Mijn bak op dit moment, foto toestelen vinden mij niet zo lief dus het kan wat vlekjes zijn:
Bak in zijn geheel, wat ik wil gaan doen is de achterwand nog aanpakken met een soort systeem waardoor de achterwand in meerdere lagen is opgebouwd. Het watergedeelte aan de rechterzijde wil ik verwijderen waardoor 50% van de bak nog een watergedeelte heeft. De linkerzijde gaat geheel aangepakt worden, prefab ga ik een waterval maken met een stenen gedeelte wat volledig met mos begroeit moet gaan worden en als een soort van trappen systeem met meerdere poeltjes water naar beneden laat stromen. Hierdoor hoop ik een hogere lucht vochtigheid in mijn bak te behalen (erg belangrijk voor de kikkers 80-100% luchtvochtigheid) En het ziet er gewoon erg cool uit (en ik heb weer wat te doen) Maar genoeg gelul, nu mijn bak.
![]()
2 Lianen door mijn bak bevestigd en daar een aantal planten op vast gezet, met visdraad: Ontzichtbaar bijna. Nu gaat er ook een orchidee erop groepen dus ik ben blij
![]()
![]()
Ook groeien er ineens paddestoelen door mijn bak heen, erg cool hoe mos en paddestoelen spontaan opkomen. Ik gebruik voor dit effect freshwater TL buizen van arcadia, deze stimuleren planten groei.
![]()
Terwijl ik deze aan het fotograferen was kwam er een kikkertje tussendoor sjezen, deze zit op deze lokatie vaak. Ze hebben elk hun eigen territorium, deze zat in de zijne
![]()
Zoek de kikker, er is 1 kikkertje zichtbaar (hint: in de buurt van de bromelia/oranje plantje)
![]()
Zoek de 2 kikkers. Komt niet vaak voor dat ze zo dicht bij elkaar zitten, enkel tijdens voeren wat dit dus niet het moment daarvoor was. Ze zijn erg territoriaal, waardoor ze de gehele dag fluiten (erg cool!)
![]()
Vaak vind ik bakken van reptielenhouders/aquaria houders erg saai... Paar plantjes, een stronkje en thats it. Toch staan de meeste bakken in de huiskamer, en terwijl het een aanwinst voor je kamer kan zijn is het door deze simplistische aanpak juist lelijk of vergelijkbaar als een oud bruin leren bankstel. Vind het daarom geen kwaad kunnen om er wat aandacht aan te besteden en wat mooie dingen in te zetten. Je zal iig nooit een koeien schedel in mijn bak vinden.
![]()
![]()
Bepaalde planten gekregen, en nu moeten ze nog verwerkt in de bak worden zodat ze 1 geheel vormen... Hoe ze geen geheel zijn met de bak, zie hier:
![]()
Mooie van varenwortel wanden is dat bij voldoende luchtvochtigheid en licht er vanzelf varens, mos en soms andere planten uit komen. Zo ook hier te zien. Daarnaast kan je er makkelijk plantjes in prikken. Enige jammere is dat deze plantjes wegrotten omdat het vocht vasthoud waar sommige niet tegen kunnen.
![]()
Zows dat was mijn bak en wat uitleg over mijn paludarium.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2006 23:15:48 ]