daarvoor heb je toch de dwergcichlides en de scholenvisquote:Op donderdag 26 januari 2006 14:26 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dan zit dadelijk haast heel je bak vol met vissen die constant op de bodem zitten of tegen het glas aan zitten.... En of nou zoveel vis in zo'n relatieve kleine beginnersbak te doen lijkt mij geen goede keuze. Als beginner wil je toch graag gekleurde vis in je bak hebben/ Die algeneters en bodemvissen zijn over het algemeen donker van kleur.
Ik vind het ook best netjes hoor, jouw suggestie.quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:36 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
daarvoor heb je toch de dwergcichlides en de scholenvis
algeneter horen in elke bak thuis, en het is zonde om de bodem onbewoond te laten. ik vind het een mooi en uitgebalanceerd visbestand, en ook niet teveel voor een 120 liter aquarium.
en het is uiteraard maar een suggestie, misschien wil hij wel slakkenhuiscichlides, of een azie bak, mogelijkheden genoeg.
Ja dat is mij ook opgevallen. Het valt me ook op dat verschillende soorten ook samenscholen in mijn bak. Maar zo'n grote groep neons (minimaal 20) blijft wel bij elkaar meestal.quote:Op donderdag 26 januari 2006 20:58 schreef MadGuy het volgende:
Of het te druk is ligt natuurlijk aan in welke laag van het water de beide scholen zich bevinden en hoe groot je bak is.
Overigens scholen scholnvisjes meestal niet zo als dat men denkt inderdaad. In de natuur zwemmen ze juist samen voor het "met z'n allen staan we sterk idee". In een aquarium hebben de beestjes niet zoveel te vrezen.
omdat het dan te druk wordt in mn bak?quote:Op donderdag 26 januari 2006 19:07 schreef Byte_Me het volgende:
geen bijlzalmpjes, neons, en fantoomzalmpjes dus. die laatste heb ik trouwens ook, leuke visjes, maar ze scholen niet echt samen.
wrom geen bijlzalmpjes?quote:Op donderdag 26 januari 2006 19:07 schreef Byte_Me het volgende:
geen bijlzalmpjes, neons, en fantoomzalmpjes dus. die laatste heb ik trouwens ook, leuke visjes, maar ze scholen niet echt samen.
je moet het zelf weten, maar ik garandeer je dat je over een tijdje toch een grotere koopt. aquriums werken verslavend en je wilt altijd groter. kijk een voor een tweedehandse, die dingen worden redelijk veel verkocht, voor niet eens zo heel veel geld.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:19 schreef ShadoW17 het volgende:
hmm ik denk dat het toch een kleinere bak gaat worden een van 80 liter wordt het.
Anders gaat er echt teveel geld inzitten en ik ben ook maar student
Deze staat in het krantje van discus
http://www.juwel-aquarium.de/en/rekord.htm?cat=15
zou ik ook doen, scheelt aanzienlijk in prijs.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:22 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
je moet het zelf weten, maar ik garandeer je dat je over een tijdje toch een grotere koopt. aquriums werken verslavend en je wilt altijd groter. kijk een voor een tweedehandse, die dingen worden redelijk veel verkocht, voor niet eens zo heel veel geld.
Woon ook nog thuis en heb niet meer zoveel plek over in mn kamer.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:22 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
je moet het zelf weten, maar ik garandeer je dat je over een tijdje toch een grotere koopt. aquriums werken verslavend en je wilt altijd groter. kijk een voor een tweedehandse, die dingen worden redelijk veel verkocht, voor niet eens zo heel veel geld.
ja allemaal duidelijk, maar volgens wil Troela weten wat het verschil tussen tropisch en subtropisch is.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 17:02 schreef MAXTIJN het volgende:
verhaaltje
Troela ken ik nietquote:Op vrijdag 27 januari 2006 17:43 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
ja allemaal duidelijk, maar volgens wil Troela weten wat het verschil tussen tropisch en subtropisch is.
Ja maar er zaten nog geen grote bladeren aanquote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:58 schreef MAXTIJN het volgende:
subtropisch is gewoon rond de 20 graden (dus bak in huiskamer, kan zonder extra verwarming.)
tropisch rond de 25 graden.
Guppen zijn subtropisch, maar doen het goed tussen 20-28 graden.
OH, als je rode lotus een blad door laat schieten, kan je kiezen,
als je dit blad niet weghaalt, dan worden de andere bladeren ook zo hoog.
Haal je de uitschieter weg, blijven de andere ook laag.
klopt, ik heet daar andersquote:Op zondag 29 januari 2006 13:55 schreef MadGuy het volgende:
Hey gtsmrt! Ik weet alleen even niet wie jij dan bent van Punkyfish.
BBBtjes?quote:Op zondag 29 januari 2006 21:18 schreef MadGuy het volgende:
Aha, cool. Ik ben benieuwd. Ik wacht nog steeds met smart op mijn BBBtjes.
wooow die is geil!!! weetje verder nog iets van die bak hoe groot enzo?quote:Op maandag 30 januari 2006 18:45 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Zee aquaria met een oranje ranja vissen![]()
http://www.zeewaterforum.(...)p?attachmentid=17250
ik schat 160x200x160.quote:Op maandag 30 januari 2006 22:39 schreef gtsmrt het volgende:
[..]
wooow die is geil!!! weetje verder nog iets van die bak hoe groot enzo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |