quote:Op maandag 3 oktober 2005 22:48 schreef Pracissor het volgende:
wanneer men een universitaire opleiding gaat doen mag men wel verwachten dat je enige nuance kan aanbrengen.
ik vind die best sympathiekquote:(denkend aan alle Bush en Balkende haters)
Balkenende?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:07 schreef MoChe het volgende:
zo... hier weer verder met blaaten dan maar...
Deel 1-->"Slowchat" der Politicologen
laatste post:
[..]
[..]
ik vind die best sympathiek![]()
hehe cool, ik vind hem ook wel sympathiek, maar pas op!quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:12 schreef MoChe het volgende:
nee... mensen die kritiek hebben op georgie
hehe, hier heb je het alquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:16 schreef MoChe het volgende:
lol je begrijpt me niet![]()
ik heb geen sympathie voor georgie maar wel voor mensen die krietiek op hem hebben
de NDSAP en/of NSB kan je niet vergelijken met een partij als het Vlaams Blok. Zij pleitte namelijk voor een totale systeemsverandering en verheerlijkte geweld, oftewel de ideologie facisme. Een partij als Vlaams Blok is misschien radicaal rechts maar niet facistisch.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:22 schreef MoChe het volgende:
dat je daar mee in discussie dient te gaan?
vind ik niet. een groepering met zulke ideeen hoor je niet te discussieren als ze zich niet op een normale manier gedragen en fascistisch ideen uitdragen. je gaat toch ook niet in discussie met de NDAP of de NSB als die zouden bestaan?![]()
de cp is verboden en die zijn ook niet populairquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:25 schreef Pracissor het volgende:
Overigens kan men zien dat negeren etc. een totaal omgekeerd effect heeft, ze komen in een underdog positie en worden daardoor populairder.
als je moslim extremisten aandacht gaat geven gaan ze meer geweld gebruiken omdat ze denken dat hun acties iets bereikenquote:Of ze gaan underground en radicaliseren, daarom moet men ook altijd de dialoog aan blijven gaan met radicale moslims.
Dat was dus exact wat ik bedoelde. Heel generaliserend gezegd denk ik niet dat VB-ers mijn type mensen zijn omdat het voor mij te extreem is. Met VVD mensen heb ik dat over het algemeen helemaal niet, en heb dus ook genoeg vrienden die VVD stemmen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 22:43 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Exact. En daarnaast heb ik helemaal geen behoefte om met iedereen over politiek te praten en ik heb ook geen interesse om mensen bij voorbaat op basis van hun politieke standpunten te diskwalificeren. Nu zijn de meeste Vlaams Blokkers vast niet types waarmee ik snel bevriend zou worden maar ja, dat heb ik met SP'ers ook..
De CP is dan ook een heel ander verhaal dan het VlaamsBlok.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:29 schreef MoChe het volgende:
[..]
de cp is verboden en die zijn ook niet populair
[..]
als je moslim extremisten aandacht gaat geven gaan ze meer geweld gebruiken omdat ze denken dat hun acties iets bereiken
ik bedoel idd ook radicalen maar mensen in het algemeen die de samenleving "bedreigen" dienen uitgesloten te worden van de maatschappij, of ze dat met geweld doen of met woorden maakt niet uit naar mijn mening..quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:34 schreef Pracissor het volgende:
[..]
De CP is dan ook een heel ander verhaal dan het VlaamsBlok.
Moslim extremisten en moslim radicalen is ook iets heel anders, extremisten is een benaming die vaak wordt gebruikt voor moslims die geweld gebruiken om hun doel te bereiken, de term radicalen wordt gebruik om moslims aan te duiden die radicale ideeen hebben maar niet per definitie geweld gebruiken
enkeltje Auswitz?quote:Uiteraard moet er niet gesproken worden met extremisten, die moeten worden 'verwijderd'.![]()
quote:
quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:43 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Mensen moeten eens uit de 2e Wereld Oorlog komen, te pas en te onpas wordt Anne Frank, de Holocaust en Hitler er overal met de haren bijgesleept. Ten eerste degradeerd dit de werkelijke gruwelijke gebeurtenissen door het te vereenzelvigen met hedendaagse relatief geziene futiliteiten, ten tweede loopt een vergelijkenis door de totaal andere variabelen totaal mank, moslim-extremisten zijn bijvoorbeeld geen joden.
Het moet "degradeert" zijn! Maak zulke fouten niet bij Rudy "de Verschrikkelijke" Andeweg want dan kost het je punten.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:43 schreef Pracissor het volgende:
Ten eerste degradeerd dit de werkelijke gruwelijke gebeurtenissen
Ik vind het nu al een sympathiek mens.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 09:11 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het moet "degradeert" zijn! Maak zulke fouten niet bij Rudy "de Verschrikkelijke" Andeweg want dan kost het je punten.![]()
In werkelijkheid valt hij eigenlijk best mee, althans ik heb altijd goede cijfers van hem gekregen. Maar hij heeft de naam een vervelende man te zijn die altijd moeilijk loopt te doen. Omdat ik vind dat deze mythe behouden moet blijven voor volgende generaties politicologen doe ik hier echter alsof hij de meest afschuwelijke man is die er bij politicologie rondloopt.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 09:17 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik vind het nu al een sympathiek mens.
Het was echt geen reet aan, nu weet ik in ieder geval wat ik NIET wil. 1 van de bestuursleden had spaghetti bolognaise gekookt & op een rare manier was daar as ingeflikkerd…quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:47 schreef thettes het volgende:
Trouwens veel plezier in nijengasselterveen (o.i.d.)![]()
Sorry, laat ik het toelichten: zij stemde op LN omdat de lijsttrekker, Haitske, haar beste vriendin is… Dat vertelde ze zelf & beaamde dat het niet bepaald “politiek verantwoord” was. Daar bracht ze verandering in door helemaal voor de VVD te gaan. Haar belangrijkste argument: ik ben voor legitimatieplicht, want het is efficiënt bij terrorismebestrijding.quote:[quote]Op maandag 3 oktober 2005 16:28 schreef Pracissor het volgende:
Dat belooft natuurlijk niks goeds, gelijk een cordon sanitaire opwerpen!
Niet zeiken, welles een PUNTquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 09:11 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het moet "degradeert" zijn! Maak zulke fouten niet bij Rudy "de Verschrikkelijke" Andeweg want dan kost het je punten.![]()
Ok, zij was dus niet extreem rechts, maar extreem dom. Iemand die op Haitske stemt kan je idd niet serieus nemen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:33 schreef Rahja het volgende:
Sorry, laat ik het toelichten: zij stemde op LN omdat de lijsttrekker, Haitske, haar beste vriendin is� Dat vertelde ze zelf & beaamde dat het niet bepaald �politiek verantwoord� was. Daar bracht ze verandering in door helemaal voor de VVD te gaan. Haar belangrijkste argument: ik ben voor legitimatieplicht, want het is efficiënt bij terrorismebestrijding.![]()
Neem dit van me aan: nadat je jaren politicologie gestudeerd hebt vind je dat de overgrote meerderheid van het electoraat onzin uitkraamt en neem je steeds minder mensen serieus als het om politiek gaat.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 18:27 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ok, zij was dus niet extreem rechts, maar extreem dom. Iemand die op Haitske stemt kan je idd niet serieus nemen.![]()
Aiii vervelendquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:33 schreef Rahja het volgende:
[..]
Het was echt geen reet aan, nu weet ik in ieder geval wat ik NIET wil. 1 van de bestuursleden had spaghetti bolognaise gekookt & op een rare manier was daar as ingeflikkerd�Wij allemaal kokhalzen & nu heb ik al 3 dagen koorts, dus ben ook niet naar de werkgroep geweest. Het was echt geen hol aan.
Overigens, werkgroep 1 heeft uitstel voor die opdracht gekregen, terwijl Mossink mij op het hart heeft gedrukt dat niemand uitstel zou krijgen. Hebben jullie erover gezeken in jouw werkgroep?
[..]
quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 18:28 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Neem dit van me aan: nadat je jaren politicologie gestudeerd hebt vind je dat de overgrote meerderheid van het electoraat onzin uitkraamt en neem je steeds minder mensen serieus als het om politiek gaat.
quote:Overigens, werkgroep 1 heeft uitstel voor die opdracht gekregen, terwijl Mossink mij op het hart heeft gedrukt dat niemand uitstel zou krijgen. Hebben jullie erover gezeken in jouw werkgroep?
Klopt, tegenwoordig beschouw ik zelf mijn vader als een uiterst gevaarlijk persoon wat dat betreft. En het ergerlijke is dat mensen niks van je willen aannemen ondanks dat je politicoloog bent. Artsen, bouwkundig ingenieurs etc. worden als autoriteiten op hun vakgebied gezien, maar van politiek denkt iedereen verstand te hebben. Uiterst irritant is dat.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 21:40 schreef I.R.Baboon het volgende:. Inmiddels kom ik dicht in de buurt van de 100%.
Zoveelstejaars student politicologie stelt voor om het dualisme in één bepaalde partij te onderzoeken. Voorbeeld bij uitstek daarvan is de VVD die altijd de mond vol heeft over dualisme.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 22:50 schreef MoChe het volgende:
*1e jaars student politicologie zoekt vraagstelling voor Paper Bestuurskunde over Dualisme
ik weet niet of dat wel de bedoeling is...moest volgens mij over het gemeente bestuur gaan o.i.d.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 15:10 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Zoveelstejaars student politicologie stelt voor om het dualisme in één bepaalde partij te onderzoeken. Voorbeeld bij uitstek daarvan is de VVD die altijd de mond vol heeft over dualisme.
In dat geval schrijf je wat over de veranderde positie van de wethouder.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 16:33 schreef MoChe het volgende:
[..]
ik weet niet of dat wel de bedoeling is...moest volgens mij over het gemeente bestuur gaan o.i.d.
maar in ieder geval een goede tip![]()
Welke studieadviseur? UL?UvA, VU of RU? Ik weet trouwens niet welke HBO-opeliding je volgt, maar ik denk niet dat je zo maar een MA of MSC Politicologie zal kunnen doorstromen. Althans ik ken een meisje dat na haar HBO doorgestroomd is in de BA politicologie, ze had wel wat vrijstellingen, maar niet bijster veel.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 17:16 schreef Billy_Mack het volgende:
Mensen,
Ik ben erg geinteresseerd in een master Politicologie na mijn huidige HBO studie. Ik wil me dan voornamelijk focussen op de master Internationale Betrekkingen.
Heeft iemand hier ervaring mee? En dan met name in deze afstudeerrichting? Wat kan je er allemaal mee worden? Hoe zit het met de kans op werk?
Ik heb de studieadviseur al gemailed, maar ik ben ook op zoek naar ander meningen
PEG is ook 4x een half kantje, en PE in het tweede jaar is nog veel meer schrijven, dus wen er alvast maar aan .:Y).quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 23:31 schreef Internationalist het volgende:
Ik ben me echt de tering geschrokken na het zien van PSP tentamen van vorig jaar. Gewoon 1 pagina volschrijven voor de laatste vraagen de vragen heb ik ook onderschat
Kern van de politiek? Jep.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 23:45 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Hebben jullie nog wel dat boek van hem?
Vrees dat het echt te lang geleden is. Nou ja, maak je niet te veel zorgen over het deeltentamen, als je het niet haalt dan kan je alsnog het hele tentamen gewoon halen, volgens mij heb ik dat toen ook zo gedaan.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 23:47 schreef Internationalist het volgende:
[..]
Kern van de politiek? Jep.
Heb je nog wat tips, ben echt gestresst als een mongool![]()
Arme Internationalist... maar ik heb helaas exact dezelfde problemen. Zeker nu ik er nu achter ben dat ik morgen niet voor het middaguur wakker ben. Heb je overigens msn ofzo? Mijne staat volgensmij in mijn profiel als email...quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 23:45 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
PEG is ook 4x een half kantje, en PE in het tweede jaar is nog veel meer schrijven, dus wen er alvast maar aan .:Y).
Al is PEG goed te halen als je maar gewoon alle zelfstudievragen oefent.
PSP kan ik weinig over zeggen want ik heb het gevolgd bij Good ol' Cees van der Eijk (die ongeveer ieder vak gaf), maar die is al een tijdje naar Engeland. Hebben jullie nog wel dat boek van hem?
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 16:30 schreef thettes het volgende:
tvp
Toch vrij onzinnig, een responsiecollege PSP....
Responsiecolleges vlak voor tentamen vond ik altijd uiterst nuttig. Vaak geven docenten dan al dan niet bewust hints over wat er bij het tentamen gevraagd gaat worden.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 13:24 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]. Maar ja, dan kan je jezelf iig niet verwijten dat je er niet heen bent geweest.
Ja idd, ik vraag me ook af hoe relevant dat is voor het tentamen. Ik verwacht dat hij het iig over 'revoltes' gaat hebben, maar voor de rest is het maar een beetje gissen. Heb je het proeftentamen wel?quote:Op maandag 24 oktober 2005 22:25 schreef MoChe het volgende:
he fuckdemocratie in verval is echt zoon boek waar ik totaaaaal niks uit kan halen... stomme verhaaltjes!
Succesquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 01:57 schreef thettes het volgende:
Net klaar met leren voor Bestuur en Beleid (bestuurskunde dus)
Het enige wat ik zeker weet is dat ik morgen geen erg hoog cijfer ga halen :p
Vrijdag hadden we al een tentamen Politieke structuren en processen, dat was nog wel redelijk te doen ondanks het slecht geschreven boek dat er bij hoorde.
understatementquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 01:57 schreef thettes het volgende:
geen erg hoog cijfer
Zeker weet je dat nooit. Ik heb wel eens een negen voor een werkstuk gehad waarvan ik zeker dacht te weten dat ik het overnieuw moest doen. Anderzijds heb ik ook wel eens een zes voor een tentamen gehad terwijl ik dacht een acht of hoger te hebben gehaald.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 01:57 schreef thettes het volgende:
Het enige wat ik zeker weet is dat ik morgen geen erg hoog cijfer ga halen :p
Wat voor vragen zoal?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 17:05 schreef Internationalist het volgende:
Hij was goed te doen
Multiplechoice vragen waren beschamend makkelijk.
Heb wel spijt van mijn resultaatgericht leren steeds, weet steeds maar een fractie van de totale stof terwijl het echt interessant is, maja luiheid
Welk boek was dat?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 01:57 schreef thettes het volgende:
Vrijdag hadden we al een tentamen Politieke structuren en processen, dat was nog wel redelijk te doen ondanks het slecht geschreven boek dat er bij hoorde.
Nee, 2 punten per vraag, 40 punten intotaal voor dat onderdeel dus, 40% van je cijfer kerel.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 01:38 schreef thettes het volgende:
Mja dat valt ook wel weer mee. 20 vragen die voor 20 punten telden (als ik het goed onthouden heb). Dat houdt dus in dat je met puur gokken gemiddeld een halve punt zou verdienen. Maar ik moet toegeven dat je met weinig leren al gauw 15 vragen vrij zeker goed beantwoord.
Waar staat OP voor?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 17:24 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Welk boek was dat?
Enige andere Multiple Choice tentamen dat je trouwens nog gaat krijgen is OP, in het tweede jaar. En over OP, gesproken, ik zagHein-Anton
vandaag, maar dat snorretje staat hem echt voor geen meter. MeneerTim, zeg er eens wat van!
Vertel..quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 20:58 schreef Pracissor het volgende:
Wel grappig dat jullie politiek vanuit een andere insteek krijgen dan ons in Leiden.
Ontwikkeling van de Politicologie. You either hate it or love it. Ik vond het de eerste keer vreselijk, en toen ik het het jaar daarna nog eens volgde geweldig.quote:
Da's wel een klassieker.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 13:10 schreef Internationalist het volgende:
[..]
Nee, 2 punten per vraag, 40 punten intotaal voor dat onderdeel dus, 40% van je cijfer kerel.
Wat wordt er bedoeld met 'There is no Republican way to build a road'?
toch geen geschiedenis he?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 13:18 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ontwikkeling van de Politicologie. You either hate it or love it. Ik vond het de eerste keer vreselijk, en toen ik het het jaar daarna nog eens volgde geweldig.
Dat heet professor of doecent, maar van een leraar spreek je op de universiteit niet meer.quote:
Nee. Nou ja, er wordt gekeken hoe de politicologie zich in de 20e eeuw ontwikkeld heeft, met allerlei denkers en zo. Maar niet echt geschiedenis.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 13:35 schreef Internationalist het volgende:
[..]
toch geen geschiedenis he?
Ik zeg ook nog school soms, stout hequote:Op woensdag 26 oktober 2005 13:37 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat heet professor of doecent, maar van een leraar spreek je op de universiteit niet meer.![]()
Ahh, wanneer gaat die man alweer met pensioen?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 13:37 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Nee. Nou ja, er wordt gekeken hoe de politicologie zich in de 20e eeuw ontwikkeld heeft, met allerlei denkers en zo. Maar niet echt geschiedenis.
Dan krijg je bij Politieke Economie en Internationale Betrekkingen meer geschiedenis. Maar eik is PEG het enige vak waar je dat echt krijgt.
Ja, mag hopen dat je dat snel afleert.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 13:39 schreef Internationalist het volgende:
[..]
Ik zeg ook nog school soms, stout he![]()
Geen idee. Maar ik kan je aanraden om het nou maar gewoon te halen, want die herkansingsregels worden al strenger en overgaan naar het tweede jaar wordt ook al kutter. Dus gewoon al je boeken braaf lezen en alle zelfstudievragen maken, dan kan je die colleges gewoon vergeten (wel even naar het responsiecollege gaan).quote:Op woensdag 26 oktober 2005 13:40 schreef Internationalist het volgende:
[..]
Ahh, wanneer gaat die man alweer met pensioen?![]()
Ik zeg NOOIT leraren of school, maar ik heb nog steeds mensen om me heen (die gewoon dit of volgend jaar afstuderen) die dat wel volhouden. Vreselijk.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 13:43 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ja, mag hopen dat je dat snel afleert.![]()
"Zei de Leidse bal"![]()
Ja, het ontbreekt er maar net aan dat ze een tentamen een proefwerk noemen...quote:Op woensdag 26 oktober 2005 13:45 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik zeg NOOIT leraren of school, maar ik heb nog steeds mensen om me heen (die gewoon dit of volgend jaar afstuderen) die dat wel volhouden. Vreselijk.
iddquote:Op woensdag 26 oktober 2005 13:45 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Geen idee. Maar ik kan je aanraden om het nou maar gewoon te halen, want die herkansingsregels worden al strenger en overgaan naar het tweede jaar wordt ook al kutter. Dus gewoon al je boeken braaf lezen en alle zelfstudievragen maken, dan kan je die colleges gewoon vergeten (wel even naar het responsiecollege gaan).
Wilson >> Jackson.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 13:10 schreef Internationalist het volgende:
[..]
oke 40% is aardig wat moet ik zeggenquote:Op woensdag 26 oktober 2005 13:10 schreef Internationalist het volgende:
[..]
Nee, 2 punten per vraag, 40 punten intotaal voor dat onderdeel dus, 40% van je cijfer kerel.
En wat voor vragen zoal hmm..
Noem 3 redenen voor overheidsingrijpen?
Jackson wie? Janet Jacksonquote:Op woensdag 26 oktober 2005 14:16 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Wilson >> Jackson.
Zie me maar weer dat er in Leiden beter onderwijs wordt gegeven
Idd...quote:Op woensdag 26 oktober 2005 14:25 schreef thettes het volgende:
[..]
oke 40% is aardig wat moet ik zeggen![]()
Die 2 vragen die je daar opnoemt waren overigens wel goed te doen toch?
Ik moet trouwens zeggen dat ik PSP ook aardig de geschiedenisrichting in vond gaan, vooral onder Becker dan. Vooral de colleges zelf, het boek al iets minder.
Ik was er niet manquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:13 schreef thettes het volgende:
Nou Internationalist, het was niet bepaald makkelijk he![]()
Tss, dat is geen reden om niet langs te komen. Een jaar of 2 geleden ben ik volgens mij bij ieder tentamen minstens een kwartier te laat geweest (heb m'n leven inmiddels wel gebeterd natuurlijk).quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:28 schreef Internationalist het volgende:
[..]
Ik was er niet manHad me een half uur verslapen..
Ja, wordt de hoogste tijd voor een Leidse coupe.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 06:39 schreef MoChe het volgende:
alleen maar UvA mensjesgaat de verkeerde kant op hiero
jippie! wel een LINKSE coupe mag ik hopenquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:05 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ja, wordt de hoogste tijd voor een Leidse coupe.![]()
Sorry, slechte ervaringen mee. (Lenin, Mao en Castro). Kunnen we het niet gewoon op een coupe houden met betrekking tot onze studie-gemeente?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:19 schreef MoChe het volgende:
[..]
jippie! wel een LINKSE coupe mag ik hopenpast wel zo in de sfeer van de linkse lente/herfst
We kunnen er een rechse-corpsballen-coupe van maken. Per slot van rekening denkt men buiten Leiden dat we allemaal brallende corpsleden zijn.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:59 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Sorry, slechte ervaringen mee. (Lenin, Mao en Castro). Kunnen we het niet gewoon op een coupe houden met betrekking tot onze studie-gemeente?![]()
Is dat dan niet zo?quote:Op zondag 30 oktober 2005 16:16 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
We kunnen er een rechse-corpsballen-coupe van maken. Per slot van rekening denkt men buiten Leiden dat we allemaal brallende corpsleden zijn.![]()
Idd, gelukkig valt het op POL wel mee.quote:Op zondag 30 oktober 2005 16:16 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
We kunnen er een rechse-corpsballen-coupe van maken. Per slot van rekening denkt men buiten Leiden dat we allemaal brallende corpsleden zijn.![]()
Ja, ken maar een paar Minervanen die politicologie studeren. Een kleine minderheid dus, blijkbaar is politicologie niet aantrekkelijk voor de gemiddelde bal.quote:Op zondag 30 oktober 2005 23:15 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Idd, gelukkig valt het op POL wel mee.
toch niet een VVD-ertje he:')quote:Op woensdag 2 november 2005 17:14 schreef Pracissor het volgende:
Bolkestein gaat ons mogelijk lesgeven!
http://www.wetenschapsagenda.leidenuniv.nl/index.php3?m=&c=365
Lijkt mij erg vet wanneer dit werkelijk zo zou zijn.
Hehe, nou vrouwelijk schoon vanuit welk politieke inslag is welkom om te doceren in mijn colleges.quote:Op woensdag 2 november 2005 17:17 schreef MoChe het volgende:
[..]
toch niet een VVD-ertje he:')
laat dan Femke langskomen in een kort rokje fzo
hoezo? ik ben wel een keer langs geweest in het spilhok om een samenvatting te halen enz... of bedoel je die borrels? daar ga ik nu niet naartoe omdat ik anders de laatste trein naar huis misquote:Op woensdag 2 november 2005 17:21 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Is er trouwens nog iemand naar het Spil geweest of nog van plan eens te gaan?
Soetendorp.quote:Op woensdag 2 november 2005 16:50 schreef MoChe het volgende:
Peer Vries was inderdaad een STUK beter dan die Soetendorp, wat is dat een arrogante kwal zeg
ik hoop niet dat ie lid is van Fok!
jah daar heb ik niet zo veel aan hequote:Op woensdag 2 november 2005 20:20 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Hij heeft wel één positief punt: hij geeft hoge cijfers, zeker bij ouderejaarsvakken.
Hij had het idd nu ook wel erover dat hij zo graag iedereen over wou krijgen etc. naja we zullen het wel zien.quote:Op woensdag 2 november 2005 20:20 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Soetendorp.![]()
Ja, kan me goed voorstellen dat hij vreemd en arrogant overkomt en eigenlijk is het ook een buitengewoon nare man. Hij heeft wel één positief punt: hij geeft hoge cijfers, zeker bij ouderejaarsvakken.
Ik moest werken, en aangezien ik niet in Amsterdam woon zou ik het helemaal niet redden... dus nee. Leek me wel aardig om heen te gaan eigenlijk.quote:Op woensdag 2 november 2005 19:22 schreef I.R.Baboon het volgende:
Waren er vandaag nog UvAmensen bij dat bijzondere B&Bcollege van Hajer in D009? Ik zag iig MeneerTim, en ook gezellig veel docenten. Alleen jammer dat ik eerder weg moest, want nou had ik geen netwerkmogelijkheden.
Ik was er, komen we nog op tv?quote:Op woensdag 2 november 2005 19:22 schreef I.R.Baboon het volgende:
Waren er vandaag nog UvAmensen bij dat bijzondere B&Bcollege van Hajer in D009? Ik zag iig MeneerTim, en ook gezellig veel docenten. Alleen jammer dat ik eerder weg moest, want nou had ik geen netwerkmogelijkheden.
Klopt, dat wil hij ook. Echter niet omdat hij zo met het lot van de studenten begaan is, maar omdat hij geen zin heeft om een hertentamen te maken en na te kijken. Dat is ook tevens de reden dat hij hoge cijfers voor werkstukken etc. geeft, want dan is hij er vanaf en krijgt hij geen last met zeurende en klagende studenten.quote:Op woensdag 2 november 2005 22:55 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Hij had het idd nu ook wel erover dat hij zo graag iedereen over wou krijgen etc. naja we zullen het wel zien.
Geen idee. Twee jaar geleden had je het videojournaal (en vlgs mij vorig jaar ook nog), dat op de borrels getoond werd, maar ik weet niet of dat nog bestaat en of het uberhaupt daar voor was.quote:Op donderdag 3 november 2005 09:08 schreef Internationalist het volgende:
[..]
Ik was er, komen we nog op tv?
Hier in Leiden zijn de beelden van Galen Irwin die in een televisieprogramma op een vraag over de te verwachten opkomst met een stalen gezicht antwoordde dat stemmen irrationeel is legendarisch.quote:Op donderdag 3 november 2005 13:24 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Geen idee. Twee jaar geleden had je het videojournaal (en vlgs mij vorig jaar ook nog), dat op de borrels getoond werd, maar ik weet niet of dat nog bestaat en of het uberhaupt daar voor was.
Er zijn trouwens legendarische videojournaalbeelden, zoals dat ze met draaiende camera de kamer van Cees van der Eijk binnenreden die meteen op onaardige toon zei dat ze eruit moesten, maar ik heb ze nooit gezien..
quote:Op donderdag 3 november 2005 18:21 schreef Pracissor het volgende:
Dus na het college wees ik hem erop
vind ik toch op zun minst een iets wat opmerkelijke uitspraak van een tankcommandant van het Israelische legerquote:Zijn reactie hierop was: 'ben je pro-israel ofzo?'
Hij is zelf ook pro-Israël. Hetgeen ook niet zo gek is voor een Jood.quote:Op donderdag 3 november 2005 20:17 schreef MoChe het volgende:
[..]
vind ik toch op zun minst een iets wat opmerkelijke uitspraak van een tankcommandant van het Israelische leger
nou de manier waarop Pracissors het verteld lijkt het me toch dat ie niet echt Pro-israel isquote:Op donderdag 3 november 2005 20:25 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Hij is zelf ook pro-Israël. Hetgeen ook niet zo gek is voor een Jood.![]()
preciesquote:Op donderdag 3 november 2005 20:41 schreef MoChe het volgende:
[..]
nou de manier waarop Pracissors het verteld lijkt het me toch dat ie niet echt Pro-israel is
wat ken ik je toch goed zeg als ik gelijk weet hoe jij het bedoeltquote:
Hij is wel degelijk nog steeds Pro-Israël, alleen is hij ook van mening dat het Palestijns-Israëlisch conflict tot veel problemen leidt en daarom opgelost moet worden. Twee dingen die overigens perfect samen kunnen gaan.quote:Op donderdag 3 november 2005 20:44 schreef MoChe het volgende:
[..]
wat ken ik je toch goed zeg als ik gelijk weet hoe jij het bedoelt
ik had trouwens nog van een meid (3ejaars politicologie) gehoord dat hij "vroegah" helemaal niet anti-amerikaans was ... dus misschien dat jij,Plato, hem nog van vroegah kent toen hij misschien ook nog pro-israel was?
Vind ik idd ook, maar ik sluit mij bij Moche's optie aan dat hij mogelijk toch wat anti-israelischer is geworden.quote:Op donderdag 3 november 2005 20:48 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Hij is wel degelijk nog steeds Pro-Israël, alleen is hij ook van mening dat het Palestijns-Israëlisch conflict tot veel problemen leidt en daarom opgelost moet worden. Twee dingen die overigens perfect samen kunnen gaan.
Dat zou best kunnen, maar dat komt dan omdat de man anti-alles-behalve-zichzelf is.quote:Op donderdag 3 november 2005 20:56 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Vind ik idd ook, maar ik sluit mij bij Moche's optie aan dat hij mogelijk toch wat anti-israelischer is geworden.![]()
Ja, dat zeg ik ook regelmatig tegen mensen. Maar ja, ze nemen het nooit van me aan.quote:Op donderdag 3 november 2005 13:37 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Hier in Leiden zijn de beelden van Galen Irwin die in een televisieprogramma op een vraag over de te verwachten opkomst met een stalen gezicht antwoordde dat stemmen irrationeel is legendarisch.![]()
Dat komt vermoedelijk doordat Jan Modaal zich nooit in de finesses van de rationele keuze theorie verdiept heeft.quote:Op donderdag 3 november 2005 21:07 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik ook regelmatig tegen mensen. Maar ja, ze nemen het nooit van me aan.
Je begrijpt me duidelijk niet, ik zeg dus juist dat links er geen probleem mee heeft om christenen/jezus belachelijk te maken maar dit bij moslims/mohammed al erg snel 'te ver' vindt gaan.quote:Op vrijdag 4 november 2005 13:53 schreef MoChe het volgende:
[..]
Liberation was volgens mij een "linkse" krant dus wat blaat je nou?![]()
aah dan had ik het anders begrepenquote:Op vrijdag 4 november 2005 14:54 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Je begrijpt me duidelijk niet, ik zeg dus juist dat links er geen probleem mee heeft om christenen/jezus belachelijk te maken maar dit bij moslims/mohammed al erg snel 'te ver' vindt gaan.
Ik stoor me dus aan die hypocrisie.
Stigmatisering komt doorgaans niet uit de lucht vallen, dat heeft vaak een oorzaak. Weliswaar wordt er momenteel wellicht wel eens ongenuanceerd over de islam gesproken, maar dat is niet de oorzaak van het probleem maar een gevolg.quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:34 schreef MoChe het volgende:
bepaalde groepen tegenwoordig sowieso gestigmatiseerd worden,
Nee, uiteindelijk begint alles bij de oerknal.quote:Op vrijdag 4 november 2005 19:46 schreef MoChe het volgende:juh klopt maar je moet dan ook niet vergeten waarom de islam zich zo vijandig heeft opgesteld... dat is ook weer het gevolg ergens van en dat opzichzelf is ook weer een gevolg ergens van and so on and so on... je kun hier niet 1 groep de schuld geven aangezien de ontwikkelingen die we meemaken steeds reacties zijn op elkaars acties...
maar dat komt omdat het westen dat zo opblaast (no pun intendedquote:Op vrijdag 4 november 2005 20:34 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nee, uiteindelijk begint alles bij de oerknal.Maar feit is dat er binnen de islamitische wereld vaak te egringschattend gedaan wordt over zaken als terrorisme.
Maar dat komt weer omdat zelfmoordaanslagen een islamitisch fenomeen zijn.quote:Op vrijdag 4 november 2005 20:40 schreef MoChe het volgende:
[..]
maar dat komt omdat het westen dat zo opblaast (no pun intended)
Ach, was toch maar een midterm neem ik aan.quote:Op zaterdag 5 november 2005 22:31 schreef MoChe het volgende:
trouwens... Bestuurskunde punten voor mensen uit leiden staat op blackboard...![]()
eerste tentamen...
eerste onvoldoende...![]()
Aan de ene kant is dat een hele stomme regel, maar ik bedacht me aan de andere kant ook dat ik in 3,5 jaar nog nooit een 5,5, 5,6 of 5,7 heb gehaald.quote:Op zondag 6 november 2005 12:18 schreef Internationalist het volgende:
hehe kut man, wat is je cijfer?
Geldt bij jullie trouwens ook de regel dat het pas voldoende is vanaf 5,8?
Dat hoort ook zo.quote:
O ja, dat is waar ook, ze hebben het collegejaar over de hele universiteit gelijkgetrokken. Dat was ik even vergeten.quote:Op zondag 6 november 2005 15:27 schreef MoChe het volgende:
ik hoor dus bij de groep van lager dan een 3
en het is trouwens geen midterm maar een gewone tentamen Plato:)
Nee, Peer Vries geeft gewoon geweldig college en daardoor lijkt het vak heel interessant.quote:Op woensdag 9 november 2005 11:54 schreef Thundertje het volgende:
Damn, Europese Geschiedenis is echt superinteressant, heb nu al zin in het volgende hoorcollege
Nationale Politiek niet gehaald? dan heb je het wel heel bont gemaakt, want dat is volgens mij echt het makkelijkste vak in de hele studie.quote:Op woensdag 9 november 2005 21:26 schreef Thundertje het volgende:
NP terug... wordt druk januari :/
Bij pol. nooit, maar bij m'n gendervak iedere week weer.quote:Op zondag 20 november 2005 12:34 schreef Plato1980 het volgende:
Hebben jullie ook wel eens het gevoel gehad dat een docent een veel te hoog cijfer voor een waardeloos werkstuk gegeven heeft?
Ik kreeg een acht voor het eindwerkstuk van een vak dat 10 ECTS waard is, terwijl ik er nauwelijks tijd in gestoken heb. Als ik enig moreel besef had dan zou ik om een lager cijfer gaan vragen.quote:Op zondag 20 november 2005 12:38 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Bij pol. nooit, maar bij m'n gendervak iedere week weer.
PSP 6.0 (valt tegen, had een 8 ofzo verwachtquote:Op woensdag 9 november 2005 01:42 schreef thettes het volgende:
Net mijn eerste onvoldoende binnen... dat is dus PEG een 6,4 en PSP een 5.0
Sta jij er nog een beetje redelijk voor Internationalist?
Mooie cijfers danquote:Op zondag 20 november 2005 12:55 schreef Internationalist het volgende:
[..]
PSP 6.0 (valt tegen, had een 8 ofzo verwacht)
BB 5.8
PEG 0.0![]()
Gaat er nog wat gebeuren met PEG na al dat geklaag? Extra herkansing ofzo?
Ben je al begonnen met opd 7 trouwens?
Waren het geen zelfstudievragen?quote:Op zondag 20 november 2005 18:33 schreef thettes het volgende:
[..]
Mooie cijfers danDenk niet dat ze bij PEG nog wat gaan doen. Zo dramatisch is het ook weer niet gemaakt denk ik, alleen het lijkt me wel zo sympathiek als het volgende tentamen daadwerkelijk ook over de stof van de hoorcolleges en het boek gaat
![]()
Nou, ik vond het niet simpel hoor. Heb het de 5e keer gehaald.quote:Op zondag 20 november 2005 18:39 schreef thettes het volgende:
Volgensmij niet. Het waren in ieder geval vragen die weinig te maken hadden met z'n rode-draad responsiecollege. Denk omdat hij ook wel doorhad dat iedereen verwachtte dat het gewoon simpel zou worden net als het blijkbaar in vorige jaren was?
Ja idd..gelukkig heb ik nog 2 herkansingen op de laatste 2 opdrachten op te vangenquote:Op zondag 20 november 2005 18:33 schreef thettes het volgende:
[..]
Mooie cijfers danDenk niet dat ze bij PEG nog wat gaan doen. Zo dramatisch is het ook weer niet gemaakt denk ik, alleen het lijkt me wel zo sympathiek als het volgende tentamen daadwerkelijk ook over de stof van de hoorcolleges en het boek gaat
![]()
En Opdr 7... dat wilde ik vanavond doen... maarja, ik vind het ook erg leuk om het schaatsen te kijkenIk kijk wel wat ik er aan ga doen. Meer dan anderhalf uur werk is het niet lijkt me?
4e. En ik loop geen stage. Ik ga m'n 2e semester de vakken volgen die ik buiten m'n studie moet doen in Ierland volgen, en dan bij terugkomst kijken of ik het 1e of het 2e semester ga afstuderen.quote:Op zondag 20 november 2005 20:29 schreef Internationalist het volgende:
3e jaar toch IR? Ga je stage lopen oid?
met simpel bedoelde ik vooral dat het simpel te leren zou zijn, namelijk gewoon alleen even bij z'n rode-draad college opdraven en de zelfstudievragen. Dat viel tegen :pquote:Op zondag 20 november 2005 18:52 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Nou, ik vond het niet simpel hoor. Heb het de 5e keer gehaald.
Maar goed, er zijn moeilijkere vakken idd.
Leiden en Nijmegen zijn een wereld van verschil qua studentenpopulatie en studentencultuur. Maar natuurlijk moet je voor Leiden kiezen. Hoewel ik geen typische Leienaar ben heb ik geen seconde spijt gehad van mijn keuze voor Leiden.quote:Op donderdag 24 november 2005 17:27 schreef Thundertje het volgende:
Leiden is een groot dorp, Nijmegen ook. Leiden ligt alleen in de randstad op max. een half uur reizen van A'dam/R'Dam/DH/Utrecht en Nijmegen ligt in Duitsland, makkelijke keuze als je het mij vraagt
Ga dan wel voor bestuurskunde he.quote:Op donderdag 24 november 2005 16:16 schreef citizenerased het volgende:
Ter orientatie: over 1 1/2 jaar ben ik klaar met mijn huidige HBO studie (Commerciele economie). Vanwege het feit dat het commerciele wereldje niet volledig mijn ding is en ik me graag in de openbare sector wil gaan begeven staat in de planning een studie politicologie. Ik heb al verschillende voors en tegens gehoord voor bestemming Leiden/Nijmegen. Maar hoe zijn deze 2 steden nu als stad? Ik hecht veel waarde aan relatieve rust (R'dam,A'dam is me net te). Ben ik in Nijmegen dan aan het goede adres?
regards Daniel
Bestuurskunde is saai, politicologie is veel boeiender.quote:Op donderdag 24 november 2005 23:29 schreef Overlast het volgende:
[..]
Ga dan wel voor bestuurskunde he.
Politicologie gaat meer over macht en andere veelomvattende concepten terwijl bestuurskunde wat praktischer is en je lekker gezellig beleidsprocessen kunt analyseren en dergelijke.
Bestuurskunde
Overigens kun je in Rotterdam geen politicologie studeren.quote:
quote:Op donderdag 24 november 2005 23:29 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Bestuurskunde is saai, politicologie is veel boeiender.![]()
[..]
[..]
jah vind ik wel...quote:Op vrijdag 25 november 2005 00:53 schreef I.R.Baboon het volgende:
Relatieve rust, relatieve rust, alsof Amsterdam zo'n heksenketel is.
quote:Op vrijdag 25 november 2005 03:24 schreef Thundertje het volgende:
Bovendien wonen er in Amsterdam veel te veel paupers. In Leiden valt dat, mits je binnen de singels blijft, echt onwijs mee.
Een tweepersoonsappartement in Leiden zelf kun je vergeten. Althans, het wordt niet makkelijk. In Leiderdorp, Oegstgeest of eventueel in Den haag moet het wel kunnen lukken.quote:Op vrijdag 25 november 2005 09:49 schreef citizenerased het volgende:
Leiden is dus ok en Nijmegen ook.. ik dacht dat de nadruk in Nijmegen iets meer lag op het doen van onderzoek? Bestuurskunde lijkt mee inderdaad niet het meest boeiende. Ben meer geinteresseerd in internationale betrekkingen/transatlantische relaties. Daar kom je bij bestuurkunde toch niet mee in aanraking. Hoe zit het met het vinden van een 2-persoonsappartementin Leiden? Is dit een fluitje van een cent of gaat hier toch wel de nodige voorbereiding aan vooraf? Ik vrees het laaste.
Waar ben je trouwens wezen stappen vanavond. Geizen het late tijdstip moet je uit geweest zijn... Je hebt toch niet de blunder begaan om naar de In Casa te gaan mag ik hopen?quote:Op vrijdag 25 november 2005 03:24 schreef Thundertje het volgende:
Bovendien wonen er in Amsterdam veel te veel paupers. In Leiden valt dat, mits je binnen de singels blijft, echt onwijs mee.
De vlegel had een borrel.quote:Op vrijdag 25 november 2005 10:31 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Waar ben je trouwens wezen stappen vanavond. Geizen het late tijdstip moet je uit geweest zijn... Je hebt toch niet de blunder begaan om naar de In Casa te gaan mag ik hopen?![]()
quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:14 schreef Renesite het volgende:
Om de topiclist van SES wat overzichtelijker te houden plaatsen we bij de (eerste lichting, wat zéker slowchat is) een [SC] aan het begin van het topic.
Bij de nieuwe topics zou het makkelijker zijn als dat dan ook gebeurt![]()
Okay![]()
Oh, hij was Minerva aan het spelen?quote:
Lijkt me een heel goed plan, uit de titel "Slowchat der politicologen" bleek immers niet dat het een slowchattopic was.quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:14 schreef Renesite het volgende:
Om de topiclist van SES wat overzichtelijker te houden plaatsen we bij de (eerste lichting, wat zéker slowchat is) een [SC] aan het begin van het topic.
quote:Op vrijdag 25 november 2005 19:59 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Lijkt me een heel goed plan, uit de titel "Slowchat der politicologen" bleek immers niet dat het een slowchattopic was.
Nou, het zijn zoals je ziet bijna allemaal verschillende titels in SES, onoverzichtelijk dus met de hoeveelheid slowchattopics.quote:Op vrijdag 25 november 2005 19:59 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Lijkt me een heel goed plan, uit de titel "Slowchat der politicologen" bleek immers niet dat het een slowchattopic was.
Dat vroeg ik me dus ook af.quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:03 schreef Renesite het volgende:
Wat is eigenlijk het probleem?
En daarnaast moet je nooit met een politicoloog in discussie gaan, dat win je toch niet.quote:Op vrijdag 25 november 2005 22:54 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het probleem is dat het nergens voor nodig is. En iedere fatsoenlijke politicoloog weet dat we moeten waken voor overmatige regelzucht.
Dat heb ik vandaag ervaren in mijn 2 vs 2 debat binnen de werkgroep... verloren!quote:Op vrijdag 25 november 2005 23:07 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
En daarnaast moet je nooit met een politicoloog in discussie gaan, dat win je toch niet.![]()
Nou ja, het is wel een punt dat regelmatig terug komt. Ik heb vorig jaar de kernmodule PT&G gelopen bij Van Praag en De Beus (erg leuk vak, maar niet gehaald omdat ik het als extraatje deed en geen zin had om een paper te schrijven) en daar werd de toekomst v.d. politieke partij ook regelmatig behandeld.quote:Op zaterdag 26 november 2005 13:11 schreef Internationalist het volgende:
Idd. maar wat dacht je van mijn stelling: Politieke partijen zijn achterhaald.
En dat dan moeten verdedigen
Waar ging die over?quote:Op zondag 27 november 2005 13:53 schreef Plato1980 het volgende:
Heb toevallig een paar weken geleden de dissertatie van Van Praag gelezen. Niet oninteressant moet ik zeggen.
Over de PvdA in de jaren 1966-1977, de periode van de Nacht van Schmelzer tot en met de mislukte formatie van 1977.quote:Op zondag 27 november 2005 14:03 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Waar ging die over?
Heb wel de dissertatie van De Beus gelezen, over de toeschouwersdemocratie, maar die deed me niet zo veel.
Dat soort dingen zijn altijd wel leuk. Heb ook wel eens een tekst gelezen van hem over hoe de PvdA (hij is natuurlijk wel een partijideoloog) door de jaren heen campagne voorde. Ook erg onderhoudend.quote:Op zondag 27 november 2005 14:05 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Over de PvdA in de jaren 1966-1977, de periode van de Nacht van Schmelzer tot en met de mislukte formatie van 1977.
Ja, natuurlijk is hij een partijideoloog. Bijna alle vooraanstaande Nederlandse politicologen zijn PvdA'ers: Koole, Andeweg, Van Praag, Hajer. Opvallend is dat.quote:Op zondag 27 november 2005 14:07 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Dat soort dingen zijn altijd wel leuk. Heb ook wel eens een tekst gelezen van hem over hoe de PvdA (hij is natuurlijk wel een partijideoloog) door de jaren heen campagne voorde. Ook erg onderhoudend.
De Beus ook, trouwens.quote:Op zondag 27 november 2005 14:11 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk is hij een partijideoloog. Bijna alle vooraanstaande Nederlandse politicologen zijn PvdA'ers: Koole, Andeweg, Van Praag, Hajer. Opvallend is dat.
Fennema is van de UvA of van de VU? Je zou trouwens verwachten dat de VU-politicologen tot het CDA behoren, maar volgens mij is dat niet zo.quote:Op zondag 27 november 2005 14:15 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
De Beus ook, trouwens.
Alleen Fennama niet, maar dat is een oud-CPN'er die nu tegen GL aanschurkt.
UvA. Op de VU ken ik niemand.quote:Op zondag 27 november 2005 14:19 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Fennema is van de UvA of van de VU? Je zou trouwens verwachten dat de VU-politicologen tot het CDA behoren, maar volgens mij is dat niet zo.
Herkenning.quote:Op zaterdag 26 november 2005 11:12 schreef I.R.Baboon het volgende:
Eén van de hoogtepunten in mijn leven (nou ja) is dat ik 2 jaar geleden voor de toenmalige eerstejaars met een studiegenoot een voorbeelddebat mocht houden zodat ze wisten hoe het moest. Binnen een paar minuten werden er verbanden getrokken tussen mijn gedachtegoed en nazistisch beleid,] maar goed, ik had wel glansreik gewonnen. Helaas is mijn debattegenstander nu voorzitter van de JD Nederland en ben ik een eenvoudige vierdejaars zonder wapenfeiten.
Van Praag vertelde een jaar of 2 geleden dat dat trouwens een standaardreactie is, en dat ook D'66 werd uitgemaakt voor nazi's toen ze opkwamen. Dus eik stelt het ook niks voor, zo'n beschuldiging.quote:
Fennema heb ik ondertussen 2 gastcolleges van gehad. Een aparte ervaring, de eerste gastspreker die geen beamer gebruikte (afgezien van Geelhoed en Van Thijn, maar dat zijn mensen die toch iets meer buiten de universiteit staan). Hij kon er ook zeer slecht tegen als niet iedereen op de voorste rijen van de zaal zatquote:Op zondag 27 november 2005 14:19 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Fennema is van de UvA of van de VU? Je zou trouwens verwachten dat de VU-politicologen tot het CDA behoren, maar volgens mij is dat niet zo.
Wacht maar, je gaat m het tweede semester wel krijgen, en daarna wil ik je nog wel eens horenquote:Op maandag 28 november 2005 16:58 schreef thettes het volgende:
[..]
Fennema heb ik ondertussen 2 gastcolleges van gehad. Een aparte ervaring, de eerste gastspreker die geen beamer gebruikte (afgezien van Geelhoed en Van Thijn, maar dat zijn mensen die toch iets meer buiten de universiteit staan). Hij kon er ook zeer slecht tegen als niet iedereen op de voorste rijen van de zaal zat![]()
Het is leuk om een weer eens gewoon met het schoolbord en wat citaten uit een boek college te volgen, maar aan de andere kant vind ik het ook geen ramp dat hij maar 2 keer is geweest en niet vaker![]()
De voorgaande jaren kon je tijdens de introductie van de opleiding een rondvaart met van Thijn doen over de grachten. Vond ik destijds erg leuk (al scheen ie ieder jaar natuurlijk precies hetzelfde te vertellen), en ik vroeg me af of dat nog steeds gedaan werd.quote:Op maandag 28 november 2005 22:58 schreef thettes het volgende:
Rondleiding? Nee, gewoon een college en hij liep nog ietwat uit ook.
Ja, klopt. Omdat jij dichtklapte in de finale.quote:Op dinsdag 29 november 2005 17:25 schreef MeneerTim het volgende:
Hey IR. Volgens mij hebben wij ook op Machiavelliweekend de finale van de debatwedstrijd van dezelfde persoon (Jan) verloren. Laat het een troost zijn dat hij zijn studie niet gaat afmaken en zijn partij binnenkort geannexeerd gaat worden door de VVD.
Jahoor. Jij begon het betoog met "We zijn allemaal kinderen van God". Dat kon zelfs mijn vlammende betoog niet goed maken.quote:Op dinsdag 29 november 2005 17:45 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ja, klopt. Omdat jij dichtklapte in de finale.
Nou, dit wordt m'n eerste klus, maar ik heb het altijd met veel plezier gelezen, dus wel zo leuk om er zelf ook iets voor te doen.quote:Op donderdag 15 december 2005 00:38 schreef Internationalist het volgende:
Dank voor de info
Je werkt voor Synthese? Geinig blad, interview met mijn mentor (Marcel) ook
ehh..... slecht?quote:Op woensdag 14 december 2005 23:32 schreef Internationalist het volgende:
Hoe zit het met leren, thettes e.a.?
PSP is toch iets meer dan ik dacht..
Dan heb ik gelijk nog een vraagje over het project.... hoe moeilijk is dit nou eigenlijk? Ik heb het idee dat het veel werk is, maar dat je door simpelweg aanwezig te zijn en gewoon mee te draaien als je studiepunten binnenhaalt? Of zit ik er helemaal naast en is het toch wel moeilijk om puntjes te scoren=quote:Op donderdag 15 december 2005 00:08 schreef I.R.Baboon het volgende:
Oh Internationalist, in het tweede jaar heb je nog steeds wel (twee)wekelijkse verplichte werkgroepen, maar daar hoef je dan alleen nog maar 1x een presentatie voor te doen. En vanaf het 3e jaar heb je alleen nog maar werkcolleges, maar dan moet je wel altijd heen (maar goed, da's voor ieder vak maar 1 bijeenkomst per week).
Ik moet komende week ook drie papers inleveren, wordt dus nog even flink doortrekken. Heb er ook eigenlijk helemaal geen zin meer in. Maar goed, hoef na die vakken als het goed is alleen nog maar een scriptie te schrijven, dus het einde komt gelukkig in zicht.quote:Op donderdag 15 december 2005 00:08 schreef I.R.Baboon het volgende:
Oh Internationalist, in het tweede jaar heb je nog steeds wel (twee)wekelijkse verplichte werkgroepen, maar daar hoef je dan alleen nog maar 1x een presentatie voor te doen. En vanaf het 3e jaar heb je alleen nog maar werkcolleges, maar dan moet je wel altijd heen (maar goed, da's voor ieder vak maar 1 bijeenkomst per week).
Ze wilde mij niet hebben vorig jaar. Te weinig ervaring.quote:Op donderdag 15 december 2005 00:41 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Nou, dit wordt m'n eerste klus, maar ik heb het altijd met veel plezier gelezen, dus wel zo leuk om er zelf ook iets voor te doen.
Toch niet in het bestuur? Daar hadden ze vorig jaar iedere prutser die solliciteerde aangenomen, waarvan een paar het na een paar weken weer voor gezien hielden (ook mensen uit ons jaar en zo).quote:Op donderdag 15 december 2005 22:36 schreef MeneerTim het volgende:
[..]
Ze wilde mij niet hebben vorig jaar. Te weinig ervaring.
.
Televisievaardigheden?quote:Op maandag 2 januari 2006 13:45 schreef MeneerTim het volgende:
televisievaardigheden
Klinkt als een cursus "Hoe werkt een afstandsbediening" voor bejaarden.quote:
Soetendorpquote:Op maandag 2 januari 2006 23:58 schreef MoChe het volgende:
Internationale Politiek
hij zegt dat ie naar spanje verkastquote:Op dinsdag 3 januari 2006 10:00 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Soetendorp![]()
![]()
![]()
Het enige positieve is dat ik nooit een lager cijfer dan een acht van die man gekregen heb, voor de rest is het de grootste lul die er bij politicologie in Leiden rondloopt.
relaxtquote:Op maandag 2 januari 2006 13:48 schreef thettes het volgende:
K-lote
Ik ben met de schrik vrijgekomen vandaag, een 5,8 als eindcijfer voor PEG... pfew!
Daarnaast kan hij geen lesgeven.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 10:00 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Soetendorp![]()
![]()
![]()
Het enige positieve is dat ik nooit een lager cijfer dan een acht van die man gekregen heb, voor de rest is het de grootste lul die er bij politicologie in Leiden rondloopt.
Hij woont al jaren in Spanje, maar nu rot hij als het goed is definitief op.quote:
College geven bedoel je.quote:
Excusesquote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:28 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
College geven bedoel je.![]()
Ik vind dat overigens wel meevallen, er lopen veel slechere docenten rond wat dat betreft. Alfred Pijpers bijvoorbeeld.![]()
Dat wordt naarmate je verder komt in je studie vanzelf minder. Overigens kun je in de essays in eerstejaarstentamens wel degelijk blijk geven van je inzichtelijke kennis. Maar in het tweede jaar zijn de meeste tentamens sowieso al meer op inzicht gebaseerd en daarna krijg je (bijna) geen tentamens meer. Is dus een kwestie van even doorbijten.quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:21 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Excuses![]()
Dan houd ik mijn hart vast.
Het valt me overigens op dat de tentamens echt het 'stampwerk' promoten, werkelijk geen inzichtvragen. Ik moet zeggen dat deze vorm van 'studeren en examineren' me zwaar afgaat...![]()
Ik had dit eigenlijk niet verwacht van de universiteit.
Voor welk vak heb je een hertentamen?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:32 schreef MoChe het volgende:
maandag al beginnen? ik heb dan even een hertentamen, die ik overigens niet ga halen, en daarna tot 6februari vrij
Het voordeel van afstuderen is dat je dat zelf kunt bepalen. Het nadeel is dat ik daardoor zelden voor 9.30 uur mijn bed uitkom. Behalve als ik moet werken, maar dat schiet ook niet op.quote:Op maandag 9 januari 2006 01:14 schreef thettes het volgende:
Wel een verschrikking om morgenochtend 8:00 al met de trein te moeten
bestuurskunde... en het ging idd niet denderendquote:Op zondag 8 januari 2006 21:14 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Voor welk vak heb je een hertentamen?
Holman geeft leuke colleges. Geestige vent en goede verteller. Jammer van zijn sheets, van die overhead sheets waar hij gewoon willekeurige rijtjes op neerkwakt. Akkerman is inderdaad een beetje saai en heeft daarover vorig jaar ook ruzie gehad met een vriend van mij die in de onderzoekscommissie zat. Ze kan niet zo goed tegen kritiek. Maar haar vak is echt fantastisch.quote:Op maandag 9 januari 2006 22:37 schreef Internationalist het volgende:
Hajerwat een docent
Jammer dat we geen les meer van hem krijgen.
Ik heb PEG mede verneukt omdat die docent me totaal niet kon motiveren/inspireren. Ben een beetje bang dat het volgend semester ook eentonige robots ons gaan doceren.
Holman
Akkerman
Tillie
Azrout
voor het volgende semester, kun je daar iets over zeggen Baboon?
Holman geeft boeiende colleges en is ook betrokken bij de stof (al is ie wel behoorlijk links). Het vak zelf lag me helemaal niet, dus heb het 5x herkanst en uiteindelijk een 5,8 gekregen, maar het is niet vervelend om te volgen. Het werd vroeger altijd van 9 tot 11 gegeven op Do en Vr, hoop voor je dat dat nu niet meer zo is, maar als je kan moet je zeker gaan.quote:Op maandag 9 januari 2006 22:37 schreef Internationalist het volgende:
Hajerwat een docent
Jammer dat we geen les meer van hem krijgen.
Ik heb PEG mede verneukt omdat die docent me totaal niet kon motiveren/inspireren. Ben een beetje bang dat het volgend semester ook eentonige robots ons gaan doceren.
Holman
Akkerman
Tillie
Azrout
voor het volgende semester, kun je daar iets over zeggen Baboon?
Mjah, schiet alleen niet echt op zo. Maar ach, ik heb nog een maand of zes.quote:Op maandag 9 januari 2006 18:38 schreef I.R.Baboon het volgende:
Half 10 is een hartstikke nette tijd.
Dat lijkt me eerlijk gezegd ook uiterst boeiend.quote:Op woensdag 11 januari 2006 11:49 schreef MeneerTim het volgende:
De meeste mensen vinden Politieke Theorie een van de leukste vakken van het eerste jaar. Eert daarentegen volgt liever vakken als Feminisme in de polder: De high five tussen Bas van der Vlies en Cisca Dresselhuys.
Hoofdvraag is nog niet exact geformuleerd, maar ik zit in ieder geval in het woningbouw groepje.. wat doe jij, feminisme?quote:
Mijn studievrienden (lees: de mensen die ook studiepunten halen) vonden het allemaal een kutvak, MrTim. Maar goed, hou jij je maar bezig met moddergooien, dan studeer ik ondertussen wel af.quote:Op woensdag 11 januari 2006 11:49 schreef MeneerTim het volgende:
De meeste mensen vinden Politieke Theorie een van de leukste vakken van het eerste jaar. Eert daarentegen volgt liever vakken als Feminisme in de polder: De high five tussen Bas van der Vlies en Cisca Dresselhuys.,
!
Dat hangt van de docent af. In principe wordt er op de dies geen college gegeven, maar er zijn docenten die dat wel doen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 12:17 schreef MoChe het volgende:
pff gaan de colleges vandaag door na 12.00u???? voor politicologen in leiden that is...![]()
hmm ik heb niks gehoord aangezien ik mijn hc van vanochtend heb gemist :\ kheb ook les van zoon jonkie in de werkgroep straks dus kwee nie of zij zich daar ook aan houdt ...quote:Op woensdag 8 februari 2006 12:20 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat hangt van de docent af. In principe wordt er op de dies geen college gegeven, maar er zijn docenten die dat wel doen.
Foute avatar heb je trouwens.![]()
Statistiek van Irwin?quote:Op woensdag 8 februari 2006 12:23 schreef MoChe het volgende:
[..]
hmm ik heb niks gehoord aangezien ik mijn hc van vanochtend heb gemist :\
inleideing politieke wetenschappen van Koolequote:
Geeft Koole dat tegenwoordig? Is eigenlijk meer het vakgebied van Andeweg. Geeft Koole een beetje leuk college?quote:Op woensdag 8 februari 2006 12:25 schreef MoChe het volgende:
[..]
inleideing politieke wetenschappen van Koole
en straks Werkcollege van zoon duitse vrouw fzo
Koole heeft dat dit jaar idd overgenomen... een paar 3ejaars studiegenoten vonden dat wel ok aangezien ze Andeweg niet goed les vonden gevenquote:Op woensdag 8 februari 2006 12:28 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Geeft Koole dat tegenwoordig? Is eigenlijk meer het vakgebied van Andeweg. Geeft Koole een beetje leuk college?
Wat dat betreft is Andeweg trouwens zeer goed, één van de beste docenten die ik gehad heb, ondanks alle negatieve verhalen die over hem (mijns inziens ten onrechte) de ronde doen.
Ik heb nooit college van Koole gehad, maar ik overweeg om hem als tweede lezer van mijn scriptie te vragen. Andeweg heeft inderdaad de naam streng te zijn etc., maar ik vind dat hij goed college geeft en daarnaast mag ik hem ook wel. Zolang je je afspraken nakomt is prima met hem te werken en het is bepaald niet zo'n nare kerel als Soetendorp.quote:Op woensdag 8 februari 2006 12:30 schreef MoChe het volgende:
[..]
Koole heeft dat dit jaar idd overgenomen... een paar 3ejaars studiegenoten vonden dat wel ok aangezien ze Andeweg niet goed les vonden geven
Hij geeft altijd hoge cijfers, maar het is gewoon een nare vent. En een zwakke hond, altijd het kleinste meisje of het meest nerdy jongetje uitkiezen om voor schut te zetten.quote:Op woensdag 8 februari 2006 12:34 schreef MoChe het volgende:
soetendorp.... dont remind meal kreeg ik wel van hem een 7 terwijl ik totaaaaal niets wist
psies! altijd maar weer degene die zich niet druven/kunnen/willen verweren... dit jaar was het een marokaans meisjequote:Op woensdag 8 februari 2006 12:36 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Hij geeft altijd hoge cijfers, maar het is gewoon een nare vent. En een zwakke hond, altijd het kleinste meisje of het meest nerdy jongetje uitkiezen om voor schut te zetten.![]()
Dan zal ze nu wel anti-semitisch zijn.quote:Op woensdag 8 februari 2006 12:40 schreef MoChe het volgende:
[..]
psies! altijd maar weer degene die zich niet druven/kunnen/willen verweren... dit jaar was het een marokaans meisje![]()
Haha lul niet, hij zette die vreselijke omhoog gevallen, progressieve bal voor schut. Dat meisje maakte zichzelf belachelijk, ze gaf het later toen we samen aten zelfs toe.quote:Op woensdag 8 februari 2006 12:40 schreef MoChe het volgende:
[..]
psies! altijd maar weer degene die zich niet druven/kunnen/willen verweren... dit jaar was het een marokaans meisje![]()
Waarom niet? Ik kom er net vandaan monkeyboy, Abba probeerde me volgens mij ook al te bellen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 12:17 schreef MoChe het volgende:
pff gaan de colleges vandaag door na 12.00u???? voor politicologen in leiden that is...![]()
Omdat we vandaag 431 jaar oud geworden zijn.quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:07 schreef Pracissor het volgende:
Waarom niet?
ben jij dan naar de werkcolleges geweest???quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:07 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik kom er net vandaan monkeyboy, Abba probeerde me volgens mij ook al te bellen.![]()
Duh, waarom ging jij niet dan?quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:26 schreef MoChe het volgende:
[..]
ben jij dan naar de werkcolleges geweest???
klopt... da deed ze ook wel maar hij ging er onnodig op in:P vonk wel lullig voor d'r en dat van die omhooggevallen lul vonk niet eens erg:Dquote:Op woensdag 8 februari 2006 14:06 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Haha lul niet, hij zette die vreselijke omhoog gevallen, progressieve bal voor schut. Dat meisje maakte zichzelf belachelijk, ze gaf het later toen we samen aten zelfs toe.![]()
Wat ik nou echt niet snap is dat niemand op de faculteit hier ooit iets aan gedaan heeft. Ik bedoel: iedereen weet wat hij doet en dit is denk ik al heel lang zo, maar er gebeurt niets. Waarom is dat?quote:Op woensdag 8 februari 2006 12:36 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Hij geeft altijd hoge cijfers, maar het is gewoon een nare vent. En een zwakke hond, altijd het kleinste meisje of het meest nerdy jongetje uitkiezen om voor schut te zetten.![]()
quote:Op woensdag 15 februari 2006 02:00 schreef thettes het volgende:
Gefeliciteerd
Bij onze werkgroepen is er slechts een programma voor de komende 2 weken, wat er verder allemaal gaat gebeuren is blijkbaar nog vrij onbekend. Moet overigens zeggen dat mijn eerste indruk is dat PT wél leuk is, alleen Akkerman doodsaai inderdaad.
omdat iedereen geilt op hoge punten?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:46 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wat ik nou echt niet snap is dat niemand op de faculteit hier ooit iets aan gedaan heeft. Ik bedoel: iedereen weet wat hij doet en dit is denk ik al heel lang zo, maar er gebeurt niets. Waarom is dat?![]()
Dat begrijp ik, maar dat geldt denk ik niet voor die studenten die afgebekt worden. Het lijkt me dat ook docenten, zoals bijv Andeweg of de studieadviseur, dit toch ook weten en het lijkt me niet goed voor de reputatie van de faculteit.....quote:Op woensdag 15 februari 2006 10:32 schreef MoChe het volgende:
[..]
omdat iedereen geilt op hoge punten?
Als ik goed ben ingelicht hebben Andeweg en Soetendorp een bloedhekel aan elkaar. Of dat waar is weet ik niet.quote:Op woensdag 15 februari 2006 13:37 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar dat geldt denk ik niet voor die studenten die afgebekt worden. Het lijkt me dat ook docenten, zoals bijv Andeweg of de studieadviseur, dit toch ook weten en het lijkt me niet goed voor de reputatie van de faculteit.....
Ik dacht misschien is die Soetendorp vriendjes met Andeweg of Dekker of zo, of misschien is er iets anders?![]()
Ik ben er ook mee begonnen. Ben me nu aan het verdiepen in de handelingen van de Tweede Kamer.quote:Op woensdag 15 februari 2006 00:59 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hoera. Mijn puntjes in het eerste semester braaf gehaald, dus ik kan nu echt bijna gaan afstuderen..
Dat kan ik mij iig goed voorstellen, Andeweg is wat dat betreft toch gewoon een vriendelijke manquote:Op woensdag 15 februari 2006 14:17 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Als ik goed ben ingelicht hebben Andeweg en Soetendorp een bloedhekel aan elkaar. Of dat waar is weet ik niet.
Tja, zoiets zal het wel zijn, anyway hij is iig opgesodemietert naar Spanje.quote:Het zal wel moeilijk zijn om hem te kunnen ontslaan denk ik.
Ik mag Andeweg ook wel.quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:20 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat kan ik mij iig goed voorstellen, Andeweg is wat dat betreft toch gewoon een vriendelijke man
[..]
Tja, zoiets zal het wel zijn, anyway hij is iig opgesodemietert naar Spanje.(arme spanjaarden
)
Lekker klusje trouwens de handelingen van de 2e kamer uitpluizen![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |