Ik ben keurig naar mijn werk gegaan, ik ben onschuldigquote:Op dinsdag 6 december 2005 13:43 schreef SiGNe het volgende:
[..]
en daarna ook nog 's in 1 keer klaargemaakt![]()
![]()
![]()
Ik kook spruitjes wel altijd voor het wokken. 4-5 minuutjes ongeveer.quote:Op donderdag 15 december 2005 15:06 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik wil spruitjes gaan wokken, met een boemboe.
zou ik ze van tevoren even moeten koken, of hoeft dat niet?
Ja, en doe dat vooral in een studentenhuis zonder brandapperatuurquote:Op donderdag 15 december 2005 16:21 schreef SiGNe het volgende:
Gooi maar eens een CD 3-5 seconden in een magnetron, krijg je leuke bliksems te zien
Dat heeft dus niets te maken met een combi-magnetron als je alleen de ovenfunctie gebruikt, dat kan prima.quote:Op donderdag 15 december 2005 15:45 schreef the_disheaver het volgende:
metaal weerkaatst de golven terug, waardoor de straling niet het eten bereikt, maar wel de magnetron (en het stralingselement waardoor deze oververhit kan worden.
Artikelen zonder scherpe uiteinden mogen wel wel.
Het fijne weet ik er ook niet van (wel dat je echt geen aluminiumfolie erin mag leggen!) dus gooi er alleen dingen in die of erbij zaten of die speciaal ervoor zijn gemaakt.
Tomaten kapje eraf en uithollen.quote:Op maandag 26 december 2005 15:32 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik wil gevulde tomaten maken, maar heb eigenlijk weinig in huis
]tomaat, uiteraard, ui, ontbijt/katen spek, komkommer, aardappel, mayo, makreel filets in tomatensaus [ofzo, klein blikje vis in tomatensaus, veel meer niet eigenlijk
wie kan me iets leuks vertellen, of kan ik het maar beter voor gezien houden?
]zoiets zat ik ook te denken, maar dan nog met de kaas in kleine stukjes.quote:Op maandag 26 december 2005 15:39 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Tomaten kapje eraf en uithollen.
In een schaaltje het vruchtvlees, de mayo,spek in hele kleine stukjes, ui in kleine stukjes ook erdoor.
Peper en zout erdoor, goed mengen en terugscheppen in de tomaten.
Zoiets?
en dat in die tomaat douwen?quote:Op maandag 26 december 2005 15:46 schreef Martijn_77 het volgende:
Wat dacht je van de aardappels in blokjes snijeden, koken en aflaten koelen
Ui heel fijn snijden net als het ontbijtspek.
Aardappels, spek en ui mengen met mayo en op smaak brengen met wat zout peper en eventueel parikapoeder. Je zo er ook nog een appeltje in kunnen verwerken.
Zou ook nog kunnen.quote:Op maandag 26 december 2005 15:47 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
en dat in die tomaat douwen?
zou ook nog kunnen ja
Ja maar met die mix die ik met die aardappels beschreef kun je ook je tomaat vullen.quote:Op maandag 26 december 2005 15:51 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
]ik zocht een combi om tomaat mee te vullen , dus ja..
Oude kaas kan er idd ook goed bijquote:Op maandag 26 december 2005 16:23 schreef MissyMirjaM het volgende:
zo, prutje gemaakt met ui, hele oude kaas, tomaatingewanden, ontbijtspek, mayo, peper, zout, kerrie, en wa knoflook.
smaakte wel ok [ ff proeven he]
quote:Omschrijving:
Aantal personen: 2
Keuken: Nederlands
Techniek: Wokken
Smaak: Anders
Soort gerecht: Hoofdgerecht
Hoofdingredient: Wild
In combinatie met: champignons
Bereidingstijd: 20-30 minuten
Ingredienten: 2 hertenbiefstukken
100 g groene aspergetips
1 rode ui
1 teentje knoflook
2 cm gemberwortel
1 rode peper
250 g kastanjechampignons
3 el Oosterse roerbakolie
1/2 el suiker
1/2 pot wildfond
2-3 el sojasaus
Hulpmiddelen: aluminiumfolie
Voorbereiding: Hertenbiefstuk dwars op draad in plakjes snijden en in ca. 10 min. op kamertemperatuur laten komen. Plakje van onderkant aspergepunten afsnijden. UI pellen en in dunne partjes snijden. Knoflook, gember en peper schoonmaken en fijnhakken. Champignons schoonvegen, grote exemplaren halveren.
Bereidingswijze: Wok verhitten tot gloeiend heet. Olie over bodem laten uitvloeien. Knoflook, gember en peper kort roerbakken to mengsel gaat geuren. Vlees toevoegen en al omscheppend op hoog vuur in ca. 2 min. rondom bruinbakken. Vlees op warm bord leggen en onder aluminiumfolie warm houden. In bakvet ui en champignons nog ca. 2 min. roerbakken. Aspergepunten, suiker, wildfond en sojasaus toevoegen. Op halfhoog vuur ca. 3 min. verwarmen, tot ca. helft laten inkoken. Vlees erdoor mengen en nog 2 min. meewarmen.
quote:500 gr rundvlees in dobbelstenen (bv riblappen of sucadelappen)
500 gr uien in halve ringen
pijpje pils
2 laurierbladeren
5 kruidnagels
1 bouillonblokje (rundvlees)
boter
peper/zout
- Schroei het vlees snel bruin in de hete boter.
- Doe de uien erbij en bak deze lichtbruin.
- Blus dit alles af met het bier.
- Voeg bouillonblokje, laurier en kruidnagel toe.
- 2 1/2 - 3 uur gaar laten sudderen op een heel laag vuur.
- Op smaak brengen met peper en zout.
quote:Op zaterdag 7 januari 2006 15:08 schreef Adwina het volgende:
Ingredienten:
Chinese of indische Mie
1 blik of pot witte bonen in tomatensaus
2 grote uien
1 blik boterhamworst
Snijd de uien en de boterhamworst in kleine stukjes.
Bak dat met een beetje olie mooi bruin.
Kook die mie.
Maak de witte bonen in tomatensaus warm.
Meng daarna de bonen, uien en boterhamworst met de mie.
Strooi er als garnering wat geraspte kaas overheen.
Eet smakelijk!!!
P.s. in plaats van mie kan je ook spaghetti, macaroni o.i.d. gebruiken
zeg, dat is leuk!quote:Op zaterdag 7 januari 2006 19:46 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Misschien handig voor in je (studie)boekenkast:
Auteur : Lydia Tuinman
Titel : Lekker koken onder 1,50
Uitgever : Het Spectrum
Prijs : 12,50
[afbeelding]
komt denk ik doordat hij sticky staat.quote:Op maandag 16 januari 2006 00:08 schreef Bluezz het volgende:
Alles roerbakken
Beetje laat, jammer, dit topicje valt ook niet echt op heb ik steeds maar het idee
Voor degene die voornamelijk de MyAt gebruikt EN dat ie een keer gepost heeft in dit topic (zodat ie in de myat zit) valt het meer op dan een ander topic. Maar de meeste mensen hebben er geen tvp in, zodat misschien een unsticky beter werkt (het eerste hulp bij koken is ook niet sticky).quote:Op maandag 16 januari 2006 15:29 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
komt denk ik doordat hij sticky staat.
hij staat dus atijd op dezelfde plek, ongeacht of hij wel of niet gekicked wordt.
en ik kijk vaak niet tussen de sticky's ...
als je dan ook even zegt wat je wel of niet zou willen gebruiken.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:02 schreef SouthernSun het volgende:
ok even kijken of ik hier nog goed advies kan inwinnen.
mn vriendin komt binnenkort eten en ik kan niet echt goed kokenheeft iemand mss een ideetje voor een gerecht wat niet zo moeilijk is om klaar te maken en er toch leuk uit ziet? (pasta niet iig)
was wel handig geweest iddquote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:34 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
als je dan ook even zegt wat je wel of niet zou willen gebruiken.
scheelt eren hoop in het wilde weg gokken
idd wasabiquote:Op donderdag 4 mei 2006 17:50 schreef SiGNe het volgende:
Wasabi? (soort mosterd, maar dan van mierikswortel, smaakt vrij pittig)
quote:Bereiding
Was de schil van de aardappels.
Snijd de aardappels over de lengte doormidden.
Snijd met een dunschiller de scherpe randjes weg.
Meng er de olijfolie, rozemarijn, tijm en laurier door.
Leg de aardappels in een ovenschaal en rooster de aardappel goudbruin in 35 minuten in een oven van 200 graden.
Bestrooi vlak voor het opdienen het geheel met grof zeezout, fijngesnipperd sjalotje en gehakte peterselie.
Halfzachtgekookt en dan een beetje verkruimelen over de gekookte aspergesquote:Op vrijdag 5 mei 2006 13:00 schreef ymme het volgende:
Ei gebakken?
Echte wasabi schuint ook behoorlijk aan de prijs te zijn.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 12:18 schreef Pilootje het volgende:
Saus is een woord om de dikte van een vloeistof aan te duiden. Je kan dus niks zeggen over de smaak. Ik kan wel zeggen hoe wasabi smaakt. Dat is een zeer pittige, frisse smaak. Je hebt wasabi en wasabi. De echte wasabi wordt gemaakt van de wasabiwortel. Deze is erg prijzig omdat de wortel relatief "schaars" Omdat deze wasbi zo duur is gebruikt men iets anders. Met wat kleurstof, smaakstof en mierkiswortel als hoofdingredient probeert men de smaak na te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |