En zaterdag ga ik mn nieuwe bakje ophalenquote:Op maandag 26 september 2005 01:50 schreef Prowl het volgende:
Ondertussen alweer een jaar zonder aquarium, ben druk op zoek naar een nieuwe
Ja.quote:Op vrijdag 23 september 2005 09:52 schreef Byte_Me het volgende:
zijn er nog mensen met interesse in Apistogramma cacatuoides? Ik heb er nog 13 zitten uit eigen kweek, die eigenlijk weg moeten.
Jup, dat zijn de mooitjes die ik bedoelquote:Op woensdag 4 januari 2006 10:23 schreef MadGuy het volgende:
Heb je het niet over guppy's?
[afbeelding]
Een mooi database is deze site, maar zelfs die is nog niet compleet. Er wordt wel aan gewerkt.
Af te halen in Eindhoven, voor 3 euro per stuk. Heb helaas alleen nog vrouwtjes.quote:Op woensdag 4 januari 2006 10:25 schreef Triangeljosti het volgende:
[..]
Ja.
Waar op te halen en hoeveel wil je ervoor hebben?
Wat jij daar allemaal hebt hoort in een bak van 150x50x50 thuis!quote:Op woensdag 4 januari 2006 11:05 schreef zoeperzazke het volgende:
heel verhaal
Die heb ik dus niet en nogmaals, ik kan er ook weinig aan doen... waar moet ik die visjes nu anders laten?quote:Op woensdag 4 januari 2006 14:37 schreef Prowl het volgende:
[..]
Wat jij daar allemaal hebt hoort in een bak van 150x50x50 thuis!![]()
ander aquarium, aquariumzaak, verkopen, etc...quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:44 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Die heb ik dus niet en nogmaals, ik kan er ook weinig aan doen... waar moet ik die visjes nu anders laten?
als je ze gratis wegdoet, genoeg mensen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:36 schreef zoeperzazke het volgende:
er is geen goede aquariumzaak in de buurt, voor een ander aquarium heb ik geen plek en verkopen... wie wil er in vredesnaam volwassen vissen hebben?
Die onderste vissen zijn Leeri's ( of hoe je dat ook schrijft )quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:36 schreef zoeperzazke het volgende:
Zojuist heb ik getracht om aquariumfoto's te maken, de meesten hie rzullen wel weten wat een hel dat isIk krijg het nog niet helemaal voor elkaar.
Dit is een foto van mijn mooie aquacleanerHij zuigt alles af wat hij tegenkomt:
[afbeelding]
En hieronder twee pogingen om mijn grote vissen vast te leggen. De eerste is van opzij en geeft vooral een impressie van ehm, kleur, en de onderste is wel redelijk scherp maar de vis draaide zich net om. Je ziet wel dattie zo'n lange spriet heeft
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie diamantgourami inderdaad.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:15 schreef Tha_Flash het volgende:
[..]
Die onderste vissen zijn Leeri's ( of hoe je dat ook schrijft )
Wij hebben er hier ook 2.
Heb je misschien wat meer info over deze beestjes ? Vind ze namelijk erg leuk maar weet niet of ze bij mij ind e bak kunnen. Hoeveel ruimte hebben ze nodig ? Kun je ze met zijn 2-en houden of zitten ze liever met een paar ? Etc etcquote:Op zondag 8 januari 2006 21:03 schreef MadGuy het volgende:
Dat zou ik ook enigszins jammer vinden ja...
Jep, de zoetwatergarnaaltjes bij mij zitten heel de dag te poetsen en elkaar een beetje te pesten en ook vooral te seksen alsof het een lieve lust is, al zie ik alleen het product ervan, niet de daad zelf. Maar het zijn echtbeestjes. Ze eten van die algentabletjes en stukjes komkommer bij me.
Ik ben benieuwd of ze zich nog wel zoveel laten zien als ik eindelijk mijn Dariootjes heb.
[afbeelding]
Beetje wazige foto van één van mijn zwangere vrouwtjes.
Heeeeeeeeeel klein, ze worden slechts 3cm groot. De vrouwtjes zijn vuurrood als ze op kleur zijn, de mannetjes wat bruiniger rood en die zijn ook ietsjes kleiner en slanker.quote:Op zondag 8 januari 2006 21:58 schreef deedeetee het volgende:
Ze zien er idd erg leuk uit, ik ga 'ns in de winkel kijken hoe ze er in 't * echt * uitzien
Je kunt het beste beginnen met een groepje van tien. Zo heb je altijd wel mannetjes en vrouwtjes erbij zitten en voelen ze zich ook wel heel prettig. Ruimte valt best mee, ze kunnen al in heel kleine bakjes. Ik heb ze zelf in een 40cm bakje. Ze planten zich voort als gekken, maar houden zichzelf in stand, dus op zich hoeft dat qua ruimte geen probleem te zijn. Je moet alleen oppassen dat je ze niet bij vissen houdt die wel een volwassen garnaal lusten.quote:Op zondag 8 januari 2006 21:55 schreef RoaRRR het volgende:
[..]
Heb je misschien wat meer info over deze beestjes ? Vind ze namelijk erg leuk maar weet niet of ze bij mij ind e bak kunnen. Hoeveel ruimte hebben ze nodig ? Kun je ze met zijn 2-en houden of zitten ze liever met een paar ? Etc etc
Alle info is welkom...
Hehe, nee klopt, dat doet ze de andere manen wel aan. Als ze eitjes legt is het net een pitbull !quote:Op zondag 8 januari 2006 14:37 schreef MadGuy het volgende:
LOL @ Gill. Gelukkig is die niet zo beschadigd als de echte Gill!
Ik ook, inhoud: erwtensoepquote:
uitdagingen zijn toch leuk, veel succes!quote:Op dinsdag 10 januari 2006 01:00 schreef MAXTIJN het volgende:
Madguy, discus kweken is wel voor gevorderden, daarom een poging het voor elkaar te krijgen.
Nu zetten de vissen vaak eitjes af, maar worden ze gestoord door de andere vissen.
Daarom gaan ze apart, in een schone bak met water wat precies goed is.
Ik meet pH,gh,kh,no3,no2 en temperatuur=30 graden
kan (nog) geen geleidbaarheid testen.
Ook gebruik ik osmose water, bijgemengd met leidingwater.
Als het lukt volgen er zeker foto's
bedankt voor reactie.. alleen dat werkt niet! het is zo'n waterdichte tl-bak. Hierdoor zit de starter binnen in een behuizing waardoor het niet nat kan worden. de behuizing losmaken lijkt me niet echt een strak plan.. (volgens mij)quote:Op woensdag 11 januari 2006 23:51 schreef stumbleupon het volgende:
[..]
Is die kap op geen enkele manier los te krijgen (zonder hamer en schroevendraaier zeg maar)?quote:Op donderdag 12 januari 2006 09:50 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
bedankt voor reactie.. alleen dat werkt niet! het is zo'n waterdichte tl-bak. Hierdoor zit de starter binnen in een behuizing waardoor het niet nat kan worden. de behuizing losmaken lijkt me niet echt een strak plan.. (volgens mij)
heb je toevallig foto van?quote:Op maandag 9 januari 2006 23:02 schreef Chav het volgende:
Ik heb nu allemaal javavaren tegen de wand geprikt.
bovendien hebben juwel bakken die niet al te oud zijn een elektronische balast, oftwel geen starter.quote:Op donderdag 12 januari 2006 09:50 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
bedankt voor reactie.. alleen dat werkt niet! het is zo'n waterdichte tl-bak. Hierdoor zit de starter binnen in een behuizing waardoor het niet nat kan worden. de behuizing losmaken lijkt me niet echt een strak plan.. (volgens mij)
hij was idd niet te repareren.. moest een nieuwe kopen!quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:32 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
bovendien hebben juwel bakken die niet al te oud zijn een elektronische balast, oftwel geen starter.
duur grapje zeker?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:40 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
hij was idd niet te repareren.. moest een nieuwe kopen!
let er op dat je meerdere nitrietpieken kan krijgen. als je bijvoorbeeld nu 1 algeneter hebt, en daar 12 cory's bij doet, kunnen je de verhoogde nitriet afgifte niet bijbenen. altijd geleidelijk opbouwen, maar dat zul je wel weten, want je begint in ieder geval goed.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 12:16 schreef Ebayzo.nl het volgende:
Ik heb ruim twee weken geleden ook mijn bak opgestart.
De bak is een Juwel Rio 180(liter). Ik heb het interne filter eruit gehaald en een extern JBL potfilter geplaatst. Zo stond de bak er vorige week bij:
[afbeelding]
De mosballen zijn nu wel op de bodem gaan liggenOok zit er sinds een week de eerste vis erin, namelijk een L333:
[afbeelding]
Van de week heb ik mijn nitrietpiek gehad, en mijn plantjes beginnen nu eindelijk aan te slaan dus ik denk dat over een week of twee de volgende bewoners erbij komen. Zowiezo een groep (minimaal 12) Corydoras. En twee of drie algeneters.
Op http://aqua.ebayzo.nl/ kun je het allemaal een beetje volgen!
Nah eigenlijk wist ik dat niet. Maar ik weet wel dat in deze twee komende weken de bacteriën nog groeien in het filter waardoor ze de nitrietpiek beter kunnen verwerken. Am i correct? (Wist wel dat je geleidelijk moet opbouwen qua vissenbestand)quote:Op vrijdag 13 januari 2006 12:33 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
let er op dat je meerdere nitrietpieken kan krijgen. als je bijvoorbeeld nu 1 algeneter hebt, en daar 12 cory's bij doet, kunnen je de verhoogde nitriet afgifte niet bijbenen. altijd geleidelijk opbouwen, maar dat zul je wel weten, want je begint in ieder geval goed.
ja.. 95 euro. maar vond zielig voor de vissen om d'r een langdradige zoektocht van te maken... maar gelukkig kreeg ik een aantal gratis plantjes d'r bij! overgens vond ik het heel raar dat hij kapot ging. zelf deed ik niks raar.. ene moment deed hij het en andere moment niet!quote:
ik wil van een bak 2 kleinere bakken maken om als kweekbakken te gebruiken, dus ze moeten niet van de een naar de andere kant kunnen zwemmen nee.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 18:22 schreef RoaRRR het volgende:
Waarom wil je een schot plaatsen ?Wat voor schot wil je plaatsen ? En moet het ondoordringbaar worden?
Wanneer je je bak in 2 helften wilt verdelen zou je misschien ook eens kunnen kijken naar een mooie platte steen. Kosten hiervan weet ik niet maar geeft wel een mooi natuurlijk effect !
paar cm dik filterschuim. dan laat je een pomp water van de ene naar de andere kant pompen en stroomt het terug door het schuim, heb je meteen een filter.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 17:40 schreef mrkanarie het volgende:
mensen, ik heb een aquarium, en daar wil ik een schot in plaatsen, kan ik dan ook iets anders gebruiken ipv glas wat niet zo veel werk is (en niet zoveel kost)?
kan ik dat kopen bij de lokale bouwmarkt ofzo?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:50 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
paar cm dik filterschuim. dan laat je een pomp water van de ene naar de andere kant pompen en stroomt het terug door het schuim, heb je meteen een filter.
zoiets:quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:56 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
kan ik dat kopen bij de lokale bouwmarkt ofzo?kweet niet pcies wat je bedoelt.
Nee mn linkje, nou vooruit, hier nog een keerquote:Op donderdag 12 januari 2006 23:16 schreef stumbleupon het volgende:
Chav: welke foto's dan? Die maanvis? Da's wel een mooie
die corydoras heb ik dr ook 2 van, maar die zijn altijd een stuk kleiner gebleven hier.quote:Op zondag 15 januari 2006 12:30 schreef Chav het volgende:
[..]
Nee mn linkje, nou vooruit, hier nog een keer
http://www.mijnalbum.nl/Album=WC8FWH8T
misschien omdat ze maar met zn 2en waren. Minimum hoeveelheid voor de corydoras is 6, maar 8 is beter.quote:Op zondag 15 januari 2006 13:58 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
die corydoras heb ik dr ook 2 van, maar die zijn altijd een stuk kleiner gebleven hier.
ja heb dr ook nog 5 corydoras paleatus bij heur.quote:Op maandag 16 januari 2006 17:38 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
misschien omdat ze maar met zn 2en waren. Minimum hoeveelheid voor de corydoras is 6, maar 8 is beter.
ik ben nogsteeds benieuwd hoe die er bij daglicht uitziet.quote:Op maandag 9 januari 2006 19:47 schreef RoaRRR het volgende:
Jeuj vandaag nog even 3 mooie stukken steen gevonden in de winkel. Kan ik eindelijk mijn 2e schuilplaats maken voor de bodemvisje
foto's volgen ( ivm daglicht enz )
edit --> foto bijgevoegd.....Zal bij daglicht een keer de kleuren van de steen er goed opzetten.Zijn erg mooi naar mijn mening....
[afbeelding]
en ja nog steeds brakke gsm foto's![]()
Foto nog een keer maar dan klikbaar
Nee dat vind ik inderdaad té professioneel. Vind het duur zat zo allemaal... Ik heb genoeg bakken gezien met mooie plantenbestanden zonder CO2.quote:Op maandag 16 januari 2006 22:43 schreef MadGuy het volgende:
Dat komt vanzelf wel als de bak eenmaal draait en een beetje in balans komt. Ga je nu ook CO2 toevoegen en dergelijke of ga je het niet zķ professioneel aanpakken?
Heb je trouwens een foto van jou huidige bakje? Ben wel benieuwd eigenlijkquote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:21 schreef MadGuy het volgende:
Hoewel ik slechts een nanobakje heb, moet ik toch zeggen dat ook mijn planten het zeer goed doen zonder CO2. Ik denk zelfs dat het een overkill zou zijn, wilde ik het toe gaan voegen. Er zijn echter planten die het wčl nodig hebben, zoals bijvoorbeeld een Micranthemum, om ze mooi uit te laten groeien als tapijtje. Maar goed, wil je dat ook echt? Ik vind het vanuit mijn perspectief ook té professioneel.
Kun jij de inrichting betalen van je stufiquote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:35 schreef Prowl het volgende:
Heb ik hier nu eindelijk weer een mooi groot aquarium staan en dan heb ik geen geld meer om de boel in te richten en een nieuw meubel te maken
StuFi waar blijf je???![]()
maar dan heb je ook een prachtbak.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:38 schreef Ebayzo.nl het volgende:
[..]
Kun jij de inrichting betalen van je stufiNou ik heb toch wel heel wat meer geld uitgegeven dan een gemiddelde Stufi
![]()
Ik heb wel wat oude foto's, maar inmiddels is het één en ander gegroeid en veranderd. Ik zal vandaag eens nieuwe foto's maken. Voor nu, wat oude foto's, toen ik mijn mini-bakje net had ingericht:quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:23 schreef Ebayzo.nl het volgende:
[..]
Heb je trouwens een foto van jou huidige bakje? Ben wel benieuwd eigenlijk
wordt overschat hoor, gernalen eten niet zoveel. mensen denken weleens dat je ze ipv een algeneter kan nemen, maar dat klopt niet helemaal. Slakken zijn trouwens de beste opruimers, maar dan moet je niet de verkeerde soort hebben.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:26 schreef Ebayzo.nl het volgende:
Mooi zo'n Aqua40. Misschien dat ik er ook nog wel een keer zo één bijneem als kweekbak voor vissen / planten. Je plantjes zijn iig mooi groen
En zijn garnalen nou makkelijk te houden? Ik zoek namelijk nog wel wat schoonmakers in mijn bak en hoorde dat garnalen daar erg geschikt voor zijn.
Ben ik wel met je eens, alhoewel (appel)slakken weer net zulke grote rotzooimakers zijn (uitwerpselen) als opruimers en geen enkel dier (behalve bacterieën en dat soort organismen) breken dat af. Ik heb er ook twee daarvan overigens.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 16:17 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
wordt overschat hoor, gernalen eten niet zoveel. mensen denken weleens dat je ze ipv een algeneter kan nemen, maar dat klopt niet helemaal. Slakken zijn trouwens de beste opruimers, maar dan moet je niet de verkeerde soort hebben.
Voor alg neem ik al algeneters. Maar dacht meer aan etensresten op de bodem e.d. Waarschijnlijk zullen Cory's hier ook al wel het grootste gedeelte van opeten maar toch!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 16:20 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Ben ik wel met je eens, alhoewel (appel)slakken weer net zulke grote rotzooimakers zijn (uitwerpselen) als opruimers en geen enkel dier (behalve bacterieën en dat soort organismen) breken dat af. Ik heb er ook twee daarvan overigens.
Als je echt last van alg hebt zou ik niet de symptomen gaan bestrijden, maar de oorzaak.
Foto's zijn gemaakt met de digicam van mijn zus. Ze moet ze alleen nog even doormailen...quote:Op maandag 16 januari 2006 18:30 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
ik ben nogsteeds benieuwd hoe die er bij daglicht uitziet.
Plantje linksachter (rood) is anders ook erg mooi! Wat een bos johquote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:53 schreef MadGuy het volgende:
En hier ben ik dus met nieuwe foto's. Ik moet vooraf zeggen dat ik geen beste fotograaf ben zo snelsnel. Tevens is mijn monitor het langzaam aan het begeven. Met andere woorden, ik heb heel donker beeld en ben dus niet in de gelegenheid geweest de foto's achteraf een beetje bij te stellen. Maar goed, without further ado:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik hoop dat ze niet al te donker of wazig zijn uitgevallen. Overigens ben ik zeer in mijn nopjes met het plantjes rechts. Die is me toch gegroeid. Ik ben benieuwd hoe ik die dadelijk een beetje bij moet gaan houden...
Ik zit hier achter TFT dus licht zat voor mijquote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:30 schreef MadGuy het volgende:
Thanks!Zijn de foto's niet te donker? Ik heb daar - dankzij mijn monitor - even geen zicht op...
Dat plantje linksachter is een Rotala soort. Waarschijnlijk Rotundifolia. Ik kocht het als een plantje met kleine ronde blaadjes, maar al snel nam het zijn onderwatervorm aan en nu heeft het lange, dunne blaadjes. Het groeit behoorlijk snel en naarmate het dichter bij het licht komt, kleuren de blaadjes mooi rood. De takken die boven aan het wateroppervlak groeien laten hun wortels naar beneden groeien wat een mooie welfwerking geeft. Heel sprookjesachtig. Ook een leuk gezicht hoe de garnaaltjes aan die wortels hangen om ze te poetsen.
Ja kijk...ik heb ook zwart grind. Dus misschien dat ik de Cory's toch maar uit mijn hoofd moet zetten. Garnalen zou dan natuurlijk een geweldig alternatief zijn als bodembewoner.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:34 schreef MadGuy het volgende:
Twee scholenvisjes kan inderdaad een vervelend gezicht zijn, maar het klinkt wel leuk!
Corydoras blijven leuk. Ik vind vooral de bouw van hun lichamen en bewegende ogen zeer guitig. Ik zat zelf ook nog over Pygmee Cory's te denken, maar aangezien ik al zwart grind had liggen en omdat ik ook de Dario dario's wilde die redelijk territoriaal zijn, ben ik maar geswitched naar de garnaaltjes.
En een slakkenetend soort? Zoals een kogelvisje? ben je niet bang dat deze, zodra de slakken op zijn, aan je vissenbestand gaat knagen of iets dergelijks?
Hou ons op de hoogte.
Geen zin om nu nog te gaan switchenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:42 schreef MadGuy het volgende:
Misschien kun je nog naar zand switchen. Ik had geen zin in dat gedoe en bovendien vond ik zwart op groen op rood ook ietsjes mooier.
Ik denk dat je wel weet hoe lastig dat zou zijn. Dan laat ik het voor wat het is. Het is heel lastig om een aquarium in zo'n topconditie te krijgen dat alles weelderig groeit en dat je geen vissterfte hebt. Dan maar geen achterwand. Trouwens je ziet er nu niks meer van omdat hij nu dichter begroeid is.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:48 schreef Klonk het volgende:
niet, tenzij je de hele boel leegt haalt, je zou er wat achter kunnen plakken (zwartt folie ofzo)
leuk visje, schoolt erg goed samen. wel druk, en je zult geen jongen meer in je bak tegen komen. 12 is een goed aantal (meer mag altijd).quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:19 schreef Ebayzo.nl het volgende:
Ik heb toch nog wat geld over deze maand dus ben van plan om wat leven in de brouwerij te gaan brengen![]()
Ik denk dat ik begin met:
Hemigrammus bleheri
[afbeelding]
Wederom een leuk visje. Dit zijn de "aapjes van de onderwaterwereld" omdat ze altijd aan planten hangen. Ze houden zich dan met hun borstvinnetjes vast, erg grappig om te zien. Ik zou er iets meer nemen dan 4, omdat deze vis zich het beste thuisvoelt in een groepje. Minimaal 6 is mijn advies. Ik heb er zelf 5 maar ik wil ze weer uitbreiden tot 8 of zo. Ik heb ze echt al jaren, sinds het begin van mijn aquatijd. Ze zijn niet zo gevoelig als sommige mensen je doen geloven, en het zijn goede algeneters, als het gaat om kleine, zachte algen. ga er niet zonder meer vanuit dat je de affinis krijgt, je kan net zo goed de vitatus krijgen, maar het maakt eigenlijk ook niet uit.quote:
Ja ik wilde ook Corydoras, alleen vind ik het zielig om die op zwart grind te zetten.quote:Op zondag 22 januari 2006 19:06 schreef inkie1010 het volgende:
Oeeee ik heb ook een kogelvisje gehad tegen de slakken, maar als de slakken op zijn... dan gaat ie idd achter je vissen aan hoor
Mooie bakken trouwens!!!!
Ebayzo: voor de bodem heb ik Corydoras, dat vind ik erg leuke visjes!
kan heel goed, wat een geweldige bakken als je even google'd.quote:Op zondag 22 januari 2006 22:34 schreef MadGuy het volgende:
Dat is toch een Amano bak? Die man heeft echt gouden handjes!
[afbeelding]
[afbeelding]
leuke visjes, maar lijken mij wel redelijk territoriaal. Maar dat van die lengtes kan wel kloppen; ik heb zelf ook bij een nestje kersenbuikcichliden vissen van 1,5 tot de grootste van ong. 4 cm ook allemaal even oud.quote:Op maandag 23 januari 2006 18:42 schreef mol_air het volgende:
Ik heb ook nog een aantal Julidochromis Marlieri(?) over. Na een korte Babyboom, heb ik er nu dus acht! Ze zijn inmiddels alweer dik een jaar oud denkik, maar ze beginnen elkaar nu het leven zuur te maken. Gelukkig zijn ze nog niet zo agressief dat ze ook echt schade doen, maar ik wil het risico niet nemen. Ik weet overigen sniet zeker of het Marlieri zijn, zouden ook Transcriptus kunnen zijn. Heb eventueel foto's maar weet niet hoe ik die kan uploaden. Ze zijn nogal groot nml.
De vissen zijn nu variëren nu in lengte van 6 tot 12 cm. Is dat normaal voor vissen uit één nest?
Mocht iemand interesse hebben in een paar van mijn vissen, dan kunnen ze contact opnemen met mij.
oh, te ver voor mij om ff langs te gaan met mijn scooter voor die visjes.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:29 schreef mol_air het volgende:
ik? Zoetermeer
Ahh die siliconen kit...the horrorquote:Op maandag 23 januari 2006 20:23 schreef Prowl het volgende:
Zo, net de binnenranden gekit, overmorgen gaan de dwarsbalken er in.
Tis maar een bakje van 130x50x60 dus paar minuten werk![]()
Ben helemaal gaar van de azijnlucht die van de siliconen afkomt.![]()
Hij lijkt igg op die ik heb in mijn bak....de Tateurndina_ocellicaudaquote:Op maandag 23 januari 2006 19:39 schreef mol_air het volgende:
ik heb uitgevonden hoe ik plaatjes kan uploaden (ja ik ben een n00b). bij deze dus:
[afbeelding]
kan iemand mij vertellen welke soort dit is? Marlieri? Transcirptus?
--- edit: hmmz waarom krijg ik geen plaatje? ---
Ja hoor kost alleen behoorlijk veel tijd en geduldquote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:36 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
flink vol met koraal ofniet? kun je dat eigenlijk nog stekken?![]()
Breek me de bek niet openquote:
wat zat jij te eten dan?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:25 schreef Chav het volgende:
Hier een filmpje van mijn bak:
http://video.google.com/videoplay?docid=-8765671049358474335
Valt me mee, moet ik zeggen. Of ben je dan ook een dag in de weer?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:59 schreef Setambre het volgende:
[..]
Breek me de bek niet open
Minimaal 1 dag in de week. Het liefst 2...
Tnx!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:42 schreef MadGuy het volgende:
Ook alweer zo'n mooie. Als dadelijk die plantjes een beetje uit gaan groeien! Damn! Heb je eigenlijk geen zin in een Glosso veldje of zoiets?
Mooi stuk hout ook, is dat écht hout?![]()
altijd leuk de nieuwsgierigheid van de maanvissen... mijn maanvissen zemmen altijd mee als ik langs aquarium loop.. grappig is dat...quote:
zee leuk bakje heb jij.. ben altijd beetje jarloers als ik jullie bakken zie.. die van mij ziet d'r (volgens mij) veel minder uit!! maar misschien kan het ook wel komen door het "gras is bij de buren altijd groener" gebeuren!quote:Mijn bakkie Draait net een paar maandjes.
Als ik door de weeks niks doe ben ik zaterdag ongeveer de halve dag bezig...quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:30 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Valt me mee, moet ik zeggen. Of ben je dan ook een dag in de weer?Waar bestaat dat onderhoud dan uit?
@ Chav: Je maanvissen hebben mooi de ruimte!![]()
Hoe groot is die mooie kwi kwi van je?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:25 schreef Chav het volgende:
Hier een filmpje van mijn bak:
http://video.google.com/videoplay?docid=-8765671049358474335
wat heb je dr mee gedaan dan?quote:Op woensdag 25 januari 2006 01:36 schreef Prowl het volgende:
Heb ze na een paar maanden toch maar uit hun lijden verlost,
Wat voor een bodem hem je?quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:42 schreef mrkanarie het volgende:
maar nog steeds wil mijn valisneria niet groeien.
heb dr al een nieuwe lamp ingeplaatst enzo, maar na een halfjaar groeit ie niet, maar blijft gewoon net zoals ik hem heb gekocht.
hier plaatje:
[afbeelding]
iemand nog tips?
Een flinke tik tussen de ogen en het was gedaanquote:
leuke bakquote:Op woensdag 25 januari 2006 16:05 schreef mol_air het volgende:
ik vind mijn aquariumpje ook best mooi.
[afbeelding]
hij is nu wel wat voller hoor, er staan iets meer planten in, maar ik heb het express een beetje weinig gelaten, want ik vind t eigenlijk wel mooier zo. M'n behang is ook meteen een mooie achterwand. Hou wel in gedachten dat ik maar een arme student ben enzo heh, dus ik heb geen dure externe filters enzo ;-)
Misschien staat het leuk als je wat mos laat groeien tussen je stenen?quote:Op woensdag 25 januari 2006 18:08 schreef Sickert het volgende:
ik sta ook ergens op de eerste pagina
inmiddels is de bak al wat maandjes verder mooi volgroeid en de vissen ook
[[url=http://x4.putfile.com/1/2411055039-thumb.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://x4.putfile.com/1/2411071170-thumb.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://x4.putfile.com/1/2411080272-thumb.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://x4.putfile.com/1/2411042648-thumb.jpg]afbeelding][/URL]
dit is ons cichliden bakje
de foto's zien er inderdaad wat kaal uit maar in het echt is het zeker een stuk vollerquote:Op woensdag 25 januari 2006 18:14 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Misschien staat het leuk als je wat mos laat groeien tussen je stenen?
Nee die plant doet bij mij dus ook niets, terwijl zeg zeggen dat een makkelijk plantje is.quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:42 schreef mrkanarie het volgende:
maar nog steeds wil mijn valisneria niet groeien.
heb dr al een nieuwe lamp ingeplaatst enzo, maar na een halfjaar groeit ie niet, maar blijft gewoon net zoals ik hem heb gekocht.
hier plaatje:
[afbeelding]
iemand nog tips?
Erg mooi cichliden bakje hoorquote:Op woensdag 25 januari 2006 18:08 schreef Sickert het volgende:
ik sta ook ergens op de eerste pagina
inmiddels is de bak al wat maandjes verder mooi volgroeid en de vissen ook
[[url=http://x4.putfile.com/1/2411055039-thumb.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://x4.putfile.com/1/2411071170-thumb.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://x4.putfile.com/1/2411080272-thumb.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://x4.putfile.com/1/2411042648-thumb.jpg]afbeelding][/URL]
dit is ons cichliden bakje
vind hem vrij vol qua vis en kaal qua koraal.quote:Op woensdag 25 januari 2006 18:19 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Dit vind ik persoonlijk een super strakke zout water bak:
[afbeelding]
Ik heb gister ook weer opnieuw valisneria neergezet. Ben benieuwd of ie nu wel aanslaat...quote:Op woensdag 25 januari 2006 19:25 schreef Duna het volgende:
[..]
Nee die plant doet bij mij dus ook niets, terwijl zeg zeggen dat een makkelijk plantje is.
Op een ander forum heb ik wel gelezen dat ze op een paar aquarium beurzen te koop waren maar in de winkels dat zal nog wel even duren.quote:Op donderdag 26 januari 2006 01:11 schreef Staaf het volgende:
Ik zou wel graag glofishes willen, iemand een ideetje of ze al naar Nederland geimporteerd worden?
http://www.glofish.com/about.asp
voor zover ik weet geld er een import export gebod voor heel europa.quote:Op donderdag 26 januari 2006 01:11 schreef Staaf het volgende:
Ik zou wel graag glofishes willen, iemand een ideetje of ze al naar Nederland geimporteerd worden?
http://www.glofish.com/about.asp
Als ik jou was zou ik met Kersenbuikjes beginnen. Kweken snel en dat is leuk om te zien in zo'n bak.quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:38 schreef ShadoW17 het volgende:
ik ben een beetje aan het kijken welke vissen ik leuk vindt
en in de winkel ga ik ook even om advies vragen wat ik nou het beste kan houden in dat aquarium en welke goed bij elkaar passen
Ja ik vond het ook handig dat alles er al in gebouwd zit is erg handig
tsja, meningen verschillen, ik zou de kersenbuik afraden. Kweken veel te snel (en wat doe je met het klein grut) en zijn aggressief in het verdedigen van hun jongen. Op zich zijn dwerg cichlides heel leuk, maar dit vind ik een van de mindere.quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik met Kersenbuikjes beginnen. Kweken snel en dat is leuk om te zien in zo'n bak.
[afbeelding]
zou ik ook niet voor gaan.quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik met Kersenbuikjes beginnen. Kweken snel en dat is leuk om te zien in zo'n bak.
[afbeelding]
Dan zit dadelijk haast heel je bak vol met vissen die constant op de bodem zitten of tegen het glas aan zitten.... En of nou zoveel vis in zo'n relatieve kleine beginnersbak te doen lijkt mij geen goede keuze. Als beginner wil je toch graag gekleurde vis in je bak hebben/ Die algeneters en bodemvissen zijn over het algemeen donker van kleur.quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:18 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
Ik zou gaan voor
1 ancistrus (algeneter)
6 otocinclus affinis (algeneter)
6 corydoras (bodemvis, zelf een soort uitkiezen die je leuk vind)
een koppeltje / harempje dwergcichliden (ramirezi, cacatuoides, of iets anders)
een scholenvisje, vele opties modelijk.
daarvoor heb je toch de dwergcichlides en de scholenvisquote:Op donderdag 26 januari 2006 14:26 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dan zit dadelijk haast heel je bak vol met vissen die constant op de bodem zitten of tegen het glas aan zitten.... En of nou zoveel vis in zo'n relatieve kleine beginnersbak te doen lijkt mij geen goede keuze. Als beginner wil je toch graag gekleurde vis in je bak hebben/ Die algeneters en bodemvissen zijn over het algemeen donker van kleur.
Ik vind het ook best netjes hoor, jouw suggestie.quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:36 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
daarvoor heb je toch de dwergcichlides en de scholenvis
algeneter horen in elke bak thuis, en het is zonde om de bodem onbewoond te laten. ik vind het een mooi en uitgebalanceerd visbestand, en ook niet teveel voor een 120 liter aquarium.
en het is uiteraard maar een suggestie, misschien wil hij wel slakkenhuiscichlides, of een azie bak, mogelijkheden genoeg.
Ja dat is mij ook opgevallen. Het valt me ook op dat verschillende soorten ook samenscholen in mijn bak. Maar zo'n grote groep neons (minimaal 20) blijft wel bij elkaar meestal.quote:Op donderdag 26 januari 2006 20:58 schreef MadGuy het volgende:
Of het te druk is ligt natuurlijk aan in welke laag van het water de beide scholen zich bevinden en hoe groot je bak is.
Overigens scholen scholnvisjes meestal niet zo als dat men denkt inderdaad. In de natuur zwemmen ze juist samen voor het "met z'n allen staan we sterk idee". In een aquarium hebben de beestjes niet zoveel te vrezen.
omdat het dan te druk wordt in mn bak?quote:Op donderdag 26 januari 2006 19:07 schreef Byte_Me het volgende:
geen bijlzalmpjes, neons, en fantoomzalmpjes dus. die laatste heb ik trouwens ook, leuke visjes, maar ze scholen niet echt samen.
wrom geen bijlzalmpjes?quote:Op donderdag 26 januari 2006 19:07 schreef Byte_Me het volgende:
geen bijlzalmpjes, neons, en fantoomzalmpjes dus. die laatste heb ik trouwens ook, leuke visjes, maar ze scholen niet echt samen.
je moet het zelf weten, maar ik garandeer je dat je over een tijdje toch een grotere koopt. aquriums werken verslavend en je wilt altijd groter. kijk een voor een tweedehandse, die dingen worden redelijk veel verkocht, voor niet eens zo heel veel geld.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:19 schreef ShadoW17 het volgende:
hmm ik denk dat het toch een kleinere bak gaat worden een van 80 liter wordt het.
Anders gaat er echt teveel geld inzitten en ik ben ook maar student
Deze staat in het krantje van discus
http://www.juwel-aquarium.de/en/rekord.htm?cat=15
zou ik ook doen, scheelt aanzienlijk in prijs.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:22 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
je moet het zelf weten, maar ik garandeer je dat je over een tijdje toch een grotere koopt. aquriums werken verslavend en je wilt altijd groter. kijk een voor een tweedehandse, die dingen worden redelijk veel verkocht, voor niet eens zo heel veel geld.
Woon ook nog thuis en heb niet meer zoveel plek over in mn kamer.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:22 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
je moet het zelf weten, maar ik garandeer je dat je over een tijdje toch een grotere koopt. aquriums werken verslavend en je wilt altijd groter. kijk een voor een tweedehandse, die dingen worden redelijk veel verkocht, voor niet eens zo heel veel geld.
ja allemaal duidelijk, maar volgens wil Troela weten wat het verschil tussen tropisch en subtropisch is.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 17:02 schreef MAXTIJN het volgende:
verhaaltje
Troela ken ik nietquote:Op vrijdag 27 januari 2006 17:43 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
ja allemaal duidelijk, maar volgens wil Troela weten wat het verschil tussen tropisch en subtropisch is.
Ja maar er zaten nog geen grote bladeren aanquote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:58 schreef MAXTIJN het volgende:
subtropisch is gewoon rond de 20 graden (dus bak in huiskamer, kan zonder extra verwarming.)
tropisch rond de 25 graden.
Guppen zijn subtropisch, maar doen het goed tussen 20-28 graden.
OH, als je rode lotus een blad door laat schieten, kan je kiezen,
als je dit blad niet weghaalt, dan worden de andere bladeren ook zo hoog.
Haal je de uitschieter weg, blijven de andere ook laag.
klopt, ik heet daar andersquote:Op zondag 29 januari 2006 13:55 schreef MadGuy het volgende:
Hey gtsmrt! Ik weet alleen even niet wie jij dan bent van Punkyfish.
BBBtjes?quote:Op zondag 29 januari 2006 21:18 schreef MadGuy het volgende:
Aha, cool. Ik ben benieuwd. Ik wacht nog steeds met smart op mijn BBBtjes.
wooow die is geil!!! weetje verder nog iets van die bak hoe groot enzo?quote:Op maandag 30 januari 2006 18:45 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Zee aquaria met een oranje ranja vissen![]()
http://www.zeewaterforum.(...)p?attachmentid=17250
ik schat 160x200x160.quote:Op maandag 30 januari 2006 22:39 schreef gtsmrt het volgende:
[..]
wooow die is geil!!! weetje verder nog iets van die bak hoe groot enzo?
en met virussen in de bak?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 18:38 schreef MadGuy het volgende:
Oh dat kun je gauw genoeg zien hoor. Vraag de eigenaar hem maar eens vol met water te zetten als jullie hem komen bezichtigen.
Let verder ook op de kit en op randjes en dergelijke. En er zullen hier vast nog wel meer mensen zijn die tips hebben...
:') kun je ook wel leuke grappen mee uithalen als d'r baas dr ook is. :')quote:Op zaterdag 4 februari 2006 22:47 schreef MadGuy het volgende:
Ik kom ook wel eens in een zaak in Rotterdam waar een meisje werkt die er he-le-maal geen verstand van heeft. Nu kan dat natuurlijk best gebeuren als je er net werkt. Maar ik zou me dan toch eens gaan verdiepen als ik er langer zou werken. Al was het alleen maar om te weten waar je zelf mee bezig bent... :\')
Nope... wrom?quote:Op donderdag 16 februari 2006 10:50 schreef MadGuy het volgende:
Ik zou zeggen dat die allang gewerkt moet hebben. Heb je het element wel eerst laten wennen aan de huidige warmte voordat je hem aanzette?
Ik denk dat ik dat raadsel op kan lossen met het volgende stukje tekst:quote:Op maandag 6 februari 2006 11:46 schreef NiGeLaToR het volgende:
Cool, toen ik een 15 liter bakje had heb ik ze zelfs met succes gehouden. Nooit geweten dus.
Heb ze nog geen andere vissen aan zien vallen, zie ze soms wel een territorium dans doen, dan zuigen ze zich aan elkaars zuignappen vast en draaien zo een poosje om elkaar heen.
Er zijn dus twee vissen die Siameze algeneter genoemd worden.quote:Epalzeorhynchus siamensis (ook Crossocheilus siamensis): Siamese Algeneter, is de enige algeneter die ook rode algen (penseelaglen,...) eet. De naam Epalzeorhynchus is in de huidige nomenclatuur vervangen door Crossocheilus. Ze zijn volgroeid na twee jaar en worden zo'n 10 ā 15 cm. Kenmerkend is de zwarte streep over het hele lichaam. Het zijn vinnige en vlotte zwemmers die in groep maar ook solitair of als paar gehouden kunnen worden. Het zijn ook goede springers. Siamese algeneters zitten vaak achter elkaar aan en lijken te vechten maar ze kwetsen elkaar niet. Andere vissen laten ze met rust. Door hun actief zwemgedrag zijn ze niet aan te raden voor sommige rustige vissen. Voor sommige dwergchicliden kan het stresserend zijn en zal het paarproces verstoord worden. Je mag ze niet samen zetten met Epalzeorhynchus bicolor (Rode Vuurstaart), daar het een agressieve soortgenoot is. Het probleem met deze vis is dat in de handel vaak een sterk gelijkende vis wordt verkocht als Siamese Algeneter. Het gaat hier echter om de Epalzeorhynchus sp. (Garra taeniata). Zeker als de vissen nog jong en klein zijn is het verschil niet makkelijk te zien voor de nietsvermoedende koper. Het nadeel van deze vis is dat hij over een aantal eigenschappen beschikt die verschillen van de siamensis. Het betreft hier ook een algeneter, maar hij eet geen... rode algen. Hij stelt ook meer eisen aan de waterkwaliteit. Deze vissen zijn bovendien (vooral op oudere leeftijd) echt agressief tegenover elkaar en je houdt dan ook best maar één exemplaar per aquarium. Bij kleiner aquariums gaan ze ook andere vissen lastig vallen.
Zit er niet bij...quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:04 schreef MadGuy het volgende:
Meestal staat dat in de beschrijving.
dat stukje tekst klopt niet. de echte siamensis wordt naar mijn weten nooit verward met een bicolor, maar met de valse siamese algeneter, die vaak ook in het oranje wordt verkocht. De echte heeft echter geen zuignap (en de bicolor ook niet). de valse wel.quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:25 schreef Bouddalain het volgende:
Er zijn dus twee vissen die Siameze algeneter genoemd worden.
zoveel. vertel eerst maar eens wat meer over je bak.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 08:51 schreef zoeperzazke het volgende:
Help! Mijn bak heeft ontzettend veel last van alg, het ziet er niet meer uit... Ik heb er wel 4 algenetertjes in rondzwemmen, maar die lijken hun werk alles behalve te doen. Wat kan ik nog meer aan alg doen?
Hoe lang heb je je verlichting aanstaan per dag?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 08:51 schreef zoeperzazke het volgende:
Help! Mijn bak heeft ontzettend veel last van alg, het ziet er niet meer uit... Ik heb er wel 4 algenetertjes in rondzwemmen, maar die lijken hun werk alles behalve te doen. Wat kan ik nog meer aan alg doen?
In principe is wat alg helemaal geen bezwaar (ik vind het zelf wel mooi zelfs) zolang het maar niet overheerst.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 09:30 schreef zoeperzazke het volgende:
Ok, dan doe ik het licht eerder uit. Zonlicht valt er heel weinig in, wel een beetje, maar hij staat op de donkerste plaats in de huiskamer wel... Maar de decoratiestukken kan ik denk ik gewoon schoonwassen, maar wat kan ik aan de aanslag op de planten doen?
kun je weinig aan doen. sommige planten kun je een chloorbad geven, maar dat is voor gevorderden. en koop een tijdschakelaar! (kost tegenwoordig nog maar 2 euro of zo)quote:Op vrijdag 17 februari 2006 09:30 schreef zoeperzazke het volgende:
Ok, dan doe ik het licht eerder uit. Zonlicht valt er heel weinig in, wel een beetje, maar hij staat op de donkerste plaats in de huiskamer wel... Maar de decoratiestukken kan ik denk ik gewoon schoonwassen, maar wat kan ik aan de aanslag op de planten doen?
Gisteren uit gevonden dat de andere pas aansloeg als ik hem op 30 graden zetten (wat te warm is)quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:44 schreef MadGuy het volgende:
Het wordt meestal aangeraden het element eerst een minuut of 15 in het water te leggen zonder het aan te zetten, zodat de elementen zich aan kunnen passen aan de huidige temperatuur. Daarna zet je hem aan en moet die goed gaan werken en moet je het lichtje al gaan zien branden.
Je kunt het anders ook even proberen in een emmer koud water en dan je element op 25 graden zetten ofzo. Merk je een tijdje echt dat het water nog koud is zou ik ermee terug gaan naar de winkel.
Hm, dan waag ik er me maar niet aan want ik weet er echt niet veel vanquote:Op vrijdag 17 februari 2006 09:36 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
kun je weinig aan doen. sommige planten kun je een chloorbad geven, maar dat is voor gevorderden. en koop een tijdschakelaar! (kost tegenwoordig nog maar 2 euro of zo)
Heb je helemaal gelijk in, zo bedoelde ik mijn post ook niet....quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:04 schreef gtsmrt het volgende:
meer algen etertjes helpt bijna nooit dus nu niet in alle haast garnalen ofzo gaak kopen.
eerst eens dat licht goed maken dmv die tijdschakelaar, en als je evt. plantenvoeding toevoegd moet je dat een tijdje flink minderen of er helemaal mee stoppen tot de alg weg is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |