abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34158279
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 12:23 schreef Ebayzo.nl het volgende:

[..]

Heb je trouwens een foto van jou huidige bakje? Ben wel benieuwd eigenlijk
Ik heb wel wat oude foto's, maar inmiddels is het één en ander gegroeid en veranderd. Ik zal vandaag eens nieuwe foto's maken. Voor nu, wat oude foto's, toen ik mijn mini-bakje net had ingericht:

En één van mijn zwangere vuurtjes:

pi_34161602
Mooi zo'n Aqua40. Misschien dat ik er ook nog wel een keer zo één bijneem als kweekbak voor vissen / planten. Je plantjes zijn iig mooi groen

En zijn garnalen nou makkelijk te houden? Ik zoek namelijk nog wel wat schoonmakers in mijn bak en hoorde dat garnalen daar erg geschikt voor zijn.
pi_34163404
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 15:26 schreef Ebayzo.nl het volgende:
Mooi zo'n Aqua40. Misschien dat ik er ook nog wel een keer zo één bijneem als kweekbak voor vissen / planten. Je plantjes zijn iig mooi groen

En zijn garnalen nou makkelijk te houden? Ik zoek namelijk nog wel wat schoonmakers in mijn bak en hoorde dat garnalen daar erg geschikt voor zijn.
wordt overschat hoor, gernalen eten niet zoveel. mensen denken weleens dat je ze ipv een algeneter kan nemen, maar dat klopt niet helemaal. Slakken zijn trouwens de beste opruimers, maar dan moet je niet de verkeerde soort hebben.
pi_34163447
Ja, ik ben heel blij ermee. Een grotere bak kan ik helaas nog niet kwijt en ik wilde toch een aquariumpje. Toen ik zag wat er allemaal mogelijk was met een beetje creativiteit en een nanobakje en kleinere diertjes, was ik verkocht. Ik zal vanavond eens foto's van de huidige stand van zaken maken.

Ganalen zijn - vind ik - zeer makkelijk te houden. Ze houden van schoon water en medicijnen zijn niet zo geschikt voor ze, maar als het goed is gebruik je dat toch niet te vaak. Ze eten gewoon mee met de pot en zijn gek op algen, die algentabletjes en geblancheerde groentes zoals komkommer. Als ik ze een schijfje komkommer voer zitten ze er met hele kluiten op.

Voor de rest qua waterwaardes en temperatuur zijn ze ook makkelijk te houden. www.kreeftengarnalen.nl is een goede site om eens te bekijken. Overigens zou ik ze niet bij vissen houden die af en toe wel een lekker garnaaltje lusten.
pi_34163530
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 16:17 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

wordt overschat hoor, gernalen eten niet zoveel. mensen denken weleens dat je ze ipv een algeneter kan nemen, maar dat klopt niet helemaal. Slakken zijn trouwens de beste opruimers, maar dan moet je niet de verkeerde soort hebben.
Ben ik wel met je eens, alhoewel (appel)slakken weer net zulke grote rotzooimakers zijn (uitwerpselen) als opruimers en geen enkel dier (behalve bacterieën en dat soort organismen) breken dat af. Ik heb er ook twee daarvan overigens.

Als je echt last van alg hebt zou ik niet de symptomen gaan bestrijden, maar de oorzaak.
pi_34164432
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 16:20 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Ben ik wel met je eens, alhoewel (appel)slakken weer net zulke grote rotzooimakers zijn (uitwerpselen) als opruimers en geen enkel dier (behalve bacterieën en dat soort organismen) breken dat af. Ik heb er ook twee daarvan overigens.

Als je echt last van alg hebt zou ik niet de symptomen gaan bestrijden, maar de oorzaak.
Voor alg neem ik al algeneters. Maar dacht meer aan etensresten op de bodem e.d. Waarschijnlijk zullen Cory's hier ook al wel het grootste gedeelte van opeten maar toch!
pi_34164542
Garnalen en slakken zullen die zeker voor hun rekening nemen hoor.
pi_34169106
En hier ben ik dus met nieuwe foto's. Ik moet vooraf zeggen dat ik geen beste fotograaf ben zo snelsnel. Tevens is mijn monitor het langzaam aan het begeven. Met andere woorden, ik heb heel donker beeld en ben dus niet in de gelegenheid geweest de foto's achteraf een beetje bij te stellen. Maar goed, without further ado:

Ik hoop dat ze niet al te donker of wazig zijn uitgevallen. Overigens ben ik zeer in mijn nopjes met het plantjes rechts. Die is me toch gegroeid. Ik ben benieuwd hoe ik die dadelijk een beetje bij moet gaan houden...
pi_34169955
quote:
Op maandag 16 januari 2006 18:30 schreef mrkanarie het volgende:

[..]

ik ben nogsteeds benieuwd hoe die er bij daglicht uitziet.
Foto's zijn gemaakt met de digicam van mijn zus. Ze moet ze alleen nog even doormailen...
Dus wanneer ik ze heb komen ze hier ook te staan...
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_34170596
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 18:53 schreef MadGuy het volgende:
En hier ben ik dus met nieuwe foto's. Ik moet vooraf zeggen dat ik geen beste fotograaf ben zo snelsnel. Tevens is mijn monitor het langzaam aan het begeven. Met andere woorden, ik heb heel donker beeld en ben dus niet in de gelegenheid geweest de foto's achteraf een beetje bij te stellen. Maar goed, without further ado:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik hoop dat ze niet al te donker of wazig zijn uitgevallen. Overigens ben ik zeer in mijn nopjes met het plantjes rechts. Die is me toch gegroeid. Ik ben benieuwd hoe ik die dadelijk een beetje bij moet gaan houden...
Plantje linksachter (rood) is anders ook erg mooi! Wat een bos joh Vind het echt mooi...knap hoe je toch wat van zo'n bakje kan maken!
pi_34170870
Thanks! Zijn de foto's niet te donker? Ik heb daar - dankzij mijn monitor - even geen zicht op...

Dat plantje linksachter is een Rotala soort. Waarschijnlijk Rotundifolia. Ik kocht het als een plantje met kleine ronde blaadjes, maar al snel nam het zijn onderwatervorm aan en nu heeft het lange, dunne blaadjes. Het groeit behoorlijk snel en naarmate het dichter bij het licht komt, kleuren de blaadjes mooi rood. De takken die boven aan het wateroppervlak groeien laten hun wortels naar beneden groeien wat een mooie welfwerking geeft. Heel sprookjesachtig. Ook een leuk gezicht hoe de garnaaltjes aan die wortels hangen om ze te poetsen.
pi_34172144
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 19:30 schreef MadGuy het volgende:
Thanks! Zijn de foto's niet te donker? Ik heb daar - dankzij mijn monitor - even geen zicht op...

Dat plantje linksachter is een Rotala soort. Waarschijnlijk Rotundifolia. Ik kocht het als een plantje met kleine ronde blaadjes, maar al snel nam het zijn onderwatervorm aan en nu heeft het lange, dunne blaadjes. Het groeit behoorlijk snel en naarmate het dichter bij het licht komt, kleuren de blaadjes mooi rood. De takken die boven aan het wateroppervlak groeien laten hun wortels naar beneden groeien wat een mooie welfwerking geeft. Heel sprookjesachtig. Ook een leuk gezicht hoe de garnaaltjes aan die wortels hangen om ze te poetsen.
Ik zit hier achter TFT dus licht zat voor mij Ja wilde al vragen of je drijfplanten had, maar dat zijn dus blijkbaar de wortels van dat plantje. Erg mooi in iedergeval. Maar je hebt er alleen garnalen in?
pi_34172576
Nee, geen drijfplanten. Begrijp me goed, ik vind het mooi, maar het houdt ontzettend veel licht tegen en vermeerderd veels te snel... En dan kom je er gewoon niet meer van af...

Jep, ik heb voorlopig alleen garnalen erin. En twee appelslakken. Ik zit al maanden te azen op een bepaald soort visje die ik in de buurt voorlopig maar niet kan krijgen. De Dario dario oftewel Badis badis bengalensis. Deze visjes worden maar zo'n drie centimeter, maar zien er heel leuk uit. Ze lusten wel een baby-garnaaltje, maar de groteren laten ze als het goed is met rust. Ik wil een harempje van zo'n drie visjes. Eén mannetje en twee vrouwtjes.

Wat wil jij eigenlijk in je bak, of had je al vissen?
pi_34173213
Op dit moment heb ik alleen een L333 in mijn aquarium:

Deze zit er nu ruim een week in. Mijn aqua mag nu eerst even rustig draaien zodat alles lekker op gang komt. (Geld is ook een beetje op namelijk ) Heel misschien dat ik vrijdag een paar algeneters haal (Otocinclus affinis).

Voor de rest wil ik er in:

- Corydoras (Minimaal 12)
- Hemigrammus Bleheri (Ook een mooie school)
- Een slakkenetend soort
- Nog één of twee andere L nummers
- Een koppel of een harem hoofdvissen (geen idee nog welke)
- Heel misschien een aantal Bijlzalmpjes voor de bovenlaag, ligt eraan wat de Hemigrammus doet

Maar dit bouw ik rustig op...dus kan zomaar veranderen in de komende tijd
pi_34173716
Twee scholenvisjes kan inderdaad een vervelend gezicht zijn, maar het klinkt wel leuk!

Corydoras blijven leuk. Ik vind vooral de bouw van hun lichamen en bewegende ogen zeer guitig. Ik zat zelf ook nog over Pygmee Cory's te denken, maar aangezien ik al zwart grind had liggen en omdat ik ook de Dario dario's wilde die redelijk territoriaal zijn, ben ik maar geswitched naar de garnaaltjes.

En een slakkenetend soort? Zoals een kogelvisje? ben je niet bang dat deze, zodra de slakken op zijn, aan je vissenbestand gaat knagen of iets dergelijks?

Hou ons op de hoogte.
pi_34173934
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 20:34 schreef MadGuy het volgende:
Twee scholenvisjes kan inderdaad een vervelend gezicht zijn, maar het klinkt wel leuk!

Corydoras blijven leuk. Ik vind vooral de bouw van hun lichamen en bewegende ogen zeer guitig. Ik zat zelf ook nog over Pygmee Cory's te denken, maar aangezien ik al zwart grind had liggen en omdat ik ook de Dario dario's wilde die redelijk territoriaal zijn, ben ik maar geswitched naar de garnaaltjes.

En een slakkenetend soort? Zoals een kogelvisje? ben je niet bang dat deze, zodra de slakken op zijn, aan je vissenbestand gaat knagen of iets dergelijks?

Hou ons op de hoogte.
Ja kijk...ik heb ook zwart grind. Dus misschien dat ik de Cory's toch maar uit mijn hoofd moet zetten. Garnalen zou dan natuurlijk een geweldig alternatief zijn als bodembewoner.

Nee bij slakkenetend soort dacht ik meer aan een Botiasoort. Maar ik zie dat die ook liever zand hebben op de bodem. Dat moet ik dus nog maar bekijken.
pi_34174102
Misschien kun je nog naar zand switchen. Ik had geen zin in dat gedoe en bovendien vond ik zwart op groen op rood ook ietsjes mooier.
pi_34176501
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 20:42 schreef MadGuy het volgende:
Misschien kun je nog naar zand switchen. Ik had geen zin in dat gedoe en bovendien vond ik zwart op groen op rood ook ietsjes mooier.
Geen zin om nu nog te gaan switchen Heb er wel over gedacht... Iets voor de toekomst
  dinsdag 17 januari 2006 @ 21:46:12 #119
101240 Casperrrr
Slavinken.... Vogels slaan?
pi_34177082

Dit is mijn bak.

Nu zitten er iets meer vissen in als zichtbaar zijn op de foto.

Ik heb:

10 roodkopzalmpjes
20 kardinaaltjes
6 black molley's
2 maanvissen
1 labeo bicolor
1 clownbotia
10 rode fantoom zalmpjes
4 bijtjes

De bak is nu ook dichter begroeid maar nog steeds geen achterwand. Best wel zonde eigenlijk maar hoe krijg je die er alsnog in??
------> www.stilemedia.com<--------
Famos oneliners from former presidents and governores of the USA:
read my lips: NO MORE TAXES! We will hunt them down and smoke them out. I'm against racism!
  dinsdag 17 januari 2006 @ 21:48:07 #120
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_34177184
niet, tenzij je de hele boel leegt haalt, je zou er wat achter kunnen plakken (zwartt folie ofzo)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 17 januari 2006 @ 21:51:05 #121
101240 Casperrrr
Slavinken.... Vogels slaan?
pi_34177312
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 21:48 schreef Klonk het volgende:
niet, tenzij je de hele boel leegt haalt, je zou er wat achter kunnen plakken (zwartt folie ofzo)
Ik denk dat je wel weet hoe lastig dat zou zijn. Dan laat ik het voor wat het is. Het is heel lastig om een aquarium in zo'n topconditie te krijgen dat alles weelderig groeit en dat je geen vissterfte hebt. Dan maar geen achterwand. Trouwens je ziet er nu niks meer van omdat hij nu dichter begroeid is.
------> www.stilemedia.com<--------
Famos oneliners from former presidents and governores of the USA:
read my lips: NO MORE TAXES! We will hunt them down and smoke them out. I'm against racism!
pi_34181190
Zwart folie is op zich ook wel prima, net zoals wat Klonk zegt.

Ik heb trouwens laatst wat valisneria gekocht, maar die wil niet groeien, terwijl het nog zo'n duur plantje was. Aan de voedingsbodem en het licht kan het niet liggen, ik leg eerder de oorzaak bij dat ik niet zulk zuur water heb. Iemand hier nog tips veur?
  woensdag 18 januari 2006 @ 07:51:24 #123
46106 dimage
Beroeps levensgenieter
pi_34189848
mijn bak

120L en redelijk vol met groen. zeer weinig last van algengroei. heel af en toe wat zwarte draadalgjes maar dat is eigenlijk te verwaarlozen.
in de bak aanwezig .

Neontetras, 4 maanvissen, 2 zwaarddragers, 2 algeneters, 1 vuurstaartje, 2 van die zoetwaterhaaitjes, en nog een paar waar ik de naam niet van weet. Moet mij nog bekwamen in de namen van de vissen.
Foto's zijn niet echt super scherp geworden. ( mobieltje )

pi_34240279
Ik heb toch nog wat geld over deze maand dus ben van plan om wat leven in de brouwerij te gaan brengen

Ik denk dat ik begin met:

Hemigrammus bleheri

en/of

Otocinclus affinis

Van de Hemigrammus bleheri wilde ik er minimaal 12 nemen en van de Otocinclus affinis wilde ik er 4.

Goede keus?
pi_34240871
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:19 schreef Ebayzo.nl het volgende:
Ik heb toch nog wat geld over deze maand dus ben van plan om wat leven in de brouwerij te gaan brengen

Ik denk dat ik begin met:

Hemigrammus bleheri
[afbeelding]
leuk visje, schoolt erg goed samen. wel druk, en je zult geen jongen meer in je bak tegen komen. 12 is een goed aantal (meer mag altijd).
quote:
en/of

Otocinclus affinis
[afbeelding]
Wederom een leuk visje. Dit zijn de "aapjes van de onderwaterwereld" omdat ze altijd aan planten hangen. Ze houden zich dan met hun borstvinnetjes vast, erg grappig om te zien. Ik zou er iets meer nemen dan 4, omdat deze vis zich het beste thuisvoelt in een groepje. Minimaal 6 is mijn advies. Ik heb er zelf 5 maar ik wil ze weer uitbreiden tot 8 of zo. Ik heb ze echt al jaren, sinds het begin van mijn aquatijd. Ze zijn niet zo gevoelig als sommige mensen je doen geloven, en het zijn goede algeneters, als het gaat om kleine, zachte algen. ga er niet zonder meer vanuit dat je de affinis krijgt, je kan net zo goed de vitatus krijgen, maar het maakt eigenlijk ook niet uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')