Ik heb wel wat oude foto's, maar inmiddels is het één en ander gegroeid en veranderd. Ik zal vandaag eens nieuwe foto's maken. Voor nu, wat oude foto's, toen ik mijn mini-bakje net had ingericht:quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:23 schreef Ebayzo.nl het volgende:
[..]
Heb je trouwens een foto van jou huidige bakje? Ben wel benieuwd eigenlijk
wordt overschat hoor, gernalen eten niet zoveel. mensen denken weleens dat je ze ipv een algeneter kan nemen, maar dat klopt niet helemaal. Slakken zijn trouwens de beste opruimers, maar dan moet je niet de verkeerde soort hebben.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:26 schreef Ebayzo.nl het volgende:
Mooi zo'n Aqua40. Misschien dat ik er ook nog wel een keer zo één bijneem als kweekbak voor vissen / planten. Je plantjes zijn iig mooi groen
En zijn garnalen nou makkelijk te houden? Ik zoek namelijk nog wel wat schoonmakers in mijn bak en hoorde dat garnalen daar erg geschikt voor zijn.
Ben ik wel met je eens, alhoewel (appel)slakken weer net zulke grote rotzooimakers zijn (uitwerpselen) als opruimers en geen enkel dier (behalve bacterieën en dat soort organismen) breken dat af. Ik heb er ook twee daarvan overigens.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 16:17 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
wordt overschat hoor, gernalen eten niet zoveel. mensen denken weleens dat je ze ipv een algeneter kan nemen, maar dat klopt niet helemaal. Slakken zijn trouwens de beste opruimers, maar dan moet je niet de verkeerde soort hebben.
Voor alg neem ik al algeneters. Maar dacht meer aan etensresten op de bodem e.d. Waarschijnlijk zullen Cory's hier ook al wel het grootste gedeelte van opeten maar toch!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 16:20 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Ben ik wel met je eens, alhoewel (appel)slakken weer net zulke grote rotzooimakers zijn (uitwerpselen) als opruimers en geen enkel dier (behalve bacterieën en dat soort organismen) breken dat af. Ik heb er ook twee daarvan overigens.
Als je echt last van alg hebt zou ik niet de symptomen gaan bestrijden, maar de oorzaak.
Foto's zijn gemaakt met de digicam van mijn zus. Ze moet ze alleen nog even doormailen...quote:Op maandag 16 januari 2006 18:30 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
ik ben nogsteeds benieuwd hoe die er bij daglicht uitziet.
Plantje linksachter (rood) is anders ook erg mooi! Wat een bos johquote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:53 schreef MadGuy het volgende:
En hier ben ik dus met nieuwe foto's. Ik moet vooraf zeggen dat ik geen beste fotograaf ben zo snelsnel. Tevens is mijn monitor het langzaam aan het begeven. Met andere woorden, ik heb heel donker beeld en ben dus niet in de gelegenheid geweest de foto's achteraf een beetje bij te stellen. Maar goed, without further ado:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik hoop dat ze niet al te donker of wazig zijn uitgevallen. Overigens ben ik zeer in mijn nopjes met het plantjes rechts. Die is me toch gegroeid. Ik ben benieuwd hoe ik die dadelijk een beetje bij moet gaan houden...
Ik zit hier achter TFT dus licht zat voor mijquote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:30 schreef MadGuy het volgende:
Thanks!Zijn de foto's niet te donker? Ik heb daar - dankzij mijn monitor - even geen zicht op...
Dat plantje linksachter is een Rotala soort. Waarschijnlijk Rotundifolia. Ik kocht het als een plantje met kleine ronde blaadjes, maar al snel nam het zijn onderwatervorm aan en nu heeft het lange, dunne blaadjes. Het groeit behoorlijk snel en naarmate het dichter bij het licht komt, kleuren de blaadjes mooi rood. De takken die boven aan het wateroppervlak groeien laten hun wortels naar beneden groeien wat een mooie welfwerking geeft. Heel sprookjesachtig. Ook een leuk gezicht hoe de garnaaltjes aan die wortels hangen om ze te poetsen.
Ja kijk...ik heb ook zwart grind. Dus misschien dat ik de Cory's toch maar uit mijn hoofd moet zetten. Garnalen zou dan natuurlijk een geweldig alternatief zijn als bodembewoner.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:34 schreef MadGuy het volgende:
Twee scholenvisjes kan inderdaad een vervelend gezicht zijn, maar het klinkt wel leuk!
Corydoras blijven leuk. Ik vind vooral de bouw van hun lichamen en bewegende ogen zeer guitig. Ik zat zelf ook nog over Pygmee Cory's te denken, maar aangezien ik al zwart grind had liggen en omdat ik ook de Dario dario's wilde die redelijk territoriaal zijn, ben ik maar geswitched naar de garnaaltjes.
En een slakkenetend soort? Zoals een kogelvisje? ben je niet bang dat deze, zodra de slakken op zijn, aan je vissenbestand gaat knagen of iets dergelijks?
Hou ons op de hoogte.
Geen zin om nu nog te gaan switchenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:42 schreef MadGuy het volgende:
Misschien kun je nog naar zand switchen. Ik had geen zin in dat gedoe en bovendien vond ik zwart op groen op rood ook ietsjes mooier.
Ik denk dat je wel weet hoe lastig dat zou zijn. Dan laat ik het voor wat het is. Het is heel lastig om een aquarium in zo'n topconditie te krijgen dat alles weelderig groeit en dat je geen vissterfte hebt. Dan maar geen achterwand. Trouwens je ziet er nu niks meer van omdat hij nu dichter begroeid is.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:48 schreef Klonk het volgende:
niet, tenzij je de hele boel leegt haalt, je zou er wat achter kunnen plakken (zwartt folie ofzo)
leuk visje, schoolt erg goed samen. wel druk, en je zult geen jongen meer in je bak tegen komen. 12 is een goed aantal (meer mag altijd).quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:19 schreef Ebayzo.nl het volgende:
Ik heb toch nog wat geld over deze maand dus ben van plan om wat leven in de brouwerij te gaan brengen![]()
Ik denk dat ik begin met:
Hemigrammus bleheri
[afbeelding]
Wederom een leuk visje. Dit zijn de "aapjes van de onderwaterwereld" omdat ze altijd aan planten hangen. Ze houden zich dan met hun borstvinnetjes vast, erg grappig om te zien. Ik zou er iets meer nemen dan 4, omdat deze vis zich het beste thuisvoelt in een groepje. Minimaal 6 is mijn advies. Ik heb er zelf 5 maar ik wil ze weer uitbreiden tot 8 of zo. Ik heb ze echt al jaren, sinds het begin van mijn aquatijd. Ze zijn niet zo gevoelig als sommige mensen je doen geloven, en het zijn goede algeneters, als het gaat om kleine, zachte algen. ga er niet zonder meer vanuit dat je de affinis krijgt, je kan net zo goed de vitatus krijgen, maar het maakt eigenlijk ook niet uit.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |