dit recept? (alle recepten van AH staan op www.allerhande.nl)quote:Op zaterdag 3 september 2005 18:11 schreef M1RR1E het volgende:
tvp, ik zit namelijk net op kamers dus kan wel wat leuke en makkelijke receptjes gebruiken!
Zelf heb ik pas Curry met kip en paksoi gemaakt adhv een recept van de AH, was niet erg moeilijk maar wel erg lekker! Ik heb het recept alleen eventjes niet hier... dat volgt nog.
Je zou gewoon zo zak / bak wokgroenten kunnen nemen uit de supermarkt. Als je niet alle groenten vers wilt snijden.quote:Op dinsdag 6 september 2005 16:34 schreef BBQ-kip het volgende:
Maak het volgende keer met verse groenten en niet die "stoomgroenten", veel lekkerder, verser en een stuk goedkoper:)
Smaakt dat eigenlijk een beetje die stoomgroenten? De enige groenten die ik soms uit de diepvries eet is spinaziequote:Op donderdag 8 september 2005 12:19 schreef Cyan het volgende:
Ja je kan voor allerlei soorten groentes kiezen. Toevallig had ik die stoomgroenten nog in de vriezer liggen dus de keuze was snel gemaakt![]()
Klinkt erg lekker!!quote:Op zondag 11 september 2005 16:23 schreef Cyan het volgende:
Ik heb trouwens nog een snel en makkelijk recept.
Je hebt nodig:
* Pasta
* Tomaten
* Mozarella
* Basilicum
* Olijfolie
Kook de pasta beetgaar. Snijd de mozarella en de tomaten in kleine stukjes en meng deze in een kom met een beetje olijfolie en wat blaadjes basilicum. Je kan peper en zout naar smaak toevoegen. Schep de pasta op een bord en schep er het tomaten/mozarella mengsel overheen. Klaar!
Goedkoop, Makkelijk/Snel en Lekker! ?quote:Op zondag 11 september 2005 16:23 schreef Cyan het volgende:
Ik heb trouwens nog een snel en makkelijk recept.
Je hebt nodig:
* Pasta
* Tomaten
* Mozarella
* Basilicum
* Olijfolie
Kook de pasta beetgaar. Snijd de mozarella en de tomaten in kleine stukjes en meng deze in een kom met een beetje olijfolie en wat blaadjes basilicum. Je kan peper en zout naar smaak toevoegen. Schep de pasta op een bord en schep er het tomaten/mozarella mengsel overheen. Klaar!
Even gecross post! in Goedkoop, Makkelijk/Snel en Lekker!quote:Op dinsdag 13 september 2005 00:07 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Goedkoop, Makkelijk/Snel en Lekker! ?
Werkt ook goed. Je zou zelfs vloeibare bak en braad kunnen gebruiken.quote:Op woensdag 21 september 2005 17:58 schreef Faithz het volgende:
Klontje boter?
Hoe lang moet je zoiets in de oven doen en op hoeveel graden? En de brie moet je die in plakjes er overheen doen?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:33 schreef Splinterz het volgende:
En witlof: even kort koken, laten uitlekken en dan in een ovenschaal. Daaroverheen doe je dan bijvoorbeeld:
- ham en kaas
- brie en honing
- brie en banaan
Vooral die laatste moet je eens proberen, je weet niet wat je proeft!
Ja, ik zou de brie er in dunne plakjes overheen leggenquote:Op maandag 26 september 2005 09:55 schreef TXC het volgende:
Uit het vorige topic:
[..]
Hoe lang moet je zoiets in de oven doen en op hoeveel graden? En de brie moet je die in plakjes er overheen doen?
Zal het eens proberen. Overigens ben ik nu een beetje in de war qua topics.. had ik deze vraag beter kunnen posten in het "eerste hulp bij koken" topic?quote:Op zondag 9 oktober 2005 19:08 schreef Cyan het volgende:
Volgens mij kan je het beter omdraaien. Dus boter laten smelten, melk toevoegen en beetje bij beetje bloem toevoegen en goed roeren met een garde. Dat alles op een laag vuur zodat het niet overkookt.
De bloem bind de melk en de boter dus dat moet je als laatste toevoegen.
Ok maar als ik dus de bloem bij de boter doe krijg ik een soort deegbal.. maar misschien hoort dat wel. Heb nog nooit gezien hoe het moetquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 13:15 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik zou het niet omdraaien, zoals Cyan zegt.
Gewoon boter smelten, bloem erbij, goed roeren, wachten tot het de kleur heeft die je wil hebben.
Dan in kleine beetjes je vocht toevoegen en pas een nieuw plensje erbij doen als het vorige helemaal is opgenomen.
Kan écht niet fout gaan als je het zo doet.
Als je het omdraait krijg je én klonten, én je weet van tevoren nooit precies hoeveel melk je nodig hebt, dus dat wordt niets.
Deegbal is normaalquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 13:40 schreef rashudo het volgende:
[..]
Ok maar als ik dus de bloem bij de boter doe krijg ik een soort deegbal.. maar misschien hoort dat wel. Heb nog nooit gezien hoe het moetGa maar eens een paar keer goed oefenen.
Klinkt goed als voorgerecht. Alleen de parmezaanse kaas niet. Rucola moet je daar nog iets mee doen verder? De rest snap ik welquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 00:17 schreef Greins het volgende:
rucola (en maak de pasta in een keer met de salade} in een grote kom doen
tagliatelli uit het koelvak bij AH halen
pommodoritomaatjes meenemen
pijnboompitjes kopen
stukje parmezaan gerapst en wel (und rapst een beetje)
bospaddesteoltjes
kalkoenreepjes niet vergeten
beetje basilicum (als t lukt)
rest krijg je nog als tje wat lijkt
Je zou die ook kunnen vervangen voor gerookte kip reepjes als je het vlees koud zou willen etenquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 00:33 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Klinkt goed als voorgerecht. Alleen de parmezaanse kaas niet. Rucola moet je daar nog iets mee doen verder? De rest snap ik wel![]()
Kalkoenreepjes, moet dat warm (net zoals soms stukjes kip in een maaltijdsalade)
grote schaalquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 00:34 schreef Rapaille het volgende:
Gewoon voorgerecht, Uitgebreid hoofdgerecht, toetje lukt zeker weten wel
Belangrijkste:quote:Op woensdag 19 oktober 2005 13:59 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik heb 2 tonijnsteaks, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe ik ze klaar moet maken![]()
.
Wat ik in huis heb zijn citroenen, knoflook, ketjapsaus, en natuurlijk peper en zout enzo.
Kan iemand mij helpen? Ik heb ooit heerlijke tonijn gegeten in een restaurant, de binnenkant was nog lekker mals zeg maar, en de buitenkant knapperig. Ik wil geen doorbakken schoenzool er van maken dus suggesties hoe lang ze in de pan moeten, of ze in olie of boter moeten etc. zijn welkom.
Kan er best rauw bij, maar als je hem kort aanbakt kun je er wat extra smaak aangeven.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:13 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Ik eet vanavond een aardappelschotel, en die moet 50 minuten in de oven, maar ik wilde er zelf gesneden paprika bij door doen, moet ik dan eerst de paprika even bakken of kan de paprika zo rauw bij in de schotel voordat ie de oven in gaat?
Als je véél en een ietwat zoetige smaak aan de paprika wilt geven doe je het als volgt:quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:13 schreef MevrouwKoRn het volgende:
, moet ik dan eerst de paprika even bakken of kan de paprika zo rauw bij in de schotel voordat ie de oven in gaat?
Ik zou ze even kort in kokend water gooien en ze dan in de wok doen.quote:Op woensdag 16 november 2005 10:50 schreef Razztwizzle het volgende:
Als ik sperziebonen wil wokken, moet ik ze dan eerst nog even koken of kunnen ze er zo in?
Idd want anders heb je de kans dat ze erg hard blijven.quote:Op woensdag 16 november 2005 10:54 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik zou ze even kort in kokend water gooien en ze dan in de wok doen.
Ja, want je kan tenslotte alle pakjes in de magnetron doen. En uien in de magnetron lijkt me ook een goed ideequote:Op woensdag 23 november 2005 13:22 schreef the_disheaver het volgende:
huh? Eenpersoonsmaaltijden onmogelijk? Uit pakjes koken is dan inderdaad wel moeilijker (maar je kunt ipv voor 2 dagen koken ook de helft van het pakje er in gooien.
Ik eet dan wel redelijk veel, maar heb er nauwelijks problemen van. Gewoon alles door 4/3 delen. Een ui: je kunt een kleine kopen, of de helft van een grote een dag in de koelkast laten.
Waarschijnlijk kan ik niet lezen...maar...quote:Op woensdag 23 november 2005 13:33 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, want je kan tenslotte alle pakjes in de magnetron doen. En uien in de magnetron lijkt me ook een goed idee
ze wil toch juist geen magnetronmaaltijden meerquote:Op dinsdag 22 november 2005 22:15 schreef Avani het volgende:
<snip>? Op dit moment is het meer magnetron dan écht koken,<snip>
Hmm, daar zeg je watquote:Op woensdag 23 november 2005 13:52 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Waarschijnlijk kan ik niet lezen...maar...
[..]
ze wil toch juist geen magnetronmaaltijden meer![]()
Ik mag dus niet in de olie(vet etc) bakken (vanwege dieet)quote:Op zaterdag 3 december 2005 14:59 schreef Bluezz het volgende:
Bosui : Het uiteinde van het witte eraf snijden, in kleine stukjes snijden, tot ong. 2 cm van de groene uiteinden.
Courgette : Met een kaasschaaf of een scherp mes in de lengte in hele dunne plakken snijden, insmeren met olie en in een grillpan bakken.
Je zou ze ook op de grilpan zonder vet kunnen bakkenquote:Op zaterdag 3 december 2005 15:04 schreef Bluezz het volgende:
Courgette zonder enige vorm van vet bakken, tja.. dan blijft het heel erg droog, kan me voorstellen dat je het niet lekker vond
Van de bosui gebruik ik altijd alles, wit en groen, behalve de worteltjes en de groene uiteinden die er niet mooi uit zien.quote:Op zaterdag 3 december 2005 14:59 schreef Bluezz het volgende:
Bosui : Het uiteinde van het witte eraf snijden, in kleine stukjes snijden, tot ong. 2 cm van de groene uiteinden.
ja, hey, ik ga het niet maanden laten staan hoorquote:Op zondag 4 december 2005 13:24 schreef Troel het volgende:
Het kan wel stoffig worden en je moet oppassen dat er geen water bijkomt, want dan krijg je zo'n smeerboel
Nou, verkijk je er niet op hoeveel stof erbij komt. Dat is echt meer dan je denkt. Ik heb het een keer in een open schaal gedaan, en daarna was het een mooie glazen pot met dekselquote:Op zondag 4 december 2005 13:24 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ja, hey, ik ga het niet maanden laten staan hoor
Moest je de reep scheren?quote:Op zondag 4 december 2005 13:30 schreef Troel het volgende:
[..]
Nou, verkijk je er niet op hoeveel stof erbij komt. Dat is echt meer dan je denkt. Ik heb het een keer in een open schaal gedaan, en daarna was het een mooie glazen pot met deksel
Uh stoven hoe doe je dat precies. (mijn oven is niet meer optimaal, en hoe je dit met een pan met water doet, heb ik geen idee van)quote:Op zaterdag 3 december 2005 22:36 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Van de bosui gebruik ik altijd alles, wit en groen, behalve de worteltjes en de groene uiteinden die er niet mooi uit zien.
Bij prei is het niet te kanen, bij bosui juist lekker.
De courgette zou je kunnen stoven in tomatensaus, is erg lekker (en geen vet)
Tja, je had het ook zo koud in die diepvriesquote:Op dinsdag 6 december 2005 10:28 schreef BBQ-kip het volgende:
Oh ja, we zijn alweer een dag verder![]()
Lekker opgelet Kip!![]()
en daarna ook nog 's in 1 keer klaargemaaktquote:Op dinsdag 6 december 2005 11:42 schreef Troel het volgende:
[..]
Tja, je had het ook zo koud in die diepvries
Ik ben keurig naar mijn werk gegaan, ik ben onschuldigquote:Op dinsdag 6 december 2005 13:43 schreef SiGNe het volgende:
[..]
en daarna ook nog 's in 1 keer klaargemaakt![]()
![]()
![]()
Ik kook spruitjes wel altijd voor het wokken. 4-5 minuutjes ongeveer.quote:Op donderdag 15 december 2005 15:06 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik wil spruitjes gaan wokken, met een boemboe.
zou ik ze van tevoren even moeten koken, of hoeft dat niet?
Ja, en doe dat vooral in een studentenhuis zonder brandapperatuurquote:Op donderdag 15 december 2005 16:21 schreef SiGNe het volgende:
Gooi maar eens een CD 3-5 seconden in een magnetron, krijg je leuke bliksems te zien
Dat heeft dus niets te maken met een combi-magnetron als je alleen de ovenfunctie gebruikt, dat kan prima.quote:Op donderdag 15 december 2005 15:45 schreef the_disheaver het volgende:
metaal weerkaatst de golven terug, waardoor de straling niet het eten bereikt, maar wel de magnetron (en het stralingselement waardoor deze oververhit kan worden.
Artikelen zonder scherpe uiteinden mogen wel wel.
Het fijne weet ik er ook niet van (wel dat je echt geen aluminiumfolie erin mag leggen!) dus gooi er alleen dingen in die of erbij zaten of die speciaal ervoor zijn gemaakt.
Tomaten kapje eraf en uithollen.quote:Op maandag 26 december 2005 15:32 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik wil gevulde tomaten maken, maar heb eigenlijk weinig in huis
]tomaat, uiteraard, ui, ontbijt/katen spek, komkommer, aardappel, mayo, makreel filets in tomatensaus [ofzo, klein blikje vis in tomatensaus, veel meer niet eigenlijk
wie kan me iets leuks vertellen, of kan ik het maar beter voor gezien houden?
]zoiets zat ik ook te denken, maar dan nog met de kaas in kleine stukjes.quote:Op maandag 26 december 2005 15:39 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Tomaten kapje eraf en uithollen.
In een schaaltje het vruchtvlees, de mayo,spek in hele kleine stukjes, ui in kleine stukjes ook erdoor.
Peper en zout erdoor, goed mengen en terugscheppen in de tomaten.
Zoiets?
en dat in die tomaat douwen?quote:Op maandag 26 december 2005 15:46 schreef Martijn_77 het volgende:
Wat dacht je van de aardappels in blokjes snijeden, koken en aflaten koelen
Ui heel fijn snijden net als het ontbijtspek.
Aardappels, spek en ui mengen met mayo en op smaak brengen met wat zout peper en eventueel parikapoeder. Je zo er ook nog een appeltje in kunnen verwerken.
Zou ook nog kunnen.quote:Op maandag 26 december 2005 15:47 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
en dat in die tomaat douwen?
zou ook nog kunnen ja
Ja maar met die mix die ik met die aardappels beschreef kun je ook je tomaat vullen.quote:Op maandag 26 december 2005 15:51 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
]ik zocht een combi om tomaat mee te vullen , dus ja..
Oude kaas kan er idd ook goed bijquote:Op maandag 26 december 2005 16:23 schreef MissyMirjaM het volgende:
zo, prutje gemaakt met ui, hele oude kaas, tomaatingewanden, ontbijtspek, mayo, peper, zout, kerrie, en wa knoflook.
smaakte wel ok [ ff proeven he]
quote:Omschrijving:
Aantal personen: 2
Keuken: Nederlands
Techniek: Wokken
Smaak: Anders
Soort gerecht: Hoofdgerecht
Hoofdingredient: Wild
In combinatie met: champignons
Bereidingstijd: 20-30 minuten
Ingredienten: 2 hertenbiefstukken
100 g groene aspergetips
1 rode ui
1 teentje knoflook
2 cm gemberwortel
1 rode peper
250 g kastanjechampignons
3 el Oosterse roerbakolie
1/2 el suiker
1/2 pot wildfond
2-3 el sojasaus
Hulpmiddelen: aluminiumfolie
Voorbereiding: Hertenbiefstuk dwars op draad in plakjes snijden en in ca. 10 min. op kamertemperatuur laten komen. Plakje van onderkant aspergepunten afsnijden. UI pellen en in dunne partjes snijden. Knoflook, gember en peper schoonmaken en fijnhakken. Champignons schoonvegen, grote exemplaren halveren.
Bereidingswijze: Wok verhitten tot gloeiend heet. Olie over bodem laten uitvloeien. Knoflook, gember en peper kort roerbakken to mengsel gaat geuren. Vlees toevoegen en al omscheppend op hoog vuur in ca. 2 min. rondom bruinbakken. Vlees op warm bord leggen en onder aluminiumfolie warm houden. In bakvet ui en champignons nog ca. 2 min. roerbakken. Aspergepunten, suiker, wildfond en sojasaus toevoegen. Op halfhoog vuur ca. 3 min. verwarmen, tot ca. helft laten inkoken. Vlees erdoor mengen en nog 2 min. meewarmen.
quote:500 gr rundvlees in dobbelstenen (bv riblappen of sucadelappen)
500 gr uien in halve ringen
pijpje pils
2 laurierbladeren
5 kruidnagels
1 bouillonblokje (rundvlees)
boter
peper/zout
- Schroei het vlees snel bruin in de hete boter.
- Doe de uien erbij en bak deze lichtbruin.
- Blus dit alles af met het bier.
- Voeg bouillonblokje, laurier en kruidnagel toe.
- 2 1/2 - 3 uur gaar laten sudderen op een heel laag vuur.
- Op smaak brengen met peper en zout.
quote:Op zaterdag 7 januari 2006 15:08 schreef Adwina het volgende:
Ingredienten:
Chinese of indische Mie
1 blik of pot witte bonen in tomatensaus
2 grote uien
1 blik boterhamworst
Snijd de uien en de boterhamworst in kleine stukjes.
Bak dat met een beetje olie mooi bruin.
Kook die mie.
Maak de witte bonen in tomatensaus warm.
Meng daarna de bonen, uien en boterhamworst met de mie.
Strooi er als garnering wat geraspte kaas overheen.
Eet smakelijk!!!
P.s. in plaats van mie kan je ook spaghetti, macaroni o.i.d. gebruiken
zeg, dat is leuk!quote:Op zaterdag 7 januari 2006 19:46 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Misschien handig voor in je (studie)boekenkast:
Auteur : Lydia Tuinman
Titel : Lekker koken onder 1,50
Uitgever : Het Spectrum
Prijs : 12,50
[afbeelding]
komt denk ik doordat hij sticky staat.quote:Op maandag 16 januari 2006 00:08 schreef Bluezz het volgende:
Alles roerbakken
Beetje laat, jammer, dit topicje valt ook niet echt op heb ik steeds maar het idee
Voor degene die voornamelijk de MyAt gebruikt EN dat ie een keer gepost heeft in dit topic (zodat ie in de myat zit) valt het meer op dan een ander topic. Maar de meeste mensen hebben er geen tvp in, zodat misschien een unsticky beter werkt (het eerste hulp bij koken is ook niet sticky).quote:Op maandag 16 januari 2006 15:29 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
komt denk ik doordat hij sticky staat.
hij staat dus atijd op dezelfde plek, ongeacht of hij wel of niet gekicked wordt.
en ik kijk vaak niet tussen de sticky's ...
als je dan ook even zegt wat je wel of niet zou willen gebruiken.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:02 schreef SouthernSun het volgende:
ok even kijken of ik hier nog goed advies kan inwinnen.
mn vriendin komt binnenkort eten en ik kan niet echt goed kokenheeft iemand mss een ideetje voor een gerecht wat niet zo moeilijk is om klaar te maken en er toch leuk uit ziet? (pasta niet iig)
was wel handig geweest iddquote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:34 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
als je dan ook even zegt wat je wel of niet zou willen gebruiken.
scheelt eren hoop in het wilde weg gokken
idd wasabiquote:Op donderdag 4 mei 2006 17:50 schreef SiGNe het volgende:
Wasabi? (soort mosterd, maar dan van mierikswortel, smaakt vrij pittig)
quote:Bereiding
Was de schil van de aardappels.
Snijd de aardappels over de lengte doormidden.
Snijd met een dunschiller de scherpe randjes weg.
Meng er de olijfolie, rozemarijn, tijm en laurier door.
Leg de aardappels in een ovenschaal en rooster de aardappel goudbruin in 35 minuten in een oven van 200 graden.
Bestrooi vlak voor het opdienen het geheel met grof zeezout, fijngesnipperd sjalotje en gehakte peterselie.
Halfzachtgekookt en dan een beetje verkruimelen over de gekookte aspergesquote:Op vrijdag 5 mei 2006 13:00 schreef ymme het volgende:
Ei gebakken?
Echte wasabi schuint ook behoorlijk aan de prijs te zijn.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 12:18 schreef Pilootje het volgende:
Saus is een woord om de dikte van een vloeistof aan te duiden. Je kan dus niks zeggen over de smaak. Ik kan wel zeggen hoe wasabi smaakt. Dat is een zeer pittige, frisse smaak. Je hebt wasabi en wasabi. De echte wasabi wordt gemaakt van de wasabiwortel. Deze is erg prijzig omdat de wortel relatief "schaars" Omdat deze wasbi zo duur is gebruikt men iets anders. Met wat kleurstof, smaakstof en mierkiswortel als hoofdingredient probeert men de smaak na te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |