Waarom staat tegenwoordig iedereen in het rood ? ik heb nooit int rood gestaan omdat ik geen 100 smsjes per dag stuur / paar uur per dag belquote:Op zondag 21 augustus 2005 20:57 schreef freshfunk het volgende:
Ik zit bij de postbank, volgens mij maakt die het altijd gelijk over, ofzo. Jeeej, als mn studiefinanciering komt, heb ik al 70 euro afgelost van die 500 euro die ik in het rood sta!![]()
Pff dan ben jij ook niet stoer zegquote:Op zondag 21 augustus 2005 21:06 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Waarom staat tegenwoordig iedereen in het rood ? ik heb nooit int rood gestaan omdat ik geen 100 smsjes per dag stuur / paar uur per dag bel
Vriendje dat ver weg woont.. En mn OV was een maand niet geldigquote:Op zondag 21 augustus 2005 21:06 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Waarom staat tegenwoordig iedereen in het rood ? ik heb nooit int rood gestaan omdat ik geen 100 smsjes per dag stuur / paar uur per dag bel
Ik mag niet eens meer rood staan.quote:Op zondag 21 augustus 2005 21:06 schreef Maikuuul het volgende:
Waarom staat tegenwoordig iedereen in het rood ?
Ik kreeg laatst voor het eerst zo'n brief. Ik had mijn limiet qua roodstaan overschreden.quote:Op zondag 21 augustus 2005 21:32 schreef Viperdesign het volgende:
[..]
Ik mag niet eens meer rood staan..
Serieus? Ook op studentenrekening?quote:Op maandag 22 augustus 2005 00:40 schreef -moi- het volgende:
over het bedrag dat je boven je limiet rood staat betaal je 20% rente
quote:Op zondag 21 augustus 2005 22:21 schreef Vloris het volgende:
't is zondag, denk je nou echt dat ze vandaag je stufi gaan overmaken?
Hoef je niet zo'n smiley bij te doen hoor, is niet leuk voor je ouders dat ze zo weinig verdienen.quote:Op maandag 22 augustus 2005 00:43 schreef Maikuuul het volgende:
komende vrijdag staat het als het goed is weer op de bankdenk een euro of 350
quote:Op maandag 22 augustus 2005 04:56 schreef jeroentjuh1987 het volgende:
[..]
Hoef je niet zo'n smiley bij te doen hoor, is niet leuk voor je ouders dat ze zo weinig verdienen.
whehehehe!!!quote:Op maandag 22 augustus 2005 04:56 schreef jeroentjuh1987 het volgende:
[..]
Hoef je niet zo'n smiley bij te doen hoor, is niet leuk voor je ouders dat ze zo weinig verdienen.
Als je ouders een eigen bedrijf hebben levert dat voor hun studerende kinderen ook leuk fiscale voordelen op.quote:Op maandag 22 augustus 2005 04:56 schreef jeroentjuh1987 het volgende:
[..]
Ouders hoeven niet weinig te verdienen om toch een goed bedrag aan stufi te krijgen..quote:Op maandag 22 augustus 2005 04:56 schreef jeroentjuh1987 het volgende:
[..]
Ik merk daar vrij weinig van moet ik zeggen....quote:Op maandag 22 augustus 2005 18:28 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Ouders hoeven niet weinig te verdienen om toch een goed bedrag aan stufi te krijgen..
Het ligt ook aan het huishouden; als je broertjes hebt die op de middelbare school zitten, krijg je automatisch ook meer, omdat die ook veel kosten..
dat is die extra ¤1,60quote:Op maandag 22 augustus 2005 18:34 schreef Tuneman het volgende:
[..]
Ik merk daar vrij weinig van moet ik zeggen....
Ik heb ook een aanvullende beurs, hoe dat mogelijk is is me een raadsel.quote:Op maandag 22 augustus 2005 14:51 schreef Blokhut het volgende:
[..]
Als je ouders een eigen bedrijf hebben levert dat voor hun studerende kinderen ook leuk fiscale voordelen op.
ik wel; krijg een behoorlijke aanvullende beurs om dit feit..quote:Op maandag 22 augustus 2005 18:34 schreef Tuneman het volgende:
[..]
Ik merk daar vrij weinig van moet ik zeggen....
mijn ouders verdienen genoeg. met wat handigheidjes die helemaal legaal zijn krijg ik 325p/m. je bent gewoon jalours!quote:Op maandag 22 augustus 2005 04:56 schreef jeroentjuh1987 het volgende:
[..]
NIet waar, heb 2 zusjes op middelbare school. Krijg geen bal meer dan het minimum.quote:Op maandag 22 augustus 2005 18:28 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Ouders hoeven niet weinig te verdienen om toch een goed bedrag aan stufi te krijgen..
Het ligt ook aan het huishouden; als je broertjes hebt die op de middelbare school zitten, krijg je automatisch ook meer, omdat die ook veel kosten..
2 optiesquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 12:19 schreef LaZZ het volgende:
[..]
NIet waar, heb 2 zusjes op middelbare school. Krijg geen bal meer dan het minimum.
noem ze eens op danquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 11:22 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
mijn ouders verdienen genoeg. met wat handigheidjes die helemaal legaal zijn krijg ik 325p/m. je bent gewoon jalours!![]()
mijne ook en ik krijg +- 240 als thuiswonendequote:Op dinsdag 23 augustus 2005 15:04 schreef dady het volgende:
Waarschijnlijk hebben zijn ouders een eigen bedrijf.
te veel verdienen is onzin, dan zijn de kosten die van je ouders verwacht worden aan jou te betalen gewoon hoger.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 15:13 schreef Sjowhan het volgende:
Dan is het inderdaad een no-go, of als ouders teveel verdienen 3-4 jaar geleden (althans, dat was zo, de IBG pakt het inkomen van een aantal jaren (wat ik dus niet weet) terug, waarom ze dat precies doen weet ik eerlijk gezegd ook niet).
Dan kun je toch wel ff vragen hoe hij dat gedaan heeft? Volgens mij kan het niet zonder de boel te belazeren, maar ik ben benieuwdquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 15:24 schreef Mute_Me het volgende:
mn pa heeft het geregeldwoon thuis. moet wel alles zelf betalen maar dat red je makkelijk. (ik iig)
Voor scholieren zijn andere regelingen. Overigens kun je ook al eerder dan je achttiende stufi krijgen, en dat is maar goed ook. Anders had ik bijna een heel kaar zonder gezeten omdat ik een kleuterjaartje heb overgeslagen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 14:56 schreef dady het volgende:
Ik dacht dat VWO scholieren, dus 18 zijn en op school zitten, helemaal geen stufi meer krijgen? Of heb ik het verkeerd gelezen
mag je mij dan wel 'ns uitleggen, want mn ouders hebben ook bedrijfquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 15:15 schreef El.Wulfo het volgende:
[..]
mijne ook en ik krijg +- 240 als thuiswonende
Je kunt gewoon heel veel afschrijven, wat in de praktijk niet na te gaan is en wat ook min of meer gedoogd wordt. En dat is maar goed ook, anders zouden er flink wat bedrijven in elkaar storten. Het is, zeker in Nederland, nauwelijks te doen om een winstgevend bedrijf op te zetten als je je aan alle wetjes en regeltjes houdt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 20:29 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Als ze investeren, is dat weer aftrekbaar van de belasting, waardoor ze uiteindelijk op een inkomen van 0, of heel laag uit kunnen komen. Op die manier verdienen ze op papier heel weinig, en krijg je dus een aanvullende beurs.
Zo heb ik dat de afgelopen jaren ook gezien, een goede vriend van me kreeg maximaal aanvullend, terwijl z'n ouders vier keer per week uit eten gingen en geld zat verdienden met de zaak, maar investeerden en konden dat aftrekken van de belasting.
ik ook! 2 euro en 34 centquote:
die krijgen tegenmoetkoming scholieren ofzowiets...quote:Op woensdag 24 augustus 2005 09:45 schreef dady het volgende:
Mensen die nog op de middelbare school zitten die 18 jaar of ouder zijn, krijgen toch geen stufi meer? Ik was er van overtuigd, maar de rest van me klas zeggen dat ze het nog gewoon gaan krijgen.
knurftquote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:03 schreef kkknurft het volgende:
Als je per oktober recht hebt op stufi, krijg je dit dan ook pas rond de 24e oktober?![]()
duhquote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:03 schreef kkknurft het volgende:
Als je per oktober recht hebt op stufi, krijg je dit dan ook pas rond de 24e oktober?![]()
Ik mail je m'n rekeningnummer wel even. Alvast bedankt.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:32 schreef CvB het volgende:
Maar heb 't ook nog niet nodig, dus ach...
De stufi word altijd 1 keer per maand uitgekeerd en niet voor nieuwe studenten opeens aan het begin van de maand ofzoquote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:31 schreef kkknurft het volgende:
[..]
Ja zou toch kunnen dat dat alvast voor november is![]()
Nee ook in de vakantie krijg je het gewoonquote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:44 schreef SwiffMeister het volgende:
stufi, heeft dat in de vakantie eigenlijk stil gestaan ofzo?
Deze maand alweer? Niet volgende maand?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:47 schreef Version1 het volgende:
ABN AMRO binnen!!![]()
alleen over 2 dagen alweer collegeld![]()
![]()
iddquote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:47 schreef Version1 het volgende:
ABN AMRO binnen!!![]()
alleen over 2 dagen alweer collegeld![]()
![]()
Dat zijn de betere investeringen.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 13:13 schreef Mute_Me het volgende:
jaaaaaa postbank binnenvanavond al weer uitgegeven (nieuw frame en voorvork)
Verschilt volgens mij per universiteit. Bij de Erasmus is het per twee maanden 248 euro, en de eerste 280 oid. Laatste termijn was 21 juni.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 14:26 schreef Sylvana het volgende:
wat zijn eigenlijk de betaaldata voor collegegeld in termijnen?
Ik heb het vorig jaar wel in 1 keer betaald, maar dit jaar red ik dat gewoon niet, was er ook liever in 1 keer vanaf geweest, maar goed, ga wel ff kijken op site van school af ze daarop staan.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 14:38 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Verschilt volgens mij per universiteit. Bij de Erasmus is het per twee maanden 248 euro, en de eerste 280 oid. Laatste termijn was 21 juni.
Tip: probeer het in een keer betalen. Dat scheelt echt zoveel. Want elke twee maanden 250euro weg hakt er echt in, eigenlijk moet je per maand 125euro over houden. Probeer dat maar eens te doen als studentIk ga het dit jaar gelukkig in een keer afbetalen.
Iedereen hier heeft gewoon hoge uitgavenquote:Op woensdag 24 augustus 2005 14:42 schreef De_Godlasteraar het volgende:
Wat een arme sloebers hiero. Allemaal de volle bak.
Hoe krijg je dat voor elkaar...quote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:02 schreef Syd het volgende:
ik krijg maar 57 euro :S maar vorig jaar was het 54 dus 3 euro erbij
trouwens nog niks ontvangenkut SNS
![]()
ik zou het niet weten, ik weet alleen dat ik ongeveer vanaf januari 57 euro kreeg ipv 54quote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:05 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat voor elkaar...
idd, vorige maand huur ( 265 euro), slaapbank ( 275 euro ) boekengeld ( 240 euro) betaald, dus dat hakt er behoorlijk in en vanaf deze maand dus elke keer huur+ collegegeld, dus dan hou je weinig over van je stufi jaquote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:02 schreef Intergalactrick het volgende:
[..]
Iedereen hier heeft gewoon hoge uitgaven![]()
Jamaar, thuiswonende toelage is al iets van 74 euro, dus hoe kan je in godsnaam minder krijgenquote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:06 schreef Syd het volgende:
[..]
ik zou het niet weten, ik weet alleen dat ik ongeveer vanaf januari 57 euro kreeg ipv 54
das echt vreemd want de basisbeurs voor thuiswonenden is 75,70 euroquote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:14 schreef Syd het volgende:
ja??? meen je nie... ik krijg nu al anderhalf jaar onder de 60 euro
basisbeurs is voor iedereen gelijk, alleen aanvullende beurs wordt bepaald aan de hand van hoeveel je ouders verdienenquote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:17 schreef Syd het volgende:
misschien omdat me pa goede baan heeft?
dat zal het zijn, want dan is de basisbeurs voor thuiswonenden idd 57,05 euroquote:
das lesgeld, voor mbo-ers, geen collegegeld, Collegegeld wordt door de onderwijsinstelling geregeld en die bepaald de betaaldata, maar die worden nergens op de site van mijn instelling vermeldquote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:09 schreef Viperdesign het volgende:
[..]
http://www.ib-groep.nl/studiepunt/ShowContent.asp?cID=1000004322&sID=3384
Werken zul je!quote:Op woensdag 24 augustus 2005 17:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
Voor de allerallerallerlaatste keer.
ik krijg nog 100euro van jequote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:58 schreef Chr1st1aan het volgende:
jaaaaaaaaaaaaaaaa weer geld op m'n rekening.
Bier bier bier, toll toll toll
Nou, ik heb ook postbank en woon ook in R'dam en ik had het al wel. Kreeg het altijd op tijd.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 19:14 schreef Dennisskyscrapers het volgende:
nog niet binnen, postbank-Rotterdam, duurt rotterdam altijd langer of zo, ik krijg t soms op woensdag en anders op Donderdag
Hier nog een.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 19:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nou, ik heb ook postbank en woon ook in R'dam en ik had het al wel. Kreeg het altijd op tijd.
quote:
Uiteraard. Mail maar met een mooi bod.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 19:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]Heb je dat schilderijtje nog te koop?
Een euro!quote:Op woensdag 24 augustus 2005 19:27 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Uiteraard. Mail maar met een mooi bod.![]()
Nee, dat weet ik heel zekerquote:Op maandag 29 augustus 2005 21:18 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Niet toevallig een éénmalige machtiging ingevuld waardoor ze eind september ineens je rekening voor 1.500 euro plunderen?
ja geloof het wel jaquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 09:22 schreef miss_dynastie het volgende:
Ook in tien termijnen, Sylvana?
Ach, ze zullen idd wel een keertje te laat zijn, kan gebeuren
Als je ouders gescheiden zijn berekenen ze ook gewoon het inkomen van je vader meequote:Op dinsdag 30 augustus 2005 12:02 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Weet iemand hoe dit zit:
Mijn ouders zitten in een scheiding. Op dit moment krijg ik 56 euro Stufi. Mijn moeders inkomen gaat nu een stuk achteruit na de scheiding. Ik ben van plan om bij mijn moeder te gaan wonen. Moet ik dat bij het IB-groep aangeven? Of berekenen ze nog steeds het inkomen van mijn vader mee?
quote:Op vrijdag 2 september 2005 21:49 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Of gewoon iedereen even veel? Ik krijg maar 56 euro en een maat van me iets van 360 euro. Dat is toch fokking oneerlijk. Bijna niemand gebruikt zijn stufi voor school. Hij dus ook niet. Zijn ouwe betalen gewoon alles voor hem.
inderdaad, vind dat echt wel een verschil, zonder stufi kan ik echt niet meer rondkomen nu ik op kamers woon, en ik krijg niks van me oudersquote:Op vrijdag 2 september 2005 21:54 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Anders vraag je even aan de meerderheid van de studenten hoe ze rondkomen
Hij woont trouwens waarschijnlijk op kamers en jij nog thuis bij je pappie en mammie. Dat is sowieso al een reden voor het verschil.
Hij doet gewoon MBO en woont thuis. Ik echt niemand in mijn omgeving die rond moet komen van zijn stufi....quote:Op vrijdag 2 september 2005 21:54 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Anders vraag je even aan de meerderheid van de studenten hoe ze rondkomen
Hij woont trouwens waarschijnlijk op kamers en jij nog thuis bij je pappie en mammie. Dat is sowieso al een reden voor het verschil.
Moet je misschien eens met ouders mensen omgaan.quote:Op zaterdag 3 september 2005 07:09 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Hij doet gewoon MBO en woont thuis. Ik echt niemand in mijn omgeving die rond moet komen van zijn stufi....
als het goed is heb je in april of zo een brief van hun gehad dat het lesgeld niet meer verrekend word. en dat je het dus zelf moet betalen. nu hoop ik niet voor je dat je wel hebt aangevinkt dat je in een keer wil betalen. ik was ook doodsbang dat ik dat had gedaan (was me onderwijskaart kwijt) maar gelukkig terug gevonden en gezien dat ik in termijnen betaalquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 14:37 schreef JOHAN410 het volgende:
WTF krijg deze maand ineens 307 euro ipv 227 normaal. Volgens mij vergeten ze het lesgeld te verrekenen ofzo.
Vraag het maar eens aan een HBO'er of WO'er. Het is niet zo makkelijk.quote:Op zaterdag 3 september 2005 07:09 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Hij doet gewoon MBO en woont thuis. Ik echt niemand in mijn omgeving die rond moet komen van zijn stufi....
ik vind het niet zoveel schelen hoor, maar 500 euro. voor mij is dat 1 keer stufi en dat verschil is al betaald. maar ja, ik woon wel uitwonend, maar dan bij mijn vriend in, dus geen kostgeld/huurkosten en andere kostenquote:Op zaterdag 3 september 2005 13:35 schreef Sylvana het volgende:
kan wel begrijpen dat je als je mbo doet en je woont nog thuis je niet van je stufi hoeft rond te komen, maar op het hbo/wo wel en al helemaal als je op kamers woont
op mbo betaal je geen collegeld he, alleen lesgeld en dat scheelt al een behoorlijk hoop geld
dus je woont bij je vriend, maar je laat hem de huur in zijn eentje betalen? ook lekker lulligquote:Op zaterdag 3 september 2005 14:10 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
ik vind het niet zoveel schelen hoor, maar 500 euro. voor mij is dat 1 keer stufi en dat verschil is al betaald. maar ja, ik woon wel uitwonend, maar dan bij mijn vriend in, dus geen kostgeld/huurkosten en andere kosten
Waar bemoei jij je mee? Misschien werkt die gozer wel, doet zij alles in het huishouden of alle boodschappen, weet jij veelquote:Op zaterdag 3 september 2005 14:12 schreef Sylvana het volgende:
[..]
dus je woont bij je vriend, maar je laat hem de huur in zijn eentje betalen? ook lekker lullig
rightquote:Op zaterdag 3 september 2005 14:10 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
ik woon wel uitwonend, maar dan bij mijn vriend in, dus geen kostgeld/huurkosten en andere kosten
ik woon bij mijn vriend en zijn ouders. en zijn ouders wouden geen kostgeld ontvangen, of op andere manier betalingen omdat ik bij hun in trek. het enigste wat ze wel eisen is dat ik de uitwonende beurs (300 euro extra) spaar, en niet uitgeef, zodat we een startkapitaal hebben als we op onszelf gaanquote:Op zaterdag 3 september 2005 14:12 schreef Sylvana het volgende:
[..]
dus je woont bij je vriend, maar je laat hem de huur in zijn eentje betalen? ook lekker lullig
ahum....ik doe MBOquote:Op zaterdag 3 september 2005 13:35 schreef Sylvana het volgende:
kan wel begrijpen dat je als je mbo doet en je woont nog thuis je niet van je stufi hoeft rond te komen, maar op het hbo/wo wel en al helemaal als je op kamers woont
op mbo betaal je geen collegeld he, alleen lesgeld en dat scheelt al een behoorlijk hoop geld
tja, ik ben ook al blut terwijl we dus nog 8 dagen moetenquote:Op donderdag 15 september 2005 18:24 schreef The-Brahma-Bull het volgende:
wat beginnen we weer vroeg deze maand zeg
-143equote:Op donderdag 15 september 2005 18:24 schreef The-Brahma-Bull het volgende:
Collegegeld en boekenquote:Op donderdag 15 september 2005 18:24 schreef The-Brahma-Bull het volgende:
Hey, mede-pauper, nog actief bij de Bristol?quote:
liefquote:Op zaterdag 3 september 2005 18:25 schreef gothic-blackie het volgende:
quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 10:09 schreef coz het volgende:
* coz OV vandaag inlevert![]()
OV ik zal je missen
![]()
Nog even geduld...de 24e staat ie weer fijn te pronken op je rekening...tot je een weekje later je huur weer moet dokken. Weg geld!quote:Op vrijdag 16 september 2005 19:19 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Het wordt tijd inderdaad..
niet de 24e, maar de 23e alquote:Op vrijdag 16 september 2005 19:20 schreef Dirktator het volgende:
[..]
Nog even geduld...de 24e staat ie weer fijn te pronken op je rekening...tot je een weekje later je huur weer moet dokken. Weg geld!
![]()
De neppe Allstars daar zijn echt te pruimen hoor, voor maar 8 euroquote:Op vrijdag 16 september 2005 12:09 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Hey, mede-pauper, nog actief bij de Bristol?
meer dan dat ik aan stufi krijgquote:Op maandag 19 september 2005 11:27 schreef Intergalactrick het volgende:
Hoeveel geld zal er een aantal dagen na de storting worden afgeschreven?
Ik kom wel weer eens langs dan. Als de stufi er is.quote:Op maandag 19 september 2005 11:00 schreef PeRi het volgende:
[..]
De neppe Allstars daar zijn echt te pruimen hoor, voor maar 8 euro
Stufi komt altijd op vrijdag hequote:Op maandag 19 september 2005 12:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
aah dan paskut kan ik donderdag avond niet zuipen
* Ou-Tannu heb ut ook wel op donderdags al op zn rekening aangetroffen?quote:
Ik werk er nietquote:Op maandag 19 september 2005 11:47 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik kom wel weer eens langs dan. Als de stufi er is.![]()
mischien je bank traag?quote:Op maandag 19 september 2005 12:27 schreef Sylvana het volgende:
ik heb het nog nooit op donderdag gehad, krijg het altijd op vrijdag
De IBG ook dus dan zit het wel snorquote:Op maandag 19 september 2005 15:33 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik zit bij de Rabobank, maar zou kunnen
Jij krijgt tenminste betaald voor je stagequote:Op maandag 19 september 2005 18:42 schreef SmoothOperator het volgende:
als het goed is krijg ik nog 460 pleuro'z van me stage en me stufi![]()
maarja tis maar de vraag of ik het wel deze maand krijg, heb stage gelopen bij t UWV.
ze zijn niet echt snel met uitbetalen!!!![]()
![]()
Is dat per maand?quote:Op maandag 19 september 2005 18:42 schreef SmoothOperator het volgende:
als het goed is krijg ik nog 460 pleuro'z van me stage en me stufi![]()
maarja tis maar de vraag of ik het wel deze maand krijg, heb stage gelopen bij t UWV.
ze zijn niet echt snel met uitbetalen!!!![]()
![]()
ik heb nog 3,25quote:Op maandag 19 september 2005 21:05 schreef haagse_elfje het volgende:
ik kan ook niet wachten op mijn geld, ik heb nog 4 euro
septemberquote:Op maandag 19 september 2005 21:15 schreef rotskibo het volgende:
Is de stufi die deze maand komt die van September of Oktober?
ja.quote:Op maandag 19 september 2005 20:38 schreef KiwiTjuHh het volgende:
En ik kijk net op mijn ibgroep, en daar staat nu dat ik een studieschuld heb van 75,10 euro ofzo. Gaat nu gewoon elke maand dat er weer bij op omdat je binnen zo'n tijd je diploma gehaald moet hebben?
jaquote:Op maandag 19 september 2005 20:38 schreef KiwiTjuHh het volgende:
En ik kijk net op mijn ibgroep, en daar staat nu dat ik een studieschuld heb van 75,10 euro ofzo. Gaat nu gewoon elke maand dat er weer bij op omdat je binnen zo'n tijd je diploma gehaald moet hebben?
achja dan verdien je ook wel genoeg hequote:Op maandag 19 september 2005 23:12 schreef NiTiN het volgende:
kutzooi, ga binnenkort mn stufi en ov opzeggen omdat ik anders terugmoet betalen. ivm het naderen van de bijverdien-limiet.
kutzooi.
tenzij je binnen 4 jaar alles haaltquote:Op dinsdag 20 september 2005 01:03 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
ja
op het hbo is je studiefinancierig een lening ja
mijne is er ijn augustus afgegaan, nu weer in oktoberquote:Op maandag 19 september 2005 19:49 schreef Mikkie het volgende:
Ik kan het alweer best aardig gebruiken. Vooral nou die hele bult collegegeld eraf gaat na 't weekend
opt MBO ook volgens mij.quote:Op dinsdag 20 september 2005 01:03 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
ja
:quote:Op dinsdag 20 september 2005 08:57 schreef addie84 het volgende:
[..]
tenzij je binnen 5 jaar alles haalt
ja maar het ligt er wel aan of je onder de oude of de nieuwe regeling valt, tenminste, volgens mij gingen ze dat veranderen.quote:
5 jaar toch? ik wil wel een beetje speing hebbenquote:Op dinsdag 20 september 2005 08:57 schreef addie84 het volgende:
[..]
tenzij je binnen 4 jaar alles haalt
Uhm ik heb daar maar 9 weken stage gelopen, dus per twee maanden.quote:Op maandag 19 september 2005 20:25 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Is dat per maand?
En doe je HBO?
Ruilen?quote:Op maandag 19 september 2005 20:38 schreef KiwiTjuHh het volgende:
En ik kijk net op mijn ibgroep, en daar staat nu dat ik een studieschuld heb van 75,10 euro ofzo.
op de uni niet dan?quote:Op dinsdag 20 september 2005 01:03 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
ja
quote:Op woensdag 21 september 2005 00:36 schreef heiden6 het volgende:
Ik heb lichtelijk geïrriteerd opgebeld naar de Postbank vandaag, omdat men vijf teruggestortte euro's van mijn chipkaart, spoorloos had doen verdwijnen en ik daardoor helemaal blut was. Dat schijnt twee werkdagen te duren. De prutsers. Inmiddels heb ik toch alweer wat geld verdiend, maar dan nog... twee werkdagen?
Tja, ik geef zoiets ook wel uit in een week hoor. Heb momenteel stufi, loon, huursubsidie en nog een paar tientjes in de maand uit een handeltje, maar moet nog flink wat terugbetalen van de afgelopen maanden. Huurachterstand van 700+ euro en nog een paar honderd euro hier en daar.quote:Op woensdag 21 september 2005 00:51 schreef LaZZ het volgende:
[..]!
Uberpauper!
Haha. En ik kon er al niet tegen 50 euro voor 'n week te hebben.![]()
Gelukkig krijg ik straks loon, stufi, nabetaling UWV ivm faillissement en ouderlijke bijdrage.
Dat wordt weer knallen!!
Mja, en 50 euro is dus al ernstig weinig, voor een student, wat ernstig eigenlijk.quote:Op woensdag 21 september 2005 00:56 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Tja, ik geef zoiets ook wel uit in een week hoor. Heb momenteel stufi, loon, huursubsidie en nog een paar tientjes in de maand uit een handeltje, maar moet nog flink wat terugbetalen van de afgelopen maanden. Huurachterstand van 700+ euro en nog een paar honderd euro hier en daar.
Ik werk deze week dan ook 46 uur.![]()
Onverwachts m'n baantje kwijtgeraakt, net voor de twee vakanties die ik had gepland. Scheelde me twee maanden salaris, ofwel 900 euro.quote:Op woensdag 21 september 2005 00:58 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Mja, en 50 euro is dus al ernstig weinig, voor een student, wat ernstig eigenlijk.![]()
Maar genieten, een huurachterstand van 700 euro. En ik al flippen over 2 boetes van in totaal 150.
Oja, ik heb ook nog huursubsidie, 20 euro.![]()
Waarom zulke schulden gemaakt trouwens man? Slecht bezig.
20 euro bij een huur van 300. Kan toch?quote:Op woensdag 21 september 2005 01:02 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Onverwachts m'n baantje kwijtgeraakt, net voor de twee vakanties die ik had gepland. Scheelde me twee maanden salaris, ofwel 900 euro.![]()
Hoe kom je aan 20 euro huursubsidie? Ik 'krijg' 50 euro.
Ik werk nu in Haarlem (bijna twee uur reistijd), maar ik begin dit weekend hier in Rotterdam. Beide verkoopbaantjes voor een paupersalaris; ik ga nu op zoek naar iets fatsoenlijks voor full time, en dan in deeltijd studeren.quote:Op woensdag 21 september 2005 01:05 schreef LaZZ het volgende:
[..]
20 euro bij een huur van 300. Kan toch?
Maar wel kut dat je baan dan idd kwijtraakt. Ik had ook een faillissement net voor vakantie. Ook 2 maanden geen loon. Maar dik voorschot gekregen van huidige baan. Zelfde BV binnen die groep etc. blabla, in ieder geval, nog dezelfde baan etc. maar dan in een andere BV.
Tering, 2 uur reistijd? Dude!quote:Op woensdag 21 september 2005 01:08 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik werk nu in Haarlem (bijna twee uur reistijd), maar ik begin dit weekend hier in Rotterdam. Beide verkoopbaantjes voor een paupersalaris; ik ga nu op zoek naar iets fatsoenlijks voor full time, en dan in deeltijd studeren.
En een faillisesement van je werkgever bedoel je, of van je eigen bedrijf?
Wat overigens bijzonder vreemd is, is dat ik niet ingeschreven ben voor het twee jaar op de UL, maar nog niets heb gehoord van de IBG. Wel krijg ik nog stufi en heb ik dus ook nog m'n OV-Studentenkaart.![]()
Ik zou als de sodemieter m'n OV inleveren!quote:Op woensdag 21 september 2005 01:08 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik werk nu in Haarlem (bijna twee uur reistijd), maar ik begin dit weekend hier in Rotterdam. Beide verkoopbaantjes voor een paupersalaris; ik ga nu op zoek naar iets fatsoenlijks voor full time, en dan in deeltijd studeren.
En een faillisesement van je werkgever bedoel je, of van je eigen bedrijf?
Wat overigens bijzonder vreemd is, is dat ik niet ingeschreven ben voor het twee jaar op de UL, maar nog niets heb gehoord van de IBG. Wel krijg ik nog stufi en heb ik dus ook nog m'n OV-Studentenkaart.![]()
Ik ga niet kappen, maar in deeltijd verder.quote:Op woensdag 21 september 2005 01:12 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Tering, 2 uur reistijd? Dude!!
En wat is je uurloon dan?
Nee, faillissement van m'n vorige werkgever, is een BV binnen een bepaalde groep, en met die BV ging het niet zo goed, dus die hebben ze failliet laten gaan. Nu doe ik hetzelfde project binnen een andere BV in een ander gebouw.Vage zooi, maar wel klote dat ik m'n geld niet had.
Maar gast, wtf, ga je kappen met je studie? Slecht bezig, net begonnen met 'n nieuwe.
En overigens? Stond je wel ingeschreven bij de IBG? Of heb je je daar gewoon uitgeschreven? Anders loopt het gewoon door èh.
je zult nog tot vrijdag moeten wachten en ik had het 3 weken geleden al nodigquote:Op woensdag 21 september 2005 17:40 schreef MaJo het volgende:
Wanneer wordt het gestort, morgen zeker? Ik heb het NU nodig
Damn, nog twee dagen wachten?quote:Op woensdag 21 september 2005 20:15 schreef Sylvana het volgende:
[..]
je zult nog tot vrijdag moeten wachten en ik had het 3 weken geleden al nodig
donder op zegquote:Op woensdag 21 september 2005 21:45 schreef PaleLight het volgende:
Tja, waarom het tegenwoordig altijd rond de 24e is...![]()
De IBG geeft de overheid de schuld, de overheid geeft de IBG de schuld en wij studenten hebben het nakijken.![]()
Ten eerste is het vervelend dat het rond de 24e is en dat het niet op 1 vaste dag is, zoals in het verleden. Nu kan het ook zijn dat je ineens pas de 25e krijgt.quote:Op woensdag 21 september 2005 23:01 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
donder op zeg
wat maakt t nou uit of je van de 21e tot de 21e of van de 24e tot de 24e met je studiefinanciering moet doen?
drol
omdat je zeiktquote:Op donderdag 22 september 2005 00:29 schreef PaleLight het volgende:
[..]
Ten eerste is het vervelend dat het rond de 24e is en dat het niet op 1 vaste dag is, zoals in het verleden. Nu kan het ook zijn dat je ineens pas de 25e krijgt.
Ten tweede is het een probleem dat nieuwe studenten pas aan het eind van hun eerste maand studie geld krijgen en dus in de tussentijd boeken, collegeld en levensonderhoud uit andere middelen moeten zien te betalen. Als ze dat geld 3 dagen later krijgen dan tot een tijd geleden het geval was betekent dat dus 3 dagen fatsoenlijk eten minder.
Ten derde vraag ik me af waardoor jij zo gefrustreerd bent dat je me op een dergelijke manier uit moet lopen schelden over een onderwerp als dit.
Ben jij student? Nee? Dacht ik al.quote:Op donderdag 22 september 2005 00:41 schreef Catch22- het volgende:
[..]
omdat je zeikt
de datum is vrij stabiel en wijkt hoogstens 2 af elke keer. Tenzij er een weekend tussen zit. Je kan ook een maandje zuinig aan doen als je weet dat je veel moet lappen
Precies, en bovendien kun je de data ruim van tevoren op de website achterhalen.quote:Op donderdag 22 september 2005 00:41 schreef Catch22- het volgende:
[..]
omdat je zeikt
de datum is vrij stabiel en wijkt hoogstens 2 af elke keer. Tenzij er een weekend tussen zit. Je kan ook een maandje zuinig aan doen als je weet dat je veel moet lappen
100 euro voor de kermisquote:Op donderdag 22 september 2005 01:11 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Je bent achttien en krijgt van je ouders geld voor de kermis?
Het moet niet gekker worden.
Assumptions are the mother of all fuck ups.quote:Op donderdag 22 september 2005 00:43 schreef PaleLight het volgende:
[..]
Ben jij student? Nee? Dacht ik al.
Van een basisbeurs kun je je kamer nog niet eens betalen. Een student zonder extra inkomens van ouders oid moet het dus iedere maand zuinig aan doen.
Een uitwonende beurs bestaat niet, je krijgt een hogere beurs als je uitwonend bent, maar daarvan kun je nog steeds maar net je kamer betalen, als je iets heel goedkoops weet te scoren.quote:Op donderdag 22 september 2005 01:44 schreef Panzer het volgende:
[..]
Assumptions are the mother of all fuck ups.
van een basisbeurs kun je inderdaad geen kamer betalen. Vandaar dat er de uitwonende beurs in het leven is geroepen. Een lening bij de IBG is dan een extra bijkomstigheid, een investering in de toekomst. Daarbij komt het nog eens dat het nog een aardig riante lening is ook. Daarbij kan een student tevens een bijbaantje nemen, gezien de relatieve tijdsindeling van een studie.
Gebruik jij jouw eigen situatie ter vergelijking van een gemiddelde student? En er zijn ook zat voorbeelden te stellen van studenten die eruit schieten met jouw beredenatie.
Aannames zijn fataal. Ik ben student, betaal mijn eigen collegegeld en knoop de eindjes aanelkaar.quote:Op donderdag 22 september 2005 00:43 schreef PaleLight het volgende:
[..]
Ben jij student? Nee? Dacht ik al.
Van een basisbeurs kun je je kamer nog niet eens betalen. Een student zonder extra inkomens van ouders oid moet het dus iedere maand zuinig aan doen.
quote:Op donderdag 22 september 2005 02:54 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Aannames zijn fataal. Ik ben student, betaal mijn eigen collegegeld en knoop de eindjes aanelkaar.
400 per maand? Doe normaal, ik leen vol en heb uitwonende beurs, in totaal 694 euro ofzo. Dat is zonder aanvullende beurs of wat dan ook, het minimum van het minimum qua vol lenen en uitwonend dus.quote:Op donderdag 22 september 2005 02:41 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Een uitwonende beurs bestaat niet, je krijgt een hogere beurs als je uitwonend bent, maar daarvan kun je nog steeds maar net je kamer betalen, als je iets heel goedkoops weet te scoren.
Lenen is inderdaad een optie, maar dan kom je in totaal nog altijd op 400 euro per maand uit, of misschien iets meer, en daar kun je gewoon niet van rondkomen.
Er is uiteraard niets mis met een bijbaantje, maar het lijkt me wel handig als je uitlegt wat je in vredesnaam bedoelt met een 'relatieve tijdsindeling' voor ik inga op de rest van je verhaal.
Een uitwonende beurs bestaat zeer zeker wel. Zoek gerust eens verder op de site van de IB-groep.quote:Op donderdag 22 september 2005 02:41 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Een uitwonende beurs bestaat niet, je krijgt een hogere beurs als je uitwonend bent, maar daarvan kun je nog steeds maar net je kamer betalen, als je iets heel goedkoops weet te scoren.
Lenen is inderdaad een optie, maar dan kom je in totaal nog altijd op 400 euro per maand uit, of misschien iets meer, en daar kun je gewoon niet van rondkomen.
Er is uiteraard niets mis met een bijbaantje, maar het lijkt me wel handig als je uitlegt wat je in vredesnaam bedoelt met een 'relatieve tijdsindeling' voor ik inga op de rest van je verhaal.
Dit heb ik er letterlijk vandaan gehaald. Het ligt tevens aan de inkomsten van de ouders van de student hoeveel er geleend kan worden. Ik zou plus minus 555 euro aan inkomsten van de IB-groep kunnen krijgen en dan heb ik nog niet eens een uitwonende beurs.quote:Wanneer heb ik recht op een uitwonende beurs?
Als je niet op het adres van (��n van) je (natuurlijke of adoptief-) ouders woont, ben je uitwonend en heb je recht op een hogere basisbeurs. Je kunt dit doorgeven via Mijn IB-Groep, of via de wijzigingsapplicatie op onze website. Geef daarbij ook de namen en adressen van je ouder(s) aan ons door.
Nou goed, hoe je het ook wilt noemen, het schiet niet voldoende op. Als je ook het bedrag van je aanvullende beurs nog leent kom je uit op 731 euro, en daarmee zou je waarschijnlijk de eindjes wel aan elkaar kunnen knopen.quote:Op donderdag 22 september 2005 03:06 schreef Panzer het volgende:
[..]
Een uitwonende beurs bestaat zeer zeker wel. Zoek gerust eens verder op de site van de IB-groep.
[..]
Dit heb ik er letterlijk vandaan gehaald. Het ligt tevens aan de inkomsten van de ouders van de student hoeveel er geleend kan worden. Ik zou plus minus 555 euro aan inkomsten van de IB-groep kunnen krijgen en dan heb ik nog niet eens een uitwonende beurs.
En met een relatieve tijdsindeling ga ik uit van een universitaire opleiding en een zestigtal ECTS punten die benodigd zijn om een studiejaar te halen en de daarbij behorende gemiddelde/relatieve tijd. Per ECTS punt staat een aantal uur tegenover.
Een uitwonende beurs maakt een deel uit van het basisbedrag, ook wel uit dat schema'tje te halen van de link die jij gaf. En voor de rest, prioriteiten stellen, geheel zelf in te vullen. En zoals ik het al zei, de IB-groep is het rianste qua verstrekking van leningen.quote:Op donderdag 22 september 2005 03:13 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nou goed, hoe je het ook wilt noemen, het schiet niet voldoende op. Als je ook het bedrag van je aanvullende beurs nog leent kom je uit op 731 euro, en daarmee zou je waarschijnlijk de eindjes wel aan elkaar kunnen knopen.
Dan bouw je dus wel 400 euro per maand op aan gegarandeerde studieschuld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |