mijn ouders verdienen genoeg. met wat handigheidjes die helemaal legaal zijn krijg ik 325p/m. je bent gewoon jalours!quote:Op maandag 22 augustus 2005 04:56 schreef jeroentjuh1987 het volgende:
[..]
Hoef je niet zo'n smiley bij te doen hoor, is niet leuk voor je ouders dat ze zo weinig verdienen.
NIet waar, heb 2 zusjes op middelbare school. Krijg geen bal meer dan het minimum.quote:Op maandag 22 augustus 2005 18:28 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Ouders hoeven niet weinig te verdienen om toch een goed bedrag aan stufi te krijgen..
Het ligt ook aan het huishouden; als je broertjes hebt die op de middelbare school zitten, krijg je automatisch ook meer, omdat die ook veel kosten..
2 optiesquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 12:19 schreef LaZZ het volgende:
[..]
NIet waar, heb 2 zusjes op middelbare school. Krijg geen bal meer dan het minimum.
noem ze eens op danquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 11:22 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
mijn ouders verdienen genoeg. met wat handigheidjes die helemaal legaal zijn krijg ik 325p/m. je bent gewoon jalours!![]()
mijne ook en ik krijg +- 240 als thuiswonendequote:Op dinsdag 23 augustus 2005 15:04 schreef dady het volgende:
Waarschijnlijk hebben zijn ouders een eigen bedrijf.
te veel verdienen is onzin, dan zijn de kosten die van je ouders verwacht worden aan jou te betalen gewoon hoger.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 15:13 schreef Sjowhan het volgende:
Dan is het inderdaad een no-go, of als ouders teveel verdienen 3-4 jaar geleden (althans, dat was zo, de IBG pakt het inkomen van een aantal jaren (wat ik dus niet weet) terug, waarom ze dat precies doen weet ik eerlijk gezegd ook niet).
Dan kun je toch wel ff vragen hoe hij dat gedaan heeft? Volgens mij kan het niet zonder de boel te belazeren, maar ik ben benieuwdquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 15:24 schreef Mute_Me het volgende:
mn pa heeft het geregeldwoon thuis. moet wel alles zelf betalen maar dat red je makkelijk. (ik iig)
Voor scholieren zijn andere regelingen. Overigens kun je ook al eerder dan je achttiende stufi krijgen, en dat is maar goed ook. Anders had ik bijna een heel kaar zonder gezeten omdat ik een kleuterjaartje heb overgeslagen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 14:56 schreef dady het volgende:
Ik dacht dat VWO scholieren, dus 18 zijn en op school zitten, helemaal geen stufi meer krijgen? Of heb ik het verkeerd gelezen
mag je mij dan wel 'ns uitleggen, want mn ouders hebben ook bedrijfquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 15:15 schreef El.Wulfo het volgende:
[..]
mijne ook en ik krijg +- 240 als thuiswonende
Je kunt gewoon heel veel afschrijven, wat in de praktijk niet na te gaan is en wat ook min of meer gedoogd wordt. En dat is maar goed ook, anders zouden er flink wat bedrijven in elkaar storten. Het is, zeker in Nederland, nauwelijks te doen om een winstgevend bedrijf op te zetten als je je aan alle wetjes en regeltjes houdt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 20:29 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Als ze investeren, is dat weer aftrekbaar van de belasting, waardoor ze uiteindelijk op een inkomen van 0, of heel laag uit kunnen komen. Op die manier verdienen ze op papier heel weinig, en krijg je dus een aanvullende beurs.
Zo heb ik dat de afgelopen jaren ook gezien, een goede vriend van me kreeg maximaal aanvullend, terwijl z'n ouders vier keer per week uit eten gingen en geld zat verdienden met de zaak, maar investeerden en konden dat aftrekken van de belasting.
ik ook! 2 euro en 34 centquote:
die krijgen tegenmoetkoming scholieren ofzowiets...quote:Op woensdag 24 augustus 2005 09:45 schreef dady het volgende:
Mensen die nog op de middelbare school zitten die 18 jaar of ouder zijn, krijgen toch geen stufi meer? Ik was er van overtuigd, maar de rest van me klas zeggen dat ze het nog gewoon gaan krijgen.
knurftquote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:03 schreef kkknurft het volgende:
Als je per oktober recht hebt op stufi, krijg je dit dan ook pas rond de 24e oktober?![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |