quote:Omschrijving:
Aantal personen: 2
Keuken: Nederlands
Techniek: Wokken
Smaak: Anders
Soort gerecht: Hoofdgerecht
Hoofdingredient: Wild
In combinatie met: champignons
Bereidingstijd: 20-30 minuten
Ingredienten: 2 hertenbiefstukken
100 g groene aspergetips
1 rode ui
1 teentje knoflook
2 cm gemberwortel
1 rode peper
250 g kastanjechampignons
3 el Oosterse roerbakolie
1/2 el suiker
1/2 pot wildfond
2-3 el sojasaus
Hulpmiddelen: aluminiumfolie
Voorbereiding: Hertenbiefstuk dwars op draad in plakjes snijden en in ca. 10 min. op kamertemperatuur laten komen. Plakje van onderkant aspergepunten afsnijden. UI pellen en in dunne partjes snijden. Knoflook, gember en peper schoonmaken en fijnhakken. Champignons schoonvegen, grote exemplaren halveren.
Bereidingswijze: Wok verhitten tot gloeiend heet. Olie over bodem laten uitvloeien. Knoflook, gember en peper kort roerbakken to mengsel gaat geuren. Vlees toevoegen en al omscheppend op hoog vuur in ca. 2 min. rondom bruinbakken. Vlees op warm bord leggen en onder aluminiumfolie warm houden. In bakvet ui en champignons nog ca. 2 min. roerbakken. Aspergepunten, suiker, wildfond en sojasaus toevoegen. Op halfhoog vuur ca. 3 min. verwarmen, tot ca. helft laten inkoken. Vlees erdoor mengen en nog 2 min. meewarmen.
quote:500 gr rundvlees in dobbelstenen (bv riblappen of sucadelappen)
500 gr uien in halve ringen
pijpje pils
2 laurierbladeren
5 kruidnagels
1 bouillonblokje (rundvlees)
boter
peper/zout
- Schroei het vlees snel bruin in de hete boter.
- Doe de uien erbij en bak deze lichtbruin.
- Blus dit alles af met het bier.
- Voeg bouillonblokje, laurier en kruidnagel toe.
- 2 1/2 - 3 uur gaar laten sudderen op een heel laag vuur.
- Op smaak brengen met peper en zout.
quote:Op zaterdag 7 januari 2006 15:08 schreef Adwina het volgende:
Ingredienten:
Chinese of indische Mie
1 blik of pot witte bonen in tomatensaus
2 grote uien
1 blik boterhamworst
Snijd de uien en de boterhamworst in kleine stukjes.
Bak dat met een beetje olie mooi bruin.
Kook die mie.
Maak de witte bonen in tomatensaus warm.
Meng daarna de bonen, uien en boterhamworst met de mie.
Strooi er als garnering wat geraspte kaas overheen.
Eet smakelijk!!!
P.s. in plaats van mie kan je ook spaghetti, macaroni o.i.d. gebruiken
zeg, dat is leuk!quote:Op zaterdag 7 januari 2006 19:46 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Misschien handig voor in je (studie)boekenkast:
Auteur : Lydia Tuinman
Titel : Lekker koken onder 1,50
Uitgever : Het Spectrum
Prijs : 12,50
[afbeelding]
komt denk ik doordat hij sticky staat.quote:Op maandag 16 januari 2006 00:08 schreef Bluezz het volgende:
Alles roerbakken
Beetje laat, jammer, dit topicje valt ook niet echt op heb ik steeds maar het idee
Voor degene die voornamelijk de MyAt gebruikt EN dat ie een keer gepost heeft in dit topic (zodat ie in de myat zit) valt het meer op dan een ander topic. Maar de meeste mensen hebben er geen tvp in, zodat misschien een unsticky beter werkt (het eerste hulp bij koken is ook niet sticky).quote:Op maandag 16 januari 2006 15:29 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
komt denk ik doordat hij sticky staat.
hij staat dus atijd op dezelfde plek, ongeacht of hij wel of niet gekicked wordt.
en ik kijk vaak niet tussen de sticky's ...
als je dan ook even zegt wat je wel of niet zou willen gebruiken.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:02 schreef SouthernSun het volgende:
ok even kijken of ik hier nog goed advies kan inwinnen.
mn vriendin komt binnenkort eten en ik kan niet echt goed kokenheeft iemand mss een ideetje voor een gerecht wat niet zo moeilijk is om klaar te maken en er toch leuk uit ziet? (pasta niet iig)
was wel handig geweest iddquote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:34 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
als je dan ook even zegt wat je wel of niet zou willen gebruiken.
scheelt eren hoop in het wilde weg gokken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |