Nee, Peer Vries geeft gewoon geweldig college en daardoor lijkt het vak heel interessant.quote:Op woensdag 9 november 2005 11:54 schreef Thundertje het volgende:
Damn, Europese Geschiedenis is echt superinteressant, heb nu al zin in het volgende hoorcollege
Nationale Politiek niet gehaald? dan heb je het wel heel bont gemaakt, want dat is volgens mij echt het makkelijkste vak in de hele studie.quote:Op woensdag 9 november 2005 21:26 schreef Thundertje het volgende:
NP terug... wordt druk januari :/
Bij pol. nooit, maar bij m'n gendervak iedere week weer.quote:Op zondag 20 november 2005 12:34 schreef Plato1980 het volgende:
Hebben jullie ook wel eens het gevoel gehad dat een docent een veel te hoog cijfer voor een waardeloos werkstuk gegeven heeft?
Ik kreeg een acht voor het eindwerkstuk van een vak dat 10 ECTS waard is, terwijl ik er nauwelijks tijd in gestoken heb. Als ik enig moreel besef had dan zou ik om een lager cijfer gaan vragen.quote:Op zondag 20 november 2005 12:38 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Bij pol. nooit, maar bij m'n gendervak iedere week weer.
PSP 6.0 (valt tegen, had een 8 ofzo verwachtquote:Op woensdag 9 november 2005 01:42 schreef thettes het volgende:
Net mijn eerste onvoldoende binnen... dat is dus PEG een 6,4 en PSP een 5.0
Sta jij er nog een beetje redelijk voor Internationalist?
Mooie cijfers danquote:Op zondag 20 november 2005 12:55 schreef Internationalist het volgende:
[..]
PSP 6.0 (valt tegen, had een 8 ofzo verwacht)
BB 5.8
PEG 0.0![]()
Gaat er nog wat gebeuren met PEG na al dat geklaag? Extra herkansing ofzo?
Ben je al begonnen met opd 7 trouwens?
Waren het geen zelfstudievragen?quote:Op zondag 20 november 2005 18:33 schreef thettes het volgende:
[..]
Mooie cijfers danDenk niet dat ze bij PEG nog wat gaan doen. Zo dramatisch is het ook weer niet gemaakt denk ik, alleen het lijkt me wel zo sympathiek als het volgende tentamen daadwerkelijk ook over de stof van de hoorcolleges en het boek gaat
![]()
Nou, ik vond het niet simpel hoor. Heb het de 5e keer gehaald.quote:Op zondag 20 november 2005 18:39 schreef thettes het volgende:
Volgensmij niet. Het waren in ieder geval vragen die weinig te maken hadden met z'n rode-draad responsiecollege. Denk omdat hij ook wel doorhad dat iedereen verwachtte dat het gewoon simpel zou worden net als het blijkbaar in vorige jaren was?
Ja idd..gelukkig heb ik nog 2 herkansingen op de laatste 2 opdrachten op te vangenquote:Op zondag 20 november 2005 18:33 schreef thettes het volgende:
[..]
Mooie cijfers danDenk niet dat ze bij PEG nog wat gaan doen. Zo dramatisch is het ook weer niet gemaakt denk ik, alleen het lijkt me wel zo sympathiek als het volgende tentamen daadwerkelijk ook over de stof van de hoorcolleges en het boek gaat
![]()
En Opdr 7... dat wilde ik vanavond doen... maarja, ik vind het ook erg leuk om het schaatsen te kijkenIk kijk wel wat ik er aan ga doen. Meer dan anderhalf uur werk is het niet lijkt me?
4e. En ik loop geen stage. Ik ga m'n 2e semester de vakken volgen die ik buiten m'n studie moet doen in Ierland volgen, en dan bij terugkomst kijken of ik het 1e of het 2e semester ga afstuderen.quote:Op zondag 20 november 2005 20:29 schreef Internationalist het volgende:
3e jaar toch IR? Ga je stage lopen oid?
met simpel bedoelde ik vooral dat het simpel te leren zou zijn, namelijk gewoon alleen even bij z'n rode-draad college opdraven en de zelfstudievragen. Dat viel tegen :pquote:Op zondag 20 november 2005 18:52 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Nou, ik vond het niet simpel hoor. Heb het de 5e keer gehaald.
Maar goed, er zijn moeilijkere vakken idd.
Leiden en Nijmegen zijn een wereld van verschil qua studentenpopulatie en studentencultuur. Maar natuurlijk moet je voor Leiden kiezen. Hoewel ik geen typische Leienaar ben heb ik geen seconde spijt gehad van mijn keuze voor Leiden.quote:Op donderdag 24 november 2005 17:27 schreef Thundertje het volgende:
Leiden is een groot dorp, Nijmegen ook. Leiden ligt alleen in de randstad op max. een half uur reizen van A'dam/R'Dam/DH/Utrecht en Nijmegen ligt in Duitsland, makkelijke keuze als je het mij vraagt
Ga dan wel voor bestuurskunde he.quote:Op donderdag 24 november 2005 16:16 schreef citizenerased het volgende:
Ter orientatie: over 1 1/2 jaar ben ik klaar met mijn huidige HBO studie (Commerciele economie). Vanwege het feit dat het commerciele wereldje niet volledig mijn ding is en ik me graag in de openbare sector wil gaan begeven staat in de planning een studie politicologie. Ik heb al verschillende voors en tegens gehoord voor bestemming Leiden/Nijmegen. Maar hoe zijn deze 2 steden nu als stad? Ik hecht veel waarde aan relatieve rust (R'dam,A'dam is me net te). Ben ik in Nijmegen dan aan het goede adres?
regards Daniel
Bestuurskunde is saai, politicologie is veel boeiender.quote:Op donderdag 24 november 2005 23:29 schreef Overlast het volgende:
[..]
Ga dan wel voor bestuurskunde he.
Politicologie gaat meer over macht en andere veelomvattende concepten terwijl bestuurskunde wat praktischer is en je lekker gezellig beleidsprocessen kunt analyseren en dergelijke.
Bestuurskunde
Overigens kun je in Rotterdam geen politicologie studeren.quote:
quote:Op donderdag 24 november 2005 23:29 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Bestuurskunde is saai, politicologie is veel boeiender.![]()
[..]
[..]
jah vind ik wel...quote:Op vrijdag 25 november 2005 00:53 schreef I.R.Baboon het volgende:
Relatieve rust, relatieve rust, alsof Amsterdam zo'n heksenketel is.
quote:Op vrijdag 25 november 2005 03:24 schreef Thundertje het volgende:
Bovendien wonen er in Amsterdam veel te veel paupers. In Leiden valt dat, mits je binnen de singels blijft, echt onwijs mee.
Een tweepersoonsappartement in Leiden zelf kun je vergeten. Althans, het wordt niet makkelijk. In Leiderdorp, Oegstgeest of eventueel in Den haag moet het wel kunnen lukken.quote:Op vrijdag 25 november 2005 09:49 schreef citizenerased het volgende:
Leiden is dus ok en Nijmegen ook.. ik dacht dat de nadruk in Nijmegen iets meer lag op het doen van onderzoek? Bestuurskunde lijkt mee inderdaad niet het meest boeiende. Ben meer geinteresseerd in internationale betrekkingen/transatlantische relaties. Daar kom je bij bestuurkunde toch niet mee in aanraking. Hoe zit het met het vinden van een 2-persoonsappartementin Leiden? Is dit een fluitje van een cent of gaat hier toch wel de nodige voorbereiding aan vooraf? Ik vrees het laaste.
Waar ben je trouwens wezen stappen vanavond. Geizen het late tijdstip moet je uit geweest zijn... Je hebt toch niet de blunder begaan om naar de In Casa te gaan mag ik hopen?quote:Op vrijdag 25 november 2005 03:24 schreef Thundertje het volgende:
Bovendien wonen er in Amsterdam veel te veel paupers. In Leiden valt dat, mits je binnen de singels blijft, echt onwijs mee.
De vlegel had een borrel.quote:Op vrijdag 25 november 2005 10:31 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Waar ben je trouwens wezen stappen vanavond. Geizen het late tijdstip moet je uit geweest zijn... Je hebt toch niet de blunder begaan om naar de In Casa te gaan mag ik hopen?![]()
quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:14 schreef Renesite het volgende:
Om de topiclist van SES wat overzichtelijker te houden plaatsen we bij de (eerste lichting, wat zéker slowchat is) een [SC] aan het begin van het topic.
Bij de nieuwe topics zou het makkelijker zijn als dat dan ook gebeurt![]()
Okay![]()
Oh, hij was Minerva aan het spelen?quote:
Lijkt me een heel goed plan, uit de titel "Slowchat der politicologen" bleek immers niet dat het een slowchattopic was.quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:14 schreef Renesite het volgende:
Om de topiclist van SES wat overzichtelijker te houden plaatsen we bij de (eerste lichting, wat zéker slowchat is) een [SC] aan het begin van het topic.
quote:Op vrijdag 25 november 2005 19:59 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Lijkt me een heel goed plan, uit de titel "Slowchat der politicologen" bleek immers niet dat het een slowchattopic was.
Nou, het zijn zoals je ziet bijna allemaal verschillende titels in SES, onoverzichtelijk dus met de hoeveelheid slowchattopics.quote:Op vrijdag 25 november 2005 19:59 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Lijkt me een heel goed plan, uit de titel "Slowchat der politicologen" bleek immers niet dat het een slowchattopic was.
Dat vroeg ik me dus ook af.quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:03 schreef Renesite het volgende:
Wat is eigenlijk het probleem?
En daarnaast moet je nooit met een politicoloog in discussie gaan, dat win je toch niet.quote:Op vrijdag 25 november 2005 22:54 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het probleem is dat het nergens voor nodig is. En iedere fatsoenlijke politicoloog weet dat we moeten waken voor overmatige regelzucht.
Dat heb ik vandaag ervaren in mijn 2 vs 2 debat binnen de werkgroep... verloren!quote:Op vrijdag 25 november 2005 23:07 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
En daarnaast moet je nooit met een politicoloog in discussie gaan, dat win je toch niet.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |