quote:Op vrijdag 25 november 2005 03:24 schreef Thundertje het volgende:
Bovendien wonen er in Amsterdam veel te veel paupers. In Leiden valt dat, mits je binnen de singels blijft, echt onwijs mee.
Een tweepersoonsappartement in Leiden zelf kun je vergeten. Althans, het wordt niet makkelijk. In Leiderdorp, Oegstgeest of eventueel in Den haag moet het wel kunnen lukken.quote:Op vrijdag 25 november 2005 09:49 schreef citizenerased het volgende:
Leiden is dus ok en Nijmegen ook.. ik dacht dat de nadruk in Nijmegen iets meer lag op het doen van onderzoek? Bestuurskunde lijkt mee inderdaad niet het meest boeiende. Ben meer geinteresseerd in internationale betrekkingen/transatlantische relaties. Daar kom je bij bestuurkunde toch niet mee in aanraking. Hoe zit het met het vinden van een 2-persoonsappartementin Leiden? Is dit een fluitje van een cent of gaat hier toch wel de nodige voorbereiding aan vooraf? Ik vrees het laaste.
Waar ben je trouwens wezen stappen vanavond. Geizen het late tijdstip moet je uit geweest zijn... Je hebt toch niet de blunder begaan om naar de In Casa te gaan mag ik hopen?quote:Op vrijdag 25 november 2005 03:24 schreef Thundertje het volgende:
Bovendien wonen er in Amsterdam veel te veel paupers. In Leiden valt dat, mits je binnen de singels blijft, echt onwijs mee.
De vlegel had een borrel.quote:Op vrijdag 25 november 2005 10:31 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Waar ben je trouwens wezen stappen vanavond. Geizen het late tijdstip moet je uit geweest zijn... Je hebt toch niet de blunder begaan om naar de In Casa te gaan mag ik hopen?![]()
quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:14 schreef Renesite het volgende:
Om de topiclist van SES wat overzichtelijker te houden plaatsen we bij de (eerste lichting, wat zéker slowchat is) een [SC] aan het begin van het topic.
Bij de nieuwe topics zou het makkelijker zijn als dat dan ook gebeurt![]()
Okay![]()
Oh, hij was Minerva aan het spelen?quote:
Lijkt me een heel goed plan, uit de titel "Slowchat der politicologen" bleek immers niet dat het een slowchattopic was.quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:14 schreef Renesite het volgende:
Om de topiclist van SES wat overzichtelijker te houden plaatsen we bij de (eerste lichting, wat zéker slowchat is) een [SC] aan het begin van het topic.
quote:Op vrijdag 25 november 2005 19:59 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Lijkt me een heel goed plan, uit de titel "Slowchat der politicologen" bleek immers niet dat het een slowchattopic was.
Nou, het zijn zoals je ziet bijna allemaal verschillende titels in SES, onoverzichtelijk dus met de hoeveelheid slowchattopics.quote:Op vrijdag 25 november 2005 19:59 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Lijkt me een heel goed plan, uit de titel "Slowchat der politicologen" bleek immers niet dat het een slowchattopic was.
Dat vroeg ik me dus ook af.quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:03 schreef Renesite het volgende:
Wat is eigenlijk het probleem?
En daarnaast moet je nooit met een politicoloog in discussie gaan, dat win je toch niet.quote:Op vrijdag 25 november 2005 22:54 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het probleem is dat het nergens voor nodig is. En iedere fatsoenlijke politicoloog weet dat we moeten waken voor overmatige regelzucht.
Dat heb ik vandaag ervaren in mijn 2 vs 2 debat binnen de werkgroep... verloren!quote:Op vrijdag 25 november 2005 23:07 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
En daarnaast moet je nooit met een politicoloog in discussie gaan, dat win je toch niet.![]()
Nou ja, het is wel een punt dat regelmatig terug komt. Ik heb vorig jaar de kernmodule PT&G gelopen bij Van Praag en De Beus (erg leuk vak, maar niet gehaald omdat ik het als extraatje deed en geen zin had om een paper te schrijven) en daar werd de toekomst v.d. politieke partij ook regelmatig behandeld.quote:Op zaterdag 26 november 2005 13:11 schreef Internationalist het volgende:
Idd. maar wat dacht je van mijn stelling: Politieke partijen zijn achterhaald.
En dat dan moeten verdedigen
Waar ging die over?quote:Op zondag 27 november 2005 13:53 schreef Plato1980 het volgende:
Heb toevallig een paar weken geleden de dissertatie van Van Praag gelezen. Niet oninteressant moet ik zeggen.
Over de PvdA in de jaren 1966-1977, de periode van de Nacht van Schmelzer tot en met de mislukte formatie van 1977.quote:Op zondag 27 november 2005 14:03 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Waar ging die over?
Heb wel de dissertatie van De Beus gelezen, over de toeschouwersdemocratie, maar die deed me niet zo veel.
Dat soort dingen zijn altijd wel leuk. Heb ook wel eens een tekst gelezen van hem over hoe de PvdA (hij is natuurlijk wel een partijideoloog) door de jaren heen campagne voorde. Ook erg onderhoudend.quote:Op zondag 27 november 2005 14:05 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Over de PvdA in de jaren 1966-1977, de periode van de Nacht van Schmelzer tot en met de mislukte formatie van 1977.
Ja, natuurlijk is hij een partijideoloog. Bijna alle vooraanstaande Nederlandse politicologen zijn PvdA'ers: Koole, Andeweg, Van Praag, Hajer. Opvallend is dat.quote:Op zondag 27 november 2005 14:07 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Dat soort dingen zijn altijd wel leuk. Heb ook wel eens een tekst gelezen van hem over hoe de PvdA (hij is natuurlijk wel een partijideoloog) door de jaren heen campagne voorde. Ook erg onderhoudend.
De Beus ook, trouwens.quote:Op zondag 27 november 2005 14:11 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk is hij een partijideoloog. Bijna alle vooraanstaande Nederlandse politicologen zijn PvdA'ers: Koole, Andeweg, Van Praag, Hajer. Opvallend is dat.
Fennema is van de UvA of van de VU? Je zou trouwens verwachten dat de VU-politicologen tot het CDA behoren, maar volgens mij is dat niet zo.quote:Op zondag 27 november 2005 14:15 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
De Beus ook, trouwens.
Alleen Fennama niet, maar dat is een oud-CPN'er die nu tegen GL aanschurkt.
UvA. Op de VU ken ik niemand.quote:Op zondag 27 november 2005 14:19 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Fennema is van de UvA of van de VU? Je zou trouwens verwachten dat de VU-politicologen tot het CDA behoren, maar volgens mij is dat niet zo.
Herkenning.quote:Op zaterdag 26 november 2005 11:12 schreef I.R.Baboon het volgende:
Eén van de hoogtepunten in mijn leven (nou ja) is dat ik 2 jaar geleden voor de toenmalige eerstejaars met een studiegenoot een voorbeelddebat mocht houden zodat ze wisten hoe het moest. Binnen een paar minuten werden er verbanden getrokken tussen mijn gedachtegoed en nazistisch beleid,] maar goed, ik had wel glansreik gewonnen. Helaas is mijn debattegenstander nu voorzitter van de JD Nederland en ben ik een eenvoudige vierdejaars zonder wapenfeiten.
Van Praag vertelde een jaar of 2 geleden dat dat trouwens een standaardreactie is, en dat ook D'66 werd uitgemaakt voor nazi's toen ze opkwamen. Dus eik stelt het ook niks voor, zo'n beschuldiging.quote:
Fennema heb ik ondertussen 2 gastcolleges van gehad. Een aparte ervaring, de eerste gastspreker die geen beamer gebruikte (afgezien van Geelhoed en Van Thijn, maar dat zijn mensen die toch iets meer buiten de universiteit staan). Hij kon er ook zeer slecht tegen als niet iedereen op de voorste rijen van de zaal zatquote:Op zondag 27 november 2005 14:19 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Fennema is van de UvA of van de VU? Je zou trouwens verwachten dat de VU-politicologen tot het CDA behoren, maar volgens mij is dat niet zo.
Wacht maar, je gaat m het tweede semester wel krijgen, en daarna wil ik je nog wel eens horenquote:Op maandag 28 november 2005 16:58 schreef thettes het volgende:
[..]
Fennema heb ik ondertussen 2 gastcolleges van gehad. Een aparte ervaring, de eerste gastspreker die geen beamer gebruikte (afgezien van Geelhoed en Van Thijn, maar dat zijn mensen die toch iets meer buiten de universiteit staan). Hij kon er ook zeer slecht tegen als niet iedereen op de voorste rijen van de zaal zat![]()
Het is leuk om een weer eens gewoon met het schoolbord en wat citaten uit een boek college te volgen, maar aan de andere kant vind ik het ook geen ramp dat hij maar 2 keer is geweest en niet vaker![]()
De voorgaande jaren kon je tijdens de introductie van de opleiding een rondvaart met van Thijn doen over de grachten. Vond ik destijds erg leuk (al scheen ie ieder jaar natuurlijk precies hetzelfde te vertellen), en ik vroeg me af of dat nog steeds gedaan werd.quote:Op maandag 28 november 2005 22:58 schreef thettes het volgende:
Rondleiding? Nee, gewoon een college en hij liep nog ietwat uit ook.
Ja, klopt. Omdat jij dichtklapte in de finale.quote:Op dinsdag 29 november 2005 17:25 schreef MeneerTim het volgende:
Hey IR. Volgens mij hebben wij ook op Machiavelliweekend de finale van de debatwedstrijd van dezelfde persoon (Jan) verloren. Laat het een troost zijn dat hij zijn studie niet gaat afmaken en zijn partij binnenkort geannexeerd gaat worden door de VVD.
Jahoor. Jij begon het betoog met "We zijn allemaal kinderen van God". Dat kon zelfs mijn vlammende betoog niet goed maken.quote:Op dinsdag 29 november 2005 17:45 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ja, klopt. Omdat jij dichtklapte in de finale.
Nou, dit wordt m'n eerste klus, maar ik heb het altijd met veel plezier gelezen, dus wel zo leuk om er zelf ook iets voor te doen.quote:Op donderdag 15 december 2005 00:38 schreef Internationalist het volgende:
Dank voor de info
Je werkt voor Synthese? Geinig blad, interview met mijn mentor (Marcel) ook
ehh..... slecht?quote:Op woensdag 14 december 2005 23:32 schreef Internationalist het volgende:
Hoe zit het met leren, thettes e.a.?
PSP is toch iets meer dan ik dacht..
Dan heb ik gelijk nog een vraagje over het project.... hoe moeilijk is dit nou eigenlijk? Ik heb het idee dat het veel werk is, maar dat je door simpelweg aanwezig te zijn en gewoon mee te draaien als je studiepunten binnenhaalt? Of zit ik er helemaal naast en is het toch wel moeilijk om puntjes te scoren=quote:Op donderdag 15 december 2005 00:08 schreef I.R.Baboon het volgende:
Oh Internationalist, in het tweede jaar heb je nog steeds wel (twee)wekelijkse verplichte werkgroepen, maar daar hoef je dan alleen nog maar 1x een presentatie voor te doen. En vanaf het 3e jaar heb je alleen nog maar werkcolleges, maar dan moet je wel altijd heen (maar goed, da's voor ieder vak maar 1 bijeenkomst per week).
Ik moet komende week ook drie papers inleveren, wordt dus nog even flink doortrekken. Heb er ook eigenlijk helemaal geen zin meer in. Maar goed, hoef na die vakken als het goed is alleen nog maar een scriptie te schrijven, dus het einde komt gelukkig in zicht.quote:Op donderdag 15 december 2005 00:08 schreef I.R.Baboon het volgende:
Oh Internationalist, in het tweede jaar heb je nog steeds wel (twee)wekelijkse verplichte werkgroepen, maar daar hoef je dan alleen nog maar 1x een presentatie voor te doen. En vanaf het 3e jaar heb je alleen nog maar werkcolleges, maar dan moet je wel altijd heen (maar goed, da's voor ieder vak maar 1 bijeenkomst per week).
Ze wilde mij niet hebben vorig jaar. Te weinig ervaring.quote:Op donderdag 15 december 2005 00:41 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Nou, dit wordt m'n eerste klus, maar ik heb het altijd met veel plezier gelezen, dus wel zo leuk om er zelf ook iets voor te doen.
Toch niet in het bestuur? Daar hadden ze vorig jaar iedere prutser die solliciteerde aangenomen, waarvan een paar het na een paar weken weer voor gezien hielden (ook mensen uit ons jaar en zo).quote:Op donderdag 15 december 2005 22:36 schreef MeneerTim het volgende:
[..]
Ze wilde mij niet hebben vorig jaar. Te weinig ervaring.
.
Televisievaardigheden?quote:Op maandag 2 januari 2006 13:45 schreef MeneerTim het volgende:
televisievaardigheden
Klinkt als een cursus "Hoe werkt een afstandsbediening" voor bejaarden.quote:
Soetendorpquote:Op maandag 2 januari 2006 23:58 schreef MoChe het volgende:
Internationale Politiek
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |