abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30507078
Aangezien deel 1 vol was geraakt, open ik hierbij een 2e deel
quote:
Lijkt er wel op dat het een missing black is
Nog een vraagje trouwens. Ik heb gisteren een kleine beet gehad van een groene leguaan op mijn werk, die mijn vinger aanzag voor een lekker stukje andijvie of appel Moet ik hier nog een tetanusprik voor halen, of is dat niet echt nodig? Het is namelijk maar echt een klein wondje.
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_30507116
hmm je moet het wel goed ontsmetten...
leguanen zijn dragers van een hoeveelheid bacterien waar je niet vrolijk van word

geen idee of je er een tetanusprik voor moet halen overigens.. zal wel meevallen
maar in ieder geval wel heel goed ontsmetten en even in de gaten houden dat het niet alsnog gaat ontsteken
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_30507291
Ik las laatst een topic over tetanus hier op Fok!, en daar bleek uit dat het alleen risico is op warme en vooral donkere plekken, dus bv. een beet van een hond waarbij de diepere plek van de wond geen zonlicht krijgt. Zonlicht dood namelijk de bacterie.. Is het dus een oppervlakkig wondje, goed uitspoelen en schoon houden, maar risico op tetanus is er niet
Where facts are few, experts are many.
pi_30507481
hmm mja.. ik heb de ballen verstand van tetanus
weet alleend at een leguaan niet echt zn tandjes poetst
maar ik neem aan dat pietjuh zelf ook al had bedacht dat het handig is om het wondje schoon te maken )

maareh.. die was nog niet zo heel groot dan?
foto?
jobensaskia.nl
pi_30507488
Ok gelukkig. Het wondje ziet er nog niet ontstoken uit. Heb het gisteren gelijk ook goed met jodium ontsmet.
Het blijven wel echt heel erg leuke beesten vind ik.
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_30508028
Mijn luipaardgekko heeft me ook al 2 keer te pakken gehad, waarschijnlijk in de veronderstelling dat me pink een nestmuis was Alleen bijten die dus niet hard, je schrikt meer van de snelle beweging dan van de beet zelf..
pi_30509567
hmm ik dacht dat luipaardgekko's een beetje watjes waren?

ik had laatst wel een baardagaam die in mn handpalm probeerde te bijten
maarja.. vlakke hand.. dan kan dat niet
ik had de baardagamen rijst gegeven.. maar had het zelf gegeten.. dus denk dat ik er naar rook
baardagamen "waarschuwen" alleen.. want die proberen eerst met hun tong het eten op te likken.. en als dat nie tlukt.. dan happen ze pas
dus ik was eignelijk eerder stomverbaasd dan geschrokken

als ik de baardagamen vlees voer.. dan krijgen ze dat ook altijd van een pincet
ipv uit mn vingers... volgens mij ehbben ze best een stevig bekkie

maareh.. hoe groot is ie pietjuh?
en is it yours?
jobensaskia.nl
pi_30509766
Nog even over de Gut. De kleurvariant is onduidelijk. Het beest heeft een totaal effen buik, geen blokjes.
Ook is er wat wit pigment (?) te zien.
Vreemd maar erg mooi beest.
Lijkt wel wat op bloodred variant.
iS AAN MIJ VERKOCHT ALS WILDKLEUR (lol).
Merk en designkleding als nieuw! zie de link
http://shop.kapaza.nl/artemisonlineshop/page1/
pi_30514491
Dan is het zeker geen wildkleur idd zonder blokjes.
Maar mooi toch.

Hij heeft zo idd ook wel iets van een blood red weg.

Misschien wel leuk voor de liefhebber.

http://www.elaphe.it/morph.htm
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 12 september 2005 @ 14:56:38 #10
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_30514606
Zo heb ik deze slang

En de meningen zijn er ook over verdeeld wat voor kleur hij nou heeft.

Ik denk zelf miami phase overigens
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_30515648
Zo heb ik er ook een.
De nieuwe heeft trouwens vanaf de kop tot 20 cm verder caramelkleurige blokjes! Daarna is de buik effe rood.
Nog vreemder dus.
Merk en designkleding als nieuw! zie de link
http://shop.kapaza.nl/artemisonlineshop/page1/
pi_30515704
is dat geen gevolg van creatief kleurtjes kruisen?

(iets waar dacht ik hoop slangenhouders toch geen voorstander van zijn?)
jobensaskia.nl
pi_30515902
iemand hier trouwens nog vrouwlijke baardjes " over" ?

ben eens aan het kijken wat ze kosten.. maar kan weinig vinden
jobensaskia.nl
pi_30523273
ik ben per afgelopen week gestopt met reptielen.
heb geen tijd meer.
ben nog wel opzoek naar een schildpad dat is wat minder werk dan me hoeveelheid gecko's hagedissen en waterschildpadden dan ik had.
alles verkocht en weg gegeven me terariums wel opgeslagen.
dus als iemand nog een landschildpadje heeft mail me maar lijkt me echt gaaf om vanaf nu tot als ik een opaatje ben een landschildpad te hebben!
heb ooit 4 maanden op de schildpad van een kennis gepast die was op reis.
was leuk ben toen echt half verliefd geworden op die beessies

leuk btw dat mijn topic in het tweede deel bezig is.
he buur!
  maandag 12 september 2005 @ 21:19:45 #16
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_30523997
quote:
Op maandag 12 september 2005 15:42 schreef Uhmmie het volgende:
is dat geen gevolg van creatief kleurtjes kruisen?

(iets waar dacht ik hoop slangenhouders toch geen voorstander van zijn?)
Met kleuren ben ik niet tegen, waar ik wel tegen ben is bv een Elaphe en een Lampropeltis kruisen (hybride).

Maar dit is zeker een resultaat van het kruisen van verschillende kleuren, als je de ouders niet weet is het moeilijk om exact te achterhalen wat voor kleur de slang nou heeft.
De kweker waar ik de Elaphe's heb gehaald heeft ook altijd de ouderdieren zitten zodat er geen twijfel mogenlijk is.
Alleen de Miami phase is een opvangslang dus vandaar dat ik het bij hem niet 100% zeker weet.
  maandag 12 september 2005 @ 21:21:19 #17
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_30524047
Jammer tiez, hopenlijk vindt je snel een schildpadje.

leviathanfd, lijkt er idd ook sterk op.

Uhmmie, en op marktplaats?? staan daar geen baardjes??
  maandag 12 september 2005 @ 21:28:02 #18
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_30524280
Heeft er iemand een beetje kennis van schorpioenen?
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
  maandag 12 september 2005 @ 21:31:51 #19
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_30524424
nope, daar heb ik nou net geen verstand van.
pi_30526191
Landschildpadden zijn echt lieve beesten, al zijn ze af en toe wel een beetje lomp
Ik ben op mijn werk echt fan van de Elaphe Taeniura's. Dat zijn echt ontzettend mooie slangen, met hun 3 verschillende patronen

Wandelen in Noorwegen
pi_30526272
quote:
Op maandag 12 september 2005 21:28 schreef Tique3 het volgende:
Heeft er iemand een beetje kennis van schorpioenen?
Ik weet dat sahara schorpioenen best wel giftig zijn
Wandelen in Noorwegen
  maandag 12 september 2005 @ 22:42:56 #22
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_30526552
Dan vind ik de teanura rildley mooier dan de taeniura friesei eigenlijk.

En de porphyracea coxi is en van mijn grote favoriete.

Maar elaphes in het algemeen zijn gewoon mooi.
  maandag 12 september 2005 @ 23:47:39 #23
118447 Tique3
pi_30528490
quote:
Op maandag 12 september 2005 22:33 schreef Pietjuh het volgende:

[..]

Ik weet dat sahara schorpioenen best wel giftig zijn
Mjah zulk soort kennis heb ik ook.
Het gaat er meer om waar je een bepaalde soort kan krijgen en wat verstandig is voor de inrichting van een terrarium..
  dinsdag 13 september 2005 @ 00:29:08 #24
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_30529613
Tot nu toe nog weinig Amfibieën

Voor deze "schatjes" heb ik 5 jaar lang gezorgd, ik had er 5.

Zelfs nog mee gekweekt en jongen weg gegeven totdat iemand van de aquariumvereniging het leuk vond om aangifte te doen omdat ze beschermd zijn in Nederland.

Mijn terrarium waar ze in zaten en zelfs mijn tropisch aquarium hebben een paar officiele gasten in beslag genomen en ze brachten 5 politieagenten mee

Ik had ze trouwens bij een intratuin gekocht waar ze zeiden dat het vuurkikkers waren
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_30531910
snakelady.. op marktplaats stond alleen een so called sandfire vrouwtje van 100e
verder niets eigenlijk
althans.. genoeg advertenties.. maar niets wat eruit zag als vrouwtje.. danwel als iets dat ik zou durven kopen

vanmiddag even bij reptilia kijken.. maar das allemaal wildvang enzo
tis dat ik toevallig toch mee ga met iemand.. anders was ik nooit gaan kijken daar denk ik

en eh.. kikkers dus:
ik was ooit op een reptielenbeurs..en daar stond iemand met hoornkikkers
vind het erg stoere beestjes
behalve dat de kikker in kwestie dus bijna op de lens van mn camera sprong
schrok me wild.. en de eigenaar heeft zich ongetwijfeld rot gelachen..
nooit geweten dat je zo kon schrikken van ee kikker
maar deze was dus iets meer dan 10cm groot

jobensaskia.nl
  dinsdag 13 september 2005 @ 15:31:37 #26
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_30542578
Dat zou ik idd ook niet doen als je het niet vertrouwd, ik zal eens rondvragen voor je, misschien weet ik wel iemand.
pi_30542862
mja marktplaats blijft eng
de 2 baardjes die ik nu heb komen er ook vandaan

maar die aanbieding was dan ook zeldzaam goed
125e voor man EN vrouw...
en allebei volledig gezond en in bezit van alle lichaamsdelen dus

maar dat hele sandfire gebeuren kan me niet zo boeien eerlijk gezegd
jobensaskia.nl
pi_30584748
Kan iemand mij vertellen hoe "tam" luipaardgekko's worden (of in mijn geval, zijn). Ik heb ze dus via via opgevangen omdat de eigenaar was overleden en heb geen idee maar, ze lopen nooit weg voor me hand en eerst was het er 1 maar nu doen ze t beide; rechtop tegen t glas van t terrarium aan staan en lopen, zwaaien of weet ik hoe je t noemt. Het kan geen honger zijn, er lopen nog 3 krekels rond en ik had er 1 voor ze neergezet waar ze zo weer langs liepen. Maargoed, ik ben nog wat voorzichtig want ik ben al 2 keer gebeten al ging dat op een manier hoe ze normaal krekels eten.. Ik had me hand erin en bewoog de vingers een beetje, dus ik ben bang dat ze me vingertopje aanzagen voor een nestmuis

Maargoed, vandaag ben ik t waterbakje aan t doen, en terwijl ik dat doe zit er 1tje op een steen een beetje in t luchtledig te grabbelen naar me hand.. Maar t leek een duidelijk gebaar, dus ik hou me hand plat voor m zodat er geen topje los was en hup, hij klom op me hand.. en vervolgens besloot ie meteen maar omhoog te klimmen via me arm.. Ik heb t maar even afgeschermd Straks zit ie op me hoofd, maar zou je die beesten dus echt zo mak kunnen maken dat ze weten wat je hand is en er ook graag op "willen" zitten en daar zelfs om zeuren als je aanwezig bent?
pi_30594015
misschien bijten ze omdat je lekker ruikt
naar eten bijvoorbeeld
waarschijnlijk gaat het al stuk beter als je even je handen wast voor dat je ze wil oppakken
(en nadat je aan iets eetbaars hebt gezeten)

maareh.. k denk dat luipaardgekko's zo tam kunnen worden asl je ze zelf maakt

mijn baardagamen vragen er ook om als ze uit het terrarium willen
(zegmaar.. dagelijks)
jobensaskia.nl
pi_30597127
Luipaardgekko's zijn vaak zo tam omdat ze niet bang zijn, jij bent voor zo'n gekko een hele mooie verwarmde grote boom om in te klimmen en te klouteren.

Maar mijn baardje* deed dat ook altijd, elke avond na het avondeten stond meneer voor het raam te krabben en te zwaaien dat ie er eventjes uit wilde.
pi_30597142
Dat handen wassen is misschien een goed idee ja Dan nog, t bijten doet geen pijn.. Maar je schrikt wel ff als ze die jachtbeweging maken, dat gaat echt supersnel! Maargoed, vragen om eruit te mogen is dus wel iets wat ze kunnen onthouden, dan rijst de vraag.. wat willen ze doen buiten t terrarium
  donderdag 15 september 2005 @ 11:06:32 #32
118447 Tique3
pi_30597192
vluchten
Zou jij de hele dag in je eigen kamer willen zijn, je hele leven lang?
Het blijven wezens, die zijn gewoon nieuwsgierig
pi_30597273
hmm tja de baardjes hier (vooral het vrouwtje) vind het heerljk buiten het terrarium
meestal vind ik dr uitiendelijk weer terug ind e gang.. ergens bovenop mn fiets

voornaamse wat ze willen.. is denk ik geowon lekker rondklauteren en rennen
je weet tenslotte niet wta er buiten de bak ook nog allemaal is
jobensaskia.nl
pi_30597490
Zal vanavond maar is gaan experimenteren dan, op t bed.. Kijken wat ze gaan doen, al moet t dus allemaal onder toezicht door de katten hier en t is een oud huis, dus overal wel kiertjes en plekjes waar ik ze zo kwijt kan raken
  donderdag 15 september 2005 @ 11:25:36 #35
118447 Tique3
pi_30597699
ze hebben toch eten nodig dus als het mee zit komen ze terug als je ze kwijt ben.
En die katten zou ik maar even 'opbergen' anders schrikken ze vast heel erg en ben je ze kwijt
pi_30598617
katten vinden het heerlijk ja
(lekker jagen!)

en euh.. ze komen dus niet terug als ze te veel afkoelen
dus je moet wel even in de gaten houden dat ze niet heel sloom/koud worden
dan word het tijd om ze terug onder de lamp te zetten
jobensaskia.nl
pi_30599017
Die katten hou ik wel in de gaten ja, maar ze komen toch niet zonder supervisie te zitten hoor .. En overdag doe ik t helemaal niet, dan slapen ze lekker Als t licht uitgaat en ze staan weer tegen de ramen dan zal ik eens wat proberen
pi_30642793
hmm vandaag ontdekt dat de baardjes niet alleen gek zijn van rode "groenten"
te weten paprika en tomaat
maar dat ze ook absoluut een moord doen voor peultjes

heb ze nou al een tijdje.. en ze krijgen vaak gewoon gemengde gesneden groenten
maar het is natuurlijk leuker om ze dingen te voeren waar je weet dat ze het echt lekker vinden
jobensaskia.nl
pi_30662846
wat mij gebeurde van de week geloof je nooit!
bij mij in de buurt weten ze dat ik van reptielen hou en ze heb(nu had iig).
stond er van de week een man voor de deur die blijkt uit de buurt te komen die wou me wat vragen.
zeg ie" klopt het dat jij van reptielen houd?
ik "ja"
hij "ik heb een probleempje misschien kan je me helpen"
ik "ok zeg het maar"
hij "ik heb een leguaan maar ik ga verhuizen naar een huur huis en daar mag ik geen huisdieren"
ik "ja......"
hij "heb jij misschien intressen in mijn leguaan"
ik met die man naar ze huis mee gegaan.
echt en pracht van een mannetjes leguaan een jaar of 8 oud 1 meter 86 van kop tot staart echt een pracht beest.
ik uitgelegt dat ik eigenlijk net ben gestopt wegens tijdnood en dat dit dier iets te groot is voor mij, want ik woon nog bij me ouders.
ik me oom gebeld die heeft net een grote tropische planten kas gebouwd. hij heeft ook mijn roodwangetjes. en me oom wil hem wel hebben. dus gister erheen gebracht. die man was helemaal gelukkiig en me oom ook.
en de leguaan zag het wel zitten in die kas.

echt een raar voorval. maar wel leuk dat het is opgelost
he buur!
pi_30663154
dat is wel stoer ja

alleen scheiden leguanen salmonella af.. dus echt goed voor zn plantjes is het niet waarschijnlijk
jobensaskia.nl
pi_30663558
1 meter 86 Das toch geen standaard diertje meer om te houden? Als die kwaad op je is dan krijg je een mep..
pi_30663648
mwah zal je verbazen hoeveel mensen toch zo'n beestje kopen omdat het zo leuk is
alleen is ie dan pas 30cm en nog cute

dat is ie met 1.86 niet echt meer
jobensaskia.nl
pi_30666825
ik heb bij een reptielen opvang vrijwilligers werk gedaan en daar hadden ze 24 leguanen zitten waarvan er 14 langer waren dan 140 cm.
het is geen standaard diertje om te houden nee maar dat zijn alle reptielen vind ik.
en wat betreft het afscheiden van salmonella.
ze KUNNEN salmonella afscheiden en dat maakt niks uit voor de plantjes.
in de natuur zitten ze ook onder de planten.
ben net eventjes geweest en hij hing prachtig boven het stroomende water op een grote tak .
echt een mooi beest
he buur!
pi_30668058
dat weet ik tiez

anyway.. ik hoop dat het goed gaat
in de natuur zitten ze ook onder planten maar hebben ze een nogal groot leefgebied

enige plek die wij toen hadden voor z'n beest was bij de ijsvogels in de kooi
maar dat kost je dus wel je beplanting.. omdat het vrolijk op en neer stampt
en de ijsvogels kunnen nogal slecht tegen salmonella..
dus die zit nu alsnog toch nog bij iemand thuis
jobensaskia.nl
pi_30676276
Mijn oom en tante hebben een koppeltje zitten, echt prachtige dieren.

Hier waren ze pas 1 jaar ofzo, nu zijn ze 3 jaar en een flink stuk grote, wel ook enorm vriendelijk.

Ik zal binnenkort weer eens foto's gaan maken en ook van de skinken en varanen.

De bak die ze nu hebben is ook machtig mooi, zit ook een waterval in en prachtig hout, ook een automatische luchtvochtigheidsregelaar en 's avonds gaan langzaam alle lampen uit om zo goed mogenlijk de zonsondergang na te bootsen.
pi_30676741
hmm wel cool dat ze vriendelijk zijn
wij hadden er toen eentje in de opvang die alles aanviel wat bewoog
en op die leeftijd (net zoiets als jouw foto denk ik) viel dat nog wel te overzien
maar ik word toch niet graag gebeten door een volwassen versie
of gemept wat dat betreft
jobensaskia.nl
pi_30676819
Daar word je niet vrolijk van nee.
Maar deze worden regelmatig gehandteerd, eentje lijkt er zelfs efcht van te genieten als je hem aait, die gaat er echt voor zitten en als je stopt dan gaat hij tegen je hand aan duwen.
pi_30677275
mja.. deze kwam uit een greppel
vrij letterlijk helaas

dus dan ga je er niet vanuit dat zn vorige eigenaar echt langdurig veel moeite heeft gedaan om hem echt tam te krijgen
of het op zn minst niet gelukt is
anders had die het beestje niet zo gedumpt

althans.. ik ga e vanuit dat op het moment je probeert een dier te hanteren en tam te krijgen.. dat je er ook om gaat geven
en je dieren niet dumpt omdat je ze zo lief vind
niet in een stuk gras langs de weg in ieder geval dus
jobensaskia.nl
  zondag 18 september 2005 @ 01:32:59 #49
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_30685469
kan ik me ook niet voorstellen inderdaad, als je tijd spendeerd aan een dier ga je er automatisch om geven lijkt me, tenminstem dat heb ik wel.
pi_30688424
mja ik ook.. kan me slecht anders voorstellen

in vogelopvang zelfs vrij gek geweest van een jong zwaantje
en die zijn toch echt niet tam, gek op aandacht of wat dan ook
jobensaskia.nl
  zondag 18 september 2005 @ 12:15:18 #51
124403 UZN
Hello world!
pi_30691314
quote:
Op maandag 12 september 2005 22:42 schreef snakelady het volgende:
Dan vind ik de teanura rildley mooier dan de taeniura friesei eigenlijk.

[afbeelding]

En de porphyracea coxi is en van mijn grote favoriete.

[afbeelding]

Maar elaphes in het algemeen zijn gewoon mooi.
Ik ga voor de Blue Beauty
  zondag 18 september 2005 @ 13:34:23 #52
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_30693661
die is ook mooi maar toch vind ik de rildly net iets mooier.
pi_32163942
Schopje met mooie foto's die ik zag in FOT :
[centraal] Reptielen Fotografie
pi_32263415
is er nog l;even in dit topic??

ik ga zaterdag eindelijk mijn griekselandschildpadje kopen. het is een nakweek van 2005 met papieren.
ben erg enthousiast. heb voorheen schildpadden verzorgt bij een stichting die reptielenopvangt. wil sinds dien een schildpad. maar had er eigenlijk geen tijd voor. (werk en ik had al wat hagedisen hier staan). en nu heb ik weer tijd en zin dus dan een schildpad(klinkt alsof ik zo maar wat doet maar dat is niet zo het jaren ervaring).

dus hoi hoi hoi wou dat het zaterdag was!!!!
he buur!
pi_32263480
er is een beetje leven soms

maar.. wb tiez
long time no tiezje:P
jobensaskia.nl
pi_32263493
oh en ik wil natuurlijk WEL plaatjes
jobensaskia.nl
pi_32264999
ja thanks lang niet hier gepost.
was ook een tijdje uit de reptielen vandaar.
ja ik zal proberen zo snel mogelijk fototjes te regelen.

alles goed met uhmmm
he buur!
pi_32281353
ja prima hoor

met u?

en je mag even goed wel posten hoor
ik heb ook alleen maar 2 baardagamen en 2 spinnen op het moment
en die laatste 2 horen hier ook niet eens
oh en 2,5 kat nu.... maar die hore hier nog minder dan spinnen
jobensaskia.nl
pi_32326434
YEAH
vandaag ze terarium neer gezet. 120X100 mooie groote voor een beessie van 4 cm.
mooi terarium gebouwd vind ik.
is het tweede dat ik oit gebouwd heb en het gaat me best goed af. al dat glas waterpas krijgen enzo is best lastig.
boven in de klep zitten 2 schuif deurtjes waardoor ik erbij kan. en voor de rest is ie totaal van glas. echt mooi.
hopen dat de lijm goed droogd! dat is altijd een verrasing.
he buur!
pi_32326473
hoe gaat het met ja agamen uhmmm
he buur!
pi_32342474
het gaat goed met de gaampjes geloof ik wel

dacht tijdje terug dat er eentje zwanger was
maar wat bleek.. ze vinden rijst nogal lekker en euh.. ondanks sdat het gekookte rijst is.. toch nog wat uitzet kennelijk

alleen is mijn vrouwtje veel dikker dan mijn mannetje... en dat vind ik toch wat apart
jobensaskia.nl
pi_32352304
ja och daar hoef je je niet druk om te maken misschien is ze wat dominant en daardoor eet ze meer. dat kan ioig.
ik zou oppassen met rijst en datsoort producten die zijn nogal moeilijk te verteren voor die beessies.
dus het kan wel maar niet teveel.
ligt ook aan welke rijst. bruine rijst is niet zo goed en witte rijst al weer wat beter. dus.
he buur!
pi_32353272
bruine rijst is ook niet goed voor mij *kijk vies*

en ze krijgen het ook niet vaak hoor.. maar ze vinden het wel erg lekker
dus soms een beetje mag wel
en idd.. duurt lang voor ze het verteerd hebben
jobensaskia.nl
pi_32356014
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_32376729
daT is een mooie zwarte agaam!
is die van jezelf of heb je er nog een ander verhaal aan zitten?
he buur!
pi_32401126
zow de griekse landschildpad is in the house.
zal snel even een digi cam lenen dan kan ik hem even hier laten zien.
ze is ter groote van een ouwe rijksdaalder. dus dat is nog erg klein.
he buur!
pi_32407871
hmmm dan moet ze nog even groeien ja
hoe groot word ze uiteindelijk?

wel uberleuk zo'n kleintje
vandaag bij de faunashop geweest in rotterdam
en dan kriebelt het toch best wel
jobensaskia.nl
  zaterdag 19 november 2005 @ 20:57:54 #68
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_32408396
zwarte agaampje is van mij ook een klein beetje van prupke dus maar ach.
maar niet echt verhaal aan zitten dus.
hangt gewoon lekker in zijn stam achter ons bij de bank. best gezellig.

hey uhmmie zit snappie al in zijn bak (in het terrarium deel waar de bakken leeg zijn dus voor verkoop) of is het nogsteeds niet af?

is wel beste reptielen zaak waar ik ooit ben geweest. veel kennis tijd je mag er roken ze hebben koffie en zijn flink goedkoop.
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
pi_32408776
als je met snappie die kroko bedoelt.. dan zit hij in ieder geval nu midden in de winkel in een hele ruime bak ja
maar.. geen idee of dat is wat jij bedoelt.. kom er namelijk eigenlijk heel niet zo vaak

ik vind overigens de voederdieren er wel duur
en losse dieren koop ik niet in de iwnkel..
maar vandaag stiekum wel even gekeken voor een vrouwtje-gaam
want ik wil er eigenlijk nog eentje bij
das beter voor de rust van mijn vrouwtje nu zegmaar
mannetje is ubergeil als je hem de kans geeft
al is ie lately wat stilletjes :/
jobensaskia.nl
  zaterdag 19 november 2005 @ 21:13:36 #70
68154 blackbully
pi_32408936
de voederdieren duur? waar haal jij het dan voor minder?

of je werd afgezet maar meestal is het ergends anders duurder.
of jij bedoeld iets anders als ik.
ik heb het over noordereiland
krekels iets van 1,25
sprinkhanen een 20cent per stuk.
dus vind dat niet veel muisjes weet ik niet
[/quote]
  zaterdag 19 november 2005 @ 21:14:38 #71
68154 blackbully
pi_32408978
oja als je de winkel in ,loopt heb je links een deur.
als je die door gaat dan heb je meteen rechts een ruimte waar ze met hout aan het werk zijn of waren. dat word een 10m2 voor snappie als het al niet meer is.

de krokodil dus
[/quote]
pi_32409551
hmmm nice... nouja.. daar zat hij dus nog niet
hij was een of ander kleiner terra in elkaar aan het plakken

en euh.. ik woonde eerst niet in rotterdam.. en daar waren ze volgens mij goedkoper
en krekels 1,25?
die heb ik dan gemist hoor
was nu voor 2x krekels (7) en 1x sprinkhanen (med.) was 7e ofzo
jobensaskia.nl
pi_32412762
ja hij moet nog erg groeien maar het is ook een nakweek vrouwtje uit dit jaar.

hebben jullie het nou over een dierenwinkel die een krokodil in de verkoop heeft zitten??
he buur!
  zondag 20 november 2005 @ 10:33:31 #74
68154 blackbully
pi_32419738
nope.
http://www.faunashop.nl/index2.htm

ze zijn wel duurder geworden inderdaad.maar verhoudings gewijs goedkoop vergeleken met wat ik hier er voor betaal
[/quote]
pi_32424060
tiez: ik denk dat snappie niet voor de verkoop bedoelt is
er zit daar een redelijke hoeveelheid prive-dieren
zowel vakantieopvang als dieren van de mensen van de winkel zelf

maar waar haal jij normaal dan dingen?
jobensaskia.nl
  zondag 20 november 2005 @ 14:25:11 #76
68154 blackbully
pi_32424626
sinds ik verhuisd ben heb ik geen echte vaste leverancier.
ik haal mijn muizen bij een kweker hier uit het dorp en anders bij een winkel waar ik toevallig langs kom.
dus dat varieerd van de kamelion in tilburg tot faunashop rotterdam. faunaland (bij denhaag) en verders soms wat bij kleine dierenwinkels die toevallig ook wat hebben aan voederdieren.

meelwormen haal ik bij de plaatselijke viswinkel das ook stukken goedkoper.
verder wat diepvriesvoer van ed lidl. biefstuk lust hij namelijk ook
[/quote]
pi_32447878
hmm meelwormen haal ik bij de lokale duivenboer
zit een duivenspeciaalzaak bij mij in de buurt
lekker dichtbij ook
maarja.. duiven eten dan weer geen krekesl/sprinkhanen
kan ze wel bestellen hoor.. maar vorige keer 3,75 per doosje
en niet al te best ook nog
dus dat doen we ook niet meer

dus dan rij ik wel even naar de andere kant van rotterdam
vooral met de auto ben je er zo
en op de fiets gaat het ook prima.. moeten ze alleen je fiets niet jatten
zit nou voor 2e keer in half jaar zonder fiets
speciaal oud wrak uitgezocht.. nou het helpt dus niets
jobensaskia.nl
pi_32458449
zow dag 3 met de schildpad ze gaat als een speer.
na 2 dagen slapen is ze totaal bij gekomen.
ze rent lekker rond (tot hoever dat kan als schildpad).
eet veel ouwe vreetzak is het nu al.
he buur!
pi_32459329
ik geloof dat ik het al helemaal voor me zie
turbo-padje

maar gelukkig weet ik ook hoe ze echt doen
dus ben blijd at het gewoon hartstikke goed gaat

en die fotoos nou?
jobensaskia.nl
pi_32460238
ja moet nog een digicam lenen van iemand! ben een van de enigste in nederland die niet in bezit is van een digicam of op de telefoon.
he buur!
pi_32461115
hehehe waar woon je ook alweer?
kom ik irl wel kijken

als het goed is.. ben ik morgen namelijk de trotse nieuwe bezitter van een mooie digicam
jobensaskia.nl
  maandag 21 november 2005 @ 20:15:27 #82
68154 blackbully
pi_32461426

[/quote]
pi_32461839
grrrr blackbully.. ik word jaloers
jobensaskia.nl
pi_32486636
erg mooi dier blackbully.
heb je er 1 zitten of een koppeltje???
he buur!
pi_32523975
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 19:06 schreef tiez het volgende:
erg mooi dier blackbully.
heb je er 1 zitten of een koppeltje???
Het was een koppel.
Maar mevr is door te veel stress van de verhuizing helaas overleden

Naderhand 2 nieuwe agamen gekocht en die er bij gezet en dat ging goed tot dat loki (het grote beest) de kleintjes opat!!
pi_32550963
dit is het terrarium van Loki (zit bij de waterbak bij mijn been indien je hem niet zo snel vind)

pi_32558331
hm dat is een nice terrarium
jobensaskia.nl
  zaterdag 26 november 2005 @ 13:35:11 #88
68154 blackbully
pi_32593480
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 08:45 schreef Uhmmie het volgende:
hm dat is een nice terrarium
thanx.

koste wat centen en tijd maar dan heb je ook wat
[/quote]
pi_32621575
mooi groot terarium.
ben blij dat zo te zien.
ik heb bij een reptielen opvang gewerkt en daar waren genoeg leguanen met vergroeide ledenmaten omdat ze in veelste kleine teraria's zaten.

dit is een mooie maat.
heeft hij niet meer klim mogelijkheden of is dit alles??/
he buur!
pi_32623119
Ik kwam gister in een dierenspeciaalzaak, en daar zag ik een brilkaaiman in de verkoop. Ik ben toen op www.reptielenforum.nl gaan kijken of er daadwerkelijk mensen zijn die deze dieren als huisdieren hebben. En ja dus, er zijn er behoorlijk wat met een brilkaaiman of een dwergkaaiman. Vindt het wel ongelooflijk gaaf, maar vraag mij toch af hoe het moet als zo'n dier 1,5 meter is...

Heeft 1 van jullie een kaaiman in huis?
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  zondag 27 november 2005 @ 18:10:24 #91
68154 blackbully
pi_32623399
quote:
Op zondag 27 november 2005 16:54 schreef tiez het volgende:
mooi groot terarium.
ben blij dat zo te zien.
ik heb bij een reptielen opvang gewerkt en daar waren genoeg leguanen met vergroeide ledenmaten omdat ze in veelste kleine teraria's zaten.

dit is een mooie maat.
heeft hij niet meer klim mogelijkheden of is dit alles??/
momenteel is dit alles.
we hadden meer maar daar is hij tegroot voor.
ben nu eerst opzoek naar een mooie balk die ik diagonaal in het hok kan plaatsen.
het liefst een stuk liaan ofzo dat het er natuurlijk uit ziet
[/quote]
pi_32626689
ze zijn er best ja

en volgens de dochter van mn ex heb ik "mini krokodillen"
(dat heeft ze ook tegen mams gezegd die daar natuurlijk helemaal NIET blij mee was)

en euh.. stiekum zijn het dus baardagamen
jobensaskia.nl
pi_32648936

Als ik nog een slang neem, dan is het echt wel deze Sanzinia Madagscariensis of een Elaphe Taeniura Frisei. Sanzinia's zijn echt zulke schatjes
Wandelen in Noorwegen
pi_32699290
dat is een erg mooie ja.
ikzelf zou eerst beginnen met een simpelere slang en zou dan ooit een hondskop boa willen die vind ik zo gigantisch mooi. of tapijtpython die zijn zo mooi en zo gigantisch sterk.
he buur!
pi_33005693
Ik was gister in een dierenwinkel met m'n vriend op zoek naar muizen voor z'n slangen, en daar zag ik deze schatjes.

Excuus voor de brakke fotokwaliteit, is met m'n telefoon gemaakt. Maar weet iemand wat voor beestjes dit zijn, dit stond er namelijk niet bij, en vergeten te vragen. Het lijken mij baardagaamen, Het waren ook vrij kleine, misschien nog jonkies, of blijven ze zo klein? Want mocht ik ze aanschaffen, wil ik wel kleintjes hebben. Geen megabeesten, want daar heb ik geen plek voor. Dus wie helpt me?

[ Bericht 3% gewijzigd door Shirley op 12-12-2005 02:14:37 ]
Back in business.
pi_33007145
Voor de reptiel-en amfibie bezitters hier, jullie kunnen ook meedoen:

F&F Huisdier van het jaar Verkiezing!
pi_33014730
het zijn baardagamen ja
maar voor je jonkies krijgt ben je wel wat ervaringen rijker hoor

en ze worden max. een halve meter
afhankelijk van de inteeltfactor
hoe meer inteelt.. hoe kleiner ze blijven
maar... ik zou eerst eens kijken of het leuke beestjes zijn
en daarna pas kijken of je jonkies wil
gezien heel marktplaats al vol staat met die beesten...
jobensaskia.nl
pi_33024947
quote:
Op maandag 12 december 2005 14:47 schreef Uhmmie het volgende:
het zijn baardagamen ja
maar voor je jonkies krijgt ben je wel wat ervaringen rijker hoor

en ze worden max. een halve meter
afhankelijk van de inteeltfactor
hoe meer inteelt.. hoe kleiner ze blijven
maar... ik zou eerst eens kijken of het leuke beestjes zijn
en daarna pas kijken of je jonkies wil
gezien heel marktplaats al vol staat met die beesten...
Nee..ik wil niet gaan kweken hoor. Ik wil er misschien gewoon eentje, eerst goed orienteren qua verzorging enzo, want het is niet de bedoeling dat het beestje na een tijd weer weg moet.
Maar bedankt voor de info.
Back in business.
  maandag 12 december 2005 @ 20:26:36 #99
68154 blackbully
pi_33025234
quote:
Op maandag 12 december 2005 20:18 schreef Shirley het volgende:

[..]

Nee..ik wil niet gaan kweken hoor. Ik wil er misschien gewoon eentje, eerst goed orienteren qua verzorging enzo, want het is niet de bedoeling dat het beestje na een tijd weer weg moet.
Maar bedankt voor de info.
baard agamen kunnen kop staart makkelijk 80cm worden
ze zijn redelijk makkelijk in de verzorging zeker omdat ze niet alleen maar levend voer pakken
er zijn verschillende soorten fruit en groente die ze ook pakken
en als je ze het vroeg probeerd tte geven pakken ze ook droog voer. dus das wel fijn voor als je een keer geen tijd hebt. (kun je gewoon op voorraad hebben)
ps. als je ze zou halen en ze zijn nog erg klein. hou er dan rekening mee dat ze niet kunnen zwemmen.
er zzijn gevallen bekend dat ze al in een centimeter water zijn verdronken dus dat zou zonde zijn.
zorg dus voor een waterbakje waar ze goed uit kunnen.
verders makkelijke en erg tamme reptielen. zeker een goed soort voor iemand die er mee zou willen beginnen
[/quote]
pi_33026549
quote:
Op maandag 12 december 2005 20:26 schreef blackbully het volgende:

[..]

baard agamen kunnen kop staart makkelijk 80cm worden
ze zijn redelijk makkelijk in de verzorging zeker omdat ze niet alleen maar levend voer pakken
er zijn verschillende soorten fruit en groente die ze ook pakken
en als je ze het vroeg probeerd tte geven pakken ze ook droog voer. dus das wel fijn voor als je een keer geen tijd hebt. (kun je gewoon op voorraad hebben)
ps. als je ze zou halen en ze zijn nog erg klein. hou er dan rekening mee dat ze niet kunnen zwemmen.
er zzijn gevallen bekend dat ze al in een centimeter water zijn verdronken dus dat zou zonde zijn.
zorg dus voor een waterbakje waar ze goed uit kunnen.
verders makkelijke en erg tamme reptielen. zeker een goed soort voor iemand die er mee zou willen beginnen
80 cm! Die ik heb gezien waren toch echt een stuk kleiner, maar dat waren dus waarschijnlijk kleintjes? Ik zag ze zo vrolijk springen en lopen door die bakken, was gelijk verliefd omdat ze zo klein zijn. Maar voor een grote heb ik geen plek...
Back in business.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')