dit recept? (alle recepten van AH staan op www.allerhande.nl)quote:Op zaterdag 3 september 2005 18:11 schreef M1RR1E het volgende:
tvp, ik zit namelijk net op kamers dus kan wel wat leuke en makkelijke receptjes gebruiken!
Zelf heb ik pas Curry met kip en paksoi gemaakt adhv een recept van de AH, was niet erg moeilijk maar wel erg lekker! Ik heb het recept alleen eventjes niet hier... dat volgt nog.
Je zou gewoon zo zak / bak wokgroenten kunnen nemen uit de supermarkt. Als je niet alle groenten vers wilt snijden.quote:Op dinsdag 6 september 2005 16:34 schreef BBQ-kip het volgende:
Maak het volgende keer met verse groenten en niet die "stoomgroenten", veel lekkerder, verser en een stuk goedkoper:)
Smaakt dat eigenlijk een beetje die stoomgroenten? De enige groenten die ik soms uit de diepvries eet is spinaziequote:Op donderdag 8 september 2005 12:19 schreef Cyan het volgende:
Ja je kan voor allerlei soorten groentes kiezen. Toevallig had ik die stoomgroenten nog in de vriezer liggen dus de keuze was snel gemaakt![]()
Klinkt erg lekker!!quote:Op zondag 11 september 2005 16:23 schreef Cyan het volgende:
Ik heb trouwens nog een snel en makkelijk recept.
Je hebt nodig:
* Pasta
* Tomaten
* Mozarella
* Basilicum
* Olijfolie
Kook de pasta beetgaar. Snijd de mozarella en de tomaten in kleine stukjes en meng deze in een kom met een beetje olijfolie en wat blaadjes basilicum. Je kan peper en zout naar smaak toevoegen. Schep de pasta op een bord en schep er het tomaten/mozarella mengsel overheen. Klaar!
Goedkoop, Makkelijk/Snel en Lekker! ?quote:Op zondag 11 september 2005 16:23 schreef Cyan het volgende:
Ik heb trouwens nog een snel en makkelijk recept.
Je hebt nodig:
* Pasta
* Tomaten
* Mozarella
* Basilicum
* Olijfolie
Kook de pasta beetgaar. Snijd de mozarella en de tomaten in kleine stukjes en meng deze in een kom met een beetje olijfolie en wat blaadjes basilicum. Je kan peper en zout naar smaak toevoegen. Schep de pasta op een bord en schep er het tomaten/mozarella mengsel overheen. Klaar!
Even gecross post! in Goedkoop, Makkelijk/Snel en Lekker!quote:Op dinsdag 13 september 2005 00:07 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Goedkoop, Makkelijk/Snel en Lekker! ?
Werkt ook goed. Je zou zelfs vloeibare bak en braad kunnen gebruiken.quote:Op woensdag 21 september 2005 17:58 schreef Faithz het volgende:
Klontje boter?
Hoe lang moet je zoiets in de oven doen en op hoeveel graden? En de brie moet je die in plakjes er overheen doen?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:33 schreef Splinterz het volgende:
En witlof: even kort koken, laten uitlekken en dan in een ovenschaal. Daaroverheen doe je dan bijvoorbeeld:
- ham en kaas
- brie en honing
- brie en banaan
Vooral die laatste moet je eens proberen, je weet niet wat je proeft!
Ja, ik zou de brie er in dunne plakjes overheen leggenquote:Op maandag 26 september 2005 09:55 schreef TXC het volgende:
Uit het vorige topic:
[..]
Hoe lang moet je zoiets in de oven doen en op hoeveel graden? En de brie moet je die in plakjes er overheen doen?
Zal het eens proberen. Overigens ben ik nu een beetje in de war qua topics.. had ik deze vraag beter kunnen posten in het "eerste hulp bij koken" topic?quote:Op zondag 9 oktober 2005 19:08 schreef Cyan het volgende:
Volgens mij kan je het beter omdraaien. Dus boter laten smelten, melk toevoegen en beetje bij beetje bloem toevoegen en goed roeren met een garde. Dat alles op een laag vuur zodat het niet overkookt.
De bloem bind de melk en de boter dus dat moet je als laatste toevoegen.
Ok maar als ik dus de bloem bij de boter doe krijg ik een soort deegbal.. maar misschien hoort dat wel. Heb nog nooit gezien hoe het moetquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 13:15 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik zou het niet omdraaien, zoals Cyan zegt.
Gewoon boter smelten, bloem erbij, goed roeren, wachten tot het de kleur heeft die je wil hebben.
Dan in kleine beetjes je vocht toevoegen en pas een nieuw plensje erbij doen als het vorige helemaal is opgenomen.
Kan écht niet fout gaan als je het zo doet.
Als je het omdraait krijg je én klonten, én je weet van tevoren nooit precies hoeveel melk je nodig hebt, dus dat wordt niets.
Deegbal is normaalquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 13:40 schreef rashudo het volgende:
[..]
Ok maar als ik dus de bloem bij de boter doe krijg ik een soort deegbal.. maar misschien hoort dat wel. Heb nog nooit gezien hoe het moetGa maar eens een paar keer goed oefenen.
Klinkt goed als voorgerecht. Alleen de parmezaanse kaas niet. Rucola moet je daar nog iets mee doen verder? De rest snap ik welquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 00:17 schreef Greins het volgende:
rucola (en maak de pasta in een keer met de salade} in een grote kom doen
tagliatelli uit het koelvak bij AH halen
pommodoritomaatjes meenemen
pijnboompitjes kopen
stukje parmezaan gerapst en wel (und rapst een beetje)
bospaddesteoltjes
kalkoenreepjes niet vergeten
beetje basilicum (als t lukt)
rest krijg je nog als tje wat lijkt
Je zou die ook kunnen vervangen voor gerookte kip reepjes als je het vlees koud zou willen etenquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 00:33 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Klinkt goed als voorgerecht. Alleen de parmezaanse kaas niet. Rucola moet je daar nog iets mee doen verder? De rest snap ik wel![]()
Kalkoenreepjes, moet dat warm (net zoals soms stukjes kip in een maaltijdsalade)
grote schaalquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 00:34 schreef Rapaille het volgende:
Gewoon voorgerecht, Uitgebreid hoofdgerecht, toetje lukt zeker weten wel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |