Ten eerste is het vervelend dat het rond de 24e is en dat het niet op 1 vaste dag is, zoals in het verleden. Nu kan het ook zijn dat je ineens pas de 25e krijgt.quote:Op woensdag 21 september 2005 23:01 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
donder op zeg
wat maakt t nou uit of je van de 21e tot de 21e of van de 24e tot de 24e met je studiefinanciering moet doen?
drol
omdat je zeiktquote:Op donderdag 22 september 2005 00:29 schreef PaleLight het volgende:
[..]
Ten eerste is het vervelend dat het rond de 24e is en dat het niet op 1 vaste dag is, zoals in het verleden. Nu kan het ook zijn dat je ineens pas de 25e krijgt.
Ten tweede is het een probleem dat nieuwe studenten pas aan het eind van hun eerste maand studie geld krijgen en dus in de tussentijd boeken, collegeld en levensonderhoud uit andere middelen moeten zien te betalen. Als ze dat geld 3 dagen later krijgen dan tot een tijd geleden het geval was betekent dat dus 3 dagen fatsoenlijk eten minder.
Ten derde vraag ik me af waardoor jij zo gefrustreerd bent dat je me op een dergelijke manier uit moet lopen schelden over een onderwerp als dit.
Ben jij student? Nee? Dacht ik al.quote:Op donderdag 22 september 2005 00:41 schreef Catch22- het volgende:
[..]
omdat je zeikt
de datum is vrij stabiel en wijkt hoogstens 2 af elke keer. Tenzij er een weekend tussen zit. Je kan ook een maandje zuinig aan doen als je weet dat je veel moet lappen
Precies, en bovendien kun je de data ruim van tevoren op de website achterhalen.quote:Op donderdag 22 september 2005 00:41 schreef Catch22- het volgende:
[..]
omdat je zeikt
de datum is vrij stabiel en wijkt hoogstens 2 af elke keer. Tenzij er een weekend tussen zit. Je kan ook een maandje zuinig aan doen als je weet dat je veel moet lappen
100 euro voor de kermisquote:Op donderdag 22 september 2005 01:11 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Je bent achttien en krijgt van je ouders geld voor de kermis?
Het moet niet gekker worden.
Assumptions are the mother of all fuck ups.quote:Op donderdag 22 september 2005 00:43 schreef PaleLight het volgende:
[..]
Ben jij student? Nee? Dacht ik al.
Van een basisbeurs kun je je kamer nog niet eens betalen. Een student zonder extra inkomens van ouders oid moet het dus iedere maand zuinig aan doen.
Een uitwonende beurs bestaat niet, je krijgt een hogere beurs als je uitwonend bent, maar daarvan kun je nog steeds maar net je kamer betalen, als je iets heel goedkoops weet te scoren.quote:Op donderdag 22 september 2005 01:44 schreef Panzer het volgende:
[..]
Assumptions are the mother of all fuck ups.
van een basisbeurs kun je inderdaad geen kamer betalen. Vandaar dat er de uitwonende beurs in het leven is geroepen. Een lening bij de IBG is dan een extra bijkomstigheid, een investering in de toekomst. Daarbij komt het nog eens dat het nog een aardig riante lening is ook. Daarbij kan een student tevens een bijbaantje nemen, gezien de relatieve tijdsindeling van een studie.
Gebruik jij jouw eigen situatie ter vergelijking van een gemiddelde student? En er zijn ook zat voorbeelden te stellen van studenten die eruit schieten met jouw beredenatie.
Aannames zijn fataal. Ik ben student, betaal mijn eigen collegegeld en knoop de eindjes aanelkaar.quote:Op donderdag 22 september 2005 00:43 schreef PaleLight het volgende:
[..]
Ben jij student? Nee? Dacht ik al.
Van een basisbeurs kun je je kamer nog niet eens betalen. Een student zonder extra inkomens van ouders oid moet het dus iedere maand zuinig aan doen.
quote:Op donderdag 22 september 2005 02:54 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Aannames zijn fataal. Ik ben student, betaal mijn eigen collegegeld en knoop de eindjes aanelkaar.
400 per maand? Doe normaal, ik leen vol en heb uitwonende beurs, in totaal 694 euro ofzo. Dat is zonder aanvullende beurs of wat dan ook, het minimum van het minimum qua vol lenen en uitwonend dus.quote:Op donderdag 22 september 2005 02:41 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Een uitwonende beurs bestaat niet, je krijgt een hogere beurs als je uitwonend bent, maar daarvan kun je nog steeds maar net je kamer betalen, als je iets heel goedkoops weet te scoren.
Lenen is inderdaad een optie, maar dan kom je in totaal nog altijd op 400 euro per maand uit, of misschien iets meer, en daar kun je gewoon niet van rondkomen.
Er is uiteraard niets mis met een bijbaantje, maar het lijkt me wel handig als je uitlegt wat je in vredesnaam bedoelt met een 'relatieve tijdsindeling' voor ik inga op de rest van je verhaal.
Een uitwonende beurs bestaat zeer zeker wel. Zoek gerust eens verder op de site van de IB-groep.quote:Op donderdag 22 september 2005 02:41 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Een uitwonende beurs bestaat niet, je krijgt een hogere beurs als je uitwonend bent, maar daarvan kun je nog steeds maar net je kamer betalen, als je iets heel goedkoops weet te scoren.
Lenen is inderdaad een optie, maar dan kom je in totaal nog altijd op 400 euro per maand uit, of misschien iets meer, en daar kun je gewoon niet van rondkomen.
Er is uiteraard niets mis met een bijbaantje, maar het lijkt me wel handig als je uitlegt wat je in vredesnaam bedoelt met een 'relatieve tijdsindeling' voor ik inga op de rest van je verhaal.
Dit heb ik er letterlijk vandaan gehaald. Het ligt tevens aan de inkomsten van de ouders van de student hoeveel er geleend kan worden. Ik zou plus minus 555 euro aan inkomsten van de IB-groep kunnen krijgen en dan heb ik nog niet eens een uitwonende beurs.quote:Wanneer heb ik recht op een uitwonende beurs?
Als je niet op het adres van (��n van) je (natuurlijke of adoptief-) ouders woont, ben je uitwonend en heb je recht op een hogere basisbeurs. Je kunt dit doorgeven via Mijn IB-Groep, of via de wijzigingsapplicatie op onze website. Geef daarbij ook de namen en adressen van je ouder(s) aan ons door.
Nou goed, hoe je het ook wilt noemen, het schiet niet voldoende op. Als je ook het bedrag van je aanvullende beurs nog leent kom je uit op 731 euro, en daarmee zou je waarschijnlijk de eindjes wel aan elkaar kunnen knopen.quote:Op donderdag 22 september 2005 03:06 schreef Panzer het volgende:
[..]
Een uitwonende beurs bestaat zeer zeker wel. Zoek gerust eens verder op de site van de IB-groep.
[..]
Dit heb ik er letterlijk vandaan gehaald. Het ligt tevens aan de inkomsten van de ouders van de student hoeveel er geleend kan worden. Ik zou plus minus 555 euro aan inkomsten van de IB-groep kunnen krijgen en dan heb ik nog niet eens een uitwonende beurs.
En met een relatieve tijdsindeling ga ik uit van een universitaire opleiding en een zestigtal ECTS punten die benodigd zijn om een studiejaar te halen en de daarbij behorende gemiddelde/relatieve tijd. Per ECTS punt staat een aantal uur tegenover.
Een uitwonende beurs maakt een deel uit van het basisbedrag, ook wel uit dat schema'tje te halen van de link die jij gaf. En voor de rest, prioriteiten stellen, geheel zelf in te vullen. En zoals ik het al zei, de IB-groep is het rianste qua verstrekking van leningen.quote:Op donderdag 22 september 2005 03:13 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nou goed, hoe je het ook wilt noemen, het schiet niet voldoende op. Als je ook het bedrag van je aanvullende beurs nog leent kom je uit op 731 euro, en daarmee zou je waarschijnlijk de eindjes wel aan elkaar kunnen knopen.
Dan bouw je dus wel 400 euro per maand op aan gegarandeerde studieschuld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |