abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35755823
Is het trouwens noodzakelijk om een slot op het terrarium te hebben? Lijkt mij namelijk niet echt nodig als je hem gewoon iedere keer goed afsluit.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  zondag 5 maart 2006 @ 23:14:53 #202
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_35758986
is alleen tegen kleinekinderen of andere huisdieren handig
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
pi_35761753
quote:
Op zondag 5 maart 2006 23:14 schreef blackbully het volgende:
is alleen tegen kleinekinderen of andere huisdieren handig
Daar ben ik beide niet van in het bezit!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_35765308
quote:
Op zondag 5 maart 2006 18:19 schreef mrcool het volgende:
Zou vandaag om 4 uur mijn terrarium gaan ophalen in Nunspeet maar dit verliep ff iets anders dan de bedoeling was in eerste instantie! Ik had dus met die kerel afgesproken dat ik hem zou afhalen in Nunspeet op het adres van zijn ouders, hij woont zelf namelijk in Leeuwarden en Nunspeet is simpelweg dichterbij voor mij! Eenmaal daar aangekomen blijkt hij er dus niet te zijn en het terrarium dus ook niet. Zijn ouders waren gelukkig nog wel thuis. Hij was er niet vanwege het slechte weer en was mij vergeten af te bellen. Nu hebben die ouders dus vrienden hier in de buurt wonen en komen ze het terrarium binnenkort een keer brengen als ze naar die vrienden toe gaan. Het ging in eerste instantie om een bak van 120*40*50 maar om het ongemak te compenseren maakt die kerel nu een bak van 120*50*50 voor me voor hetzelfde geld: 87,50 euro. Dus in principe ben ik nog gematst ook!
Is niet veel geld

Weet iemand nog "betere" websites voor electronica?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2006 09:32:08 ]
pi_35771111
quote:
Op maandag 6 maart 2006 09:25 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Is niet veel geld
Dat dacht ik dus ook al, hier bij Aqua Terra in Cuijk vroegen ze al 84,95 euro voor een bak van 80*40*40.
pi_35812587
Handig linkje wat betreft het bouwen van een achterwand: http://home.wanadoo.nl/roel_pool/Zelfbouwachterwand.html
  dinsdag 7 maart 2006 @ 16:34:05 #207
53142 method21
FREE MANSON
pi_35813531
Neem voor een koppeltje echt een bak van 150 of groter, alleen voldoet een bak van 120.
“You know, a long time ago being crazy meant something. Nowadays everybody's crazy.”
“I'm not your executioner. I'm not your devil and I'm not your God. I'm Charles Manson.”
  dinsdag 7 maart 2006 @ 16:58:25 #208
53142 method21
FREE MANSON
pi_35814037
quote:
Op maandag 13 februari 2006 17:45 schreef mrcool het volgende:
Is er hier iemand bekend met Aqua Terra in Cuijk? Ik ga daar morgens ff langs om te kijken of de dieren een beetje gezond zijn.
Ik heb hier een bak staan van hun, niks speciaals en best duur, duurder dan een zelf bouw bak en die kun je groter maken, ben nu met een bak bezig van 180x60x60
“You know, a long time ago being crazy meant something. Nowadays everybody's crazy.”
“I'm not your executioner. I'm not your devil and I'm not your God. I'm Charles Manson.”
pi_35836297
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:08 schreef mrcool het volgende:
Handig linkje wat betreft het bouwen van een achterwand: http://home.wanadoo.nl/roel_pool/Zelfbouwachterwand.html
Heb gehoord dat epoxy hars ook veel gebruikt word.. ikzelf moet in de komende maanden een waterval gaan bouwen (beetje het idee als die link, uitstekende steentjes waarlangs water stroomt met veel planten/mos), maar weet nog niet wat ik ga gebruiken.
pi_35888064
Epoxyhars schijnt erg duur te zijn.
pi_35888111
Dit vind ik er wel erg strak uit zien:

pi_35903422
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 19:23 schreef mrcool het volgende:
Epoxyhars schijnt erg duur te zijn.
Vind kosten niet echt een probleem als het mooi gebeurd en veilig (gezien mijn gifkikkers ademen via de huid, is het contact met giftige stoffen echt verbotten). Persoonlijk vind ik die bak die je laat zien iets te gemaakt. zou zelf voor echte producten gegaan zijn zoals stenen e.d. Voornamelijk omdat die ook warmte vasthouden en dus lekker is voor je dieren om daar op te zonnen.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2006 09:47:11 ]
  woensdag 15 maart 2006 @ 17:09:53 #214
53142 method21
FREE MANSON
pi_36061345
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 09:46 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Vind kosten niet echt een probleem als het mooi gebeurd en veilig (gezien mijn gifkikkers ademen via de huid, is het contact met giftige stoffen echt verbotten). Persoonlijk vind ik die bak die je laat zien iets te gemaakt. zou zelf voor echte producten gegaan zijn zoals stenen e.d. Voornamelijk omdat die ook warmte vasthouden en dus lekker is voor je dieren om daar op te zonnen.
Het plaatje wat je ziet die achterwand is van piepschuim gemaakt, dat isoleert toch net iets beter dan stenen. Niet dat steen niet moet of mag, heb dr zelf een antal flinke hompen steen in liggen waar ze graag gebruik van maken.
pi_36062620
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 17:09 schreef method21 het volgende:

[..]

Het plaatje wat je ziet die achterwand is van piepschuim gemaakt, dat isoleert toch net iets beter dan stenen. Niet dat steen niet moet of mag, heb dr zelf een antal flinke hompen steen in liggen waar ze graag gebruik van maken.
Isolatie is het punt niet, warmte vasthouden... Dat is het punt. Daarnaast vind ik het niet echt mooi eruit zien.
pi_36197896
iemand geweest naar reptielen beurs in Houten, vond het druk... maar leuk
pi_36202240
Check hem staan dan!

pi_36202638
Gekocht?
pi_36203609
quote:
Op maandag 20 maart 2006 15:59 schreef Aneurism het volgende:
Gekocht?
Nee, kwam een foto tegen van dit diertje, ik heb nog helemaal niks gekocht!
pi_36204229
Zaten wel een paar baardagamen, heb ook nog een lezing aangehoord (was helaas geen microfoon dus ben snel weer verder gegaan).
pi_36478997
Mijn bak op dit moment, foto toestelen vinden mij niet zo lief dus het kan wat vlekjes zijn:

Bak in zijn geheel, wat ik wil gaan doen is de achterwand nog aanpakken met een soort systeem waardoor de achterwand in meerdere lagen is opgebouwd. Het watergedeelte aan de rechterzijde wil ik verwijderen waardoor 50% van de bak nog een watergedeelte heeft. De linkerzijde gaat geheel aangepakt worden, prefab ga ik een waterval maken met een stenen gedeelte wat volledig met mos begroeit moet gaan worden en als een soort van trappen systeem met meerdere poeltjes water naar beneden laat stromen. Hierdoor hoop ik een hogere lucht vochtigheid in mijn bak te behalen (erg belangrijk voor de kikkers 80-100% luchtvochtigheid) En het ziet er gewoon erg cool uit (en ik heb weer wat te doen) Maar genoeg gelul, nu mijn bak.

2 Lianen door mijn bak bevestigd en daar een aantal planten op vast gezet, met visdraad: Ontzichtbaar bijna. Nu gaat er ook een orchidee erop groepen dus ik ben blij

Ook groeien er ineens paddestoelen door mijn bak heen, erg cool hoe mos en paddestoelen spontaan opkomen. Ik gebruik voor dit effect freshwater TL buizen van arcadia, deze stimuleren planten groei. Terwijl ik deze aan het fotograferen was kwam er een kikkertje tussendoor sjezen, deze zit op deze lokatie vaak. Ze hebben elk hun eigen territorium, deze zat in de zijne

Zoek de kikker, er is 1 kikkertje zichtbaar (hint: in de buurt van de bromelia/oranje plantje)

Zoek de 2 kikkers. Komt niet vaak voor dat ze zo dicht bij elkaar zitten, enkel tijdens voeren wat dit dus niet het moment daarvoor was. Ze zijn erg territoriaal, waardoor ze de gehele dag fluiten (erg cool!)

Vaak vind ik bakken van reptielenhouders/aquaria houders erg saai... Paar plantjes, een stronkje en thats it. Toch staan de meeste bakken in de huiskamer, en terwijl het een aanwinst voor je kamer kan zijn is het door deze simplistische aanpak juist lelijk of vergelijkbaar als een oud bruin leren bankstel. Vind het daarom geen kwaad kunnen om er wat aandacht aan te besteden en wat mooie dingen in te zetten. Je zal iig nooit een koeien schedel in mijn bak vinden.

Bepaalde planten gekregen, en nu moeten ze nog verwerkt in de bak worden zodat ze 1 geheel vormen... Hoe ze geen geheel zijn met de bak, zie hier:

Mooie van varenwortel wanden is dat bij voldoende luchtvochtigheid en licht er vanzelf varens, mos en soms andere planten uit komen. Zo ook hier te zien. Daarnaast kan je er makkelijk plantjes in prikken. Enige jammere is dat deze plantjes wegrotten omdat het vocht vasthoud waar sommige niet tegen kunnen.

Zows dat was mijn bak en wat uitleg over mijn paludarium.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2006 23:15:48 ]
pi_36562283
Ziet er allemaal erg strak uit! Zal idd wel redelijk veel tijd gekost hebben om alles zo te krijgen, zeker wel erg de moeite waard, echt erg mooi!
pi_36573865
Mwa, valt wel mee. 1 uurtje per dag ben ik ermee bezig.. Dat houd in: Sproeien (heb nog geen automatisch sproeisysteem), snoeien (vooral die plant die bovenaan ((ficus)) zit haal ik een emmer per maand uit) af en toe wat bij plaatsen qua planten en voeren (fruitvlieg kweken heb ik daarom en ook een kweek springstaartjes). Het enige wat een nadeel aan deze hobby is, zijn de kosten.

Je bent al gauw 200 euro voor zo'n bak kwijt (2e hands) en dan heb ik er momenteel 150-200 euro aan planten in zitten (hoop orchideen á 15-30 euro de stuk), aparaten (osmose aparaat koste alleen al 100 euro). Daarnaast moeten er kikkers in komen 60 euro de stuk (wil er 5-6 in en deze wil ik wegdoen). De bak zelf vind ik nu 4/10de beplant, dus er komt nog wel meer beplanting bij. Daarnaast is er ook veel uitval van planten, dit komt doordat ze gaan rotten omdat het er erg vochtig in is.

Maar dat word allemaal goed gemaakt door het aanzicht en het feit dat ik vandaag een zooi kikkerdril op een blad vond. Nog een paar weekjes wachten en dan zal ik de vader ze over zijn rug zien dragen naar het water toe. Heb nu er een aantal kikkervisjes in zwemmen, dat worden er dan meer.
pi_36818443
Gisteren mijn terrarium opgehaald! Hij is nog een beetje vies maar verder ziet ie er puik uit!
  maandag 10 april 2006 @ 16:15:32 #225
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_36825760
Gaaf topic, even kleine tvp. Ik heb zelf ooit eens in een reptielenzoo gewerkt dus misschien kan ik nog iets bijdragen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')