Belangrijkste:quote:Op woensdag 19 oktober 2005 13:59 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik heb 2 tonijnsteaks, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe ik ze klaar moet maken![]()
.
Wat ik in huis heb zijn citroenen, knoflook, ketjapsaus, en natuurlijk peper en zout enzo.
Kan iemand mij helpen? Ik heb ooit heerlijke tonijn gegeten in een restaurant, de binnenkant was nog lekker mals zeg maar, en de buitenkant knapperig. Ik wil geen doorbakken schoenzool er van maken dus suggesties hoe lang ze in de pan moeten, of ze in olie of boter moeten etc. zijn welkom.
Kan er best rauw bij, maar als je hem kort aanbakt kun je er wat extra smaak aangeven.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:13 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Ik eet vanavond een aardappelschotel, en die moet 50 minuten in de oven, maar ik wilde er zelf gesneden paprika bij door doen, moet ik dan eerst de paprika even bakken of kan de paprika zo rauw bij in de schotel voordat ie de oven in gaat?
Als je véél en een ietwat zoetige smaak aan de paprika wilt geven doe je het als volgt:quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:13 schreef MevrouwKoRn het volgende:
, moet ik dan eerst de paprika even bakken of kan de paprika zo rauw bij in de schotel voordat ie de oven in gaat?
Ik zou ze even kort in kokend water gooien en ze dan in de wok doen.quote:Op woensdag 16 november 2005 10:50 schreef Razztwizzle het volgende:
Als ik sperziebonen wil wokken, moet ik ze dan eerst nog even koken of kunnen ze er zo in?
Idd want anders heb je de kans dat ze erg hard blijven.quote:Op woensdag 16 november 2005 10:54 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik zou ze even kort in kokend water gooien en ze dan in de wok doen.
Ja, want je kan tenslotte alle pakjes in de magnetron doen. En uien in de magnetron lijkt me ook een goed ideequote:Op woensdag 23 november 2005 13:22 schreef the_disheaver het volgende:
huh? Eenpersoonsmaaltijden onmogelijk? Uit pakjes koken is dan inderdaad wel moeilijker (maar je kunt ipv voor 2 dagen koken ook de helft van het pakje er in gooien.
Ik eet dan wel redelijk veel, maar heb er nauwelijks problemen van. Gewoon alles door 4/3 delen. Een ui: je kunt een kleine kopen, of de helft van een grote een dag in de koelkast laten.
Waarschijnlijk kan ik niet lezen...maar...quote:Op woensdag 23 november 2005 13:33 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, want je kan tenslotte alle pakjes in de magnetron doen. En uien in de magnetron lijkt me ook een goed idee
ze wil toch juist geen magnetronmaaltijden meerquote:Op dinsdag 22 november 2005 22:15 schreef Avani het volgende:
<snip>? Op dit moment is het meer magnetron dan écht koken,<snip>
Hmm, daar zeg je watquote:Op woensdag 23 november 2005 13:52 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Waarschijnlijk kan ik niet lezen...maar...
[..]
ze wil toch juist geen magnetronmaaltijden meer![]()
Ik mag dus niet in de olie(vet etc) bakken (vanwege dieet)quote:Op zaterdag 3 december 2005 14:59 schreef Bluezz het volgende:
Bosui : Het uiteinde van het witte eraf snijden, in kleine stukjes snijden, tot ong. 2 cm van de groene uiteinden.
Courgette : Met een kaasschaaf of een scherp mes in de lengte in hele dunne plakken snijden, insmeren met olie en in een grillpan bakken.
Je zou ze ook op de grilpan zonder vet kunnen bakkenquote:Op zaterdag 3 december 2005 15:04 schreef Bluezz het volgende:
Courgette zonder enige vorm van vet bakken, tja.. dan blijft het heel erg droog, kan me voorstellen dat je het niet lekker vond
Van de bosui gebruik ik altijd alles, wit en groen, behalve de worteltjes en de groene uiteinden die er niet mooi uit zien.quote:Op zaterdag 3 december 2005 14:59 schreef Bluezz het volgende:
Bosui : Het uiteinde van het witte eraf snijden, in kleine stukjes snijden, tot ong. 2 cm van de groene uiteinden.
ja, hey, ik ga het niet maanden laten staan hoorquote:Op zondag 4 december 2005 13:24 schreef Troel het volgende:
Het kan wel stoffig worden en je moet oppassen dat er geen water bijkomt, want dan krijg je zo'n smeerboel
Nou, verkijk je er niet op hoeveel stof erbij komt. Dat is echt meer dan je denkt. Ik heb het een keer in een open schaal gedaan, en daarna was het een mooie glazen pot met dekselquote:Op zondag 4 december 2005 13:24 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ja, hey, ik ga het niet maanden laten staan hoor
Moest je de reep scheren?quote:Op zondag 4 december 2005 13:30 schreef Troel het volgende:
[..]
Nou, verkijk je er niet op hoeveel stof erbij komt. Dat is echt meer dan je denkt. Ik heb het een keer in een open schaal gedaan, en daarna was het een mooie glazen pot met deksel
Uh stoven hoe doe je dat precies. (mijn oven is niet meer optimaal, en hoe je dit met een pan met water doet, heb ik geen idee van)quote:Op zaterdag 3 december 2005 22:36 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Van de bosui gebruik ik altijd alles, wit en groen, behalve de worteltjes en de groene uiteinden die er niet mooi uit zien.
Bij prei is het niet te kanen, bij bosui juist lekker.
De courgette zou je kunnen stoven in tomatensaus, is erg lekker (en geen vet)
Tja, je had het ook zo koud in die diepvriesquote:Op dinsdag 6 december 2005 10:28 schreef BBQ-kip het volgende:
Oh ja, we zijn alweer een dag verder![]()
Lekker opgelet Kip!![]()
en daarna ook nog 's in 1 keer klaargemaaktquote:Op dinsdag 6 december 2005 11:42 schreef Troel het volgende:
[..]
Tja, je had het ook zo koud in die diepvries
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |