abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36826696
Cool wat had je er gedaan?
En mrcool, hoe bedoel je vies?
pi_36826769
quote:
Op maandag 10 april 2006 16:41 schreef Aneurism het volgende:

En mrcool, hoe bedoel je vies?
Vies als in stoffig!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  maandag 10 april 2006 @ 17:27:21 #228
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_36828227
quote:
Op maandag 10 april 2006 16:41 schreef Aneurism het volgende:
Cool wat had je er gedaan?
Ik verzorgde de amfibieën, enkele waterschildpadden, en een enkele keer de landschildpadden. Best leuk werk maar ik kon het steeds minder vinden met de eigenaren dus ik ben na een jaar weer vertrokken.
pi_36831225
quote:
Op maandag 10 april 2006 17:27 schreef Djaser het volgende:

[..]

Ik verzorgde de amfibieën, enkele waterschildpadden, en een enkele keer de landschildpadden. Best leuk werk maar ik kon het steeds minder vinden met de eigenaren dus ik ben na een jaar weer vertrokken.
mrcool, ah... gelukkig geen vetvlekken e.d. Stof is gelukkig zo uit te zuigen. Wanneer verwacht je de eerste bewoner?

En Djaser hou je zelf ook nog dieren momenteel?

Zelf heb ik nu P. Terribilis gekocht dit weekend, waarvan 1 helaas zelfmoord gepleegd schijnt te hebben. Meer te lezen:

HIER

foto's nog niet aanwezig
  maandag 10 april 2006 @ 19:34:46 #230
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_36832194
quote:
Op maandag 10 april 2006 19:04 schreef Aneurism het volgende:
En Djaser hou je zelf ook nog dieren momenteel?
Het is daarna nooit meer van gekomen, ik zat er alleen de laatste tijd weer aan te denken maar ik ga dit jaar op kamers dus die plannen moeten voorlopig de ijskast in totdat ik weet waar ik terecht kom
pi_37115399
tvp
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_37219564
Aantal weken verder:

Alle Tricolors zijn opgehaald en geruild voor een bak van 60x30x60 (bxdxh) en een zooi stekjes. Heb een bestelling gedaan voor 3 bakken van 45x65x45 (dxbxh) waarin mijn 4 Terribilis oranje en 4 terribilis geel gaan wonen die ik volgende week ga halen.

Komen ook Azureus in en misschien wat Tinctorius.

Kortom in mijn showbak (zie hierboven) komen 5 Gele Terribilis, in mijn stelling die ik ga bouwen met de 3 bakken komt 1 bak voor Terribilis oranje 4x, 1 bak met 3x azureus en een bak met Tinctorius. Daarnaast heb ik bij mijn moeder ook een bak van 150x40x60 (hxdxb) waarin ik Pumilio blue jeans ga houden.

Dit zal pas over 2-3 jaar zijn totdat ik alles heb. Maar de bakken met Terribilis moeten al draaien volgende week Spannennnnddddd.
  zaterdag 29 april 2006 @ 10:42:40 #233
113767 tweakdsl
Ik ruik rotte vis...
pi_37397363
Even onze Iggy voorstellen:

Hij woont bij ons sinds september vorig jaar en is al flink gegroeid. Met staart is hij ongeveer 60 cm.
Hij kan meer dan 1 1/2 meter lang worden en 8 kilo zwaar.
Kenmerken: arrogant (LOL), aaibaar, knuffelig en wil altijd voor het raam zitten./ Hij probeert steeds uit zijn terrarium (grote omgebouwde vitrinekast) te komen.
Ik HAAT mijn toetsenbord.
pi_37397823
ziet er goed uit mooi beestje
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  zondag 30 april 2006 @ 19:21:13 #235
67951 VeerMans
Nee! Echt?
pi_37432801
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 23:14 schreef Aneurism het volgende:
Mijn bak op dit moment, foto toestelen vinden mij niet zo lief dus het kan wat vlekjes zijn:

Bak in zijn geheel, wat ik wil gaan doen is de achterwand nog aanpakken met een soort systeem waardoor de achterwand in meerdere lagen is opgebouwd. Het watergedeelte aan de rechterzijde wil ik verwijderen waardoor 50% van de bak nog een watergedeelte heeft. De linkerzijde gaat geheel aangepakt worden, prefab ga ik een waterval maken met een stenen gedeelte wat volledig met mos begroeit moet gaan worden en als een soort van trappen systeem met meerdere poeltjes water naar beneden laat stromen. Hierdoor hoop ik een hogere lucht vochtigheid in mijn bak te behalen (erg belangrijk voor de kikkers 80-100% luchtvochtigheid) En het ziet er gewoon erg cool uit (en ik heb weer wat te doen) Maar genoeg gelul, nu mijn bak.

[afbeelding]

2 Lianen door mijn bak bevestigd en daar een aantal planten op vast gezet, met visdraad: Ontzichtbaar bijna. Nu gaat er ook een orchidee erop groepen dus ik ben blij

[afbeelding]

Ook groeien er ineens paddestoelen door mijn bak heen, erg cool hoe mos en paddestoelen spontaan opkomen. Ik gebruik voor dit effect freshwater TL buizen van arcadia, deze stimuleren planten groei. Terwijl ik deze aan het fotograferen was kwam er een kikkertje tussendoor sjezen, deze zit op deze lokatie vaak. Ze hebben elk hun eigen territorium, deze zat in de zijne

[afbeelding]

Zoek de kikker, er is 1 kikkertje zichtbaar (hint: in de buurt van de bromelia/oranje plantje)

[afbeelding]

Zoek de 2 kikkers. Komt niet vaak voor dat ze zo dicht bij elkaar zitten, enkel tijdens voeren wat dit dus niet het moment daarvoor was. Ze zijn erg territoriaal, waardoor ze de gehele dag fluiten (erg cool!)

[afbeelding]

Vaak vind ik bakken van reptielenhouders/aquaria houders erg saai... Paar plantjes, een stronkje en thats it. Toch staan de meeste bakken in de huiskamer, en terwijl het een aanwinst voor je kamer kan zijn is het door deze simplistische aanpak juist lelijk of vergelijkbaar als een oud bruin leren bankstel. Vind het daarom geen kwaad kunnen om er wat aandacht aan te besteden en wat mooie dingen in te zetten. Je zal iig nooit een koeien schedel in mijn bak vinden.

[afbeelding]

Bepaalde planten gekregen, en nu moeten ze nog verwerkt in de bak worden zodat ze 1 geheel vormen... Hoe ze geen geheel zijn met de bak, zie hier:

[afbeelding]

Mooie van varenwortel wanden is dat bij voldoende luchtvochtigheid en licht er vanzelf varens, mos en soms andere planten uit komen. Zo ook hier te zien. Daarnaast kan je er makkelijk plantjes in prikken. Enige jammere is dat deze plantjes wegrotten omdat het vocht vasthoud waar sommige niet tegen kunnen.

[afbeelding]

Zows dat was mijn bak en wat uitleg over mijn paludarium.
Ziet er heeeel mooi uit moet ik zeggen. Heb je hier alleen maar natuurlijke dingen in gebruikt of ook PUR/Tegellijm/Hars?
Ik ben zelf momenteel bezig met een bak voor ventrimaculatus, is er iemand hier die ervaring heeft met die beestjes?
pi_37446658
Zelf geen ervaring mee, maar heb gemerkt dat de meeste gifkikkers toch op hetzelfde verhaal neerkomen. Enige wat anders is, is de indeling van de bak. Voor de rest houd je vochtige en droge plekken, Luchtvocht hou je hoog door je bak te isoleren, eens a twee keer per dag te sproeien of zelfs meerdere malen licht aan de grote van je bak. Ikzelf heb die grote bak en mijn luchtvocht daalt tot 56/60% nadat ik 8 uur geleden gesproeid heb. Heb daarom nu een installatie gekocht bij JMTECH.nl (perfecte service!) en sproei daarom automatisch. Wil een seconden timer gaan kopen om om de paar uur een paar seconden te sproeien.

Over JMtech, dit moet ik echt vertellen!, had twee nevelinstallaties/sproeiinstallaties besteld bij hem. Omdat ik dat weekend een stelling aan het bouwen was had ik aangegeven uiterlijk tot Zaterdag te hebben om deze te ontvangen. Jurgen van JMtech kreeg echter pas die donderdag de lampen binnen die ik ook nodig had (4x PL lampen) waardoor ik door kon. dag waarschijnlijk deze niet kon ontvangen. Wat doet Jurgen, die komt deze naar mij toebrengen op Kon. Dag! Top service. Heb nu 1 sproei installatie werken en kan niet anders zeggen: TOP.

Heb nu in mijn bakken 4 terribilis Oranje, 4 terribilis geel en in mijn showbak een terribilis geel welke ouder is.
  maandag 1 mei 2006 @ 13:14:09 #237
67951 VeerMans
Nee! Echt?
pi_37451973
Jurgen is inderdaad een hele goeie gozer.
Alhoewel ik zelf mijn sproeiinstallatie van jewelspray heb omdat die goedkoper is
pi_37454416
Ben bang dat dat niet zo is: Jewel: EURO 62,50
JMtech: EURO 41,95
pi_37454570
Gisteren 4 Terribilis geel gekocht en 4 Terribilis oranje... De gele zijn sterke dieren, enorm sterk zoals ik ze nog niet gezien heb. De dieren gingen namelijk direct op jacht fel toen deze los werden gelaten. De oranje zijn een beetje zoals ik ze ken: Suf na een reis, soms zelfs dat ze in de stress schieten. De oranje Terribilis zijn wel enorm mooi. Maar het meeste lol heb ik nu van de jonge terribilissen.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2006 14:50:52 ]
  maandag 1 mei 2006 @ 16:22:10 #240
67951 VeerMans
Nee! Echt?
pi_37457859
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:36 schreef Aneurism het volgende:
Ben bang dat dat niet zo is: Jewel: EURO 62,50
JMtech: EURO 41,95
Was toen een aanbieding een maand of 2 geleden.. de hele reutemeteut met 2 sproeiers voor 99,95 ofzo
pi_37458412
pomp, thermische beveiliging, stekker, 5m slang 6 mm, 2 sproeiers met doorvoer 6 mm, 1 T-koppeling 6 mm, 1 knie-koppeling 6 mm, demontabel filter 8 mm, 2 rubber pompvoetjes, male connector 6 mm voor pomp, stuk aanzuigleiding 8 mm ¤ 75,00
  maandag 1 mei 2006 @ 17:07:42 #242
67951 VeerMans
Nee! Echt?
pi_37459127
hmmm
JMtech wint
pi_37459640
En hij levert nog top service ook!
pi_37480417
En mijn laatste terribilis is dood... Nu nog 4 Gele en 4 oranje over, welke gelukkig in quarantaine zitten. Sectie laten verrichten: Flagelaten. Heb een belangrijke les geleerd: Stop je dieren in quarantaine ongeacht of je geen andere dieren hebt. Heb nu een showbak welke ik mag ontruimen met honderden euro's aan materiaal, orchideeen e.d.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 23:57:34 #245
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_37592253
mensen, ik zoek een reptielen winkel in rotterdam / blijdorp...
Hoorde van iemand dat er hier een zat maar heb nog niks kunnen vinden...
Heeft iemand een naam/adres?
with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
  zaterdag 6 mei 2006 @ 01:04:40 #246
67951 VeerMans
Nee! Echt?
pi_37593648
noordereiland zit er eentje, strevelsweg verder weet ik er ook geen
  maandag 15 mei 2006 @ 20:27:50 #247
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_37855344
Ik ben opzoek naar een goede schildpadden-dokter Heeft iemand een suggestie ? het liefste omg. Flevoland
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_37873774
Ik heb 2 luipaardgekko's waarvan ik inmiddels weet dat ze 20 jaar kunnen worden. Maar is er een manier om te zien hoe oud ze nu zijn Ik heb ze tot me genomen na een uithuisruiming van iemand die was overleden en heb nooit contact gehad met diegene of kennissen daarvan.
Where facts are few, experts are many.
pi_37930335
met luipaardjes is dat erg lastig te vertellen!
en ja ze KUNNEN 20 worden maarja de kans dat ze het worden is nihiel natuurlijk.

mijn griekse landschilpad vind het momenteel helemaal tof hier. ze is al aardig gegroeid. is nu 5.9 cm lang en was 3.5 cm toen ze in november in mijn bezit kwam.
is een pracht beestje!
binnekort opzoek naar een maatje voor der!
he buur!
pi_37944327
ey tiezje

goed te horen dat het goed gaat met je 'padje

maareh.. in gevangenschap is het volgens mij best mogelijk om een max. leeftijd te halen hoor
al zullen idd de meesten het niet halen
maar het streven is mooi
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')