Zet ze maar in dit topic. Ik heb 250 foto's gemaakt, en er zijn dus maar een paar voertuigen die ik er niet op heb. En die stonden gewoon achterlijk beroerd, of zijn er al veel vaker geweest.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 09:39 schreef Gurb het volgende:
[..]
deze foto is van afgelopen zondag?
ik heb eventueel ook nog wel wat foto's, interesse?
ik had een camera bij me, maar ik zag het gebakje pas toen ik er voorbij was...quote:Op woensdag 19 oktober 2005 20:27 schreef Alexxxxx het volgende:
Dat zijn gedrochten
Ik kan niet wachten tot er een voor mn lens komt
op http://www.colani.de/ kan je zelfs een filmpje van dat ding zienquote:Op woensdag 19 oktober 2005 21:06 schreef M5 het volgende:
ik weet iig zeker dat ik die nog niet gezien heb![]()
al is het niet zo erg als deze:
[afbeelding]
enige wat ik wel geinig vind is de roterende ruitenwisser..
1995 voor zover ik weet.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 21:42 schreef Virus.NL het volgende:
[..]
op http://www.colani.de/ kan je zelfs een filmpje van dat ding zien![]()
hoe oud is dat prototype onding eigenlijk?
[afbeelding]
welk bedrijf wil nu een truck hebben die er uit ziet alsof hij zo van de set van een hele slechte Sci-Fi film komt rijdenquote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:09 schreef Alexxxxx het volgende:
Colani bouwt nog steeds trucks btw... Alleen om de een of andere reden niet zo veel
Spitzer en Technisat bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:21 schreef M5 het volgende:
[..]
welk bedrijf wil nu een truck hebben die er uit ziet alsof hij zo van de set van een hele slechte Sci-Fi film komt rijden
Weet je wat echt toevallig is, ik heb vorige week van deze en dezelfde auto nog de Rechter Spiegel vervangen omdat hij deze eraf had geredenquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 21:04 schreef Virus.NL het volgende:
Pizza-truck vast onder viaduct
http://www.nciv.nl/index.php?nciv_id=1346567 stond op de Flabber site.
[afbeelding]
Ik denk dat je nu wel langer zal bezig zijnquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 14:26 schreef RoGaM het volgende:
[..]
Weet je wat echt toevallig is, ik heb vorige week van deze en dezelfde auto nog de Rechter Spiegel vervangen omdat hij deze eraf had gereden![]()
Heb ik ook al zitten kijken, via V8powerquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 23:37 schreef Alexxxxx het volgende:
http://www.wagaciezka.com/index.php
Zonet lid van geworden
klonk wel erg vet.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 20:57 schreef Alexxxxx het volgende:
hoort niet, mag niet, gebeurt vaak, vooral bij V8 scania's
http://home.quicknet.nl/qn/prive/vanlangen/steenbergen.mpg voor het V8 geluid van een Scaniaquote:Op donderdag 27 oktober 2005 20:57 schreef Alexxxxx het volgende:
hoort niet, mag niet, gebeurt vaak, vooral bij V8 scania's
'k neem aan dat dit voor mij bedoelt was? maar dit zijn ze niet, het is geen truck-oplegger combinatie.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 21:43 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Ligt Limmen daar toevallig in de buurt?
[afbeelding]
Of deze
Maar je zult denk ik de Vabis van Kneppers of Knetters of zo bedoelen?
Ziet er niet verkeerd uit? Man, ga jij je bril eens poetsenquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 21:16 schreef Klonk het volgende:
ja
er staat trouwens in de nieuwe truckstar een leuk artikel over de volkswagen nieuwe grote vrachtwagen, de Constelation.
ziet er niet verkeerd uit, en het rijdt volgens truckstar ook prima, ben benieuwd of VW zoiets ook voor ons in Europa in de planning heeft.
[afbeelding]
Deze hoeft ook het terrein niet af, maar weet je dat je wagens van Gate-gourmet WEL zonder kenteken het terrein verlaten? Het gaat maar om een tientallen meters maar vanaf de McDonalds steken ze de Schipholweg over naar het terrein waar de gebouwen van Gate-gourmet staan (naast het Ibis Hotel). Het heet daar zelfs Cateringweg geloof ik.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 20:32 schreef Alexxxxx het volgende:
Eigenaar: KLM Catering Services
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Schiphol
Datum: begin 2002
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: wagenparknummer 326, mag niet van het terrein van Schiphol af, omdat ze geen wegkenteken heeft
Kannie nog vliegen ook, want als ik constelation hoor, denk ik aan dit :quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 21:16 schreef Klonk het volgende:
ja
er staat trouwens in de nieuwe truckstar een leuk artikel over de volkswagen nieuwe grote vrachtwagen, de Constelation.
ziet er niet verkeerd uit, en het rijdt volgens truckstar ook prima, ben benieuwd of VW zoiets ook voor ons in Europa in de planning heeft.
[afbeelding]
nou, eigenlijk nietquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 01:35 schreef Klonk het volgende:
ik vind ze wel wat hebben, maar goed, je weet wat als ik prive auto heb
omfgquote:
Stuk tuig dat je d'r rondlooptquote:Op zondag 30 oktober 2005 13:55 schreef Alexxxxx het volgende:
whehe, ja die matchbox dingen straks ook.... die ik nu op rommelmarkten aan het inkopen ben voor max 10 cent per stuk van nietsvermoedende kinderen
Nee. HEt is begonnen dat ik geowon low budget modelltejs verzamel. Tekno's en zo zijn me veel te duur, ik geef mn geld liever uit ana boeken. Maar toch wat leuke versiering in de werkkamer willen hequote:Op zondag 30 oktober 2005 14:22 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Stuk tuig dat je d'r rondloopt
geef ze dan een eurie![]()
Deze is leukerquote:Op zondag 30 oktober 2005 17:54 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Merk en type: Kronenburg MAC1
Eigenaar: Vliegbasis Leeuwarden
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Sint Annaparochie: brandweerkazerne
Datum: augustus 2000
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto gemaakt bij de feestelijke opening van de nieuwe brandweerkazerne
meteen ook maar even een lading Kromhouts, een Hogra en een verse FTF op mn site gezet
Zoon ding in het geel (die futuristische rooie dus) kwam ik laatst tegen op de vluchtstrook van de A2 tussen Eindhoven en Den Bosch. Die had bij het inhalen van een vrachtwagen de oplegger van die truck wat smaller gemaaktquote:Op dinsdag 1 november 2005 14:41 schreef M5 het volgende:
[..]
Deze is leuker![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben er ééntje een keer tegen gekomen op de openbare weg in omgeving van Vliegbasis Woensdrecht (had ze al eerder gezien in actie op Gilze-Rijen). Die dingen zijn gaaf.
Die van de luchtmacht zijn idd geel, marine heeft rode zoals ik gepost had dacht ik.quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:11 schreef blieblie het volgende:
[..]
Zoon ding in het geel (die futuristische rooie dus) kwam ik laatst tegen op de vluchtstrook van de A2 tussen Eindhoven en Den Bosch. Die had bij het inhalen van een vrachtwagen de oplegger van die truck wat smaller gemaakt.
Ik geloof dat de legermevrouw achter het stuur vergeten was dat der brandweerotoo iets breder dan der Panda was.
Dacht je nu echt dat ik die neit op de foto had?quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:41 schreef M5 het volgende:
[..]
Deze is leuker![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben er ééntje een keer tegen gekomen op de openbare weg in omgeving van Vliegbasis Woensdrecht (had ze al eerder gezien in actie op Gilze-Rijen). Die dingen zijn gaaf.
Ik heb nog een plank vol staan met dat soort zut.. een aantal wel volledig afgeragd, maar dat terzijde, ik heb alleen geen idee hoe ik op Ebay of wat dan ook zou moeten zoeken..quote:Op zondag 30 oktober 2005 14:26 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nee. HEt is begonnen dat ik geowon low budget modelltejs verzamel. Tekno's en zo zijn me veel te duur, ik geef mn geld liever uit ana boeken. Maar toch wat leuke versiering in de werkkamer willen heEn dan er pas later achter komen dat die dingen u al poepveel waard zijn, en over een paar jaar onbetaalbbaar
Ja, dan koop je er wel meer. Sandra koopt op dezelfde manier My LIttle pony's op dezelfde rommelmarkten, somd van het zusje van de autoverkopertjes... Voor 50 cent kopen, en ze dan op marktplaats zien staan voor 30 euro. Maar verkopen doen we beide (nog) niet.
Ik dacht dat de 3-serie juist de streamline was..quote:Op dinsdag 1 november 2005 20:25 schreef pieter_pontiac het volgende:
Wat is eigenlijk het (uiterlijke) verschil tussen de Scania 2 en 3 serie?
Volgens mij hadden ze indertijd beter de term 3-serie voor de Streamline kunnen bewaren...
Die bedrijven mogen geen beroepsvervoer meer verrichten.quote:Op donderdag 24 november 2005 19:02 schreef Alexxxxx het volgende:
wat houdt het nu in als je op onderstaande site genoemd word?
http://www.niwo.nl/pages.php?paginacode=157
En wat houdt dat precies in? Wat mogen ze dan wel?quote:Op donderdag 24 november 2005 19:04 schreef Virus.NL het volgende:
[..]
Die bedrijven mogen geen beroepsvervoer meer verrichten.
Heb je niet alleen met Polen hoor, heb je ook met Italianen en Spanjaarden enzo. In de Antwerpse haven al meermaals meegemaakt dat ze de weg komen vragen en ook niets anders snappen...quote:Op woensdag 7 december 2005 22:32 schreef RoGaM het volgende:
Alexxx, wat jij zegt over polen:
-verhaaltje-
Ik heb het al met brabanders die ik niet verstaquote:Op woensdag 7 december 2005 23:08 schreef Scalle-- het volgende:
[..]
Heb je niet alleen met Polen hoor, heb je ook met Italianen en Spanjaarden enzo. In de Antwerpse haven al meermaals meegemaakt dat ze de weg komen vragen en ook niets anders snappen...
Moet je geen fries tegen ons pratenquote:Op woensdag 7 december 2005 23:10 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik heb het al met brabanders die ik niet versta
ik had het over de chauffeurs die op ons werk komen. Maar dat zijn geen Brabanders, Veulen ligt in Limburg, excuses dat ik ze verkeerde bevolkingsgroep heb beledigdquote:Op zaterdag 10 december 2005 10:16 schreef blieblie het volgende:
[..]
Moet je geen fries tegen ons praten.
Hier praten we namelijk gewoon ABN (Of je moet net die ene achtergebleven boer treffen in ed binnenlanden van brabant, okee, dan heb je gelijk).
en bedanktquote:Op zaterdag 10 december 2005 13:24 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ik had het over de chauffeurs die op ons werk komen. Maar dat zijn geen Brabanders, Veulen ligt in Limburg, excuses dat ik ze verkeerde bevolkingsgroep heb beledigd
graag gedaanquote:
diepgaande gesprekkenquote:Op zaterdag 10 december 2005 15:20 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
graag gedaan
hoeveel bakken heb je bij je?
"zesendoartieg"
Oh ok..
*zet 36 bakken op hun plek*
"hej nag zas!"
"welks?"
"tweienveurtig!"
"geen zesendertig?"
"naj"
quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:51 schreef Richard_Zutphen het volgende:
Cool dat alles hier neerzet alexxxxx, zitten echt prachtige vrachtwagens tussen.
quote:Onlangs heeft Scania de sleutels van de laatste Scania trekker ‘met neus’, die geproduceerd is voor de Nederlandse markt, overhandigd aan de heer J. van Staalduinen, directeur van Transportbedrijf Gebr. Van Staalduinen B.V. Het gaat om de Scania T 500 LA4x2MNA VLG. Deze trekker, voorzien van de befaamde 500 pk (368 kW) sterke V8 16-liter motor, is onder meer uitgerust met de unieke Torpedo cabine, VLG uitrustingspakket, Scania Opticruise en de 4-balgs luchtgeveerde achteras.
Gebr. Van Staalduinen B.V., gevestigd te Maasdijk, biedt haar klanten een zeer breed programma logistieke diensten. Naast de distributie van vloeistoffen met tankwagens is het bedrijf ook gespecialiseerd in de levering van smeerolie aan zeeschepen, tankopslag van vloeistoffen en warehouse faciliteiten. Er rijden momenteel 15 speciaal aangepaste vrachtauto’s voor het vervoer van vloeibare meststoffen. Bovendien verzorgt Van Staalduinen het afvullen, ompakken, filtreren en separeren van vloeistoffen. Transportbedrijf Gebr. Van Staalduinen B.V. is omstreeks 1918 gestart door de grootvader van de huidige directie. Via zijn zoons die het bedrijf sterk hebben uitgebreid, is de onderneming sinds 1985 in handen van de huidige directie.
In totaal heeft Van Staalduinen B.V. 50 voertuigen, waaronder 34 Scania’s. Het bedrijf is continue bezig met innovatie om een constant niveau van hoogwaardige, kwalitatieve diensten te kunnen bieden. Deze rode draad door het bedrijfsbeleid van Van Staalduinen sluit naadloos aan op die van Scania. Naast het gunstige brandstofverbruik, de uitstraling van de organisatie en het merk, is dit voor Van Staalduinen dan ook de reden geweest om wederom voor Scania te kiezen. De Scania is afgeleverd in nauwe samenwerking met de vestigingen van Scania in Honselersdijk en Maasdijk.
Ja, via worktrans kan het geloof ik gratis, maar dan meot je verplicht een aantal uur voor hun werken.quote:Op donderdag 2 februari 2006 15:32 schreef Richard_Zutphen het volgende:
Hoe hebben jullie je vrachtwagenrijbewijs behaald?
Ik bedoel financieel.
Ik wil ook erg graag mijn c+e gaan halen maar die kosten...
Is er nog een andere manier dat je het vergoed ofzo krijgt???
Tuurlijk, wat denk je zelfquote:Op zondag 5 februari 2006 16:16 schreef hallo_mensen het volgende:
http://www.magicfair.nl/s(...)deshow_logistics.htm
[afbeelding]
©MagicFair
Iemand deze trucks al gezien ? !
Die zie je toch constant rijden die splits-opleggers? Ik zal er volgende week enkele maken als ik in de Antwerpse dokken zit, is wel maar met m'n gsm maar geeft wel nog een goeie kwaliteit hoorquote:Op donderdag 23 februari 2006 22:14 schreef Alexxxxx het volgende:
je bedoelt zon splits-oplegger? dara ben ik nog steeds nara op zoeknog geen enkele doto van
Zonet een vriend/kennis langs geweest met de vraag of ik een stuk over zn vrachtwagens wil schrijven plus foto's maken, en dat word dan in de Transmobiel, het beste tijdschrift ter wereld, gepubliceerdBlij is
T gaat om een DAF 3300 Space Cab en een bedford
klassiekersquote:Op maandag 27 februari 2006 20:46 schreef Alexxxxx het volgende:
WOw, een tekening van Peter Zadelaar zonder egel, kamikazepiloot, spin, fles drank en politie-zeppelin
Ik heb hem er nog niet op, ritje naar veghel staat wel in de planning.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 17:40 schreef pieter_pontiac het volgende:
Heeft er ook iemand een foto van de gele Peterbilt van de Jumbo supermarkt?
Die zag ik daar gister op het terrein in Veghel staan.
dan kom je wel ff bij opa klonk langsquote:Op vrijdag 3 maart 2006 20:28 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik heb hem er nog niet op, ritje naar veghel staat wel in de planning.
Maar als het goed is moet hij hier tussen staan
Als ik met mn twee Friese collega-fotograven ben: dat wil je nietquote:
Heelrijk toch?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 15:40 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:
Laat Daf maar es met een helemaal nieuw model komen, in plaats van zo'n ver-evolutioneerde 95.
Ik heb er niks op tegen, ik heb hier een poster op mijn kamer van een van de DAF 95-500 (Ik weet zo niet hoe oud die is, minstens 10 jaar denk ik) maar ik vind die 105 toch qua uiterlijk al een hele verbetering.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 15:40 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:
Laat Daf maar es met een helemaal nieuw model komen, in plaats van zo'n ver-evolutioneerde 95.
Dan hangt die poster al vanaf dat 1994 op mijn kamer, want die heb ik gekregen bij de introductie van dat dingquote:Op zaterdag 4 maart 2006 15:54 schreef Alexxxxx het volgende:
de 95 met 500 pk cummins motor is tegelijk met de Super Space Cab uitvoering in 1994 geïntroduceerdPrecies toen ik begon met verzamelen
Gauw de deur weer dicht en een blokje om alles overstapelen om te zorgen dat ze het toch nog accepterenquote:Op zaterdag 1 april 2006 23:33 schreef Klonk het volgende:
gelukkig wel achterin, heb een keer zoiets vooraan gehad
dat ging bij mij wat moeilijk, was een lading verse potplanten en ze zaten niet echt meer in een potquote:Op zaterdag 1 april 2006 23:36 schreef pieter_pontiac het volgende:
[..]
Gauw de deur weer dicht en een blokje om alles overstapelen om te zorgen dat ze het toch nog accepteren
Dat vind ik het voordeel van rijden met zeecontainers, deur dicht - zegel erop en gáááás deropquote:Op zaterdag 1 april 2006 23:42 schreef Klonk het volgende:
ja, ik vond dat het echt grootste nadeel van bloemen en planten vervoer, stond op smalle karretjes helemaal tot aan het plafond en dan alleen met van die stangen vastgezet, ik schrok me kapot als ik een bonk uit de trailer hoorde....
hahaquote:Op maandag 10 april 2006 21:17 schreef Klonk het volgende:
zo min mogelijk
maar ik geloof iets van 5 ofzo.
Nee, want die bestaan niet.quote:Op donderdag 13 april 2006 21:54 schreef Scalle-- het volgende:
Alex, heb jij toevallig foto's van oude longline's? De hoekige modellen dus nog
Bijna Klonk, verleng de cabine nu nog en je hebt wat ik bedoelquote:
Inderdaad ja dat zocht ik inderdaadquote:
Mwah, er rijden een paar Amerikaanse Volvo's in België rond ja. Die zijn dus niet verlengd, maar lijken dat in de ogen van de niet-kenner wel.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:01 schreef Scalle-- het volgende:
[..]
Inderdaad ja dat zocht ik inderdaadVan een collega gehoord dat er verlengde Volvo's rondrijden in België ook.
Het is wel leijk gedaan zeg, die lijnen lopen heelniet door.quote:
Bedoel je nu de gewone NH of de nieuwere VN's?quote:Op zondag 7 mei 2006 12:33 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Mwah, er rijden een paar Amerikaanse Volvo's in België rond ja. Die zijn dus niet verlengd, maar lijken dat in de ogen van de niet-kenner wel.
Ik bedoel zowel de VN's, waar een aantal vijn zijn gekocht in België onlangs, als de wat oudere, nog op White gebaseerde modellenquote:Op zondag 7 mei 2006 13:27 schreef Scalle-- het volgende:
[..]
Bedoel je nu de gewone NH of de nieuwere VN's?
Nog een leuke foto gevonden van het dashboard van een Peterbilt...
[afbeelding]
Probeer daar maar eens het juiste schakelaartje op te vinden
De VN heb ik nog niet gezien, de oudere kom je regelmatig tegen hier in België.quote:Op zondag 7 mei 2006 13:28 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik bedoel zowel de VN's, waar een aantal vijn zijn gekocht in België onlangs, als de wat oudere, nog op White gebaseerde modellen
Amerikaanse Ford semi-frontstuur uit de jaren '50quote:Op maandag 5 juni 2006 19:54 schreef bleiblei het volgende:
Voor de vrachtwagen kenners, dit staat schuin tegenover mijn flatje:
[afbeelding]
[afbeelding]
Wie weet wat het is? (Ik denk dat ik het merk weet, maar dat verklap ik nog even niet)
Hehe, ik werk in de potplanten, ik vul die dingen dagelijks (als ik aan het werk ben, tuinder zijn in mn bijbaantje). Ik rij ook wel is mee met een collega van me, naar de veiling, maar die geeft er ook niets om, wat er in zn bak gebeurd. Je hoort alles bonken en knallen daarachterinquote:Op zaterdag 1 april 2006 23:52 schreef Klonk het volgende:
dat voerden wij dus aan, kweker-veiling, veiling-kweker
dit zijn de karren waar ik het over heb, de CC karren (ook wel bekend als deense karren)
[afbeelding]
dingen hebben ook nog eens statiegeld, dus alles wat je leverde moest je ook weer meenenem aan lege karren, dus je liep de hele dag met de ruimte te worstelen of je was die dingen af aan het breken en tot 1 aan het maken, god wat ben ik blij dat ik dat niet meer doe
Rare lzv van Wematrans. Ik zie hem wel vaker rijden, maar nu ik die foto eronder zie, zie ik pas wat er 'raar' aan is. Normaal is een LZV motorwagen + trailer, hier anderzom :/quote:
ik gaf juist wel iets om wat er in de bakl gebeurde, als je winkels bevooraadt kun je het niet hebben dat de halve lading naar z'n grootje gaat...quote:Op woensdag 7 juni 2006 15:42 schreef dubidub het volgende:
[..]
Hehe, ik werk in de potplanten, ik vul die dingen dagelijks (als ik aan het werk ben, tuinder zijn in mn bijbaantje). Ik rij ook wel is mee met een collega van me, naar de veiling, maar die geeft er ook niets om, wat er in zn bak gebeurd. Je hoort alles bonken en knallen daarachterin. En inderdaad, wij zijn zeer goed in het zo hoog mogelijk vullen, zo vol mogelijk, van Denen
![]()
![]()
Tja wij rijden veel naar de veiling, of van één tuin naar een andere, maar dan staat die bak helemaal vol, halve ritten doen we nauwelijks aan. Maar ik begrijp je ergernis, als ik hem zo mag noemen, over CC-containers.quote:Op woensdag 7 juni 2006 15:56 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik gaf juist wel iets om wat er in de bakl gebeurde, als je winkels bevooraadt kun je het niet hebben dat de halve lading naar z'n grootje gaat...
Een DVD speler vraagt niet zo heel veel stroom.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:23 schreef pieter_pontiac het volgende:
heeft er hier toevallig ienamd een mobiele DVD-speler in de vrachtwagen?
Ik heb er een gekocht, moet alleen nog een omvormer hebben van 24 naar 12 volt, via de sigaretteplug.
Waar kun je deze goedkoop krijgen, en hoezwaar moet ie wezen?
De LZV van Zandbergenquote:Op maandag 12 juni 2006 21:00 schreef dubidub het volgende:
[afbeelding]
What the fuck @ drie achterassen?
Hij snapt vast niet dat het een trekker + trailer + wipkar isquote:Op maandag 12 juni 2006 21:35 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
De LZV van Zandbergen
Wat is je vraag precies?
kenteken even checken op rdw.nl dan he?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 12:23 schreef bleiblei het volgende:
Ow Alex, ik weet trouwens vrijwel zeker dat het een Chevrolet moet zijn, die ouwe truck. Logo op de neus is ook een chevrolet logo en ik kan me haast niet voorstellen dat ze een chevroletlogo op een Ford of Marmon truck plakken.
quote:Op dinsdag 13 juni 2006 12:21 schreef glasbak het volgende:
[..]
Hij snapt vast niet dat het een trekker + trailer + wipkar is![]()
je maakt vrienden op V8powerquote:Op dinsdag 13 juni 2006 12:21 schreef glasbak het volgende:
[..]
Hij snapt vast niet dat het een trekker + trailer + wipkar is![]()
quote:
Wim deelt de balken niet uitquote:Op donderdag 15 juni 2006 19:29 schreef glasbak het volgende:
[..]
![]()
![]()
Breek me de bek niet open![]()
Ik had allang al zo'n rode kut balk verwacht van Wim van den Brink, maar nog steeds niet![]()
spamquote:Op zaterdag 8 juli 2006 23:51 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Als je deze dame haar hele lichaam wilt zien, en meteen de 450 vrachtwagenfoto's die ik vandaag op het Mega Trucks festival heb gemaakt er bij, dan doe je er goed aan om hier even te klikken...
Hmmm, goed dat je het zegt, daar moet even een modje naar kijken, kan echt nietquote:
Alex die door jou genoemde Magirus is toch echt een International,quote:Op zaterdag 4 maart 2006 15:43 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Heelrijk toch?Kreng is gewoon al sinds 1987 in productie
En pas het derde type cabine dat ze gebruiken sinds oprichting in 1950
![]()
(de 2600 en ingekochte cabine's (club van vier, wagenmakerscabines, Renault Midlum, Cabtec en Magirus torpedo) niet meegerekend)
Nee. De N2600 was op basis van de International Paystar, de N2800 had een Magirus cabine.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:04 schreef verzameldirk het volgende:
[..]
Alex die door jou genoemde Magirus is toch echt een International,
die heeft ooit nog een belang van 25% in DAF gehad![]()
vraagje Alexquote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:07 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nee. De N2600 was op basis van de International Paystar, de N2800 had een Magirus cabine.
Lion toys heeft wel meer schaamodelletjes van Dafs uitgebracht hoorquote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:17 schreef verzameldirk het volgende:
[..]
vraagje Alex
dat schaalmodelletje van lion toys, de gele kipper is dat nu een paystar of een
magirus cabine, kun je beide wagens eens posten. of my mailen
de kipper is een 2800 dus..... ik dacht toch echt een paystar![]()
![]()
Dat is geheel correct. Het andere nog bestaande exemplaar (zijn er maar 7 of 8 gebouwd) heb ik btw ook op de fotoquote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:31 schreef Klonk het volgende:
Die staat in Venlo bij de locale daf Dealer tegenover het werk van mijn vriendin
Een heleboel. Maar er zijn er maar 250 stuks in de Benelux gebeleven, was puur een exportmodel. Die 250 stuks stonden al klaar naast de fabriek, maar teon werd de order alsnog gecancelled..... Dus toen maar hier verkocht. Verklaart ook waarom alle N2800's hier in de basis vrijwel gelijk zijn (6x4 met dezelfde chassislengte).quote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:51 schreef Bartholomeus het volgende:
Hoeveel zijn er van de N2800's gebouwd eigenlijk? Ik wist wel dat de oplage beperkt was, maar hóe beperkt dus
Op de cabine na 100% DAF inderdaadquote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:10 schreef Bartholomeus het volgende:
Aha, maar de N2800 is dus wel degelijk een echt daf product (op de cabine na) en niet een gerelabeled iets?
Buiten Nederland werden ze uiteraard gewoon als International verkocht.... En in NEderland was de markt gewoon te klein, ze waren veel en veel te groot. Logisch dat ze dan ook allemaal bij de Hoogovens reden.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:13 schreef Bartholomeus het volgende:
Weet je ook waarom er maar zo weinig N2600's gemaakt zijn dan? Verkocht slecht ofzo?
Voor hedendaagse begrippen zijn ze een redleijk normaal formaat ja... Maar destijds waren ze enorm. Vergeet niet dat een bestelwagen van nu meer mee kan nemen dan een middelgrote vrachtwagen van toen he?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:26 schreef Bartholomeus het volgende:
Zo groot zien ze er anders nieteens uit op de foto?
Ik ben nog jong en onverdorvenquote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:32 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Voor hedendaagse begrippen zijn ze een redleijk normaal formaat ja... Maar destijds waren ze enorm. Vergeet niet dat een bestelwagen van nu meer mee kan nemen dan een middelgrote vrachtwagen van toen he?
Ik ben jongerquote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:46 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Mja, ik ben ook nog jong, maar wel erg geïnteresserd in ons gemotoriseerde verleden.
Klopt. Dingen zijn niet kapot te krijgen he?quote:Op zondag 30 juli 2006 00:04 schreef Klonk het volgende:
er rijdt toch ook een N voor Jansen ?
die gast die er nu op rijdt kreeg een tijdje geleden de keuze, een nieuwe of we gaan deze nog een keer renoveren, die gast heeft airco in z'n Nquote:Op zondag 30 juli 2006 00:05 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Klopt. Dingen zijn niet kapot te krijgen he?
Klopt, in 1981 deed DAF voor het eerst mee, was leuk, maar niet leuk genoeg, in 1982 twee N2800's ingezet, Jan de Rooy gvraagd te gaan rijden (deed al goede zaken met Daf personenwagens in Rallys), en meteen maar de Dakar gewonnen.quote:Op zondag 30 juli 2006 00:08 schreef Klonk het volgende:
en het was volgens mij ook een van de eerste Dakar trucks van de Rooy
omdat dat een feest is voor ehmmm, domme boerenquote:Op zondag 30 juli 2006 00:12 schreef Alexxxxx het volgende:
En waarom zijn jullie dit weekend niet op Assen?
ja, ergens uit Brabant, ben de plaats ff kwijt.quote:Op zondag 30 juli 2006 00:14 schreef bleiblei het volgende:
Jansen van het sloopbedrijf Jansen?
dezequote:Op zondag 30 juli 2006 00:14 schreef bleiblei het volgende:
Jansen van het sloopbedrijf Jansen?
Nuenenquote:Op zondag 30 juli 2006 00:15 schreef Klonk het volgende:
[..]
ja, ergens uit Brabant, ben de plaats ff kwijt.
slecht geinformeerdquote:Op zondag 30 juli 2006 00:16 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
deze![]()
Dat 3300 bordje is nep btw, de N3300 heeft nooit bestaan.
Ah, dan hebben ze er zelf mee lopen prutsen..quote:Op zondag 30 juli 2006 00:18 schreef Klonk het volgende:
[..]
slecht geinformeerd
de nieuwe motor die erin zit heeft er voor gezorgd dat ie geen 2800 kon heten, weet het preciese ff niet meer.
jaquote:Op zondag 30 juli 2006 00:19 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ah, dan hebben ze er zelf mee lopen prutsen..
Ze zitten ook in Eindhoven (Acht) naast het spoor. Doen ze voornamelijk huisvuiltransport en ik meen vroeger puin opslag.quote:Op zondag 30 juli 2006 02:03 schreef area51 het volgende:
Jansen heeft er zelfs 3, 1 trekker met aangebouwd hondenhok, en 2 6x4 kippers.
Ze hebben ook nog een aantal YA4440 met kiperbak en afzetbak, zijn alleen maar in de Jansen kleuren gespoten nachtverlichting en takkenrek zitten er nog gewoon op.
Ze zitten in Nuenen, Son en Geldrop en zijn ook eigenaar van Brekelmans en voor de helft van DTG,
die alles vervoeren voor Bavaria.
Wat een idiootquote:Op zondag 13 augustus 2006 18:02 schreef Klonk het volgende:
ik kwam net dit filmpje tegen
http://video.google.nl/videoplay?docid=-7128028348558010874
Die heb ik al wel eens gezien, wel cool filmpje.quote:Op zondag 13 augustus 2006 18:02 schreef Klonk het volgende:
ik kwam net dit filmpje tegen
http://video.google.nl/videoplay?docid=-7128028348558010874
Jup, stront varen.quote:
Ja dat is alles bijna tegenwoordig, maar ik vind het een goed programma, metquote:Op zondag 13 augustus 2006 21:51 schreef Klonk het volgende:
net als alle autoprogramma's in Nederland, commerciele bagger
1- Er staat Scania opquote:Op zondag 13 augustus 2006 19:50 schreef Diemietuhriej het volgende:
[[url=http://xs204.xs.to/xs204/06320/DSC01052.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs204.xs.to/xs204/06320/DSC01053.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs204.xs.to/xs204/06320/DSC01054.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs204.xs.to/xs204/06320/DSC01055.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
Hier trouwens de vrachtwagen waar mijn vader op rijdt.
V8, Full options.![]()
Een vraag waarop ik het antwoord wel wist.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |