abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31875708
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 14:41 schreef M5 het volgende:

[..]

Deze is leuker

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ben er ééntje een keer tegen gekomen op de openbare weg in omgeving van Vliegbasis Woensdrecht (had ze al eerder gezien in actie op Gilze-Rijen). Die dingen zijn gaaf .
Dacht je nu echt dat ik die neit op de foto had?

klik
pi_31876595
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 14:26 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Nee. HEt is begonnen dat ik geowon low budget modelltejs verzamel. Tekno's en zo zijn me veel te duur, ik geef mn geld liever uit ana boeken. Maar toch wat leuke versiering in de werkkamer willen he En dan er pas later achter komen dat die dingen u al poepveel waard zijn, en over een paar jaar onbetaalbbaar Ja, dan koop je er wel meer. Sandra koopt op dezelfde manier My LIttle pony's op dezelfde rommelmarkten, somd van het zusje van de autoverkopertjes... Voor 50 cent kopen, en ze dan op marktplaats zien staan voor 30 euro. Maar verkopen doen we beide (nog) niet.
Ik heb nog een plank vol staan met dat soort zut.. een aantal wel volledig afgeragd, maar dat terzijde, ik heb alleen geen idee hoe ik op Ebay of wat dan ook zou moeten zoeken..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
  dinsdag 1 november 2005 @ 20:25:26 #103
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_31876730
Wat is eigenlijk het (uiterlijke) verschil tussen de Scania 2 en 3 serie?
Volgens mij hadden ze indertijd beter de term 3-serie voor de Streamline kunnen bewaren...
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
pi_31876761
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 20:25 schreef pieter_pontiac het volgende:
Wat is eigenlijk het (uiterlijke) verschil tussen de Scania 2 en 3 serie?
Volgens mij hadden ze indertijd beter de term 3-serie voor de Streamline kunnen bewaren...
Ik dacht dat de 3-serie juist de streamline was..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_31877192
uiterlijk is er geen verschil. behalve dan dat de 3 serie inderdaad ook als stremer leverbaar was... de 3 serie heeft op een gegeven moment wle en iets gewijzigde grille gekregen, maar de eerste 3 series waren uiterlijk gelijk aan de laatste 2 series. Wat mij betreft hadden ze de term ook bewaart, maar het gaat bij de scania typenummering nu eenmaal vooral om de motoren.
pi_31975743
Als je het over gedrochten hebt, die streamliners
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_32011477

Merk en type: Mercedes-Benz Econic
Eigenaar: Smink Hoevelaken
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Utrecht: Veemarkthallen
Datum: oktober 2001
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen tijdens de Mack- en speciaal transportdag
pi_32013873

Merk en type: Volvo VN660 op basis van een FH
Eigenaar: Grollitsch
Land van herkomst: Oostenrijk
Locatie: Assen: TT-circuit
Datum: juli 2000
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: truck is door Ematra omgebouwd, zowel te gebruiken als bergingstruck als zwaar transport trekker
pi_32544291
wat houdt het nu in als je op onderstaande site genoemd word?

http://www.niwo.nl/pages.php?paginacode=157
pi_32544344
quote:
Op donderdag 24 november 2005 19:02 schreef Alexxxxx het volgende:
wat houdt het nu in als je op onderstaande site genoemd word?

http://www.niwo.nl/pages.php?paginacode=157
Die bedrijven mogen geen beroepsvervoer meer verrichten.
pi_32544398
quote:
Op donderdag 24 november 2005 19:04 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

Die bedrijven mogen geen beroepsvervoer meer verrichten.
En wat houdt dat precies in? Wat mogen ze dan wel?
  donderdag 24 november 2005 @ 19:10:58 #113
87885 RoGaM
Mercedes-Benz
pi_32544512
Me opa staat er ook tussen! J.C. Koster Rotterdam. Hij is gestopt met zijn bedrijf, failliet laten verklaren volges mij.
pi_32545232

Deze jongen staat er ook tussen.. en verder nog een oude kennis van me, die ik een paar jaar geleden uit het oog ben verloren, maar zijn berdrjf word nog wel genoemd in een lijst met bedrijven uit Doetinchem
pi_32846255
Poolse chauffeurs

De laatste paar jaren horen we erg veel over het ‘probleem’ van de Poolse chauffeurs. Volgens mij is dit probleem enorm opgeblazen. Laten we even een paar dingen op een rijtje zetten.

Waarom denken we dat er een Pools chauffeurs probleem is? De meeste mensen in de transportwereld zullen het in de Truckstar lezen. De Truckstar? Ja, je weet wel, dat blaadje wat eind jaren ’70 is opgezet door een paar mensen met pure passie voor vrachtwagens, maar wat langzaam maar zeker is verworden tot een commerciële schim van wat het ooit was, onder de bezielende leiding van Bertus Roosendaal. Deze olijk ogende dwerg, dezelfde die ook altijd de opruiende stukjes tekst schrijft op pagina 3, is al weer een hele tijd de hoofdredacteur van Truckstar. Hoofdredacteur houdt in dat je er voor zorgt dat er op het moment van de deadline genoeg verhalen zijn. De leukste dingen doet hij dus zelf. Behalve als hij naar het buitenland moet, dan moet zijn Fryske vriend Iep van der Meer mee, want meneer Roosendaal durft niet alleen naar het buitenland. En dit is dus dezelfde man die de lijsttrekker is van de Anti Poolse Truckers Partij. Opvallend, want je kunt veel van Bertje zeggen, maar niet dat hij een trucker is. Hij heef zijn groot rijbewijs bijvoorbeeld pas gehaald nadat hij hoofdredacteur werd bij de Truckstar.
Waarom schrijft deze man zulke negatieve verhalen over Polen? Om de waarheid te verkondigen? Ik denk het niet. Volgens mij is ieder artikel van zijn hand een open sollicitatie naar de Telegraaf, de krant die er trots op is meer onzin te verspreiden dan waarheden.

Wat doe je als je een probleem met iemand hebt? De Neanderthalers onder ons gaan wild om zich heen slaan. De mensen met wat meer verstand gaan over het algemeen de dialoog aan. “Ja, maar een Pool kan geen Nederlands”. Klopt vaak. Maar iedere Pool krijgt op school Frans en Engels, en ze hebben zichzelf vaak Duits aangeleerd. Precies de drie talen die wij hier ook op school krijgen. Communicatie hoeft dus niet moeilijk te zijn. Toch heb ik nog nooit een Nederlander met een Pool zien discussiëren op het grootste Poolse transportforum, http://www.wagaciezka.com , terwijl daar nota bene een speciale afdeling voor buitenlanders is. Ikzelf ben daar wel lid. En ik moet zeggen, ik word op weinig plekken op het internet zo vriendelijk behandeld als op dit Poolse forum. Mijn ervaring is dat de mensen hier erg aardig en behulpzaam zijn.

En dan is er nog het verhaal dat de Polen minder hard werken. Ikzelf heb geen Polen in dienst, dus kan daar niet over oordelen. Wel heb ik bij de Nederlandse overheid gewerkt, en ik moet zeggen: ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die nog minder hard werken als een Nederlandse ambtenaar… Maar stel ,dat dit toch zo is, dan is hier een duidelijke verklaring voor. Een stukje geschiedenis:
In 1945 word Polen bevrijd uit de klauwen van de besnorde Jodenhater, Adolf Hitler. De Europese regeringsleiders vonden dit een leuke gelegenheid om eens met de kaart van Europa te knoeien. Om ons op Polen te blijven richten: Dat werd doodleuk een stuk opgeschoven. Een stuk Duitsland werd plotsklaps Polen, en een heel deel van Polen was ineens de Sovjet-Unie. Om over Pruisen nog maar te zwijgen. Een grote volksverhuizing kwam op gang, en omdat de heren regeringsleiders toch lekker bezig waren om de boel te ontregelen, werd meteen het communisme maar ingevoerd.
En daarmee komen we bij de kern van het probleem. Want bij het communisme bestaat geen werkloosheid. Waar dankzij de relatieve welvaart, zijn er teveel mensen op aarde, en is er dus ook niet genoeg werk. Wat moet je dan doen als werknemer? Dan werk je wat langzamer. En als er in je genen als 50 jaar zit ingebakken dat je niet zo vlug moet werken, omdat je anders voor werkloosheid zorgt, tsja, dat haal je er niet van de ene op de andere dag uit.

Maar verplaats je eens in de situatie van een Pool. Je bent lekker aan het werk, thuis heb je een vrouw en kinderen. Vrijdagmiddag parkeer je je truck op het terrein van je baas. Je ziet je chef al sip kijkend op je aflopen. Hij vertelt je dat je maandag niet meer hoeft te komen. Iemand uit Oekraïne is bereid gevonden om jou truck te besturen. Daar zit je dan. Thuis. De vrouw boos, de kinderen honger. Drie jassen aan, want de gasrekening kun je niet meer betalen. Ineens gaat de telefoon. Een meneer van Vos Logistics. Dat bedrijf ken je wel, je hebt die mooie trucks vaak genoeg zien rijden, ze hebben immers een van de grootse bedrijven uit je land overgenomen. De meneer aan de telefoon bied je aan dat je ook op zo’n mooie truck mag rijden. Een hle verbetering in vergelijking met de Jelcz waar nu die Oekraïner op rijdt! En als klap[ op de vuurpijl hoor je ook nog eens dat je loon vier keer zo hoog is als eerst. Toch twijfel je nog. Maar als je in de hongerige ogen van je jongste zoontje kijkt weet je het… Ik ga weer sturen.
  maandag 5 december 2005 @ 21:24:58 #116
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_32846500
tja, noem me een zeur, maar als ik zie hoeveel nederlandse bedrijven er ondertussen met buitenlandse kentekens rondrijden (Vos, Ewals Cargo Care, Raben, Centrum) om maar eens wat te noemen.

dan maak ik me wel zorgen, niet gelijk, er staan op dit moment iets van 400 vacatures voor chauffeurs open, maar wel voor de toekomst, hoezo ?

op dit moment mogen buitenlandse bedrijven nog geen nederlandse distributie doen, over een paar jaar wel, ik hou mijn hart vast.

gelukkig zijn er ook takken van transport waar wij nederlanders onmisbaar zijn (bloemen en planten en koel en vriestransport).

ik misgun niemand een baan, uit welk land je ook komt, maar het word wel tijd om eens heel goed te gaan kijken naar de gevolgen van de marktwerking.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_32866913
Vos: heeft EUTrans overgenomen, een Pools bedrijf met 650 trucks, en alles omgevlagd.
Ewals: tsja
Raben: zat al in Polen voor de val van de muur met een eigen vestiging
Centrum: das meer een Turks bedrijf dan een Nederlands bedrijf ondertussen
  woensdag 7 december 2005 @ 22:32:39 #118
87885 RoGaM
Mercedes-Benz
pi_32904315
Alexxx, wat jij zegt over polen:

bij mij op me werk was laatst tijdje terug een pool, hij had panne met ze actros, zal niet ingaan op de technische details, maar er moest een nieuwe/andere motor in. Wij hadden de diagnose gesteld maar mochten het niet maken want wij waren te duur haha, maar de rekening van het diagnose en alles openschroeven moest betaald worden, de baas van hem zou het overmaken, duurde 3 dagen ofzo, pool mocht niet eerder weg dan dat het betaald was. Dus auto op terrein geduwd en buiten laten staan om te slapen, had weinig tot geen eten bij zich, hebben we hem met de avonddienst een maaltijd gegeven elke dag, is anders ook zo zielig. De beste man praatte alleen geen woord nederlands/engels/duits/frans, hij praatte alleen maar pools! Hoe moet je zo'n man duidelijk maken dat hij niet eerder weg mag voordat zijn baas betaald heeft! Uit pure nood hebben we op internet een vertaalmachine gezocht en daarmee paar dingen duidelijk gemaakt, maar tis toch wel stom van die mensen dat ze naar het buitenland gaan en dan niet eens engels/duits kunnen spreken. Dan krijg je dit soort fratsen.
pi_32905519
quote:
Op woensdag 7 december 2005 22:32 schreef RoGaM het volgende:
Alexxx, wat jij zegt over polen:

-verhaaltje-
Heb je niet alleen met Polen hoor, heb je ook met Italianen en Spanjaarden enzo. In de Antwerpse haven al meermaals meegemaakt dat ze de weg komen vragen en ook niets anders snappen...
pi_32905547
Hm, ja de polen die ik op t net spreek hebben uiteraard allemala http://www.translate.pl/pl.php4
pi_32905564
quote:
Op woensdag 7 december 2005 23:08 schreef Scalle-- het volgende:

[..]

Heb je niet alleen met Polen hoor, heb je ook met Italianen en Spanjaarden enzo. In de Antwerpse haven al meermaals meegemaakt dat ze de weg komen vragen en ook niets anders snappen...
Ik heb het al met brabanders die ik niet versta
  zaterdag 10 december 2005 @ 08:31:50 #122
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_32965030
Hoeveel duitsers kom je tegen die geen enkel woord engels/nederlands spreken? Ik denk dat het 99% van de duitsers is die geen buitenlandse taal machtig zijn.
pi_32965486
quote:
Op woensdag 7 december 2005 23:10 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ik heb het al met brabanders die ik niet versta
Moet je geen fries tegen ons praten .
Hier praten we namelijk gewoon ABN (Of je moet net die ene achtergebleven boer treffen in ed binnenlanden van brabant, okee, dan heb je gelijk).
pi_32968659
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 10:16 schreef blieblie het volgende:

[..]

Moet je geen fries tegen ons praten .
Hier praten we namelijk gewoon ABN (Of je moet net die ene achtergebleven boer treffen in ed binnenlanden van brabant, okee, dan heb je gelijk).
ik had het over de chauffeurs die op ons werk komen. Maar dat zijn geen Brabanders, Veulen ligt in Limburg, excuses dat ik ze verkeerde bevolkingsgroep heb beledigd
  zaterdag 10 december 2005 @ 15:17:53 #125
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_32971643
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 13:24 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

ik had het over de chauffeurs die op ons werk komen. Maar dat zijn geen Brabanders, Veulen ligt in Limburg, excuses dat ik ze verkeerde bevolkingsgroep heb beledigd
en bedankt
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')