Nee. De N2600 was op basis van de International Paystar, de N2800 had een Magirus cabine.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:04 schreef verzameldirk het volgende:
[..]
Alex die door jou genoemde Magirus is toch echt een International,
die heeft ooit nog een belang van 25% in DAF gehad![]()
vraagje Alexquote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:07 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nee. De N2600 was op basis van de International Paystar, de N2800 had een Magirus cabine.
Lion toys heeft wel meer schaamodelletjes van Dafs uitgebracht hoorquote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:17 schreef verzameldirk het volgende:
[..]
vraagje Alex
dat schaalmodelletje van lion toys, de gele kipper is dat nu een paystar of een
magirus cabine, kun je beide wagens eens posten. of my mailen
de kipper is een 2800 dus..... ik dacht toch echt een paystar![]()
![]()
Dat is geheel correct. Het andere nog bestaande exemplaar (zijn er maar 7 of 8 gebouwd) heb ik btw ook op de fotoquote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:31 schreef Klonk het volgende:
Die staat in Venlo bij de locale daf Dealer tegenover het werk van mijn vriendin
Een heleboel. Maar er zijn er maar 250 stuks in de Benelux gebeleven, was puur een exportmodel. Die 250 stuks stonden al klaar naast de fabriek, maar teon werd de order alsnog gecancelled..... Dus toen maar hier verkocht. Verklaart ook waarom alle N2800's hier in de basis vrijwel gelijk zijn (6x4 met dezelfde chassislengte).quote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:51 schreef Bartholomeus het volgende:
Hoeveel zijn er van de N2800's gebouwd eigenlijk? Ik wist wel dat de oplage beperkt was, maar hóe beperkt dus
Op de cabine na 100% DAF inderdaadquote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:10 schreef Bartholomeus het volgende:
Aha, maar de N2800 is dus wel degelijk een echt daf product (op de cabine na) en niet een gerelabeled iets?
Buiten Nederland werden ze uiteraard gewoon als International verkocht.... En in NEderland was de markt gewoon te klein, ze waren veel en veel te groot. Logisch dat ze dan ook allemaal bij de Hoogovens reden.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:13 schreef Bartholomeus het volgende:
Weet je ook waarom er maar zo weinig N2600's gemaakt zijn dan? Verkocht slecht ofzo?
Voor hedendaagse begrippen zijn ze een redleijk normaal formaat ja... Maar destijds waren ze enorm. Vergeet niet dat een bestelwagen van nu meer mee kan nemen dan een middelgrote vrachtwagen van toen he?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:26 schreef Bartholomeus het volgende:
Zo groot zien ze er anders nieteens uit op de foto?
Ik ben nog jong en onverdorvenquote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:32 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Voor hedendaagse begrippen zijn ze een redleijk normaal formaat ja... Maar destijds waren ze enorm. Vergeet niet dat een bestelwagen van nu meer mee kan nemen dan een middelgrote vrachtwagen van toen he?
Ik ben jongerquote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:46 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Mja, ik ben ook nog jong, maar wel erg geïnteresserd in ons gemotoriseerde verleden.
Klopt. Dingen zijn niet kapot te krijgen he?quote:Op zondag 30 juli 2006 00:04 schreef Klonk het volgende:
er rijdt toch ook een N voor Jansen ?
die gast die er nu op rijdt kreeg een tijdje geleden de keuze, een nieuwe of we gaan deze nog een keer renoveren, die gast heeft airco in z'n Nquote:Op zondag 30 juli 2006 00:05 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Klopt. Dingen zijn niet kapot te krijgen he?
Klopt, in 1981 deed DAF voor het eerst mee, was leuk, maar niet leuk genoeg, in 1982 twee N2800's ingezet, Jan de Rooy gvraagd te gaan rijden (deed al goede zaken met Daf personenwagens in Rallys), en meteen maar de Dakar gewonnen.quote:Op zondag 30 juli 2006 00:08 schreef Klonk het volgende:
en het was volgens mij ook een van de eerste Dakar trucks van de Rooy
omdat dat een feest is voor ehmmm, domme boerenquote:Op zondag 30 juli 2006 00:12 schreef Alexxxxx het volgende:
En waarom zijn jullie dit weekend niet op Assen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |