quote:Lijkt er wel op dat het een missing black is
Nog een vraagje trouwens. Ik heb gisteren een kleine beet gehad van een groene leguaan op mijn werk, die mijn vinger aanzag voor een lekker stukje andijvie of appelMoet ik hier nog een tetanusprik voor halen, of is dat niet echt nodig? Het is namelijk maar echt een klein wondje.
Met kleuren ben ik niet tegen, waar ik wel tegen ben is bv een Elaphe en een Lampropeltis kruisen (hybride).quote:Op maandag 12 september 2005 15:42 schreef Uhmmie het volgende:
is dat geen gevolg van creatief kleurtjes kruisen?
(iets waar dacht ik hoop slangenhouders toch geen voorstander van zijn?)
Ik weet dat sahara schorpioenen best wel giftig zijnquote:Op maandag 12 september 2005 21:28 schreef Tique3 het volgende:
Heeft er iemand een beetje kennis van schorpioenen?
Mjah zulk soort kennis heb ik ook.quote:Op maandag 12 september 2005 22:33 schreef Pietjuh het volgende:
[..]
Ik weet dat sahara schorpioenen best wel giftig zijn
Ik ga voor de Blue Beautyquote:Op maandag 12 september 2005 22:42 schreef snakelady het volgende:
Dan vind ik de teanura rildley mooier dan de taeniura friesei eigenlijk.
[afbeelding]
En de porphyracea coxi is en van mijn grote favoriete.
[afbeelding]
Maar elaphes in het algemeen zijn gewoon mooi.
Het was een koppel.quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:06 schreef tiez het volgende:
erg mooi dier blackbully.
heb je er 1 zitten of een koppeltje???
thanx.quote:
momenteel is dit alles.quote:Op zondag 27 november 2005 16:54 schreef tiez het volgende:
mooi groot terarium.
ben blij dat zo te zien.
ik heb bij een reptielen opvang gewerkt en daar waren genoeg leguanen met vergroeide ledenmaten omdat ze in veelste kleine teraria's zaten.
dit is een mooie maat.
heeft hij niet meer klim mogelijkheden of is dit alles??/
Nee..ik wil niet gaan kweken hoor. Ik wil er misschien gewoon eentje, eerst goed orienteren qua verzorging enzo, want het is niet de bedoeling dat het beestje na een tijd weer weg moet.quote:Op maandag 12 december 2005 14:47 schreef Uhmmie het volgende:
het zijn baardagamen ja
maar voor je jonkies krijgt ben je wel wat ervaringen rijker hoor
en ze worden max. een halve meter
afhankelijk van de inteeltfactor
hoe meer inteelt.. hoe kleiner ze blijven
maar... ik zou eerst eens kijken of het leuke beestjes zijn
en daarna pas kijken of je jonkies wil
gezien heel marktplaats al vol staat met die beesten...
baard agamen kunnen kop staart makkelijk 80cm wordenquote:Op maandag 12 december 2005 20:18 schreef Shirley het volgende:
[..]
Nee..ik wil niet gaan kweken hoor. Ik wil er misschien gewoon eentje, eerst goed orienteren qua verzorging enzo, want het is niet de bedoeling dat het beestje na een tijd weer weg moet.
Maar bedankt voor de info.
80 cm!quote:Op maandag 12 december 2005 20:26 schreef blackbully het volgende:
[..]
baard agamen kunnen kop staart makkelijk 80cm worden
ze zijn redelijk makkelijk in de verzorging zeker omdat ze niet alleen maar levend voer pakken
er zijn verschillende soorten fruit en groente die ze ook pakken
en als je ze het vroeg probeerd tte geven pakken ze ook droog voer. dus das wel fijn voor als je een keer geen tijd hebt. (kun je gewoon op voorraad hebben)
ps. als je ze zou halen en ze zijn nog erg klein. hou er dan rekening mee dat ze niet kunnen zwemmen.
er zzijn gevallen bekend dat ze al in een centimeter water zijn verdronken dus dat zou zonde zijn.
zorg dus voor een waterbakje waar ze goed uit kunnen.
verders makkelijke en erg tamme reptielen. zeker een goed soort voor iemand die er mee zou willen beginnen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |