op dat de tentamens echt het 'stampwerk' promoten, werkelijk geen inzichtvragen. Ik moet zeggen dat deze vorm van 'studeren en examineren' me zwaar afgaat...
Ik had dit eigenlijk niet verwacht van de universiteit.
Dat wordt naarmate je verder komt in je studie vanzelf minder. Overigens kun je in de essays in eerstejaarstentamens wel degelijk blijk geven van je inzichtelijke kennis. Maar in het tweede jaar zijn de meeste tentamens sowieso al meer op inzicht gebaseerd en daarna krijg je (bijna) geen tentamens meer. Is dus een kwestie van even doorbijten.
pi_33797138
Maandag weer beginnen met het project... hebben we er zin in mensen?

moet zeggen dat het me wel leuk lijkt hoor, maar kerstvakantie is ook zo lekker
  zaterdag 7 januari 2006 @ 20:32:28 #252
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_33810369
maandag al beginnen? ik heb dan even een hertentamen, die ik overigens niet ga halen , en daarna tot 6februari vrij
  zondag 8 januari 2006 @ 13:37:55 #253
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_33829397
Ik mag niet mee doen aan het projekt omdat ik op vrijdag nooit kan.

Nou ja mooie de tijd om mijn propedeusepaper na drie jaar eindelijk eens te schrijven.

.
  zondag 8 januari 2006 @ 21:14:48 #254
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_33845238
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 20:32 schreef MoChe het volgende:
maandag al beginnen? ik heb dan even een hertentamen, die ik overigens niet ga halen , en daarna tot 6februari vrij
Voor welk vak heb je een hertentamen?
pi_33854473
Wel een verschrikking om morgenochtend 8:00 al met de trein te moeten
  maandag 9 januari 2006 @ 10:28:33 #256
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_33859006
quote:
Op maandag 9 januari 2006 01:14 schreef thettes het volgende:
Wel een verschrikking om morgenochtend 8:00 al met de trein te moeten
Het voordeel van afstuderen is dat je dat zelf kunt bepalen. Het nadeel is dat ik daardoor zelden voor 9.30 uur mijn bed uitkom. Behalve als ik moet werken, maar dat schiet ook niet op.
  maandag 9 januari 2006 @ 18:38:08 #257
11923 I.R.Baboon
pi_33873863
Half 10 is een hartstikke nette tijd.
  maandag 9 januari 2006 @ 22:35:42 #258
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_33885412
quote:
Op zondag 8 januari 2006 21:14 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Voor welk vak heb je een hertentamen?
bestuurskunde... en het ging idd niet denderend
pi_33885486
Hajer wat een docent Jammer dat we geen les meer van hem krijgen.

Ik heb PEG mede verneukt omdat die docent me totaal niet kon motiveren/inspireren. Ben een beetje bang dat het volgend semester ook eentonige robots ons gaan doceren.

Holman
Akkerman
Tillie
Azrout

voor het volgende semester, kun je daar iets over zeggen Baboon?

Hoop trouwens dat ik mijn groep kan overhalen om woensdag maar wat rustiger aan te doen... morgen alweer een rooster van 10:30 tot 17 vrijwillig ingepland
pi_33893494
Wat is jullie hoofdvraag?
  dinsdag 10 januari 2006 @ 13:46:42 #262
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_33901230
quote:
Op maandag 9 januari 2006 22:37 schreef Internationalist het volgende:

Ik heb PEG mede verneukt omdat die docent me totaal niet kon motiveren/inspireren. Ben een beetje bang dat het volgend semester ook eentonige robots ons gaan doceren.

Holman
Akkerman
Tillie
Azrout

Holman geeft leuke colleges. Geestige vent en goede verteller. Jammer van zijn sheets, van die overhead sheets waar hij gewoon willekeurige rijtjes op neerkwakt. Akkerman is inderdaad een beetje saai en heeft daarover vorig jaar ook ruzie gehad met een vriend van mij die in de onderzoekscommissie zat. Ze kan niet zo goed tegen kritiek. Maar haar vak is echt fantastisch.
Ik vond Tillie ook erg leuk, maar daar was ik wel zo ongeveer de enige in. Statistiek en onderzoeksmethoden is natuurlijk geen leuk vak maar hij maakt er nog wel wat van. Rachid Azrout is tof. Daar heb ik nog bij in de werkgroep gezeten. Heel sympathieke dude.

Absoluut geen slecht semester, maak je geen zorgen.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 18:03:32 #263
11923 I.R.Baboon
pi_33910250
quote:
Op maandag 9 januari 2006 22:37 schreef Internationalist het volgende:

Holman
Akkerman
Tillie
Azrout

Holman geeft boeiende colleges en is ook betrokken bij de stof (al is ie wel behoorlijk links). Het vak zelf lag me helemaal niet, dus heb het 5x herkanst en uiteindelijk een 5,8 gekregen, maar het is niet vervelend om te volgen. Het werd vroeger altijd van 9 tot 11 gegeven op Do en Vr, hoop voor je dat dat nu niet meer zo is, maar als je kan moet je zeker gaan.

Dat vak van Akkerman is saai. Heel saai. Akkerman kan alleen oplezen en eh roepen. Wrs geeft Fennema de tweede helft van het semester dat vak (Politieke Theorie) en dan wordt het net iets minder saai. Maar Fennema is een dandy die enorm op m'n zenuwen begon te werken.

Tillie vind ik geweldig, een aardige freewheelende gozer die statistiek leuk kan maken en de indruk wekt dat ie het meeste ter plekke bedenkt. Heb ook een werkgroep van hem gehad en daar was ie ook heel relaxt en betrokken.
Ik wist niet dat rachid (Azrout) tegenwoordig ook colleges geeft, ik ken hem alleen uit de wandelgangen van toen hij nog student was (volgens mij heeft ie trouwens IB nog steeds niet gehaald, dat heb ik 2 jaar geleden nog een keer herkanst met hem) maar dat is ook een erg aardige gast, en hij geeft al enorm lang statistiekbijles, dus als ie nou een vak gaat geven kan dat alleen maar een positieve ontwikkeling zijn.

Nou ja, het kan dus erger, en bij PT moet je gewoon doorbijten.

...
pi_33914034
Statistiek zal wel rampzalig worden voor mij
  woensdag 11 januari 2006 @ 00:16:15 #265
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_33925113
quote:
Op maandag 9 januari 2006 18:38 schreef I.R.Baboon het volgende:
Half 10 is een hartstikke nette tijd.
Mjah, schiet alleen niet echt op zo. Maar ach, ik heb nog een maand of zes.
pi_33929783
dank voor jullie reacties zie het nu wel wat positiever in
  woensdag 11 januari 2006 @ 11:49:02 #267
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_33933629
De meeste mensen vinden Politieke Theorie een van de leukste vakken van het eerste jaar. Eert daarentegen volgt liever vakken als Feminisme in de polder: De high five tussen Bas van der Vlies en Cisca Dresselhuys.

,

!
  woensdag 11 januari 2006 @ 12:03:18 #268
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_33933985
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 11:49 schreef MeneerTim het volgende:
De meeste mensen vinden Politieke Theorie een van de leukste vakken van het eerste jaar. Eert daarentegen volgt liever vakken als Feminisme in de polder: De high five tussen Bas van der Vlies en Cisca Dresselhuys.
Dat lijkt me eerlijk gezegd ook uiterst boeiend.

Ik zag gisteren trouwens een interessante reportage over de SGP op Netwerk. Zelfs de SGP-jongeren kleden zich alsof ze zeventig reeds lang gepasseerd zijn en hun standopunten dateren uit 1730 of zo. Van der Vlies zelf mag ik trouwens wel op de één of andere manier. Hij heeft een bepaalde humor en komt minder fanatiek over dan het andere SGP-kamerlid.

[ Bericht 0% gewijzigd door Plato1980 op 12-01-2006 09:09:50 ]
pi_33962905
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 07:54 schreef Internationalist het volgende:
Wat is jullie hoofdvraag?
Hoofdvraag is nog niet exact geformuleerd, maar ik zit in ieder geval in het woningbouw groepje.. wat doe jij, feminisme?

Maar zo te zien heb jij je voor de werkgroep van Azrout ingeschreven? Ik een paar weken terug ook al zo te horen een goede keuze.
  donderdag 12 januari 2006 @ 17:56:51 #270
11923 I.R.Baboon
pi_33981299
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 11:49 schreef MeneerTim het volgende:

,

!
Mijn studievrienden (lees: de mensen die ook studiepunten halen) vonden het allemaal een kutvak, MrTim. Maar goed, hou jij je maar bezig met moddergooien, dan studeer ik ondertussen wel af. .
pi_34367769
Hopelijk kan ik studiepunten halen en PT leuk vinden combineren..
pi_34859856
pff gaan de colleges vandaag door na 12.00u???? voor politicologen in leiden that is...
  woensdag 8 februari 2006 @ 12:20:32 #273
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34859949
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:17 schreef MoChe het volgende:
pff gaan de colleges vandaag door na 12.00u???? voor politicologen in leiden that is...
Dat hangt van de docent af. In principe wordt er op de dies geen college gegeven, maar er zijn docenten die dat wel doen.

Foute avatar heb je trouwens.
pi_34860049
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:20 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat hangt van de docent af. In principe wordt er op de dies geen college gegeven, maar er zijn docenten die dat wel doen.

Foute avatar heb je trouwens.
hmm ik heb niks gehoord aangezien ik mijn hc van vanochtend heb gemist :\ kheb ook les van zoon jonkie in de werkgroep straks dus kwee nie of zij zich daar ook aan houdt ...
  woensdag 8 februari 2006 @ 12:24:19 #275
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34860072
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:23 schreef MoChe het volgende:

[..]

hmm ik heb niks gehoord aangezien ik mijn hc van vanochtend heb gemist :\
Statistiek van Irwin?
pi_34860129
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:24 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Statistiek van Irwin?
inleideing politieke wetenschappen van Koole
en straks Werkcollege van zoon duitse vrouw fzo
  woensdag 8 februari 2006 @ 12:28:55 #277
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34860228
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:25 schreef MoChe het volgende:

[..]

inleideing politieke wetenschappen van Koole
en straks Werkcollege van zoon duitse vrouw fzo
Geeft Koole dat tegenwoordig? Is eigenlijk meer het vakgebied van Andeweg. Geeft Koole een beetje leuk college?

Wat dat betreft is Andeweg trouwens zeer goed, één van de beste docenten die ik gehad heb, ondanks alle negatieve verhalen die over hem (mijns inziens ten onrechte) de ronde doen.
pi_34860278
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:28 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Geeft Koole dat tegenwoordig? Is eigenlijk meer het vakgebied van Andeweg. Geeft Koole een beetje leuk college?

Wat dat betreft is Andeweg trouwens zeer goed, één van de beste docenten die ik gehad heb, ondanks alle negatieve verhalen die over hem (mijns inziens ten onrechte) de ronde doen.
Koole heeft dat dit jaar idd overgenomen... een paar 3ejaars studiegenoten vonden dat wel ok aangezien ze Andeweg niet goed les vonden geven
  woensdag 8 februari 2006 @ 12:33:17 #279
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34860370
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:30 schreef MoChe het volgende:

[..]

Koole heeft dat dit jaar idd overgenomen... een paar 3ejaars studiegenoten vonden dat wel ok aangezien ze Andeweg niet goed les vonden geven
Ik heb nooit college van Koole gehad, maar ik overweeg om hem als tweede lezer van mijn scriptie te vragen. Andeweg heeft inderdaad de naam streng te zijn etc., maar ik vind dat hij goed college geeft en daarnaast mag ik hem ook wel. Zolang je je afspraken nakomt is prima met hem te werken en het is bepaald niet zo'n nare kerel als Soetendorp.
pi_34860392
soetendorp.... dont remind me al kreeg ik wel van hem een 7 terwijl ik totaaaaal niets wist
  woensdag 8 februari 2006 @ 12:36:00 #281
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34860455
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:34 schreef MoChe het volgende:
soetendorp.... dont remind me al kreeg ik wel van hem een 7 terwijl ik totaaaaal niets wist
Hij geeft altijd hoge cijfers, maar het is gewoon een nare vent. En een zwakke hond, altijd het kleinste meisje of het meest nerdy jongetje uitkiezen om voor schut te zetten.
pi_34860586
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:36 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Hij geeft altijd hoge cijfers, maar het is gewoon een nare vent. En een zwakke hond, altijd het kleinste meisje of het meest nerdy jongetje uitkiezen om voor schut te zetten.
psies! altijd maar weer degene die zich niet druven/kunnen/willen verweren... dit jaar was het een marokaans meisje
  woensdag 8 februari 2006 @ 12:43:58 #283
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34860694
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:40 schreef MoChe het volgende:

[..]

psies! altijd maar weer degene die zich niet druven/kunnen/willen verweren... dit jaar was het een marokaans meisje
Dan zal ze nu wel anti-semitisch zijn.
  woensdag 8 februari 2006 @ 14:06:29 #284
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_34863181
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:40 schreef MoChe het volgende:

[..]

Haha lul niet, hij zette die vreselijke omhoog gevallen, progressieve bal voor schut. Dat meisje maakte zichzelf belachelijk, ze gaf het later toen we samen aten zelfs toe.
  woensdag 8 februari 2006 @ 14:07:47 #285
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_34863208
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:17 schreef MoChe het volgende:
Waarom niet? Ik kom er net vandaan monkeyboy, Abba probeerde me volgens mij ook al te bellen.
  woensdag 8 februari 2006 @ 15:06:52 #286
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34865240
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 14:07 schreef Pracissor het volgende:
Waarom niet?
Omdat we vandaag 431 jaar oud geworden zijn.
pi_34866003
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 14:07 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik kom er net vandaan monkeyboy, Abba probeerde me volgens mij ook al te bellen.
ben jij dan naar de werkcolleges geweest???
  woensdag 8 februari 2006 @ 15:46:34 #288
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_34866754
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:26 schreef MoChe het volgende:

[..]

ben jij dan naar de werkcolleges geweest???
Duh, waarom ging jij niet dan?
pi_34867336
ik dacht dat het niet door ging

[ Bericht 35% gewijzigd door MoChe op 08-02-2006 16:19:54 ]
pi_34881559
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 14:06 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Haha lul niet, hij zette die vreselijke omhoog gevallen, progressieve bal voor schut. Dat meisje maakte zichzelf belachelijk, ze gaf het later toen we samen aten zelfs toe.
klopt... da deed ze ook wel maar hij ging er onnodig op in:P vonk wel lullig voor d'r en dat van die omhooggevallen lul vonk niet eens erg:D
  dinsdag 14 februari 2006 @ 23:46:44 #291
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_35095992
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:36 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Wat ik nou echt niet snap is dat niemand op de faculteit hier ooit iets aan gedaan heeft. Ik bedoel: iedereen weet wat hij doet en dit is denk ik al heel lang zo, maar er gebeurt niets. Waarom is dat?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  woensdag 15 februari 2006 @ 00:59:40 #292
11923 I.R.Baboon
pi_35098367
Hoera. Mijn puntjes in het eerste semester braaf gehaald, dus ik kan nu echt bijna gaan afstuderen. .
pi_35099282
Gefeliciteerd

Bij onze werkgroepen is er slechts een programma voor de komende 2 weken, wat er verder allemaal gaat gebeuren is blijkbaar nog vrij onbekend. Moet overigens zeggen dat mijn eerste indruk is dat PT wél leuk is, alleen Akkerman doodsaai inderdaad.
  woensdag 15 februari 2006 @ 02:07:19 #294
11923 I.R.Baboon
pi_35099384
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 02:00 schreef thettes het volgende:
Gefeliciteerd

Bij onze werkgroepen is er slechts een programma voor de komende 2 weken, wat er verder allemaal gaat gebeuren is blijkbaar nog vrij onbekend. Moet overigens zeggen dat mijn eerste indruk is dat PT wél leuk is, alleen Akkerman doodsaai inderdaad.
.

Maar je hebt gelijk, opzich is PT niet zo oninteressant (en bovendien een bijzonder geschikt vak om na afloop met allerlei verschillende gesprekken mee te kunnen praten om terloops wat namen van filosofen te laten vallen).
pi_35103495
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:46 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Wat ik nou echt niet snap is dat niemand op de faculteit hier ooit iets aan gedaan heeft. Ik bedoel: iedereen weet wat hij doet en dit is denk ik al heel lang zo, maar er gebeurt niets. Waarom is dat?
omdat iedereen geilt op hoge punten?
  woensdag 15 februari 2006 @ 13:37:16 #296
124676 RobertoCarlos
pi_35109764
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 10:32 schreef MoChe het volgende:

[..]

omdat iedereen geilt op hoge punten?
Dat begrijp ik, maar dat geldt denk ik niet voor die studenten die afgebekt worden. Het lijkt me dat ook docenten, zoals bijv Andeweg of de studieadviseur, dit toch ook weten en het lijkt me niet goed voor de reputatie van de faculteit.....

Ik dacht misschien is die Soetendorp vriendjes met Andeweg of Dekker of zo, of misschien is er iets anders?
  woensdag 15 februari 2006 @ 14:17:13 #297
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35111402
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 13:37 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar dat geldt denk ik niet voor die studenten die afgebekt worden. Het lijkt me dat ook docenten, zoals bijv Andeweg of de studieadviseur, dit toch ook weten en het lijkt me niet goed voor de reputatie van de faculteit.....

Ik dacht misschien is die Soetendorp vriendjes met Andeweg of Dekker of zo, of misschien is er iets anders?
Als ik goed ben ingelicht hebben Andeweg en Soetendorp een bloedhekel aan elkaar. Of dat waar is weet ik niet.

Waarom er nooit tegen Soetendorp is opgetreden weet ik niet, dat had in ieder geval al lang moeten gebeuren. Het zal wel moeilijk zijn om hem te kunnen ontslaan denk ik.
  woensdag 15 februari 2006 @ 14:18:20 #298
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35111449
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 00:59 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hoera. Mijn puntjes in het eerste semester braaf gehaald, dus ik kan nu echt bijna gaan afstuderen. .
Ik ben er ook mee begonnen. Ben me nu aan het verdiepen in de handelingen van de Tweede Kamer.

[ Bericht 2% gewijzigd door Plato1980 op 15-02-2006 15:11:05 ]
pi_35112665
Hoera net 6 puntjes en een 7,5 voor het project
  woensdag 15 februari 2006 @ 18:20:46 #300
124676 RobertoCarlos
pi_35121234
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:17 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Als ik goed ben ingelicht hebben Andeweg en Soetendorp een bloedhekel aan elkaar. Of dat waar is weet ik niet.
Dat kan ik mij iig goed voorstellen, Andeweg is wat dat betreft toch gewoon een vriendelijke man
quote:
Het zal wel moeilijk zijn om hem te kunnen ontslaan denk ik.
Tja, zoiets zal het wel zijn, anyway hij is iig opgesodemietert naar Spanje. (arme spanjaarden )
Lekker klusje trouwens de handelingen van de 2e kamer uitpluizen
  woensdag 15 februari 2006 @ 19:40:51 #301
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35124576
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 18:20 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dat kan ik mij iig goed voorstellen, Andeweg is wat dat betreft toch gewoon een vriendelijke man
[..]

Tja, zoiets zal het wel zijn, anyway hij is iig opgesodemietert naar Spanje. (arme spanjaarden )
Lekker klusje trouwens de handelingen van de 2e kamer uitpluizen
Ik mag Andeweg ook wel.

En ach die handelingen van de Tweede Kamer... Eigenlijk best leuk om te lezen, enig probleem is dat ik het maanden moet volhouden, dat zou de zaak enigzins kunnen veranderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')