Klopt... in het vorig topic al een kleine discussie over gehad. Ik zal Noize zelf eens aanspreken op de hub zelf en om duidelijkheid vragenquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 23:38 schreef LostFormat het volgende:
Ja, dat heb ik ook al vaker aangehaald maar blijkbaar wordt er geen probleem in gezien.
quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 07:54 schreef cult_freak het volgende:
Aangezien het niet illegaal is, waarom er een probleem van maken![]()
Het is een podium voor (on)bekende artiesten waar mensen het over de muziek en het maken ervan kunnen hebben. Daarnaast kunnen daar ook nog de mp3's (zonder enig BUMArecht) worden uitgewisseld. Niet iedereen tekent bij een BUMA gelukkig
![]()
Leer mij de noizehub kennenquote:You want access to the NoiZe Electro Hub? Get 10 GB of good stuff (yes other genres, movies, appz etc. are also allowed).
quote:Out soon: Crème 12-23 - Avida - Vorrei Tanto - 5 Track EP
Avida were and obscure Italian Synth-wave band that existed from 1981 until 1982. Members were Maurizio Dami (later known as Alexander Robotnick on Vocals, Guitar, Sequensing), Stefano Fouchi (Synth effects) and Daniele Trambusti (Drums) with the added help of Lucio Battisti for songwriting. They only recorded one 8 Track demo, which was never released and vanished into obscurity. It is with pleasure that after almost 25 years we can finally release this piece of history.
Hier te beluisteren:quote:Despite the fact that Arpanet have for some time been linked with both Drexcyian and Dopplereffekt camps, no one really knows for sure who they are. Following on from their mighty “Wireless Internet” set a couple of years back, this album for Rephlex develops their conceptual electronic fragmentation into yet another evocative and mysterious strand of sub-marine electro. Starting off with a series of four short science fiction variations, “Quantum Transposition” kicks off in earnest with “Ionic Crystals”, a wide-eyed collage of sunrise chimes and padded tiptoes – an instantly recognisable tapestry of Motor City soundscaping updated from the most seminal of archives. “Entropic Decay” chugs with the shackled machinations of robotic malfunctions – a staggered stop/start affair full of spacious echoes and faltering beats that at every turn threaten to unleash themselves into a torrent of jacking paces. It’s only at the album’s midway point that “Orbital Wavelengths” allows the turbine to ignite fully – a killer loop of mysterious percussive treads and midnight melodies gently decimating their surroundings – in classic style. “Quantum State Recombination” takes this even further – instantly recognisable synth transitions that deliver you straight back to the aquatic safehaven that’s accompanied the Drexciyan legacy for over a decade. Killer music.
Dat is een of ander Nederlands hiphopnummer... geen electro.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 19:42 schreef Deetch het volgende:
Ik en Magic666 zoeken de titel en artiest van dit nummer.
In het ik zoek een nummer forum komen we niet verder dus misschien dat jullie het herkennen
Ik weet zeker dat het begindeuntje dat raymzter gebruikt van een of andere synthesizer grootheid komt aangezien ik het nummer van mijn middelbare schooltijd herken en dat is 15 jaar gelden.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 19:44 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Dat is een of ander Nederlands hiphopnummer... geen electro.
Dat klopt ik weet niet of de pitch zoals bij Raymzter of zoals bij jou hoort maar de rest van het nummer is zeker syntesizer muziek. Het stond op een compilatiebandje met nrs als albedo, pulstar, chariots of fire etc.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 20:01 schreef djkoelkast het volgende:
lijkt eerder op koormuziek dan op electro, luister het stuk eens met de pitch omlaag:
http://radio.clownenacrobaat.nl/sample.mp3
Nope, checking nowquote:Op woensdag 17 augustus 2005 20:02 schreef HAL9000S het volgende:
Zegt de naam Neonman je iets?
Hee, Jean Michel Jarre is tof.quote:
ja sorry bij synthesizer muziek moet ik altijd denken aan die verzamelceedees van eind jaren 80 begin jaren 90..quote:Op donderdag 18 augustus 2005 14:10 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Hee, Jean Michel Jarre is tof.
Whahaha, die waren wel ongekend space!quote:Op donderdag 18 augustus 2005 14:17 schreef Yorrit het volgende:
[..]
ja sorry bij synthesizer muziek moet ik altijd denken aan die verzamelceedees van eind jaren 80 begin jaren 90..
Ken je het nummer dan ook dat ik zoek?quote:Op donderdag 18 augustus 2005 14:36 schreef djkoelkast het volgende:
Synthesizer Greatest, al die nummers kun je elke zondag vanaf 22.00u aanvragen op mijn radiostation (zie paar posts naar boven, anders spam ik zo)
hier alle albums:
http://www.student.oulu.fi/~tima/synthe.html
er is echter nog een deel: Classical Masterpieces en er waren een hoop fake albums (zelfde nummers maar niet de originele uitvoerenden)
ja dat is natuurlijk inherent aan 'electronische muziek'quote:Op donderdag 18 augustus 2005 18:07 schreef ijsklont het volgende:
Alle electronische muziek wordt met synthesizers gemaakt (nou ja, vrijwel alle).
Tevens tvp.
wtf is dan het verschil tussen een electrotrack en een oude CD van JM Jarre of Vangelis uit de jaren 80?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 01:37 schreef Yorrit het volgende:
T komt niet van een electro track denk ik, dus hier zal ie niet snel gevonden worden
electro denk ik meer aan kraftwerk achtigquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 13:14 schreef Deetch het volgende:
[..]
wtf is dan het verschil tussen een electrotrack en een oude CD van JM Jarre of Vangelis uit de jaren 80?
Hmm ik ben duidelijk geen electro "in-crowd"
Deze site geeft een beetje een eerste indruk van de verschillende stromingen, misschien dat je daar wat aan hebt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 13:14 schreef Deetch het volgende:
wtf is dan het verschil tussen een electrotrack en een oude CD van JM Jarre of Vangelis uit de jaren 80?
Hmm ik ben duidelijk geen electro "in-crowd"
Ik heb hem eindelijk gevonden (with a little help from my friendsquote:Op woensdag 17 augustus 2005 19:42 schreef Deetch het volgende:
Ik en Magic666 zoeken de titel en artiest van dit nummer.
In het ik zoek een nummer forum komen we niet verder dus misschien dat jullie het herkennen
apparentlyquote:
Vanavond om 18.00 uur dus de grote aftrap en tot maandagochtend 8.00 uur alleen maar Kraftwerkquote:Op woensdag 17 augustus 2005 18:59 schreef djkoelkast het volgende:
Wellicht interessant voor de liefhebbers!
Alleen maar Kraftwerk muziek en optredens, een live show over Kraftwerk en Kraftwerk verzoekjes aanvragen via het verzoekjessysteem.
En ik heb 'm binnen!!quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 18:11 schreef HAL9000S het volgende:
ARPANET - Quantum Transposition
[afbeelding]
[..]
Hier te beluisteren:
http://www.boomkat.com/item.cfm?id=18319
Dit gaat wederom een absolute must-have worden!!
Niet echt te vergelijken met elkaar idd... dit is echt een superdiepe, abstracte plaat. Je moet er van houdenquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 17:50 schreef ijsklont het volgende:
Ik vind 'm niet echt geweldig die nieuwe Arpenet. Vond "Wireless Communication" veel lekkerder eigenlijk, ik houdt wat meer van die 'dansbaardere' sound.
Ik vind 'm echt heeeerlijk spacequote:Op vrijdag 26 augustus 2005 18:14 schreef cult_freak het volgende:
Beetje te veel soundscapes. Te veel Ad Visser![]()
[afbeelding]
Check dit topic op het CBS forumquote:Op zondag 28 augustus 2005 20:50 schreef HAL9000S het volgende:
Een van de gasten die in het nieuwe Big Brother huis draagt gewoon een Clone Records shirtjeVolgens mij heb ik die gast bij Serge op lowlands nog gesproken.
Jaaaaa!quote:Op maandag 3 oktober 2005 15:08 schreef ijsklont het volgende:
Jaja, het is weer zover: morgenavond is er weer een Big Pussy Show, deze keer met NoiZe en IJsklont! Tune dus morgen vanaf een uur of 9 in, om de lekkerste electro en aanverwante tracks te horen. En natuurlijk wat bullshit & bier er tussen door. Luister dus vanaf 9 uur op http://radio.plorrq.com/listen.pls.
Meer informatie op de geheel vernieuwde website.
Nou, vooruit danquote:Op maandag 3 oktober 2005 16:57 schreef teknomist het volgende:
Jaaaaa!
Mag je weer verzoekjes indienen?.
http://www.discogs.com/release/83442quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:36 schreef ijsklont het volgende:
[..]
Nou, vooruit dan. Makkelijkste is als je ze ff in dit topic plaatst, of op de website reageert ofzo, dan kunnen we er rekening mee houden bij het uitzoeken van de playlist.
Ik kan al de hele tijd niet connecten en ik ben niet de enige...quote:Op maandag 3 oktober 2005 23:06 schreef cult_freak het volgende:
Wat nie
quote:Op maandag 3 oktober 2005 23:17 schreef ijsklont het volgende:
Nee, het begint ook morgen pas. De server staat nu niet aan.
En zet de mic wat harder qua hoge frequenties... kan het amper verstaan.quote:
Inmiddels beide CD's in de auto geluisterd. Made - Track title (SCSI-AV) ligt afgezien van een paar downtempo meer electronix gerichte trax (die niet willen overtuigen), nogal op 1 lijn met het werk van Carl A Finlow dus behoorlijk "rechtlijnige" electro. Op een paar tracks zoals "Arch" (track 7) hangt ook een prettig duistere sfeer. Echt harde tracks ontbreken op deze CD. Over het geheel genomen een passende additie aan de SCSI catalogus.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 17:50 schreef Circuitbreaker het volgende:
Made - Track title (SCSI-AV)
Bitstream - Domestic economy 7 (Modern Love)
Nader commentaar volgt later,
(advanced) electronix == IDMquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 09:43 schreef Yorrit het volgende:
electronix wat is dat nu voor rare nietszeggende term?
Ik ken beide platen niet (hoewel ik moet die Le Car verzamelCD anders weer eens opzoeken), maar ik weet wel dat de een van de leden van het vroegere "Le Car" nu samen met Nicola Kuperus, Adult vormt.quote:Op zondag 9 oktober 2005 18:26 schreef HAL9000S het volgende:
Is het iemand ooit opgevallen dat de melodie van Adult - Your lies exact hetzelfde is als die van Le Car - Audio File Six??
Er is net een release van Bitstream uit op Touchin' Bass. Afgaande op de geluidsfragmenten bij Boomkat gaat het hier om harde electro in de lijn van Sync 24, Manasyt en dergelijke. Ik wordt er alleen een beetje moe van dat dat soort labels in NL zo moeilijk te krijgen zijnquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 11:41 schreef HAL9000S het volgende:
en die bitstream ga ik maar eens uitchecken binnenkort, ik hou wel van dat grijze gebied tussen Electro en IDM (denk aan A.I. records)
quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 21:59 schreef Circuitbreaker het volgende:
[..]
Ik ken beide platen niet (hoewel ik moet die Le Car verzamelCD anders weer eens opzoeken), maar ik weet wel dat de een van de leden van het vroegere "Le Car" nu samen met Nicola Kuperus, Adult vormt.
Le Car - Motorway sparks (GD Luxxe remix) is trouwens wel een vette plaat...
Touchin' Bass is volgens mij gewoon bij Clone te krijgen hoor. In ieder geval die nieuwe Bitstream.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 22:03 schreef Circuitbreaker het volgende:
Er is net een release van Bitstream uit op Touchin' Bass. Afgaande op de geluidsfragmenten bij Boomkat gaat het hier om harde electro in de lijn van Sync 24, Manasyt en dergelijke. Ik wordt er alleen een beetje moe van dat dat soort labels in NL zo moeilijk te krijgen zijn
Iemand?quote:The second 'Rex...' will be a release party for Alexander Robotnicks new album Krypta 1982 on Creme Organization label.
Date: Saturday 15 October
Line-up: DJ TLR (Creme), Legowelt LIVE (Creme), Brian Chinetti (Creme), Alexander Robotnick (Creme), Visuals by 310K
Time: 23.00 - 05.00
Admission: 15 euro
Presale: 10 euro:
Yo, present... Tenzij het al is uitverkocht????quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:22 schreef cult_freak het volgende:
Ik gaat misschien hier heen:
[..]
Iemand?![]()
eventquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:44 schreef HAL9000S het volgende:
Mmm, ziet er zeer appetijelijk uit.... ik zou er graag heen willen maar heb geen zin om morgen naar A'dam te rijden en ik ga al naar funkstorung. Wel ga ik eind deze maand naar boemtsjak, Amsterdam Dance Parade.
Ik zag 'm inderdaad bij Clone opduiken op de website en in de Rushhour mailing stond 'ie ook. Blijkbaar toch voor mijn beurt gepraatquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 16:06 schreef ijsklont het volgende:
[..]
Touchin' Bass is volgens mij gewoon bij Clone te krijgen hoor. In ieder geval die nieuwe Bitstream.
´k Wist niet dat dat bestond. Is dat ook nog steeds zo? Leuk !quote:Op donderdag 18 augustus 2005 14:36 schreef djkoelkast het volgende:
Synthesizer Greatest, al die nummers kun je elke zondag vanaf 22.00u aanvragen op mijn radiostation (zie paar posts naar boven, anders spam ik zo)
hier alle albums:
http://www.student.oulu.fi/~tima/synthe.html
er is echter nog een deel: Classical Masterpieces en er waren een hoop fake albums (zelfde nummers maar niet de originele uitvoerenden)
Check www.booty.be voor wat setjes.quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:29 schreef Yorrit het volgende:
Ik ben gegrepen door Booty
DJ Godfather
quote:Op dinsdag 6 december 2005 17:20 schreef HAL9000S het volgende:
Die Sonar Bass - Transmissions From Beyond Hoag's Object (Episode ll) is ook damn lekker zeg...
Scsi blijft leuke en aparte dingen uitbrengen
Liever deze!!!quote:Op dinsdag 13 december 2005 21:36 schreef ijsklont het volgende:
Hmm zal zo ff kijken of ik 'm bij de hand heb.
VideoGameMusic (wat ik dus ongeveer doe).quote:Op woensdag 14 december 2005 01:48 schreef HAL9000S het volgende:
Waar stond VGM ook alweer voor?
Thnx man, lijkt idd veel op wat ik zoek.quote:Op woensdag 14 december 2005 01:44 schreef HAL9000S het volgende:
Ja, alles wat op dit label staat:
http://www.discogs.com/label/Kommando+6
Site is momenteel ff down, maar je moet 'm binnenkort zeker eens checkenquote:Lo-Bat (b) is one of micromusic most profound gameboy-wizards, he rocked lowlands with his fat electro and breakbeats composed on a gameboy. He has a vivid live performance in which he combines his gameboy with all kinds of effect instruments. www.lo-bat.be
Als ik het goed heb is er binnenkort weer een micromusic concert in de Atak in Enschede.quote:Op woensdag 14 december 2005 01:55 schreef HAL9000S het volgende:
Dat valt over het algemeen onder Micromusic... check deze link:
http://www.micromusic.net/microradio.php3
of deze, staan leuke mp3's op van een van de grotere artiesten in dit genre:
www.lo-bat.be
[..]
Site is momenteel ff down, maar je moet 'm binnenkort zeker eens checken
Ik ga eens wat nummers van je beluisteren, ben benieuwd.... Je zou Micromusic op zich wel als electrosubstroming kunnen zien btw, en het is ontzettend in opkomst de laatste tijd. Op lowlands waren er ook veel leuke experimentele micromusic dingen te zien.quote:Op woensdag 14 december 2005 01:56 schreef cerror het volgende:
[..]
Als ik het goed heb is er binnenkort weer een micromusic concert in de Atak in Enschede.
Ik ben er vorige keer geweest, en dat rockte!
Hmmm, das nog wel wat minimalistischer...quote:Op woensdag 14 december 2005 01:55 schreef HAL9000S het volgende:
Dat valt over het algemeen onder Micromusic... check deze link:
http://www.micromusic.net/microradio.php3
of deze, staan leuke mp3's op van een van de grotere artiesten in dit genre:
www.lo-bat.be
[..]
Site is momenteel ff down, maar je moet 'm binnenkort zeker eens checken
Lo Mechanik mischien? Is een formatie uit Nijmegen, een van die gasten ken ik persoonlijk.quote:Op woensdag 14 december 2005 01:58 schreef Pracissor het volgende:
Ik was laatst op een festival in Utrecht in de Kikker, daar traden ook twee gozers op die muziek maakte door middel van de oude 8bit Nintendo. Ze hadden een programma geschreven voor de NES waarmee ze d.m.v. de joystick de muziek maakte, ook gebruikte ze de soundtests van die oude spellen.
Erg experimenteel maar wel grappig.
Ik ben aan het werken aan een live-act met m'n atari 1040ST (1986)...quote:Op woensdag 14 december 2005 01:58 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Ik ga eens wat nummers van je beluisteren, ben benieuwd.... Je zou Micromusic op zich wel als electrosubstroming kunnen zien btw, en het is ontzettend in opkomst de laatste tijd. Op lowlands waren er ook veel leuke experimentele micromusic dingen te zien.
Nope, Justin en Jason. Samen 61592 ofzo, volgens mij naar de CPU van de NES.quote:Op woensdag 14 december 2005 02:01 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Lo Mechanik mischien? Is een formatie uit Nijmegen, een van die gasten ken ik persoonlijk.
Ik luister nu naar je muziek.quote:Op woensdag 14 december 2005 02:01 schreef cerror het volgende:
[..]
Ik ben aan het werken aan een live-act met m'n atari 1040ST (1986)...
Hopen dat het lukt.
Ja precies! Intro muziek, dat zijn die mod-tracks.quote:Op woensdag 14 december 2005 02:03 schreef HAL9000S het volgende:
Wat ik ook altijd vet vind, zijn die muziekjes die je altijd te horen krijgt bij van die crack-programmatjes die je vroeger bij je games kreeg...
Het hedendaagse micro musicquote:Op woensdag 14 december 2005 02:09 schreef teknomist het volgende:
Persoonlijk vind ik het meer oldschool 8-bit muziek dan electro.
Jij ging ook slapen.quote:
Verrek ja...quote:
Dat is dan ook een vrij experimentele plaat.quote:Op zondag 22 januari 2006 12:50 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Ik heb Biometry van Der Zyklus ook maar 'ns geluisterd, maar ik trek het echt niet![]()
gaat nogal... ik vond Zappa gelijk een sellout toen ik die plaat hoordequote:Op zondag 22 januari 2006 12:54 schreef ijsklont het volgende:
[..]
Dat is dan ook een vrij experimentele plaat.
quote:Op zondag 22 januari 2006 12:50 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Ik heb Biometry van Der Zyklus ook maar 'ns geluisterd
Vond 'm dit jaar wat tegenvallen, veel te veel italodisco enzo naar mijn smaak.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 03:51 schreef HAL9000S het volgende:
nog niet gemeld hier:
CBS top 100 [2005]
Hehe, da's alleen maar een voordeel IMHOquote:Op zaterdag 25 februari 2006 12:21 schreef ijsklont het volgende:
[..]
Vond 'm dit jaar wat tegenvallen, veel te veel italodisco enzo naar mijn smaak.
Sowieso is Ellen Allien geweldig, Berlinette ken je dan vast ook wel.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 12:04 schreef IrfieJ het volgende:
ellen Alien & apparat - orchestraof bubbles
is zo ongelooflijk vet
het beste album dat ik tot nu toe gehoord heb dit jaar
Zijn daar geen live opnames van?quote:Op zondag 3 september 2006 01:22 schreef rubbereend het volgende:
Tiga@Lowlands 2006![]()
![]()
Tiefschwarz@Lowlands2006![]()
![]()
van Tiga staat volgens mij een stuk op 3voor12quote:Op zondag 3 september 2006 11:14 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Zijn daar geen live opnames van?![]()
Klinkt goed, maar de vorige keer dat ik bij een electro feest in de Tivoli was, was het geluid zwaar ondermaats. Maar als die van Bellen het allemaal goed regelt zal het wel goedkomen.quote:Op zaterdag 9 september 2006 17:15 schreef divinius het volgende:
vanavond in tivoli oudegracht een dik hard electro feest!
feadz en uffie zijn de mainact, beiden uit frankrijk en dikke vrienden van mr. oizo! feadz heeft ook met hem samengewerkt, ook producede hij wat spul voor ellen alien's label
verder The Walk & rogeseventytwo, ik keek op hun site, en bij een vorig optreden draaiden ze daft punk, mr oizo, cassius, kraftwerk, vitalic en meer dat soort muziek
Joost van Bellen regelt het hele gebeuren (ik hoop dat ie ook effe draait) hij is een nederlandse electro/techno held! moet goed zijn toch?
entree 8euro aan de deur die open gaat om 23:00, tivoli kennende zal het tot een uurtje of 5 doorgaan
Dank!quote:Op dinsdag 5 september 2006 11:28 schreef rubbereend het volgende:
http://3voor12.vpro.nl/3voor12/festivals/artists/index.jsp?portal=2534202&event=29080997
hier staan alle dingen van Lowlands2006 op 3voor12
Is er wat leuks in 't Paard is het gelijk zo duur.quote:zaterdag 23 september
TODAYS ART
Met The Orb, Schneider TM, Akufen, Jacques de la Disque, TLR, DJ OverdoseLegowelt & Orgue Electronique. Visuals by United Visual Artists (UVA).
zaal open en aanvang 23:00 uur
grote+kleine zaal : vvk. ¤ 17,- (dagkaart)/26,- (weekendkaart) /
Electronica
TODAYSART FESTIVAL 2006 BOUWT INTERNATIONALE BRUGGEN TUSSEN ELEKTRONISCHE MUZIEK, MODERNE DANS EN VIDEOKUNST
Het TodaysArt Festival, dat plaats vindt op de avonden en nachten van 22 en 23 september in het centrum van Den Haag, legt dit jaar de nadruk op unieke internationale producties en presentaties. TodaysArt, voortgekomen uit de bekende CultuurNacht, vormt het jaarlijkse internationale multidisciplinaire festival in Den Haag voor hedendaagse creativiteit. De vierde editie van dit festival vindt plaats op meer dan 25 locaties in het centrum, zowel indoor als outdoor. Het programma bestaat uit meer dan 200 acts en artiesten afkomstig uit meer dan 25 landen. Paard van Troje is tijdens het festival de tempel voor elektronische muziek en toegepaste videokunst.
Legendes uit de internationale muziekwereld worden gekoppeld aan nationale helden. De programmering bestaat onder andere uit het, na tien jaar in Nederland terugkerende, Duits-Engelse live ambient-techno duo The Orb, Berlijnse smaakmaker Schneider TM, de electronische aanvoeder van Canada: Akufen en een brede vertegenwoordiging van Den Haags eigen wereldberoemde label Bunker.
The Orb
Thomas Fehlmann en Alex Paterson leerden elkaar kennen in Londen in 1989. Door hun gezamenlijke waardering voor Brian Eno en Duitse elektronica kwamen zij samen te spelen in The Orb. Een samenwerkingsproject waarmee zij de grenzen van elektronische muziek verkennen en uitgroeiden tot een legendarische live-act, uiteindelijk resulterend in een nummer 1 positie voor hun album U.F.ORB in 1992. Na de aanvankelijke ambient en down-tempo inslag, verkent het duo de laatste jaren ook de kant van minimal techno met releases op het Duitse label KOMPAKT. Na 12 jaar geleden Pinkpop spraakmakend te hebben afgesloten, keert The Orb op het TodaysArt Festival voor het eerst weer terug naar Nederland.
Schneider TM
Schneider TM is een van de meest ongewone maar gerespecteerde artiesten uit het electronica genre. Zijn muzikale creaties zweven tussen pop en avant-garde en worden net zo makkelijk met Matthew Herbert als met de Pet Shop Boys vergeleken. Schneider is een meester in het maken van muziek door middel van ongewone maar meesterlijke combinaties van verschillende muziekstijlen als hip hop, indie rock en electronica.
Akufen
Akufen maakt electronische muziek die onder de noemers minimal house, minimal techno, glitch, click hop en micro house gaat. Deze talentvolle Canadees is inmiddels een van de meest gevraagde DJ’s ter wereld. Heb je hoge verwachtingen van dit optreden dan kan je er zeker van zijn dat Akufen niet alleen aan die verwachting voldoet, hij zal ze waarschijnlijk ruimschoots overstijgen.
DJ Serge
DJ Serge is de eigenaar van het label Clone en een van de grondleggers van de Nederlandse electro-scene. Hij runt het label sinds mid-jaren negentig, maar je kan hem ook overal ter wereld tegenkomen met zijn meesterlijke DJ-sets.
Legowelt
Een van de grootste talenten uit de Randstad. Heeft een fetisj voor oude synths en obscure italo-platen. Hij heeft daarbij meer muziekprojecten en artiestennamen dan Hugh Hefner vriendinnetjes heeft.
TLR
Opgestaan uit de as van jungle en drum en bass van de jaren negentig, maakt TLR fantastische DJ sets met moderne electro. TLR komt uit de haagse electro-scene (Bunker) en weet met regelmaat en gemak zijn publiek erg goed te vermaken.
Orgue Electronique
Brian Chinetti, alias Orgue Electronique, heeft overal ter wereld live shows gespeeld. Zijn muziek is een bezielde excursie langs minimal funk, deep disco, melodic freestyle, electro-stiffness en Chicago swang.
Solvent
Solvent is Jason Amm, een robot music componist, analoge synthesizer fetisjist en mede-oprichter van het bekende Suction Records label. Vandaag de dag wordt Solvent in de underground electronica community gezien als een van de leiders van de electro-pop beweging.
dus JIJ was die lul die ze alletwee meegenomen heeftquote:Op woensdag 13 september 2006 09:02 schreef cult_freak het volgende:
2x Rude 66 - De Wraak der Wegpiraten (Bunker 3021) a ¤ 11,99
electro electro, Miss Kittin draait helemaal dr eigen stijltje, die trouwens uberrrgoed isquote:Op woensdag 13 september 2006 22:15 schreef OFfSprngr het volgende:
Zoiets als Ellen Allien en Miss Kittin of meer Electro Electro?
quote:Op donderdag 14 september 2006 10:56 schreef P-azz het volgende:
[..]
electro electro, Miss Kittin draait helemaal dr eigen stijltje, die trouwens uberrrgoed is
quote:Dynamik Bass System live![]()
Vahid dj
Brutuzz dj
entree: 5 euro
www.cafepakhuiswilhelmina.nl
www.dynamikbass.com
Idd zeer goede combi live, 'Exceeder'...quote:Op woensdag 13 september 2006 19:37 schreef P-azz het volgende:
Mason & The Maker live!Topcombinatie
Eva Maria = lekker wijf en topelectro![]()
wow! da's zeker te overwegenquote:Op donderdag 12 oktober 2006 11:48 schreef Yorrit het volgende:
Clone Label night during 1st Rotterdam Electronic Music Festival
November 9th @ Waterfront (thursday night: so be sure you'll take the friday off ;-)
Waterfront, Boompjeskade15, Rotterdam, Holland
22:00 hrs – 05:00 hrs
10 zoals altijd.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 17:18 schreef OFfSprngr het volgende:
Morgen dus?.. hoe duur?
het ging lekkerquote:Op zondag 15 oktober 2006 06:48 schreef OFfSprngr het volgende:
Mán, ik ben weer eens echt veelste bezopen., die 10 Euro Brouwmeister lukt je _NOOIT_.
quote:====> NoiZe Electro Hub party <====
Saturday 25-11-2006 22.00 | Zeist | Holland
Line up:
* Orgue Electronique (DJ)
* Purita Durango (DJ)
* Elektrovolt (Live)
* Mike Fear (Live)
* Daktari (DJ)
* TLR (DJ)
* Funxiun (Live)
* Veldwerk (Live)
* Lesbian mouseclick (Live)
And... shirts, food and vinyl sale.
To receive party and location details: feest@noizehub.nl
quote:Kommando 6 project finished (Sept. 2000 - Dec. 2006)
STATEMENT: ORIGINALLY THE PLAN WAS TO RELEASE ONLY A FEW RECORDS WITH LOCAL ARTISTS, BUT IN THE END 20 RECORDS HAVE BEEN RELEASED BETWEEN 2002-2006. ACTUALLY IT WAS ALWAYS CLEAR, THAT THE KOMMANDO 6 PROJECT WOULD BE TIME-LIMITED AND AFTER 20 RECORDS & 6 YEARS, IT IS A GOOD TIME TO STOP. MISSION SUCCESSFULLY COMPLETED.
Big thanks to all artists and guest artists on Kommando 6 and to all the people, vinyl lovers and collectors, record stores, distributions, party organizers, radios, magazines and various organizations who/which supported us!
But it is not all over now. Some of the Kommando 6 artists will continue making music and you will see some of them on other labels or somewhere live on stage! Keep an eye on the website of Beta Evers and Simulacron Magazine, to stay informed about future activities, records and gigs. Goodbye! Kommando 6 over
PS: There are some Kommando 6 records left in stock. Record dealers and private customers can order here
(Bron: website K6)
Jammer, ik hield wel van die duistere duitse stijl.quote:
Goede zaakquote:Op donderdag 28 december 2006 15:24 schreef HAL9000S het volgende:
CBS top100 2006 ook te downloaden
http://www.elektrosonik.com/cbstop100/
? wtf nieuwe releas van dopplereffekt?quote:Op woensdag 3 januari 2007 19:37 schreef HAL9000S het volgende:
CAT 191 LP/CD Dopplereffekt "Calabi-Yau Spaces" (05/03/07)
Yep, op REPHLEX nog welquote:Op zaterdag 6 januari 2007 15:32 schreef IrfieJ het volgende:
[..]
? wtf nieuwe releas van dopplereffekt?
beetje electro liefhebber..quote:Op maandag 2 april 2007 19:56 schreef Yorrit het volgende:
lekker duidelijk jonge!
joho is dat allemaal net zulke muziek als de cbs top 100 ?quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:53 schreef cult_freak het volgende:
Leuk feestje eerdaags.
Gebeurt weinig in dit topic overigens.
Iemand Faceless Mind - Datacat al geluisterd? Meesterlijke plaat!![]()
Ah ook nog, dan zit ik goed. Heb al vrij veel van m in mn muzieklijst maar niet alles bevalt even goe...dat is dan weer jammer.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 14:13 schreef HAL9000S het volgende:
Rother is zelfs een van de godfathers van de hedendaagse electro. Luister sex with the machines maar eens.
Die 12inch doet sterk aan de oude Dopplereffekt stijl denken (zie 'Dopplereffekt - Gesamtkunstwerk'), zonder goedkope namaak te zijn, inderdaad een aanrader. De Legowelt rmx op deze plak vinyl is ook erg goed.quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:53 schreef cult_freak het volgende:
Iemand Faceless Mind - Datacat al geluisterd? Meesterlijke plaat!![]()
Soms lijken z'n platen wel erg op elkaar, maar inderdaad schieten sommige releases er bovenuit. Zo ook deze release Gladio - Hadrian's wall. Met name track A1"Fighting in the North" kan mij wel bekoren.quote:Op donderdag 10 januari 2008 04:00 schreef HAL9000S het volgende:
Legowelt - Dx Days
Bizar dat die gast zulke dope platen blijft uitbrengen zeg.
http://www.discogs.com/release/1107045
Dat nummer is echt gruwelijk hardquote:Op donderdag 10 januari 2008 18:01 schreef Circuitbreaker het volgende:
[..]
Soms lijken z'n platen wel erg op elkaar, maar inderdaad schieten sommige releases er bovenuit. Zo ook deze release Gladio - Hadrian's wall. Met name track A1"Fighting in the North" kan mij wel bekoren.
Polarius en dan die Winter is tof.quote:Op donderdag 10 januari 2008 18:14 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Dat nummer is echt gruwelijk hardWat vind je van Polarius - Winter in polarius? Up North
Check Rude 66 - The 1000 year storm ook eens.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 04:44 schreef sig000 het volgende:
[..]
Polarius en dan die Winter is tof.
rot op met je wanstaltige electrohouse!quote:Op vrijdag 11 januari 2008 04:35 schreef Friek_ het volgende:
Luister zelf meer electro house; die (tegenwoordig) uberpopulaire variant en eigenlijk een subgenre van house. Heb op dat gebied wel een paar aanraders:
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 12:39 schreef Yorrit het volgende:
[..]
rot op met je wanstaltige electrohouse!
Wat hij zegt.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 12:39 schreef Yorrit het volgende:
[..]
rot op met je wanstaltige electrohouse!
Niet iedereen haat je hoor. Ik luister ook gewoon electrohouse, en ik vind het leuk. En Anthony Rother weet niet wat muziek is man, kinderachtig gestuntel als je het mij vraagt.quote:
Als je zulke leuke grappen blijft vertellen dan mag je zeker terug bljven komen. Ieder z'n ding natuurlijk, ik ben ook geen Rother liefhebber maar wat je daar zegt dat is wel een beetje onzinnig.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 20:29 schreef TheArowana het volgende:
[..]
Niet iedereen haat je hoor. Ik luister ook gewoon electrohouse, en ik vind het leuk. En Anthony Rother weet niet wat muziek is man, kinderachtig gestuntel als je het mij vraagt.
.
.
Ja dat zeg ik over electro.
.
Ik hoef hier niet terug te komen zeker?
Ik ken heus wel de roots van electro hoor, daarom spreek ik ook over electroclash, electrohouse of dance-punk en niet puur over electro (dat verwijst namelijk naar een compleet andere scene in die opkwam in de jaren tachtig). Zowel ADULT. als Legowelt schaar ik trouwens onder electroclash.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 18:10 schreef Faxie het volgende:
[..]
Wat hij zegt.
Tegenwoordig word je raar aangekeken als je zegt dat je electro luistert, en dan met namen als Anthony Rother, Kraftwerk, Legowelt, Dopplereffect, Adult oid komt...
Domme massa ook altijd
quote:Op zaterdag 12 januari 2008 04:29 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Zowel ADULT. als Legowelt schaar ik trouwens onder electroclash.
Nope, niet helemaal waar, er is genoeg experimenteels te vinden.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 06:31 schreef Faxie het volgende:
Er bestaat geen muziek die niet in te delen valt. Overal is een genre voor te verzinnen
Ik aan Larry Tee.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 05:59 schreef Faxie het volgende:
Bij clash denk ik meer aan Fischerspooner oid.
Ben het grotendeels eens met je, maar wat ik bedoel is niet dat er voor bepaalde muziek geen echte benaming bestaat, maar dat er voor die muziek eventueel wel een benaming te maken is. Alles is te omschrijven uiteindelijk. Zelfs extreem experimenteel spul. Alleen je kan je het nut afvragen van een genrebenaming maken voor een stijl die bv maar 2 artiesten toepassen, das een beetje doorslaan imo. Maar er bestaat wel degelijk een verschil tussen de verschillende stijlen electo bv.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 06:40 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nope, niet helemaal waar, er is genoeg experimenteels te vinden.
En veel dingen die ingedeeld worden zijn eigenlijk tijd en genreloos.
Neem bijvoorbeeld de muziek van (in dit geval een bekende) Muse.
Dat zou worden ingedeeld in het hokje van rock.
Muziek van Ayreon wordt progressive genoemd.
Muziek van aphex twin bijv wordt electronic bestempeld..
Maar alle 3 kun je ze net zo goed indelen in klassiek, niet op de instrumenten/tools die gebruikt worden, maar de symfonische kant ervan.
Ik vind dat indelen maar onzin, ik luister liever naar (non commerciele, dan weet ik iig dat ik naar muziek luister die gemaakt is om de muziek en niet om de poen) muziek dan dat ik de movement ervan wil joinen...
Mischien komt het ook omdat ik niet op muziek dans, en dat ook afzichtelijk vind, ik kan best op muziek bewegen maar in een ruimte staan en "moves" doen voelt bij mij alsof de muziek gebruikt wordt ipv dat de muziek je wat verteld.
Zelf maak ik ook muziek, non commercieel natuurlijk.. mischien heeft dat er ook mee te maken.
Ik vind persoonlijk de beste muziek, muziek die me iets laat horen dat ik nog niet eerder heb gehoord, een verhaal verteld of een bepaalde intelligente emotie overbrengt.
Dance etc (hekel ik) brengt enkel een roes/extase, dat vind ik niet iets overbrengen en is makkelijk te bereiken met repetieve patroontjes. Ik hoor liever zo weinig mogelijk patronen en zoveel mogelijk verassende harmonie.
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 20:29 schreef TheArowana het volgende:
[..]
En Anthony Rother weet niet wat muziek is man, kinderachtig gestuntel als je het mij vraagt.
.
Legowelt electroclash??quote:Op zaterdag 12 januari 2008 04:29 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik ken heus wel de roots van electro hoor, daarom spreek ik ook over electroclash, electrohouse of dance-punk en niet puur over electro (dat verwijst namelijk naar een compleet andere scene in die opkwam in de jaren tachtig). Zowel ADULT. als Legowelt schaar ik trouwens onder electroclash.
WTF is dat?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 06:40 schreef BaajGuardian het volgende:
een bepaalde intelligente emotie
Het genre 'experimental' of 'avantgarde' dus?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 06:40 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nope, niet helemaal waar, er is genoeg experimenteels te vinden.
Hmm, ben het wel met je eens uiteindelijk. Slechts een klein deel is clash van 'm. En inderdaad, die artiesten die jij opnoemt zijn wél typisch in die stijl.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 14:03 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Legowelt electroclash??
Artiesten als ladytron, chicks on speed, Felix The Housecat, Viva Le Fete, Alice in videoland, Tiga, Robots in disguise en Vitalic maken clash. Legowelt maakt obscure, ruige Haagse electro, bijna een genre op zich.
Denk eens uit out-of-the-box man!quote:Op zaterdag 12 januari 2008 04:55 schreef IrfieJ het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
je hebt echt geen idee waar je over praat he...
Nouja... gevoelige snaar. Ik ben nou eenmaal een hokjes-autist....als je hokjes gebruikt, doe het dan goed. (zo goed mogelijk iig.)quote:Op zaterdag 12 januari 2008 16:34 schreef teknomist het volgende:
Ik vind het wel grappig zo'n discussie over subsubhokjes. En blijkbaar wordt er ook een gevoelige snaar geraakt als iemand een artiest in een ander hokje wordt geplaatst. Zeker als zo'n hokje domme muziek voor domme mensen betreft.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |