abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35164294
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 09:08 schreef leviathanfd het volgende:

En ik raad je aan er 2 te nemen. Een man en een vrouw of 2 vrouwen.
1 is genoeg voor mij!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_35183506
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 20:04 schreef mrcool het volgende:

[..]

1 is genoeg voor mij!
Maar niet voor die baardagaam.

Ikzelf heb sinds vorige week een paludarium gekocht.
Hierin heb ik een aantal gifkikkers zitten (epidobates tricolor)
en 3 gifkikker visjes.

De bak is 2meter hoog en 140 breed en 60 diep...
Het is nog een klote job on die bak goed verwarmt te krijgen ivm lucht vochtigheid e.d.

Owjah, hiervan had ik een téju, een paar slangen (kousebandjes, boa e.d.), vogelspinnen, scorpioenen (gewoon keizer) en heb voor een alligator, bijtschildpadden, varanen, pythons, slangehals schildpadden, landschildpadden gevoerd. ow en een zooi gecko's.

Wil kleine geckotjes gaan houden en anolissen in mijn nieuwe paludarium.

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2006 12:41:08 ]
pi_35195106
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 12:06 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Maar niet voor die baardagaam.
Hoezo niet dan? Heb gelezen dat ze ook in hun eentje goed te houden zijn. Daar komt bij dat ze nogal dominant zijn en je er ook geen andere dieren bij kunt houden.

[ Bericht 10% gewijzigd door mrcool op 17-02-2006 18:55:57 ]
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_35228165
Als alles ff goed gaat heb ik binnenkort een terrarium van 120x40x50!
pi_35229252
Zitten er een beetje goede verkooppunten voor baardagamen in Noord-Brabant? Als het zover is wil ik eigenlijk een mannetje dat nog niet zo heel oud is, het liefst jonger dan een jaar! Nu heb ik eens zitten neuzen op MarktPlaats maar die diertjes zijn of al best oud of hebben gebreken zoals het missen van teentjes en stukken van de staart.
pi_35234528
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 18:52 schreef mrcool het volgende:
Zitten er een beetje goede verkooppunten voor baardagamen in Noord-Brabant? Als het zover is wil ik eigenlijk een mannetje dat nog niet zo heel oud is, het liefst jonger dan een jaar! Nu heb ik eens zitten neuzen op MarktPlaats maar die diertjes zijn of al best oud of hebben gebreken zoals het missen van teentjes en stukken van de staart.
Enige plek die ik ken zijn in de buurt van Hilversum... een daarvan is in Bussum : www.hch.nl
Weet niet zo heel veel van ze, ben er pas geweest voor het eerst toen ik een nieuwe kweek fruitvliegen moest opzetten.

Was er ook eentje in Utrecht, maar die was ruk.

Meestal kwam ik in een bepaalde kring van kwekers.

En rené zwart heeft vaak ook wat zitten. (AANRADER!!!)

http://www.terrafauna.nl/

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2006 21:08:01 ]
pi_35234989
Ik ga van de week krekels halen hier in Scheveningen, dan zel ik ff voor je vragen.. ze zaten er 2 weken geleden iig wel (ze waren zo'n 12 cm, das toch jong ? ).
Where facts are few, experts are many.
pi_35235120
12cm is idd nog jong ja.

Ik ga zodra ik mijn eigen woning heb eerst het terrarium inrichten en op temperatuur krijgen en dan zal ik naar een kweker toe gaan. Die in Woudrichem heeft ze iig ook. Is een uurtje rijden voor mij heb ik ff snel opgezocht, zeker wel te doen iig.

[ Bericht 83% gewijzigd door mrcool op 18-02-2006 21:20:23 ]
pi_35235342
zonder staart hoor, die kronkelde teveel om te kunnen meten
pi_35235438
Zoiets?

pi_35235738
Dit zou hem moeten worden, en dan de inrichting en uiteraard de baardagaam! 120*40*50

zaterdag 18 februari 2006 @ 22:29:12 #163
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_35237915
denk je ook aan een UV lamp?
is beter voor de groei van het beestje.

en ps. wat kost deze bak?
(ik had dit model maar dan 100-50-50 nieuw gekocht voor een 85 euro. dus als deze veel duurder is laat het eff weten dan spam ik wel een linkje)
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
pi_35257125
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 22:29 schreef blackbully het volgende:
denk je ook aan een UV lamp?
is beter voor de groei van het beestje.

en ps. wat kost deze bak?
(ik had dit model maar dan 100-50-50 nieuw gekocht voor een 85 euro. dus als deze veel duurder is laat het eff weten dan spam ik wel een linkje)
Uiteraard denk ik ook aan de UV-lamp! Deze kan ik toch in een van die spotjes doen? 1 warmtelamp en 1 UV-lamp of moet het perse een UV-balk zijn? Deze bak kost 87.50 euro via MarktPlaats!
  zondag 19 februari 2006 @ 16:29:01 #165
68154 blackbully
pi_35257402
quote:
Op zondag 19 februari 2006 16:21 schreef mrcool het volgende:

[..]

Uiteraard denk ik ook aan de UV-lamp! Deze kan ik toch in een van die spotjes doen? 1 warmtelamp en 1 UV-lamp of moet het perse een UV-balk zijn? Deze bak kost 87.50 euro via MarktPlaats!
als deze bak in de omgeving van leiden / voorhout tekoop staat.
(dan kan je de bak op aanvraag in elke maat laten maken die je wil)

persoonlijk zou ik als je hem kwijt kan er een uv-tl balk in zetten. lampen gaan dan langer mee. en je baardagaam wil graag heel veel warmte
[/quote]
pi_35257521
quote:
Op zondag 19 februari 2006 16:29 schreef blackbully het volgende:

[..]

als deze bak in de omgeving van leiden / voorhout tekoop staat.
(dan kan je de bak op aanvraag in elke maat laten maken die je wil)

persoonlijk zou ik als je hem kwijt kan er een uv-tl balk in zetten. lampen gaan dan langer mee. en je baardagaam wil graag heel veel warmte
Deze bak is te koop in Nunspeet. Hij lijkt me groot genoeg voor een baardagaam! Zo'n balk kan ik toch ook gewoon bovenin de bak monteren? Dan houd ik dus een spotje over?
pi_35257751
Ideetjes voor de inrichting zijn welkom! Kan ik nou dan ook een UV-balk bovenin monteren en de 2 spots gebruiken voor warmtelampen? Dan heeft ie 2 plekjes om te kunnen zonnen in principe. Kom ook veel bakken met baardagamen tegen zonder UV-balk of iets dergelijks.
pi_35258059
Ik zie dat er ook spotjes verkocht worden die zowel warmte als UV produceren. Daar kan ik er dan toch 2 van inhangen en dan is zo'n balk toch eigenlijk niet nodig? Of zie ik dit nou verkeerd?

2x Osram ultra vitalux.

zondag 19 februari 2006 @ 16:49:56 #169
68154 blackbully
pi_35258108
quote:
Op zondag 19 februari 2006 16:48 schreef mrcool het volgende:
Ik zie dat er ook spotjes verkocht worden die zowel warmte als UV produceren. Daar kan ik er dan toch 2 van inhangen en dan is zo'n balk toch eigenlijk niet nodig? Of zie ik dit nou verkeerd?
nee dat kan wel.

maar die lampen zijn erg duur.

als je een tl hebt voor het uv.
dan kun je normale spots kopen voor warmte.
(heb je ook niet meer de speciale warmte lampen nodig.)
[/quote]
pi_35258161
Maar dit is dus wel allemaal mogelijk als je de bak zo ziet? Dit moet ik ff weten voordat ik hem aanschaf namelijk.
pi_35261898
Heb zelf zo'n 2 in 1 lamp en die koste iets van 6 euro nogwat... Is wel degene met kleinste fitting.
pi_35262543
De bak is van mij en ik kan hem over 14 dagen ophalen!
pi_35267443
Staan er ergens op internet voorbeelden voor een inrichting?
pi_35267947
quote:
Op zondag 19 februari 2006 16:49 schreef blackbully het volgende:

[..]

nee dat kan wel.

maar die lampen zijn erg duur.

als je een tl hebt voor het uv.
dan kun je normale spots kopen voor warmte.
(heb je ook niet meer de speciale warmte lampen nodig.)
Hoe duur zijn die lampen dan? En wat kost zo'n TL? En wat bedoel je precies met normale spots voor warmte?
  zondag 19 februari 2006 @ 21:00:11 #175
68154 blackbully
pi_35268172
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:54 schreef mrcool het volgende:

[..]

Hoe duur zijn die lampen dan? En wat kost zo'n TL? En wat bedoel je precies met normale spots voor warmte?
bij een reptielen winkel kosten normale spots (warmte of uvb-spots ) meestal een euro of 6
(bij mij gaan die dingen max 3 maanden mee. meestal maar 2 ofzo)

als je een tl in je bak hangt heb je uv dus kun je normale gloeilampen pakken komt zat warmte vanaf
mijn tl gaat ondertussen al 2 jaar mee. en koste uit mijn hoofd ehhh een euro of 15.
en de gloeilampen gaan ook langer mee als de lampen die de reptielen zaak verkoopt.

pak alleen wel een gloeilamp die als spot werkt. waardoor je dus gericht licht en warmte hebt
[/quote]
pi_35268616
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:00 schreef blackbully het volgende:

[..]

bij een reptielen winkel kosten normale spots (warmte of uvb-spots ) meestal een euro of 6
(bij mij gaan die dingen max 3 maanden mee. meestal maar 2 ofzo)

als je een tl in je bak hangt heb je uv dus kun je normale gloeilampen pakken komt zat warmte vanaf
mijn tl gaat ondertussen al 2 jaar mee. en koste uit mijn hoofd ehhh een euro of 15.
en de gloeilampen gaan ook langer mee als de lampen die de reptielen zaak verkoopt.

pak alleen wel een gloeilamp die als spot werkt. waardoor je dus gericht licht en warmte hebt
Maar is dat dan gewoon een normale TL-balk? En die gloeilamplen, moeten die nog van een bepaald wattage zijn ofzo?
  zondag 19 februari 2006 @ 21:19:58 #177
68154 blackbully
pi_35269046
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:09 schreef mrcool het volgende:

[..]

Maar is dat dan gewoon een normale TL-balk? En die gloeilamplen, moeten die nog van een bepaald wattage zijn ofzo?
zo iets.

dus is een uv-tl maar past wel in een normale tl bak

en de gloeilampen zou ik zelf 75 watt pakken.
maar dat zou je voor het mooie moeten meten. dus dat is gewoon proberen.

lampje aan. termometer er onder en kijken hoe warm het word.

ps. onder 1 lamp iets maken waar ze kunnen gaan "zonnen" daar dan ook een zware lamp in. dus bv. een 75 of 100 watt lamp

en aan de andere kant een minder sterke lamp.
je dieren moeten zelf kunnnen bepalen of ze willen opwarmen of willen afkoelen
[/quote]
pi_35272124
Thanx voor de tips betreffende verlichting enzo! Ik zal hier nog wel ff rondhangen in dit topic!
  maandag 20 februari 2006 @ 08:08:37 #179
38752 leviathanfd
Mijn twee dames
pi_35278669
Ga voor een uv tl balk. De ophanging krijg je voor 6 euro bij de bouwmarkt. De uv lamp voor 15-20 euro.
De spotjes met uv hebben geen uvb, maar uva of uv voor planten.
En ik weet wel een plek voor baardjes:
http://www.repticare.nl
Merk en designkleding als nieuw! zie de link
http://shop.kapaza.nl/artemisonlineshop/page1/
pi_35291844
quote:
Op maandag 20 februari 2006 08:08 schreef leviathanfd het volgende:

De spotjes met uv hebben geen uvb, maar uva of uv voor planten.
Zie hier het stukje over verlichting! Lijkt me duidelijk dat er een UVB-TL in moet komen, enig idee hoe groot deze dient te zijn in een bak van 120*40*50?
pi_35291906
je hebt ook speciale uv spotjes voor reptielen
die doen het wel goed
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_35292204
Denk dat ik het maar eens ga proberen met een UVB-TL en 1 spot van 75w en 1 spot van 50w zoiets. En dan idd onder die spot van 75w iets maken waar hij op kan zonnen! Aan beide zijkanten een kurken zijwand en aan de achterzijde wil ik iets maken met piepschuim en epoxyhars en er dan zand op aanbrengen. Hier ook met plekjes om op te liggen. Ook een of twee stukken hout en stenen. Een tak waarop die onder de warmste lamp kan liggen en ik wil dan eigenlijk ook kunstplanten verwerken in de achterwand. Het zal heus wel een karwei worden maar ik weet wel dat ik er nu al zin in heb om die bak in te gaan richten!

[ Bericht 52% gewijzigd door mrcool op 20-02-2006 16:38:16 ]
pi_35293192
Iemand hier meer kennis van "custom" licht bakken?

Electro Techniek, OUD! Lichtbak
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1113190/

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2006 16:59:48 ]
pi_35294823
Hebben jullie luchtvochtigheidsmeters in jullie bakken?
  dinsdag 21 februari 2006 @ 13:15:42 #185
38752 leviathanfd
Mijn twee dames
pi_35324358
Epoxyhars is wel duur en moet lang uitharden om het giftige eruit te halen. je kunt net zo goed flink wat tegellijm gebruiken op bewerkt (dremel ofzo) piepschuim. Ook kun je er plateaus (alhoewel baardjes niet te hoog moeten kunnen vanwege vallen) op maken. Zo heb ik het gedaan voor de slangen en de leguaan. Kurk zou ik niet doen.
pi_35324757
quote:
Op maandag 20 februari 2006 17:46 schreef mrcool het volgende:
Hebben jullie luchtvochtigheidsmeters in jullie bakken?
Ja, ik heb zo'n rond plakding aan de zijkant in me bak gehangen, alsmede een temp metertje.. Vind altijd wel handig om t een beetje in de gaten te kunnen houden Dingen kosten maar 3 of 4 euro per stuk.
pi_35335250
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 13:15 schreef leviathanfd het volgende:
Kurk zou ik niet doen.
Voor de zijwanden moet dit toch wel kunnen?
pi_35335621
leviathanfd ik heb je mailtje gekregen! Thanx! Die wand die op de foto staat in dat mailtje lijkt me wel mooi voor de zijwanden, hoe heb je dat precies gemaakt dan? En ik ben idd van plan om op de achterwand wat plateaus te maken waar hij op kan liggen, en deze moeten idd niet te hoog worden heb ik al vaak gelezen! En in je mailtje heb je het er ook over dat je zelf grotjes maakt, heb je hier misschien ook een foto van?
  donderdag 23 februari 2006 @ 09:38:35 #189
38752 leviathanfd
Mijn twee dames
pi_35396939
Op reptielenforum staat een uitleg over wanden.
Ik pak platen van piepschuim die ik op maat maak. De plateaus zet ik vast met speciale kit en duveltjes als het nodig is. Ik maak er holtes in door het te schuren, met een dremel, schuurmachine of gewoon met een vijl.
Daarna bewerk ik het geheel met tegellijm gemengd met kleurstof. Dit 4 lagen of meer.
Je kunt het nog behandelen met jachtlak als je wilt, maar dit moet een tijd luchten (ontgiften). ik zet alles in het terra vast met kit.
De huisjes maak ik van meerdere platen op elkaar die ik uithol. Lijkt op een piramide!
Ik moet de foto nog zoeken.
pi_35528670
Mijn Paludarium.

Met de pfoon genomen dus kwaliteit is brak.

Geheel met druppelsysteem, waterval en kikkers die piepen
196h, 60d, 140b.

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2006 23:15:03 ]
pi_35544006
quote:
Op zondag 26 februari 2006 23:12 schreef Aneurism het volgende:
Mijn Paludarium.

[afbeelding]

Met de pfoon genomen dus kwaliteit is brak.

Geheel met druppelsysteem, waterval en kikkers die piepen
196h, 60d, 140b.

[afbeelding]
Dit is wel mooi man, je hebt gewoon een regenwoud in je huis!
pi_35566083
quote:
Op maandag 27 februari 2006 15:36 schreef mrcool het volgende:

[..]

Dit is wel mooi man, je hebt gewoon een regenwoud in je huis!
Bijna wel Dit was altijd een droom van mij om te hebben, het is nu werkelijkheid.
pi_35570533
Ben opzoek naar een tangentiaal ventilator, als iemand adressen heeft? Graag
  donderdag 2 maart 2006 @ 17:57:55 #194
38752 leviathanfd
Mijn twee dames
pi_35649597
De gemiddelde "betere" electro zaak?
  zaterdag 4 maart 2006 @ 15:06:03 #195
53142 method21
FREE MANSON
pi_35711024
Ik heb zelf 2 baardagamen, 1 man en 1 vrouw, maar die zitten apart, komen straks 2 vrouwtjes bij, ik ben nu een bak van 180x60x60 aan het maken, en dat is wel aan te raden voor een koppeltje of een trio. Het zijn ideale beesten, leuk om te zien en hoe ze zicht gedragen, het zijn best sluwe beestjes met een eigen willetje, een beetje goeie handelaar in brabant is TETRA in oss in uden verkopen ze ze ook bij de beestenpot. Maar ik kan nakweek genoeg aan komen in verschillende kleuren. En een bak van 120x40x50 is voor een koppeltje eigenlijk iets te weinig, reken op 150x50x50 voor een koppeltje.
“You know, a long time ago being crazy meant something. Nowadays everybody's crazy.”
“I'm not your executioner. I'm not your devil and I'm not your God. I'm Charles Manson.”
pi_35713157
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 15:06 schreef method21 het volgende:
En een bak van 120x40x50 is voor een koppeltje eigenlijk iets te weinig, reken op 150x50x50 voor een koppeltje.
Er komt er eentje in te zitten, als het ff kan een mannetje!
pi_35715014
Ze zien er idd nogal eigenwijs uit!

pi_35715207
pi_35733104
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 17:57 schreef leviathanfd het volgende:
De gemiddelde "betere" electro zaak?
Helaas niet Conrad heeft er een van afmetingen die in mijn bak niet passen...

Ik zoek afmetingen zoals op vivaria.nl: 6x6x20.. iig is dat 6x6 heel belangrijk... omdat het anders niet onder mijn lichtkap past.
pi_35748100
Zou vandaag om 4 uur mijn terrarium gaan ophalen in Nunspeet maar dit verliep ff iets anders dan de bedoeling was in eerste instantie! Ik had dus met die kerel afgesproken dat ik hem zou afhalen in Nunspeet op het adres van zijn ouders, hij woont zelf namelijk in Leeuwarden en Nunspeet is simpelweg dichterbij voor mij! Eenmaal daar aangekomen blijkt hij er dus niet te zijn en het terrarium dus ook niet. Zijn ouders waren gelukkig nog wel thuis. Hij was er niet vanwege het slechte weer en was mij vergeten af te bellen. Nu hebben die ouders dus vrienden hier in de buurt wonen en komen ze het terrarium binnenkort een keer brengen als ze naar die vrienden toe gaan. Het ging in eerste instantie om een bak van 120*40*50 maar om het ongemak te compenseren maakt die kerel nu een bak van 120*50*50 voor me voor hetzelfde geld: 87,50 euro. Dus in principe ben ik nog gematst ook!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')