abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30172439
Eerste was alweer vol, mijn schuld

Hier verder!
Trotse mamma :)
pi_30172460
maak ff een linkje naar deel 1 aub
  donderdag 1 september 2005 @ 18:03:13 #3
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30173128
Koken voor beginners

En je mag het volgende keer ook wel wat liever vragen of even zelf opzoeken
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_30173976
quote:
Op donderdag 1 september 2005 17:24 schreef Faithz het volgende:

[..]

Vis?
Quornfilet?
  donderdag 1 september 2005 @ 18:48:53 #5
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_30174359
Zo ook weer even sticky gemaakt
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_30184089
Oke dan trap ik af met een recept voor een maaltijdsalade (vooral erg lekker als het zo warm is).

Men koopt in de supermarkt:
* Sla (eikenbladsla bijvoorbeeld)
* Tomaat
* Geitenkaas of brie
* Honing
* Gerookte spekjes (in geval van brie kan je beter kiezen voor walnoten)
* Olie
* Azijn
* Peper en zout
* Afbakstokbroodje

1: Je wast de sla en doet deze in een grote kom
2: Je wast de tomaat en snijd deze in kleine blokjes en gooi deze op de sla
3: Je bakt de spekjes in een koekenpan zonder boter of olie totdat ze knapperig en donkerrood van kleur zijn. Deze doe je ook bij de sla en tomaat.
4: Je zet de oven op 100 graden en snijd de geitenkaas of brie in plakjes
5: Doe een beetje honing over de geitenkaas of brie en zet het dan even (met nadruk op even) in de oven
6: Je neemt een kopje of een beker en giet hier een beetje olie in en een paar drupjes azijn. Een flinke lepel honing en kloppen maar. Je kan zout en peper naar smaak toevoegen.
7: Als de honing over de geitenkaas of brie loopt haal je de kaas uit de oven en leg je deze bovenop je salade.
8: Giet de dressing over de salade en je bent klaar!

Ik weet er nog 1

Je hebt nodig:
* Pasta (liefst verse pasta van Appie)
* Tomaat
* Spekjes
* Brie

1: Je kookt de pasta gaar
2: In een koekenpan bak je de spekjes aan
3: Snijd de tomaat in stukjes en doe deze bij de spekjes (peper en zout naar smaak toevoegen)
4: Snijd de brie in kleine stukjes (ik snijd altijd de harde randjes er vanaf) en gooi de brie bij de spekjes en de tomaat
5: Als de brie gesmolten is krijg je een prutje dat er niet lekker uit ziet maar wel lekker smaakt!

Je kan ook een saus maken met Paturain Cuisine en spinazie en eventueel gerookte zalm of spekjes.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_30235391
tvp, ik zit namelijk net op kamers dus kan wel wat leuke en makkelijke receptjes gebruiken!
Zelf heb ik pas Curry met kip en paksoi gemaakt adhv een recept van de AH, was niet erg moeilijk maar wel erg lekker! Ik heb het recept alleen eventjes niet hier... dat volgt nog.
  zaterdag 3 september 2005 @ 18:15:39 #8
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30235497
Kijk eens op www.ah.nl
Daar staan echt megaveel recepten (al dan niet lekker) op
Misschien zit dat wat jij gemaakt hebt er wel bij
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_30235589
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 18:11 schreef M1RR1E het volgende:
tvp, ik zit namelijk net op kamers dus kan wel wat leuke en makkelijke receptjes gebruiken!
Zelf heb ik pas Curry met kip en paksoi gemaakt adhv een recept van de AH, was niet erg moeilijk maar wel erg lekker! Ik heb het recept alleen eventjes niet hier... dat volgt nog.
dit recept? (alle recepten van AH staan op www.allerhande.nl)
  maandag 5 september 2005 @ 15:48:10 #10
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_30290056
Ik ga vanavond weer chinese kip met citroensaus eten.. dit keer met citroensaus uit een pakje (van de toko, is al kant een klaar), hoef ik alleen nog de kip te marineren in rijstwijn en gember, door eigeel en maizena te halen en te frituren..
Normaal maak ik de citroensaus zelf (uit een kookboek, dat wel) maar zag deze variant laatst staan bij de toko dus die gaan we mooi even uitproberen.

[ Bericht 2% gewijzigd door SiGNe op 06-09-2005 18:52:21 ]
pi_30323950
Gister aten we kip uit de wok met zoete soja saus, stoomgroenten van Iglo en rijst. Snel, makkelijk en gezond.

En vanavond eet ik een salade
  dinsdag 6 september 2005 @ 16:34:20 #12
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30324381
Maak het volgende keer met verse groenten en niet die "stoomgroenten", veel lekkerder, verser en een stuk goedkoper:)
  woensdag 7 september 2005 @ 23:25:10 #13
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_30372910
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 16:34 schreef BBQ-kip het volgende:
Maak het volgende keer met verse groenten en niet die "stoomgroenten", veel lekkerder, verser en een stuk goedkoper:)
Je zou gewoon zo zak / bak wokgroenten kunnen nemen uit de supermarkt. Als je niet alle groenten vers wilt snijden.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_30383085
Ja je kan voor allerlei soorten groentes kiezen. Toevallig had ik die stoomgroenten nog in de vriezer liggen dus de keuze was snel gemaakt
  vrijdag 9 september 2005 @ 22:20:58 #15
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_30437009
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:19 schreef Cyan het volgende:
Ja je kan voor allerlei soorten groentes kiezen. Toevallig had ik die stoomgroenten nog in de vriezer liggen dus de keuze was snel gemaakt
Smaakt dat eigenlijk een beetje die stoomgroenten? De enige groenten die ik soms uit de diepvries eet is spinazie
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_30441140
volgens mij zijn die blikgroentes gezonder dan die invries-groentes...of het lekkerder is heb ik geen flauw idee van. Vers groente is goedkoper (markt ) verser ( ) en lekkerder! En snijden is ook best leuk! (mits je maar een goed mes hebt)
  zaterdag 10 september 2005 @ 07:12:55 #17
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30444987
Die stoomgroentes heb ik 2 keer geprobeerd.
1e keer waren de spruitjes niet gaar genoeg en de rest superslap en overcooked...
Toen dacht ik dat het aan mij lag.
2e keer precies hetzelfde, dus die rotzooi koop ik niet meer.

En daarbij groente snijden is heerlijk ontspannend (mits goed mes natuurlijk)
pi_30486977
Die stoomgroenten waren lekker. En inderdaad zitten er in diepvriesgroenten en blikgroenten meer vitamines omdat ze meteen van het land bewerkt worden of ingevroren en zo gaan er minder vitamines verloren.

Ik had trouwens stoomgroenten van Iglo met tuinkruiden.
pi_30487057
Ik heb trouwens nog een snel en makkelijk recept.

Je hebt nodig:
* Pasta
* Tomaten
* Mozarella
* Basilicum
* Olijfolie

Kook de pasta beetgaar. Snijd de mozarella en de tomaten in kleine stukjes en meng deze in een kom met een beetje olijfolie en wat blaadjes basilicum. Je kan peper en zout naar smaak toevoegen. Schep de pasta op een bord en schep er het tomaten/mozarella mengsel overheen. Klaar!
  maandag 12 september 2005 @ 23:11:57 #20
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_30527342
quote:
Op zondag 11 september 2005 16:23 schreef Cyan het volgende:

Je hebt nodig:
* Pasta
* Tomaten
* Mozarella
* Basilicum
* Olijfolie

Kook de pasta beetgaar. Snijd de mozarella en de tomaten in kleine stukjes en meng deze in een kom met een beetje olijfolie en wat blaadjes basilicum. Je kan peper en zout naar smaak toevoegen. Schep de pasta op een bord en schep er het tomaten/mozarella mengsel overheen. Klaar!
Klinkt erg lekker!!
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_30529033
quote:
Op zondag 11 september 2005 16:23 schreef Cyan het volgende:

Je hebt nodig:
* Pasta
* Tomaten
* Mozarella
* Basilicum
* Olijfolie

Goedkoop, Makkelijk/Snel en Lekker! ?
  dinsdag 13 september 2005 @ 19:02:03 #22
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_30548415
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 00:07 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Goedkoop, Makkelijk/Snel en Lekker! ?
Even gecross post! in Goedkoop, Makkelijk/Snel en Lekker!
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_30554604
Ja en eigenlijk kan je het beste voor pomodori (weet niet of ik het goed schrijf) tomaten kiezen. En buffelmozarella is de echte mozaralla (voller van smaak en romiger).

Je kan dit natuurlijk als hoofdgerecht maken of als pastasalade (dan laat je de pasta gewoon afkoelen)
  zondag 18 september 2005 @ 12:25:30 #24
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_30691619
Lekkere eiersalade voor bij de lunch/hapjes:

Nodig:
-6 eieren
-kwak mayonaise
-zout&peper
-snufje kerriepoeder

Snijd de eieren met een eiersnijder 2x(kwartslag draaien), zo krijg je kleine vierkante blokjes. Gooi het in een schaal, roer de rest erdoor en klaar!

Wat ook lekker is is een advocado in kleine stukjes er doorheen gooien, maar dan moet je wel minder kerriepoeder gebruiken.
pi_30796964
Ik weet niet of ik hier ook een vraag kan stellen. ik heb 3 kippenbouten liggen en de oven is al aan het voorverwarmen (dus snel antwoord! ) kan ik ze gewoon op een rekje in de oven leggen? of moet dat ik een schaal oid of zilverpapier ofzo? en hoe lang zou het ongeveer in de oven moeten
pi_30797051
Ik zou ze in een ovenschaal leggen met een beetje olijfolie en een deksel erop!

Hoe lang weet ik niet, ligt eraan hoe dik ze zijn.. ik zou zeggen, 40min, to be sure.
pi_30797070
olijfolie is op en heb geen zin om naar de winkel te fietsen
pi_30797197
Klontje boter?
  woensdag 21 september 2005 @ 20:43:01 #29
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_30802472
quote:
Op woensdag 21 september 2005 17:58 schreef Faithz het volgende:
Klontje boter?
Werkt ook goed. Je zou zelfs vloeibare bak en braad kunnen gebruiken.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_30832298
vet lekker recept uit de "echt simpel" allerhande: Gegrilde kipfilet met Griekse yoghurt en paprika
De gegrilde paprika is nou niet zo makkelijk, dus die laat ik meestal weg. Gewoon een andere groente erbij koken of rauwe paprika. Dat sausje is echt meesterlijk! . Er moet wel een shitload komijn door. Meer dan in het recept staat. Gewoon net zoveel er bij doen totdat de licht zure smaak van de yoghurt precies in balans is met de komijn smaak. En niet te veel zout erbij! Er hoeft ook geen olie door het sausje.

Eetze!
Wel lekker blijven plakken hè?
pi_30937241
Uit het vorige topic:
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 15:33 schreef Splinterz het volgende:
En witlof: even kort koken, laten uitlekken en dan in een ovenschaal. Daaroverheen doe je dan bijvoorbeeld:
- ham en kaas
- brie en honing
- brie en banaan
Vooral die laatste moet je eens proberen, je weet niet wat je proeft!
Hoe lang moet je zoiets in de oven doen en op hoeveel graden? En de brie moet je die in plakjes er overheen doen?
  maandag 26 september 2005 @ 10:37:08 #32
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_30938188
quote:
Op maandag 26 september 2005 09:55 schreef TXC het volgende:
Uit het vorige topic:
[..]

Hoe lang moet je zoiets in de oven doen en op hoeveel graden? En de brie moet je die in plakjes er overheen doen?
Ja, ik zou de brie er in dunne plakjes overheen leggen
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_30971168
Ik heb er nog 1 (maar ik weet niet of ik em al eerder op het forum heb gezet).

Je hebt nodig:
* Pasta
* Spinazie met boursin (is nu te koop in 1 pak)
* Pijnboompitjes
* Eventueel zalm of spekjes.

Pasta koken, spinazie warm laten worden. En de pijnboompitjes roosteren in een hete koekenpan zonder olie of boter. Je kan eventueel spekjes of zalm toevoegen.

Wat ook gezellig maar vooral erg lekker is, is kaasfondue! Of chocoladefondue!

Kaasfondue koop je gewoon kant en klaar in de supermarkt. En je kan er van alles in dippen.
pi_30971325
Oh ik weet er nog 1!

Als je hartig wilt eten maar je hebt niet al te veel tijd maak dan eens gevulde salade-pannenkoeken!

Pannenkoeken kun je kant en klaar kopen in iedere supermarkt. En een salade heb je zo gemaakt! Je kan een hele simpele salade maken met ei, kaas, tomaat en komkommer en sla en een dressing of 1 met bijvoorbeeld stukjes geitenkaas, walnoten, honing enz.
  zondag 9 oktober 2005 @ 13:01:03 #35
83951 rashudo
project 2501
pi_31306023
Ik heb wat probleempjes met het maken van een roux / bechamelsaus voor mijn roomsoep..

Ik gooi de boter in de pan, laat hem smelten en voeg dan langzaam bloem toe. Op een gegeven moment word het meer een soort deeg als een saus. Omdat het nogal snel bruin begon te worden, en ik een blanke roux wilde hebben, heb ik er toen maar meteen de melk doorheen gegooid, met als gevolg dat ik een pan vol met melk heb, met aan de onderkant een laag deeg.

Nu denk ik dat mijn roomsoep op zich niet verpest is, uiteindelijk gooi ik er toch creme fraiche door, maar het is wel jammer.

Mijn vraag is.. wat doe ik nou verkeerd bij het maken van die roux? En hoe moet ik de melk er daarna aan toevoegen? In kleine hoeveelheden lijkt mij?
Their eyes opaque.
pi_31313689
Volgens mij kan je het beter omdraaien. Dus boter laten smelten, melk toevoegen en beetje bij beetje bloem toevoegen en goed roeren met een garde. Dat alles op een laag vuur zodat het niet overkookt.

De bloem bind de melk en de boter dus dat moet je als laatste toevoegen.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:05:54 #37
83951 rashudo
project 2501
pi_31357340
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 19:08 schreef Cyan het volgende:
Volgens mij kan je het beter omdraaien. Dus boter laten smelten, melk toevoegen en beetje bij beetje bloem toevoegen en goed roeren met een garde. Dat alles op een laag vuur zodat het niet overkookt.

De bloem bind de melk en de boter dus dat moet je als laatste toevoegen.
Zal het eens proberen. Overigens ben ik nu een beetje in de war qua topics.. had ik deze vraag beter kunnen posten in het "eerste hulp bij koken" topic?
Their eyes opaque.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:15:12 #38
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_31357522
Ik zou het niet omdraaien, zoals Cyan zegt.
Gewoon boter smelten, bloem erbij, goed roeren, wachten tot het de kleur heeft die je wil hebben.
Dan in kleine beetjes je vocht toevoegen en pas een nieuw plensje erbij doen als het vorige helemaal is opgenomen.
Kan écht niet fout gaan als je het zo doet.

Als je het omdraait krijg je én klonten, én je weet van tevoren nooit precies hoeveel melk je nodig hebt, dus dat wordt niets.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:40:00 #39
83951 rashudo
project 2501
pi_31357900
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 13:15 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik zou het niet omdraaien, zoals Cyan zegt.
Gewoon boter smelten, bloem erbij, goed roeren, wachten tot het de kleur heeft die je wil hebben.
Dan in kleine beetjes je vocht toevoegen en pas een nieuw plensje erbij doen als het vorige helemaal is opgenomen.
Kan écht niet fout gaan als je het zo doet.

Als je het omdraait krijg je én klonten, én je weet van tevoren nooit precies hoeveel melk je nodig hebt, dus dat wordt niets.
Ok maar als ik dus de bloem bij de boter doe krijg ik een soort deegbal.. maar misschien hoort dat wel. Heb nog nooit gezien hoe het moet Ga maar eens een paar keer goed oefenen.
Their eyes opaque.
pi_31357993
Ik doe het altijd zoals ik beschreef en ik heb nog nooit klontjes gehad. Nou ja, probeer beide methodes even en kijk dan welke het beste voor jou werkt
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:39:07 #41
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_31364745
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 13:40 schreef rashudo het volgende:

[..]

Ok maar als ik dus de bloem bij de boter doe krijg ik een soort deegbal.. maar misschien hoort dat wel. Heb nog nooit gezien hoe het moet Ga maar eens een paar keer goed oefenen.
Deegbal is normaal
Dan bij die deegbal doe je een klein beetje melk/bouillon/vocht en dat roer je erdoor tot de "deegbal" het opgenomen heeft, dan steeds iets meer en dan zul je zien dat nadat de "deegbal" eerst steeds dikker wordt (zetmeel zet uit door het vocht) en daarna dunner wordt en steeds meer op een dikke ragout of saus gaat lijken.
Die kun je dan steeds meer verdunnen tot je de gewenste dikte hebt
Gaat helemaal lukken
  woensdag 12 oktober 2005 @ 11:24:36 #42
132544 Greins
tjah, wat zal ík er van zeggen
pi_31379687
Laat ik me er ook eens mee bemoeien, hoewel ik geen beginner ben.

1 deel boter / 1 deel bloem (100 gram van elk geeft een liter saus
Blanke roux
Smelt de boter in een pan maar laat ze niet heet worden. doe de bloem ineens bij de boter. Roer het mengsel met de garde goed door elkaar. Laat 2 à 3 minutenzachtjesgaren.
Blonde Roux
Ga te werk als bij de blanke roux, maar laat op heel zacht vuur de roux langer koken totdat zij begint te kleuren..

Daarna inderdaad steeds beetje bij beetje het vocht erbij
als het te moeilijk voor je wordt, moet je het even zeggen hoor
pi_31452092
Wie weet er een beetje luxe gerecht voor een ontzettende kook-n00b (echt heel erg) Wil een goede vriendin namelijk bedanken dat ze zo ontzettend veel moeite heeft gedaan om mijn zinnen te verzetten toen mijn moeder ziek was

Het moet dus makkelijk te maken zijn maar wel erg luxe (uit eten is geen optie want dan mag ik toch niet betalen en krijgen we alleen maar ruzie )

Wij houden allebei niet echt van Kaas dingen maar voor de rest kan het allemaal wel
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 00:13:45 #44
132544 Greins
pi_31452303
hoeveel gerechten? maak ik de recptkjes even voor je.

salade altijd makkelijk en goed
daarna pasta, snel, overzichtelijk en zinnelijk
flesje wijn
een toetje gaat wel lukken dan, toch?
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 00:17:16 #45
132544 Greins
pi_31452366
rucola (en maak de pasta in een keer met de salade} in een grote kom doen
tagliatelli uit het koelvak bij AH halen
pommodoritomaatjes meenemen
pijnboompitjes kopen
stukje parmezaan gerapst en wel (und rapst een beetje)
bospaddesteoltjes
kalkoenreepjes niet vergeten
beetje basilicum (als t lukt)

rest krijg je nog als tje wat lijkt
pi_31452817
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 00:17 schreef Greins het volgende:
rucola (en maak de pasta in een keer met de salade} in een grote kom doen
tagliatelli uit het koelvak bij AH halen
pommodoritomaatjes meenemen
pijnboompitjes kopen
stukje parmezaan gerapst en wel (und rapst een beetje)
bospaddesteoltjes
kalkoenreepjes niet vergeten
beetje basilicum (als t lukt)

rest krijg je nog als tje wat lijkt
Klinkt goed als voorgerecht. Alleen de parmezaanse kaas niet. Rucola moet je daar nog iets mee doen verder? De rest snap ik wel

Kalkoenreepjes, moet dat warm (net zoals soms stukjes kip in een maaltijdsalade)
pi_31452852
Gewoon voorgerecht, Uitgebreid hoofdgerecht, toetje lukt zeker weten wel
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:34:28 #48
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_31460647
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 00:33 schreef Rapaille het volgende:

[..]

Klinkt goed als voorgerecht. Alleen de parmezaanse kaas niet. Rucola moet je daar nog iets mee doen verder? De rest snap ik wel

Kalkoenreepjes, moet dat warm (net zoals soms stukjes kip in een maaltijdsalade)
Je zou die ook kunnen vervangen voor gerookte kip reepjes als je het vlees koud zou willen eten
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:48:07 #49
132544 Greins
pi_31461004
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 00:34 schreef Rapaille het volgende:
Gewoon voorgerecht, Uitgebreid hoofdgerecht, toetje lukt zeker weten wel
grote schaal
rucola erin (ongeveer 2/3 zakje voor twee personen) olijfolie erbij, beetje pesto toevoegen
basilicumblaadjes scheuren en er bij gooien
2 tomaten aan stukjes snijden en bestrooien met grof zeezout
pasta -niet te lang- koken,
pijnboompitjes droog roosteren
paddestoeltjes kort bakken
Kalkoen reepjes bruin bakken
haricotvertjes kort koken (of peultjes)
pasta afgieten
beetje olie er bij en gemalen peper, tomatenstukjes erbij en twee minuten op laagste vuur nadampen

alles in de schaal met Ruccola en husselen maar
opscheppen en voila een brilant lekker voor en hoofdgerecht in een .
wel oppassen dat je je vingers er niet bij opeet (oooh, verklap ik meteen het toetje)
pi_31558527
Ik heb 2 tonijnsteaks, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe ik ze klaar moet maken .
Wat ik in huis heb zijn citroenen, knoflook, ketjapsaus, en natuurlijk peper en zout enzo.

Kan iemand mij helpen? Ik heb ooit heerlijke tonijn gegeten in een restaurant, de binnenkant was nog lekker mals zeg maar, en de buitenkant knapperig. Ik wil geen doorbakken schoenzool er van maken dus suggesties hoe lang ze in de pan moeten, of ze in olie of boter moeten etc. zijn welkom .
  woensdag 19 oktober 2005 @ 14:25:52 #51
132544 Greins
pi_31559149
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 13:59 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik heb 2 tonijnsteaks, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe ik ze klaar moet maken .
Wat ik in huis heb zijn citroenen, knoflook, ketjapsaus, en natuurlijk peper en zout enzo.

Kan iemand mij helpen? Ik heb ooit heerlijke tonijn gegeten in een restaurant, de binnenkant was nog lekker mals zeg maar, en de buitenkant knapperig. Ik wil geen doorbakken schoenzool er van maken dus suggesties hoe lang ze in de pan moeten, of ze in olie of boter moeten etc. zijn welkom .
Belangrijkste:
haal de tonijn ver van te voren uit de koeling en laat het langzaam op temperatuur komen anders wordt hij buiten zwart en binnen blijft koud.

'Saus'
olie in een pan, laag vuurtje
knoflook plat maken en erbij (later 'vis' je die uit de saus)
tomaatjes erbij (hoeft niet zo fijn gesneden, (evt uitje erbij)
beetje zeezout / of gewoon er over heen
beetje witte wijn er bij
half citroentje erin
half uurtje zacht laten pruttelen

Tonijn
half boter / half olie in een goede bakpan wordt de temperatuur hoger zonder dat de boter verbrandt maar krijg je toch kleur)
half hoog vuur, als de boter is uitgebruist doe je de tonijn er in
borden pakken
je kunt dan aan de zijkant zien dat de tonijn verkleurt, alser nauwelijks rose is aan de zijkant en de tonijn laat los van de pan, omkeren -grof zeezout op de bovenste kant- en na een minuut het vuur op de laagste stand
de tomatensalsa in een cirkel op de borden scheppen
de tonijn uit de pan halen en er midden op leggen
beetje citroen en peper er over.

Zeker weten dat dat lekker is!
crispy buiten, roze rood binnenkant.

Nog vragen ???
eet smakelijk dan
pi_31725995
Ik eet vanavond een aardappelschotel, en die moet 50 minuten in de oven, maar ik wilde er zelf gesneden paprika bij door doen, moet ik dan eerst de paprika even bakken of kan de paprika zo rauw bij in de schotel voordat ie de oven in gaat?
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_31868324
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:13 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Ik eet vanavond een aardappelschotel, en die moet 50 minuten in de oven, maar ik wilde er zelf gesneden paprika bij door doen, moet ik dan eerst de paprika even bakken of kan de paprika zo rauw bij in de schotel voordat ie de oven in gaat?
Kan er best rauw bij, maar als je hem kort aanbakt kun je er wat extra smaak aangeven.
Yeah baby Yeah!
  woensdag 9 november 2005 @ 11:11:58 #54
132544 Greins
pi_32111592
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:13 schreef MevrouwKoRn het volgende:
, moet ik dan eerst de paprika even bakken of kan de paprika zo rauw bij in de schotel voordat ie de oven in gaat?
Als je véél en een ietwat zoetige smaak aan de paprika wilt geven doe je het als volgt:
paprika wassen / snijden
beetje olie in de pan, middelmatig vuur, paprika er in
af en toe roeren en de paprika mooi laten kleuren, minuutje of 15, wordt het lekkkkkker van hoor.
pi_32172334
ik heb hier brocolli, aardappelen,l en genoeg andere zooi liggen. ik dacht om daar een ovenschotel mee te gaan maken, weer eens wat anders dan die eeuwige gekookte brocolli.
heeft iemand dat wel eens eerder gedaan, een leuk recept voor me?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 11 november 2005 @ 11:09:02 #56
35189 Troel
scherp en bot
pi_32173474
Maak een broccoli lasagne...
Zorg ervoor dat je de broccolistronkjes allemaal vrij klein maakt, maak een roomssausje (of haal het kant en klaar in de winkel), spekjes aanbakken en dat allemaal roeren en dan in plaats van lasagnebladen aardappeltjes.

Je zou het ook aardappel anders kunnen noemen

Maar het is wel erg lekker, en broccoli smaakt goddelijk als je het op die manier klaarmaakt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_32173689
hmm, ik zal eens kijken wat ik allemaal in de kast heb staan
pi_32174373
Hm, goed idee... Ik denk dat ik vanavond ook maar weer eens een ovenschotel maak.

Ander idee: soort van moussaka met aardappels erbij, dat heb ik laatst gegeten bij de moeder van m'n vriend en ik weet niet precies hoe ze het had klaargemaakt, maar het was heerlijk. Er zat in elk geval aubergine en veel tomaat in, en gehakt. Eigenlijk waren de kruiden het enige dat het naar moussaka lieten smaken, dus eigenlijk kun je er elke groente in gooien die je zelf lekker vindt.
* Mini gaat maar weer eens in het Margriet-kookboek op zoek naar het recept voor moussaka.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_32182211
ik wil de broccoli ovenschotel maken door broccoli kort te koken, aardappelpuree onderin de schaal, brocolli, mengsel van gehakt en ui, maar zou je er gewoon aanmaak roomsaus uit een zakje overheen kunnen gieten?
of krijg je dan 1 zompige prut?
iemand betere suggesties?
pi_32308281
Als ik sperziebonen wil wokken, moet ik ze dan eerst nog even koken of kunnen ze er zo in?
  woensdag 16 november 2005 @ 10:54:43 #61
35189 Troel
scherp en bot
pi_32308400
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:50 schreef Razztwizzle het volgende:
Als ik sperziebonen wil wokken, moet ik ze dan eerst nog even koken of kunnen ze er zo in?
Ik zou ze even kort in kokend water gooien en ze dan in de wok doen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 16 november 2005 @ 23:04:36 #62
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_32329420
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:54 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik zou ze even kort in kokend water gooien en ze dan in de wok doen.
Idd want anders heb je de kans dat ze erg hard blijven.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_32492262
Iemand tips of sites voor eenpersoonsmaaltijden? Op dit moment is het meer magnetron dan écht koken, dus wie weet er wat leuke, makkelijke en héle simpele gerechten (behalve een omelet, dat lukt nog net wel)?

Je moet ergens beginnen hè.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_32495457
ik kook regelmatig voor 2 of meer, en als ik in mijn eentje ben, eet ik er 2 dagen van, of vries het in voor later gebruik
maar dat is denk ik niet wat je wil horen..?
  woensdag 23 november 2005 @ 11:00:01 #65
35189 Troel
scherp en bot
pi_32502281
Tja, dingen voor 1 persoon.

Ik moet dan altijd denken aan de kant-en-klare maaltijden, simpelweg omdat alle andere lekkere dingen vaak voor meer personen zijn

En zeker omdat je het specifiek over magnetronmaaltijden hebt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_32505625
huh? Eenpersoonsmaaltijden onmogelijk? Uit pakjes koken is dan inderdaad wel moeilijker (maar je kunt ipv voor 2 dagen koken ook de helft van het pakje er in gooien.

Ik eet dan wel redelijk veel, maar heb er nauwelijks problemen van. Gewoon alles door 4/3 delen. Een ui: je kunt een kleine kopen, of de helft van een grote een dag in de koelkast laten.
  woensdag 23 november 2005 @ 13:33:04 #67
35189 Troel
scherp en bot
pi_32505905
quote:
Op woensdag 23 november 2005 13:22 schreef the_disheaver het volgende:
huh? Eenpersoonsmaaltijden onmogelijk? Uit pakjes koken is dan inderdaad wel moeilijker (maar je kunt ipv voor 2 dagen koken ook de helft van het pakje er in gooien.

Ik eet dan wel redelijk veel, maar heb er nauwelijks problemen van. Gewoon alles door 4/3 delen. Een ui: je kunt een kleine kopen, of de helft van een grote een dag in de koelkast laten.
Ja, want je kan tenslotte alle pakjes in de magnetron doen. En uien in de magnetron lijkt me ook een goed idee
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_32506437
quote:
Op woensdag 23 november 2005 13:33 schreef Troel het volgende:

[..]

Ja, want je kan tenslotte alle pakjes in de magnetron doen. En uien in de magnetron lijkt me ook een goed idee
Waarschijnlijk kan ik niet lezen...maar...
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 22:15 schreef Avani het volgende:
<snip>? Op dit moment is het meer magnetron dan écht koken,<snip>
ze wil toch juist geen magnetronmaaltijden meer
  woensdag 23 november 2005 @ 13:55:24 #69
35189 Troel
scherp en bot
pi_32506520
quote:
Op woensdag 23 november 2005 13:52 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Waarschijnlijk kan ik niet lezen...maar...
[..]

ze wil toch juist geen magnetronmaaltijden meer
Hmm, daar zeg je wat
Je kan het op twee manieren lezen, en ik las de andere manier

Maar als ze juist echt wil gaan koken, dan klopt mijn verhaal inderdaad niet.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_32780647
Bosui
Wat moet je daarvan gebruiken.
Het blad, dat groene gedeelte.
Of het wittere gedeelte, dat bolletje.

pi_32780696
Courgette, hoe kun je deze het beste klaar maken?
Eerst koken, en dan aanbakken..
Want ik had ze gisteren in schijfjes gesneden, en toen direct in de pan aangebakken. Maar lekker vond ik ze zeer zeker niet.
pi_32780769
Bosui : Het uiteinde van het witte eraf snijden, in kleine stukjes snijden, tot ong. 2 cm van de groene uiteinden.
Courgette : Met een kaasschaaf of een scherp mes in de lengte in hele dunne plakken snijden, insmeren met olie en in een grillpan bakken.
pi_32780821
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 14:59 schreef Bluezz het volgende:
Bosui : Het uiteinde van het witte eraf snijden, in kleine stukjes snijden, tot ong. 2 cm van de groene uiteinden.
Courgette : Met een kaasschaaf of een scherp mes in de lengte in hele dunne plakken snijden, insmeren met olie en in een grillpan bakken.
Ik mag dus niet in de olie(vet etc) bakken (vanwege dieet)
In de lengte afsnijden dan krijg je dus lange repen. Ik had ze door de breedte gesneden, redelijk dunne ronde plakken.
pi_32780900
Courgette zonder enige vorm van vet bakken, tja.. dan blijft het heel erg droog, kan me voorstellen dat je het niet lekker vond
Ik zou er dan voor kiezen om het in kleine blokjes door de salade te doen.
(Of door saus als je dat mag, even mee roerbakken met de rest van de groentes)

http://www.xquis.com/products/_nl/courgette.htm
Die courgette soep in dat linkje is ook erg lekker trouwens .

[ Bericht 11% gewijzigd door Blues op 03-12-2005 15:12:19 ]
  zaterdag 3 december 2005 @ 17:33:11 #75
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_32784420
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 15:04 schreef Bluezz het volgende:
Courgette zonder enige vorm van vet bakken, tja.. dan blijft het heel erg droog, kan me voorstellen dat je het niet lekker vond
Je zou ze ook op de grilpan zonder vet kunnen bakken
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_32785498
ik heb een bakvel in mijn pan liggen.
Dus kan alles bakken zonder vet.
  zaterdag 3 december 2005 @ 22:36:41 #77
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_32793163
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 14:59 schreef Bluezz het volgende:
Van de bosui gebruik ik altijd alles, wit en groen, behalve de worteltjes en de groene uiteinden die er niet mooi uit zien.
Bij prei is het niet te kanen, bij bosui juist lekker.

De courgette zou je kunnen stoven in tomatensaus, is erg lekker (en geen vet)
pi_32796822
t heeft geen reet met koken te maken, maar toch een voedselgerelateerde vraag, er is eigenlijk verder geen korte vragen topic.

kun je eigenlijk onverpakte chocola, bijv. m&m's , in een schaal op tafel zetten, en dat gewoon rustig een weekje laten staan? zonder dat de kwaliteit achteruit gaat?
  zondag 4 december 2005 @ 04:10:21 #79
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_32799506
Suikerlaagje wat om de M&M's heen zit beschermt de chocolade (of cacaofantasie-shit) die binnen in zit
pi_32803474
ja, dat dacht ik ook al idd, die kunnen dus gewoon zonder problemen op tafel volgens mij he
  zondag 4 december 2005 @ 13:10:39 #81
83951 rashudo
project 2501
pi_32804755
Chocolade kan volgens mij helemaal niet bederven.
Their eyes opaque.
  zondag 4 december 2005 @ 13:24:03 #82
35189 Troel
scherp en bot
pi_32805178
Het kan wel stoffig worden en je moet oppassen dat er geen water bijkomt, want dan krijg je zo'n smeerboel
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_32805201
quote:
Op zondag 4 december 2005 13:24 schreef Troel het volgende:
Het kan wel stoffig worden en je moet oppassen dat er geen water bijkomt, want dan krijg je zo'n smeerboel
ja, hey, ik ga het niet maanden laten staan hoor
  zondag 4 december 2005 @ 13:30:54 #84
35189 Troel
scherp en bot
pi_32805393
quote:
Op zondag 4 december 2005 13:24 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

ja, hey, ik ga het niet maanden laten staan hoor
Nou, verkijk je er niet op hoeveel stof erbij komt. Dat is echt meer dan je denkt. Ik heb het een keer in een open schaal gedaan, en daarna was het een mooie glazen pot met deksel
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 4 december 2005 @ 14:33:11 #85
83951 rashudo
project 2501
pi_32807206
quote:
Op zondag 4 december 2005 13:30 schreef Troel het volgende:

[..]

Nou, verkijk je er niet op hoeveel stof erbij komt. Dat is echt meer dan je denkt. Ik heb het een keer in een open schaal gedaan, en daarna was het een mooie glazen pot met deksel
Moest je de reep scheren?
Their eyes opaque.
pi_32827794
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 22:36 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Van de bosui gebruik ik altijd alles, wit en groen, behalve de worteltjes en de groene uiteinden die er niet mooi uit zien.
Bij prei is het niet te kanen, bij bosui juist lekker.

De courgette zou je kunnen stoven in tomatensaus, is erg lekker (en geen vet)
Uh stoven hoe doe je dat precies. (mijn oven is niet meer optimaal, en hoe je dit met een pan met water doet, heb ik geen idee van)
  maandag 5 december 2005 @ 13:59:18 #87
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_32834306
Even de courgettereepjes/plakjes aanbakken op je bakvel tot de een licht kleurtje hebben, dan wat tomatensaus eroverheen en gaar laten worden nadat je ze hebt bestrooid met wat kruiden (zout, peper, wat kaneel en komijn).
pi_32839483
wat zouden jullie doen..?
ik had een tijdje terug kipfilet gekocht, en dat is in de vriezer gestopt.
alleen, het was 1 kilo kipfilet, en die hele zak is in 1 x in de vriezer gedouwd, ik zit nu dus met een bonk van ruim 1 kilo aan kip, terwijl ik ze gewoon per stuk wil gebruiken
snijden is geen optie als het hard bevroren is, weet ik uit ervaring
en ontdooien en opnieuw invriezen mag ook niet..
en ik wil het niet allemaal in 1 x verwerken, want dan gaat het in 1 x op is mijn ervaring, en dat is een duur grapje
pi_32839612
Je hebt weinig keus.
In 1 keer klaarmaken en dan verdelen in porties en als het afgekoeld is de vriezer in.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  dinsdag 6 december 2005 @ 10:12:16 #90
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_32856463
Of een zaag erin zetten, maar of dat nou zo'n geweldig idee is...
Ik zou voor Obli's plan gaan
pi_32856561
ik heb het ontdooid en in 1 keer klaargemaakt, en wat van de klaargemaakte kip weer ingevroren
  dinsdag 6 december 2005 @ 10:28:48 #92
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_32856817
Oh ja, we zijn alweer een dag verder
Lekker opgelet Kip!
  dinsdag 6 december 2005 @ 11:42:48 #93
35189 Troel
scherp en bot
pi_32858496
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:28 schreef BBQ-kip het volgende:
Oh ja, we zijn alweer een dag verder
Lekker opgelet Kip!
Tja, je had het ook zo koud in die diepvries
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 6 december 2005 @ 13:43:54 #94
45 SiGNe
pi_32861273
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 11:42 schreef Troel het volgende:

[..]

Tja, je had het ook zo koud in die diepvries
en daarna ook nog 's in 1 keer klaargemaakt
  dinsdag 6 december 2005 @ 13:54:26 #95
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_32861538
Het is een fabeltje dat je het niet opnieuw kunt invriezen. Je moet het alleen niet té vaak doen.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  dinsdag 6 december 2005 @ 14:09:21 #96
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_32861910
Ik wil graag 6 kippenvleugeltjes klaar maken in de oven, alleen weet ik niet hoelang ze er in moeten en op welke temperatuur... iemand een indicatie ?
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_32861971
Vleugeltjes? Of vleugels?

Ligt dus aan de dikte. Zou de oven op 180 tot 200 graden zetten en dan een wekkertje erbij.
Na 15 minuten even kijken. Na een half uur zal dat wel gaar kunnen zijn.

Zijn ze dan nog niet gaar? Dan gewoon even terug zetten.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  dinsdag 6 december 2005 @ 14:34:04 #98
35189 Troel
scherp en bot
pi_32862501
Toen ik laatst kippenvleugeltjes had, 1 kilootje, moest het 40 minuten heteluchtovern op 180 graden met wat vloeibare margarine eroverheen.

Maarja, dat waren dus ruim 20 vleugeltjes
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_32862587
Oei dit topic biedt inspiratie .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 6 december 2005 @ 15:40:15 #100
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_32864198
Heb ze er 20 minuten in gehad op 200 graden en het smaakte prima... al ligt er nog wel een dikke plas vet op mijn bord nu
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
  dinsdag 6 december 2005 @ 17:41:40 #101
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_32867314
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 13:43 schreef SiGNe het volgende:

[..]

en daarna ook nog 's in 1 keer klaargemaakt
Ik ben keurig naar mijn werk gegaan, ik ben onschuldig
pi_32870122
Zeg ehm... pizza in een combimagnetron he?
Daarbij moet je de pizza op de ijzeren plaat/schaal leggen die onderin rondjes draait.
Maar mag je dan ook (aluminiminiumum-)folie of iets dergelijks op die plaat leggen?
Dat scheelt volgens mij met schoonmaken...
  dinsdag 6 december 2005 @ 19:41:12 #103
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_32870400
Ja hoor, kan prima, tenzij je de magnetronfunctie aanmikt, maar dat doe je niet met een pizza natuurlijk.
pi_32870784
'k Heb geen idee eigenlijk of de magnetron-functie wordt gebruikt.
Ik druk op de sneltoets 'pizza', en 6 minuten later is mijn pizza gloeiend heet. .

Maar dan nog, die ijzeren ronddraaiplaat ligt altijd onderin, ook als je de magnetron gebruikt... dan zou je denken dat je op die ijzeren plaat ook wel wat aluminiumfolie kunt leggen, toch?
pi_33102863
ik wil spruitjes gaan wokken, met een boemboe.
zou ik ze van tevoren even moeten koken, of hoeft dat niet?
pi_33104025
metaal weerkaatst de golven terug, waardoor de straling niet het eten bereikt, maar wel de magnetron (en het stralingselement waardoor deze oververhit kan worden.

Artikelen zonder scherpe uiteinden mogen wel wel.

Het fijne weet ik er ook niet van (wel dat je echt geen aluminiumfolie erin mag leggen!) dus gooi er alleen dingen in die of erbij zaten of die speciaal ervoor zijn gemaakt.
  donderdag 15 december 2005 @ 16:21:22 #107
45 SiGNe
pi_33105206
Gooi maar eens een CD 3-5 seconden in een magnetron, krijg je leuke bliksems te zien
pi_33105460
quote:
Op donderdag 15 december 2005 15:06 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik wil spruitjes gaan wokken, met een boemboe.
zou ik ze van tevoren even moeten koken, of hoeft dat niet?
Ik kook spruitjes wel altijd voor het wokken. 4-5 minuutjes ongeveer.
pi_33105473
quote:
Op donderdag 15 december 2005 16:21 schreef SiGNe het volgende:
Gooi maar eens een CD 3-5 seconden in een magnetron, krijg je leuke bliksems te zien
Ja, en doe dat vooral in een studentenhuis zonder brandapperatuur
  donderdag 15 december 2005 @ 17:11:09 #110
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_33106795
quote:
Op donderdag 15 december 2005 15:45 schreef the_disheaver het volgende:
metaal weerkaatst de golven terug, waardoor de straling niet het eten bereikt, maar wel de magnetron (en het stralingselement waardoor deze oververhit kan worden.

Artikelen zonder scherpe uiteinden mogen wel wel.

Het fijne weet ik er ook niet van (wel dat je echt geen aluminiumfolie erin mag leggen!) dus gooi er alleen dingen in die of erbij zaten of die speciaal ervoor zijn gemaakt.
Dat heeft dus niets te maken met een combi-magnetron als je alleen de ovenfunctie gebruikt, dat kan prima.
Als je de magnetronfunctie aangooit of combineert met de ovenfunctie ga je wel flinke bliksems zien.
pi_33415780
ik wil gevulde tomaten maken, maar heb eigenlijk weinig in huis
]tomaat, uiteraard, ui, ontbijt/katen spek, komkommer, aardappel, mayo, makreel filets in tomatensaus [ofzo, klein blikje vis in tomatensaus , veel meer niet eigenlijk
wie kan me iets leuks vertellen, of kan ik het maar beter voor gezien houden?
pi_33415944
quote:
Op maandag 26 december 2005 15:32 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik wil gevulde tomaten maken, maar heb eigenlijk weinig in huis
]tomaat, uiteraard, ui, ontbijt/katen spek, komkommer, aardappel, mayo, makreel filets in tomatensaus [ofzo, klein blikje vis in tomatensaus , veel meer niet eigenlijk
wie kan me iets leuks vertellen, of kan ik het maar beter voor gezien houden?
Tomaten kapje eraf en uithollen.
In een schaaltje het vruchtvlees, de mayo,spek in hele kleine stukjes, ui in kleine stukjes ook erdoor.
Peper en zout erdoor, goed mengen en terugscheppen in de tomaten.
(koud gerechtje)

Veel meer zou ik er niet van kunnen maken.
Of je moet ze vullen met vruchtvlees, ui en spek en dan eventjes in de oven, de mayo dan weglaten ivm schiften?

Van de komkommer salade maken ( met wat mayo azijn olie aanmaken)

Zoiets?
pi_33415977
quote:
Op maandag 26 december 2005 15:39 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Tomaten kapje eraf en uithollen.
In een schaaltje het vruchtvlees, de mayo,spek in hele kleine stukjes, ui in kleine stukjes ook erdoor.
Peper en zout erdoor, goed mengen en terugscheppen in de tomaten.

Zoiets?
]zoiets zat ik ook te denken, maar dan nog met de kaas in kleine stukjes.
zou dat wat zijn? en dan gewoon koud geserveerd
pi_33415982
ohja, die kaas was ik vergeten te vermelden. heb nog wat oude/belegen kaas
pi_33415995
Recept / Post aangevuld

Kaas raspen en erover heen, voor je het sluit met het kapje?
pi_33416097
Ik heb hier varkenshaas in bladerdeeg. Zijn licht aangebraden; weet iemand wellicht hoe lang ze in de oven moeten om ze nog rose te houden. Heb het in een ver verleden eens met ossehaas gedaan en dacht aan een minuut of 20 (180 graden) Of is dit veel te lang ?
  maandag 26 december 2005 @ 15:46:52 #117
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_33416098
Wat dacht je van de aardappels in blokjes snijeden, koken en aflaten koelen
Ui heel fijn snijden net als het ontbijtspek.

Aardappels, spek en ui mengen met mayo en op smaak brengen met wat zout peper en eventueel parikapoeder. Je zo er ook nog een appeltje in kunnen verwerken.

En van die komkommerkun je zoet zure komkommer maken die je er eventueel als bijgerecht bij kunt serveren
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_33416112
quote:
Op maandag 26 december 2005 15:46 schreef Martijn_77 het volgende:
Wat dacht je van de aardappels in blokjes snijeden, koken en aflaten koelen
Ui heel fijn snijden net als het ontbijtspek.

Aardappels, spek en ui mengen met mayo en op smaak brengen met wat zout peper en eventueel parikapoeder. Je zo er ook nog een appeltje in kunnen verwerken.
en dat in die tomaat douwen?
zou ook nog kunnen ja
  maandag 26 december 2005 @ 15:50:53 #119
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_33416173
quote:
Op maandag 26 december 2005 15:47 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

en dat in die tomaat douwen?
zou ook nog kunnen ja
Zou ook nog kunnen.

Met die vis weet ik even niks vanwege die tomaten saus.

Al heb ik er uit wel met behulp van een keukenmachine en wat mayo een mooie mouse voor over wraps gemaakt.

Maar om nu een hele tomaat met die mouse te vullen wordt ook wel erg
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_33416189
quote:
Op maandag 26 december 2005 15:50 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Zou ook nog kunnen.
]ik zocht een combi om tomaat mee te vullen , dus ja..
  maandag 26 december 2005 @ 15:58:57 #121
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_33416345
quote:
Op maandag 26 december 2005 15:51 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

]ik zocht een combi om tomaat mee te vullen , dus ja..
Ja maar met die mix die ik met die aardappels beschreef kun je ook je tomaat vullen.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_33416836
zo, prutje gemaakt met ui, hele oude kaas, tomaatingewanden, ontbijtspek, mayo, peper, zout, kerrie, en wa knoflook.
smaakte wel ok [ ff proeven he ]
  maandag 26 december 2005 @ 16:33:37 #123
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_33417039
quote:
Op maandag 26 december 2005 16:23 schreef MissyMirjaM het volgende:
zo, prutje gemaakt met ui, hele oude kaas, tomaatingewanden, ontbijtspek, mayo, peper, zout, kerrie, en wa knoflook.
smaakte wel ok [ ff proeven he ]
Oude kaas kan er idd ook goed bij
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_33604098
Leuk topic dit!
Van Italiaanse bodem:

* Vooraf een kleine snack voor bij de borrel:
Voor 1 persoon:
- Bleekselderij 3 staafjes ongeveer.
- Olijfolie
- Balsamico
- Zout & Peper.

Neem een klein bakje, stop daar een scheutje olijfolie in, en een heel klein beetje balsamico.
Was de bleekselderij.
Verder manier om het op te eten:
Bijt een klein beetje op je bleekselderij staafje en doop het in het bakje, eet het bruine gedeelte op, en so on, tot het staafje op is

Let op! Niet iedere Nederlander vindt dit lekker in verband met de bittere smaak.
In het vervolg zal ik nog meer makkelijke hapjes/gerechten typen.
Op dit moment ben ik even met wat anders bezig
Billie Holiday is Lady Day!
pi_33643153
De selderij natuurlijk even schillen van tevoren, de draden zijn niet echt lekker en verteren erg moeilijk.
Schillen niet weg gooien maar lekker in de bouillon gooien.
pi_33653403
Over 3 dagen geef ik een dinertje.....maar ik kan eigenlijk wel wat advies gebruiken.

Ik wil het volgende maken:

* amuse (die bleekselderij hierboven lijkt me wel grappig, weer eens iets anders)

* koud voorgerecht (ik heb oesters, gerookte zalm, en scampi's) hier ontbreekt me de inspiratie

* tomatensoep met room (lekker makkelijk)

* kikkerbilletjes (maar ik wil weleens iets anders dan met warme knoflooksaus)

* spoom (heb een standaard spoom in gedachten, met ciroenijs, wodka en champagne)

* hertenbiefstukje (welke saus?) met aardappelkroketjes en groententaartje

* kaasplankje

* dessert (hier heb ik ook weinig inspiratie)

* koffie met bonbons

Hopelijk heeft iemand een leuke suggestie; ik moet er wel bij zeggen dat ik
A) niet zo'n keukenprins ben dat ik enorm geavanceerde dingen kan maken
B) niet al te veel tijd a la minute aan het dessert wil besteden, aangezien de meeste gangen wel van een alcoholische versnapering vergezeld zullen gaan
pi_33664496
Ik zou ipv de selderij van de gerookte zalm een kleine amuse maken, misschien leuk roosje met takje bieslook en een quenelle creme fraiche. Of een scampi op een mooi stukje rucola sla met een lekkere dressing er overheen, allemaal van tevoren maken, scami ( heb je al gebakken ) even warm maken in de oven, en dresseren.
Oesters kan je leuk serveren in een grote schaal met citroenen/zeezout/cruches ijs. DIt is redelijk veel a la minute werk. Wat je ook kan doen is mooie bordjes maken, 3 oesters op een side plate, op verschillende manieren bereid. Eentje gewoon sec met wat druppels wijn of peper/zout of tabasco. En eentje met een stukje sla, citroen en een kleine scampi/zalm, en eentje gebakken ( a la nam kee )
Over het algemeen heb je een redelijk zwaar menu, dus let op je porties. Tomatensoep is leuk om te serveren als tomaten cappucino. Neem kruidige tomatensoep, en geslagen room, soep koken staafmixer er op om hem op te schuimen en dan flink wat room, serveren in koffiekopje.
Hertenbiefstukje wordt traditioneel altijd met cranbarrysaus geserveerd maar dat is zo afgezaagd. Je zou van een bouillon een mooie glace kunnen maken en deze met wat garnituur opleuken.
Hoewel je al een redelijk zwaar menu hebt is een creme brulee toch wel heel erg lekker, en makkelijk te maken tijdens de mise en place

suc6 en eetsmakelijk.
  woensdag 4 januari 2006 @ 11:03:33 #128
61279 Coolfool
Belanda goreng
pi_33687447
Dit gerecht hebben we een tijdje geleden van Smulweb geplukt. Het was niet erg moeilijk om te maken, maar wel erg lekker! Wij hebben het gemaakt zonder de aspergepunten.
quote:
Omschrijving:
Aantal personen: 2
Keuken: Nederlands
Techniek: Wokken
Smaak: Anders
Soort gerecht: Hoofdgerecht
Hoofdingredient: Wild
In combinatie met: champignons
Bereidingstijd: 20-30 minuten
Ingredienten: 2 hertenbiefstukken
100 g groene aspergetips
1 rode ui
1 teentje knoflook
2 cm gemberwortel
1 rode peper
250 g kastanjechampignons
3 el Oosterse roerbakolie
1/2 el suiker
1/2 pot wildfond
2-3 el sojasaus

Hulpmiddelen: aluminiumfolie
Voorbereiding: Hertenbiefstuk dwars op draad in plakjes snijden en in ca. 10 min. op kamertemperatuur laten komen. Plakje van onderkant aspergepunten afsnijden. UI pellen en in dunne partjes snijden. Knoflook, gember en peper schoonmaken en fijnhakken. Champignons schoonvegen, grote exemplaren halveren.
Bereidingswijze: Wok verhitten tot gloeiend heet. Olie over bodem laten uitvloeien. Knoflook, gember en peper kort roerbakken to mengsel gaat geuren. Vlees toevoegen en al omscheppend op hoog vuur in ca. 2 min. rondom bruinbakken. Vlees op warm bord leggen en onder aluminiumfolie warm houden. In bakvet ui en champignons nog ca. 2 min. roerbakken. Aspergepunten, suiker, wildfond en sojasaus toevoegen. Op halfhoog vuur ca. 3 min. verwarmen, tot ca. helft laten inkoken. Vlees erdoor mengen en nog 2 min. meewarmen.
pi_33689075
ik zoek een simpel maar lekker hachee gerecht, 1 waar niet 15 vewrschillende ingredienten in hoeven
wil het straks gaan maken.
wie helpt me?
pi_33690662
ah, deze lijkt me wel wat
quote:
500 gr rundvlees in dobbelstenen (bv riblappen of sucadelappen)
500 gr uien in halve ringen
pijpje pils
2 laurierbladeren
5 kruidnagels
1 bouillonblokje (rundvlees)
boter
peper/zout

- Schroei het vlees snel bruin in de hete boter.
- Doe de uien erbij en bak deze lichtbruin.
- Blus dit alles af met het bier.
- Voeg bouillonblokje, laurier en kruidnagel toe.
- 2 1/2 - 3 uur gaar laten sudderen op een heel laag vuur.
- Op smaak brengen met peper en zout.
pi_33799707
Uit een net gesloten topic :
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 15:08 schreef Adwina het volgende:
Ingredienten:
Chinese of indische Mie
1 blik of pot witte bonen in tomatensaus
2 grote uien
1 blik boterhamworst

Snijd de uien en de boterhamworst in kleine stukjes.
Bak dat met een beetje olie mooi bruin.
Kook die mie.
Maak de witte bonen in tomatensaus warm.

Meng daarna de bonen, uien en boterhamworst met de mie.

Strooi er als garnering wat geraspte kaas overheen.

Eet smakelijk!!!

P.s. in plaats van mie kan je ook spaghetti, macaroni o.i.d. gebruiken
pi_33799731
Lees even hierboven, ik had hem al meegenomen

[ Bericht 91% gewijzigd door Blues op 07-01-2006 15:23:27 ]
pi_33808572
Misschien handig voor in je (studie)boekenkast:

Auteur : Lydia Tuinman
Titel : Lekker koken onder 1,50
Uitgever : Het Spectrum
Prijs : 12,50

Billie Holiday is Lady Day!
pi_33808599
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 19:46 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Misschien handig voor in je (studie)boekenkast:

Auteur : Lydia Tuinman
Titel : Lekker koken onder 1,50
Uitgever : Het Spectrum
Prijs : 12,50

[afbeelding]
zeg, dat is leuk!
van de week eens naar kijken!
  zondag 15 januari 2006 @ 01:18:12 #135
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_34071090
Je hebt toch ok zo'n boek koken voor kamerbewoners?

Daar staat zelfs in hoe je het beste een aardappel kunt schillen en klaar maken.

Een erg handig boek voor de student die op kamers gaat
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_34077536
kay iemand een leuk snel receptje. heb de volgende ingredienten voorradig:

- champignons
- witlof
- chinese kool
- winterpeen
- prei
- kipfilet
- runderreepjes
- tartaar (of hoe je het spelt )
- venkel (geen idee waarom ik die heb gekocht weet niet wat je ermee kunt )

ideeen?
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
pi_34107377
Alles roerbakken
Beetje laat, jammer, dit topicje valt ook niet echt op heb ik steeds maar het idee
pi_34116903
Appelcrumble met witte porto

ik schrijf vanavond het recept over van mijn GIP proef (juist, diegene die ik half verknald heb)

ik ga het maken voor de verjaardag van mijn broer
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
pi_34123066
quote:
Op maandag 16 januari 2006 00:08 schreef Bluezz het volgende:
Alles roerbakken
Beetje laat, jammer, dit topicje valt ook niet echt op heb ik steeds maar het idee
komt denk ik doordat hij sticky staat.
hij staat dus atijd op dezelfde plek, ongeacht of hij wel of niet gekicked wordt.
en ik kijk vaak niet tussen de sticky's ...
pi_34127424
quote:
Op maandag 16 januari 2006 15:29 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

komt denk ik doordat hij sticky staat.
hij staat dus atijd op dezelfde plek, ongeacht of hij wel of niet gekicked wordt.
en ik kijk vaak niet tussen de sticky's ...
Voor degene die voornamelijk de MyAt gebruikt EN dat ie een keer gepost heeft in dit topic (zodat ie in de myat zit) valt het meer op dan een ander topic. Maar de meeste mensen hebben er geen tvp in, zodat misschien een unsticky beter werkt (het eerste hulp bij koken is ook niet sticky).

Een linkje in de FAQ is voldoende.
pi_34127667
Ok, ga ik de plak eraf halen.
De topics staan al in het linkjes topic, dus in de FAQ zou dubbel-op zijn, daar staat namelijk al een link naar de linkjes
  vrijdag 20 januari 2006 @ 13:02:45 #142
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_34275327
ok even kijken of ik hier nog goed advies kan inwinnen.
mn vriendin komt binnenkort eten en ik kan niet echt goed koken heeft iemand mss een ideetje voor een gerecht wat niet zo moeilijk is om klaar te maken en er toch leuk uit ziet? (pasta niet iig)
pi_34280766
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 13:02 schreef SouthernSun het volgende:
ok even kijken of ik hier nog goed advies kan inwinnen.
mn vriendin komt binnenkort eten en ik kan niet echt goed koken heeft iemand mss een ideetje voor een gerecht wat niet zo moeilijk is om klaar te maken en er toch leuk uit ziet? (pasta niet iig)
als je dan ook even zegt wat je wel of niet zou willen gebruiken.
scheelt eren hoop in het wilde weg gokken
  vrijdag 20 januari 2006 @ 17:03:33 #144
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_34283740
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:34 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

als je dan ook even zegt wat je wel of niet zou willen gebruiken.
scheelt eren hoop in het wilde weg gokken
was wel handig geweest idd maar had al wat verzonnen. zalm met n laagje erop van mayo+nog wat zooi, dat op tagliatella met tomatensaus en ijsbergsla+dressing.

zag er wel lekker uit toen ik t zag staan ergens
pi_34709249
Ik heb zo'n bakje eiwit in de koelkast staan dat binnenkort over de datum is. Eigenlijk wilde ik het in de spaghetti carbonara doen, maar dat is niet echt een gerecht om voor 1 persoon te maken. Weet iemand iets anders lekkers wat ik ermee kan maken?
Are you pondering what I'm pondering?
pi_37324931
Ik heb op vakantie op de Canarische Eilanden telkens als overheerlijk voorgerechtje dadels in spek gekregen , was echt verrukkelijk!
Nu heb ik hier een recept:

Benodigdheden:

ontpitte dadels, spek, houten cocktailprikkertjes.
Recept:

Rol rond elke dadel een plakje spek. Prik er een cocktailprikkertje doorheen zodat alles goed vastzit. Bak de pakketjes met wat boter in een pan of in de oven (plaats ze in een ovenschotel) tot het spek gaar is.

Alleen, heb ik hier nou verse of gedroogde dadels voor nodig ?
pi_37325517
koop de gekonfijte dadels.
pi_37338316
doe er dan ook nog een half plakje chrorizo in de dadel, en gooi alles in de oven tot de spek bruin en knapperig is
pi_37550318
Hoe heet de groenige saus die je vaak bij je eten krijgt als je vis (bijv. tonijn) met rijst besteld?
  donderdag 4 mei 2006 @ 17:50:16 #150
45 SiGNe
pi_37550758
Wasabi? (soort mosterd, maar dan van mierikswortel, smaakt vrij pittig)
  donderdag 4 mei 2006 @ 18:35:11 #151
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37551773
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 17:50 schreef SiGNe het volgende:
Wasabi? (soort mosterd, maar dan van mierikswortel, smaakt vrij pittig)
idd wasabi
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_37552839
Ik denk dat ik hier wel goed zit met mijn vraag!

Morgen komt er bezoek om ons nieuwe huis te bekijken en ze blijven ook eten. Nou wil ik aardappeltjes in de oven maken, met zeezout en rozemarijn. Nou weet ik alleen niet zo goed hoe dat moet.

Ik heb krielaardappeltjes (van de AH) in de schil. Mijn idee was aardappeltjes goed boenen (schil erom laten), de wat grotere halveren en mengen wat wat olie (olijfolie?), rozemarijn en zeezout. Dan natuurlijk de oven in. Klinkt dat goed? Of moet het zout of de rozemarijn er pas later overheen?
En op welke temperatuur en hoe lang in de oven? Regelmatig doorroeren of niet nodig?

donderdag 4 mei 2006 @ 19:32:52 #153
35189 Troel
scherp en bot
pi_37553184
Niet elke aardappel is geschikt om zo maar in de oven te doen (wil je het in alu-folie doen?)

Ik had pas wat aardappels in de oven en in het folie en ik vond ze niet eens lekker geworden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator / Miss SHO donderdag 4 mei 2006 @ 21:14:49 #154
22592 crew  Ole
pi_37556616
Bij de AH staat meestal wel op de zak of ze geschikt zijn om te poffen of friet te maken. Dan kun je ze ook in de oven doen.

Ik zou de oven op minimaal 200 graden zetten. Minimaal een kwartier (met vork prikken om te kijken of ze goed zijn)
Ik zoek nog wel even!
Is wel lekker trouwens, aardappels in de oven
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO donderdag 4 mei 2006 @ 21:18:59 #155
22592 crew  Ole
pi_37556766
hier een recept:
quote:
Bereiding
Was de schil van de aardappels.
Snijd de aardappels over de lengte doormidden.
Snijd met een dunschiller de scherpe randjes weg.
Meng er de olijfolie, rozemarijn, tijm en laurier door.
Leg de aardappels in een ovenschaal en rooster de aardappel goudbruin in 35 minuten in een oven van 200 graden.
Bestrooi vlak voor het opdienen het geheel met grof zeezout, fijngesnipperd sjalotje en gehakte peterselie.
pi_37557594
Heel erg bedankt! Ik laat morgen wel weten of het gelukt is
(scherpe randjes eraf is denk ik tegen verkoolde randjes?)
  Moderator / Miss SHO donderdag 4 mei 2006 @ 21:45:45 #157
22592 crew  Ole
pi_37557772
Ik denk het wel. Succes er mee!
pi_37571799
Klopt het dat wasabi saus een zoet-piitge smaak heeft?
pi_37572298
Saus is een woord om de dikte van een vloeistof aan te duiden. Je kan dus niks zeggen over de smaak. Ik kan wel zeggen hoe wasabi smaakt. Dat is een zeer pittige, frisse smaak. Je hebt wasabi en wasabi. De echte wasabi wordt gemaakt van de wasabiwortel. Deze is erg prijzig omdat de wortel relatief "schaars" Omdat deze wasbi zo duur is gebruikt men iets anders. Met wat kleurstof, smaakstof en mierkiswortel als hoofdingredient probeert men de smaak na te maken.
pi_37573377
Ok ik heb asperges en ham..

Ik wilde er gebakken aardappels bij eten. Tips...... om het heel lekker te maken
  Moderator / Miss SHO vrijdag 5 mei 2006 @ 12:59:39 #161
22592 crew  Ole
pi_37573549
Ei is ook lekker erbij (hoort er wel bij eigenlijk)
pi_37573565
Ei gebakken?
pi_37574043
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 13:00 schreef ymme het volgende:
Ei gebakken?
Halfzachtgekookt en dan een beetje verkruimelen over de gekookte asperges
pi_37574240
En dan de ham onder de asperges?
Klinkt goed inderdaad.
pi_37575573
Kun je hier dan een stukje vis bij eten (zalm)?
  vrijdag 5 mei 2006 @ 14:54:09 #166
144746 x302
Een happer in therapie
pi_37577204
Leuke topics, ga ik eens doorlezen !

Een "koken voor mannen" topic was misschien nog beter
htttp://word-list.com
  vrijdag 5 mei 2006 @ 15:25:57 #167
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37578255
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 12:18 schreef Pilootje het volgende:
Saus is een woord om de dikte van een vloeistof aan te duiden. Je kan dus niks zeggen over de smaak. Ik kan wel zeggen hoe wasabi smaakt. Dat is een zeer pittige, frisse smaak. Je hebt wasabi en wasabi. De echte wasabi wordt gemaakt van de wasabiwortel. Deze is erg prijzig omdat de wortel relatief "schaars" Omdat deze wasbi zo duur is gebruikt men iets anders. Met wat kleurstof, smaakstof en mierkiswortel als hoofdingredient probeert men de smaak na te maken.
Echte wasabi schuint ook behoorlijk aan de prijs te zijn.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_37605132
De aardappels uit de oven zijn een blijvertje
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 02:08:17 #169
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_62450557
Een flinke kick maar vooruit

Laatste tijd veel oosterse en wok dingen maar voor de mensen die net op zichzelf zijn gegaan (of samenhokken) hier een oerhollands en niet moeilijk recept voor stampot rauwe andijvie

Ingredienten:

- 1,5 kilo aardappelen
- andijvie,ongeveer 1,5 pond. Niet gesneden kopen, niet lekker!
- lekkere jus
- ui fijn gesneden
- spekjes gebakken
- flinke scheut azijn (heel belangrijk)
- zout peper

Bereidingswijze:

andijvie snijden in stukjes v 1 cm. Wassen en goed uit laten lekken in vergiet.

Aardappelen koken en stampen, scheutje melk of jus of het vet van de gebakken spek erdoor.( of van alles wat )

Aardappelen, andijvie, ui, gebakken spekjes en azijn! roeren met nog wat jus.

Rauwe andijviestamppot direct opdienen.

Je kunt dit recept ook gebruiken voor stampot raapstelen.
Worteltjes van de raapstelen snijden, wassen, stukjes van 2 cm snijden en verder als bovenstaand.
2 bos raapstelen per persoon.
Héééérlijk!

Smakelijk
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
  maandag 20 oktober 2008 @ 02:19:35 #170
169377 Syb-rund.
Music connects us all
pi_62519687
Tvp voor studententijd!
fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')