Hoe kleiner, hoe moeilijker tam te maken ... Heeft dat met herseninhoud te maken?quote:Op maandag 12 december 2005 22:29 schreef blackbully het volgende:
hmm zou kunnen maar die ken ik niet
weet wel hoe kleiner het dier hoe minder makkelijk tam te maken
(over het algemeen gezien dan)
plek zatquote:Op dinsdag 13 december 2005 23:11 schreef tiez het volgende:
ik heb eindelijk foto's van mijn nieuwe aanwinst alleen geen mogelijkheid ze online te zetten iemand wel plek ergens?
Max is 60 cm verder erg nuttige infoquote:Op maandag 12 december 2005 20:26 schreef blackbully het volgende:
[..]
baard agamen kunnen kop staart makkelijk 80cm worden
ze zijn redelijk makkelijk in de verzorging zeker omdat ze niet alleen maar levend voer pakken
er zijn verschillende soorten fruit en groente die ze ook pakken
en als je ze het vroeg probeerd tte geven pakken ze ook droog voer. dus das wel fijn voor als je een keer geen tijd hebt. (kun je gewoon op voorraad hebben)
ps. als je ze zou halen en ze zijn nog erg klein. hou er dan rekening mee dat ze niet kunnen zwemmen.
er zzijn gevallen bekend dat ze al in een centimeter water zijn verdronken dus dat zou zonde zijn.
zorg dus voor een waterbakje waar ze goed uit kunnen.
verders makkelijke en erg tamme reptielen. zeker een goed soort voor iemand die er mee zou willen beginnen
Is dat een griekse landschildpad (testudo hermanni) of een moorse (testudo graecea)? Ik weet dat je het kan zien aan het achterschild, want bij de griekse bestaat dat uit 2 stukken. Maar op deze foto's kan ik het achterschild niet zienquote:Op dinsdag 13 december 2005 23:45 schreef tiez het volgende:
met dank aan prupke!!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
hmmm je hebt gelijk. mijn geheugen gaat haperen.quote:Op woensdag 21 december 2005 19:49 schreef method21 het volgende:
[..]
Max is 60 cm verder erg nuttige info![]()
Ik heb zelf een koppeltje zitten, en de eten eigenlijk alles wat ze mogen hebben, van kiwi tot andijvie en nestmuizen, ze worden ongeveer tussen de 10 en 15 jaar oud, maar dat ligt een heel eind aan de omstandigheden, en het zijn inderdaad de betere hagedissen om mee te starten.
het is een griekje! exstreem actief afgelopen dagen ze eet ook veel voor haar doen. erg grappig om dat diertje te zien slepen met een blad sla om dan op haar "eigen" plekje op te eten.quote:Op donderdag 22 december 2005 09:35 schreef Pietjuh het volgende:
[..]
Is dat een griekse landschildpad (testudo hermanni) of een moorse (testudo graecea)? Ik weet dat je het kan zien aan het achterschild, want bij de griekse bestaat dat uit 2 stukken. Maar op deze foto's kan ik het achterschild niet zien
quote:Op zaterdag 11 februari 2006 21:49 schreef mrcool het volgende:
Zit er aan te denken om 2 vrouwtjes te gaan halen zodra ik mijn eigen woonruimte heb. Hier heb ik er op het moment simpelweg geen ruimte voor. Zijn er hier misschien nog meer mensen die ze thuis hebben? Ik ben nog ff info aan het verzamelen over die diertjes. Hoe groot het terrarium ongeveer moet zijn en wat ik allemaal nodig heb voor in het terrarium [verlichting enz]. Voeding enz. Ik wil eerst wat meer over deze diertjes en hun verzorging te weten komen anders vindt ik het zielig. Wil er graag aandacht aan besteden en ik geloof ook wel dat ze redelijk wat van je tijd nodig hebben.
100-50-50 is ministends het formaat wat je moet hebbenquote:Op zondag 12 februari 2006 15:22 schreef mrcool het volgende:
Bij nader inzien denk ik dat ik er maar eentje ga halen, heb ergens gelezen dat het ook geen groepsdieren zijn. Als ik er eentje heb dan kan ik hem ook de volle aandacht geven! En dan heeft ie ook lekker veel ruimte in zijn terrarium!Wat raden jullie me dan aan, een mannetje of een vrouwtje of maakt dit niet veel verschil?
Dacht zelf aan een terrarium van 80x50x50 voor een baardje!
op jonge leeftijd is niet tezien of het een mannetje of een vrouwtje is.quote:Op zondag 12 februari 2006 15:22 schreef mrcool het volgende:
Bij nader inzien denk ik dat ik er maar eentje ga halen, heb ergens gelezen dat het ook geen groepsdieren zijn. Als ik er eentje heb dan kan ik hem ook de volle aandacht geven! En dan heeft ie ook lekker veel ruimte in zijn terrarium!Wat raden jullie me dan aan, een mannetje of een vrouwtje of maakt dit niet veel verschil?
Dacht zelf aan een terrarium van 80x50x50 voor een baardje!
Die heeft mazzel!quote:Op zondag 12 februari 2006 21:49 schreef blackbully het volgende:
normaal is 1 manetje bij 3 vrouwtjes
Heb je ze zelf gehad?quote:Op maandag 13 februari 2006 00:12 schreef blackbully het volgende:
ik blijf het saaie beesten vinden sorry
nope maar er wel 6 maanden voor gezorgd ongeveer.quote:
Ook mooie beesten ja!quote:Op maandag 13 februari 2006 00:16 schreef blackbully het volgende:
[..]
zelf heb ik een australische water agaam.
nope das een idonesische.quote:Op maandag 13 februari 2006 00:19 schreef mrcool het volgende:
[..]
Ook mooie beesten ja!
[afbeelding]
Deze bedoel je toch?
Erg mooi!quote:Op maandag 13 februari 2006 00:22 schreef blackbully het volgende:
[..]
nope das een idonesische.
ik bedoel deze
[afbeelding]
dit is mijn agaam
Hahaha, coole beesten zijn het!quote:Op donderdag 15 september 2005 11:04 schreef snakelady het volgende:
Maar mijn baardje* deed dat ook altijd, elke avond na het avondeten stond meneer voor het raam te krabben en te zwaaien dat ie er eventjes uit wilde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |