quote:Lijkt er wel op dat het een missing black is
Nog een vraagje trouwens. Ik heb gisteren een kleine beet gehad van een groene leguaan op mijn werk, die mijn vinger aanzag voor een lekker stukje andijvie of appelMoet ik hier nog een tetanusprik voor halen, of is dat niet echt nodig? Het is namelijk maar echt een klein wondje.
Met kleuren ben ik niet tegen, waar ik wel tegen ben is bv een Elaphe en een Lampropeltis kruisen (hybride).quote:Op maandag 12 september 2005 15:42 schreef Uhmmie het volgende:
is dat geen gevolg van creatief kleurtjes kruisen?
(iets waar dacht ik hoop slangenhouders toch geen voorstander van zijn?)
Ik weet dat sahara schorpioenen best wel giftig zijnquote:Op maandag 12 september 2005 21:28 schreef Tique3 het volgende:
Heeft er iemand een beetje kennis van schorpioenen?
Mjah zulk soort kennis heb ik ook.quote:Op maandag 12 september 2005 22:33 schreef Pietjuh het volgende:
[..]
Ik weet dat sahara schorpioenen best wel giftig zijn
Ik ga voor de Blue Beautyquote:Op maandag 12 september 2005 22:42 schreef snakelady het volgende:
Dan vind ik de teanura rildley mooier dan de taeniura friesei eigenlijk.
[afbeelding]
En de porphyracea coxi is en van mijn grote favoriete.
[afbeelding]
Maar elaphes in het algemeen zijn gewoon mooi.
Het was een koppel.quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:06 schreef tiez het volgende:
erg mooi dier blackbully.
heb je er 1 zitten of een koppeltje???
thanx.quote:
momenteel is dit alles.quote:Op zondag 27 november 2005 16:54 schreef tiez het volgende:
mooi groot terarium.
ben blij dat zo te zien.
ik heb bij een reptielen opvang gewerkt en daar waren genoeg leguanen met vergroeide ledenmaten omdat ze in veelste kleine teraria's zaten.
dit is een mooie maat.
heeft hij niet meer klim mogelijkheden of is dit alles??/
Nee..ik wil niet gaan kweken hoor. Ik wil er misschien gewoon eentje, eerst goed orienteren qua verzorging enzo, want het is niet de bedoeling dat het beestje na een tijd weer weg moet.quote:Op maandag 12 december 2005 14:47 schreef Uhmmie het volgende:
het zijn baardagamen ja
maar voor je jonkies krijgt ben je wel wat ervaringen rijker hoor
en ze worden max. een halve meter
afhankelijk van de inteeltfactor
hoe meer inteelt.. hoe kleiner ze blijven
maar... ik zou eerst eens kijken of het leuke beestjes zijn
en daarna pas kijken of je jonkies wil
gezien heel marktplaats al vol staat met die beesten...
baard agamen kunnen kop staart makkelijk 80cm wordenquote:Op maandag 12 december 2005 20:18 schreef Shirley het volgende:
[..]
Nee..ik wil niet gaan kweken hoor. Ik wil er misschien gewoon eentje, eerst goed orienteren qua verzorging enzo, want het is niet de bedoeling dat het beestje na een tijd weer weg moet.
Maar bedankt voor de info.
80 cm!quote:Op maandag 12 december 2005 20:26 schreef blackbully het volgende:
[..]
baard agamen kunnen kop staart makkelijk 80cm worden
ze zijn redelijk makkelijk in de verzorging zeker omdat ze niet alleen maar levend voer pakken
er zijn verschillende soorten fruit en groente die ze ook pakken
en als je ze het vroeg probeerd tte geven pakken ze ook droog voer. dus das wel fijn voor als je een keer geen tijd hebt. (kun je gewoon op voorraad hebben)
ps. als je ze zou halen en ze zijn nog erg klein. hou er dan rekening mee dat ze niet kunnen zwemmen.
er zzijn gevallen bekend dat ze al in een centimeter water zijn verdronken dus dat zou zonde zijn.
zorg dus voor een waterbakje waar ze goed uit kunnen.
verders makkelijke en erg tamme reptielen. zeker een goed soort voor iemand die er mee zou willen beginnen
Hoe kleiner, hoe moeilijker tam te maken ... Heeft dat met herseninhoud te maken?quote:Op maandag 12 december 2005 22:29 schreef blackbully het volgende:
hmm zou kunnen maar die ken ik niet
weet wel hoe kleiner het dier hoe minder makkelijk tam te maken
(over het algemeen gezien dan)
plek zatquote:Op dinsdag 13 december 2005 23:11 schreef tiez het volgende:
ik heb eindelijk foto's van mijn nieuwe aanwinst alleen geen mogelijkheid ze online te zetten iemand wel plek ergens?
Max is 60 cm verder erg nuttige infoquote:Op maandag 12 december 2005 20:26 schreef blackbully het volgende:
[..]
baard agamen kunnen kop staart makkelijk 80cm worden
ze zijn redelijk makkelijk in de verzorging zeker omdat ze niet alleen maar levend voer pakken
er zijn verschillende soorten fruit en groente die ze ook pakken
en als je ze het vroeg probeerd tte geven pakken ze ook droog voer. dus das wel fijn voor als je een keer geen tijd hebt. (kun je gewoon op voorraad hebben)
ps. als je ze zou halen en ze zijn nog erg klein. hou er dan rekening mee dat ze niet kunnen zwemmen.
er zzijn gevallen bekend dat ze al in een centimeter water zijn verdronken dus dat zou zonde zijn.
zorg dus voor een waterbakje waar ze goed uit kunnen.
verders makkelijke en erg tamme reptielen. zeker een goed soort voor iemand die er mee zou willen beginnen
Is dat een griekse landschildpad (testudo hermanni) of een moorse (testudo graecea)? Ik weet dat je het kan zien aan het achterschild, want bij de griekse bestaat dat uit 2 stukken. Maar op deze foto's kan ik het achterschild niet zienquote:Op dinsdag 13 december 2005 23:45 schreef tiez het volgende:
met dank aan prupke!!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
hmmm je hebt gelijk. mijn geheugen gaat haperen.quote:Op woensdag 21 december 2005 19:49 schreef method21 het volgende:
[..]
Max is 60 cm verder erg nuttige info![]()
Ik heb zelf een koppeltje zitten, en de eten eigenlijk alles wat ze mogen hebben, van kiwi tot andijvie en nestmuizen, ze worden ongeveer tussen de 10 en 15 jaar oud, maar dat ligt een heel eind aan de omstandigheden, en het zijn inderdaad de betere hagedissen om mee te starten.
het is een griekje! exstreem actief afgelopen dagen ze eet ook veel voor haar doen. erg grappig om dat diertje te zien slepen met een blad sla om dan op haar "eigen" plekje op te eten.quote:Op donderdag 22 december 2005 09:35 schreef Pietjuh het volgende:
[..]
Is dat een griekse landschildpad (testudo hermanni) of een moorse (testudo graecea)? Ik weet dat je het kan zien aan het achterschild, want bij de griekse bestaat dat uit 2 stukken. Maar op deze foto's kan ik het achterschild niet zien
quote:Op zaterdag 11 februari 2006 21:49 schreef mrcool het volgende:
Zit er aan te denken om 2 vrouwtjes te gaan halen zodra ik mijn eigen woonruimte heb. Hier heb ik er op het moment simpelweg geen ruimte voor. Zijn er hier misschien nog meer mensen die ze thuis hebben? Ik ben nog ff info aan het verzamelen over die diertjes. Hoe groot het terrarium ongeveer moet zijn en wat ik allemaal nodig heb voor in het terrarium [verlichting enz]. Voeding enz. Ik wil eerst wat meer over deze diertjes en hun verzorging te weten komen anders vindt ik het zielig. Wil er graag aandacht aan besteden en ik geloof ook wel dat ze redelijk wat van je tijd nodig hebben.
100-50-50 is ministends het formaat wat je moet hebbenquote:Op zondag 12 februari 2006 15:22 schreef mrcool het volgende:
Bij nader inzien denk ik dat ik er maar eentje ga halen, heb ergens gelezen dat het ook geen groepsdieren zijn. Als ik er eentje heb dan kan ik hem ook de volle aandacht geven! En dan heeft ie ook lekker veel ruimte in zijn terrarium!Wat raden jullie me dan aan, een mannetje of een vrouwtje of maakt dit niet veel verschil?
Dacht zelf aan een terrarium van 80x50x50 voor een baardje!
op jonge leeftijd is niet tezien of het een mannetje of een vrouwtje is.quote:Op zondag 12 februari 2006 15:22 schreef mrcool het volgende:
Bij nader inzien denk ik dat ik er maar eentje ga halen, heb ergens gelezen dat het ook geen groepsdieren zijn. Als ik er eentje heb dan kan ik hem ook de volle aandacht geven! En dan heeft ie ook lekker veel ruimte in zijn terrarium!Wat raden jullie me dan aan, een mannetje of een vrouwtje of maakt dit niet veel verschil?
Dacht zelf aan een terrarium van 80x50x50 voor een baardje!
Die heeft mazzel!quote:Op zondag 12 februari 2006 21:49 schreef blackbully het volgende:
normaal is 1 manetje bij 3 vrouwtjes
Heb je ze zelf gehad?quote:Op maandag 13 februari 2006 00:12 schreef blackbully het volgende:
ik blijf het saaie beesten vinden sorry
nope maar er wel 6 maanden voor gezorgd ongeveer.quote:
Ook mooie beesten ja!quote:Op maandag 13 februari 2006 00:16 schreef blackbully het volgende:
[..]
zelf heb ik een australische water agaam.
nope das een idonesische.quote:Op maandag 13 februari 2006 00:19 schreef mrcool het volgende:
[..]
Ook mooie beesten ja!
[afbeelding]
Deze bedoel je toch?
Erg mooi!quote:Op maandag 13 februari 2006 00:22 schreef blackbully het volgende:
[..]
nope das een idonesische.
ik bedoel deze
[afbeelding]
dit is mijn agaam
Hahaha, coole beesten zijn het!quote:Op donderdag 15 september 2005 11:04 schreef snakelady het volgende:
Maar mijn baardje* deed dat ook altijd, elke avond na het avondeten stond meneer voor het raam te krabben en te zwaaien dat ie er eventjes uit wilde.
1 is genoeg voor mij!quote:Op donderdag 16 februari 2006 09:08 schreef leviathanfd het volgende:
En ik raad je aan er 2 te nemen. Een man en een vrouw of 2 vrouwen.
Maar niet voor die baardagaam.quote:
Hoezo niet dan? Heb gelezen dat ze ook in hun eentje goed te houden zijn. Daar komt bij dat ze nogal dominant zijn en je er ook geen andere dieren bij kunt houden.quote:
Enige plek die ik ken zijn in de buurt van Hilversum... een daarvan is in Bussum : www.hch.nlquote:Op zaterdag 18 februari 2006 18:52 schreef mrcool het volgende:
Zitten er een beetje goede verkooppunten voor baardagamen in Noord-Brabant? Als het zover is wil ik eigenlijk een mannetje dat nog niet zo heel oud is, het liefst jonger dan een jaar! Nu heb ik eens zitten neuzen op MarktPlaats maar die diertjes zijn of al best oud of hebben gebreken zoals het missen van teentjes en stukken van de staart.
Uiteraard denk ik ook aan de UV-lamp! Deze kan ik toch in een van die spotjes doen? 1 warmtelamp en 1 UV-lamp of moet het perse een UV-balk zijn? Deze bak kost 87.50 euro via MarktPlaats!quote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:29 schreef blackbully het volgende:
denk je ook aan een UV lamp?
is beter voor de groei van het beestje.
en ps. wat kost deze bak?
(ik had dit model maar dan 100-50-50 nieuw gekocht voor een 85 euro. dus als deze veel duurder is laat het eff weten dan spam ik wel een linkje)
als deze bak in de omgeving van leiden / voorhout tekoop staat.quote:Op zondag 19 februari 2006 16:21 schreef mrcool het volgende:
[..]
Uiteraard denk ik ook aan de UV-lamp! Deze kan ik toch in een van die spotjes doen? 1 warmtelamp en 1 UV-lamp of moet het perse een UV-balk zijn? Deze bak kost 87.50 euro via MarktPlaats!![]()
Deze bak is te koop in Nunspeet. Hij lijkt me groot genoeg voor een baardagaam! Zo'n balk kan ik toch ook gewoon bovenin de bak monteren? Dan houd ik dus een spotje over?quote:Op zondag 19 februari 2006 16:29 schreef blackbully het volgende:
[..]
als deze bak in de omgeving van leiden / voorhout tekoop staat.
(dan kan je de bak op aanvraag in elke maat laten maken die je wil)
persoonlijk zou ik als je hem kwijt kan er een uv-tl balk in zetten. lampen gaan dan langer mee. en je baardagaam wil graag heel veel warmte
nee dat kan wel.quote:Op zondag 19 februari 2006 16:48 schreef mrcool het volgende:
Ik zie dat er ook spotjes verkocht worden die zowel warmte als UV produceren. Daar kan ik er dan toch 2 van inhangen en dan is zo'n balk toch eigenlijk niet nodig? Of zie ik dit nou verkeerd?
Hoe duur zijn die lampen dan? En wat kost zo'n TL? En wat bedoel je precies met normale spots voor warmte?quote:Op zondag 19 februari 2006 16:49 schreef blackbully het volgende:
[..]
nee dat kan wel.
maar die lampen zijn erg duur.
als je een tl hebt voor het uv.
dan kun je normale spots kopen voor warmte.
(heb je ook niet meer de speciale warmte lampen nodig.)
bij een reptielen winkel kosten normale spots (warmte of uvb-spots ) meestal een euro of 6quote:Op zondag 19 februari 2006 20:54 schreef mrcool het volgende:
[..]
Hoe duur zijn die lampen dan? En wat kost zo'n TL? En wat bedoel je precies met normale spots voor warmte?
Maar is dat dan gewoon een normale TL-balk? En die gloeilamplen, moeten die nog van een bepaald wattage zijn ofzo?quote:Op zondag 19 februari 2006 21:00 schreef blackbully het volgende:
[..]
bij een reptielen winkel kosten normale spots (warmte of uvb-spots ) meestal een euro of 6
(bij mij gaan die dingen max 3 maanden mee. meestal maar 2 ofzo)
als je een tl in je bak hangt heb je uv dus kun je normale gloeilampen pakken komt zat warmte vanaf
mijn tl gaat ondertussen al 2 jaar mee. en koste uit mijn hoofd ehhh een euro of 15.
en de gloeilampen gaan ook langer mee als de lampen die de reptielen zaak verkoopt.
pak alleen wel een gloeilamp die als spot werkt. waardoor je dus gericht licht en warmte hebt
zo iets.quote:Op zondag 19 februari 2006 21:09 schreef mrcool het volgende:
[..]
Maar is dat dan gewoon een normale TL-balk? En die gloeilamplen, moeten die nog van een bepaald wattage zijn ofzo?
Zie hier het stukje over verlichting!quote:Op maandag 20 februari 2006 08:08 schreef leviathanfd het volgende:
De spotjes met uv hebben geen uvb, maar uva of uv voor planten.
Ja, ik heb zo'n rond plakding aan de zijkant in me bak gehangen, alsmede een temp metertje.. Vind altijd wel handig om t een beetje in de gaten te kunnen houdenquote:Op maandag 20 februari 2006 17:46 schreef mrcool het volgende:
Hebben jullie luchtvochtigheidsmeters in jullie bakken?
Voor de zijwanden moet dit toch wel kunnen?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:15 schreef leviathanfd het volgende:
Kurk zou ik niet doen.
Dit is wel mooi man, je hebt gewoon een regenwoud in je huis!quote:Op zondag 26 februari 2006 23:12 schreef Aneurism het volgende:
Mijn Paludarium.
[afbeelding]
Met de pfoon genomen dus kwaliteit is brak.
Geheel met druppelsysteem, waterval en kikkers die piepen
196h, 60d, 140b.
[afbeelding]
Bijna welquote:Op maandag 27 februari 2006 15:36 schreef mrcool het volgende:
[..]
Dit is wel mooi man, je hebt gewoon een regenwoud in je huis!
Er komt er eentje in te zitten, als het ff kan een mannetje!quote:Op zaterdag 4 maart 2006 15:06 schreef method21 het volgende:
En een bak van 120x40x50 is voor een koppeltje eigenlijk iets te weinig, reken op 150x50x50 voor een koppeltje.
Helaas nietquote:Op donderdag 2 maart 2006 17:57 schreef leviathanfd het volgende:
De gemiddelde "betere" electro zaak?
Daar ben ik beide niet van in het bezit!quote:Op zondag 5 maart 2006 23:14 schreef blackbully het volgende:
is alleen tegen kleinekinderen of andere huisdieren handig
Is niet veel geldquote:Op zondag 5 maart 2006 18:19 schreef mrcool het volgende:
Zou vandaag om 4 uur mijn terrarium gaan ophalen in Nunspeet maar dit verliep ff iets anders dan de bedoeling was in eerste instantie! Ik had dus met die kerel afgesproken dat ik hem zou afhalen in Nunspeet op het adres van zijn ouders, hij woont zelf namelijk in Leeuwarden en Nunspeet is simpelweg dichterbij voor mij! Eenmaal daar aangekomen blijkt hij er dus niet te zijn en het terrarium dus ook niet. Zijn ouders waren gelukkig nog wel thuis. Hij was er niet vanwege het slechte weer en was mij vergeten af te bellen. Nu hebben die ouders dus vrienden hier in de buurt wonen en komen ze het terrarium binnenkort een keer brengen als ze naar die vrienden toe gaan. Het ging in eerste instantie om een bak van 120*40*50 maar om het ongemak te compenseren maakt die kerel nu een bak van 120*50*50 voor me voor hetzelfde geld: 87,50 euro. Dus in principe ben ik nog gematst ook!
Dat dacht ik dus ook al, hier bij Aqua Terra in Cuijk vroegen ze al 84,95 euro voor een bak van 80*40*40.quote:
Ik heb hier een bak staan van hun, niks speciaals en best duur, duurder dan een zelf bouw bak en die kun je groter maken, ben nu met een bak bezig van 180x60x60quote:Op maandag 13 februari 2006 17:45 schreef mrcool het volgende:
Is er hier iemand bekend met Aqua Terra in Cuijk? Ik ga daar morgens ff langs om te kijken of de dieren een beetje gezond zijn.
Heb gehoord dat epoxy hars ook veel gebruikt word.. ikzelf moet in de komende maanden een waterval gaan bouwen (beetje het idee als die link, uitstekende steentjes waarlangs water stroomt met veel planten/mos), maar weet nog niet wat ik ga gebruiken.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:08 schreef mrcool het volgende:
Handig linkje wat betreft het bouwen van een achterwand: http://home.wanadoo.nl/roel_pool/Zelfbouwachterwand.html
Vind kosten niet echt een probleem als het mooi gebeurd en veilig (gezien mijn gifkikkers ademen via de huid, is het contact met giftige stoffen echt verbotten). Persoonlijk vind ik die bak die je laat zien iets te gemaakt. zou zelf voor echte producten gegaan zijn zoals stenen e.d. Voornamelijk omdat die ook warmte vasthouden en dus lekker is voor je dieren om daar op te zonnen.quote:Op donderdag 9 maart 2006 19:23 schreef mrcool het volgende:
Epoxyhars schijnt erg duur te zijn.
Het plaatje wat je ziet die achterwand is van piepschuim gemaakt, dat isoleert toch net iets beter dan stenen. Niet dat steen niet moet of mag, heb dr zelf een antal flinke hompen steen in liggen waar ze graag gebruik van maken.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 09:46 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Vind kosten niet echt een probleem als het mooi gebeurd en veilig (gezien mijn gifkikkers ademen via de huid, is het contact met giftige stoffen echt verbotten). Persoonlijk vind ik die bak die je laat zien iets te gemaakt. zou zelf voor echte producten gegaan zijn zoals stenen e.d. Voornamelijk omdat die ook warmte vasthouden en dus lekker is voor je dieren om daar op te zonnen.
Isolatie is het punt niet, warmte vasthouden... Dat is het punt. Daarnaast vind ik het niet echt mooi eruit zien.quote:Op woensdag 15 maart 2006 17:09 schreef method21 het volgende:
[..]
Het plaatje wat je ziet die achterwand is van piepschuim gemaakt, dat isoleert toch net iets beter dan stenen. Niet dat steen niet moet of mag, heb dr zelf een antal flinke hompen steen in liggen waar ze graag gebruik van maken.
Nee, kwam een foto tegen van dit diertje, ik heb nog helemaal niks gekocht!quote:Op maandag 20 maart 2006 15:59 schreef Aneurism het volgende:
Gekocht?
Vies als in stoffig!quote:
Ik verzorgde de amfibieën, enkele waterschildpadden, en een enkele keer de landschildpadden. Best leuk werk maar ik kon het steeds minder vinden met de eigenaren dus ik ben na een jaar weer vertrokken.quote:Op maandag 10 april 2006 16:41 schreef Aneurism het volgende:
Cool wat had je er gedaan?
mrcool, ah... gelukkig geen vetvlekken e.d.quote:Op maandag 10 april 2006 17:27 schreef Djaser het volgende:
[..]
Ik verzorgde de amfibieën, enkele waterschildpadden, en een enkele keer de landschildpadden. Best leuk werk maar ik kon het steeds minder vinden met de eigenaren dus ik ben na een jaar weer vertrokken.
Het is daarna nooit meer van gekomen, ik zat er alleen de laatste tijd weer aan te denken maar ik ga dit jaar op kamers dus die plannen moeten voorlopig de ijskast in totdat ik weet waar ik terecht komquote:Op maandag 10 april 2006 19:04 schreef Aneurism het volgende:
En Djaser hou je zelf ook nog dieren momenteel?
Ziet er heeeel mooi uit moet ik zeggen. Heb je hier alleen maar natuurlijke dingen in gebruikt of ook PUR/Tegellijm/Hars?quote:Op woensdag 29 maart 2006 23:14 schreef Aneurism het volgende:
Mijn bak op dit moment, foto toestelen vinden mij niet zo lief dus het kan wat vlekjes zijn:
Bak in zijn geheel, wat ik wil gaan doen is de achterwand nog aanpakken met een soort systeem waardoor de achterwand in meerdere lagen is opgebouwd. Het watergedeelte aan de rechterzijde wil ik verwijderen waardoor 50% van de bak nog een watergedeelte heeft. De linkerzijde gaat geheel aangepakt worden, prefab ga ik een waterval maken met een stenen gedeelte wat volledig met mos begroeit moet gaan worden en als een soort van trappen systeem met meerdere poeltjes water naar beneden laat stromen. Hierdoor hoop ik een hogere lucht vochtigheid in mijn bak te behalen (erg belangrijk voor de kikkers 80-100% luchtvochtigheid) En het ziet er gewoon erg cool uit (en ik heb weer wat te doen) Maar genoeg gelul, nu mijn bak.
[afbeelding]
2 Lianen door mijn bak bevestigd en daar een aantal planten op vast gezet, met visdraad: Ontzichtbaar bijna. Nu gaat er ook een orchidee erop groepen dus ik ben blij
[afbeelding]
Ook groeien er ineens paddestoelen door mijn bak heen, erg cool hoe mos en paddestoelen spontaan opkomen. Ik gebruik voor dit effect freshwater TL buizen van arcadia, deze stimuleren planten groei.Terwijl ik deze aan het fotograferen was kwam er een kikkertje tussendoor sjezen, deze zit op deze lokatie vaak. Ze hebben elk hun eigen territorium, deze zat in de zijne
![]()
[afbeelding]
Zoek de kikker, er is 1 kikkertje zichtbaar (hint: in de buurt van de bromelia/oranje plantje)
[afbeelding]
Zoek de 2 kikkers. Komt niet vaak voor dat ze zo dicht bij elkaar zitten, enkel tijdens voeren wat dit dus niet het moment daarvoor was. Ze zijn erg territoriaal, waardoor ze de gehele dag fluiten (erg cool!)
[afbeelding]
Vaak vind ik bakken van reptielenhouders/aquaria houders erg saai... Paar plantjes, een stronkje en thats it. Toch staan de meeste bakken in de huiskamer, en terwijl het een aanwinst voor je kamer kan zijn is het door deze simplistische aanpak juist lelijk of vergelijkbaar als een oud bruin leren bankstel. Vind het daarom geen kwaad kunnen om er wat aandacht aan te besteden en wat mooie dingen in te zetten. Je zal iig nooit een koeien schedel in mijn bak vinden.
[afbeelding]
Bepaalde planten gekregen, en nu moeten ze nog verwerkt in de bak worden zodat ze 1 geheel vormen... Hoe ze geen geheel zijn met de bak, zie hier:
[afbeelding]
Mooie van varenwortel wanden is dat bij voldoende luchtvochtigheid en licht er vanzelf varens, mos en soms andere planten uit komen. Zo ook hier te zien. Daarnaast kan je er makkelijk plantjes in prikken. Enige jammere is dat deze plantjes wegrotten omdat het vocht vasthoud waar sommige niet tegen kunnen.
[afbeelding]
Zows dat was mijn bak en wat uitleg over mijn paludarium.
Was toen een aanbieding een maand of 2 geleden.. de hele reutemeteut met 2 sproeiers voor 99,95 ofzoquote:Op maandag 1 mei 2006 14:36 schreef Aneurism het volgende:
Ben bang dat dat niet zo is: Jewel: EURO 62,50
JMtech: EURO 41,95
Marja Kik in Utrechtquote:Op maandag 15 mei 2006 20:27 schreef Nonneke het volgende:
Ik ben opzoek naar een goede schildpadden-dokterHeeft iemand een suggestie ? het liefste omg. Flevoland
Doorsnijden en de ringen tellen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:56 schreef Atreidez het volgende:
Ik heb 2 luipaardgekko's waarvan ik inmiddels weet dat ze 20 jaar kunnen worden.
Ze heeft laatst een sectie op een gifkikker van mij gedaan, erg aardig kwam ze op mij over. Haar naam hoor ik bij veel mensen.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:48 schreef Uhmmie het volgende:
ik heb de naam wel vaker gehoord inderdaad aneurism
dat is meestal wel een goed punt
jups... hele fijne manquote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:04 schreef VeerMans het volgende:
Marno Wolters
Dierenkliniek europaplein is ook goed
In rdam kan je ook naar Pays, dierenartspraktijk hillegersbergquote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:30 schreef Uhmmie het volgende:
[..]
jups... hele fijne man
ben in staat om er voor naar amsterdam te rijden vanaf rotterdam
zowel voor reptielen als normale huisdieren trouwens
ben er met mijn kat ook weleens geweest.. en ik kwam bjina met een warm gevoel weer naar buiten
en een bijzodner prettig gevoel in mn portemonnee ook trouwens
60e armer.. maar wel 3 kwartier binnen geweest
en bovendien goed behandeld en heel veel informatie en een goed advies gekregen
Vrijdag ben ik vrijquote:Op woensdag 24 mei 2006 11:26 schreef Uhmmie het volgende:
hmm waarom ga je vrijdag?
dat is in eider geval niet diegene die vlakbij mij zit
doet ze alleen normale huisdieren of ook onze exotischere vriendjes
ik hou het voor de katten maar even op dierenkliniek walenburg
erg coole dierenarts met veel verstand van zaken
en een voorliefde voor abessijnen.. das wel leuk gezien ik die ook heb
(nahja.. + 2 htkjes)
Mijn kameleon (pardalis) heeft last van pokken, al een tijdje (al eerder langs geweest) maar hij lijkt er nu echt last van te hebben. Hij pakt geen grote prooien meer, eet slecht en het lijkt erop of de pok door zijn kaak heenkomt. Ik zie het niet zo rooskleurig inquote:Op woensdag 24 mei 2006 14:32 schreef Uhmmie het volgende:
ik bedoelde meer wat er mis is met je beestje
en met wat voor beestje
ik ben overigens ook lekker vrij vrijdag
lang leve de overheid
Al een week of 2-3 slecht.quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:15 schreef Aneurism het volgende:
Hoe lang eet deze al niet meer?
Nog steeds hetzelfde, ik heb nou antibiotica en hij heeft een injectie gekregen.quote:Op maandag 29 mei 2006 12:46 schreef Uhmmie het volgende:
hoe is het met je kameleon veermans?
tweakdsl: nice geshopt! plaatjes?
(waar heb je ze vandaan? was het beursweekend toevallig? ik vergeet die dingen steeds maar moet eigenlijke cht even)
Foto's zouden idd leuk zijn. Al die tinc morphs zijn niet te onthouden dus ik heb geen idee hoe je beestjes eruit zienquote:Op dinsdag 30 mei 2006 15:39 schreef Aneurism het volgende:
Woehoe:
Heb afgelopen zaterdag 4 oranje terribilis gekocht en 2 Tinctorius brazil. Als ik een foto camera heb dan plaats ik een foto.
Mijn dank is groot... Dat ziet er natuurlijk en goed uit. Ga ik vanavond maar eens nader in verdiepen..quote:Op dinsdag 30 mei 2006 17:23 schreef Aneurism het volgende:
http://www.refona.nl/webshop/
Kijk of dit iets is voor je?
vergeet alleen niet dat meeste bestrijdingsmiddelen OOK slecht zijn voor je slangquote:Op dinsdag 30 mei 2006 17:27 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Mijn dank is groot... Dat ziet er natuurlijk en goed uit. Ga ik vanavond maar eens nader in verdiepen..
Dutchies zijn de beestjes die ik aanraad in mijn linkje.quote:Op woensdag 31 mei 2006 18:30 schreef UZN het volgende:
Dutchies
Daarom: Gebruik Dutchies.quote:Op donderdag 1 juni 2006 19:42 schreef UZN het volgende:
Retielen zijn errug gevoelig voor gif (want dat is het uiteindelijk)
Verder hoor ik niemand over de eitjes van de mijt aanpakken. evt gifkuur zal dus herhaald moeten worden vlak nadat de eitjes zijn uitgekomen. Anders zijn ze inderdaad binnen de koste keren weer terug
Dat dacht ik geen week geleden ook alquote:Op zaterdag 3 juni 2006 16:42 schreef tweakdsl het volgende:
Zet ik eindelijk foto's neer, reageert er niemand
quote:Op dinsdag 6 juni 2006 14:12 schreef VeerMans het volgende:
[..]
Dat dacht ik geen week geleden ook al![]()
Hmm bij zo'n opmerking horen dus fotoos hequote:Op maandag 19 juni 2006 21:54 schreef kimmie261 het volgende:
hoi,
leuk topic hier,
ik ben in het bezit van zo'n 20 vogelspinnen en een hoornkikker...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |