abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32820543
Het jaar zit er bijna op en we hebben dit jaar heel wat leuke huisdieren voorbij zien komen in de diverse topics. Om het allerleukste huisdier te kiezen gaan we een huisdier van het jaar verkiezing houden!

We werken met vier categorieen:
- Categorie Honden
- Categorie Katten
- Categorie Knaagdieren
- Categorie Overige dieren

Elke user mag per categorie 1 van je eigen huisdieren mee laten doen (dus maximaal 4 dieren).
Hoe doe je mee?

Plaats in dit topic 1 mooie foto van je dier en vertel in een paar regels iets over dit dier.

Reacties op de foto’s graag in het F&F Huisdier van het jaar Slowchat Topic. In dit topic alleen aanmeldingen, andere reacties worden verwijderd.

Je huisdier opgeven kan tot en met 18 december 23:59.
Daarna kan er gestemd worden en dan zullen de huisdieren van het jaar op 31 december bekend gemaakt worden!

[ Bericht 2% gewijzigd door inkie1010 op 04-12-2005 22:47:40 ]
pi_32821113
Categorie Knaagdieren: Chinchilla's

Chicca

Heeft een Tweelingbroertje. Hij eet alles eten wat los en vast zit, een echte snoeperd! Luieren en met zn broertje spelen is zijn dagelijkse bezigheid. Hij is erg tam en vindt het heerlijk om vrij rond te rennen en bij het baasje 'renz0r' op zijn schouder te zitten.

[ Bericht 5% gewijzigd door renz0r op 04-12-2005 23:10:53 ]
  † In Memoriam † zondag 4 december 2005 @ 22:52:00 #3
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_32821715
F&F Huisdier van het jaar Slowchat

[ Bericht 83% gewijzigd door Blues op 04-12-2005 22:58:36 ]
:')
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 4 december 2005 @ 23:05:19 #4
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_32822156
Voor de Kattegorie

Jamie, Scottish Fold, 7 jaar oud, knuffelige pluizebol met schattige oortjes

Een echte Fold qua karakter, lief, aanhalig, aanhankelijk. Altijd in de buurt en hij heeft altijd wat te vertellen

[ Bericht 14% gewijzigd door Rewimo op 05-12-2005 07:22:02 ]
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_32823603
Categorie Honden

Bommeltje

Het is mijn lieve gek, maar hij is superlief, ondeugend en een ontzettende knuffelbol Hij is nu 9 maanden oud, waarvan 7 maanden bij ons en we zijn allemaal helemaal gek op het kleine beest. In het begin wel lastig geweest omdat we helemaal geen ervaring hadden met honden, maar het begint nu allemaal goed te lopen. En zeg nou zelf, wat is er nou leuker dan na een dag school door zoiets dolblij en hyperactief begroet te worden ?

[ Bericht 40% gewijzigd door rena op 04-12-2005 23:59:35 ]
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  maandag 5 december 2005 @ 00:03:26 #6
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_32824032
Er zijn ZO VEEL goeie foto's van Pjotr... dat ik bijna niet kon kiezen. Dat íe dromerig in de lucht zit te staren, dat 'ie zich uitschudt in het water, dat íe trots bij een bal zit te loeien aan de waterkant of in het kistje voor op mijn fiets... Maar het is deze geworden. In de categorie Honden het beest waarvan ik het meest hou van alle beesten die in mijn leven de revue zijn gepasseerd, ons lieve kneusje PJOTR:

Waarom een kneusje? Omdat hij artrose heeft sinds hij pup was, en nu, sinds ruim anderhalf jaar ook nog eens schildklierpatiënt Maar ondanks dat heeft onze petit basset griffon vendeén zijn gevoel voor humor niet verloren, integendeel. Altijd in voor een goede grap, en als hij niet ligt te maffen is hij altijd in voor een knuffel, een tongzoen (niet dat wij daar voor in zijn, maar goed) of een ritueel als elke ochtend achterna worden gezeten door de kamer met een kluif in zijn bek. Dat moet, anders is ons ontbijt een hel. Wat kan een mens van een beest houden

V.

[ Bericht 21% gewijzigd door V. op 05-12-2005 01:09:54 ]
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 5 december 2005 @ 00:06:28 #7
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_32824130
En meteen maar de volgende. Ik neem aan in de categorie Knaagdieren (al zijn konijnen dat niet officieel), ons helicopterkonijn Moby op zijn allercutest:

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 5 december 2005 @ 00:07:39 #8
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_32824163
Voor de categorie knaagdieren:

(b)engeltje Merry
Een goeie 2 jaar oud dametje

Lastig hoor een keus maken uit drie hele lieve caafjes..
Kleine zwarte lego is supermooi om te zien..
grote dikke pippin is mijn verwende prinsesje
Maar de meeste lol heb ik toch wel met Merry !
Ze is lief, deelt graag met de anderen, maar.. het kan ook een onwisj krengteje zijn.. maar dat vergeet je snel als ze je zo lekker sullig aan kan kijken

[ Bericht 59% gewijzigd door _evenstar_ op 05-12-2005 10:11:23 ]
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_32824907
kattegorie - katten

Naam: Poes.
Leeftijd: ongeveer 10 jaar.
Hobby's: hond meppen, iedereen achterna lopen (binnenshuis),
slapen, verstoppen.
Waar ik niet van hou: drukte.

<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_32827874
In de categorie: Honden

Mijn Spike.

In mei dit jaar ging ik naar het asiel met de intentie een oudere, rustige hond aan te schaffen.
En daar was Spike, kruising Border Collie, 6 maanden jong, micropthalmie aan zijn linkeroog (onderontwikkeld, hij heeft eigenlijk alleen een oog rechts) en een onderbeet. Druk, zei ik druk? Een hyperhond. Verre van waar ik naar op zoek was, maar liefde hou je niet tegen . . Met Spike zat het gewoon goed.
Inmiddels is het een lekkere puber van 1 jaar en 15 kg, net als het baasje dol op lange wandelingen en ook kruipt hij graag bij je op schoot om eens een partij lekker te liggen/zitten/hangen snurken.

Wanneer je een boekje leest en het duurt hem te lang, harkt hij gewoon met zijn voorpoten je arm naar zijn hals omdat hij graag daar gekriebeld wordt. Spike is mijn eerste hond. Met zijn aanstekelijke vrolijkheid, zijn fratsen en zijn grimassen, weet hij altijd wel een lach op mijn gezicht te toveren.
I bet you are flying inside.
  maandag 5 december 2005 @ 21:07:24 #11
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_32846004
Kattegorie - katten

Naam:
Luna.

Leeftijd:
Ongeveer 1.5 jaar.

Hobby's:
Luieren, Beau (onze kater) vervelen, buiten spelen als het mooi weer is

Waar ik niet van hou:
Drukte en de stofzuiger

[ Bericht 0% gewijzigd door Martijn_77 op 06-12-2005 22:52:52 ]
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 5 december 2005 @ 21:33:02 #13
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_32846705
In de categorie haasachtigen: Mijn surprise-bunny's!

Ik weet wel: het is niet eerlijk. Ten eerste vertederen jonge dieren áltijd en ten tweede zijn het er drie! Oneerlijke concurrentie

Dus nomineer ik het tweede nijntje op de foto. Het zwartje dat niet zo goed meekwam met de rest, nog verwonderd naar een vlindertje op een bloempje zat te turen terwijl broer en zus de vleselijke liefde (gelukkig nog zaadloos) al láng hadden ontdekt. Het zwartje dat wel 100 keer omviel tot ze het wankelend voor elkaar kreeg met haar voorpootjes haar snuitje te wassen, terwijl broer en zus al heel stoer minutenlang op de achterpootjes konden zitten, alert op gevaar. Het zwartje dat nog altijd thuiswoont omdat heel lang niet duidelijk was of ze een jongetje of een meisje was. De puberteit zette maar niet in, de dierenarts durfde geen uitsluitsel te geven, dus bleef het zwartje bij ons want ja... adoptiebaasjes willen nu eenmaal graag weten welk geslacht hun nieuwe huisdier heeft.

Dus ze is gebleven. En ze (ja ze!) is inmiddels al heel wat groter, heeft new wave haar waar altijd strootjes en dooie spinnetjes in hangen en ook de vleselijke liefde is haar inmiddels bekend: ze klautert af en toe op mama's rug om er vervolgens met een kribbig gebaar van af gegooid te worden.

En waarom is dit zwarte konijntje zo bijzonder? Ma en Pa kennen elkaar via Fok!. Pa werd verondersteld een Ma te zijn... en toen wij beter wisten liepen er op een ochtend drie piepkleine bolletjes wol in de tuin. Ma Konijn kad ze heel stiekem in een hol in de tuin gebaard en opgevoed tot ze 'groot' genoeg waren om de wijde tuin in te trekken.

En daar wonen ze nu met zijn drieën. O ja en pa heeft geen balletjes meer, dat moge duidelijk zijn

Broer en zus zijn ook weer via Fok! onderdak gekomen. Zie ook [Konijntjes] Op te halen: jonge fokkertjes (3) (Opgelost)
Snobs have more fun!
KLIK!
  † In Memoriam † maandag 5 december 2005 @ 22:03:06 #14
37843 lady-wrb
kortaf
pi_32847562
t was een moeilijke beslissing, maar deze is mijn inzending geworden:

op de foto staat hepie, mijn kittige zijdehoenderdame, die zo'n grote kinderwens had, dat ze de eieren van dr zijdehoendercollegae onder dr dames hun gat vandaan roofde, om ze vervolgens zelf uit te broeden.
ze is nu trotse mama van 7 kuikens van ondertussen alweer een week of 6, 7.
waar je heep ziet, zie je de kuikens en waar je de kuikens ziet, is heep.
de kuikens krijgen een gedegen opvoeding van ma en ze drijven de rest van de veestapel (zo klein als ze zijn) regelmatig tot wanhoop. maar wee degene die de kuikens met een snavel aanraakt, die wordt door hepie de hele tuin doorgetimmerd. als hepie op oorlogspad is, gaat de rest van het pluimvee liever een straatje om.
  maandag 5 december 2005 @ 22:14:59 #15
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_32847900
Wat een leuk initiatief! . Herman wil graag meedoen.

Herman

Catergorie Hond. Herman is een Shih Tzu, geboren 20-03-2003.

De enige realistische dagdroom die ik vroeger had, was die over een klein, zwart-wit hondje met het schattigste koppie ooit, wat overal naast mij zou lopen. Nu ruim een jaar geleden vond ik hem, wonderlijk genoeg vlak onder mijn neus, of hij vond mij dus. Hoe dan ook, we werden verliefd en vanaf die dag onafscheidelijk. Het vertederenste wezentje wat ik ken, al schieten de woorden klok en klepel me regelmatig te binnen, lief, grappig en bij vlagen wonderbaarlijk verstandig.

Vanavond was het ook pakjesavond voor Herman vond hij zelf, en moment dat wij even niet keken heeft hij een halve chocoladeletter verorberd. Behoorlijke paniek, laten braken, een hyperbui en een handvol pillen verder, hij gaat het allemaal overleven. .
power to the people
pi_32856931
Categorie knaagdieren
Wie anders dan mijn superbabe Jewel?

Dit is mijn lieve schat Jewel, geboren op 25 april 2005. Ze is een roodbonte langhaar, wat inhoudt dat de lange lokken heeft. Ze is echt mijn lievelingetje en mijn rote trots. Ze heeft zo'n heerlijk roze neus en ze kan zo helder uit haar oogjes kijken... Ze is een echte deugniet, omdat ze zo heerlijk onschuldig om zch heen kan kijken terwijl het hele hok een ravage is.
Jewel is mijn echte ster, en dat is denk ik wel inclusief een beetje sterallures, maar ze is het gewoon helemaal!!

[ Bericht 0% gewijzigd door inkie1010 op 08-12-2005 22:06:47 ]
I had a signature once. It was awful.
pi_32864105
In de categorie Overigen mijn Teddybeerkont Brahma.

We hebben deze pas een paar weken alleen ze hebben zich al aangeleerd om te drinken uit de fles die eigenlijk voor de konijnen bestemd was en hij gewoon echt mooi is

en in de categorie (NIET)knaagdieren onze Tinus

hij past 2 keer niet in deze categorie 1 omdat hij konijn is en 2 omdat zijn tanden verwijderd zijn dus hij niet eens meer kan knagen al zou hij willen, iets wat hij wel blijft proberen

dinsdag 6 december 2005 @ 17:24:56 #18
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_32866846
Categorie: Kat

Lucky doet ook graag mee!

Lucky is ongeveer 11 jaar oud nu en kwam als 'tweedehandsje' bij ons op zijn vierde. Het is een echte rode kater, dus: een lieve, luie goedzak
Buiten is hij helaas een beetje te veel een goedzak, hij wordt nogal eens gepest door de buurtkatten en komt regelmatig thuis met krasjes en wondjes
Maar goed, binnen wordt hij heerlijk verwend en uuuuren geknuffeld, en soms kan er zelf een potje spelen af bij meneer
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_32867765
punkie

Op 27 juli 2004 heb ik (hebben we) punkie opgehaald in Dordrecht bij yvonne, samen met haar zus vlekje. In al mijn wijsheid had ik besloten om een mooie ruime bloemenkrat mee te nemen om de katjes in te stoppen, en niet het gebruikelijke kattentransportmandding. Dat was dus niet zo slim, punkie bleek toch vrij makkelijk tussen de planken van de krat door te kunnen. Terwijl vlekje nog braaf in de krat zat, voelde mijn medepassagier plotseling iets bij haar been. Jawel, punkie. We stopten bij een benzinestation, punkie werd herenigd met haar zusje, alle gaten en kieren van de krat werden dichtgestopt, en de reis ging verder. Na anderhalve minuut zat punkie dus weer voorin de auto, en het laatste stuk heeft Jane (hoi Jane) punkie maar vastgehouden. Die vermaakte zich met het kijken naar voorbijrazende auto's en lantaarnpalen, en graaien naar de oorbellen van Jane.

punkie (en vlekje ook natuurlijk) is inmiddels ruim anderhalf jaar oud. Deze foto is niet de meest recente, maar wel één van de liefste.

[ Bericht 3% gewijzigd door dwerg op 06-12-2005 21:07:34 ]
I intend to live forever, or die trying.
pi_32867871
Meis gives a thumbs-up to this election

Meis is een kat van zo'n 7 á 8 jaar. Ze is geboren op 4 oktober, en haar verjaardag valt dus, wel zo handig, samen met dierendag. Waarom Meis? Nadat ze begon te rampetampen met de andere (inmiddels overleden) mannelijke kat, leek Snorrebaard ons niet meer zo'n goede naam voor een vrouwtje. Voorheen dachten we dat ze een mannetje was, dat zei de man waarvan we hem kopen, maar na de vrouwelijke tekenen heb ik dr maar Meis gedoopt.

Doordat we in een oude boerderij wonen is ze 's zomers lekker actief, springt ze in bomen, en spurt ze door het weiland. Ook heeft ze plezier met het lokale wild. In de winter houdt ze zich bezig met haar andere hobby's: slapen en deuren opengooien. Haar eerste woordje (en enige) leerde ze op twee-jarige leeftijd: "Mek". Wil ze melk (liefst echte, geen kattenmelk), dan roept ze "mek". Eigenlijk altijd dus, want ze doet niets liever dan halfvolle melk drinken. Toetjesbakjes en vleesborden likt ze zo schoon dat ze bijna weer terug in de kast kunnen, en ze weet precies wat ze moet doen om een plakje kaas te krijgen. Krijgt ze niet dr zin, dan springt ze op je stoel en schoot, of zet ze liefkozend dr nagels in je been. Kortom, Meis is een poes die weet wat ze wil.
  † In Memoriam † dinsdag 6 december 2005 @ 19:11:17 #21
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_32869609

Dit is Knuffel. Hij is ongeveer 3,5 jaar oud (volgens de dierenarts) en is samen met kontkrummel en bangepoeperd Punky in januari uit een heel vies huis gehaald. Hij woonde daar samen met nog 20 andere katten. Ze zijn zo ontzettend mooi en leuk geworden. Ondanks dat ik een jonge kat wou en mijn moeder een oudere ben ik toch wel erg gek op Knuffel. Als je thuiskomt of hij komt na een wilde middag buiten-banjeren binnen, weet hij je altijd liefdevol te begroeten. Hij miauwt eigenlijk niet, maar piept. Hij is dol op kroelen en knuffelen vandaar dat moeders hem deze tuttige naam heeft gegeven. 's Avonds duikt hij vaak bovenop me en het meest kleine maar beschikbare plekje pikt hij dan in, ligt dicht tegen me aan en gaat zijn nagels (spinnend, knorrend en koppies gevend) dan op mijn armen scherpen . Na een kwartier is hij me zat en gaat in mijn kamer op zoek naar touwtjes, hoekjes, kiertjes en zilvervisjes (hij eet ze op ). Hij wil altijd naar buiten, om vervolgens om te lopen en te gaan zeuren bij de voordeur. Dan laten we hem binnen en zit hij alweer bij de achterdeur. Ohja en hij is niet kieskeurig. Het beest eet alleen maar brokjes terwijl Punky zich een ongeluk vreet .

[ Bericht 3% gewijzigd door Skaai op 06-12-2005 19:21:07 ]
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_32875349

Raven

Hij kwam op een decemberavond in 2002 aanhuppelen, een half jaar oud, mager en met een buik en vacht vol leuke beestjes. De zoektocht naar een eigenaar liep op niets uit, dus besloot ik hem maar mee naar huis te nemen. Na het oplappen ontpopte hij zich tot een energieke, enigszins gestoorde kat. Geen enkele buurtkat mocht hem (ondanks dat hij z'n best deed vriendjes te zijn en met een hoog stemmetje lief te miauwen naar elke kat die hij zag ), en na het zat te zijn steeds een halfkale en bebloede kat terug te krijgen van de buitenwereld, besloot ik hem voortaan maar binnen te houden. Maar nog steeds ontvangt de ruit waar hij op dat moment achter zit, soms een mep van een toevallig voorbij lopende buurtkat.
Af en toe vindt hij het leuk om vanuit het niets luidkeels een monoloog te beginnen. Aandacht geven helpt dan niet (hij loopt dan gewoon miauwend weer weg), want hij kickt op zijn eigen stemgeluid. Iets wat hij trouwens helemaal geweldig vindt is om willekeurige dingetjes van tafels af te gooien en zich deze toe te eigenen als 'speeltjes'.
Voorheen had hij nogal last van hoogtevrees (een verhoginkje van 25 cm was al reden genoeg voor hem om een stukje om te lopen), maar dat lijkt grotendeels verdwenen te zijn. Wel is hij nog claustrofobisch. Katten houden normaal gesproken van kartonnen dozen en kleine ruimtes, maar deze niet (tenzij hij die kleine ruimte tot 'bed' heeft benoemd), hij verandert spontaan in een spartelende tekenfilmkat (pootjes spreiden en nagels uitzetten) als je hem in een vervoersbox probeert te proppen.
Truukjes kan hij ook, zitten en liggen op commando. Maar dan wel in die volgorde, want hij gaat natuurlijk niet weer zitten als hij eenmaal op de grond ligt.
...
  woensdag 7 december 2005 @ 20:30:51 #23
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_32900476

Quasar is een Dogo Argentino reutje en naast groot en lomp is hij heel lief voor mens, kind en dier.
Als echte jachthond doet ie het prima in het land waar hij eigenlijk thuis hoort maar zo in ons koude kikkerlandje heb je er een dijk van een knuffel aan.
Geen moment laat hij onbenut om bij je kruipen wat met zijn (nu) ruim 50kg niet altijd even gemakkelijk is maar gelukkig heeft ie genoeg temperament (of moet ik zeggen ongeduld) dat hij dat niet al te lang volhoud.
Eenmaal buiten kan hij zich nog weleens ontpoppen als "thoughest guy on the block" in de buurt van een ander reutje maar een simpele correctie op stem laat hem weer gewoon zijn eigen lieve, domme, sullige ik zijn.

Alles wat we zochten in een hond hebben we in hem gevonden.
Goed van karakter, aanhankelijk, prima af te richten en boven alles een knuffeldier eerste klas.

Foto kan nog wisselen, deze heb ik gekozen om het contrast van die sullige, vriendelijke ogen en die enorme muil eronder.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_32913016

Dit is Julia
Ze is vrolijk, speels, en superlief.
Wel lokt ze andere honden (maakt niet uit hoe groot die zijn) uit tot een flinke woordenwisseling,
maar wanneer deze reageren, gaat ze achter onze benen staan, en mogen wij het oplossen.
Ze is vier jaar, maar volgens mij blijft ze eeuwig pup

Een eigen willetje heeft ze ook.
Niet te trainen die hond
Gelukkig wil ze bij je in de buurt blijven,anders was loslopen link.
Het is een echt allemansvriendje

Onze andere hond (een schotse collie) gehoorzaamde prima.
Helaas overleden.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_32919122
Categorie: Knaagdieren

Dit is Harley, het grote kleine vriendje van Obelix. Harley is een driekleur coronet beer van 2 maanden en een beetje oud! Ik heb hem helemaal uit Volendam opgehaald! Hij is een enorme kletskont en whiept om elk plastic zakje wat je aanraakt! Hij kan lekker knuffelen en is nog echt een kleintje. Hij heeft soms de dolle 5 minuten dan racet ie door de kooi!

Obelix doet al aan een andere wedstrijd mee dus vandaar dat Harley dan hier mee mag doen

*update: Harley is helaas op 14 december overleden*

[ Bericht 10% gewijzigd door inkie1010 op 17-12-2005 22:58:12 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')