En zaterdag ga ik mn nieuwe bakje ophalenquote:Op maandag 26 september 2005 01:50 schreef Prowl het volgende:
Ondertussen alweer een jaar zonder aquarium, ben druk op zoek naar een nieuwe
Ja.quote:Op vrijdag 23 september 2005 09:52 schreef Byte_Me het volgende:
zijn er nog mensen met interesse in Apistogramma cacatuoides? Ik heb er nog 13 zitten uit eigen kweek, die eigenlijk weg moeten.
Jup, dat zijn de mooitjes die ik bedoelquote:Op woensdag 4 januari 2006 10:23 schreef MadGuy het volgende:
Heb je het niet over guppy's?
[afbeelding]
Een mooi database is deze site, maar zelfs die is nog niet compleet. Er wordt wel aan gewerkt.
Af te halen in Eindhoven, voor 3 euro per stuk. Heb helaas alleen nog vrouwtjes.quote:Op woensdag 4 januari 2006 10:25 schreef Triangeljosti het volgende:
[..]
Ja.
Waar op te halen en hoeveel wil je ervoor hebben?
Wat jij daar allemaal hebt hoort in een bak van 150x50x50 thuis!quote:Op woensdag 4 januari 2006 11:05 schreef zoeperzazke het volgende:
heel verhaal
Die heb ik dus niet en nogmaals, ik kan er ook weinig aan doen... waar moet ik die visjes nu anders laten?quote:Op woensdag 4 januari 2006 14:37 schreef Prowl het volgende:
[..]
Wat jij daar allemaal hebt hoort in een bak van 150x50x50 thuis!![]()
ander aquarium, aquariumzaak, verkopen, etc...quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:44 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Die heb ik dus niet en nogmaals, ik kan er ook weinig aan doen... waar moet ik die visjes nu anders laten?
als je ze gratis wegdoet, genoeg mensen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:36 schreef zoeperzazke het volgende:
er is geen goede aquariumzaak in de buurt, voor een ander aquarium heb ik geen plek en verkopen... wie wil er in vredesnaam volwassen vissen hebben?
Die onderste vissen zijn Leeri's ( of hoe je dat ook schrijft )quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:36 schreef zoeperzazke het volgende:
Zojuist heb ik getracht om aquariumfoto's te maken, de meesten hie rzullen wel weten wat een hel dat isIk krijg het nog niet helemaal voor elkaar.
Dit is een foto van mijn mooie aquacleanerHij zuigt alles af wat hij tegenkomt:
[afbeelding]
En hieronder twee pogingen om mijn grote vissen vast te leggen. De eerste is van opzij en geeft vooral een impressie van ehm, kleur, en de onderste is wel redelijk scherp maar de vis draaide zich net om. Je ziet wel dattie zo'n lange spriet heeft
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie diamantgourami inderdaad.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:15 schreef Tha_Flash het volgende:
[..]
Die onderste vissen zijn Leeri's ( of hoe je dat ook schrijft )
Wij hebben er hier ook 2.
Heb je misschien wat meer info over deze beestjes ? Vind ze namelijk erg leuk maar weet niet of ze bij mij ind e bak kunnen. Hoeveel ruimte hebben ze nodig ? Kun je ze met zijn 2-en houden of zitten ze liever met een paar ? Etc etcquote:Op zondag 8 januari 2006 21:03 schreef MadGuy het volgende:
Dat zou ik ook enigszins jammer vinden ja...
Jep, de zoetwatergarnaaltjes bij mij zitten heel de dag te poetsen en elkaar een beetje te pesten en ook vooral te seksen alsof het een lieve lust is, al zie ik alleen het product ervan, niet de daad zelf. Maar het zijn echtbeestjes. Ze eten van die algentabletjes en stukjes komkommer bij me.
Ik ben benieuwd of ze zich nog wel zoveel laten zien als ik eindelijk mijn Dariootjes heb.
[afbeelding]
Beetje wazige foto van één van mijn zwangere vrouwtjes.
Heeeeeeeeeel klein, ze worden slechts 3cm groot. De vrouwtjes zijn vuurrood als ze op kleur zijn, de mannetjes wat bruiniger rood en die zijn ook ietsjes kleiner en slanker.quote:Op zondag 8 januari 2006 21:58 schreef deedeetee het volgende:
Ze zien er idd erg leuk uit, ik ga 'ns in de winkel kijken hoe ze er in 't * echt * uitzien
Je kunt het beste beginnen met een groepje van tien. Zo heb je altijd wel mannetjes en vrouwtjes erbij zitten en voelen ze zich ook wel heel prettig. Ruimte valt best mee, ze kunnen al in heel kleine bakjes. Ik heb ze zelf in een 40cm bakje. Ze planten zich voort als gekken, maar houden zichzelf in stand, dus op zich hoeft dat qua ruimte geen probleem te zijn. Je moet alleen oppassen dat je ze niet bij vissen houdt die wel een volwassen garnaal lusten.quote:Op zondag 8 januari 2006 21:55 schreef RoaRRR het volgende:
[..]
Heb je misschien wat meer info over deze beestjes ? Vind ze namelijk erg leuk maar weet niet of ze bij mij ind e bak kunnen. Hoeveel ruimte hebben ze nodig ? Kun je ze met zijn 2-en houden of zitten ze liever met een paar ? Etc etc
Alle info is welkom...
Hehe, nee klopt, dat doet ze de andere manen wel aan. Als ze eitjes legt is het net een pitbull !quote:Op zondag 8 januari 2006 14:37 schreef MadGuy het volgende:
LOL @ Gill. Gelukkig is die niet zo beschadigd als de echte Gill!
Ik ook, inhoud: erwtensoepquote:
uitdagingen zijn toch leuk, veel succes!quote:Op dinsdag 10 januari 2006 01:00 schreef MAXTIJN het volgende:
Madguy, discus kweken is wel voor gevorderden, daarom een poging het voor elkaar te krijgen.
Nu zetten de vissen vaak eitjes af, maar worden ze gestoord door de andere vissen.
Daarom gaan ze apart, in een schone bak met water wat precies goed is.
Ik meet pH,gh,kh,no3,no2 en temperatuur=30 graden
kan (nog) geen geleidbaarheid testen.
Ook gebruik ik osmose water, bijgemengd met leidingwater.
Als het lukt volgen er zeker foto's
bedankt voor reactie.. alleen dat werkt niet! het is zo'n waterdichte tl-bak. Hierdoor zit de starter binnen in een behuizing waardoor het niet nat kan worden. de behuizing losmaken lijkt me niet echt een strak plan.. (volgens mij)quote:Op woensdag 11 januari 2006 23:51 schreef stumbleupon het volgende:
[..]
Is die kap op geen enkele manier los te krijgen (zonder hamer en schroevendraaier zeg maar)?quote:Op donderdag 12 januari 2006 09:50 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
bedankt voor reactie.. alleen dat werkt niet! het is zo'n waterdichte tl-bak. Hierdoor zit de starter binnen in een behuizing waardoor het niet nat kan worden. de behuizing losmaken lijkt me niet echt een strak plan.. (volgens mij)
heb je toevallig foto van?quote:Op maandag 9 januari 2006 23:02 schreef Chav het volgende:
Ik heb nu allemaal javavaren tegen de wand geprikt.
bovendien hebben juwel bakken die niet al te oud zijn een elektronische balast, oftwel geen starter.quote:Op donderdag 12 januari 2006 09:50 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
bedankt voor reactie.. alleen dat werkt niet! het is zo'n waterdichte tl-bak. Hierdoor zit de starter binnen in een behuizing waardoor het niet nat kan worden. de behuizing losmaken lijkt me niet echt een strak plan.. (volgens mij)
hij was idd niet te repareren.. moest een nieuwe kopen!quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:32 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
bovendien hebben juwel bakken die niet al te oud zijn een elektronische balast, oftwel geen starter.
duur grapje zeker?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:40 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
hij was idd niet te repareren.. moest een nieuwe kopen!
let er op dat je meerdere nitrietpieken kan krijgen. als je bijvoorbeeld nu 1 algeneter hebt, en daar 12 cory's bij doet, kunnen je de verhoogde nitriet afgifte niet bijbenen. altijd geleidelijk opbouwen, maar dat zul je wel weten, want je begint in ieder geval goed.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 12:16 schreef Ebayzo.nl het volgende:
Ik heb ruim twee weken geleden ook mijn bak opgestart.
De bak is een Juwel Rio 180(liter). Ik heb het interne filter eruit gehaald en een extern JBL potfilter geplaatst. Zo stond de bak er vorige week bij:
[afbeelding]
De mosballen zijn nu wel op de bodem gaan liggenOok zit er sinds een week de eerste vis erin, namelijk een L333:
[afbeelding]
Van de week heb ik mijn nitrietpiek gehad, en mijn plantjes beginnen nu eindelijk aan te slaan dus ik denk dat over een week of twee de volgende bewoners erbij komen. Zowiezo een groep (minimaal 12) Corydoras. En twee of drie algeneters.
Op http://aqua.ebayzo.nl/ kun je het allemaal een beetje volgen!
Nah eigenlijk wist ik dat niet. Maar ik weet wel dat in deze twee komende weken de bacteriën nog groeien in het filter waardoor ze de nitrietpiek beter kunnen verwerken. Am i correct? (Wist wel dat je geleidelijk moet opbouwen qua vissenbestand)quote:Op vrijdag 13 januari 2006 12:33 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
let er op dat je meerdere nitrietpieken kan krijgen. als je bijvoorbeeld nu 1 algeneter hebt, en daar 12 cory's bij doet, kunnen je de verhoogde nitriet afgifte niet bijbenen. altijd geleidelijk opbouwen, maar dat zul je wel weten, want je begint in ieder geval goed.
ja.. 95 euro. maar vond zielig voor de vissen om d'r een langdradige zoektocht van te maken... maar gelukkig kreeg ik een aantal gratis plantjes d'r bij! overgens vond ik het heel raar dat hij kapot ging. zelf deed ik niks raar.. ene moment deed hij het en andere moment niet!quote:
ik wil van een bak 2 kleinere bakken maken om als kweekbakken te gebruiken, dus ze moeten niet van de een naar de andere kant kunnen zwemmen nee.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 18:22 schreef RoaRRR het volgende:
Waarom wil je een schot plaatsen ?Wat voor schot wil je plaatsen ? En moet het ondoordringbaar worden?
Wanneer je je bak in 2 helften wilt verdelen zou je misschien ook eens kunnen kijken naar een mooie platte steen. Kosten hiervan weet ik niet maar geeft wel een mooi natuurlijk effect !
paar cm dik filterschuim. dan laat je een pomp water van de ene naar de andere kant pompen en stroomt het terug door het schuim, heb je meteen een filter.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 17:40 schreef mrkanarie het volgende:
mensen, ik heb een aquarium, en daar wil ik een schot in plaatsen, kan ik dan ook iets anders gebruiken ipv glas wat niet zo veel werk is (en niet zoveel kost)?
kan ik dat kopen bij de lokale bouwmarkt ofzo?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:50 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
paar cm dik filterschuim. dan laat je een pomp water van de ene naar de andere kant pompen en stroomt het terug door het schuim, heb je meteen een filter.
zoiets:quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:56 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
kan ik dat kopen bij de lokale bouwmarkt ofzo?kweet niet pcies wat je bedoelt.
Nee mn linkje, nou vooruit, hier nog een keerquote:Op donderdag 12 januari 2006 23:16 schreef stumbleupon het volgende:
Chav: welke foto's dan? Die maanvis? Da's wel een mooie
die corydoras heb ik dr ook 2 van, maar die zijn altijd een stuk kleiner gebleven hier.quote:Op zondag 15 januari 2006 12:30 schreef Chav het volgende:
[..]
Nee mn linkje, nou vooruit, hier nog een keer
http://www.mijnalbum.nl/Album=WC8FWH8T
misschien omdat ze maar met zn 2en waren. Minimum hoeveelheid voor de corydoras is 6, maar 8 is beter.quote:Op zondag 15 januari 2006 13:58 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
die corydoras heb ik dr ook 2 van, maar die zijn altijd een stuk kleiner gebleven hier.
ja heb dr ook nog 5 corydoras paleatus bij heur.quote:Op maandag 16 januari 2006 17:38 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
misschien omdat ze maar met zn 2en waren. Minimum hoeveelheid voor de corydoras is 6, maar 8 is beter.
ik ben nogsteeds benieuwd hoe die er bij daglicht uitziet.quote:Op maandag 9 januari 2006 19:47 schreef RoaRRR het volgende:
Jeuj vandaag nog even 3 mooie stukken steen gevonden in de winkel. Kan ik eindelijk mijn 2e schuilplaats maken voor de bodemvisje
foto's volgen ( ivm daglicht enz )
edit --> foto bijgevoegd.....Zal bij daglicht een keer de kleuren van de steen er goed opzetten.Zijn erg mooi naar mijn mening....
[afbeelding]
en ja nog steeds brakke gsm foto's![]()
Foto nog een keer maar dan klikbaar
Nee dat vind ik inderdaad té professioneel. Vind het duur zat zo allemaal... Ik heb genoeg bakken gezien met mooie plantenbestanden zonder CO2.quote:Op maandag 16 januari 2006 22:43 schreef MadGuy het volgende:
Dat komt vanzelf wel als de bak eenmaal draait en een beetje in balans komt. Ga je nu ook CO2 toevoegen en dergelijke of ga je het niet zķ professioneel aanpakken?
Heb je trouwens een foto van jou huidige bakje? Ben wel benieuwd eigenlijkquote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:21 schreef MadGuy het volgende:
Hoewel ik slechts een nanobakje heb, moet ik toch zeggen dat ook mijn planten het zeer goed doen zonder CO2. Ik denk zelfs dat het een overkill zou zijn, wilde ik het toe gaan voegen. Er zijn echter planten die het wčl nodig hebben, zoals bijvoorbeeld een Micranthemum, om ze mooi uit te laten groeien als tapijtje. Maar goed, wil je dat ook echt? Ik vind het vanuit mijn perspectief ook té professioneel.
Kun jij de inrichting betalen van je stufiquote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:35 schreef Prowl het volgende:
Heb ik hier nu eindelijk weer een mooi groot aquarium staan en dan heb ik geen geld meer om de boel in te richten en een nieuw meubel te maken
StuFi waar blijf je???![]()
maar dan heb je ook een prachtbak.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:38 schreef Ebayzo.nl het volgende:
[..]
Kun jij de inrichting betalen van je stufiNou ik heb toch wel heel wat meer geld uitgegeven dan een gemiddelde Stufi
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |