Maar natuurlijk. FF topics zijn stiekem Square Enix topics.quote:Op zondag 25 september 2005 19:51 schreef Strolie75 het volgende:
FFMaar eerst DQVIII! Daar mogen we hier toch ook over praten?
Maseki is dus een soort energiebron? Lees ik daar dat ze maseki ook voor Airships gaan gebruiken? Misschien bestuurbare Airships is FFXII? Dat zou ik erg tof vinden. Square Enix moet dat echt in FFXII verwerken. Het is altijd tof om met je Airship geheime gebieden in de overworld te ontdekken.quote:Final Fantasy XII, the new character is named Ramon, a boy who looks like a girl in the first glance. He joins Vaan's party to search for the magic stones named Maseki.
Maseki contains energy that can be used as the source of power in daily livings. Vehicles and airship can be powered by Maseki as well; think of Maseki as oil in reality. Many countries were at war to acquire the ownership of Maseki mines. A legend said there exists a special type of magic stone called Bamaseki, which is capable to absorb the power of other Maseki; Bamaseki was said to be the source of disasters.
FFX....een van mijn favoriete RPG's ooit.quote:Op zondag 25 september 2005 20:00 schreef BMH het volgende:
FF X of FFX-2?
Welke is het meest geschikt voor mij? FF X heb ik een tijdje gespeeld midden in het spel. FFX-2 vond ik afschuwelijk door die spice-girls sfeer. Maar ik ben open-minded en wil graag de beste spelen.
Als je dat leuk vindt moet je Skies of Arcadia een gamen.quote:Op zondag 25 september 2005 20:03 schreef PandorasBox het volgende:
Maseki is dus een soort energiebron? Lees ik daar dat ze maseki ook voor Airships gaan gebruiken? Misschien bestuurbare Airships is FFXII? Dat zou ik erg tof vinden. Square Enix moet dat echt in FFXII verwerken. Het is altijd tof om met je Airship geheime gebieden in de overworld te ontdekken.![]()
Ik heb ook nog zo'n oude grote PS2, dus misschien is zo'n mooie kleine erbij ook wel leukquote:Het (laten) ombouwen van je console is best duur... Om die reden (om omdat de Slimline erg geil is) heb ik er gewoon een bij gekocht
Radiata Storiesquote:Op maandag 26 september 2005 00:11 schreef Notorious_Roy het volgende:Final Fantasy
Squenix
RPG's
Buiten DQVIII en FFXII ben ik nog zeer geinteresseerd in Grandia III van Square-Enix. Hebben ze nog meer in petto?
quote:Op maandag 26 september 2005 12:08 schreef H.Flick het volgende:
Oh ja, die komen ook veel te laat hier. Dat was ik even vergeten.
Ik ga nu de PStwo bestellen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enfin, ik had meer van het verhaal verwacht, maar het ziet er wel allemaal ontzettend bruut uit. Die motor en die uitelkaar klapbare zwaarden van Cloud! Wat een bikkel.
bronquote:Dirge of Cerberus: Final Fantasy VII JAP Termin
28.09.05 - Square Enix gibt bekannt, dass Dirge of Cerberus: Final Fantasy VII im Winter 2005/2006 in Japan erscheinen wird.
Mijne ook maar ik heb nog steeds geen idee wat voor een game ik moet verwachtenquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 17:47 schreef Strolie75 het volgende:
Yuffie
Interesse in deze game is opeens met 100% gestegen!
Soort Devil May Cry geloof ik.quote:Op zondag 2 oktober 2005 10:00 schreef Chocobo het volgende:
Mijne ook maar ik heb nog steeds geen idee wat voor een game ik moet verwachten
Hoop niet zo moeilijkquote:
quote:In de tussentijd kunnen role-playing fans zich bezig houden met een gigantische Final Fantasy XI beta test voor de Xbox 360. Volgens Bach zal de test zo groot zijn dat elke Xbox 360 eigenaar de optie zal hebben deel te nemen. Een harddrive is echter wel vereist voor het spelen van FFXI.
http://games.fok.nl/news.php?newsid=6660
Mij ook niet, maar dat kwam vooral door de setting. Een game als Ninja Gaiden vond ik wel geweldig.quote:Op zondag 2 oktober 2005 10:38 schreef Chocobo het volgende:
Hoop niet zo moeilijkDMC zelf heeft me nooit echt getrokken !
Grandia III trekt me het meeste van deze gamesquote:Op maandag 3 oktober 2005 09:34 schreef Notorious_Roy het volgende:
Grandia III vs Tales of Legendia vs Shadow Hearts 2:
http://www.ga-forum.com/showthread.php?t=65557
Leuk stuk om te lezen.
Shadow Hearts 2? 2 was toch Covenant? Dit is 3.quote:Op maandag 3 oktober 2005 09:34 schreef Notorious_Roy het volgende:
Grandia III vs Tales of Legendia vs Shadow Hearts 2:
http://www.ga-forum.com/showthread.php?t=65557
Leuk stuk om te lezen.
Tjonge jonge wat ziet dat er goed uit zegquote:Op donderdag 13 oktober 2005 15:09 schreef PandorasBox het volgende:
Een paar nieuwe, maar onduidelijke, FFXI scans:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vraag me af wat je met die pompoenhoofd monsterje moet doen. Ik zie ook zijn kaart. Een soort missie om hem te vinden ofzo?
Wie kan hier Japans lezen?![]()
Ja. Als het om Final Fantasy gaat, dan gooit Square Enix echt alles overboord. Mooie art-design en ERG veel detail.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 15:51 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Tjonge jonge wat ziet dat er goed uit zeg
Ik vond X echt om bij in slaap te vallen, moet alleen Sin nog afmaken maar trek het echt niet. (ok, nu ga ik hier gelynched worden, maargoedquote:Op maandag 26 september 2005 00:22 schreef behAARD het volgende:
Iemand al Advent Children gezien?![]()
FFX is idd veel leuker dan FFX-2. Ik krijg alleen die ultieme wapens maar niet!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben nu X-2 aan het spelen en die vind ik veel leuker. Neemt zichzelf niet serieus, geniale vijanden ( doen me qua stompzinnigheid denken aan team rocket uit pokemon) en veel meer vrijheid in wat je wilt doen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
Stop talking. Bij Sin begint het pas... (bij wijze van spreke) Het einde is fantastischquote:Op zondag 23 oktober 2005 00:47 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ik vond X echt om bij in slaap te vallen, moet alleen Sin nog afmaken
Ik weet al wat er gebeurt, vriend van me die het wel heeft uitgespeeld en er wel helemaal lyrisch over is heeft me al verteld wat er nog komt.quote:Op zondag 23 oktober 2005 00:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Stop talking. Bij Sin begint het pas... (bij wijze van spreke) Het einde is fantastisch![]()
![]()
![]()
Ja... dat kan.quote:Op zondag 23 oktober 2005 00:47 schreef ethiraseth het volgende:
Ben nu X-2 aan het spelen en die vind ik veel leuker.
Laten we het hopen, dan wordt het mijn GOTY!quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 02:35 schreef Notorious_Roy het volgende:
FF XII gaat episch worden! Het zou misschien wel deel 7 kunnen overtreffen qua diepgang in het verhaal
Dat is correct.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 15:58 schreef Hellrazor het volgende:
alle final fantasy's behalve x en x-2 hebben tog een aparte verhaallijn ?
Van achter nemen en niet de fout maken om rond te voelen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 01:11 schreef PandorasBox het volgende:
[afbeelding]
Dit moet dus een MAN voorstellen?![]()
Laat ik nou een FFVII fan zijn! Cloud Rules en Tifa is geilquote:@behAARD:
FFVII Advent CHildren is geweldig. Als non-fan kan hij een beetje vaag overkomen. Maar als je een FFVII-fan bent is dit een dream come true.![]()
Ik kan niet anders dan het daar mee eens zijnquote:Op vrijdag 4 november 2005 20:59 schreef behAARD het volgende:
[..]
Laat ik nou een FFVII fan zijn! Cloud Rules en Tifa is geil![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een korreltje zout soms best te pruimen!
In 2006 lees ik minder spoilertags!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inderdaad misschien geen geweldige film voor non FFVII kenners, maar voor de kenner is het een geweldige film.
*Blijft geduldig wachten op de nieuwe spinoff en FFXII...
quote:Op vrijdag 4 november 2005 23:56 schreef xienix84 het volgende:Als mensen CG films houden, is dit hoe dan ook een must. Dit is een FF-film zoals Final Fantasy bedoeld isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inderdaad misschien geen geweldige film voor non FFVII kenners, maar voor de kenner is het een geweldige film.
*Blijft geduldig wachten op de nieuwe spinoff en FFXII..., dus bij enig positief gevoel bij één of andere Final Fantasy gerelateerde game is dit een honderd procent aanrader
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een korreltje zout soms best te pruimen!
In 2006 lees ik minder spoilertags!
Met mij ook prima, maar dat tweede moet je toch echt ff vertalenquote:Op zaterdag 5 november 2005 15:44 schreef xienix84 het volgende:
genki des! anata wa?
Douzo yoroshiku! hajimemashite
Ach ik heb me er prima mee vermaakt, het komt niet in de buurt van de andere Final Fantasies, maar ik vond het nou geen slechte game ofzo.quote:Op zaterdag 5 november 2005 18:09 schreef H.Flick het volgende:
leuk?! leuk?! Ik zou X-2 nou niet echt als leuk willen betitelen
Ik wel, vermaak me er kosteloos mee.quote:Op zaterdag 5 november 2005 18:09 schreef H.Flick het volgende:
leuk?! leuk?! Ik zou X-2 nou niet echt als leuk willen betitelen
Betekent 'leuk je te ontmoeten', vrij vertaald.quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:51 schreef BtjeFlauw het volgende:
[..]
Met mij ook prima, maar dat tweede moet je toch echt ff vertalen.
Dat is wederzijdsquote:Op zondag 6 november 2005 10:30 schreef xienix84 het volgende:
[..]
Betekent 'leuk je te ontmoeten', vrij vertaald.
De lokale gamesboer heeft nog steeds de PC-versie in de schappen staan. En via internet zijn de orginele versies nog te krijgen. Gelukkig kan het allemaal nog steeds nabesteld worden. Vermaakt heb ik me ook wel met de spellen, alleen ze zijn een verandering ondergaan. Dat vind ik toch wel jammer aangezien de orginele opbouw, waar voor mij toch wel de kern ligt van het echte FF-gevoel, aan het verdwijnen is. Evenwel ga ik mij met de spellen die nu gaan uitkomen vermaken, dat weet ik zeker.quote:Waar in Nederland kan je bijv. nog FFVII kopen?
quote:Op zaterdag 5 november 2005 21:19 schreef ethiraseth het volgende:
En binnenkort eindelijk eens VII, VIII en IX halen.![]()
![]()
quote:Op vrijdag 11 november 2005 18:31 schreef P-Style het volgende:
Kan iemand mij uit leggen wat de hel er zo cool is aan... MOOGLES?!?
Ze zijn grappig, cute, lief en schattig. Ze kunnen koken, saven en het huishouden doen.quote:Op vrijdag 11 november 2005 18:31 schreef P-Style het volgende:
Kan iemand mij uit leggen wat de hel er zo cool is aan... MOOGLES?!?
Het zijn net vrouwen!quote:Op vrijdag 11 november 2005 23:44 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ze zijn grappig, cute, lief en schattig. Ze kunnen koken, saven en het huishouden doen.
Maar die kunnen weer dingen die Moogles niet kunnenquote:Op vrijdag 11 november 2005 23:51 schreef chibibo het volgende:
[..]
Het zijn net vrouwen!Maar die kunnen niet saven.
quote:Op vrijdag 11 november 2005 23:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
En Chocobo's, maar dat vind ik maar stinkbeesten![]()
quote:Op vrijdag 11 november 2005 23:52 schreef Notorious_Roy het volgende:
Overigens doet je vriendin het niet, ik zie een kruisje
Ik vond die minigame in IX ook niet echt boeiend, maar toen ik eenmaal alles wilde gaan halen bleek het toch best verslavend te zijn.quote:Op vrijdag 11 november 2005 23:53 schreef H.Flick het volgende:
Chocobo's waren in FFVII geniaal. Vooral die hele dikke chocobo uit de summon was geweldig en de chocobo-races in golden saucer. Maar ook het fokken was super.
Dat chocobo treasurehunt gebeuren uit IX was suf en sindsdien vind ik het baggerbeesten.
Onzin. Een van de wapens van Lulu was een Moogle.quote:Op zaterdag 12 november 2005 16:04 schreef P-Style het volgende:
Ik bedenk me ineens dat er in FFX... totáál geen moogles voorkomen. In wat voor vorm dan ook!Wat een mooi spel was dat toch!
Oh ja! Dàt was het!quote:Op zaterdag 12 november 2005 16:33 schreef H.Flick het volgende:
Onzin. Een van de wapens van Lulu was een Moogle.
Jij Final Fantasy Faker.quote:Op zaterdag 12 november 2005 16:46 schreef P-Style het volgende:
[..]
Oh ja! Dàt was het!Ik vond het al zo vreemd. Zolang ze maar zo'n kleine rol hebben mogen ze best in een Final Fantasy. Maar het moeten geen levende-kupo-krijsende wezens zijn!
Stinkbeesten. Weg ermee!quote:Op zaterdag 12 november 2005 17:14 schreef peristilius het volgende:
Jij Final Fantasy Faker.Moogles zijn zo Final Fantasy als het maar kan, keep the moogle alive, kupo!
Jawel. Er was een Moogle-kaart in het kaartspel!quote:In FFVIII zaten trouwens ook geen moogles, was alleen 1 zinnetje dat je kon kiezen op een gegeven moment waar het woord moogle in zat.
Oh, heb dat kaartspel nooit gespeeld, vond die in IX veel leuker.quote:Op zaterdag 12 november 2005 17:17 schreef P-Style het volgende:
[..]
Stinkbeesten. Weg ermee!
[..]
Jawel. Er was een Moogle-kaart in het kaartspel!
Het kaartspel in FFVIII was verschrikkelijk, maar je moést het spelen om aan een aantal ultieme nergens anders verkrijgbare items items te komen. Het kaartspel in IX was een stuk leuker inderdaad (ook het achtergrondmuziekje erbij, wat in VIII niet te harden was!quote:Op zaterdag 12 november 2005 17:23 schreef peristilius het volgende:
Oh, heb dat kaartspel nooit gespeeld, vond die in IX veel leuker.
Dat spelletje in X-2 was ook wel leuk.
Ik geef het op...quote:
Eerst leek het me maar een slappe spin-off, maar ik kijk steeds meer uit naar dit spel!quote:
Toch niet. Reuters heeft het verkeerd.quote:UPDATE: We've just confirmed with Square Enix that Wada's comments in the Reuters report are apparently incorrect. We'll have more on this soon.
Hèhè!quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:06 schreef PandorasBox het volgende:
Volgens Reuters heeft Wada aangegeven dat FFXIII en DQIX ook op de X360 kunnen verschiijnen.
Maar...
Toch niet. Reuters heeft het verkeerd.![]()
http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3145718
Ik denk dat het gewoon Ps3 exclusive games blijven.
Ik ben benieuwd wat je er van vindquote:Op woensdag 16 november 2005 07:06 schreef Strolie75 het volgende:
Ik sla even al deze links over...volgende week wil ik de demo maagdelijk spelen.![]()
12 = PS2, 13 = PS3quote:Op woensdag 16 november 2005 06:30 schreef wc-eend het volgende:
Is FFXIII nou voor ps 2 of ps 3?
Er is ook al een 13 in de maak? Of bedoel je daar dirge of cerberus mee? Zo nee, waarop komt DoC dan op uit? En is het nou het vervolg op advent children?(geweldige film, ook al heb ik VII nooit gespeeld, ga em nog wel een keer spelen denk ik)quote:Op woensdag 16 november 2005 09:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat je er van vind
[..]
12 = PS2, 13 = PS3
2x op de PC uitgespeeld.quote:Op zaterdag 26 november 2005 18:44 schreef H.Flick het volgende:
Ik zou FFVII alleen nooit op een PC spelen.
quote:Op zaterdag 26 november 2005 19:17 schreef H.Flick het volgende:
Omdat je toen nog geen PS had, hoop ik
Inderdaad, en de FMV was ook niet om aan te zien.quote:Op zaterdag 26 november 2005 19:46 schreef peristilius het volgende:
De FF ports voor de PC zijn gewoon ontzettend slecht, hoe vertaal ik een PS controller naar een toetsenbord? Nou niet zoals zij hebben gedaan iig.
Geweldig, zo'n lijst die maar voor 20% is ingevuld.quote:Op zaterdag 26 november 2005 13:49 schreef wc-eend het volgende:
Maybe this helps a bit..
http://www.bellaonline.com/articles/art9318.asp
FF 1 t/m 3 - NES ( 3 is misschien al SNES, dat weet ik niet zeker, is ook nooit gereleased in het westen)quote:Op zondag 4 december 2005 21:00 schreef Oksel het volgende:
Welke FF's zijn nou op welke consoles uitgekomen? Kan iemand dat even op een rijtje zetten? Ik zie namelijk nooit ergens FF's liggen in een winkel..
Ssst, straks breng je nog mensen op het idee om die ontzettend slechte ports te gaan spelen.quote:Op zondag 4 december 2005 21:37 schreef H.Flick het volgende:
7 en 8 zijn ook nog op de PC verschenen.
opgelostquote:Op zondag 4 december 2005 21:48 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ssst, straks breng je nog mensen op het idee om die ontzettend slechte ports te gaan spelen.
Zo ontzettend slecht zijn ze nou ook niet hoor... ze doen het prima hier. Oké ze halen het niet bij de PS/2 versies, maar het speelt prima. Ik heb zelfs een draadloze logitech controllers aangeschaft voor zowel de PS/2 en PC. De buttons komen dan prima overeen met elkaar.quote:Op zondag 4 december 2005 21:48 schreef peristilius het volgende:
Ssst, straks breng je nog mensen op het idee om die ontzettend slechte ports te gaan spelen.
Met controller moet het idd wel te doen zijn, maar met toetsenbord slaat het helemaal nergens op.quote:Op zondag 4 december 2005 21:59 schreef RiDo78 het volgende:
[..]
Zo ontzettend slecht zijn ze nou ook niet hoor... ze doen het prima hier. Oké ze halen het niet bij de PS/2 versies, maar het speelt prima. Ik heb zelfs een draadloze logitech controllers aangeschaft voor zowel de PS/2 en PC. De buttons komen dan prima overeen met elkaar.
Het enige minpunt is dat de PC versie van het spel geen dualshock ondersteuning biedt. Dus je krijgt geen trillende controller bij een summon.
3 is nog NES.quote:Op zondag 4 december 2005 21:29 schreef peristilius het volgende:
( 3 is misschien al SNES, dat weet ik niet zeker, is ook nooit gereleased in het westen)
Was de amerikaanse ff3 niet eigenlijk 4 ofzo? Gekke Japanners.quote:Op maandag 5 december 2005 14:51 schreef -Yuna- het volgende:
Ik heb ff3 voor de snes (amerikaanse versie)
Jah hequote:Op maandag 5 december 2005 18:08 schreef Deacon_Tigra het volgende:
OMFG wat een fokking gruwelijke FF12 Trailer![]()
Ik moet alleen 1 + 2 nog, maar die wil ik eigenlijk voor de GBA. En die 6 die we hier hebben is dezelfde als de Japanse 6.quote:Op maandag 5 december 2005 18:08 schreef Deacon_Tigra het volgende:
OMFG wat een fokking gruwelijke FF12 Trailer![]()
Nu heb ik alleen nog maar meer zin om te spelen![]()
Zelf heb ik gehele serie op de playstation bijna compleet, moet alleen nog nr 9![]()
Vergeet ook niet de original (1+ 2) en Anthology (4+ 5) niet![]()
Nr 3 was volgens mij idd 6 hiero, maar weet niet of dat nu de japanse of de amerikaanse versie was![]()
Heb sommige zelfs nog in seal zitten![]()
quote:Op zondag 4 december 2005 21:29 schreef peristilius het volgende:
FF 1&2 ports (en binnenkort ook 4,5,6 volgens mij) - GBA
Whahahahaquote:
Dat helpt alleen als je KO bent! Duh!quote:Op woensdag 7 december 2005 23:50 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
WhahahahaVooral die Phoenix Down bij Aerith
Ik riep toen hardop 'Hallo! We hebben godver 6 phoenix downs in onze itemlist!
'
Ja maar... ja maar... hoe vaak is het wel niet voorgekomen tijdens een FF dat een monster "death" cast op een van je partymembers.quote:Op donderdag 8 december 2005 00:10 schreef peristilius het volgende:
Dat helpt alleen als je KO bent! Duh!
En 'Death' dan?quote:Op donderdag 8 december 2005 00:10 schreef peristilius het volgende:
[..]
Dat helpt alleen als je KO bent! Duh!
Nope.quote:Op donderdag 8 december 2005 04:54 schreef xienix84 het volgende:
Wat betreft die cartoon, had hetzelfde jah bv met aeris (en overal op internet maar zoeken of er dan toch geen manier was om haar dood ongedaan te maken). Al vind ik de conversatie hierboven ook wel erg komisch![]()
Even verder een vraagje, er zijn nog geen screenshots of watdanook bekend over FFXIII of wel? Want hiervoor had je wel al screenshots van de ontwikkelde spellen toen die er voor nog uit moest komen (bv plaatjes van ffX toen FFIX net uitkwam enzo) Is daar überhaupt iets over bekend?
quote:Op donderdag 8 december 2005 09:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
Yup. In Europa enkel speelbaar op de PC op dit moment. Ergens in 2006 zal FFXI echter ook op de Xbox 360 uitkomen.
De Xbox(360) is nou eenmaal de enige console met fatsoenlijke online mogelijkheden.quote:Op donderdag 8 december 2005 18:55 schreef P8 het volgende:
[..]
![]()
de 360? Square brengt een game uit op een console van de concurrent?
en de PS3 dan?quote:Op donderdag 8 december 2005 19:04 schreef H.Flick het volgende:
[..]
De Xbox(360) is nou eenmaal de enige console met fatsoenlijke online mogelijkheden.
DFat was ik ook tot ik m speeldequote:Op zondag 11 december 2005 21:51 schreef E.Babelmens het volgende:
Ik vond dat laatste FFXII-bossfight-filmpje niet echt geweldig trouwens. Ik heb superveel zin in FFXII, maar op een of andere manier ben ik ook een beetje huiverig.
Ah cool. Zijn de characters trouwens weer ontzettend 16-jarig kiddie Japans of zitten er ook weer wat volwassen 'coole' gasten tussen als Auron? Die Vaan lijkt me persoonlijk weer zo'n standaardtype namelijk.quote:Op zondag 11 december 2005 21:54 schreef Notorious_Roy het volgende:
DFat was ik ook tot ik m speelde
Coole site. Er staat ook interessante informatie op over de NES-versies van Final Fantasy IV en Seiken Densetsu.quote:Op woensdag 14 december 2005 11:26 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mooi stuk over Final Fantasy 64: http://www.lostlevels.org/200510/
FFIX kwam uit na de release van de PS2, dus daarom is er misschien iets minder exposure rond deze game. Maar het is nog steeds een van de beste FF's die ik ooit gespeeld heb.quote:Op zondag 18 december 2005 14:33 schreef Ixnay het volgende:
Ik wil FF9 eens uit gaan spelen. Waarom is er zo weinig rondom dit spel? Was het zo slecht?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry, whorequote:Op zondag 18 december 2005 17:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
SPOILERRRRR!!!!!!111ONEONEONE
En ik wel?quote:Op zondag 18 december 2005 17:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
Dat aanpassen ook
Ik ben eigenlijk al niet meer serieus sinds mn Quinna post
Ik vond hem wel stoer, je had tenminste niet elk gevecht een limit break.quote:Op zondag 18 december 2005 17:02 schreef H.Flick het volgende:
Als we toch gaan mierenneuken vond ik de Trance-mode ook behoorlijk nutteloos.
Het kaartspel van 9 is veel leuker dan die van 8, FF9 is nog steeds denk ik wel mijn favoriet (was ook mijn eerstequote:Op zondag 18 december 2005 16:03 schreef Ixnay het volgende:
De screenshots zien er iig goed uit.
Eerste indruk:
Het zelfde kaarten systeem als in FF8.
Er speelt iemand in mee die lijkt op een kruising tussen Tifa en Yuna.
Het speelt zich af in een middeleeuwse sfeer.
Battlesysteem lijkt veel op die van FF7
"Trance Mode" vervangt de Limit Attacks.
Welke staart heb je het btw over H.Flick?
Ah, je doelt op FFVIIIquote:Op zondag 18 december 2005 18:44 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ik vond hem wel stoer, je had tenminste niet elk gevecht een limit break.
quote:Op zondag 18 december 2005 18:56 schreef Strolie75 het volgende:
Zie ik daar een %%$#$#$@##$ Gummy ship op die screenshots?!?
Ik doelde ook op FFVII daar gingen ze ook achterlijk snel, bij mij kwamen ze meestal wel goed uit met boss-fights.quote:Op zondag 18 december 2005 18:55 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Ah, je doelt op FFVIII. Daar moest je gewoon 1 character op low health houden en dan kon je zonder problemen constant limit breaks doen.
De trances waren te weinig regelbaar, ik kreeg ze altijd in simpele gevechten en nooit tijdens boss-fights. Limit breaks bij FFVII kon je nog bewaren voor als je ze nodig had, dat was handig.
Gummy ships zitten er inderdaad nog in, maar het fragment dat ik zag in een trailer zag er wel vet uit. Het gaat nu supersnel en flitsend enzo.quote:Op zondag 18 december 2005 18:56 schreef Strolie75 het volgende:
Zie ik daar een %%$#$#$@##$ Gummy ship op die screenshots?!?
Jij hebt duidelijk KH1 nooit gespeeldquote:Op zondag 18 december 2005 21:20 schreef P8 het volgende:
http://img42.imagevenue.com/img.php?loc=loc24&image=76165_KH2_VJ02_Guide06.jpg
leon? dat is gewoon squall![]()
![]()
Inderdaad, ga je schamen!quote:Op zondag 18 december 2005 21:24 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk KH1 nooit gespeeld
5 minuutjes bij een kameraad ooit.quote:Op zondag 18 december 2005 21:24 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk KH1 nooit gespeeld
Leon - - - Squallquote:Op zondag 18 december 2005 21:20 schreef P8 het volgende:
http://img42.imagevenue.com/img.php?loc=loc24&image=76165_KH2_VJ02_Guide06.jpg
leon? dat is gewoon squall![]()
![]()
?quote:Op zondag 18 december 2005 22:18 schreef RiDo78 het volgende:
[..]
Leon - - - Squall
Lekker boeiend! In FFX8 begint je team ineens te dromen en wordt Squall Leon.
Ja verdomd... maar er was toch ook nog iets met Leon? Of ben ik nou gek!?quote:Op zondag 18 december 2005 22:31 schreef P8 het volgende:
bedoel je niet Laguna?
zoals al eerder werd gezegd, hij heette squall leonheart.quote:Op zondag 18 december 2005 22:45 schreef RiDo78 het volgende:
[..]
Ja verdomd... maar er was toch ook nog iets met Leon? Of ben ik nou gek!?
Dat is toch helemaal niet opvallend?quote:Op maandag 19 december 2005 10:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
...XII heeft standaad FF dingetjes als Airships en Chocobo's.
Lijkt me ook vrij logisch... anders is het geen FF meer.quote:Op maandag 19 december 2005 14:58 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dat is toch helemaal niet opvallend?
HP is overrated, gewoon goed gebruik maken van protect, shell en haste.quote:Op dinsdag 20 december 2005 09:26 schreef Deacon_Tigra het volgende:
ik ben weer overnieuw begonnen met FFX![]()
Echter nou heb ik de expert grid genomen......maar voor mijn gevoel zitten daar meer spell nodes op dan health nodes
![]()
Overigens zit ik nu op 30 uur bij de highbridgedaar ben ik al 2 dagen aan het levellen
![]()
ow w8 ff ......in de piggyback zitten ze rond hetzelfde HP niveau waar ik zit![]()
![]()
![]()
Mijn mannetjes hebben ieder 50000+ health, dan zijn protect en shell nergens voor nodig!quote:Op dinsdag 20 december 2005 13:31 schreef peristilius het volgende:
HP is overrated, gewoon goed gebruik maken van protect, shell en haste.
Niet uit-dagend zeg je?!quote:Op dinsdag 20 december 2005 18:08 schreef H.Flick het volgende:
Zodra je door de 9999 heen breekt is het spel eigenlijk totaal niet meer uitdagend. Helemaal als je ook nog meer dan 9999 damage doet met 1 aanval.
hoe kom je in godsnaam aan zoveel health......dan zit die grid toch allang volquote:Op dinsdag 20 december 2005 18:07 schreef P-Style het volgende:
[..]
Mijn mannetjes hebben ieder 50000+ health, dan zijn protect en shell nergens voor nodig!
Oh ja, dat is me nooit gelukt en daar heb ik ook nooit aandacht aan besteed. Ik had het meer over het verslaan van de eindbaasquote:Op dinsdag 20 december 2005 18:18 schreef P-Style het volgende:
[..]
Niet uit-dagend zeg je?!Wel als je de dark-aeons, alle monsters in de monsterarena en vooral penance wilt kunnen verslaan!!! (waarvan ik die laatste nog stééds niet verslagen heb!)
Eén woord: Monsterarena!quote:Op dinsdag 20 december 2005 18:44 schreef Deacon_Tigra het volgende:
hoe kom je in godsnaam aan zoveel health......dan zit die grid toch allang vol![]()
of ben je een beetje verslaafd aan de stamina tablets![]()
De eindbaas sla je dan in één keer dood ja!quote:Op dinsdag 20 december 2005 18:53 schreef H.Flick het volgende:
Oh ja, dat is me nooit gelukt en daar heb ik ook nooit aandacht aan besteed. Ik had het meer over het verslaan van de eindbaas.
een beetje uitdaging is toch ook onderdeel van het verhaalquote:Op dinsdag 20 december 2005 20:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
FF hoeft voor mij niet uitdagend te zijn (heb je mr Easy Mode weer) het gaat me meer om de characterontwikkeling en het verhaal eigenlijk
toch kick tie elke x me ass in zijn 2e rondequote:Op dinsdag 20 december 2005 20:57 schreef H.Flick het volgende:
Maar de eindbaas van FFX is enorm simpel. De enige eindbaas waar ik ooit enige moeite mee gehad heb was Sephiroth.
quote:Op dinsdag 20 december 2005 21:01 schreef Deacon_Tigra het volgende:
[..]
toch kick tie elke x me ass in zijn 2e ronde![]()
Met die 2 irritante kut pagode's die er naast staan![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
quote:Op woensdag 21 december 2005 00:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overigens...hoe doorbreek ik de 9999 hp limit? door gebruik te maken van de celestial weapons ?
[ Bericht 6% gewijzigd door Deacon_Tigra op 21-12-2005 09:23:07 ]Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
quote:Op woensdag 21 december 2005 09:17 schreef Deacon_Tigra het volgende:
[..]
Braska's Final Aeon & Yu pagoda![]()
Overigens...hoe doorbreek ik de 9999 hp limit? door gebruik te maken van de celestial weapons ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
quote:Op woensdag 21 december 2005 09:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
* helemaal mee eens isquote:Op donderdag 22 december 2005 05:46 schreef xienix84 het volgende:
En dan de tweede keer ga ik altijd lekker aanklooien, leveluppen zodat de normale bosses (te) makkelijk zijn
quote:Op donderdag 22 december 2005 11:55 schreef Deacon_Tigra het volgende:
[..]
* helemaal mee eens is
zoals gister bij seymour omnis......ik moest gewoon beurten overslaan zodat iedereen aan de beurt was geweest![]()
anders had ik hem gewoon gelijk vreselijk verrot geschopt![]()
Ik was ook opnieuw begonnen met FFX met de Expert Grid. Toen ik na 19 uur ofzo in totaal bij de Thunder Plains was, besloot ik om weer helemaal opnieuw te beginnen met de Standard Grid, die is toch echt veel beter. Meer nodes en de routes die de verschillende spelers lopen zijn meer op die speler ingericht. Auron veel strength, Wakka en Tidus agility, Yuna en Lulu mana, etc..quote:Op dinsdag 20 december 2005 09:26 schreef Deacon_Tigra het volgende:
ik ben weer overnieuw begonnen met FFX![]()
Echter nou heb ik de expert grid genomen......maar voor mijn gevoel zitten daar meer spell nodes op dan health nodes
![]()
Overigens zit ik nu op 30 uur bij de highbridgedaar ben ik al 2 dagen aan het levellen
![]()
ow w8 ff ......in de piggyback zitten ze rond hetzelfde HP niveau waar ik zit![]()
![]()
![]()
tis denk ik nogal persoonlijkquote:Op donderdag 22 december 2005 23:05 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik was ook opnieuw begonnen met FFX met de Expert Grid. Toen ik na 19 uur ofzo in totaal bij de Thunder Plains was, besloot ik om weer helemaal opnieuw te beginnen met de Standard Grid, die is toch echt veel beter. Meer nodes en de routes die de verschillende spelers lopen zijn meer op die speler ingericht. Auron veel strength, Wakka en Tidus agility, Yuna en Lulu mana, etc..
Haste is geweldig inderdaad, kwam er pas bij deel 10 achter hoe geweldig al die status magic is.quote:Op vrijdag 23 december 2005 21:04 schreef Ixnay het volgende:
Lang leve Hastegabij die verhaallijn-bazen
Nieuwe spelers huren. Overal op Spira kom je mannetjes (en vrouwtjes) tegen die kunnen Blitzballen (zitten af en toe èrg goeie tussen). Als ik me niet vergis moet je dan opquote:Op maandag 26 december 2005 15:32 schreef Ixnay het volgende:
Probleempje...
Bij Blitzball heb ik van een speler het contract niet verlengd, nu kan ik niet meer Blitzballen omdat er dan staat dat ik niet voldoende spelers heb. Wat nu?
Je geeft het blijkbaar geen tijd.quote:Op maandag 26 december 2005 18:27 schreef RiDo78 het volgende:
Blitzball.... ik heb t nooit begrepen. Op een of andere manier verlies ik toch altijd. Net als die card-game in 7... doe ik ook niets mee.
Na zo'n 50 succesvolle wedstrijden kun je alles hebben.quote:Op maandag 26 december 2005 20:40 schreef Ixnay het volgende:
Na hoeveel wedstrijden krijg je die overdrives en de Jupiter Sigil?
Volgens mij is Barrett met dubbel t, in welk geval dat verhaal dus niet zou kloppen. Leuke is wel dat Barrett een fabrikant is van geweren van .50 caliber. En het is een Amerikaanse producent. Barrett heeft een redelijk Amerikaans voorkomen, om maar met alle vooroordelen in huis te vallen. Maar het blijven speculaties, zou er verder geen zinnig antwoord op kunnen geven. (Sterker nog misschien hebben ze beide er wel mee te maken)quote:Op dinsdag 27 december 2005 05:02 schreef xienix84 het volgende:
Voor mij was het vervelendste de Celestial Weapon van Wakka, niet omdat het moeilijk was, maar het duurde zooo lang. Maar goed, heb ze toen uiteindelijk gehaald!![]()
Even een ander FFvraagje, ditmaal over FF7. In Final Fantasy hebben veel van de namen een betekenis toch? Een mythologische achtergrond zoals wapens, of summons enzo. Maar waar komt de naam 'Barret' vandaan? Weet iemand dat? Ik las namelijk gisteren een stukje over de Barretclan uit Ierland, een clan die bestond uit warriors enzo. Vroeg me af of de FF7 Barret daar iets mee te maken heeft.
toen zal je vast een paar prachtige woord-uitingen hebben gelatenquote:Op dinsdag 27 december 2005 00:36 schreef BtjeFlauw het volgende:
Bliksems dodgen... tranen met tuiten... nooit meer... 196... nies... flits...
Is ie volledig geupgrade? Want dat hoort volgens mij niet.quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:29 schreef Ixnay het volgende:
Ik heb nu trouwens het Ultimate Weapon van Lulu compleet, maar wat heb ik er nu eigenlijk aan?
De enige ability dat er staat is: No AP.
Volgens mij moest je hem upgraden bij de celestial mirror in Macalania forest ofzo.quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:35 schreef Ixnay het volgende:
Ik heb de Venus Crest en de Venus Sigil. Is dat niet genoeg?
En Onion Knight natuurlijk.
Die woorden zijn niet geschikt voor herhaling hierquote:Op dinsdag 27 december 2005 07:21 schreef Deacon_Tigra het volgende:
[..]
toen zal je vast een paar prachtige woord-uitingen hebben gelaten![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 27 december 2005 06:20 schreef xienix84 het volgende:
Maar is die wapenfabrikant niet 'Beretta'? Of is dat weer een ander?
Daar ben ik het mee eens, ze doen ook nog eens aan research. Een groot aantal creatures dat je kan vangen, is trouwens ontleend uit de Noorse mythologie. Nidhogg, Sleipnir, Skoll om er een paar te noemen. En wat te denken van Nibelungen, Heimdall en Niflheim, allemaal uit de Noorse mythologie. De Caladbolg, trouwens Iers, is een mythe van een allesconsumerend zwaard. Ook interessant. Als je van achtergrondinfo houdt, dan is de Noorse mythologie echt het startpunt voor je zoektocht.quote:Maar je hebt wel gelijk, kan net zo goed beiden zijn. Ach ik vind het in ieder geval altijd wel weer erg leuk dat de namen meer betekenen en is altijd leuke achtergrondinformatie:)
Yep, bij de eerste afslag van Macalania Forest, plek waar de Cloudy Mirror, de Celestial Mirror werd.quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:39 schreef peristilius het volgende:
[..]
Volgens mij moest je hem upgraden bij de celestial mirror in Macalania forest ofzo.
Dat vind ik ook erg geweldig ja. Een Japans bedrijf dat zich voor die spellen compleet verdiept in onder andere europese oude mythologie! Prachtig. Dat van de Caladbolg vond ik ook een tijdje geleden en was dus ook de reden dat ik dat over Barrett vroeg(vanwege ook de ierse afkomstigheid). Maar ik heb ooit ergens een lijst gevonden met álle afkomstigheden uit Final Fantasy en dat zijn er nogal wat. De creatures komen er inderdaad voor een groot deel vandaan maar niet alleen de naam, ook de uiterlijkheden komen vaak overeen met hoe het in de mythologie is beschreven(of soms een samenraapsel van vanalles)quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:51 schreef BtjeFlauw het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens, ze doen ook nog eens aan research. Een groot aantal creatures dat je kan vangen, is trouwens ontleend uit de Noorse mythologie. Nidhogg, Sleipnir, Skoll om er een paar te noemen. En wat te denken van Nibelungen, Heimdall en Niflheim, allemaal uit de Noorse mythologie. De Caladbolg, trouwens Iers, is een mythe van een allesconsumerend zwaard. Ook interessant. Als je van achtergrondinfo houdt, dan is de Noorse mythologie echt het startpunt voor je zoektocht.
[..]
En hoeveel uur stond op de teller?quote:Op woensdag 28 december 2005 07:54 schreef Deacon_Tigra het volgende:
Wil even melden dat ik gisteravond na 2,5 jaar spelen eindelijk FF-X uitgespeeld heb![]()
![]()
![]()
Was eigenlijk echt een eitje met Anima en Yojimbo![]()
Maar moest zowaar een traantje weg pinken bij het einde![]()
Zucht....ok.....nou dan maar weer verder met FF-7![]()
Wat is er gebleven van de ultieme diehards die alle stats maximaliseren?quote:Op woensdag 28 december 2005 07:54 schreef Deacon_Tigra het volgende:
Wil even melden dat ik gisteravond na 2,5 jaar spelen eindelijk FF-X uitgespeeld heb![]()
![]()
![]()
Was eigenlijk echt een eitje met Anima en Yojimbo![]()
Maar moest zowaar een traantje weg pinken bij het einde![]()
Zucht....ok.....nou dan maar weer verder met FF-7![]()
Als je hem vind, mag je hem best posten of sturenquote:Op dinsdag 27 december 2005 13:54 schreef xienix84 het volgende:
[..]
Dat vind ik ook erg geweldig ja. Een Japans bedrijf dat zich voor die spellen compleet verdiept in onder andere europese oude mythologie! Prachtig. Dat van de Caladbolg vond ik ook een tijdje geleden en was dus ook de reden dat ik dat over Barrett vroeg(vanwege ook de ierse afkomstigheid). Maar ik heb ooit ergens een lijst gevonden met álle afkomstigheden uit Final Fantasy en dat zijn er nogal wat. De creatures komen er inderdaad voor een groot deel vandaan maar niet alleen de naam, ook de uiterlijkheden komen vaak overeen met hoe het in de mythologie is beschreven(of soms een samenraapsel van vanalles)
Ik heb het ooit gedaan bij Final Fantasy 7... level 99 op disc 1... Het vreemde was dat ik in die tijd ook een sociaal leven had! Maar dat was vrij ziekelijk ja. Alleen maar om te ontdekken dat het een hoax was dat je dan sephiroth in je party kan krijgen. Maar goed, heb me vermaakt hoor. Het duurt alleen verdoemde lang.quote:Op woensdag 28 december 2005 13:26 schreef BtjeFlauw het volgende:
[..]
Wat is er gebleven van de ultieme diehards die alle stats maximaliseren?![]()
Heb hier een vrij uitgebreide: U zoekt wij draaien En met bedrijf bedoel ik squaresoft/square-enixquote:[..]
Als je hem vind, mag je hem best posten of sturen. En hoe heet dat Japanse bedrijf?
yoo hier ben ikquote:Op woensdag 28 december 2005 13:26 schreef BtjeFlauw het volgende:
Wat is er gebleven van de ultieme diehards die alle stats maximaliseren?![]()
Heb m vandaag ook eindelijk binnen gehadquote:Op woensdag 28 december 2005 13:08 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
vrijdag begonnen met FFIV advance , heb lekker mn kerstdagen kunnen verspelen
Kijk op dat soort sites zitten we te wachten! Dank u! Ik vond het al zo vreemd dat Square-Enix daar geen eigen afdeling voor zou hebben...quote:Op woensdag 28 december 2005 15:09 schreef xienix84 het volgende:
Heb hier een vrij uitgebreide: U zoekt wij draaien En met bedrijf bedoel ik squaresoft/square-enix![]()
ehh... wat is dat nou? FFX te saai om mee te beginnen?quote:Op woensdag 28 december 2005 16:05 schreef P8 het volgende:
...maar FFX vond ik toch echt te saai om daarmee te gaan beginnen.
52,5 uurquote:Op woensdag 28 december 2005 12:52 schreef Ixnay het volgende:
[..]
En hoeveel uur stond op de teller?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |