| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | 751 Teletekst zo 21 aug ******************************** 1/3 S P O O R W E G E N actueel 20:31 uur Utrecht Op last van de politie rijden er van en naar Utrecht Centraal geen treinen. Vertraging: onbekend. |
Was ook mijn eerste gedachte. Zou er dan ook geen stap sneller om zetten als ik op het betreffende station aanwezig was.quote:Op zondag 21 augustus 2005 20:44 schreef -Jay-20- het volgende:
Zal wel weer vals alarm zijn zo als gebruikelijk...
Volgens mij baal je wel een beetjequote:Op zondag 21 augustus 2005 20:44 schreef -Jay-20- het volgende:
Zal wel weer vals alarm zijn zo als gebruikelijk...
quote:Op zondag 21 augustus 2005 20:51 schreef Frances het volgende:
[..]
Volgens mij baal je wel een beetje![]()
Rustig maar, ook nederland komt echt wel een keer op CNN![]()
Bijna altijd.quote:Op zondag 21 augustus 2005 21:03 schreef QyRoZ het volgende:
Wie heeft zn boodschappentas laten staan? Paniek om niets altijd.
maandagochtend lekker uitslapenquote:Op zondag 21 augustus 2005 21:05 schreef -Jay-20- het volgende:
Waarom zou iemand in vredesnaam om half negen 's avonds Utrecht CS willen opblazen?
Oh jah...quote:Op zondag 21 augustus 2005 21:06 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
maandagochtend lekker uitslapen [afbeelding]
Slapen, als een van de weinige dingen, rechtvaardigt terorrisme.quote:Op zondag 21 augustus 2005 21:06 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
maandagochtend lekker uitslapen [afbeelding]
Doordat iemand zo suf was om z'n tas te vergeten(ofzo). Kan mijn vriendin nu niet met de trein komen.....quote:Op zondag 21 augustus 2005 21:03 schreef pberends het volgende:
Is dit een topic over dat je een dinnetje hebt of boeit jou die bom echt?
Ik vind het ook erg aso van mensen om zomaar te ontploffen als anderen er geen profijt van hebben.quote:Op zondag 21 augustus 2005 21:08 schreef QyRoZ het volgende:
Waarom kan dat morgenvroeg niet? Nu heb ik er niets aan.
Ach je vriendin is toch niet zo heel leuk, dus zoveel verlies je er niet mee.quote:Op zondag 21 augustus 2005 21:09 schreef Binkster het volgende:
[..]
Doordat iemand zo suf was om z'n tas te vergeten(ofzo). Kan mijn vriendin nu niet met de trein komen.....
Dus het boeit mij best wel eigenlijk
quote:Op zondag 21 augustus 2005 21:08 schreef QyRoZ het volgende:
Waarom kan dat morgenvroeg niet? Nu heb ik er niets aan.
quote:Op zondag 21 augustus 2005 21:12 schreef DonSauza het volgende:
verkapte- "ik-heb-een-vriendin-en-wil-er-graag-mee-showen-topic"
Nee want het is waar.quote:Op zondag 21 augustus 2005 21:17 schreef mic_forever het volgende:
kan deze topic niet naar--> ONZ
Tis een beginquote:Op zondag 21 augustus 2005 21:17 schreef QyRoZ het volgende:
Een bomaanslag op zondagavond op Utrecht CS zal ook echt veel effect hebben.
En FOT fokkers hebben fototoestellenquote:Op zondag 21 augustus 2005 21:23 schreef RonaldV het volgende:
Damn... daar lopen wat Fok!ers die vanmiddag naar de FOT meet aan de Lek zijn geweest
Helaas voor jou: het zijn voornamelijk modellen.quote:Op zondag 21 augustus 2005 21:24 schreef MouseOver het volgende:
[..]
En FOT fokkers hebben fototoestellen
Er is er dus 1 zijn fototas vergetenquote:Op zondag 21 augustus 2005 21:23 schreef RonaldV het volgende:
Damn... daar lopen wat Fok!ers die vanmiddag naar de FOT meet aan de Lek zijn geweest
De eerste keer dat ik iemand over modellen hoor klagen.quote:Op zondag 21 augustus 2005 21:25 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Helaas voor jou: het zijn voornamelijk modellen.
Een of twee hebben mogelijk wel een camera. Maar of ze ook zo gis zijn om plaatjes te schieten bij een bommelding... En misschien waren ze net weg voor het alarmquote:Op zondag 21 augustus 2005 21:27 schreef MouseOver het volgende:
[..]
De eerste keer dat ik iemand over modellen hoor klagen.
Maareh, "voornamelijk"? Niet allemaal dus?
quote:
treinkaping van molukkers in jaren 70quote:Op zondag 21 augustus 2005 21:32 schreef -Jay-20- het volgende:
[..]
Ik heb mijn TV gister het raam uitgetieft...
De ontruiming wordt al uitgebreid. De politie zal het dus wel als een ernstig iets zien...quote:UTRECHT - Het Centraal Station in Utrecht is zondagavond ontruimd omdat in een van de treinen een verdacht pakketje is gevonden. Ook het Beatrixtheater en het Jaarbeursplein worden ontruimd, aldus de politie. Iedereen moet in een straal van 150 meter van het station blijven.
Oh, zo... Grappig jah...quote:Op zondag 21 augustus 2005 21:33 schreef biertapper het volgende:
[..]
treinkaping van molukkers in jaren 70
Cool, ik *woon* binnen een straal van 150 meter van het cs!quote:UTRECHT - Het Centraal Station in Utrecht is zondagavond ontruimd omdat in een van de treinen een verdacht pakketje is gevonden. Ook het Beatrixtheater en het Jaarbeursplein worden ontruimd, aldus de politie. Iedereen moet in een straal van 150 meter van het station blijven
hou ons dan is ff op de hoogtequote:Op zondag 21 augustus 2005 21:40 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Cool, ik *woon* binnen een straal van 150 meter van het cs!
Zaterdag?quote:Op zondag 21 augustus 2005 21:41 schreef Meki het volgende:
Treinverkeer Utrecht ligt stil vanwege 'verdachte tas'
Uitgegeven op 21 augustus 2005 om 20:55 uur
(Novum) - Op last van de politie rijden er geen treinen van en naar Utrecht. De politie heeft zaterdag in een trein een achtergelaten tas gevonden en vond de situatie zo verdacht dat het gebied rond de trein is ontruimd. Dat zegt woordvoerder Henk de Jong van Pro Rail.
De tas werd omstreeks 19.45 uur ontdekt. Een bomverkenner onderzoekt of de tas daadwerkelijk een gevaar oplevert.
De trein staat in de buurt van de post waarvandaan het treinverkeer wordt gecoördineerd, waardoor behalve rond Utrecht ook het treinverkeer in andere streken ontregeld zal zijn. Nog niet duidelijk is wanneer het treinverkeer kan worden hervat
Nou ik ging er rond 20.17 weg, was toen nog niks aan de hand.quote:Op zondag 21 augustus 2005 21:41 schreef Meki het volgende:
...
De tas werd omstreeks 19.45 uur ontdekt. Een bomverkenner onderzoekt of de tas daadwerkelijk een gevaar oplevert.
...
Dat zou erg grappig zijn ja..quote:Op zondag 21 augustus 2005 21:48 schreef Foo_niks het volgende:
o.k dus iedereen loopt nu richting jaarbeursplein en daar gaan de spijkerbommen af........
Klopt dus dat het de 19:47 vanuit Utrecht naar Den Bosch is.quote:[update] Utrecht CS ontruimd
Gepost door Arno (Nolius) - Bron: NOS Teletekst
Gepubliceerd: zondag 21 augustus 2005 @ 20:55 - Laatst bijgewerkt: 21 augustus @ 21:32
dfr0st, Nienix, justhg en RuL0R hadden ons via de nieuws-submit te melden:
Utrecht Centraal Station is zojuist ontruimd na de vondst van een verdachte tas in een van de treinen. Aanvankelijk stelde de NS alleen twee sporen buiten dienst, maar besloot even later al het treinverkeer stil te leggen.
Update 21:32
Ook het Beatrixtheater en het Jaarbeursplein worden ontruimd. Iedereen moet in een straal van 150 meter van het station blijven. De NS stelde eerst twee sporen buiten dienst, maar moest later op last van de politie al het treinverkeer stil leggen. Alle reizigers moesten uit de treinen.
Rond 19:45 uur meldden treinreizigers die uit de intercity van Amsterdam naar Eindhoven kwamen, dat er zich een onbeheerde reistas in de trein bevond. De intercity stond op dat moment stil op spoor 15. De politie is bezig met een eerste verkenning van het object.
In 1998 in Kenya deden ze dat toch al ...quote:maar nog niemand heeft een nepaanslag geplaatst zodat mensen massaal de echte aanslag inlopen
er staat een tas met vuile was in een trein en allerlei kneusjes mogen nu eindelijk een keer met een geel hesje aan mensen wegsturenquote:Op zondag 21 augustus 2005 22:03 schreef Razor21 het volgende:
Kut komt ook geen NOS Journaal op 1, 2 of 3 zijn andere programma's ben nu toch wel benieuwd wat er allemaal heerst. Kan ook al geen webcam vinden![]()
Zo interessant is het niet, er gebeurt bar weinig.quote:Op zondag 21 augustus 2005 22:03 schreef Razor21 het volgende:
Kut komt ook geen NOS Journaal op 1, 2 of 3 zijn andere programma's ben nu toch wel benieuwd wat er allemaal heerst. Kan ook al geen webcam vinden![]()
Mischien denken ze wel dat hij een Moslim extremist isquote:Op zondag 21 augustus 2005 22:11 schreef its_me_ het volgende:
Maar waarom word jij dan niet weggestuurd Schorpioen? Jij woont nl. in straal van 150 meter.
Ik weet het niet, ik denk dat in de risicoanalyse het ontruimen van dat ene klein straatje als iets te veel moeite naar voren is gekomenquote:Op zondag 21 augustus 2005 22:11 schreef its_me_ het volgende:
Maar waarom word jij dan niet weggestuurd Schorpioen? Jij woont nl. in straal van 150 meter.
Valt er al meer te zien nu??quote:Op zondag 21 augustus 2005 22:15 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Ik weet het niet, ik denk dat in de risicoanalyse het ontruimen van dat ene klein straatje als iets te veel moeite naar voren is gekomen
Mijn moeder belde al in paniek op: "VLUCHT! VLUCHT!! NU KAN HET NOG!!!"
misschien is er wat ontploft hij reageert nie meerquote:
Ook niet voor grootschaligheid ofzo?quote:Op zondag 21 augustus 2005 22:06 schreef Moehaha het volgende:
[..]
In 1998 in Kenya deden ze dat toch al ...
Klein bommetje in een vuilnisbak, zodat het een hoop mensen aantrekt (nieuwsgierig), om vervolgens een mega autobom af te laten gaan ...
Dusss ... geen originaliteitspunten ...
Als er een explosie is hoor jij hem eerder dan wijquote:Op zondag 21 augustus 2005 22:31 schreef DaafAzuil het volgende:
ik heb uitzicht op 't station vanaf hier, dus als er een explosie hoor zijn jullie de eerste die 't horen!
Ik denk dat jij hem eerder hoort als je er zo dichtbij woontquote:Op zondag 21 augustus 2005 22:31 schreef DaafAzuil het volgende:
ik heb uitzicht op 't station vanaf hier, dus als er een explosie hoor zijn jullie de eerste die 't horen!
Offtopic: In welk programma was dit? Dan kan ik hem ff opzoeken op omroep.nl.quote:Op zondag 21 augustus 2005 21:33 schreef biertapper het volgende:
[..]
treinkaping van molukkers in jaren 70
quote:Op zondag 21 augustus 2005 22:32 schreef TonnyD.Sacrell het volgende:
[..]
Als er een explosie is hoor jij hem eerder dan wij![]()
zomergasten nederland 3... maar ging niet over deze ontruiming hoor...quote:Op zondag 21 augustus 2005 22:33 schreef -Jay-20- het volgende:
[..]
ff offtopic: In welk programma was dit? Dan kan ik hem ff opzoeken op omroep.nl.
Of niet natuurlijk, mochten we zo fortuinlijk zijn dat heel Utrecht ontploftquote:Op zondag 21 augustus 2005 22:31 schreef DaafAzuil het volgende:
Zomergasten... Nederland 3 (maar ging niet over wat er vanavond allemaal gebeurd hoor)quote:Op zondag 21 augustus 2005 22:33 schreef -Jay-20- het volgende:
[..]
Offtopic: In welk programma was dit? Dan kan ik hem ff opzoeken op omroep.nl.
Ik zou me niet zo druk maken. Als het je tijd is is het je tijd. Dus gewoon niet druk maken want dat is niet goed voor je rikketikquote:Op zondag 21 augustus 2005 22:29 schreef tulpje6 het volgende:
Ik moet morgen (maandag) van Nijmegen naar Utrecht met de trein, in de avondspits :-( . Zat er al een paar dagen tegenaan te hikken vanwege de laatste dag van de Sail (iedereen had het voordat ie begon over dat er dan wel eens aanslagen konden worden gepleegd -weliswaar in A'dam maar aangezien Utrecht HEt spoorwegenknooppunt van NL is en er tijdens de spits veel mensen op hoog Catherijne en de stationshal kunnen zijn zou ik zelf als terrorist (ook) Utrecht CS+hoog catherijne uitkiezen omdat zij meestal het OV uitkiezen en als je Utrecht platgooit is meteen het treinverkeer in t hele land ontregeld+plus veel slachtoffers van de stationshal, treinen en hoog C.)
Bah en nu is het morgen maandag, een normale drukke werkdag dus, zijn overal de vakanies weer afgelopen dus de normale drukte is er ook weer, moet ik ook nog es met de spits reizen en dan is het ook nog de laatste dag van de Sail (al is die geloof ik morgenochend vroeg al afgelopen). Ik heb echt zo'n weerzin om te gaan, krijg echt btje nare kriebels in mn buik. Ik had er al geen zin in en nu dan ook nog die bommelding maakt wel dat ik er helemaal tegenop zie. Omdat ik zeker risico's zie.
Naja.
Of jij de eerste die niet meer kan Fok!-enquote:Op zondag 21 augustus 2005 22:31 schreef DaafAzuil het volgende:
1x radenquote:Op zondag 21 augustus 2005 22:35 schreef wappiej het volgende:
[..]
Of niet natuurlijk, mochten we zo fortuinlijk zijn dat heel Utrecht ontploft![]()
Waarom blazen ze het Kanaleneiland niet op?![]()
Hieromquote:Op zondag 21 augustus 2005 22:34 schreef Angst het volgende:
Iemand ook enige idee waarom Alphen Gouda niet rijd?
Want dat is een geheel los lijntje. Met zijn eigen soort treinen Wat helemaal los zit van de rest van de spoorwegen. (Light rail)
Want daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar.
quote:De trein staat in de buurt van de post waarvandaan het treinverkeer wordt gecoördineerd, waardoor behalve rond Utrecht ook het treinverkeer in andere streken ontregeld zal zijn. Nog niet duidelijk is wanneer het treinverkeer kan worden hervat
Ik zie een oplossing... Geen irritante situaties meer als ik daar rij, HEERLIJK!quote:
thxquote:
Ze verwachten trouwens vanavond op Utrecht CS ook wel wat drukte hoor... want vanavond is de afsluitende avond van SAIL. Met de officiële ceremonie enzo.. en ook de mensen van de vlootschouw gaan zometeen naar huis...quote:Op zondag 21 augustus 2005 22:35 schreef wappiej het volgende:
[..]
Of niet natuurlijk, mochten we zo fortuinlijk zijn dat heel Utrecht ontploft![]()
Waarom blazen ze het Kanaleneiland niet op?![]()
Dat snap ik. Hence the "offtopic"...quote:Op zondag 21 augustus 2005 22:36 schreef svenski het volgende:
[..]
Zomergasten... Nederland 3 (maar ging niet over wat er vanavond allemaal gebeurd hoor)
De teringquote:Op zondag 21 augustus 2005 22:45 schreef D.O.L.F het volgende:
Nou heel prettig allemaal.
Mijn ouders waren vandaag speciaal uit Zeeuws-Vlaanderen gekomen voor een voorstelling van 'Mama Mia' in het BeatrixTheater. Ik had ze er om half zeven afgezet.
Toen werd ik om 10 voor 9 gebeld. Mijn Pa vertelde dat ze buiten stonden omdat er een bommelding was.
ik heb ze maar weer opgehaald. Ze zitten nu weer in de auto terug naar Zeeland...
Iemand dacht leuk te zijn of zow...
Het hele jaarbeursplein vol mensen uit het theater. Zelfs de cast+orkest liep op het plein rond in kostuum en al.
Leuk avondje Theater in Utrecht
quote:
Nee precies elke melding serieus nemen... zeker in het grootste openbaar-vervoersknooppunt van Nederlandquote:Op zondag 21 augustus 2005 22:47 schreef Ballebek het volgende:
[..]
Beter dit dan onder een laag puin.
Je kan wel weer zeggen: Valse melding maar gelukkig gaat een EOD daar niet vanuit.
Alberto heeft een nieuwe baan?quote:Op zondag 21 augustus 2005 21:36 schreef Schorpioen het volgende:
Momenteel lopen er rond het station allerlei KLPD pikkies allerlei dingen te checken
quote:
Ik geniet altijd ZO van generalisatie, vooral toen gisteren iemand zo slim was dat tegen een Berber te doen die met zijn 4 bodybuildende vrinden in de kroeg zat...quote:Op zondag 21 augustus 2005 22:52 schreef Meki het volgende:
[..]
heb je daarvan een bron of zit je weer te vooroordelen
![]()
Wat een dom argument. Ze zijn bovendien helemaal niet gebeld.quote:Op zondag 21 augustus 2005 22:53 schreef -Mk- het volgende:
Bommen die al liggen bellen ze niet vantevoren door.
Ook bommen in tassen worden nooit VOOR de ontploffing gevonden.
Het is dus loos alarm.
Nouja, (morgen) doodgaan an sich vind ik niet eens zo erg (zo'n lol in mn leven heb ik niet hehe)- alhoewel dan wel wat zonde van mn lichaam (volgend leven zit ik natuurlijk niet in hetzelfde geweldige lichaam ;-p)-......maar ik sterf liever een zachte dood dan eentje waarbij ik uit elkaar plof (rondslingerende ledematen) of levend verbrand.quote:Op zondag 21 augustus 2005 22:36 schreef Frances het volgende:
[..]
Ik zou me niet zo druk maken. Als het je tijd is is het je tijd. Dus gewoon niet druk maken want dat is niet goed voor je rikketik![]()
Weet ik wel.quote:Op zondag 21 augustus 2005 22:57 schreef devv05 het volgende:
[..]
Wat een dom argument. Ze zijn bovendien helemaal niet gebeld.
Overigens zal het wel loos alarm zijn maar je beredenatie slaat totaal nergens op.
honderdduizenden... tsjeeh! CHAOS!quote:Sail
Het is volgens een woordvoerster van ProRail onmogelijk om bussen in te zetten vanuit Amsterdam, waar het nautische evenement Sail is afgelopen, of Biddinghuizen waar het festival Lowlands tegen het einde loopt. Op beide evenementen bij elkaar zijn honderdduizenden bezoekers.
Kort gesprekje met iemand van de politie, oa over de ontruiming van het Beatrixtheater. Niets nieuws.quote:Op zondag 21 augustus 2005 22:59 schreef tulpje6 het volgende:
[..]
Op hart van Nl ook al niks over die bommelding. Of ik heb het net gemist want ik schakelde denk ik een minuut te laat in.
toen die treinen nog reden bracht je zoon tas altijd naar de gevonden voorwerpen als je zelf ook uit moest stappenquote:Op zondag 21 augustus 2005 22:59 schreef -Mk- het volgende:
[..]
Weet ik wel.
Maar vergeten tassen worden te serieus genomen.
We zijn allemaal doorgedraait. Doorgeslagen. Bang voor terrorisme.
Laat het gewoon zitten, je houdt het niet tegen.
Vroeger was een tas in de trein gewoon een vergeten tas,
tegenwoordig denkt men meteen dat het een bom is.
Ik had dus de flits per ongeluk aangezet, maar het was te ver en dan wordt het zo'n foto:quote:
Zeker nooit op Kanaleneiland geweest zeker?quote:Op zondag 21 augustus 2005 22:52 schreef Meki het volgende:
[..]
heb je daarvan een bron of zit je weer te vooroordelen
![]()
Waar heb je dat vandaan?quote:Op zondag 21 augustus 2005 23:05 schreef sonnie740 het volgende:
23:15 extra nieuws uitzending RTL nieuws
Het zou vanuit terroristisch oogpunt natuurlijk een goede timing zijn. Twee grote evenementen lopen ten einde en het overgrote deel moet over Utrecht Centraal naar huis. Als je als terrorist kwaad wil is Utrecht Centraal een erg mooie locatie op dit moment. Dat zal ook wel de reden zijn dat het zo serieus wordt genomen.quote:Op zondag 21 augustus 2005 23:01 schreef Jesusisalive het volgende:
Update nu.nl
[..]
honderdduizenden... tsjeeh! CHAOS!lkkre timing die melding
![]()
Nu.nL:quote:Op zondag 21 augustus 2005 23:08 schreef Falco het volgende:
Nu.nl spreekt trouwens niet over een tas, maar over een verdacht pakketje...
loos alarm. paniek om niksquote:Op zondag 21 augustus 2005 20:31 schreef Binkster het volgende:
Ik hoor net van me Dinnetje dat Utrecht CS wordt ontruimd door een mogelijke bommelding..... iemand wat bekend?
Ja ik lees het nu ook in de laatste alineaquote:Op zondag 21 augustus 2005 23:13 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Nu.nL:
"Het pakketje, vermoedelijk een reistas"
Dat is dan ook voornamelijk voor de niet-Fok!-ers bedoeld.quote:Op zondag 21 augustus 2005 23:15 schreef the_disheaver het volgende:
weinig boeiends op extra uitzending rtl
Alleen dat er een bommelding is op centraal. Dus info wat al reeds in dit topic staat, plus wat beeldenquote:Op zondag 21 augustus 2005 23:16 schreef Jesusisalive het volgende:
wat zeggen ze op RTL?, zit in het buitenland dus kan het zelf niet volgen...
Voor hen die het gemist hebben: er werd niet veel nieuws gemeld behalve dan dat er zo hier en daar treinen in de middle of nowhere stilstaan en dat daar dus ook niemand uit kan.quote:Op zondag 21 augustus 2005 23:12 schreef -Mk- het volgende:
EXTRA UITZENDING RTL NIEUWS OM 23:15 UUR
In verband met de ontruiming van Utrecht CS komt RTL Nieuws met een extra uitzending om
23:15 uur
op RTL4
Ja, bagage van een niets-vermoedende reiziger die er net achter is gekomen dat hij zijn tas is vergeten en hem nu niet meer durft op te halen omdat "er een bommelding is op Utrecht CS"quote:Op zondag 21 augustus 2005 23:17 schreef R_Style het volgende:
mar als het extra nieuws uitzending is dan moet het wel wat in het pakketje zitten
Grote kans dat Bassie & Adriaan die zijn vergetenquote:Op zondag 21 augustus 2005 23:08 schreef Falco het volgende:
Nu.nl spreekt trouwens niet over een tas, maar over een verdacht pakketje...
Iedereen is er nu toch al uit, dus van mij mag'ie uit elkaar klappen, materiële schade kan ik wel mee leven en dan hebben ze de boel in ieder geval niet voor niks ontruimd (en daarbij half Nederland lam gelegd)quote:Op zondag 21 augustus 2005 23:20 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Wanneer ontploft ie nou
Dan is er eindelijk eens wat noemenswaardig nieuws te melden [afbeelding]
Dat is bullshit. Natuurlijk kun je wel uit een trein. Alleen wachten totdat je 'handmatig' naar een station is gewoon sneller (en warmer) dan lopenquote:Op zondag 21 augustus 2005 23:19 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Voor hen die het gemist hebben: er werd niet veel nieuws gemeld behalve dan dat er zo hier en daar treinen in de middle of nowhere stilstaan en dat daar dus ook niemand uit kan.
Natuurlijk niet, als elke achtergelaten tas zo'n ellende veroorzaakt hebben de moslims al gewonnen. Stel je voor dat deze ellende tijdense de spits op een werkdag gebeurd? Weet je hoeveel geld en ellende dat kost!?quote:Op zondag 21 augustus 2005 23:22 schreef TheVulture het volgende:
Liever dit dan dat er slap wordt gereageerd en misschien honderden mensen worden opgeblazen....
Weet jij hoeveel man dat is? 10000 is fucking veel hoorquote:Op zondag 21 augustus 2005 23:27 schreef Oom_Agent het volgende:
En er staan meer dan 10.000 man op Amsterdam CS om richting Utrecht (Arnhem / Den Bosch) te reizen. Dat wordt via Amersfoort/ Deventer naar Arnhem, of via Rotterdam/Breda naar Den Bosch.
Maar dat wordt krap aangezien het bijna einde dienstregeling is.![]()
aparte naam heb je oudquote:Op zondag 21 augustus 2005 23:18 schreef Sjonnjoop het volgende:
Dat extra nieuws was zo kort dat ik het gemist hebspannend hoor, eerst maar even een tukkie doen
alsof NS/prorail geen mogelijkheid heeft om na de dienstregeling ook nog treinen in te zetten...quote:Op zondag 21 augustus 2005 23:29 schreef Jesusisalive het volgende:
lol bijna einde dienstregeling ja, 40.000 mensen gestrand vannachtslaapze
Breng ze maar niet op ideeenquote:Op zondag 21 augustus 2005 23:31 schreef pekel het volgende:
Het zou nu een goed moment zijn om een bom te laten exploderen in A'dam, ivm gestrande passagiers (terug van Sail) die nu op A'dam CS staan.
het zou me niet verbazen als ze dat gewoon vertikken....quote:Op zondag 21 augustus 2005 23:31 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
alsof NS/prorail geen mogelijkheid heeft om na de dienstregeling ook nog treinen in te zetten...
Tsja, alles wijst erop dat we binnen nu en een paar weken aan het lijstje van terrorisme slachtoffers worden toegevoegd, misschien daarom die paranoia.quote:Op zondag 21 augustus 2005 23:30 schreef Oom_Agent het volgende:
Ik denk dat er deze week, misschien morgen al, weer een station wordt ontruimt. 2 jaar geleden werd er na een enkele bommelding, elke dag wel een station of trein ontruimt.
Het steekt elkaar aan........
Dat wordt heel wat machinisten wakker bellen dan vannachtquote:Op zondag 21 augustus 2005 23:31 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
alsof NS/prorail geen mogelijkheid heeft om na de dienstregeling ook nog treinen in te zetten...
Ja wat maakt het uit als er doden vallen hequote:Op zondag 21 augustus 2005 23:20 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Wanneer ontploft ie nou
Dan is er eindelijk eens wat noemenswaardig nieuws te melden [afbeelding]
het duurt wel fucking lang ja... ik ben geen expert maar het hoeft toch geen uren te duren om te onderzoeken of het een bom is ja of nee.quote:Op zondag 21 augustus 2005 23:32 schreef -Mk- het volgende:
Zitten zeker veel vakjes in die tas
denk dat veel mensen het niet eens weten, en dus naar het station gaan(van het terrein af dus) daar aangekomen het pas zienquote:Op zondag 21 augustus 2005 23:28 schreef TheVulture het volgende:
Als ik op Lowlands zou zitten liet ik mijn tent nog een nachtje staan...
Inderdaad, robotje om dat ding open te trekken en dan weet je het..quote:Op zondag 21 augustus 2005 23:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
het duurt wel fucking lang ja... ik ben geen expert maar het hoeft toch geen uren te duren om te onderzoeken of het een bom is ja of nee.
Inderdaad, ik vraag me best wel af wat je nu moest doen als je van plan was de laatste trein richting Z-Limburg te pakken. Denk dat je dan een groot probleem had.quote:Op zondag 21 augustus 2005 23:27 schreef Oom_Agent het volgende:
En er staan meer dan 10.000 man op Amsterdam CS om richting Utrecht (Arnhem / Den Bosch) te reizen. Dat wordt via Amersfoort/ Deventer naar Arnhem, of via Rotterdam/Breda naar Den Bosch.
Maar dat wordt krap aangezien het bijna einde dienstregeling is.![]()
Idd...misschien een fikse boem..quote:Op zondag 21 augustus 2005 23:34 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Inderdaad, robotje om dat ding open te trekken en dan weet je het..
ja daar zijn ze al 4 uur mee bezigquote:Op zondag 21 augustus 2005 23:36 schreef testbeeld het volgende:
ze zijn momenteel bezig het pakje te onderzoeken met rontgen straling meld radio m net
Vervelend alleen dat de terrorist die dat wilde doen ergens in een weiland voor utrecht stilstaat.quote:Op zondag 21 augustus 2005 23:31 schreef pekel het volgende:
Het zou nu een goed moment zijn om een bom te laten exploderen in A'dam, ivm gestrande passagiers (terug van Sail) die nu op A'dam CS staan.
quote:Op zondag 21 augustus 2005 23:37 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Vervelend alleen dat de terrorist die dat wilde doen ergens in een weiland voor utrecht stilstaat.
http://reiseauskunft.bahn.de/bin/bhftafel.exe/dn?quote:22:55 CNL40319 Zürich HB
Duisburg Hbf 22:55 - Karlsruhe Hbf 04:25 - Baden-Baden 04:52 - Offenburg 05:19 - Freiburg(Breisgau) Hbf 05:56 - Basel Bad Bf 06:42 - Basel SBB 06:54 - Baden(CH) 07:59 - Zürich HB 08:22 2
ca. 180 Minuten später
oei oei!quote:Op zondag 21 augustus 2005 23:40 schreef Oom_Agent het volgende:
De Internationale trein naar Zurich die om 20:05 uit Amsterdam is vertrokken staat ergens stil tussen Maarssen en Utrecht. Leuk voor de mensen die in Arnhem of Duitsland op willen stappen.
Ze hebben inmiddels meer dan 180 minuten vertraging volgens de vertrekstaat op Duisburg Hbf.
[..]
http://reiseauskunft.bahn.de/bin/bhftafel.exe/dn?
bron?quote:Op zondag 21 augustus 2005 23:43 schreef Tubbietje het volgende:
Er is zeker wel een reden om nu extra voorzichtig te zijn met dit soort dingen.
Het is niet in de media geweest, maar vorige week is er op schiphol bij de treinen beneden ook een tas met detonator, gsm en zeep als inhoud gevonden.
en hoe weet jij datquote:Op zondag 21 augustus 2005 23:43 schreef Tubbietje het volgende:
Het is niet in de media geweest, maar vorige week is er op schiphol bij de treinen beneden ook een tas met detonator, gsm en zeep als inhoud gevonden.
Ok... robot om dat ding uit de trein te halen en dan open te trekken... hoeft toch geen 4 uur te duren?quote:
hoe kom je aan die informatie?quote:Op zondag 21 augustus 2005 23:43 schreef Tubbietje het volgende:
quote:Op zondag 21 augustus 2005 23:43 schreef Tubbietje het volgende:
alsof ze nu niet het personeel aanwezig hebben die niks kunnen doen..quote:Op zondag 21 augustus 2005 23:32 schreef Jesusisalive het volgende:
[..]
Dat wordt heel wat machinisten wakker bellen dan vannacht
Goed zoeken/geen leven hebben, ik heb er ook iets over gehoord, heel magertjes.quote:
Pssst...doe es ff een submit met zoveel mogelijk info op Fok!, wellicht komt Fok! dan weer in de landelijke mediaquote:Op zondag 21 augustus 2005 23:45 schreef Tubbietje het volgende:
Bron is mijn broer die op schiphol werkt
Ik heb zo'n idee dat de media dit toch wel weet, maar niet mag bekend maken ofzo om niet teveel paniek te veroorzaken, maar dat is natuurlijk ook maar een gedachtequote:Op zondag 21 augustus 2005 23:48 schreef pekel het volgende:
[..]
Pssst...doe es ff een submit met zoveel mogelijk info op Fok!, wellicht komt Fok! dan weer in de landelijke media
Ja, ik ben commercieel ingesteld
dus dat duurt nog ruim 12 uur?quote:Op zondag 21 augustus 2005 23:49 schreef Jesusisalive het volgende:
op de radio utrecht zeggen ze dat om 12.00 bekend wordt of dit hele festijjn de hele nacht gaat duren of niet...
wie nietquote:Op zondag 21 augustus 2005 23:50 schreef Oom_Agent het volgende:
Die Duitse machinist en conducteur in Arnhem zullen ook wel balen.
misschien meer nieuws nu bij ned 2?quote:Op zondag 21 augustus 2005 23:51 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Duurt wel erg lang inderdaad...
Omdat de tas reeds geopend is en er 20 kg explosieven in blijken te zitten?quote:Op zondag 21 augustus 2005 23:51 schreef TheVulture het volgende:
Als ik het goed begrijp is alles geheel ontruimd. je kunt dan toch met de al eerder genoemde robot vanaf een grote afstand de tas openen. Gaat de bom af dan heb je wel veel materiele schade maar zijn er geen mensen gesneuveld, en als er niks inzit kan de dienstregeling alsnog op gang komen. Waarom moet dit dan allemaal zo lang duren.
Daar zit wel wat in hoor! Vooral de NOS is daar heel erg mee bezig, met het niet zorgen voor paniek. Dat heb je toen met dat Laakkwartier gedoe ook wel gezien. Misschien zijn ze daardoor bij alles zo traag...quote:Op zondag 21 augustus 2005 23:50 schreef Tubbietje het volgende:
[..]
Ik heb zo'n idee dat de media dit toch wel weet, maar niet mag bekend maken ofzo om niet teveel paniek te veroorzaken, maar dat is natuurlijk ook maar een gedachte
Pakkendquote:Op zondag 21 augustus 2005 23:50 schreef Tobbes het volgende:
"houdt er rekening mee dat u niet meer thuiskomt vandaag''
ziet er niet naar uit...quote:Op zondag 21 augustus 2005 23:51 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
misschien meer nieuws nu bij ned 2?
?quote:Op zondag 21 augustus 2005 23:53 schreef Jesusisalive het volgende:
[..]
Omdat de tas reeds geopend is en er 20 kg explosieven in blijken te zitten?
Op Lelystad Centrum na dan hequote:Op zondag 21 augustus 2005 23:54 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Ik ben benieuwd hoe lang dit nog gaat duren.![]()
Regardless of dit nu nep of echt is, als het terroristen waren is hun doel bereikt. Utrecht is gewoon een van de drukste, if not de drukste, stations van NLD...
dat zou dan de enige goede reden zijn...quote:Op zondag 21 augustus 2005 23:53 schreef Jesusisalive het volgende:
[..]
Omdat de tas reeds geopend is en er 20 kg explosieven in blijken te zitten?
Waarom maak je hem dan niet open? Makkelijk zeggen als je er niet bij staat. Ach zoals altijd de beste stuurlui staan aan wal. En de mensen die hun vak doen weten het weer eens niet.quote:Op zondag 21 augustus 2005 23:33 schreef GREENSKiN het volgende:
Het lijkt me een acceptabel risico om deze vergeten tas gewoon even open te maken... je laat toch niet tienduizenden mensen stilstaan? De kans op een bom lijkt mij te verwaarlozen... gewoon een Lowlands-ganger die in een wazige bui z'n tas heeft laten staan, o.i.d..
ja idd,quote:Op zondag 21 augustus 2005 23:56 schreef TheVulture het volgende:
[..]
dat zou dan de enige goede reden zijn...
Volgens de knakker van de politie is er nog geen duidelijkheid over het pakketje.
Ik denk wel dat het serieus is, 4 uur om erachter te komen dat er niks inzit lijkt me wel erg overdreven
Dan verwacht ik aan het eind van het journaal nog wel een update...quote:Op zondag 21 augustus 2005 23:57 schreef sjimz het volgende:
geen bom op radio utrecht
Wel in de treinquote:Op zondag 21 augustus 2005 23:57 schreef sjimz het volgende:
geen bom op radio utrecht
Ze kunnen met zijn allen wel even helpen al die vuilnis zooi op te ruimen nu ze toch niks te doen hebben....quote:
alstublieftquote:Op zondag 21 augustus 2005 23:58 schreef ikke_ook het volgende:
[..]
Dan verwacht ik aan het eind van het journaal nog wel een update...
Dat is volgens mij stiekem wel een droom bij sommigen...quote:Op maandag 22 augustus 2005 00:01 schreef -nickx- het volgende:
dadleijk gaat iederen weg KABOEM dat zou lullig zijn.
gaan die nog rijden dan??? nu is het zeker al zolaat dat de nachtregeling in dioenst treed, en er nog maar 1000 mensne wegkunnen en de rest staat te w88???quote:Op maandag 22 augustus 2005 00:00 schreef Bayswater het volgende:
Alle treinen gaan weer rijden, niets gevonden
Dat kan je vergeten, dat doet NS niet. Misschien een doorgaande trein wel, maar alle aansluitingen zijn en blijven wegquote:Op maandag 22 augustus 2005 00:00 schreef Falco het volgende:
Aaaah, kan iedereen eindelijk weer lekker naar huis.
Ja, stel je voor dat je nu naar Maastricht moet.quote:Op maandag 22 augustus 2005 00:04 schreef Oom_Agent het volgende:
Nu zijn er logistieke problemen en worden er treinen opgeheven. Kom je nog niet thuis....
Een verhaal wat door slechts 1 persoon is gesubmit, met geen enkele andere bron of'getuige' zal niet snel als betrouwbaar bestempeld kunnen worden.quote:Op zondag 21 augustus 2005 23:48 schreef pekel het volgende:
[..]
Pssst...doe es ff een submit met zoveel mogelijk info op Fok!, wellicht komt Fok! dan weer in de landelijke media
Ja, ik ben commercieel ingesteld
rtl nieuws vermeld daar niks over??quote:Op maandag 22 augustus 2005 00:03 schreef testbeeld het volgende:
treinen rijden langer door vannacht word net vermeld op radio m
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |